|
|
Aartus
|
|
|
FC Twente glijd steeds verder af. Sinds 2010 werd de ploeg nog 1 keer tweede. Daarna zesde. Met nog 1 keer een uitschieter een vierde plaats. Nu staat FC Twente negende. Vebetering lijkt nog lang niet in zicht. Zelfs de laatste jaren in de tijd van het diekman was FC Twente minimaal een structueele subtopper. Je kunt niet meer van een incident spreken. Dit verval duurt nu al 4 jaar. Ligt het aan de Trainer,aan het beleid van J.M ? Of is het spelersmateriaal niet beter? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik hoorde dat de koffie ook niet te zuipen is Aart.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Jaloezie en pesterijen waardoor er belangrijke sleutelfigurenweg lopen? |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: Er zijn idd belangrijke sleutelfiguren weggelopen. J.M wil alleen maar ja knikkers om zich heen. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: Dat zou een oorzaak kunnen zijn lol. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: Het wachten is op de grote Twente kenner..De Bluffer!! Hij weet alle ins en outs van FC Twente. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Uwe Warstein
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Ah daar is ie, Bossie en me zelf waren nieuwsgierig hoe dat nou zat met de koffie? |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Nou Bluf. Hoe zit dat nu precies met die koffie? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Die zal inmiddels wel koud zijn.. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: En het bier ook niet het puur PIS dat Grolsch
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 februari 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Krols, kattezeik ga je toch niet aan beginnen hè. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: Oh ja jullie zuipen in de kuip die kinderlimonade uit 020 he? En jullie hebben zo,n hekel aan Amsterdammers? En dan wel hun bier zuipen? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 16:08 schreef Aartus het volgende:[..] Oh ja jullie zuipen in de kuip die kinderlimonade uit 020 he? En jullie hebben zo,n hekel aan Amsterdammers? En dan wel hun bier zuipen? Mag je ook geen bier noemen, Aartus dit zegt genoeg over je smaak van wat ik noem pils. Hier een klein voorbeeldje van bier....
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 16:08 schreef Aartus het volgende:[..] Oh ja jullie zuipen in de kuip die kinderlimonade uit 020 he? En jullie hebben zo,n hekel aan Amsterdammers? En dan wel hun bier zuipen? Jullie is jodenvolk.. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Psies. Echte kerels zuipen appelsap of fristi. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
De enige echte, chocomel met een scheutje whisky. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
3 punten aftrek door KNVB, moet niet gekker worden. Ik vind niet dat je dit op z'n manier kan bestraffen. Punten zijn een sportieve boloning die ga je toch niet afpakken omdat de huishouding niet op orde is. Het gaat al zo lekker daar, moeten ze nou echt kapot? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het financiële "probleem" van Twente is geen probleem. Twente lost heel bewuste enorme bedragen af op het stadion waardoor ze heel snel van die lasten af zijn. De huidige problematiek komt voort uit het feit dat de KNVB de boekhoudkundige truc waarmee Twente binnen de licentie-eisen van de KNVB bleef niet accepteert. Dat was niet de eerste keer dat Twente op een boekhoudkundige truc wordt terug gefloten. Dit is het tweede jaar op rij dat Twente de jaarafrekening opnieuw moet doen omdat ze creatief boekhouden.
Ik ben het wel met je eens dat het wrang is dat boekhoudkundige problemen tot puntaftrek leiden. Aan de andere kant, je kan als KNVB ook niet accepteren dat de licentie-eisen met voeten worden getreden. En de club financieel bboeten is momenteel een veel ernstigere straf voor Twente dan puntaftrek in een seizoen waar niets meer te winnen valt.
Via een tweetal collega's van mijn die fanatiek Twente supporter zijn weet ik dat, zodra het stadion is afgelost, Twente er gewoon goed zou moeten staan. Het is nu even door een zure appel heen bijten, en het zal wel iets betekenen voor de competitiviteit van Twente op de korte termijn. Er zal nog meer bezuinigd moeten worden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op woensdag 04 maart 2015 - 11:21 schreef Eide het volgende:Het financiële "probleem" van Twente is geen probleem. Twente lost heel bewuste enorme bedragen af op het stadion waardoor ze heel snel van die lasten af zijn. De huidige problematiek komt voort uit het feit dat de KNVB de boekhoudkundige truc waarmee Twente binnen de licentie-eisen van de KNVB bleef niet accepteert. Dat was niet de eerste keer dat Twente op een boekhoudkundige truc wordt terug gefloten. Dit is het tweede jaar op rij dat Twente de jaarafrekening opnieuw moet doen omdat ze creatief boekhouden. Ik ben het wel met je eens dat het wrang is dat boekhoudkundige problemen tot puntaftrek leiden. Aan de andere kant, je kan als KNVB ook niet accepteren dat de licentie-eisen met voeten worden getreden. En de club financieel bboeten is momenteel een veel ernstigere straf voor Twente dan puntaftrek in een seizoen waar niets meer te winnen valt. Via een tweetal collega's van mijn die fanatiek Twente supporter zijn weet ik dat, zodra het stadion is afgelost, Twente er gewoon goed zou moeten staan. Het is nu even door een zure appel heen bijten, en het zal wel iets betekenen voor de competitiviteit van Twente op de korte termijn. Er zal nog meer bezuinigd moeten worden. Klopt Eide.Daarbij heeft FC Twente 2 keer de kans gehad dit seizoen om de juiste cijfers te overhandigen.Dat heeft FC Twente verzaakt.Die 3 punten doen het m idd niet meer.Misschien kunnen ze beker nog pakken waar ik aan twijfel.Veel spelers weten nu al dat ze aan het eind van dit seizoen weg moeten.Dat komt de motivatie niet ten goede.
De komende 2 jaar zal het moeilijk worden.De begroting gaat met 10 miljoen omlaag. Daarmee heb je nog steeds de vierde begroting van Nederland. FC Twente was altijd sterk in het goedkoop ontdekken van talent om ze daarna met vette winst te verkopen.
Het positieve is dat FC Twente weer meer uit eigen jeugd zal moeten putten. Dat dat niet altijd slecht hoeft uit te pakken heeft Feyenoord bewezen. Daar hebben ze in hun zware jaren ook de puntjes op de i moeten zetten. Vaak dwingt deze situatie,s ertoe om nu creatief te werk te gaan. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Niet grappig... vind dit ook nogal zwaar bestraft op deze manier. Alsof jullie al niet genoeg punten vverspeeld hebben. Middenmoot met 3 punten meer of minder zegt niks. Alleen dat er een paar cluppies uit de staart van de ranglijst nu sneller veilig zijn. En kwalificatie voetbal EL in juli moet je ook niet willen. .. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik ben wel benieuwd wat dit met de status van Munsterman doet. Hij heeft Twente toen hij aantrad uit het slop geholpen maar nu laat hij toch een financiële puinhoop achter bij zijn aftreden. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote: M,n punt is dat FC Twente op te grote voet heeft geleefd. veel spelers die voor veel geld werden gehaald met een hoog salaris en niet het niveau hebben om aan de top mee te kunnen doen. Het is misschien wel goed dat FC Twente nu met een klap terug op aarde beland. FC Twente moet terug naar hun roots. Spelers halen die niet duur zijn. Zo heeft FC Twente altijd gewerkt. Arnoutovitch,Elia,Braafheid in z,n eerste periode,Andy Van Der Meyde,Ruiz,Guiterrez,N Kufo enz.Theo Jannsen en Perez transfervrij gehaald. Alleen zal het scoutingsapparaat flink moeten worden hervormd. Weer een elftal op het veld dat de Grolsch Veste weer doet kolken. Ook al word je zesde. Strijd is wat we hier willen zien. Tomson kijk naar je eigen club. Die moesten ook een stap terug,maar hebben nu wel wel een team dat de Kuip laat kolken. Veliezen is niet erg. Inzet,Passie was wat er de laatste 4 jaar aan ontbreekt. Ook dan zal de goede sfeer die er eens was terugkeren in de Grolsch veste. We moeten beseffen dat we geen Feyenoord,Ajax of PSV zijn. Als vierde club van NL(dat zijn we nog steeds volgens de statitieken)kunnen we incidenteel als alles weer op de rails is af en toe voor een stunt zorgen. Dat is FC Twente. Nu moet FC Twente weer creatief inkopen en spelers beter maken. Hoeveel spelers hebben via FC Twente niet de overstap gemaakt naar de top? Er zal een trainer voor de groep moeten komen die spelers daadwerkelijk beter maakt. Schreuder heeft dat vermogen niet. Toegegeven het word nog een hele klus om van FC Twente de club te maken die het ooit was. Falliet gaat FC Twente niet,daarvoor is het achterland met sponsors te groot. En zeg nou zelf.Ook al ben je geen supporter van FC Twente. Deze club heeft toch ook velen plezier gebracht. PSV verkocht zelfs de grond van hun stadion om te overleven. Clubs als FC Groningen,Heerenveen,FC Utrecht,FC Twente zelfs Sparta die nu jupiler legeau speelt mogen nooit kapot gaan. Het voordeel.De successupporters zullen verwijnen en alleen de echte blijven over. Alleen met de echte supporters kunnen we de grolsch veste weer laten kolken. Ik kom er al 40 jaar(ben nu 51)en heb er plotseling veel (supporters?)bij zien komen sinds 2010. Allemaal supporters die de slechte tijden van FC Twente nooit hebben meegemaakt(Dregadatie 1982) Fc Twente is een club van pieken en dalen en al 3 keer gered van een failiessement. Dat hoort nu eenmaal bij FC Twente en iedere keer als we dreigen te verzuipen komen we terug. Wat er een ander er ook over denkt.FC Twente is m,n club en zal dat altijd blijven,ook al heb ik ook wel eens kritiek.Dat hebben Feyenoorders,Ajacieden,PSV,ers ook(zie hun forums) Je mag als supporter ook best kritiek hebben,je betaald er tenslotte genoeg voor,Desondanks blijf ik m,n club trouw Tomson dat zal jij ook altijd blijven doen. Ik sluit af met de woorden FC Twente come on. Alle supporters die ook regelmatig op dit forum zijn wens ik ook veel succes voor de toekomst. We spreken elkaar weer. Het mooie van Ajacieden,Feyenoorders,PSV,ers is dat jullie FC Twente niet uitlachen ,maar elkaar in onze waarde laten. Dat mag ook wel eens gezegd worden. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op donderdag 05 maart 2015 - 11:28 schreef Eide het volgende:Ik ben wel benieuwd wat dit met de status van Munsterman doet. Hij heeft Twente toen hij aantrad uit het slop geholpen maar nu laat hij toch een financiële puinhoop achter bij zijn aftreden. Ik weet niet wat dit met de status van Munsterman doet.Niet veel goeds zo hier in de regio te horen. Munsterman is na 2010 beginnen te zweven. Gaf meer geld uit dan dat er binnenkwam.Al 4 jaar geen Europees voetbal heeft m de kop gekost. Een dure huishouding en geen inkomsten via europees voetbal. Hij heeft FC Twente naar de top gebracht en daarna liep het net zo hard weer achteruit. Munsterman leefde op een roze wolk die uiteen spatte. Zijn status heeft ernstige beschadigingen opgelopen Eide. Hij word nu afgemaakt in de regionale pers. Ook niet terecht. Toen FC Twente kampioen werd wilde men een standbeeld voor m. Hij verlaat FC Twente nu niet door de voordeur,maar door de achterdeur. Dat zijn op dit moment de feiten Eide. Z,n populariteit is hier tot op het nulpunt gedaalt. Dit is kort samengevat de status van Munsterman Eide. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
quote:Op donderdag 05 maart 2015 - 08:12 schreef tomson het volgende:Niet grappig... vind dit ook nogal zwaar bestraft op deze manier. Alsof jullie al niet genoeg punten vverspeeld hebben. Middenmoot met 3 punten meer of minder zegt niks. Alleen dat er een paar cluppies uit de staart van de ranglijst nu sneller veilig zijn. En kwalificatie voetbal EL in juli moet je ook niet willen. .. Klopt we moeten voorlopig even niet aan Europa legeau denken. We hebben daar nu voorlopig even niets te zoeken. Eerst orde op zaken stellen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2015 door Aartus -- |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
ENSCHEDE - De aanhang van Vak-P voelt hoe FC Twente een behoorlijk grote deuk heeft opgelopen. Voorzitter Jaime Bruynesteyn is bang voor dat effect. Je vraagt je toch af: wat gaan sponsors doen? Daar moet het geld vandaan komen. Maar wil je je op dit moment afficheren met deze club? Ook de eigen aanhang heeft geen blind vertrouwen meer in de leiding. Het zijn niet eens de slechte sportieve prestaties, of de slechte financiële positie die pijn doen. Het allerergst is dat er al die tijd gelogen en bedrogen is door de clubleiding. Was eerlijk geweest: het gaat niet goed en dat is shit Dat er steeds gelogen is, dat doet ongelofelijk pijn. Dat past niet bij een club als Twente.
Positief laten zien op tribunes
Bruynesteyn vindt het belangrijk dat Vak-P zich nu vooral positief laat zien op de tribunes. Ik maak me geen illusie dat wij tot op hoog niveau invloed kunnen hebben op het beleid. Wij kunnen wel iets doen in de sfeer rond de wedstrijden en het beïnvloeden van de publieke opinie. We moeten ook positief zijn naar de spelers, er lopen talentjes rond die er niets aan kunnen doen. Op dat vlak kunnen we ons steentje bijdragen in het schoon schip maken. Maar ook dat is beperkt. Als je daarna een draak van een wedstrijd krijgt voorgeschoteld is de sfeer snel weg. Een slechte film zet je ook uit. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 maart 2015 - 01:23 schreef Aartus het volgende:[..] Klopt we moeten voorlopig even niet aan Europa legeau denken. We hebben daar nu voorlopig even niets te zoeken. Eerst orde op zaken stellen. Ik weet heel goed hoe het voetballevrntje eruit ziet in de hoek waar de klappen vallen. De komende 2 jaren zul je kunnen zien hoe loud and loyal men in de GrolschVeste blijft als het alleen maar achteruit hobbelt ... Veel sterkte en wijsheid gewenst de komende tijd Aartus ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2015 door tomson -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Munsterman is langzaam maar zeker in het nauw aan het raken. Als je straks van die Scheringa toestanden krijgt ben je zo weer terug bij af zoals het ervoor stond toen Joop kwam. En dat was ook op sterven na dood. AZ heeft toen nog heel veel geluk gehad. Anders waren ze ook voor gaas gegaan met een splinternieuw stadion. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 06 maart 2015 door tomson -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
.
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Laten we voor Twente hopen dat het ook de spelers wakker schud en een boost geeft, dan gaat in ieder geval iedereen na de wedstrijd tevreden naar huis en zijn die drie punten snel verwerkt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat ik wel grappig vind..
Bij Twente spelen veel spelers die veel Ajacieden graag naar Ajax hadden zien komen. Sterker nog, er waren er aardig wat supporters bij die zelfs kwaad werden om het niet halen van die spelers..
Die spelers zouden er voor zorgen dat de selectie van Ajax beter zou worden en daardoor zouden we kampioen worden.
En die spelers bakken er nu vrij weinig van en staan op een 12e plek in de Eredivisie.
Het kopen en kopen van spelers direct voor je eerste elftal loont gewoon niet.
De wederopstanding van Ajax kwam met veel eigen jeugd. De wederopstanding van Feyenoord kwam met veel eigen jeugd. Het succes van PSV is gekomen nadat men het roer heeft omgegooid en dit seizoen iets minder gekocht hebben..
Jong scouten en laten wennen in compbinatie met veel eigen jeugd en daarbij een aantal ervaren spelers brengt Nederlandse clubs succes.. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Dit stuk is geschreven door een journaliste van het regionale dagblad in twente.TC Tubantia.
De afgelopen dagen heb ik ze vaak voorbij horen komen: de vlaggetjes met de logos van FC Twente en de tegenstander, die bij elke thuiswedstrijd in de bitterballen werden geprikt. Even voor de duidelijkheid: Gerald van den Belt, de nieuwe directeur van FC Twente, ontdekte de prikkertjes toen hij Twente in januari bezocht. Hij dacht, of deze club is stinkend rijk of ze moeten allemaal even heel snel normaal doen hier. Hij gebruikt de prikkertjes nu als metafoor voor alle overdreven luxe bij de club. Bekijk ook... Gerald van den Belt: "FC Twente gaat weer normaal doen" Wat een verademing. Lang heb ik gedacht dat wij niet normaal waren. Dat onze kijk op normaal niet meer voldeed aan de eisen van de Twentse tijd. Het grootste paradijs FC Twente ging lekker out of the box en als je niet meedeed was je vooral erg bekrompen. We kregen van de clubleiding uitleg over cijfers, over geweldige constructies, over investeringsmaatschappijen, over alles. Als je dan even vragend keek of kritiek leverde, had je het niet begrepen. Dom, dom. Toen Twente in categorie 1 terecht kwam, gebeurde het weer. We moesten niet zo moeilijk doen, want in feite was het allemaal al lang weer opgelost. Bij Twente ging er nooit wat fout. Dat hebben wij altijd betwijfeld en dat werd ons dan weer niet in dank afgenomen.
Onbegrip De afstand werd de afgelopen jaren groter en het onbegrip tussen club en buitenwereld groeide. De elftalleider sloot de deur van het trainingscentrum eens voor mijn neus en vroeg een steward in te grijpen als ik poogde naar binnen te gaan. Voor mij was het een symbolisch moment: de pers was niet meer welkom. Daarachter lagen dezelfde ruimtes waar we jaren kind aan huis waren geweest, waar we broodjes aten met Fred Rutten, Steve McClaren en Michel Preudhomme. Ze legden off the record zaken uit die speelden, waardoor er meer begrip was. We kenden de spelers, we spraken elkaar vaak. Niemand haalde ons uit elkaar, omdat ze zagen dat het prima werkte. Twente was een warme club.
Niet normaal Steeds meer zaken begonnen de afgelopen jaren tegen te staan. Ze gingen in tegen ons Twentse gevoel van doe normaal, dan doe je gek genoeg. Waar kampioenen als Bryan Ruiz, Theo Janssen, Wout Brama en Blaise NKufo altijd voorkomend waren, niet boos werden van een beetje kritiek en zichzelf in de spiegel durfden te kijken, worden de spelers van nu beschermd alsof ze van porselein zijn. En zo gedragen ze zich ook. Daar kweek je echt geen winnaars mee. Na een wedstrijd vinden ze het bij de club normaal om de media en sponsors een uur of langer op spelers te laten wachten. Dat is niet normaal, het gebeurt bij geen enkele club in Nederland.
Het gevoel: de hele wereld is gek, behalve Twente, is me vaak bekropen. Wij doen raar, zij niet. Maar dat is niet zo, dat bleek deze week. De titel in 2010 heeft de Tukkers trots gemaakt, maar alle excessen en overdrijvingen erna hebben de warmte en de centen uit de club gezogen. Arrogant in plaats van gewoon. Wie houdt daarvan? Afgelopen dinsdagavond hoorde ik de keiharde cijfers en de dramatische toestand waarin de club verkeerde. Toen sprak Van den Belt, in klare taal en zei hij datgene wat bij mij in een klap alle hoop op een mooie toekomst terug deed keren: Kunnen we allemaal weer normaal doen? Ja, heel graag!
Fardau Wagenaar |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Spijtig hoor. Het leek erop dat er eindelijk een club echt kon aanhaken bij de "top 3". Ik vind dat jammer, ik denk dat je als competitie sterker wordt van meer concurrentie. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Wagenaar heeft een snorinfectie, Twente komt er weer boven op voordat je het weet. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Column van Kees: Twente, hieropan! De Eredivisie heeft een armoedige en droevige ranglijst. Achter de naam van FC Twente staat -3. Het is on-Nederlands, meer Zuid-Europees. Ook al werd in het verleden al eens vaker een aantal clubs uit het Nederlandse betaalde voetbal bestraft, het blijft een ver-van-mijn-bed-show.
De resterende negen competitieronden blijft het feit overeind. Een serieuze vaderlandse sub-topclub is gestraft met drie punten in mindering. Spelers, trainers en supporters worden gestraft voor het wanbeleid van hun clubdirectie. En, ik beken, ik vind het heel erg dat het Twente betreft.
Omdat Twente ooit , onder Kees Rijvers al, (door mij) werd uitgeroepen tot de meest denkbare bedreiging van de traditionele top drie. En dat, via een landskampioenschap, ook waarmaakte. Alleen, ik rekende erop dat de Tukkers voor zowat eeuwig in de buurt van de Nederlandse top zouden blijven.
Ik rijd al jaren met lol in mijn lijf naar Enschede. Sinds de gouden tijd van held Epi Drost en de zijnen, toen Diekman nog het Enschedese bolwerk was, tot aan de onlangs gespeelde bekerwedstrijd FC Twente-AZ , toen er opnieuw herkenbaar technisch perfect werd gespeeld. Op die laatste avond sprak ik, tot in de vroege nacht met Alfred Schreuder, Youri Mulder, Kees van Wonderen, Boudewijn Pahlplatz, Evert Bleuming en ook met Eddie Achterberg en Kick van der Vall over verleden en heden en ik keerde gelukkig huiswaarts.
Enschede was en is een voetbalbolwerk, wist ik weer. Dat de financiële onzekerheid de voorbije maanden voelbaar was toegenomen, realiseerde we ons allemaal die avond. Maar het voetbal zal altijd overwinnen. Wisten wij, meenden wij. We waren ervan overtuigd.
Kort daarna werd het voetbal dus afgestraft: drie punten in mindering voor de ploeg van Schreuder en vermoedelijk volgt er nog meer. Jonge, talentvolle spelers moeten verkocht worden, sponsoren lopen weg, de vrouwentak wordt afgestoten en ga zo maar door.
Twente, zoals Twente het voor ogen had, en dat ik zo bewonderde, kleedt zichzelf uit. Om een totaalbankroet te voorkomen. De voorbije dagen ging het in de landelijke media vooral over falende leiders, tekort aan poen, dramatische bezuinigingen en dreigende leegloop.
Het ging weinig over de fan die Twente ontdekte, ondersteunde en trouw bleef. Die houdt van voetbal. Die hoopte dat de club echt en voor altijd een concurrent voor de gevestigde orde zou zijn. Liefhebbers, die vertrouwen op verantwoord leiding geven van de clubbazen. Die verbijsterd de ontwikkelingen volgen en die toch hun seizoenkaarten voor de eerstkomende thuiswedstrijd steeds maar weer oppoetsen.
De komende jaren zal Twente verworden tot een middenmoter. Met alle respect voor de andere kandidaten, alleen voor de ontgoochelde fans gun ik Twente nog een keer de Kuip en nog een keer ouderwets succes. Een cup om nooit meer te vergeten. FC Twente hieropan!
Kees Jansma is presentator bij FOX Sports |
|
|
|
|
henk@koolen
|
|
|
Waarom heeft F.C. Twente volgens de standenlijst -3 punten gekregen ??? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Creatief boekhouden, ze staan in de 1e cat. bij de KNVB en die was het gesjoemel zat.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 maart 2015 door VVout -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Volgende dreun voor FC Twente: hoofdsponsor haakt af
update FC Twente moet definitief op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. XXImo maakt geen gebruik van de optie in het contract om de samenwerking te verlengen. Dat heeft het Brabantse bedrijf, dat zich richt op zakelijke reizigers, vandaag gemeld.
XXImo had Twente al eind vorig jaar gemeld niet onder dezelfde voorwaarden door te willen, maar gaf toen wel aan mogelijk op een andere manier met de eredivisionist samen te willen werken. "Die weg is definitief afgesloten, nu is gebleken dat de clubleiding van FC Twente gedurende lange tijd een onjuiste voorstelling van zaken heeft gegeven voor wat betreft de financiële gezondheid van de club", meldde het bedrijf in een persbericht.
"Wij moesten dat uit de krant lezen", verduidelijkte bestuursvoorzitter Patrick Bunnik van XXImo. Het bedrijf stond sinds het seizoen 2013-204 op de shirts van Twente.
Munsterman Het afhaken van de hoofdsponsor is de volgende klap voor het financieel noodlijdende Twente. De ploeg moest eerder dit seizoen al drie punten inleveren vanwege het financieel wanbeleid. Eerder donderdag kreeg oud-voorzitter Joop Munsterman al een veeg uit de pan van de raad van commissarissen van de club. Die verwijt de begin deze maand opgestapte preses de voltallige rvc te hebben misleid. "Uit elke lade in De Grolsch Veste komt nu een door Joop gemaakte afspraak of overeenkomst tevoorschijn waarvan wij niets wisten", zei Joop de Winter in TC Tubantia.
Munsterman zou de huidige trainer Alfred Schreuder onder meer een financieel aantrekkelijke contractverlenging hebben gegeven, zonder medeweten van de rvc. Bron
--------------------
De gifbeker moet helemaal leeg in Twente. Even een hele serieuze vraag voor de Twente volgers; hoe groot is het risico op een faillissement van FC Twente? |
|
|
|
|
terpentiner
|
|
|
Ik denk het niet kan toch wel lukken de ene klap na de andere het moet toch nu een keer ophouden. Vind wel dat de rest ook op moet stappen als ze het vertrouwen van de fans willen weer hebben. De raad van commissarissen is net zo schuldig allemaal .....kruipers wat er zit, anders had je monsterman wel tot de orde geroepen, het is mij te makkelijk (wij wisten nergens van) Je vraagt toch wel aan monsterman welk een contract hij heeft afgesloten met Schreuder. of zie ik dit verkeerd je mag het zeggen. |
|
|
|
|
Aartus
|
|
|
Eide. Ik denk niet dat FC Twente falliet gaat. Er zijn nu vermogende sponsors die iedere maand 4 ton neerleggen(het bedrag dat ze tekort komen om salarissen te betalen)In het verleden hebben vermogende sponsoren FC Twente ook al bijgestaan. Wel moet ik erbij zeggen dat de puinhoop toen niet zo groot was als nu. Zelfs bij feijenoord was destijds de financieele wanorde niet zo groot als nu bij Twente. Er moeten niet meer lijken uit de kast komen,anders vrees ik het ergste. Ik kan me het als Twente fan eigenlijk niet voorstellen. Een FC Twente dat niet meer bestaat. Twente was toch structureel een subtopper. Ik ben er als Twentefan in ieder geval goed beroerd van. Als je 10 euro hebt en er 15 uitgeeft kom je geheid in de problemen. Wie wil er nog sponsor worden van een club die er financieel een grote puinhoop van maakt. Volgend seizoen zal ik er gewoon weer zijn,ook al worden we veertiende. Ik kwam er als kind.Ben nu 51.Dit heb ik nog nooit meegemaakt.Veel supporters geloven niet in een failliessement.Bij mij is het meer hoop.Ik geloof nooit dat het achterland(Sponsoren,supporters de club nu in de steek laten) Eide ik kan je niet zeggen hoe groot de kans op een failliesement is.SC Amersfoort,FC Amsterdam,Veendam,Haarlem,Wageningen werden voor minder failliet verklaard. Een nieuwe punten aftrek komt eraan.In het ergste geval word de licentie ingetrokken.En ja dan is het game-over.Twente moet wel heel snel met een plan van aanpak over de brug komen. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op vrijdag 06 maart 2015 - 05:58 schreef VVout het volgende:Laten we voor Twente hopen dat het ook de spelers wakker schud en een boost geeft, dan gaat in ieder geval iedereen na de wedstrijd tevreden naar huis en zijn die drie punten snel verwerkt. 3? het zijn er nu al 6 hoor en als het zo door gaat komen ze nog op plaats 16 of 17 en terecht
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door de bluffer -- |
|
|
|
|
voetbalkennis
|
|
|
Het zat eraan te komen. zoals ik lees in NU wordt de scouting ook opgeheven niks mis mee met die slechte aankopen, ( zal Joop ook wel grotendeels beslist hebben) misschien is het wel goed als de bezem er helemaal doorgaat. En dan maar opnieuw beginnen met de Twentse jeugd het is niet anders. Het laatste jaar was alleen maar ergernis daarvoor ga je niet naar de voetbal. |
|
|
|