BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] PSV bewijst het gelijk van Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 10:42   quote  deeplink  
PSV bewijst het gelijk van Ajax

Ajax zit ontegenzeggelijk in de zwakste periode die het heeft gekend sinds het aanstellen van Frank de Boer. Het Ajax publiek laat haar ongenoegen meer en meer merken nu het vertoonde spel rustig onacceptabel genoemd mag worden en het kampioenschap uit beeld geraakt lijkt te zijn. Daarbij worden alle clichés die de afgelopen jaren zijn gepasseerd van stal gehaald en wordt er snerend over het beleid van Ajax gesproken. Er wordt naar PSV gewezen dat wel goed draait en dat onbedreigd op het kampioenschap af lijkt te stevenen. Wat men zich niet of nauwelijks lijkt te beseffen is dat het PSV van dit seizoen het gelijk van Ajax bewijst...

Lees verder op Foebele.blogspot.nl!

Veel leesplezier. Reacties, commentaar en discussie zijn altijd welkom!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 11:21   quote  deeplink  
Dat heb je heel goed verwoordt Eide. Weer een genot om te lezen!

Ik ben het er ook mee eens dat Moisander en Zimling uiteindelijk niet hebben kunnen brengen wat wij allemaal hoopte, namelijk de gewenste ervaring. Een Quardado van psv heeft 100+ interlands gespeeld bij wijze van spreken en hij schuwt de duels niet en dat kunnen helaas van Moisander niet zeggen. Van Zimling hebben we helaas nog te weinig goeds gezien, maar daardoor moeilijker te beoordelen.
Wat de ingeslagen weg betreft: Gewoon doorgaan en ik denk dat ajax blijft proberen om ervaring met naam voor het komende seizoen te halen. Ook iemand die er dan echt staat en onze jonge jongens in het veld beter kan aansturen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2015 door Ronald 1960 --
nora
 nora - dinsdag 10 februari 2015 - 11:26   quote  deeplink  
Op zich een heel mooi stuk maar ik vind dat je de gemiddelde leeftijd moet bekijken van je basisteam en die is in mijn ogen en al op Ajax showtime aangegeven van Ajax jonger als van PSV met Zimling en de Boer krik je Ajax omhoog maar die mensen speelen nooit, en wat jij al aangeeft de basi van het team is van PSV veel geroutineerder als dat van Ajax , met Wijnnaldum de Jong en Guardo en Narsing heb je heek veel routine in de ploeg, bij Ajax is dat Moisander Veltman van Rhijn en Klaasen die eigenlijk ook dit seizoen pas vaste basis is want Serero is geen ervaren speler die speelt ook dit seizoen pas regelmatig in het eerste, dus blijven alleen Moisander van Rhijn en Veltman over en dat is ook het verschil met PSV en uiteraard ook de progessie die Depay heeft gemaakt die eigenlijk een europeesche topper is geworden, dus dat PSV beter is als Ajax dit seizoen is normaal , ik ga er van uit dat Depay en Wijnnaldum weg gaan aan het eind van het seizoen en Bruma en Rekik dacht ik gehuurd zijn net als Guardo dan denk ik als die allemaal niet meer spelen volgend seizoen heeft PSV een groter probleem als Ajax volgend seizoen, het is alleen even door de zure appel heen bijten dit seizoen en hopelijk wel die tweede plaats handhaven zo dat je in iedergeval de voorronde CL speelt.
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 11:42   quote  deeplink  
Ajax Showtime moet eens verder kijken dan hun neus lang is. PSV heeft namelijk ook 2 31 jarige keepers in de selectie om eens iets te noemen. Bovendien is de basis van Ajax, met Moisander en Serero in plaats van Viergever en Bazoer, net iets ouder dan de basis van PSV.

Ik heb overwogen nog een toekomstprognose toe te voegen over vertrekkende spelers bij PSV en het aanstormend talent bij Ajax dat langdurig vast ligt. Dat paste alleen niet echt in dit betoog wat bovendien te lang zou worden. Maar ik ben blij dat jij er over begint want het is wel een discussie waarvan ik hoopte dat deze zou voortkomen uit dit stuk :)

Dus dank daarvoor Nora en voor de reactie op de site :D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 februari 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:28   quote  deeplink  
En schitterende column, Eide. Ik herken veel van mijn eigen gedachtes hierin. Wat onbesproken blijft in je column is het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is en PSV een (door de gemeente gesubsidieerde) voetbalploeg is. Ajax dient derhalve te allen tijd rekening te houden met de aandeelhouders, die de aankoop van al te veel (dure) spelers zal moeten verantwoorden. Dit lijkt me een essentieel verschil tussen beide ploegen. Verder niets dan lof voor "foebele".
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 12:36   quote  deeplink  
Dank Pietje. Ik had ook al een pluim van Ron Schiltmans (Ajax columnist met 3 gepubliceerde boeken over Ajax) te pakken. Waar een kind al niet blij mee kan zijn :D
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 12:36 schreef Eide het volgende:
Dank Pietje. Ik had ook al een pluim van Ron Schiltmans (Ajax columnist met 3 gepubliceerde boeken over Ajax) te pakken. Waar een kind al niet blij mee kan zijn :D
Haha. Mooi toch? Ik kijk altijd uit naar je column. Ik schreef je al eerder, dat je veel talent hebt als journalist.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 10 februari 2015 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 12:28 schreef Pietje het volgende:
En schitterende column, Eide. Ik herken veel van mijn eigen gedachtes hierin. Wat onbesproken blijft in je column is het feit dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is en PSV een (door de gemeente gesubsidieerde) voetbalploeg is. Ajax dient derhalve te allen tijd rekening te houden met de aandeelhouders, die de aankoop van al te veel (dure) spelers zal moeten verantwoorden. Dit lijkt me een essentieel verschil tussen beide ploegen. Verder niets dan lof voor "foebele".
Aandeelhouder? 70% is in handen van de vereniging.
Die andere 30 zit er bij als jan doedel, die hebben niks te vertellen.
Als de leden van ajax eensgezind zijn.

Als de vereniging wil dat er geld word uitgegeven dan word er ook geld uitgegeven.
Ajax investeert juist geld in de toekomst.

Dat is gewoon het beleid, maar blijkbaar ben je daar geen voorstander van
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als de leden van ajax eensgezind zijn.

Als de vereniging wil dat er geld word uitgegeven dan word er ook geld uitgegeven.
Ajax investeert juist geld in de toekomst.

Dat is gewoon het beleid, maar blijkbaar ben je daar geen voorstander van
Elke aandeelhouder (al heb je maar 1 enkel aandeel) heeft in principe iets te vertellen. Althans als die dat zou willen. En het bedrijf Ajax dient rekening te houden met de (belangen van) aandeelhouders.
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat de vereniging 70% in handen heeft wil niet zeggen dat die andere 30% niets te zeggen of of genegeerd kunnen worden. 30% is een aanzienlijk belang. Nu zit dat verspreid over verschillende aandeelhouders maar als een partij die 30% zou opkopen zou de wereld er voor Ajax echt aanzienlijk anders uitzien.

Maar dat staat los van deze column. Ja, Ajax is beursgenoteerd en PSV niet maar dat heeft voornamelijk effecten op de financiële huishouding en verplichtingen van de clubs. Dat verschil maakt echter voor het beleid van de clubs niets uit want dat drijft slechts op de beschikbaarheid van financiële middelen. Hoe de clubs die middelen verwerven en welk businessmodel daarvoor gehanteerd wordt is voor het voetbaltechnische deel van het beleid volledig irrelevant.

Wat wel relevant is, is wat Nora als zeer terecht aangaf. PSV heeft nu een goede selectie met jongens die al langere tijd samen voetballen en die kunnen beschikken over een solide hart van de ploeg in Guardado en Wijnaldum. Met name Depay en Wijnaldum zullen toch heel moeilijk worden om te behouden voor PSV en Guardado is in principe maar gehuurd voor één jaar. Kijkend naar Jong PSV zie ik nu meteen heel veel spelers die de schoenen van die heren kunnen vullen.

En dat is bij Ajax natuurlijk wel heel erg goed verzorgt en hoewel Ajax, zoals ik in mijn column schreef, wel een plankje heeft misgeslagen in het opvangen van het vertrek van Blind zit er enorm veel continuïteit in de club en is het eerder de vraag hoe men al het aanstromend talent gaat laten debuteren dan of dat gaat gebeuren. En dat heeft Ajax toch beter voor elkaar dan PSV.

En daarom is dus het HUIDIGE PSV het voorbeeld waarom Ajax al 4 jaar op de goede weg zit.
ajaxkampioen2015
 ajaxkampioen2015 - dinsdag 10 februari 2015 - 13:49   quote  deeplink  
niks aan de hand bij Ajax! volgend jaar 2 - 3 nieuwe versterkingen! had ajax in het begin het nieuwe zeizoen moeten halen! maar jaar dit maak ik al 50 jaar mee met mijn AJAX. en psv is nog geen kampioen hoor!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 februari 2015 door ajaxkampioen2015 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 14:05   quote  deeplink  
deze sluit wel aardig aan bij jouw Blog, Eide

http://www.ajaxshowtime.com/opinie/85606/column-het-komt-echt-wel-goed.html
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 14:05 schreef Ronald 1960 het volgende:
deze sluit wel aardig aan bij jouw Blog, Eide

http://www.ajaxshowtime.com/opinie/85606/column-het-komt-echt-wel-goed.html
Goed stukje, sluit zeker aan bij mijn stukje en verwoord eigenlijk heel goed wat ik bewust niet heb meegenomen in mijn eigen column.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 10 februari 2015 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:49 schreef ajaxkampioen2015 het volgende:
niks aan de hand bij Ajax! volgend jaar 2 - 3 nieuwe versterkingen! had ajax in het begin het nieuwe zeizoen moeten halen! maar jaar dit maak ik al 50 jaar mee met mijn AJAX. en psv is nog geen kampioen hoor!!
Ik doe mijn ogen dicht: .......Hoor ik nu Sjaak Swart praten..... ;-)
nora
 nora - dinsdag 10 februari 2015 - 15:44   quote  deeplink  
Ik denk het wel Ronald
Pietje
 Pietje - dinsdag 10 februari 2015 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 13:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat de vereniging 70% in handen heeft wil niet zeggen dat die andere 30% niets te zeggen of of genegeerd kunnen worden. 30% is een aanzienlijk belang. Nu zit dat verspreid over verschillende aandeelhouders maar als een partij die 30% zou opkopen zou de wereld er voor Ajax echt aanzienlijk anders uitzien.

Maar dat staat los van deze column. Ja, Ajax is beursgenoteerd en PSV niet maar dat heeft voornamelijk effecten op de financiële huishouding en verplichtingen van de clubs. Dat verschil maakt echter voor het beleid van de clubs niets uit want dat drijft slechts op de beschikbaarheid van financiële middelen. Hoe de clubs die middelen verwerven en welk businessmodel daarvoor gehanteerd wordt is voor het voetbaltechnische deel van het beleid volledig irrelevant.

Wat wel relevant is, is wat Nora als zeer terecht aangaf. PSV heeft nu een goede selectie met jongens die al langere tijd samen voetballen en die kunnen beschikken over een solide hart van de ploeg in Guardado en Wijnaldum. Met name Depay en Wijnaldum zullen toch heel moeilijk worden om te behouden voor PSV en Guardado is in principe maar gehuurd voor één jaar. Kijkend naar Jong PSV zie ik nu meteen heel veel spelers die de schoenen van die heren kunnen vullen.

En dat is bij Ajax natuurlijk wel heel erg goed verzorgt en hoewel Ajax, zoals ik in mijn column schreef, wel een plankje heeft misgeslagen in het opvangen van het vertrek van Blind zit er enorm veel continuïteit in de club en is het eerder de vraag hoe men al het aanstromend talent gaat laten debuteren dan of dat gaat gebeuren. En dat heeft Ajax toch beter voor elkaar dan PSV.

En daarom is dus het HUIDIGE PSV het voorbeeld waarom Ajax al 4 jaar op de goede weg zit.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal m'n mond maar eens houden over die verfoeilijke beursgang van Ajax.
Twanus1
 Twanus1 - dinsdag 10 februari 2015 - 17:44   quote  deeplink  
Geweldige colum Eide. Laten we hopen op de juiste ervaring en veel successen!
Eide
 Eide - dinsdag 10 februari 2015 - 22:16   quote  deeplink  
Voor mijn schrijfseltje dat alleen hier verschijnt trouwens een overweldigend aantal unieke views van deze column.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 11 februari 2015 - 14:40   quote  deeplink  
Komt omdat iedereen het verkeerd leest....er staat immers psv in de titel he...

Mooi stuk trouwens, doe je weer goed topper!
Eide
 Eide - woensdag 11 februari 2015 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 11 februari 2015 - 14:40 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Komt omdat iedereen het verkeerd leest....er staat immers psv in de titel he...
Bewussie, pakt het oog ;)
Pietje
 Pietje - woensdag 11 februari 2015 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 februari 2015 - 22:16 schreef Eide het volgende:
Voor mijn schrijfseltje dat alleen hier verschijnt trouwens een overweldigend aantal unieke views van deze column.
Het zou nóg leuker zijn, wanneer meer viewers ook eens een reactie zouden achterlaten. Dat is altijd goed voor een discussie.
remco k
 remco k - woensdag 11 februari 2015 - 23:05   quote  deeplink  
Echt een hele mooie column Eide..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [Column] PSV bewijst het gelijk van Ajax

0.0067839