BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 19 februari, 21:05); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 februari 2015 - 20:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dit is de juiste opstelling in mijn ogen....misschien Veltman voor v.d Hoorn maar ach...Eindelijk de Boer...
Veltman is niet fit, en doet het ook nog eens niet zo goed, ik vind dat vd Hoorn het prima doet sinds de blessure van Veltman, en die verdient zijn plek dan ook naar mijn idee..
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
Lag wel voor de hand dat Schone een wisselbeurt ging krijgen.
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 20:24   quote  deeplink  
Lag wel voor de hand dat Schone een wisselbeurt ging krijgen.
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 20:25   quote  deeplink  
Staat ie er de komende twee potjes naast Eide??
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 21:06   quote  deeplink  
Nu moet Milik echt laten zien wat ie waard is voor Ajax, nu hij in de basis staat.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 21:11   quote  deeplink  
Ik blijf die Boilesen een spast vinden. Veel balen die hij aanraakt komen niet aan.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 21:13   quote  deeplink  
Nee, hij valt mij ook tegen. Niet alleen vanavond, ook de laatste 6 wedstrijden van hem.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 21:17   quote  deeplink  
Het is wederom te statisch. Ze moeten veel meer bewegen.
3sterren
 3sterren - donderdag 19 februari 2015 - 21:19   quote  deeplink  
Serrero maar 1 bal vooruit gespeeld en dat was balverlies
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 21:21   quote  deeplink  
Zooo...de Boer heeft er zin in......
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 21:29   quote  deeplink  
Die Boilesen heeft de motoriek van een spast. Kansloos!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 21:30   quote  deeplink  
Kan niet zeggen dat Ajax de eerste 25 minuten goed uit de startblokken is gekomen. Nog te statisch, en toch beetje bang ??? De Boer is ook niet tevreden. Had al 1-0 moeten zijn.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 21:40   quote  deeplink  
das een spits!
3sterren
 3sterren - donderdag 19 februari 2015 - 21:42   quote  deeplink  
Heeerlijk
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 21:42   quote  deeplink  
Het werd eens tijd, de eerste doelpunt.
Nu doordrukken naar de 2-0. Kan nog wel in de laatste minuten.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 21:48   quote  deeplink  
Is dan wel 1-0, maar er had meer in gezeten.
3sterren
 3sterren - donderdag 19 februari 2015 - 21:51   quote  deeplink  
Degelijk ajax gezien wel beter dan de afgelopen weken vooral het baltempo ligt hoger.
Dan kan et opeens wel dat vind ik wel opmerkelijk maar goed ik ben blijjjjjj!
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 21:54   quote  deeplink  
Redelijk goede eerste helft vond ik. Ajax dominant, goed storend maar wel te behoudend in met name de omschakeling. Bazoer speelt weet een prima pot op het middenveld.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 19 februari 2015 - 21:54   quote  deeplink  
Gewoon overall, een goed ajax. terechte voorsprong, nu wel uitbouwen en niet proberen om die 1-0 uit het vuur te slepen...
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 21:56   quote  deeplink  
Ik vind dat Ajax een prima eerste helft heeft gespeeld, iemand die nu ineens wonderen en wereldvoetballers verwacht is niet helemaal goed bij zijn hoofd..

Ajax staat verdedigend prima, maar ik zou graag zien dat Klaassen en Serero van plek ruilen, Serero neemt te veel risico aan de bal op die plek en is in de aansluiting vooruit vaak te laat zonder bal. Ook Boilesen speelt een prima eerste helft, komt verdedigend eigenlijk niet in de problemen en is aanvallend best bedrijvig ondanks dat niet alles lukt.

De twee beste mensen bij Ajax zijn vd Hoorn, maar met stip op 1 Bazoer, die speelt echt als een veldheer, als dat een voorbode is voor zijn talent en opmars in het eerste belooft dat nog wel wat.. Positioneel heel sterk, aan de bal vaak de goede keuzes en ook lastig van de bal af te krijgen.. El Ghazi speelt een prima eerste helft, Kishna en Millik veel te weinig gezien..

Ajax moet proberen de tweede te maken in de tweede helft zonder tegentreffer, ik denk dat dit best tot de mogelijkheden behoort. En met 2-0 naar een uitwedstrijd toeleven is een hele goede uitgangspositie in Europa..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 19 februari 2015 - 21:58   quote  deeplink  
3-0 Remco ;-)
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 21:58   quote  deeplink  
Dat centrum zoals Viergever en vd Hoor. Dat invullen staat goed. Ze lijken elkaar goed aan te voelen en durven er ten minste in te kletsen.
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 februari 2015 - 21:58 schreef Ronald 1960 het volgende:
3-0 Remco ;-)
Uiteraard nog mooier. Maar ben echt al blij met winst zonder tegengoals..
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 februari 2015 - 21:58 schreef Eide het volgende:
Dat centrum zoals Viergever en vd Hoor. Dat invullen staat goed. Ze lijken elkaar goed aan te voelen en durven er ten minste in te kletsen.
Vind ik ook, daarnaast durven ze beiden ook te voetballen.. Ik zou het wel durven laten staan voorlopig.. Zowel Veltman als Moisander oogden de laatste tijd niet best..
3sterren
 3sterren - donderdag 19 februari 2015 - 22:02   quote  deeplink  
We moeten nog op onze hoede blijven
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 22:04   quote  deeplink  
Ben benieuwd of De Boer het zo laat staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 februari 2015 door nieuwe ajax --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:14   quote  deeplink  
wat een mazzel...
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 22:22   quote  deeplink  
Ja, dat kan je wel zeggen.
Die drie reddingen van Cillissen waren erg goed, anders stond Ajax achter.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:22   quote  deeplink  
Remco heeft weer de roze bril op das duidelijk. Boilesen speelt heel matig. Diverse keren dat hij de bal verliest en ook nu weer komt Ajax in de problemen door hem.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 22:26   quote  deeplink  
Zelf vind ik Boilessen geen goede speler voor Ajax met aanvullende kwaliteiten.
Hij mag van mij in de uitverkoop.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Cillessen is de belangrijkste speler waardoor Ajax nog niet achter staat. Laat opnieuw zien dat hij belangrijk is.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:28   quote  deeplink  
Ajax vraagt er gewoon weer om. Opnieuw dat verval.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 februari 2015 - 22:31   quote  deeplink  
Dat zien we al vele wedstrijden.
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 22:55   quote  deeplink  
Wat een verschrikkelijke tweede helft. Ajax heeft helemaal niets laten zien, gewoon heel erg slecht..

Cilissen de beste man van het veld, en dat is droevig..
remco k
 remco k - donderdag 19 februari 2015 - 22:56   quote  deeplink  
Maar goed, geen tegengoals, we winnen en moeten dit wel af kunnen maken..
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:58   quote  deeplink  
Dit is nog niet gewonnen. Omdat ik verwacht dat de polen met meer inzet zullen spelen. Boilesen heeft een slecht gevoel voor nauwkeurigheid. Ik zie dat niet veranderen. Gewoon een tekortkoming.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 22:59   quote  deeplink  
Van der Hoorn heeft ook soms datzelfde spasme wat Boilesen ook heeft. Dat verander je ook niet snel. Boilesen als aanvoerder, de grijze muis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 februari 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 23:09   quote  deeplink  
De tweede helft stond Legia anders, dieper. Ze zaten er veel meer op bij Klaassen en Bazoer waardoor Ajax niet meer aan voetbal toe kwam. Achterin een aantal keer heel zwak en dan is het prettig dat Cillissen vandaan punten pakt voor Ajax.

Met het inbrengen van Sinkgraven ging het wel weer makkelijker. Die vindt de ruimtes wel heel makkelijk. En dat had Ajax eigenlijk wel wat eerder nodig dan nu. Kishna erg zwak vandaag, El Ghazi wel actief maar ongelukkig. En de tweede helft Vd Hoorn ook puik. Won al z'n duels en was ook nadrukkelijk goed in de coaching.
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 23:10   quote  deeplink  
Positioneel was het middenveld de 2e helft zwak. En Riedewald viel niet mee vandaag. Had de 2e helft toch Klaassen wel weer op 6 willen zien.
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 23:11   quote  deeplink  
Legia trouwens echt geen goede ploeg. In Warschau moeten ze aanvallen en dan moet een goal mogelijk zijn waarna je dit gewoon moet uitspelen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 23:21   quote  deeplink  
Contrast tussen de 1ste en 2e helft blijft groot. Ook al kwam Legia meer tot spelen. Ajax maakt teveel fouten in de opbouw. En ook het verdedigen is soms ronduit zwak. Dat was in voorgaande jaren stabieler en met veel minder fouten. Ajax moet volgende week met meer inzet gaan spelen. Anders kunnen de Polen zo het kaas van het brood eten. Ze hebben het zelf in de hand!
Eide
 Eide - donderdag 19 februari 2015 - 23:32   quote  deeplink  
De inzet was prima. Het was, zeker de 2e helft onnauwkeurig. Boilesen en Riedewald met name speelden ballen af en toe zomaar in het niets of hielden ballen te lang vast. En Ajax moet er geen fysiek gevecht van maken met Legia want dat leggen ze af.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 februari 2015 - 23:51   quote  deeplink  
Wanneer Ajax geen regie en grip meer heeft op een wedstrijd, gaat de nauwkeurigheid altijd met sprongen achteruit. Het lijkt wel een soort angst waardoor het contrast tussen bepaalde momenten in dezelfde wedstrijd groot zijn in kwaliteit.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 februari 2015 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 februari 2015 - 23:09 schreef Eide het volgende:
De tweede helft stond Legia anders, dieper. Ze zaten er veel meer op bij Klaassen en Bazoer waardoor Ajax niet meer aan voetbal toe kwam. Achterin een aantal keer heel zwak en dan is het prettig dat Cillissen vandaan punten pakt voor Ajax.

Met het inbrengen van Sinkgraven ging het wel weer makkelijker. Die vindt de ruimtes wel heel makkelijk. En dat had Ajax eigenlijk wel wat eerder nodig dan nu. Kishna erg zwak vandaag, El Ghazi wel actief maar ongelukkig. En de tweede helft Vd Hoorn ook puik. Won al z'n duels en was ook nadrukkelijk goed in de coaching.
Helemaal mee eens! Schöne is het toch ook niet meer ging alleen maar liggen.
In de combinatie goed maar voor de rest steeds minder.
Hoorn had veel, Serero haalt ook nog veel weg, Sinkgraven heeft een verfijnde
traptechniek waardoor ballen wel aankomen. Cilissen ook goed.
Voor de rest was het vooral aardig koud met het dak open.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 20 februari 2015 - 10:09   quote  deeplink  
Na de eerste helft dacht ik het goed weer de goede kant op. Maar we zijn nog steeds niet veel verder, we kunnen gewoon niet meer als 40 minuten redelijk voetbal op de mat neerleggen.
Het is toch schrijnend dat Cillessen en Bazoer (18 jaar) onze beste spelers zijn.

Legia gaat in de 2e helft iets meer naar voeren spelen en we komen niet meer aan de bak. Er is ook geen enkele speler (ervaring!!!!) die dan het team coached aan de gewijzigde situatie. Dit is zowat bij elke wedstrijd in dit seizoen, zo vlug de tegenstander iets anders, dan verwacht gaat spelen, zijn we hulpeloos, alleen als het voor de rust gebeurd, kan de Boer het meestal wel repareren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2015 door Ztjes --
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 februari 2015 - 10:57   quote  deeplink  
Denk ook dat het dit jaar al zwaar genoeg wordt om 2e te worden. De stabiliteit van de voorgaande jaren tijdens de 2e seizoenshelft gaat er waarschijnlijk niet meer komen. De Boer kan veranderen wat hij wil, maar als de kwaliteit er gewoon weg niet is, komt het er nooit. Dan zul je voor volgend jaar goed je huiswerk moeten om een stabieler en kwalitatief beter elftal neer te zetten. Juist de structureel minder goed spelende spelers halen het niveau naar beneden.

Ajax zal moeten laten zien dat ze het inzicht heeft om het voor volgend seizoen door een positieve wending kunnen veranderen naar een 'gewenst' niveau.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2015 door Bobby1972 --
nora
 nora - vrijdag 20 februari 2015 - 11:46   quote  deeplink  
Onbegrijpelijke opstelling je beste man Klaasen speelt normaal op rechts die zet je nu op links totale diepgang verdwenen Serero pakt af en speelt opzij en terug totaal geen diepgang het verbaasd mij niet dat Legia eerst de kat uit de boom keek en na die 1-0 in de rust de zaken hebben omgezet en dat was te merken met die opstelling van de tegenstander ging ons middenveld totaal de pottenbak in. Met de begin opstelling met Klaasen als cvm en Bazoer op rechts en Sinkgraven op links had je in mijn ogen een veel stabieler middenveld met meer creativiteit en meer diepgang sorry maar Klaasen op links is een regelrechte blunder van Frankie ik hoop dat zijn gabbers broertje en vriendjes hem dit even zullen influisteren.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 februari 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 11:46 schreef nora het volgende:
Onbegrijpelijke opstelling je beste man Klaasen speelt normaal op rechts die zet je nu op links totale diepgang verdwenen Serero pakt af en speelt opzij en terug totaal geen diepgang het verbaasd mij niet dat Legia eerst de kat uit de boom keek en na die 1-0 in de rust de zaken hebben omgezet en dat was te merken met die opstelling van de tegenstander ging ons middenveld totaal de pottenbak in. Met de begin opstelling met Klaasen als cvm en Bazoer op rechts en Sinkgraven op links had je in mijn ogen een veel stabieler middenveld met meer creativiteit en meer diepgang sorry maar Klaasen op links is een regelrechte blunder van Frankie ik hoop dat zijn gabbers broertje en vriendjes hem dit even zullen influisteren.
Serero was gisteren echt een van de zwakste spelers. In het stadion kan je dat echt goed zien. Hij snapt het gewoon niet wat er van hem op deze plek van hem gevraagd wordt. Wanneer wij iets onder druk komen te staan dan gaat hij nog korter voor de defensie staan terwijl hij dan juist meer naar voren moet gaan staan en je eigen speelveld dus kleiner maakt bij balverlies. Daarbij brengt hij aanvallend veel te weinig

Helaas was er nog een slechter en dat was Boilesen. Eerste helft ging nog wel naar wat was hij de tweede helft we er een groot drama. Echt om te janken.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 februari 2015 - 12:41   quote  deeplink  
Boilesen is een drama aan het worden. Om hem aanvoerder te maken is de waanzin ten top ( waarom geen Klaasen als aanvoerder?). Die jongen kan totaal geen sturing geven. En dan heb ik het nog niet eens over zijn slechte bal aanname en de vele ballen die hij structureel inlevert. Maar Remco had met zijn roze bril gisteren weer een goed spelende Boilesen gezien. Ik vraag me vaak af met wat voor bril op jij naar wedstrijden kijkt?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2015 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 februari 2015 - 12:45   quote  deeplink  
Juist nu het slechter gaat met Ajax zal de Boer moeten laten zien dat hij een goede trainer is. Van fouten moet je kunnen leren en vanuit daar laten zien dat je met jouw inzicht dat kunt bijsturen. Maar door gebrek aan kwaliteit is dat niet zo eenvoudig, ook niet als je de Boer heet!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5998
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 19 februari, 21:05); 1 - 0

0.0066668