|
|
Ztjes
|
|
|
Inderdaad, prima analyse, Eide. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 18:59 schreef Eide het volgende:Beetje een wedstrijd met 2 gezichten maar zonder meer een verbetering ten opzichte van GAE en alles wat ervoor gebeurde. Ik zeg 2 gezichten omdat Ajax korte periodes met heel goed voetbal afwisselde met periodes van zwak voetbal en het zo nu en dan tergend slordig was. Gelukkig zijn er een aantal spelers die vandaag erg goed speelden die Ajax er doorheen sleepten. Viergever speelde achterin ruimschoots z'n beste wedstrijd sinds hij bij Ajax zit. Bazoer was zeer goed op het middenveld en voorin speelde Kishna ook buitengewoon goed. Met name Bazoer was vandaag heel belangrijk voor Ajax. Altijd aanspeelbaar, altijd vooruit denkend en vrijwel altijd de juiste oplossing. Het is te vroeg iets definitiefs over hem te zeggen maar als je hem vandaag ziet is het maar moeilijk te bedenken dat PSV een centrale verdediger in hem zag. Toch was het te vaak gewoon zwak. Tete had duidelijk moeite met het niveau en zat een aantal keren opzichtig mis zoals bij de 0-1. Het was geen heel slecht debuut maar je merkte aan alles dat hij niet heel lekker speelde. Klaassen was vandaag ook niet heel goed als CVM. Was opzichtig afwezig bij zijn man bij de 2-2 en oogde op mij wat loom. Sinkgraven was erg slordig en leed heel veel balverlies. Ten slotte speelde El Ghazi gewoon een zwakke wedstrijd. Gaf een goede voorzet bij de 4-2 en een prima assist bij de 3-2 maar lijkt erg met zichzelf bezig te zijn. Maar zijn rendement is geweldig en dat maakt veel goed. En dan het spitsenprobleem. Ik vond de wissel van Schone naar Milik een verademing. Je merkt meteen dat verdedigers toch veel meer rekening moeten houden met Milik dan met Schone. Hij is rapper, sterker en gewoon meer een handenbinder. Milik was aan de bal weer niet geweldig maar je hebt dan ten minste iemand diep staan die je aan kan spelen. En de assist voor de 4-2 was fenomenaal hoewel ik stiekem twijfel of het een bewussie was. Al met al niet goed, maar wel een wedstrijd die past in de stijgende lijn die Ajax voorzichtig te pakken lijkt te hebben. Ik ben het helemaal met je eens, ik vond Tete alleen op een paar mindere momenten na best goed voetballen..
Het aller grootste pluspunt in mijn ogen is echter niet wat bepaalde jongens laten zien, maar de strijd die het elftal op de mat legt om beter te worden en de wedstijd te winnen.. Ze knokken voor elkaar en oor zichzelf en zijn niet te beroerd om meters te maken voor een ander. Enige dissonant daarin vond Schone, wat was die slecht vandaag.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Tete was ook niet slecht, maar het oogde wat onwennig, een beetje moeizaam. Dat past natuurlijk wel in de periode waar Ajax in zit. Dit is niet een ideale tijd om je debuut te maken. Maar als verdediger wordt je toch afgerekend op de momenten waar de goals uit vallen of waar de tegenstander gevaarlijk wordt en daar was hij toch een aantal keer iets te makkelijk gezien.
Verder helemaal eens over de vechtlust van Ajax. Het tekende het spel van vandaag dat zowel Sinkgraven als Bazoer ruim boven de 13 kilometer zaten. Voor jongens van 18 en 19 trouwens gigantische afstanden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 19:20 schreef Eide het volgende:Tete was ook niet slecht, maar het oogde wat onwennig, een beetje moeizaam. Dat past natuurlijk wel in de periode waar Ajax in zit. Dit is niet een ideale tijd om je debuut te maken. Maar als verdediger wordt je toch afgerekend op de momenten waar de goals uit vallen of waar de tegenstander gevaarlijk wordt en daar was hij toch een aantal keer iets te makkelijk gezien. Verder helemaal eens over de vechtlust van Ajax. Het tekende het spel van vandaag dat zowel Sinkgraven als Bazoer ruim boven de 13 kilometer zaten. Voor jongens van 18 en 19 trouwens gigantische afstanden. Had zowel bij Tete als bij Van der Hoorn dat hij enorm moeilijk begon. (V/d Hoorn viel dan in) dat ze in de wedstrijd groeide. Vooral Moisander heb ik me weer flink aan geërgerd |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Klopt Eide. Toch geniet ik wel van Sinkgraven, ging niet altijd goed maar altijd vooruit hè. Bazoer, zo jong en zo sterk al. Ook vooruit denkend, durft ook. Looplijnen zijn ook heel goed bij hem. In mijn optiek zijn Moisander, Schone en doorgaans ook Boilesen de rotte appels in dit elftal. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik geloof dat Schreuder een heel andere wedstrijd heeft gezien dat alle andere mensen in de ArenA. "Dominant Twente", "goed voetbal", "Ajax met de rug tegen de muur"... Twente had, net als Ajax, momenten dat het beter was maar die uitspraken herken ik de gespeelde wedstrijd toch duidelijk in.
Enige waar ik mij on kon vinden was is dat 4-2 wat geflatteerd was. Maar dat dwong Ajax wel af vond ik en na de 3-2 speelde er nog maar 1 ploeg eigenlijk en mag Twente blij zijn dat de uitslag niet hoger uitvalt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 20:06 schreef Loetje het volgende:Klopt Eide. Toch geniet ik wel van Sinkgraven, ging niet altijd goed maar altijd vooruit hè. Bazoer, zo jong en zo sterk al. Ook vooruit denkend, durft ook. Looplijnen zijn ook heel goed bij hem. Absoluut. Dat heb je met jonge jongens. Dat gaat niet altijd geweldig maar je merkt aan alles dat de potentie er in zit. Ook bij Sinkgraven die echt niet heel goed speelde maar wel met voorwaartse intentie speelt en dat ook toont. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Zit net even de herhaling te kijken en dan wat te letten op de kansenverhouding maar je kan het niet eens geflatteerd noemen zoveel kansen als Ajax heeft afgedwongen vandaag.
Voetballend lang niet altijd best maar gewoon een terechte uitslag denk ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 20:09 schreef Eide het volgende:[..] Absoluut. Dat heb je met jonge jongens. Dat gaat niet altijd geweldig maar je merkt aan alles dat de potentie er in zit. Ook bij Sinkgraven die echt niet heel goed speelde maar wel met voorwaartse intentie speelt en dat ook toont. Die paar rotte appels doen het hem en daar mag van mij in geïnvesteerd worden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 20:23 schreef Eide het volgende:Zit net even de herhaling te kijken en dan wat te letten op de kansenverhouding maar je kan het niet eens geflatteerd noemen zoveel kansen als Ajax heeft afgedwongen vandaag. Voetballend lang niet altijd best maar gewoon een terechte uitslag denk ik. 5 of 6-2 was niet onterecht geweest. Twente had wel dreiging. Maar de echte kansen had Ajax er aanzienlijk meer |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Een terechte uitslag er zit echt wel vooruitgang in alleen er zitten nog te veel zwakke momenten in de 2-2 van Twente was geweldig verdedigend werk van Hoorn en Moisander die periode net na rust was ook de zwakste periode in deze wedstrijd en faarna werd Ajax langzaam weer beter en ging steeds beter voetballen en was zeker na die periode sterker als Twente en een terechte uitslag. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 20:08 schreef Eide het volgende:Ik geloof dat Schreuder een heel andere wedstrijd heeft gezien dat alle andere mensen in de ArenA. "Dominant Twente", "goed voetbal", "Ajax met de rug tegen de muur"... Twente had, net als Ajax, momenten dat het beter was maar die uitspraken herken ik de gespeelde wedstrijd toch duidelijk in. Enige waar ik mij on kon vinden was is dat 4-2 wat geflatteerd was. Maar dat dwong Ajax wel af vond ik en na de 3-2 speelde er nog maar 1 ploeg eigenlijk en mag Twente blij zijn dat de uitslag niet hoger uitvalt. Ik denk toch nog een soort van mentaal tikje geven of proberen te geven aan Ajax. Zo van ja jullie speelde echt niet goed. Dit kan je namelijk bijna niet serieus zeggen als trainer. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 15 februari 2015 - 23:01 schreef nora het volgende:Een terechte uitslag er zit echt wel vooruitgang in alleen er zitten nog te veel zwakke momenten in de 2-2 van Twente was geweldig verdedigend werk van Hoorn en Moisander die periode net na rust was ook de zwakste periode in deze wedstrijd en faarna werd Ajax langzaam weer beter en ging steeds beter voetballen en was zeker na die periode sterker als Twente en een terechte uitslag. Uitslag terrecht. Maar na de 2-2 ging Ajax niet beter voetballen. De 3-2 was een goal die uit de lucht kwam vallen. Erna was Ajax los. Daarvoor zat die 3-2 er zeker niet aan te komen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 00:18 schreef Loetje het volgende:[..] Uitslag terrecht. Maar na de 2-2 ging Ajax niet beter voetballen. De 3-2 was een goal die uit de lucht kwam vallen. Erna was Ajax los. Daarvoor zat die 3-2 er zeker niet aan te komen. De 3-2 was een goal zoals psv ze al heel vaak heeft gemaakt dit seizoen en mag dus wel erg effectief genoemd worden ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 00:21 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] De 3-2 was een goal zoals psv ze al heel vaak heeft gemaakt dit seizoen en mag dus wel erg effectief genoemd worden ;-) Niks mis mee ook! Doelde alleen op een eerdere post dat het niet was dat Ajax in die fase sterker werd. Snap je? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 00:38 schreef Loetje het volgende:[..] Niks mis mee ook! Doelde alleen op een eerdere post dat het niet was dat Ajax in die fase sterker werd. Snap je? Klopt idd. Pas na de 3-2 werden ze echt sterker ;-) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Het was lang niet altijd even goed maar zo gevaarlijk is Twente nou ook weer niet geweest al bleken ze optisch zo nu en dan beter. Dus die Schreuder moet niet zo slap ouwehoeren. Ajax liet bij vlagen weer voetbal zien wat ik graag zie. Dan zijn er hier op het forum weer mensen die het nodig vinden om El Ghazi af te kraken dat hij weer te egoistisch is. ....zucht.... Kijk eens hoe hij die bal panklaar legt bij de 3-2. Dus laten we aub kappen met het afzeiken van Kishna en El Ghazi als ze een keer actie verpesten of voor eigen succes gaan. We moeten gvd blij zijn met twee van zulke talenten die ajax dit seizoen al meerdere keren erdoor heen hebben gesleept.
Helaas waren er weer twee dissonanten en wederom zijn het Schone en Moisander. Vooral die eerste was wel zo ongelooflijk slecht. Als het dan niet lukt leg dan wel wat energie in de wedstrijd zoals Milik gelijk deed. Het was echt verschrikkelijk om naar te kijken. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 00:38 schreef Loetje het volgende:[..] Niks mis mee ook! Doelde alleen op een eerdere post dat het niet was dat Ajax in die fase sterker werd. Snap je? Ajax kwam pas uit zijn dip nadat de (te late) wissel van de slechtste man van het veld Schone, met Milik ging het meteen beter hij stoorde echt goed waardoor de opbouw bij Twente stagneerde en Ajax weer helemaal in de wedstrijd kwam en daarna terecht de overwinning pakte.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 februari 2015 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 08:15 schreef Brandje het volgende:Het was lang niet altijd even goed maar zo gevaarlijk is Twente nou ook weer niet geweest al bleken ze optisch zo nu en dan beter. Dus die Schreuder moet niet zo slap ouwehoeren. Ajax liet bij vlagen weer voetbal zien wat ik graag zie. Dan zijn er hier op het forum weer mensen die het nodig vinden om El Ghazi af te kraken dat hij weer te egoistisch is. ....zucht.... Kijk eens hoe hij die bal panklaar legt bij de 3-2. Dus laten we aub kappen met het afzeiken van Kishna en El Ghazi als ze een keer actie verpesten of voor eigen succes gaan. We moeten gvd blij zijn met twee van zulke talenten die ajax dit seizoen al meerdere keren erdoor heen hebben gesleept. Helaas waren er weer twee dissonanten en wederom zijn het Schone en Moisander. Vooral die eerste was wel zo ongelooflijk slecht. Als het dan niet lukt leg dan wel wat energie in de wedstrijd zoals Milik gelijk deed. Het was echt verschrikkelijk om naar te kijken. Ben het van de eerste tot de laatste letter helemaal met je eens.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 08:15 schreef Brandje het volgende:Het was lang niet altijd even goed maar zo gevaarlijk is Twente nou ook weer niet geweest al bleken ze optisch zo nu en dan beter. Dus die Schreuder moet niet zo slap ouwehoeren. Ajax liet bij vlagen weer voetbal zien wat ik graag zie. Dan zijn er hier op het forum weer mensen die het nodig vinden om El Ghazi af te kraken dat hij weer te egoistisch is. ....zucht.... Kijk eens hoe hij die bal panklaar legt bij de 3-2. Dus laten we aub kappen met het afzeiken van Kishna en El Ghazi als ze een keer actie verpesten of voor eigen succes gaan. We moeten gvd blij zijn met twee van zulke talenten die ajax dit seizoen al meerdere keren erdoor heen hebben gesleept. Dat niet alleen, die onberekenbaarheid maakt ze juist tot wat ze zijn. Verdedigers weten niet of ze voor de actie of de voorzet gaan. Ik vind ook dat ze dat gewoon moeten blijven doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:54 schreef Eide het volgende:[..] Dat niet alleen, die onberekenbaarheid maakt ze juist tot wat ze zijn. Verdedigers weten niet of ze voor de actie of de voorzet gaan. Ik vind ook dat ze dat gewoon moeten blijven doen. Ik vind het echt geweldige talenten, gewoon doorgaan inderdaad. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Al tijden roepen de meeste ook ik touwens maak aub is een actie probeer is een man uit te spelen en ga richting doel eindelijk wordt dat door deze twee gasten gedaan en ja niet elke actie lukt of had beter gekund, maar mijn god wat ben ik blij dat ik ze weer zie ik hoop dat Frank het met me eens is en niet weer a.s donderdag met Schone in de basis begint en al helemaal niet aan de buitenkant of op het middenveld eigenlijk zie ik maar een goede positie voor hem en dat is de bank sorry Lasse.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 februari 2015 door nora -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 16 februari 2015 - 10:54 schreef Eide het volgende:[..] Dat niet alleen, die onberekenbaarheid maakt ze juist tot wat ze zijn. Verdedigers weten niet of ze voor de actie of de voorzet gaan. Ik vind ook dat ze dat gewoon moeten blijven doen. Soms net iets meer overzicht zal mooi zijn maar laat ze inderdaad maar lekker acties maken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ach ja, als ze dat ook al hadden zouden ze beide niet meer bij Ajax spelen.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Zit klaar voor jong ajax even kijken naar zivkovic |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
En zn 2e frank kan hem echt nie meer over het hoofd zien |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gap, we hebben een Jong Ajax topic waar alle andere in discusieren over deze pot ;) |
|
|
|