BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zondag 22 februari 2015, 14:30 uur); 1 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:12   quote  deeplink  
In verband met verjaardagsperikelen heb ik de wedstrijd niet gezien. Zelfs geen samenvatting. Ik heb alleen de uitslag op teletekst gezien en mijn god, wat ben ik woest. Sorry, maar dit soort wedstrijden moet je winnen. Linksom of rechtsom, maar je MOET winnen. Ik heb al jullie commentaar gelezen, dus ik ben nu redelijk op de hoogte. Van mij hoeft Frank de Boer niet weg, maar wat bezielde hem om Kishna weer op de bank te zetten en daar te houden? Frank is zo nu en dan absoluut een tactisch onbenul. Juist Kishna, die toch echt meer dan aardig in vorm is, als een van de weinigen. Geloof me, dit Ajax wordt pertinent geen tweede in de competitie. Die "prijs" gaat naar AZ. Zondag a.s. tegen PSV wordt Ajax afgedroogd: 4-0. Let maar op. Tegen Heerenveen uit idem dito: 4-0. Ook FC Utrecht en PEC Zwolle zullen DIT Ajax de maat gaan nemen. Eindstand eredivisie: 1) PSV, 2) AZ, 3) Feyenoord en 4) Ajax. Maar de Boer, Jonk, Overmars etc. We hebben helemaal niemand nodig hoor...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 februari 2015 door Pietje --
Brandje
 Brandje - maandag 23 februari 2015 - 18:17   quote  deeplink  
Onderstaande is van JC en hij legt precies waarom het fout gaat bij Ajax en wat sommige hier zeggen als Serero CVM staat!

Het optreden van Ajax tegen Legia Warschau heeft ondanks de overwinning voor gemengde gevoelens gezorgd bij Johan Cruijff. Het is de nummer veertien het meest bijgebleven dat 'er iets moet gebeuren voordat het gebeurt'.

Cruijff zag Ajax in de eerste helft in ieder geval volop balbezit hebben, zonder dat het gevaarlijk werd. Na rust was er wel gevaar, maar dan vooral rond het doel van Jasper Cillessen. Het was een klein wonder dat de Ajacieden de nul wisten te houden.
Het foebele dat Ajax op de grasmat legde, is volgens Cruijff typerend voor de huidige situatie in Nederland. Hij vindt het onzin dat iemand een goede wedstrijd speelt zodra blijkt dat er twaalf of dertien kilometer is afgelegd.
Je moet weten waarom je loopt. Een middenvelder die diep gaat, weet dat hij later weer terug moet. Maar als de verdediger niet goed bijsluit, wordt de middenvelder gedwongen extra meters te maken. Soms lijkt het dan ook alsof hij zijn directe tegenstander vrij heeft laten staan, legt Cruijff uit in De Telegraaf.
Cruijff is ook niet te spreken over de opbouw en passing. Het onvoldoende bijsluiten van de linies en de passing zijn twee oorzaken waardoor er tegenwoordig in Nederland zo veel onnodige meters worden gelopen. Het druk zetten op de bal is altijd een kwestie geweest van de tegenstander te forceren een versnelde handeling uit te voeren, waardoor die eerder in de fout gaat.

http://www.ajaxlife.nl/updates/cruijff-vindt-dat-iets-moet-gebeuren-voordat-het-gebeurt?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 februari 2015 door Brandje --
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 16:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Wat een azijnzeikers zijn jullie eigenlijk en hypocriet.

Vorig jaar werden we kampioen maar de hoeveelheid punten verschilt niet heel veel met dat van vorig jaar.
Vorig jaar hadden we een jonger selectie, de oudjes kregen toen al de meeste kritiek.

Met deze selectie had je wel kampioen kunnen worden.
Basiselftal is vrijwel identiek aan die van vorig jaar, alleen voorin en op 6.
De rest is gebleven.

Erken dat PSV gewoon de terechte kampioen is en dat ajax bij voorbaat al kansloos was. PSV heeft namelijk op elke positie betere spelers lopen, dat was vorig jaar eigenlijk ook, maar toen liep het niet.
Marcel Brands heeft gewoon een hele mooie selectie bij elkaar verzameld, waarmee je terecht kampioen kan worden. Vorig jaar niet, maar nu wel.
Speelt PSV mooi voetbal? Nee toch?

Er is geen verschil met vorig jaar bij ajax, ajax speelt eerder met meer ervaring dan vorig jaar. Het enige verschil is is dat PSV 22 punten meer heeft dan vorig jaar.

Laten we hopen dat alle 3 nl clubs doorgaan in de el, want we hebben de punten hard nodig!!!!!!!!!!
Ik ben het niet met je eens ondanks dat ik wel positief ben over de afgelopen jaren..

Zoals Brandje zegt zijn er aardig wat mensen die al langere tijd kritiek hebben, dat je die mensen nu dan nog steeds hoort is zeker niet hypocriet..

De punten dit jaar zijn gelijkwaardig aan die van vorig jaar, maar het spel is dat absoluut niet..
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:12 schreef Pietje het volgende:
In verband met verjaardagsperikelen heb ik de wedstrijd niet gezien. Zelfs geen samenvatting. Ik heb alleen de uitslag op teletekst gezien en mijn god, wat ben ik woest. Sorry, maar dit soort wedstrijden moet je winnen. Linksom of rechtsom, maar je MOET winnen. Ik heb al jullie commentaar gelezen, dus ik ben nu redelijk op de hoogte. Van mij hoeft Frank de Boer niet weg, maar wat bezielde hem om Kishna weer op de bank te zetten en daar te houden? Frank is zo nu en dan absoluut een tactisch onbenul. Juist Kishna, die toch echt meer dan aardig in vorm is, als een van de weinigen. Geloof me, dit Ajax wordt pertinent geen tweede in de competitie. Die "prijs" gaat naar AZ. Zondag a.s. tegen PSV wordt Ajax afgedroogd: 4-0. Let maar op. Tegen Heerenveen uit idem dito: 4-0. Ook FC Utrecht en PEC Zwolle zullen DIT Ajax de maat gaan nemen. Eindstand eredivisie: 1) PSV, 2) AZ, 3) Feyenoord en 4) Ajax. Maar de Boer, Jonk, Overmars etc. We hebben helemaal niemand nodig hoor...
Dat laatste is natuurlijk niet eerlijk, die hebben zelf ook al gezegd dat er komende zomer spelers bij moeten komen..
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens ondanks dat ik wel positief ben over de afgelopen jaren..

Zoals Brandje zegt zijn er aardig wat mensen die al langere tijd kritiek hebben, dat je die mensen nu dan nog steeds hoort is zeker niet hypocriet..

De punten dit jaar zijn gelijkwaardig aan die van vorig jaar, maar het spel is dat absoluut niet..
+ 1
remco k
 remco k - maandag 23 februari 2015 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:17 schreef Brandje het volgende:
Onderstaande is van JC en hij legt precies waarom het fout gaat bij Ajax en wat sommige hier zeggen als Serero CVM staat!

Het optreden van Ajax tegen Legia Warschau heeft ondanks de overwinning voor gemengde gevoelens gezorgd bij Johan Cruijff. Het is de nummer veertien het meest bijgebleven dat 'er iets moet gebeuren voordat het gebeurt'.

Cruijff zag Ajax in de eerste helft in ieder geval volop balbezit hebben, zonder dat het gevaarlijk werd. Na rust was er wel gevaar, maar dan vooral rond het doel van Jasper Cillessen. Het was een klein wonder dat de Ajacieden de nul wisten te houden.
Het foebele dat Ajax op de grasmat legde, is volgens Cruijff typerend voor de huidige situatie in Nederland. Hij vindt het onzin dat iemand een goede wedstrijd speelt zodra blijkt dat er twaalf of dertien kilometer is afgelegd.
Je moet weten waarom je loopt. Een middenvelder die diep gaat, weet dat hij later weer terug moet. Maar als de verdediger niet goed bijsluit, wordt de middenvelder gedwongen extra meters te maken. Soms lijkt het dan ook alsof hij zijn directe tegenstander vrij heeft laten staan, legt Cruijff uit in De Telegraaf.
Cruijff is ook niet te spreken over de opbouw en passing. Het onvoldoende bijsluiten van de linies en de passing zijn twee oorzaken waardoor er tegenwoordig in Nederland zo veel onnodige meters worden gelopen. Het druk zetten op de bal is altijd een kwestie geweest van de tegenstander te forceren een versnelde handeling uit te voeren, waardoor die eerder in de fout gaat.

http://www.ajaxlife.nl/updates/cruijff-vindt-dat-iets-moet-gebeuren-voordat-het-gebeurt?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
Prima stukje en door sommigen anderen al heel lang hier uitgelegd...
Pietje
 Pietje - maandag 23 februari 2015 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk niet eerlijk, die hebben zelf ook al gezegd dat er komende zomer spelers bij moeten komen..
Dat geef ik toe. Het is meer mijn frustratie naar aanleiding van de laatste transferwindow, waarin alleen Daley Sinkgraven gehaald werd, waar ik wel blij mee was, maar op dit moment niet per se noodzakelijk. De nadruk was wat mij betreft de onbalans in de selectie wat betreft ervaring en leeftijdopbouw.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 23 februari 2015 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat geef ik toe. Het is meer mijn frustratie naar aanleiding van de laatste transferwindow, waarin alleen Daley Sinkgraven gehaald werd, waar ik wel blij mee was, maar op dit moment niet per se noodzakelijk. De nadruk was wat mij betreft de onbalans in de selectie wat betreft ervaring en leeftijdopbouw.
Het voordeel van het nu al aantrekken van Daley Sinkgraven is dat hij nu al went aan het ajax-spelletje (Wat dat dan ook mag zijn ;-)) en in de zomerstop duidelijk kan laten zien wat hij echt in zijn mars heeft....
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 februari 2015 - 03:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 16:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Nope helaas begrijp jij er zelf zeer weinig van als ik je reactie lees!!
Er is al jaren kritiek op het spel onder Boer. te saai, te traag, te zakelijk. Het zijn allemaal termen die we horen sinds het Ajax van FdB maar als we uiteindelijk dan toch kampioen werden dan vergoede dat een hoop maar kritiek is er altijd geweest. Dus de reacties hier zijn totaal niet hypocriet!
Ondanks het matige/trage/saaie spel van de laatste jaren was je wel vaak gewoon beter dan je tegenstander.Echter is ook dat dit seizoen totaal anders. twee keer volledig van het veld geblazen door f'noord. twee keer door Vitesse. Zowel beker als uit in Arnhem. Een tijdlang weggespeeld worden door Dordrecht in de ARENA.Heerenveen thuis mag je heel blij zijn dat je bij 0-1 geen pingel en rood tegen krijgt. Excelsior uit was je gewoon de mindere!
Het voetbal is alleen maar slechter geworden.
Dus als jij nou gewoon een keer bij de feiten houdt en je kop uit het zand haalt dan weet je dat JIJ diegene bent totale onzin lult en om dan andere hypocriet te noemen is lachwekkend!!!
Ik hoef geen kampioen te worden. Zelfs een paar jaar niet maar ik wil wel Ajax zien en niet een halfbakken selectie waarvan de helft niet goed genoeg is voor Ajax. Een nog nooit zo hoge bankrekening en we halen de middelmaat uit de eredivisie er mee op ipv de toppers te halen. Zoals we dat altijd deden.
Het klopt dat er niet mooi word gevoetbald.
Maar eerst moet er worden gewonnen, pas daarna kijk je naar het spel.

Of word lekker fan van Vitesse, die spelen mooi voetbal zonder te winnen.
Maar het lijkt mij dat je dat ook niet wilt.
Jij wilt mooi voetbal zien en dat er word gewonnen.
Dat is logisch maar hoe vaak is dat in de afgelopen 30 jaar gebeurd?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 24 februari 2015 - 03:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is niet waar, vorig jaar uit bij go ahead. vrije trap van schone omdat we niks konden creëren?
dat noem ik slecht! spel is net zo slecht als vorig jaar, maar omdat je nu niet wint lijkt het alsof het slechter gaat.
maar dat is dus niet zo!

Spel is net zo beroerd als vorig jaar en de afgelopen jaren.
punten zijn het zelfde als de afgelopen jaren
alleen sta we nu niet 1ste

Nu krijgt de boer de schuld terwijl hij vorig jaar in precies de zelfde omstandigheden de hemel werd ingeprezen.
dat vind ik hypocriet.
werd toch niet voor niks gezegd kampioen van armoede.
ajax is de afgelopen 4 jaar kampioen geworden omdat de andere meer punten verloor dan ajax.
Niet omdat ajax onklopbaar was en goed speelde.

Vorig jaar hadden we blind en hij verkeerde in goede doen, of hij nou linksback speelde of op 6, hij was de beste ajacied.
Toen ging het team ook beter spelen, maar dat krijg je als je met vertrouwen speelt.
Maar van wie of wat moet de spelers nu vertrouwen krijgen?
Is er een speler die in vorm is?
kan het team vertrouwen dat 1 kans genoeg is?
kan het team vertrouwen dat de 0 word gehouden?
nee, maar waarom vorig jaar wel?
nou, omdat er spelers waren die in vorm waren en beslissend.
En dat was niet alleen blind, dat waren er meer.
freakie
 freakie - dinsdag 24 februari 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2015 - 18:17 schreef Brandje het volgende:

Hij heeft het toch ook over het bijsluiten van verdedigers die dat niet doen en linies. Ook Serero dus maar hij heeft het vooral over het algemeen. In principe zag je tegen Willem 2 dat een Klaassen er ook niet tegen op gewassen is. Die kan beter coachen maar het bijsluiten van verdedigers kan hij niet doen, hetzelfde is dat hij er ook niets aan kan doen als El Ghazi en Kishna te ver naar voren blijven staan.
remco k
 remco k - dinsdag 24 februari 2015 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 03:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is niet waar, vorig jaar uit bij go ahead. vrije trap van schone omdat we niks konden creëren?
dat noem ik slecht! spel is net zo slecht als vorig jaar, maar omdat je nu niet wint lijkt het alsof het slechter gaat.
maar dat is dus niet zo!

Spel is net zo beroerd als vorig jaar en de afgelopen jaren.
punten zijn het zelfde als de afgelopen jaren
alleen sta we nu niet 1ste

Nu krijgt de boer de schuld terwijl hij vorig jaar in precies de zelfde omstandigheden de hemel werd ingeprezen.
dat vind ik hypocriet.
werd toch niet voor niks gezegd kampioen van armoede.
ajax is de afgelopen 4 jaar kampioen geworden omdat de andere meer punten verloor dan ajax.
Niet omdat ajax onklopbaar was en goed speelde.

Vorig jaar hadden we blind en hij verkeerde in goede doen, of hij nou linksback speelde of op 6, hij was de beste ajacied.
Toen ging het team ook beter spelen, maar dat krijg je als je met vertrouwen speelt.
Maar van wie of wat moet de spelers nu vertrouwen krijgen?
Is er een speler die in vorm is?
kan het team vertrouwen dat 1 kans genoeg is?
kan het team vertrouwen dat de 0 word gehouden?
nee, maar waarom vorig jaar wel?
nou, omdat er spelers waren die in vorm waren en beslissend.
En dat was niet alleen blind, dat waren er meer.
Het is jouw mening dat het niet waar is, mijn mening is dat het wel waar is...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Willem II - Ajax (zondag 22 februari 2015, 14:30 uur); 1 - 1

0.0099239