|
|
Eide
|
|
|
Na het Europese treffen met Legia Warschau wacht nu Willem II voor de competitie. Het duel met Willem II is het laatste competitieduel in aanloop na het zes-punten duel met PSV waar Ajax de allerlaatste strohalm zal moeten pakken om enig uitzicht op de landstitel te behouden. Tegen Willem II zal Ajax dus in ieder geval 3 punten moeten halen waarna de return tegen Legia Warschau wacht. Frank de Boer zal met het loodzware programma in het achterhoofd keuzes moeten maken over wie hij welke wedstrijden laat spelen waarbij het resultaat daar niet onder mag lijden.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 79 duels tegen Willem II. Daarvan won Ajax er 66 en gingen er 8 verloren. 5 Duels eindigden in een gelijk spel. Alle verloren duels gingen verloren op bezoek bij Willem II, Ajax is dus gewaarschuwd. Het thuisduel eerder dit seizoen leverde 5 goals op voor Ajax in een wedstrijd due vrij eenvoudig werd gewonnen. In 2008 werd voor het laatst verloren van de Tricolores, toen het uit bij Willem II 2-1 voor de Tilburgers werd.
Het gepromoveerde Willem II van trainer Jurgen Streppel is dit seizoen absoluut niet het lelijke eendje van de Eredivisie. Willem II staat keurig 10e in de competitie waardoor van degradatiezorgen geen enkele sprake is. Dit is mede te danken aan het slim aantrekken van spelers door Willem II. Zo speelt oud-Ajacied Mitchell Dijks in Tilburg, maar ook Israëlisch international Ben Sahar en oud-Feyenoord Armenteros. Laatst genoemde is de club topscorer voor de Superkruiken met 9 goals. De Zweed, die in Rotterdam nooit wist te overtuigen, is bij Willem II de grote man. Willem II heeft een groot aantal aanvallend ingestelde spelers als Ondaan, Sahar, Messaoud en Braber. Bovendien heeft het naast Armenteros een groot aantal spelers die af en toe een goal meepikken waardoor Willem II zich laat omschrijven als een prima middenmoter.
Ajax kruipt gestaag uit het diepe dal van de maand januari. Tegen Twente werd relatief overtuigend gewonnen en de eerste helft tegen Legia Warschau toonde aan dat Ajax nog altijd dominant voetbal kan spelen waarbij het vroeg druk zet op de tegenstander. De tweede helft tegen Legia en delen van de wedstrijd tegen Twente toonde echter ook aan dat Ajax er nog lang niet is en nog altijd moeite heeft 90 minuten lang het heft in handen te houden.
Trainer Frank de Boer heeft afgelopen week aangekondigd te gaan rouleren met spelers. Zo begon Ajax tegen Legia zonder Moisander, Schone en Sinkgraven. De kans is aanzienlijk dat een aantal van hen tegen Willem II wel vanaf de aftrap bij zijn. Er zijn echter dusdanig veel mogelijke keuzes voor Frank de Boer dat het voorspelen van een basiselftal bijna onmogelijk lijkt. Achterin de keuzes tussen Veltman en Van der Hoorn, Moisander en Viergever en Boilesen en Viergever. Op het middenveld kan Klaassen overal spelen, evenals Serero en Bazoer en heeft Sinkgraven aangetoond een versterking te zijn voor Ajax. En voorin zijn El Ghazi en kishna altijd gevaarlijk maar ook wisselvallig en heeft De Boer met Schone iemand die hij voorin overal kan inzetten.
De keuze is dus reuze en hoe De Boer een en ander gaat neerzetten tegen Willem II is maar helemaal de vraag. Zo zag het er in ieder geval in het eerste duel uit toen Joel Veltman de mooiste goal van het seizoen voor Ajax tot nu toe maakte.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mooi stukje werk weer geleverd Eide. Willem II speelt ook erg leuk voetbal om te kijken. En dat ook nog eens met prima resultaten. Ik zie geen eenvoudige wedstrijd voor Ajax. Ik zeg; 0-2. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Prima stuk Eide hopelijk krijgen wij een aanvallend ingesteld Ajax met Milik/Kishna en Ghazi en een mid/linie met cvm Klaasen en rechts Bazoer en links Sinkkie. Achterin blijft het matig v/rhijn/Hoorn/Moisander/Viergever. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Viergever maakte op mij een scherpere indruk in de duels dan moisander en volgens mij net iets sneller ook! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax moet gewoon winnen, niets meer en niets minder, een belangrijke wedstrijd om de tweede plek. En na een tussenweekse wedstrijd is het altijd lastiger.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wow... opnieuw prachtig, journalist, kunstenaar Eide! Ik zal het je niet gauw nadoen.
Een thuisspelend Willem II vind ik toch echt één van de relevaties van dit seizoen. Vooraf had ik beslist het idee, dat zij tot de voornaamste degradatiekandidaten behoorden, maar niets is minder waar. Zij hebben thuis maar drie wedstrijden verloren: PEC Zwolle (0-1), PSV (1-3) en Vitesse (1-4). Dat zegt genoeg, dat Ajax deze tegenstander niet mag onderschatten. Ik denk dan ook, dat Ajax, mede gezien het feit dat zij het na een Europese wedstrijd ALTIJD moeilijk hebben, niet zomaar even gaat winnen. De Ajacieden dienen vanaf minuut 1 geconcentreerd te blijven en er vol voor gaan. Het moet gewoon, willen zij de tweede plaats blijven veiligstellen. Ik hoop op een kleine overwinning. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Medisch Centrum Ajax stroomt weer vol na Ajax - Legia
Het is nog de vraag of Ajax ongeschonden uit de strijd met Legia Warschau is gekomen. Thulani Serero en Davy Klaassen zijn twijfelgevallen voor de wedstrijd tegen Willem II. Bovendien is het nog niet zeker of Joël Veltman kan spelen in Tilburg.
Serero kreeg aan het begin van de eerste helft een tik waardoor hij zijn enkel en knie blesseerde, vertelt Frank de Boer tijdens het perspraatje. Hij heeft het wel lang volgehouden. Maar hij heeft nu wel dusdanig last dat hij morgen gecheckt moet worden en misschien moet-ie morgen onder de scan om te kijken wat het precies is. Hij is twijfelachtig voor zondag.
Ook is het nog lang niet zeker of Klaassen aan de aftrap verschijnt tegen Willem II. We moeten goed kijken of hij het redt voor zondag. Het is natuurlijk heel kort dag. Normaal gesproken knapt-ie wel heel erg op, maar we moeten er goed naar kijken, ook voor volgende week donderdag bijvoorbeeld, legt De Boer de situatie uit.
Voor Veltman kwam de wedstrijd tegen Legia te vroeg. De Boer weet nog niet of de verdediger zondag wel weer fit is. Hij heeft vandaag getraind, we moeten de reactie afwachten. Hij moet zelf aangeven of hij volledig het vertrouwen in zijn hamstring heeft. Daarvoor zullen we morgen moeten afwachten. Bron
-----------------
Poeh, Serero en Klaassen. Dat is best een tikkie. Sinkgraven en Bazoer gaan dat samen aanvallend wel rooien maar Riedewald op CVM kan mij niet bekoren. Als Linksback prima maar hij vertraagd het spel onnodig op 6. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 - 17:26 schreef Eide het volgende:Medisch Centrum Ajax stroomt weer vol na Ajax - LegiaHet is nog de vraag of Ajax ongeschonden uit de strijd met Legia Warschau is gekomen. Thulani Serero en Davy Klaassen zijn twijfelgevallen voor de wedstrijd tegen Willem II. Bovendien is het nog niet zeker of Joël Veltman kan spelen in Tilburg. Serero kreeg aan het begin van de eerste helft een tik waardoor hij zijn enkel en knie blesseerde, vertelt Frank de Boer tijdens het perspraatje. Hij heeft het wel lang volgehouden. Maar hij heeft nu wel dusdanig last dat hij morgen gecheckt moet worden en misschien moet-ie morgen onder de scan om te kijken wat het precies is. Hij is twijfelachtig voor zondag. Ook is het nog lang niet zeker of Klaassen aan de aftrap verschijnt tegen Willem II. We moeten goed kijken of hij het redt voor zondag. Het is natuurlijk heel kort dag. Normaal gesproken knapt-ie wel heel erg op, maar we moeten er goed naar kijken, ook voor volgende week donderdag bijvoorbeeld, legt De Boer de situatie uit. Voor Veltman kwam de wedstrijd tegen Legia te vroeg. De Boer weet nog niet of de verdediger zondag wel weer fit is. Hij heeft vandaag getraind, we moeten de reactie afwachten. Hij moet zelf aangeven of hij volledig het vertrouwen in zijn hamstring heeft. Daarvoor zullen we morgen moeten afwachten. Bron----------------- Poeh, Serero en Klaassen. Dat is best een tikkie. Sinkgraven en Bazoer gaan dat samen aanvallend wel rooien maar Riedewald op CVM kan mij niet bekoren. Als Linksback prima maar hij vertraagd het spel onnodig op 6. Vind Riedewald niet een maar drie klasse beter als het gaat om tactisch inzicht tov Serero. Staat veel beter in mijn optiek. Klaassen is gewoon niet fit en daar moeten ze echt mee uitkijken dat je geen roofbouw op hem pleegt en hij echt een ernstige blessure krijgt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Riedewald vind ik verdedigend echt heel prima, maar in de opbouw vind ik hem niet sterk. Ik zie voornamelijk een verdediger in Riedewald. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 - 19:12 schreef Brandje het volgende:[..] Vind Riedewald niet een maar drie klasse beter als het gaat om tactisch inzicht tov Serero. Staat veel beter in mijn optiek. Klaassen is gewoon niet fit en daar moeten ze echt mee uitkijken dat je geen roofbouw op hem pleegt en hij echt een ernstige blessure krijgt Dat komt waarschijnlijk puur door je aversie tegen Serero! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Klopt. Kijk jullie worden helemaal wild als hij een bal afpakt maar ik zie dat hij tactisch heel zwak is en positioneel heel zwak is. Dat was de tweede helft tegen Legia weer zo duidelijk. Hij is de verbindingsspeler tussen aanvallende en verdedigende gedeelte. Hij speelt veel te dicht met zijn kont tegen de verdediging en maakt daardoor het speelveld, bij balverlies, veel te lang.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
In mijn ogen het beste middenveld Bazoer Klaaasen en Daley |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
1-4!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Dit zou mijn opstelling zijn in tilburg: Cilissen van rhijn, van der hoorn, viergever, boilissen Riedewald bazoer, sinkgraven el ghazi, millik, kishna |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Dit zou mijn opstelling zijn in tilburg: Cilissen van rhijn, van der hoorn, viergever, boilissen Riedewald bazoer, sinkgraven el ghazi, millik, kishna Eh.... Davy Klaassen?? Ik zou het liefst Riedewald als linksback zien in plaats van Boilesen. Die jongen is op dit moment namelijk volledig de weg kwijt. Maar Riedewald zit niet eens bij de selectie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 14:02 schreef Pietje het volgende:[..] Eh.... Davy Klaassen?? Ik zou het liefst Riedewald als linksback zien in plaats van Boilesen. Die jongen is op dit moment namelijk volledig de weg kwijt. Maar Riedewald zit niet eens bij de selectie. Hoe wil je donderdag spelen? Met of zonder Davy? 3x in de week spelen, lijkt mij nogal zwaar voor iemand die niet helemaal oksel fris is.
Serero had ik het idee helemaal niet zo lekker uit de wedstrijd van donderdag te zijn gekomen, lijkt mij logisch dat hij eigenlijk helemaal niet in actie komt, zodat hij donderdag kan in vallen voor Klaassen als het nodig is.
Edit: ik zie het nu pas dat Riedewald er niet bij zit. Apart, maar toch zet ik Serero en Klaassen niet in de basis. Bazoer Andersen, Sinkgraven maar proberen, met sinkgraven dan op 6.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 10:15 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt. Kijk jullie worden helemaal wild als hij een bal afpakt maar ik zie dat hij tactisch heel zwak is en positioneel heel zwak is. Dat was de tweede helft tegen Legia weer zo duidelijk. Hij is de verbindingsspeler tussen aanvallende en verdedigende gedeelte. Hij speelt veel te dicht met zijn kont tegen de verdediging en maakt daardoor het speelveld, bij balverlies, veel te lang. Wel knap Brandje de Boer! |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 10:15 schreef Brandje het volgende:[..] Klopt. Kijk jullie worden helemaal wild als hij een bal afpakt maar ik zie dat hij tactisch heel zwak is en positioneel heel zwak is. Dat was de tweede helft tegen Legia weer zo duidelijk. Hij is de verbindingsspeler tussen aanvallende en verdedigende gedeelte. Hij speelt veel te dicht met zijn kont tegen de verdediging en maakt daardoor het speelveld, bij balverlies, veel te lang. Serero had überhaupt niet aan de 2de helft moeten beginnen, die man kon amper lopen. Te veel pijntjes. Daar ga ik hem niet op afrekenen dat hij een slechte 2de helft speelde. Dat was namelijk wel logisch als je had gehoord met wat voor pijntjes hij allemaal had.
Vervolgens kon hij amper van de verdediging komen omdat ze voor hem heel snel de bal alweer verloren. Hoe wil je dan naar voren toe komen als je gedwongen word om achteruit te lopen. Dat legia niet met ruimte in de rug wou spelen, dat maakte het veld zo lang. Middenvelders konden dat toch niet belopen, dus dat konden met gerust hart doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Waar slaat dat op dan, iedereen hier heeft een mening. en ik ben het 100% met hem eens.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: Serero was de beste ajacied volgens jullie toen hij op 6 speelde. Gisteren was hij niet fit en als Klaassen dat was. 1 speler op het mid die niet 100% fit is, oke daar kan ik mee leven, maar 2 dat gaat mij te ver. Dat zag je namelijk terug in de 2de helft. Als Serero niet geschikt zou zijn voor op 6 dan lijkt het mij stug om hem 2 uit te roepen voor man of the match. Het lijkt mij ook stug dat in de 1ste helft helemaal geen problemen waren tot dat hij een tik kreeg.
Overigens vind ik het vreemd, toen de boer Andersen koos als Man of the match was iedereen verbaasd toen Serero dat niet werd, hij speelde toen op 6 en nu opeens kan hij er niks van? Ik vind het vreemd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:03 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Serero was de beste ajacied volgens jullie toen hij op 6 speelde. Gisteren was hij niet fit en als Klaassen dat was. 1 speler op het mid die niet 100% fit is, oke daar kan ik mee leven, maar 2 dat gaat mij te ver. Dat zag je namelijk terug in de 2de helft. Als Serero niet geschikt zou zijn voor op 6 dan lijkt het mij stug om hem 2 uit te roepen voor man of the match. Het lijkt mij ook stug dat in de 1ste helft helemaal geen problemen waren tot dat hij een tik kreeg. Overigens vind ik het vreemd, toen de boer Andersen koos als Man of the match was iedereen verbaasd toen Serero dat niet werd, hij speelde toen op 6 en nu opeens kan hij er niks van? Ik vind het vreemd. Nee hoor, niet volgens mij. Hij doet goede leuke dingen aan de bal, maar op de verkeerde plekken, en op die positie ben je zonder bal nu eenmaal belangrijker als wat je met de bal doet, en zonder bal is het niet goed..
En ik zeg nergens dat hij er niets van kan, ik zie hem alleen liever niet op 6.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:05 schreef remco k het volgende:[..] Nee hoor, niet volgens mij. Hij doet goede leuke dingen aan de bal, maar op de verkeerde plekken, en op die positie ben je zonder bal nu eenmaal belangrijker als wat je met de bal doet, en zonder bal is het niet goed.. En ik zeg nergens dat hij er niets van kan, ik zie hem alleen liever niet op 6.. Ik zie klaassen liever niet op 6 omdat hij ergens anders veel belangrijker is.
Mijn ideale middenveld is Sinkgraven-Serero-Klaassen
Edit: zo zal ik niet spelen tegen Willem 2 Tegen willem 2: Andersen-Sinkgraven-Bazoer
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Serero is als pure balafpakker de beste die Ajax nu heeft. En met zijn aanname en hoe makkelijk hij wegdraait is hij ook in de kleine ruimte makkelijk aanspeelbaar. Maar zijn capaciteit om meteen de aanval in stelling te brengen en beperkte fysieke kracht zitten hem in de weg in wedstrijden waar dat gevraagd wordt.
Riedewald is puur verdedigend de sterkste oplossing op 6 die we hebben. Je merkt aan alles dat Riedewald van huis uit een centrale verdediger is. Groot, sterk en niet lullig in de duels. Maar Jairo is geen opbouwer en speelt het in balbezit op safe. Ook is hij positioneel de meest defensieve, zo defensief dat hij vaak tussen de centrale verdedigers inspeelt.
Klaassen is puur verdedigend de minste van de 3 maar is positioneel het sterkst. Dat zie je terug in het vroegtijdig druk zetten waarin Klaassen sterk is. Bovendien is Klaassen groot en sterk en kan hij op fysiek vermogen veel duels winnen. Wat Klaassen bovendien mee heeft is zijn opbouwende kwaliteiten. Hij kiest snel en veelal zuiver voor het in stelling brengen van de aanval en heeft daarbij het vermogen zelf mee te doen.
De bovenstaande overwegingen leiden bij mij tot de conclusie dat op dit moment Ajax het best af is met Klaassen. Je levert puur defensief wel wat in maar wint er in balbezit enorm veel mee. En Ajax wil toch op balbezit spelen. En dan heb je Serero altijd nog achter de hand als je minder in balbezit bent. Riedewald zie ik voornamelijk als verdediger. Puur voetballend is die nog niet toe aan een plekje op het middenveld in mijn optiek. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:39 schreef Eide het volgende:Serero is als pure balafpakker de beste die Ajax nu heeft. En met zijn aanname en hoe makkelijk hij wegdraait is hij ook in de kleine ruimte makkelijk aanspeelbaar. Maar zijn capaciteit om meteen de aanval in stelling te brengen en beperkte fysieke kracht zitten hem in de weg in wedstrijden waar dat gevraagd wordt. Riedewald is puur verdedigend de sterkste oplossing op 6 die we hebben. Je merkt aan alles dat Riedewald van huis uit een centrale verdediger is. Groot, sterk en niet lullig in de duels. Maar Jairo is geen opbouwer en speelt het in balbezit op safe. Ook is hij positioneel de meest defensieve, zo defensief dat hij vaak tussen de centrale verdedigers inspeelt. Klaassen is puur verdedigend de minste van de 3 maar is positioneel het sterkst. Dat zie je terug in het vroegtijdig druk zetten waarin Klaassen sterk is. Bovendien is Klaassen groot en sterk en kan hij op fysiek vermogen veel duels winnen. Wat Klaassen bovendien mee heeft is zijn opbouwende kwaliteiten. Hij kiest snel en veelal zuiver voor het in stelling brengen van de aanval en heeft daarbij het vermogen zelf mee te doen. De bovenstaande overwegingen leiden bij mij tot de conclusie dat op dit moment Ajax het best af is met Klaassen. Je levert puur defensief wel wat in maar wint er in balbezit enorm veel mee. En Ajax wil toch op balbezit spelen. En dan heb je Serero altijd nog achter de hand als je minder in balbezit bent. Riedewald zie ik voornamelijk als verdediger. Puur voetballend is die nog niet toe aan een plekje op het middenveld in mijn optiek. Mm ik ben toch echt van mening dat je Serero en Klaassen toch beide moet laten spelen. Serero was "weer" een van de betere. Hij lijd nauwelijks balverlies en alles wat jij zegt klopt daarin ook. Ik vond het met Klaassen inderdaad ook goed gaan maar Serero deed het tegen Legia ook prima.
Je kan het niet maken om Serero, die op dit moment bijna altijd "goed" is, ineens uit de basis te zetten. Op balbezit spelen kan Serero trouwens toch ook? Ik dacht zelfs dat Serero meer goede passes geeft dan Klaassen heeft gedaan in de wedstrijden die hij heeft gespeeld.
Tegen Twente was het 75% en tegen tegen GAE was het 90%. Serero haalde in de wedstrijd tegen feyenoord waar we vaak de bal verloren, 87% goede passes. Dat scheelt als je het bekijkt tegen twente en feyenoord(goede clubs in nederland) 12% in passes. Klaassen had die wedstrijd 70 minuten en 33 passes gegeven en Serero een hele wedstrijd en 49 passes.
Balbezit is de bal in de ploeg houden toch? Dat doet Serero voortreffelijk. Alleen kan hij niet die geweldige steekpass of die geweldige hoge pass geven. Klaassen heeft meer "flair" passes. Dat gaat ook vaak fout maar dus geen balbezit speler.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2015 door freakie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vond Serero tegen Legia niet een van de betere. Dat was met name merkbaar toen Legia meer druk ging zetten. Serero had daar meteen moeite mee. Bovendien kwam hij te vaak in fysieke duels terecht die hij gewoon aflegt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 18:58 schreef Eide het volgende:Ik vond Serero tegen Legia niet een van de betere. Dat was met name merkbaar toen Legia meer druk ging zetten. Serero had daar meteen moeite mee. Bovendien kwam hij te vaak in fysieke duels terecht die hij gewoon aflegt. Ik kan niks zien in zijn statesieken, hij had 95% passes die goed aankwamen. `Draaide zich regelmatig heel goed weg. Had nog wat bijgewerkt in het stukje hier boven |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 18:55 schreef freakie het volgende:[..] Mm ik ben toch echt van mening dat je Serero en Klaassen toch beide moet laten spelen. Serero was "weer" een van de betere. Hij lijd nauwelijks balverlies en alles wat jij zegt klopt daarin ook. Ik vond het met Klaassen inderdaad ook goed gaan maar Serero deed het tegen Legia ook prima. Je kan het niet maken om Serero, die op dit moment bijna altijd "goed" is, ineens uit de basis te zetten. Op balbezit spelen kan Serero trouwens toch ook? Ik dacht zelfs dat Serero meer goede passes geeft dan Klaassen heeft gedaan in de wedstrijden die hij heeft gespeeld. FdB heeft al aangegeven dat ze ervaring zoeken voor het middenveld en aanval. Voor het middenveld kan dat alleen voor de CVM zijn want de aanvallende posities zijn dubbel bezet met Klaassen,Bazoer, Andersen en Sinkgraven. Dus hij is ook niet tevreden over de manier hoe het nu wordt ingevuld. Velen begrijpen niet hoe belangrijk de CVM positie is bij ajax is lijkt het wel en dat bedoel ik helemaal niet betweterig bedoeld. Diegene is DE verbindingsspeler tussen het aanvallende gedeelte en verdedigende en je moet eigenlijk precies andersom denken als op een andere positie. Als je zoals donderdag in de tweede helft onder druk staat dan is de logische gedachte om als Serero zijnde dichter op je eigen verdediging te spelen met de intentie ze te ondersteuen. Totaal verkeerd dus want hij moet juist 20 meter verder naar voren spelen om zo je team weer compacter te laten staan en dus je verdediging te ontlasten. Tactisch en/of positioneel is hij gewoon zeer matig.Daarbij blijft hij bal balbezit veel te veel hangen en doet aanvallend vrijwel niks. Hij moet dan ook juist verder naar voren staan en de afvallende ballen pakken zodat je druk houdt. CVM bij Ajax is veel meer dan alleen een balafpakker. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bovendien is het denk ik niet een kwestie van wie wel en wie niet. Het is eerder een kwestie van wie tegen welke tegenstander. Nu Sinkgraven en Bazoer zich ook zo nadrukkelijk melden heb je de luxe om keuzes te kunnen maken. Die twee gaan echter ook nog wel een terugslag krijgen bijvoorbeeld en verschillende tegenstanders vragen om verschillende oplossingen. Van Gaal was daar meester die, die zette Ronald de Boer gewoon in de spits met Kluivert op 10 om eens iets te noemen. Aan FdB de kans dat ook te gaan doen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:12 schreef Brandje het volgende:[..] FdB heeft al aangegeven dat ze ervaring zoeken voor het middenveld en aanval. Voor het middenveld kan dat alleen voor de CVM zijn want de aanvallende posities zijn dubbel bezet met Klaassen,Bazoer, Andersen en Sinkgraven. Dus hij is ook niet tevreden over de manier hoe het nu wordt ingevuld. Velen begrijpen niet hoe belangrijk de CVM positie is bij ajax is lijkt het wel en dat bedoel ik helemaal niet betweterig bedoeld. Diegene is DE verbindingsspeler tussen het aanvallende gedeelte en verdedigende en je moet eigenlijk precies andersom denken als op een andere positie. Als je zoals donderdag in de tweede helft onder druk staat dan is de logische gedachte om als Serero zijnde dichter op je eigen verdediging te spelen met de intentie ze te ondersteuen. Totaal verkeerd dus want hij moet juist 20 meter verder naar voren spelen om zo je team weer compacter te laten staan en dus je verdediging te ontlasten. Tactisch en/of positioneel is hij gewoon zeer matig.Daarbij blijft hij bal balbezit veel te veel hangen en doet aanvallend vrijwel niks. Hij moet dan ook juist verder naar voren staan en de afvallende ballen pakken zodat je druk houdt. CVM bij Ajax is veel meer dan alleen een balafpakker. Leuk gezegd maar ik geloof dat er ervaring bij moet omdat Schone wegvalt??? niet omdat we de CVM positie op moeten vullen. Als ze van der Vaart terug halen is dat voor Schone en de Jong zou gehaald worden voor Moisander. Andere positie maar de zelfde rol. De rol dat hij zorgt dat de verdediging goed staat.
Ik denk ook dat het goed is dat Serero uit eindelijk weg gaat en dat hij een transfer gaat krijgen. Als hij nietgaat kan je moeilijk om hem heen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:14 schreef Eide het volgende:Bovendien is het denk ik niet een kwestie van wie wel en wie niet. Het is eerder een kwestie van wie tegen welke tegenstander. Nu Sinkgraven en Bazoer zich ook zo nadrukkelijk melden heb je de luxe om keuzes te kunnen maken. Die twee gaan echter ook nog wel een terugslag krijgen bijvoorbeeld en verschillende tegenstanders vragen om verschillende oplossingen. Van Gaal was daar meester die, die zette Ronald de Boer gewoon in de spits met Kluivert op 10 om eens iets te noemen. Aan FdB de kans dat ook te gaan doen. `Bazoer vond ik echt goed, dat is pas een beest. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Maar hij is ook pas net 18. Hij is nog A junior. En hij gaat dus nog een terugval krijgen. En het Ajax publiek kennende wordt hij dan weer neergesabeld en kan hij er toch niets van. Maar dat terzijde: hele goede voetballer waar Ajax zuinig op moet zijn. Hij debuteert sterker dan dat Klaassen dat bijvoorbeeld deed. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:25 schreef Eide het volgende:[..] Maar hij is ook pas net 18. Hij is nog A junior. En hij gaat dus nog een terugval krijgen. En het Ajax publiek kennende wordt hij dan weer neergesabeld en kan hij er toch niets van. Maar dat terzijde: hele goede voetballer waar Ajax zuinig op moet zijn. Hij debuteert sterker dan dat Klaassen dat bijvoorbeeld deed. Ik sabel nooit iemand neer haha. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:17 schreef freakie het volgende:[..] Leuk gezegd maar ik geloof dat er ervaring bij moet omdat Schone wegvalt??? niet omdat we de CVM positie op moeten vullen. Als ze van der Vaart terug halen is dat voor Schone en de Jong zou gehaald worden voor Moisander. Andere positie maar de zelfde rol. De rol dat hij zorgt dat de verdediging goed staat. Ik denk ook dat het goed is dat Serero uit eindelijk weg gaat en dat hij een transfer gaat krijgen. Als hij nietgaat kan je moeilijk om hem heen. Frank de Boer liet vrijdagmiddag tijdens de persconferentie weten dat de versterking voor komend seizoen ervaring mee zal moeten brengen. De prioriteit van de Ajax coach ligt bij extra ervaring voor het middenveld of de aanval. Komende zomer verliest Ajax met Moisander ook de meest ervaren verdediger. 'Maar we hebben in de verdediging inmiddels voldoende ervaren spelers. De spelers op het middenveld zijn jonger. En als Lasse Schone komende zomer eventueel vertrekt dan is het ook daar vrij jong. Ik sta in ieder geval nog steeds achter de filosofie van Ajax. Je moet een team hebben waarin een jonge speler kan invallen als er iemand wegvalt. Vroeger was dat ook zo. Er komen fantastische talenten aan, maar die gaan niet ineens even veertig wedstrijden spelen.'
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/35522_De%20Boer%20legt%20prioriteit%20bij%20aantrekken%20ervaring%20voor%20middenveld%20of%20aanval.php
Hij zegt heel duidelijk aanval en middenveld. De twee aanvallende posities op het middenveld zijn prima en dubbel bezet dus dan is de "rekensom" echt heel makkelijk dat het dan om de cvm positie gaan. Schone speelt in de aanval en in mijn antwoord staat ook heel duidelijk aanvale EN middenveld. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:25 schreef Eide het volgende:[..] Maar hij is ook pas net 18. Hij is nog A junior. En hij gaat dus nog een terugval krijgen. En het Ajax publiek kennende wordt hij dan weer neergesabeld en kan hij er toch niets van. Maar dat terzijde: hele goede voetballer waar Ajax zuinig op moet zijn. Hij debuteert sterker dan dat Klaassen dat bijvoorbeeld deed. Dan ken jij het Ajaxpubliek niet denk ik. Wij sabelen spelers neer zoals een Zimling, Moisander en Duarte. Spelers van buitenaf die niet presteren en Bazoer heeft veel meer krediet |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jaja Brandje. Eriksen werd anders ook neergesabeld toen hij een iets mindere periode had. Alderweireld idem. Vurnon Anita dan? Van der Wiel misschien? En zo kan ik er nog tg noemen die stuk voor stuk uitstekende voetballers zijn maar in mindere periodes in Amsterdam als mislukte amateurs zijn weggezet door sommigen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 18:55 schreef freakie het volgende:[..] Mm ik ben toch echt van mening dat je Serero en Klaassen toch beide moet laten spelen. Serero was "weer" een van de betere. Hij lijd nauwelijks balverlies en alles wat jij zegt klopt daarin ook. Ik vond het met Klaassen inderdaad ook goed gaan maar Serero deed het tegen Legia ook prima. Je kan het niet maken om Serero, die op dit moment bijna altijd "goed" is, ineens uit de basis te zetten. Op balbezit spelen kan Serero trouwens toch ook? Ik dacht zelfs dat Serero meer goede passes geeft dan Klaassen heeft gedaan in de wedstrijden die hij heeft gespeeld. Tegen Twente was het 75% en tegen tegen GAE was het 90%. Serero haalde in de wedstrijd tegen feyenoord waar we vaak de bal verloren, 87% goede passes. Dat scheelt als je het bekijkt tegen twente en feyenoord(goede clubs in nederland) 12% in passes. Klaassen had die wedstrijd 70 minuten en 33 passes gegeven en Serero een hele wedstrijd en 49 passes. Balbezit is de bal in de ploeg houden toch? Dat doet Serero voortreffelijk. Alleen kan hij niet die geweldige steekpass of die geweldige hoge pass geven. Klaassen heeft meer "flair" passes. Dat gaat ook vaak fout maar dus geen balbezit speler. Een van de beteren?? Ik vond hem ronduit slecht spelen, hij stond constant te kort voor de defensie en dat bewijst dat ie positioneel gewoon een slechte voetballer is op de CVM positie. En leuk die statistieken, maar het zegt helemaal niets over de aansluiting vooruit en het vermogen om Ajax te laten voetballen, ik heb het al heel vvaak gezegd, aan de bal doet hij prima dingen en ziet het er allemaal leuk uit, maar met name zonder bal is het gewoon geen goede voetballer.. Er zullen ongetwijfeld wedstrijden zijn dat hij het wel goed doet op die plek, net als destijds met Jansen en later met Schone. Maar het elftal heeft houvast nodig en dat zouden ze kunnen krijgen met Klaassen op 6.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:09 schreef freakie het volgende:[..] Ik kan niks zien in zijn statesieken, hij had 95% passes die goed aankwamen. `Draaide zich regelmatig heel goed weg. Had nog wat bijgewerkt in het stukje hier boven En precies dat soort statistieken vind je dus ook niet.. En je slaat dan ook gigantisch door met die statistieken.
Ik houd van statistieken omdat die bepaalde zaken duidelijk maken, maar diezelfde statistieken zeggen helemaal niets over balans die iemand brengt, hoe goed iemand positioneel is, hoe goed iemand het elftal druk vooruit laat zetten, de coaching, of iemand duels uit de weg gaat, of iemand wel of niet de pass vooruit geeft als dat wel degelijk kan.. En zo kan ik nog wel even verder gaan.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:12 schreef Brandje het volgende:[..] FdB heeft al aangegeven dat ze ervaring zoeken voor het middenveld en aanval. Voor het middenveld kan dat alleen voor de CVM zijn want de aanvallende posities zijn dubbel bezet met Klaassen,Bazoer, Andersen en Sinkgraven. Dus hij is ook niet tevreden over de manier hoe het nu wordt ingevuld. Velen begrijpen niet hoe belangrijk de CVM positie is bij ajax is lijkt het wel en dat bedoel ik helemaal niet betweterig bedoeld. Diegene is DE verbindingsspeler tussen het aanvallende gedeelte en verdedigende en je moet eigenlijk precies andersom denken als op een andere positie. Als je zoals donderdag in de tweede helft onder druk staat dan is de logische gedachte om als Serero zijnde dichter op je eigen verdediging te spelen met de intentie ze te ondersteuen. Totaal verkeerd dus want hij moet juist 20 meter verder naar voren spelen om zo je team weer compacter te laten staan en dus je verdediging te ontlasten. Tactisch en/of positioneel is hij gewoon zeer matig.Daarbij blijft hij bal balbezit veel te veel hangen en doet aanvallend vrijwel niks. Hij moet dan ook juist verder naar voren staan en de afvallende ballen pakken zodat je druk houdt. CVM bij Ajax is veel meer dan alleen een balafpakker. Helemaal mee eens.. Prima uitleg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 08:56 schreef Brandje het volgende:[..] Frank de Boer liet vrijdagmiddag tijdens de persconferentie weten dat de versterking voor komend seizoen ervaring mee zal moeten brengen. De prioriteit van de Ajax coach ligt bij extra ervaring voor het middenveld of de aanval. Komende zomer verliest Ajax met Moisander ook de meest ervaren verdediger. 'Maar we hebben in de verdediging inmiddels voldoende ervaren spelers. De spelers op het middenveld zijn jonger. En als Lasse Schone komende zomer eventueel vertrekt dan is het ook daar vrij jong. Ik sta in ieder geval nog steeds achter de filosofie van Ajax. Je moet een team hebben waarin een jonge speler kan invallen als er iemand wegvalt. Vroeger was dat ook zo. Er komen fantastische talenten aan, maar die gaan niet ineens even veertig wedstrijden spelen.' http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/35522_De%20Boer%20legt%20prioriteit%20bij%20aantrekken%20ervaring%20voor%20middenveld%20of%20aanval.phpHij zegt heel duidelijk aanval en middenveld. De twee aanvallende posities op het middenveld zijn prima en dubbel bezet dus dan is de "rekensom" echt heel makkelijk dat het dan om de cvm positie gaan. Schone speelt in de aanval en in mijn antwoord staat ook heel duidelijk aanvale EN middenveld. En de andere positie zal de spits zijn, vd Vaart wordt door de Boer nadrukkelijk genoemd als aanwinst en hij heeft al meerdere malen aangegeven dat vd Vaart als 9 zou moeten komen. ik denk dat dit ook de reden is van het nog niet aantrekken van Millik.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 10:17 schreef Eide het volgende:Jaja Brandje. Eriksen werd anders ook neergesabeld toen hij een iets mindere periode had. Alderweireld idem. Vurnon Anita dan? Van der Wiel misschien? En zo kan ik er nog tg noemen die stuk voor stuk uitstekende voetballers zijn maar in mindere periodes in Amsterdam als mislukte amateurs zijn weggezet door sommigen. Blind haha vond hem niks als Lb zelfde geld voor Anita. Tussen neersabelen en kritisch zijn zit ook nog een verschil. Zoals met Andersen nu weinig beslissend en erg slap zie wel de potentie en hij komt er vast wel. Sabel hem daarom ook niet neer maar kijk wel kritisch. Zelfde geld voor alle jonge jongens met veel potentie laat ze maar af en toe fouten maken leren ze van. Maar als ik dan bv een lukoki of een de Sa ziet waarbij ik twijfel dan zal ik wat negatiever zijn. Vooral de Sa kan bv ook ooit nog goedkomen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een kritische houding heb ik geen moeite mee Hummel. Zon houding deel ik zelfs. Maar jij weet net zo goed als ik dat bepaalde spelers in moeilijke periodes worden weggezet als lui die bij FCBalOpHetDak 6 op de bank zouden zitten. En slechts zeer zelden is dat terecht.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 17:39 schreef Eide het volgende:Serero is als pure balafpakker de beste die Ajax nu heeft. En met zijn aanname en hoe makkelijk hij wegdraait is hij ook in de kleine ruimte makkelijk aanspeelbaar. Maar zijn capaciteit om meteen de aanval in stelling te brengen en beperkte fysieke kracht zitten hem in de weg in wedstrijden waar dat gevraagd wordt. Riedewald is puur verdedigend de sterkste oplossing op 6 die we hebben. Je merkt aan alles dat Riedewald van huis uit een centrale verdediger is. Groot, sterk en niet lullig in de duels. Maar Jairo is geen opbouwer en speelt het in balbezit op safe. Ook is hij positioneel de meest defensieve, zo defensief dat hij vaak tussen de centrale verdedigers inspeelt. Klaassen is puur verdedigend de minste van de 3 maar is positioneel het sterkst. Dat zie je terug in het vroegtijdig druk zetten waarin Klaassen sterk is. Bovendien is Klaassen groot en sterk en kan hij op fysiek vermogen veel duels winnen. Wat Klaassen bovendien mee heeft is zijn opbouwende kwaliteiten. Hij kiest snel en veelal zuiver voor het in stelling brengen van de aanval en heeft daarbij het vermogen zelf mee te doen. De bovenstaande overwegingen leiden bij mij tot de conclusie dat op dit moment Ajax het best af is met Klaassen. Je levert puur defensief wel wat in maar wint er in balbezit enorm veel mee. En Ajax wil toch op balbezit spelen. En dan heb je Serero altijd nog achter de hand als je minder in balbezit bent. Riedewald zie ik voornamelijk als verdediger. Puur voetballend is die nog niet toe aan een plekje op het middenveld in mijn optiek. Klopt Klaasen op cvm en Bazoer en Sinkgraven op dit moment het sterkste middenveld |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 februari 2015 - 19:09 schreef freakie het volgende:[..] Ik kan niks zien in zijn statesieken, hij had 95% passes die goed aankwamen. `Draaide zich regelmatig heel goed weg. Had nog wat bijgewerkt in het stukje hier boven Als ik van mijn 20 ballen er 18 terug of opzij speel dus veilig dan heb ik ook 95 % passes goed. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 11:03 schreef nora het volgende:[..] Als ik van mijn 20 ballen er 18 terug of opzij speel dus veilig dan heb ik ook 95 % passes goed. Natuurlijk is het percentage passes belangrijk. Maar het toch toch veel meer om wat men tegenwoordig "Key passes" noemt. Die passes waarbij je het team in staat stelt tot mogelijkheden te komen. Passes waarmee je Kishna of El Ghazi in een 1 tegen 1 brengt, of waarbij je de ruimte vindt voor anderen echt te gaan voetballen of tot kansen te komen. En daarin vind ik Serero tegen vallen.
Dat staat volledig los van zijn kwaliteiten als balafpakker die meer dan prima zijn.
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 10:19 schreef remco k het volgende:[..] Een van de beteren?? Ik vond hem ronduit slecht spelen, hij stond constant te kort voor de defensie en dat bewijst dat ie positioneel gewoon een slechte voetballer is op de CVM positie. En leuk die statistieken, maar het zegt helemaal niets over de aansluiting vooruit en het vermogen om Ajax te laten voetballen, ik heb het al heel vvaak gezegd, aan de bal doet hij prima dingen en ziet het er allemaal leuk uit, maar met name zonder bal is het gewoon geen goede voetballer.. Er zullen ongetwijfeld wedstrijden zijn dat hij het wel goed doet op die plek, net als destijds met Jansen en later met Schone. Maar het elftal heeft houvast nodig en dat zouden ze kunnen krijgen met Klaassen op 6.. Dat snap ik niet, 45 minuten in de eerste helft hebben we legia helemaal niet gezien... We hadden het over balbezit. Als ik dan kijk naar geslaagde passes(iets wat balbezit namelijk ook is) dan heeft Klaassen er in een moeilijke wedstrijd 75%.
Ja ik weet dat het ook meer is dan alleen passes maar als je zoveel ballen verliest is het wel een probleem hoor. Dan komt Eide of een ander dat Serero vaak de bal verliest en kwijt raakt omdat er druk wordt gezet. Deze statistiek bewijst dat hij dat juist helemaal niet heeft. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 10:22 schreef remco k het volgende:[..] En precies dat soort statistieken vind je dus ook niet.. En je slaat dan ook gigantisch door met die statistieken. Ik houd van statistieken omdat die bepaalde zaken duidelijk maken, maar diezelfde statistieken zeggen helemaal niets over balans die iemand brengt, hoe goed iemand positioneel is, hoe goed iemand het elftal druk vooruit laat zetten, de coaching, of iemand duels uit de weg gaat, of iemand wel of niet de pass vooruit geeft als dat wel degelijk kan.. En zo kan ik nog wel even verder gaan.. Dit geeft vrijwel zeker aan dat Serero een zekerheid is aan de bal. De dingen die jij noemt spreken in het voordeel van Klaassen. Behalve in het passings gedeelte, Klaassen heeft namelijk veel vaker balverlies en weet dus ook niet zo goed wanneer hij iets moet doen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 11:03 schreef nora het volgende:[..] Als ik van mijn 20 ballen er 18 terug of opzij speel dus veilig dan heb ik ook 95 % passes goed. Spijtig genoeg hebben we het daar ook regelmatig over gehad. De passes van hem naar voren waren zo'n 60-75% van zijn passes. Dat is dus totale onzin. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 11:20 schreef Eide het volgende:[..] Natuurlijk is het percentage passes belangrijk. Maar het toch toch veel meer om wat men tegenwoordig "Key passes" noemt. Die passes waarbij je het team in staat stelt tot mogelijkheden te komen. Passes waarmee je Kishna of El Ghazi in een 1 tegen 1 brengt, of waarbij je de ruimte vindt voor anderen echt te gaan voetballen of tot kansen te komen. En daarin vind ik Serero tegen vallen. Dat staat volledig los van zijn kwaliteiten als balafpakker die meer dan prima zijn. Als ik kijk naar de "Key passes" heeft Klaassen er op de CVM er in totaal wel 0 gegeven. kan niet beter dus. dat was tegen GAE en Twente.
Serero had er in de wedstrijd tegen Feyenoord al 1 en tegen Groningen ook 1. Kwa passes is Serero gewoon beter maar hij heeft geen leiding gevende kwaliteiten. Dat is wat hij in het laatste ook zegt, ruimte vinden voor andere om te gaan voetballen etc. Serero is heel erg snel met denken, Frank de Boer zei dat toen hij kwam bij Ajax ook.
Hij denkt veel sneller dan veel andere speler doen. Dus heel vaak korte balletjes dan zoekt hij de ruimte op etc. Daar kan hij ook vaak andere spelers mee in verlegenheid brengen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongeloooflijk, en dan gewoon weer Schone en Moisander in de basis..
de Boer waar ben je toch mee bezig man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 22 februari 2015 - 12:51 schreef freakie het volgende:[..] Dat snap ik niet, 45 minuten in de eerste helft hebben we legia helemaal niet gezien... We hadden het over balbezit. Als ik dan kijk naar geslaagde passes(iets wat balbezit namelijk ook is) dan heeft Klaassen er in een moeilijke wedstrijd 75%. Ja ik weet dat het ook meer is dan alleen passes maar als je zoveel ballen verliest is het wel een probleem hoor. Dan komt Eide of een ander dat Serero vaak de bal verliest en kwijt raakt omdat er druk wordt gezet. Deze statistiek bewijst dat hij dat juist helemaal niet heeft. We hadden het helemaal niet over balbezit, we hadden het over de invulling van de CVM positie.. En dan kan je wel weer aankomen met Keypasses en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Het elftal is volledig in onbalans met Serero op 6, met name als we iets onder druk gezet worden maakt hij de verkeerde keuzes en speelt hij de verkeerde mensen in, en ja heel erg leuk dat zijn passes wel aankomen, maar als je daar een medespeler mee in de problemen brengt, zoals bijvoorbeeld onder druk een back inspelen, dan is het gewoon een kutpass en die vind je nergens terug, maar wordt regelmatig door Serero gespeeld..
En nogmaals, dit soort percentages zeggen helemaal niets..
Ik heb liever een bal van Klaassen op Millik die niet aan komt, dan een bal van Serero op Boilesen die wel aankomt, maar waardoor we alleen maar verder in de problemen komen.. |
|
|
|