BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 19 februari, 21:05); 1 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 20 februari 2015 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 07:38 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Schöne is het toch ook niet meer ging alleen maar liggen.
In de combinatie goed maar voor de rest steeds minder.
Hoorn had veel, Serero haalt ook nog veel weg, Sinkgraven heeft een verfijnde
traptechniek waardoor ballen wel aankomen. Cilissen ook goed.
Voor de rest was het vooral aardig koud met het dak open.
Ik vond Serero gister een hele matige wedstrijd spelen, aan de bal is het leuk en aardig wat ie doet, maar voor een echte CVM die we gewoon nodig hebben, komt hij wat mij betreft totaal niet in aanmerking.. Ik zou dan ook altijd voor Klaassen op die plek gaan nu blijkt dat Bazoer ook een gast is die in de 16 prima uit de voeten kan..
remco k
 remco k - vrijdag 20 februari 2015 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 12:41 schreef Bobby1972 het volgende:
Boilesen is een drama aan het worden. Om hem aanvoerder te maken is de waanzin ten top ( waarom geen Klaasen als aanvoerder?). Die jongen kan totaal geen sturing geven. En dan heb ik het nog niet eens over zijn slechte bal aanname en de vele ballen die hij structureel inlevert. Maar Remco had met zijn roze bril gisteren weer een goed spelende Boilesen gezien. Ik vraag me vaak af met wat voor bril op jij naar wedstrijden kijkt?
Je moet mensen geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gezegd dat Boilesen een goede wedstrijd heeft gespeeld.

De eerste helft speelde hij prima, eigenlijk niets fout gedaan en aanvallend redelijk gespeeld, de tweede helft was het weer een drama..

Maar ga jij eens proberen iets anders te melden kerel, i.p.v. iedere post van je weer hetzelfde verhaal neer te kwakken, alleen met andere woorden..
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 februari 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 14:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Je moet mensen geen woorden in de mond leggen, ik heb nergens gezegd dat Boilesen een goede wedstrijd heeft gespeeld.

De eerste helft speelde hij prima, eigenlijk niets fout gedaan en aanvallend redelijk gespeeld, de tweede helft was het weer een drama..

Maar ga jij eens proberen iets anders te melden kerel, i.p.v. iedere post van je weer hetzelfde verhaal neer te kwakken, alleen met andere woorden..
Eerste helft ook een paar keer zeer dom balverlies maar toen liet hij aanvallend nog wat zien tenminste.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 15:19   quote  deeplink  
Sorry mannen, ik had veel verplichtingen t.a.v. de voedselbank. Ik kon dus niet eerder reageren.

Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar ik heb gisteren twee totaal verschillende wedstrijden gezien. Ajax in de eerste helft was meer dan puik met een schitterende goal van Milik. Een aantal uitblinkers met een aantal spelers die mij deed denken aan het Ajax van weleer met veel druk naar voren, veel gogme en veel dreiging. En dan die dramatische tweede helft, waarin Ajax bijna van de mat werd gespeeld, nota bene in eigen huis... Een wereld van verschil. We mogen doelman Cillessen zeer dankbaar zijn. Je zag het opnieuw: zodra een tegenstander vroeg druk zet op Ajax, dan haken we subiet af. Zeer teleurstellend. Legia weet nu dus hoe Ajax aan te pakken en mijn gevoel is dan ook, dat het bepaald geen uitgemaakte zaak is, dat Ajax naar de volgende ronde gaat.

Ik heb de Boer vandaag horen zeggen, dat hij voorlopig zal gaan kiezen voor Viergever i.p.v. Moisander en ook (weer) voor Milik i.p.v. Schöne. Dat lijkt mij een goede zaak!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:19 schreef Pietje het volgende:
Sorry mannen, ik had veel verplichtingen t.a.v. de voedselbank. Ik kon dus niet eerder reageren.

Ik heb de Boer vandaag horen zeggen, dat hij voorlopig zal gaan kiezen voor Viergever i.p.v. Moisander en ook (weer) voor Milik i.p.v. Schöne. Dat lijkt mij een goede zaak!
Viergever sowieso. Maakt een goede indruk, heeft een goede leeftijd en Moisander gaat toch weg. Milik als spits lijkt mij duidelijk en dan is er nu voldoende druk vanaf de bank om op alle andere posities met veel concurrentie bezig te zijn.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Viergever sowieso. Maakt een goede indruk, heeft een goede leeftijd en Moisander gaat toch weg. Milik als spits lijkt mij duidelijk en dan is er nu voldoende druk vanaf de bank om op alle andere posities met veel concurrentie bezig te zijn.
Ik heb echt gesmuld van de eerste helft. Zo dwingend zie ik Ajax graag spelen. De tweede helft zat ik met een dichtgeknepen bilnaad... Je had dus zomaar kunnen verliezen.
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 15:33   quote  deeplink  
Legia ging toen in plaats van 5-3-2 meer richting 4-4-2 en in de omschakeling 4-3-3. Door die omzetting kregen ze op het middenveld een mannetje over terwijl Ajax niet door kon of durfde te dekken vanwege de omschakeling. Daardoor werden de ruimtes op het middenveld kleiner maar kregen Van Rhijn en Boilesen ook veel minder de ruimte mee op te komen.

Dat hebben we nu gezien. Legia weet ook dat ze iets moeten thuis, want ze hebben zelf geen goal gemaakt. Ajax weet hoe Henning Berg het in Amsterdam oploste, nu dus een week daar een passend antwoord op te verzinnen. Ik neig naar een middenveld met Klaassen, Sinkgraven en Bazoer voor de return. Veel voetbal, veel fysiek vermogen (wat Serero duidelijk tekort kwam) en met name met Sinkgraven iemand die Kishna en El Ghazi makkelijk weg stuurt.
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 15:34   quote  deeplink  
Overigens is het middenveld met Klaassen centraal en Sinkgraven en Bazoer ervoor toch wel mijn favoriete middenveld momenteel.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:34 schreef Eide het volgende:
Overigens is het middenveld met Klaassen centraal en Sinkgraven en Bazoer ervoor toch wel mijn favoriete middenveld momenteel.
Dat ben ik volledig met je eens. Dat middenveld is dan erg in balans met veel creativiteit.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:33 schreef Eide het volgende:
Legia ging toen in plaats van 5-3-2 meer richting 4-4-2 en in de omschakeling 4-3-3. Door die omzetting kregen ze op het middenveld een mannetje over terwijl Ajax niet door kon of durfde te dekken vanwege de omschakeling. Daardoor werden de ruimtes op het middenveld kleiner maar kregen Van Rhijn en Boilesen ook veel minder de ruimte mee op te komen.

Dat hebben we nu gezien. Legia weet ook dat ze iets moeten thuis, want ze hebben zelf geen goal gemaakt. Ajax weet hoe Henning Berg het in Amsterdam oploste, nu dus een week daar een passend antwoord op te verzinnen. Ik neig naar een middenveld met Klaassen, Sinkgraven en Bazoer voor de return. Veel voetbal, veel fysiek vermogen (wat Serero duidelijk tekort kwam) en met name met Sinkgraven iemand die Kishna en El Ghazi makkelijk weg stuurt.
+ 1
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik volledig met je eens. Dat middenveld is dan erg in balans met veel creativiteit.
Bovendien kan je dan ook ongestraft met minder goede opbouwers centraal achterin spelen want zij hoeven dat op dat moment helemaal niet. Op die manier komen Van der Hoorn en Viergever beter tot hun recht dan wanneer ze wel moeten opbouwen.

En als we het dan toch over Van der Hoorn hebben: Ik heb Veltman hoog zitten maar hij moet nog maar eens zien dat hij Van der Hoorn uit de basis speelt. Die doet het namelijk gewoon prima op dit moment.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Bovendien kan je dan ook ongestraft met minder goede opbouwers centraal achterin spelen want zij hoeven dat op dat moment helemaal niet. Op die manier komen Van der Hoorn en Viergever beter tot hun recht dan wanneer ze wel moeten opbouwen.

En als we het dan toch over Van der Hoorn hebben: Ik heb Veltman hoog zitten maar hij moet nog maar eens zien dat hij Van der Hoorn uit de basis speelt. Die doet het namelijk gewoon prima op dit moment.
Ook dat ben ik met je eens, over Mike van der Hoorn. In diverse topics heb ik het steeds voor hem opgenomen, wanneer hij door anderen hier tot "miskoop" werd bestempeld. Hij heeft een aantal keren flink pech gehad, maar in de kern zag (en zie) je steeds weer, dat hij een prima verdediger is.
remco k
 remco k - vrijdag 20 februari 2015 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Sluit ik me helemaal bij aan..
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 16:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Sluit ik me helemaal bij aan..
Dat zijn er dan al drie ;-)
remco k
 remco k - vrijdag 20 februari 2015 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 15:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Toch koos de Boer direct weer voor Veltman afgelopen weekend, niet helemaal eerlijk naar mijn idee, Veltman had een flink mindere periode achter de rug, en vd Hoorn deed het gewoon goed..
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 16:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch koos de Boer direct weer voor Veltman afgelopen weekend, niet helemaal eerlijk naar mijn idee, Veltman had een flink mindere periode achter de rug, en vd Hoorn deed het gewoon goed..
Dat ben ik inderdaad met je eens. Het viel mij ook op. Aan de andere kant, dat is typisch Frank de Boer: vasthouden aan oude principes. Ik had het dan ook wel verwacht.
remco k
 remco k - vrijdag 20 februari 2015 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 16:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat ben ik inderdaad met je eens. Het viel mij ook op. Aan de andere kant, dat is typisch Frank de Boer: vasthouden aan oude principes. Ik had het dan ook wel verwacht.
Verwacht had ik het ook wel, al had ik eigenlijk vd Hoorn en Veltman samen verwacht, of misschien wel gehoopt..
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 16:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Ook Veltman is in potentie een uitstekende verdediger en die kan je niet laten wegkwijnen omdat Van der Hoorn het nu goed doet.
Pietje
 Pietje - vrijdag 20 februari 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 16:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Aan de andere kant. Ook Veltman is in potentie een uitstekende verdediger en die kan je niet laten wegkwijnen omdat Van der Hoorn het nu goed doet.
Absoluut waar. Het dilemma van iedere trainer wanneer hij met meerdere gelijkwaardige spelers te maken heeft. Nou ja, er zijn normaliter een hoop wedstrijden te spelen, dan is het alleen maar goed voor de club dat -bij roulatie- hij kan terugvallen op twee uitstekende spelers. Veltman is wat technischer, van der Hoorn heeft wat meer "body". Per tegenstander kan de Boer het type speler uitkiezen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 februari 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 14:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond Serero gister een hele matige wedstrijd spelen, aan de bal is het leuk en aardig wat ie doet, maar voor een echte CVM die we gewoon nodig hebben, komt hij wat mij betreft totaal niet in aanmerking.. Ik zou dan ook altijd voor Klaassen op die plek gaan nu blijkt dat Bazoer ook een gast is die in de 16 prima uit de voeten kan..
Zat in het stadion(weet niet of jij er was) maar dan zie je vaak net andere dingen dan op tv.
Serero werkte zich er toch wel een paar keer goed voor/tussen en draait ook
lekker kort maar inderdaad een echte Cvm is het niet. Vooral de tweede helft viel helaas erg tegen..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 20 februari 2015 - 17:08   quote  deeplink  
quote:

[..]

Gelukkig is ie er eindelijk uit dat Moisander op de bank hoort.
Tuurlijk kun je Veltman wel weg laten kwijnen beste speelt toch?
Vd Hoorn heeft het in de voorbereiding laten zien en nu speelt hij ook
beter dan Veltman. Lekker zo laten staan!
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 17:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je Veltman wel weg laten kwijnen beste speelt toch?
Maar misschien dat Veltman wel heel sterk uit z'n blessure terug komt? Veltman zat per slot van rekening niet zomaar bij de WK selectie. Dat is ook gewoon een hele talentvolle jongen. En dus is het zaak ze toch beide te laten spelen, vertrouwen te geven en vooral te zorgen dat ze zich kunnen ontwikkelen.

Veltman kan die minuten niet bij jong Ajax maken, te veel wedstrijden voor Ajax 1, dus zal hij ook gewoon speelminuten gaan krijgen. En dan mag de beste het laten zien in de wedstrijden die er bovenuit springen.
Brandje
 Brandje - vrijdag 20 februari 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:

[..]

Deels eens. Was Veltman nu heel erg goed bezig dan is het logisch dat hij weer terugkeert in het team maar hij speelde gewoon erg slecht. je speelt bij Ajax en dan speelt de beste gewoon. Moet ik wel zeggen dat Hoorn gisteren ook een paar keer heel makkelijk die De Sa uit zijn rug liet lopen.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 februari 2015 - 19:27   quote  deeplink  
Remco zijn woorden na de eerste helft:

"Ajax staat verdedigend prima, maar ik zou graag zien dat Klaassen en Serero van plek ruilen, Serero neemt te veel risico aan de bal op die plek en is in de aansluiting vooruit vaak te laat zonder bal. Ook Boilesen speelt een prima eerste helft, komt verdedigend eigenlijk niet in de problemen en is aanvallend best bedrijvig ondanks dat niet alles lukt."

ik leg jou niks in de mond Remco. Wat jij regelmatig bij mij doet. Dit zijn jouw woorden 'roze' Remco. Denk de volgende keer dan even na voordat je wat opschrijft. Je zegt het wel. En daar hoef ik jou geen woorden voor in de mond te leggen!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 februari 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - vrijdag 20 februari 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 19:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Deels eens. Was Veltman nu heel erg goed bezig dan is het logisch dat hij weer terugkeert in het team maar hij speelde gewoon erg slecht. je speelt bij Ajax en dan speelt de beste gewoon. Moet ik wel zeggen dat Hoorn gisteren ook een paar keer heel makkelijk die De Sa uit zijn rug liet lopen.
Natuurlijk moet diegene die op dat moment het beste is spelen. maar je kan de ander niet laten wegrotten omdat die een periode minder in vorm heeft gehad. Zeker niet als de niveaus zo dicht tegen elkaar aan liggen.

Juist nu de basis zo breed wordt door de goede ontwikkeling van jonge spelers moet je daar wel de vaart inhouden.
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 20 februari 2015 - 19:53   quote  deeplink  
". Moet ik wel zeggen dat Hoorn gisteren ook een paar keer heel makkelijk die De Sa uit zijn rug liet lopen. "

en hiermee sla je de spijker op de kop. Omdat van der Hoorn naast de vele goede dingen die hij doet vaak een aantal momenten heeft dat hij door het ijs zakt. En deze momenten kunnen zomaar tot een goal leiden. En daardoor kun je ook een wedstrijd gelijk spelen of zelfs verliezen. En daarmee mist hij eigenlijk dat stukje kwaliteit wat Ajax juist nodig heeft. Juist door deze details mist Ajax het gewenste niveau. Ik vraag me af of je dit soort dingen bij hem eruit kunt krijgen. Omdat je het voortdurend terug ziet komen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 20 februari 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
+1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 20 februari 2015 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 19:53 schreef Bobby1972 het volgende:
". Moet ik wel zeggen dat Hoorn gisteren ook een paar keer heel makkelijk die De Sa uit zijn rug liet lopen. "

en hiermee sla je de spijker op de kop. Omdat van der Hoorn naast de vele goede dingen die hij doet vaak een aantal momenten heeft dat hij door het ijs zakt. En deze momenten kunnen zomaar tot een goal leiden. En daardoor kun je ook een wedstrijd gelijk spelen of zelfs verliezen. En daarmee mist hij eigenlijk dat stukje kwaliteit wat Ajax juist nodig heeft. Juist door deze details mist Ajax het gewenste niveau. Ik vraag me af of je dit soort dingen bij hem eruit kunt krijgen. Omdat je het voortdurend terug ziet komen.
+1
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 20 februari 2015 - 20:18   quote  deeplink  
Serero werd hier 2x uitgeroepen als beste ajacied van de wedstrijd.
Hij speelde niet goed omdat hij niet 100% fit was, helemaal nadat hij die tikken heeft gekregen.
Klaassen was ook niet 100% fit, vandaar dat ajax in de problemen kwam.
Hele middenveld werd overlopen, ajax kwam niet meer aan te pas.
Nadat de spelers waren vervangen ging het weer wat beter.
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2015 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 17:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zat in het stadion(weet niet of jij er was) maar dan zie je vaak net andere dingen dan op tv.
Serero werkte zich er toch wel een paar keer goed voor/tussen en draait ook
lekker kort maar inderdaad een echte Cvm is het niet. Vooral de tweede helft viel helaas erg tegen..
Hij is positioneel niet goed voor die plek en zorgt simpelweg niet voor de aansluiting vooruit
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2015 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 19:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Remco zijn woorden na de eerste helft:

"Ajax staat verdedigend prima, maar ik zou graag zien dat Klaassen en Serero van plek ruilen, Serero neemt te veel risico aan de bal op die plek en is in de aansluiting vooruit vaak te laat zonder bal. Ook Boilesen speelt een prima eerste helft, komt verdedigend eigenlijk niet in de problemen en is aanvallend best bedrijvig ondanks dat niet alles lukt."

ik leg jou niks in de mond Remco. Wat jij regelmatig bij mij doet. Dit zijn jouw woorden 'roze' Remco. Denk de volgende keer dan even na voordat je wat opschrijft. Je zegt het wel. En daar hoef ik jou geen woorden voor in de mond te leggen!!
Hey sukkel. Toch compleet iets anders dan dat ie een goede wedstrijd heeft gespeeld of niet? Lezen is dus ook niet je sterkste kant. Ik heb namelijk ook al lang en breed gepost dat ie weer ouderwets slecht was in de tweede helft.
Stanley
 Stanley - zaterdag 21 februari 2015 - 11:13   quote  deeplink  
Moisander- Viergever: In mijn oude posts kun je teruglezen dat ik de aankoop van Moisander nooit heb begrepen en dat als je dan toch een cv van az wilt halen, ik Viergever sterker vond. Dus blij met de keuze, al heb ik mijn twijfels of Viergever goed genoeg is voor het niveau dat we nastreven.

Veltman- van der Hoorn: Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het type van der Hoorn achterin. Fysieke, kopsterk etc en ogenschijnlijk doet hij het steeds beter. Maar zoals Cruijff zegt, het gaat om de details en dan zie ik hem helaas nog steeds wel verkeerde keuzes maken die op dit niveau niet meer kunnen. Zoals op het middenveld de bal in de dribbel bij zich houden terwijl balverlies op dat moment extreem gevaarlijk is. Of een balletje zachtjes in de positie te koppen, voor de voeten van de tegenpartij, terwijl op dat moment die bal weg moet om te hergroeperen. .. Etc. Maar ik hoop dat hij er komt.
Stanley
 Stanley - zaterdag 21 februari 2015 - 11:19   quote  deeplink  
En tot slot hoop ik off topic dat Ajax korte metten gaat maken met spelers die zich laten vertegenwoordigen door Raiola. En voor Kishna de tip, kijk jezelf eens terug en beoordeel dan of je zaakwaarnemer onzin lult of niet? Met een beetje oprecht verstand heeft hij door dat het niveau van Juve nog lang niet in zicht is en de reden voor dergelijke teksten van Raiola slechts haat richting Ajax is en en honger naar een nieuwe deal en weer extra money in the bank is!
Cyprioot
 Cyprioot - zaterdag 21 februari 2015 - 12:42   quote  deeplink  
Jongens, laten we eerlijk zijn naar onszelf en elkaar. 1-0 is technisch gezien een aardig resultaat, maar het spel was weer dramatisch. Als je heel cynisch wil zijn kun je stellen dat we in 90 minuten niet 1 100% kans hebben konden creeren tegen die Polen 5, dus eigenlijk had Legia dik moeten winnen. 1e helft was behoorlijk, maar het verval in de 2e helft was weer schokkend. En weer leek het een conditionele kwestie, wat is er aan de hand op dat gebied? Daar hadden we jaren lang een voorsprong, dat is compleet verdwenen. Het verdedigingscentrum rammelde, Boilesen rammelde, Kishna faalde compleet (tuurlijk Raiola, breng hem maar naar Juventus en doe er een videoband van de wedstrijd tegen Legia bij!), Klaassen leek niet okselfris, positieve uitzonderingen waren alleen Bazoer, Milik mn wegens zijn goal en dan houdt het wel zo'n beetje op. Ik vind het een aanfluiting dat je je als Ajax in een volle Arena laat aftroeven door zo een povere tegenstander.
nora
 nora - zaterdag 21 februari 2015 - 13:51   quote  deeplink  
Het is voor mij nog steeds onbegrijpelijk dat hij het middenveld van Twente uit elkaar heeft gehaald gewoon Klaasen Bazoer en Sinkgraven op het middenveld met Serero ga je het niet redden te veel verdedigend en fysiiek te matig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 21 februari 2015 - 13:54   quote  deeplink  
Gelukkig was de tegenstander redelijk zwak.
Zwakste linie was eigenlijk het middenveld, waarbij Klaassen en serero zeker niet fit waren. 2 van de 3, die andere had misschien net 5 basisplekken in Ajax 1 achter ze naam staan en met zijn 18 jaar kan je daar moeilijk op bouwen.
Als je zo begint dan vraag je om problemen.
Middenveld werd totaal overlopen, de gaten werden expres door de tegenstander zeer groot gelaten.
Serero kreeg in de 1ste helft al 2 tikken, kon eigenlijk al niet meer verder.
klaassen die het fysiek niet kon bijbenen en Bazoer die niet meer wist waar hij het zoeken moest.
Dan is het een wonder dat we nog wonnen.

De boer maakte een fout, hij had niet met Serero en Klaassen moeten beginnen.
Dat met deze verdediging. Het centrale duo die niet vaak samen hebben gespeeld.
De linksback niet in zijn beste doen is.
en de rechtsback ook niet okselfris meer was.
Dat vroeg om problemen, we mogen blij zijn dat Cilissen scherp was en die polen niet scherp waren.
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2015 - 16:39   quote  deeplink  
Hij had gewoon Klaassen op 6 moeten laten staan, en dan had ie voor of Serero of Sinkgraven op de positie links op het middenveld moeten kiezen, beiden was prima geweest.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 21 februari 2015 - 16:56   quote  deeplink  
Remco, Als je voor serero koos dan had je dus 2 van 3 spelers die licht geblesseerd zijn of waren, in ieder geval niet 100% fit.
Dat is te veel van het goede.
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2015 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 - 16:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Remco, Als je voor serero koos dan had je dus 2 van 3 spelers die licht geblesseerd zijn of waren, in ieder geval niet 100% fit.
Dat is te veel van het goede.
Onbelangrijk, alleen weet je dat je ze beiden moet wisselen, als je dat van te voren weet is dat geen probleem. Voornaamste is dat Klaassen op 6 moet gaan spelen.

Aansluiting naar voren toe wordt er beter van, druk naar voren toe wordt er beter van en communicatief en sturend veel beter en belangrijker op die plek. Serero hangt veel te kort voor de verdediging waardoor je terug gedrongen wordt, en dat heeft geen bal met zijn fitheid te maken aangezien hij dat ook al deed toen die nog wel fit was..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 21 februari 2015 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Onbelangrijk, alleen weet je dat je ze beiden moet wisselen, als je dat van te voren weet is dat geen probleem. Voornaamste is dat Klaassen op 6 moet gaan spelen.

Aansluiting naar voren toe wordt er beter van, druk naar voren toe wordt er beter van en communicatief en sturend veel beter en belangrijker op die plek. Serero hangt veel te kort voor de verdediging waardoor je terug gedrongen wordt, en dat heeft geen bal met zijn fitheid te maken aangezien hij dat ook al deed toen die nog wel fit was..
Ik ben geen fan van serero want aanvallend stelt het zeer weinig voor.
Ik vind het op 6 echt niet slecht spelen, werd terecht 2x uitgeroepen voor man of the match, ten minste dat werd het hier.

Je moet ook kijken met wie je speelt.
Het klopt dat Serero het team niet mee kan nemen.

Als het middenveld word overlopen dan lijkt het mij logisch dat je voor de defensie staat en niet in de aanval. Als het middenveld word overlopen kan dat aan hem liggen maar dat ook aan de andere 2 middenvelders liggen of het niet meeverdedigen van de aanvallers.

Wellicht wil Serero wel vooruit verdedigen maar kan het niet omdat andere fouten maakt, waardoor je wel terug moet.

Maar wellicht is Klaassen op die positie beter, maar klaassen is als aanvallende middenvelder ook beter, klaassen overal beter. lijkt mij lastig om Klaassen overal neer te zetten.
Brandje
 Brandje - zaterdag 21 februari 2015 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 20 februari 2015 - 20:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Serero werd hier 2x uitgeroepen als beste ajacied van de wedstrijd.
Hij speelde niet goed omdat hij niet 100% fit was, helemaal nadat hij die tikken heeft gekregen.
Klaassen was ook niet 100% fit, vandaar dat ajax in de problemen kwam.
Hele middenveld werd overlopen, ajax kwam niet meer aan te pas.
Nadat de spelers waren vervangen ging het weer wat beter.
Hij is geen CVM. Tenminste niet het type dat bij dit spel van Ajax hoort. mensen denken dat cvm alleen maar een kuitenbijter is. Daarom is men enthousiast als hij een bal afpakt maar bij Ajax is het de belangrijkste positie van het veld. Je moet ook aanvallend je steentje bijdragen.
freakie
 freakie - zaterdag 21 februari 2015 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan heb je alleen de 2e helft gezien?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Legia Warschau (donderdag 19 februari, 21:05); 1 - 0

0.0083479