|
|
Eide
|
|
|
Na het bedroevende optreden tegen Willem II speelt Ajax in eigen land alleen nog voor het vasthouden van de 2e plek. Deze geeft toegang tot de voorrondes voor de Champions League en is sowieso een Europees ticket waard. De waarde van die tickets wordt dit seizoen wel weer bewezen want de Europa League is de enige competitie waar Ajax nog mee doet om een serieus resultaat. Winst is voor 99% zeker te hoog gegrepen maar Ajax zou het seizoen nog kleur kunnen geven door het verblijf in de Europa League nog één of twee rondes te verlengen.
Om dat te bewerkstelligen zal Ajax aanzienlijk beter moeten spelen dat het heeft gedaan sinds de rust van het eerste duel met Legia. Ajax speelde een zeer degelijke eerste helft tegen de Polen waarbij het eigenlijk naliet al vroeg afstand te nemen. De tweede helft werd dus een spannende helft omdat Legia de schroom van zich afwierp en nadrukkelijk op zoek was naar een goal. Het was aan Jasper Cillessen te danken dat die goal uitbleef waardoor Ajax in een relatief goede uitgangspositie afreist naar Warschau.
Het grote nieuws bij Legia was toch dat sterspeler Radovic de club heeft verlaten. De Serviër zat echter in de ArenA al niet meer op de bank en dus merkt Ajax daar weinig van. Waar Ajax wel wat van zal merken is het lege stadion. Vanwege racistische spreekkoren moeten de tribunes van het Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa leeg blijven. Het Poolse Leger Stadion, zoals het in de volksmond heet, zullen dus geen 31.000 bloedfanatieke supporters bevatten waardoor wedstrijden altijd een wat surrealistisch effect krijgen.
Het stadion zoals Ons Aller Ajax het gaat betreden; leeg.
Legia Warschau toonde zich in Amsterdam een zeer matige ploeg die desondanks bij fouten van Ajax dodelijk kan zijn in de omschakeling. Na rust speelden de Polen in 4-4-2 bij balbezit voor Ajax waarna het razendsnel omklapte naar 4-3-3 in balbezit. Daarbij creëerden de Polen zeker 3 a 4 grote doelkansen. Voor dit duel zal coach Henning Berg toch moeten kiezen. Zijn Legia moet minimaal een goal maken voor een verlening maar elke tegengoal lijkt dodelijk te zijn voor het weinig scorende Legia Warschau. Een Ajax goal zou meteen betekenen dat Legia 3 goals moet maken, iets dat de ploeg slechts zelden presteert. Derhalve lijkt het op voorhand aannemelijk dat Legia Warschau weer voor een conservatieve start zal kiezen waarbij het hoopt op de counter die in Amsterdam al bijna tot succes leidde.
Gezien de beperkte kwaliteit die Legia Warschau heeft kan Ajax eigenlijk alleen van zichzelf verliezen. De uitgangspositie is redelijk goed maar Ajax heeft zichzelf de afgelopen weken te vaak verraden met zeer slecht voetbal. De wisselvalligheid van Ajax werd afgelopen weekend pijnlijk en heel zichtbaar vertolkt in de gedaante van Viergever. De verdediger was de wedstrijden ervoor één van de beteren maar ging tegen Willem II opzichtig in de fout. Viergever is daarmee het voorbeeld voor wat Ajax kwelt; goed en erbarmelijk slecht wisselt elkaar in enorm hoog tempo af en Ajax mist de ervaring of kwaliteit bij slechte wedstrijden toch een acceptabele prestatie neer te zetten. En dus telt in Warschau alleen het resultaat en de volgende ronde waarmee Ajax zichzelf weer tijd gunt uit het dal te kruipen.
De beelden zijn van het eerste duel in de ArenA. Vanwege de TV rechten geen beelden via Youtube, maar via deze link kom je op de Ajax.nl site waar de highlights te zien zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Mooi geschreven weer, Eide! denk dat het een lastige klus wordt, zeker gezien het voetbal van de 2e helft van de laatste wedstrijden. Aan de andere kant als we de eerste helft wel goed spelen en kunnen scoren, komt er natuurlijk veel meer ruimte omdat Legia moet aanvallen. Al met al ga ik voor een 1-3 overwinning van ons aller ajax! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat Ajax eraf gaat. 2 of 3 0 voor legia |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ik denk het ook! Jammer genoeg ........ |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Ik snap jou echt niet. Jij vindt dat we een goede selectie hebben, maar hebt soms problemen met de wissels. Op het moment dat het wel draait, dan is er geen vuiltje aan de lucht bij wijze van spreken. Tegen twente hebben we het aardig gedaan en ook tegen Legia, vooral de eerste helft. Waarom zou het dan nu niet één helft goed kunnen gaan en misschien wel 2 keer kunnen scoren? Heb bij jou uitslagen vaak het idee dat je je van te voren al een beetje aan het indekken bent. Maar dat is natuurlijk je eigen vrije keuze ;-) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Als wij er wel 2 maken, moeten zij er al 4 maken..... Ik zie dat niet gebeuren. Nee hoor wij gaan 'gewoon' door ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat alles valt en staat bij een Ajax goal. Ik zie Legia daar niet van herstellen. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ik ga er eerst ervan uit op een gelijkspel, daar dit genoeg is voor ons Ajax. Toch heb ik in mijn achterhoofd hoop op een kleine zege van 0-1 of 1-2. Maar dan moet er wel beter gespeeld worden als tegen Willem II. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 13:35 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] Na het bedroevende optreden tegen Willem II speelt Ajax in eigen land alleen nog voor het vasthouden van de 2e plek. Deze geeft toegang tot de voorrondes voor de Champions League en zijn sowieso een Europees ticket waard. De waarde van die tickets wordt dit seizoen wel weer bewezen want de Europa League is de enige competitie waar Ajax nog mee doet om een serieus resultaat. Winst is voor 99% zeker te hoog gegrepen maar Ajax zou het seizoen nog kleur kunnen geven door het verblijf in de Europa League nog één of twee rondes te verlengen. Om dat te bewerkstelligen zal Ajax aanzienlijk beter moeten spelen dat het heeft gedaan sinds de rust van het eerste duel met Legia. Ajax speelde een zeer degelijke eerste helft tegen de Polen waarbij het eigenlijk naliet al vroeg afstand te nemen. De tweede helft werd dus een spannende helft omdat Legia de schroom van zich afwierp en nadrukkelijk op zoek was naar een goal. Het was aan Jasper Cillessen te danken dat die goal uitbleef waardoor Ajax in een relatief goede uitgangspositie afreist naar Warschau. Het grote nieuws bij Legia was toch dat sterspeler Radovic de club heeft verlaten. De Serviër zat echter in de ArenA al niet meer op de bank en dus merkt Ajax daar weinig van. Waar Ajax wel wat van zal merken is het lege stadion. Vanwege racistische spreekkoren moeten de tribunes van het Stadion Miejski Legii Warszawa im. Marszałka Józefa leeg blijven. Het Poolse Leger Stadion, zoals het in de volksmond heet, zullen dus geen 31.000 bloedfanatieke supporters bevatten waardoor wedstrijden altijd een wat surrealistisch effect krijgen. [ afbeelding ] Het stadion zoals Ons Aller Ajax het gaat betreden; leeg.Legia Warschau toonde zich in Amsterdam een zeer matige ploeg die desondanks bij fouten van Ajax dodelijk kan zijn in de omschakeling. Na rust speelden de Polen in 4-4-2 bij balbezit voor Ajax waarna het razendsnel omklapte naar 4-3-3 in balbezit. Daarbij creëerden de Polen zeker 3 a 4 grote doelkansen. Voor dit duel zal coach Henning Berg toch moeten kiezen. Zijn Legia moet minimaal een goal maken voor een verlening maar elke tegengoal lijkt dodelijk te zijn voor het weinig scorende Legia Warschau. Een Ajax goal zou meteen betekenen dat Legia 3 goals moet maken, iets dat de ploeg slechts zelden presteert. Derhalve lijkt het op voorhand aannemelijk dat Legia Warschau weer voor een conservatieve start zal kiezen waarbij het hoopt op de counter die in Amsterdam al bijna tot succes leidde. Gezien de beperkte kwaliteit die Legia Warschau heeft kan Ajax eigenlijk alleen van zichzelf verliezen. De uitgangspositie is redelijk goed maar Ajax heeft zichzelf de afgelopen weken te vaak verraden met zeer slecht voetbal. De wisselvalligheid van Ajax werd afgelopen weekend pijnlijk en heel zichtbaar vertolkt in de gedaante van Viergever. De verdediger was de wedstrijden ervoor één van de beteren maar ging tegen Willem II opzichtig in de fout. Viergever is daarmee het voorbeeld voor wat Ajax kwelt; goed en erbarmelijk slecht wisselt elkaar in enorm hoog tempo af en Ajax mist de ervaring of kwaliteit bij slechte wedstrijden toch een acceptabele prestatie neer te zetten. En dus telt in Warschau alleen het resultaat en de volgende ronde waarmee Ajax zichzelf weer tijd gunt uit het dal te kruipen. De beelden zijn van het eerste duel in de ArenA. Vanwege de TV rechten geen beelden via Youtube, maar via deze link kom je op de Ajax.nl site waar de highlights te zien zijn. Ondanks het zeer matige en futloze spel verwacht ik wel dat Ajax daar scoort en uiteindelijk simpel doorgaat. 0-3. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Onderstaande is van JC en hij legt precies waarom het fout gaat bij Ajax en wat sommige hier zeggen als Serero CVM staat!
Het optreden van Ajax tegen Legia Warschau heeft ondanks de overwinning voor gemengde gevoelens gezorgd bij Johan Cruijff. Het is de nummer veertien het meest bijgebleven dat 'er iets moet gebeuren voordat het gebeurt'.
Cruijff zag Ajax in de eerste helft in ieder geval volop balbezit hebben, zonder dat het gevaarlijk werd. Na rust was er wel gevaar, maar dan vooral rond het doel van Jasper Cillessen. Het was een klein wonder dat de Ajacieden de nul wisten te houden. Het foebele dat Ajax op de grasmat legde, is volgens Cruijff typerend voor de huidige situatie in Nederland. Hij vindt het onzin dat iemand een goede wedstrijd speelt zodra blijkt dat er twaalf of dertien kilometer is afgelegd. Je moet weten waarom je loopt. Een middenvelder die diep gaat, weet dat hij later weer terug moet. Maar als de verdediger niet goed bijsluit, wordt de middenvelder gedwongen extra meters te maken. Soms lijkt het dan ook alsof hij zijn directe tegenstander vrij heeft laten staan, legt Cruijff uit in De Telegraaf. Cruijff is ook niet te spreken over de opbouw en passing. Het onvoldoende bijsluiten van de linies en de passing zijn twee oorzaken waardoor er tegenwoordig in Nederland zo veel onnodige meters worden gelopen. Het druk zetten op de bal is altijd een kwestie geweest van de tegenstander te forceren een versnelde handeling uit te voeren, waardoor die eerder in de fout gaat.
http://www.ajaxlife.nl/updates/cruijff-vindt-dat-iets-moet-gebeuren-voordat-het-gebeurt?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Dit gaat Ajax pertinent niet winnen. De coach van Legia is niet gek, die heeft de tweede helft van de heenwedstrijd al aangetoond hoe gemakkelijk het je Ajax lastig kan maken. Legia Warschau-Ajax: 3-0 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 14:19 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik snap jou echt niet. Jij vindt dat we een goede selectie hebben, maar hebt soms problemen met de wissels. Op het moment dat het wel draait, dan is er geen vuiltje aan de lucht bij wijze van spreken. Tegen twente hebben we het aardig gedaan en ook tegen Legia, vooral de eerste helft. Waarom zou het dan nu niet één helft goed kunnen gaan en misschien wel 2 keer kunnen scoren? Heb bij jou uitslagen vaak het idee dat je je van te voren al een beetje aan het indekken bent. Maar dat is natuurlijk je eigen vrije keuze ;-) En dat heb ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vaak uitgelegd. Ben bij voetbal zo bijgelovig als de pest, en als ik een verlies voor Ajax in zware potjes neerzet, dan winnen ze vaak... En nee, dat heeft helemaal niets met indekken te maken. Ik sta nog steeds achter de keuze voor deze selectie, en al worden ze 10e dan zal dat niet veranderen.
Maar ik denk in dit duel serieus dat we weggespeeld gaan worden, Legia heeft nu door wat ze moeten doen om het ons lastig te maken, en dat gaan ze daar niet anders doen.. En aangezien wij ook niet in staat blijken te zijn om messcherpe counters te plaatsen, denk ik inderdaad dat wij kansloos gaan verliezen.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:35 schreef remco k het volgende:[..] En dat heb ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vaak uitgelegd. Ben bij voetbal zo bijgelovig als de pest, en als ik een verlies voor Ajax in zware potjes neerzet, dan winnen ze vaak... En nee, dat heeft helemaal niets met indekken te maken. Ik sta nog steeds achter de keuze voor deze selectie, en al worden ze 10e dan zal dat niet veranderen. Maar ik denk in dit duel serieus dat we weggespeeld gaan worden, Legia heeft nu door wat ze moeten doen om het ons lastig te maken, en dat gaan ze daar niet anders doen.. En aangezien wij ook niet in staat blijken te zijn om messcherpe counters te plaatsen, denk ik inderdaad dat wij kansloos gaan verliezen.. Ik ben het voor de volle 100% met je eens. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:35 schreef remco k het volgende:[..] En dat heb ik al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vaak uitgelegd. Ben bij voetbal zo bijgelovig als de pest, en als ik een verlies voor Ajax in zware potjes neerzet, dan winnen ze vaak... En nee, dat heeft helemaal niets met indekken te maken. Ik sta nog steeds achter de keuze voor deze selectie, en al worden ze 10e dan zal dat niet veranderen. Maar ik denk in dit duel serieus dat we weggespeeld gaan worden, Legia heeft nu door wat ze moeten doen om het ons lastig te maken, en dat gaan ze daar niet anders doen.. En aangezien wij ook niet in staat blijken te zijn om messcherpe counters te plaatsen, denk ik inderdaad dat wij kansloos gaan verliezen.. Hoe kan je in vredesnaam spreken dat we een goede selectie hebben maar dan toch verwachten dat we een door stel poolse houthakkers worden weg gespeeld. Meer meer jezelf tegenspreken kan ik mijn ogen niet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:51 schreef Brandje het volgende:[..] Hoe kan je in vredesnaam spreken dat we een goede selectie hebben maar dan toch verwachten dat we een door stel poolse houthakkers worden weg gespeeld. Meer meer jezelf tegenspreken kan ik mijn ogen niet. Omdat de huidige selectie niet in balans is. Het is meer een fantastische selectie voor de toekomst. Veel talenten, veel voetballende intelligentie. Maar veel te jong en op cruciale momenten te laks/speels/wisselvallig hetgeen inherent aan jeugdspelers is. Dat is althans mijn mening. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:54 schreef Pietje het volgende:[..] Omdat de huidige selectie niet in balans is. Het is meer een fantastische selectie voor de toekomst. Veel talenten, veel voetballende intelligentie. Maar veel te jong en op cruciale momenten te laks/speels/wisselvallig hetgeen inherent aan jeugdspelers is. Dat is althans mijn mening. Dan heb je dus geen goede selectie. Prima spelers ok maar dus geen goede selectie want je zegt zelf dat hij niet in balans is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:59 schreef Brandje het volgende:[..] Dan heb je dus geen goede selectie. Prima spelers ok maar dus geen goede selectie want je zegt zelf dat hij niet in balans is. Dat heb ik de laatste maanden in vele topics inderdaad geschreven. Heel erg veel goede en getalenteerde spelers. Maar simpelweg bij elkaar te jong. Er zouden een paar dragende spelers bij moeten komen, die deze jongens bij de hand gaat nemen, die hen -indien nodig- de les leest, hun op de juiste plaats neerzet, die hen aanstuurt als "verlengstuk" van trainer de Boer, maar dan in het veld. We hebben op dit moment twee spelers die dat zouden moeten aankunnen: Moisander en Schöne, maar die laten die zo gewenste "leiderscapaciteiten" niet zien. Van wie je dat ook zou moeten verwachten is Zimling, maar laten we over hem maar ophouden. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote: Yep, Ajax gaat er inderdaad af, die Polen zijn volwassener en sterker. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik denk dat men Legia ontzettend overschat. Zij hebben van de laatste 4 wedstrijden er 3 verloren en 1 gelijk gespeeld. Ajax is niet in goede doen maar Legia net zo min. Bovendien is Legia niet een ploeg die veel scoort. In 21 competitiewedstrijden 42 goals en in 7 Europa League wedstrijden 7 goals.
Dat geeft geen garanties voor Ajax maar het biedt wel perspectief. Zeker als Ajax tot scoren komt. En Ajax komt bijna altijd tot scoren. Ik wil niet zomaar het zonnetje laten schijnen terwijl iedereen ziet dat er een onweerswolk hangt, maar laten we nu niet doen alsof Legia dit varkentje wel even gaat wassen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
En toch hebben we een prima selectie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Wat is prima ? Dat roepen we nou al jaren....Prima vind ik niet goed genoeg....als wij achter staan zoals Feyenoord gister hebben wij dan de spelers die ook kunnen knokken voor de 3 punten ? Ik denk het niet en dat komt omdat ons middenveld verdedigend, let wel verdedigend te kort schiet... . |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
De selectie is ook best goed, maar we missen een leider IN het veld. Er zit geen balans in het team, maar als het even loopt morgen en we weten te scoren, dan gaan we dus 'gewoon' door! |
|
|
|
|
jolanpalma
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
---------Cilessen------- ---Vd.Hoorn/Viergever--- vRhijn-----------Boilesen Schöne - Bazoer - Klaassen El Ghazi------------Kishna ------------Milik---------
1 - 2 voor Ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 februari 2015 door Stanley -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Je hebt er minimaal 8 nodig, anders mag je niet starten ;-) |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: Hahaha, je maakt meweer een beetje blij door ajax gewoon op winst te zetten. Jij hebt er gelukkig wel vertrouwen in :-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 18:51 schreef Brandje het volgende:[..] Hoe kan je in vredesnaam spreken dat we een goede selectie hebben maar dan toch verwachten dat we een door stel poolse houthakkers worden weg gespeeld. Meer meer jezelf tegenspreken kan ik mijn ogen niet. Simpelweg omdat die goede selectie de weg kwijt is.. Niets met tegenspreken te maken, maar met realisme.. En ik heb het idee dat de Boer de weg kwijt is.. En dat heeft veel invloed op het elftal.. De Boer zal goed moeten leren van zijn fouten die hij dit seizoen heeft gemaakt, en dat zijn er nogal wat.. Leert hij daar niet van zal het zeker geen toptrainer worden.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 21:47 schreef remco k het volgende:[..] Simpelweg omdat die goede selectie de weg kwijt is.. Niets met tegenspreken te maken, maar met realisme.. En ik heb het idee dat de Boer de weg kwijt is.. En dat heeft veel invloed op het elftal.. De Boer zal goed moeten leren van zijn fouten die hij dit seizoen heeft gemaakt, en dat zijn er nogal wat.. Leert hij daar niet van zal het zeker geen toptrainer worden.. Hier ben ik het 100% mee eens, hij verandert veel te veel op posities die kwetsbaar zijn !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 23 februari 2015 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
2-1 en we zijn toch door.... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 21:25 schreef Stanley het volgende:---------Cilessen------- ---Vd.Hoorn/Viergever--- vRhijn-----------Boilesen Schöne - Bazoer - Klaassen El Ghazi------------Kishna ------------Milik--------- 1 - 2 voor Ajax Dat meen je niet Stanley je stelt gewoon Schone op die geen skippy bal meer raakt ?? Gewoon aanvallende opstelling we zijn Ajax we moeten ophouden met schijterige voetbal / Cillessen Rhijn-Hoorn-Viergever-Riedewalt/Boilessen Bazoer-Klaasen-Sinkgraven El Ghazi- Kishna |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Ik denk dat we 2-1 verliezen maar dat ene uitdoelpunt brengt ons naar de volgende ronde
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door 3sterren -- |
|
|
|
|
luis_suarez 16
|
|
|
Weet iemand misschien of legia- ajax ook live te volgen is op Internet of tv in Oostenrijk?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door luis_suarez 16 -- |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 21:25 schreef Stanley het volgende:---------Cilessen------- ---Vd.Hoorn/Viergever--- vRhijn-----------Boilesen Schöne - Bazoer - Klaassen El Ghazi------------Kishna ------------Milik--------- 1 - 2 voor Ajax Hahaha, als je met Mike en Viergever in het centrum wilt starten kan je de wedstrijd net zo goed schriftelijk afdoen, dat wordt dan een nulletje of drie vier voor de Polen. En Schöne op het middenveld: die man verliest bijna elk persoonlijk duel. Totaal geen kracht en snelheid. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Ik verwacht een aanvallend legia dat heel veel power zal brengen. Met vd Hoorn en Viergever in het centrum kan je dit het beste pareren. Beide zouden overigens nooit door mij zouden aangekocht maar dat terzijde.
Moisander komt te kort, zeker in geval van bikkelen, dat wordt weer duwen en een penalty tegen.
Schöne moet ervaring brengen en de dode spelmomenten verzilveren. Ja hij speelt de laatste tijd minder, maar ik verwacht dat in deze wedstrijd zichzelf hervindt. Overigens zou hij evenmin in mijn ajax zijn aaangekocht!
Voorin snelheid middels Kishna en El Ghazi met de doelgerichtheid van Milik!
Komt helemaal goed! 1 - 2 voor Ajax |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 22:37 schreef nora het volgende:[..] Dat meen je niet Stanley je stelt gewoon Schone op die geen skippy bal meer raakt ?? Gewoon aanvallende opstelling we zijn Ajax we moeten ophouden met schijterige voetbal / Cillessen Rhijn-Hoorn-Viergever-Riedewalt/Boilessen Bazoer-Klaasen-Sinkgraven El Ghazi- Kishna toch denk ik door schone op het middenveld te zetten hij meer kan betekenen voor ajax als waar de boer hem nu iedere keer opstelt, hij is geen spits, geen flankspeler en toch word hij daar neer gezet, vorig jaar een van de dragende spelers en nu niks meer waard?? hij word gewoon verkeerd gebruikt, dus ligt het aan de trainer die in mijn ogen vaak tactisch faalt, hij kan niet met een verassing komen tijdens een wedstrijd, door iets om te zetten of een goede wissel, daar scheelt het nu aan. Door iedere week weer een andere basis te gebruiken geeft hij zijn spelers ook niet het vertrouwen wat ze juist nu wel nodig hebben. Neem Milik, iedereen ziet dat hij nu op dit moment de juiste spits is en toch stelt de boer hem niet op iedere week. Wat moet een speler daarvan denken en vooral ajax nu in zo'n fase zit dat ze vertrouwen te kort komen, dat zien we helaas iedere week weer op het veld. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 21:47 schreef remco k het volgende:[..] Simpelweg omdat die goede selectie de weg kwijt is.. Niets met tegenspreken te maken, maar met realisme.. En ik heb het idee dat de Boer de weg kwijt is.. En dat heeft veel invloed op het elftal.. De Boer zal goed moeten leren van zijn fouten die hij dit seizoen heeft gemaakt, en dat zijn er nogal wat.. Leert hij daar niet van zal het zeker geen toptrainer worden.. Helemaal eens |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 09:52 schreef Stanley het volgende:Ik verwacht een aanvallend legia dat heel veel power zal brengen. Met vd Hoorn en Viergever in het centrum kan je dit het beste pareren. Beide zouden overigens nooit door mij zouden aangekocht maar dat terzijde. Moisander komt te kort, zeker in geval van bikkelen, dat wordt weer duwen en een penalty tegen. Schöne moet ervaring brengen en de dode spelmomenten verzilveren. Ja hij speelt de laatste tijd minder, maar ik verwacht dat in deze wedstrijd zichzelf hervindt. Overigens zou hij evenmin in mijn ajax zijn aaangekocht! Voorin snelheid middels Kishna en El Ghazi met de doelgerichtheid van Milik! Komt helemaal goed! 1 - 2 voor Ajax Ik verwacht geen aanvallend Legia maar verder helemaal mee eens. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 21:47 schreef remco k het volgende:[..] Simpelweg omdat die goede selectie de weg kwijt is.. Niets met tegenspreken te maken, maar met realisme.. En ik heb het idee dat de Boer de weg kwijt is.. En dat heeft veel invloed op het elftal.. De Boer zal goed moeten leren van zijn fouten die hij dit seizoen heeft gemaakt, en dat zijn er nogal wat.. Leert hij daar niet van zal het zeker geen toptrainer worden.. Hier ben ik het helemaal mee eens. We hebben een goede selectie, kijk wat we waar hebben staan. Posities zijn meer dan dubbel bezet, allemaal jonge en goede spelers met veel talent. We hebben gewoon een kut seizoen en tsja dat gebeurd bij elke club wel eens, alleen met je zorgen dat je juist volgend jaar hebt geleerd.
Vergeet allemaal ook niet dat we 4 jaar kampioen zijn geworden he, van winnen leer je minder(meestal) dan van verliezen. Kijk naar de 2-deling die we op het forum hebben over het "koop" beleid. 5 jaar lang nauwelijks iets bijzonders gekocht, 4 jaar kampioen maar het spel gaat niet vooruit. Ajax heeft geleerd dat we van kopen ook niet perse beter worden.
Feyenoord is eerst heel diep gevallen en klimmen nu uit het dal en spelen prima voetbal. Psv is ook heel diep moeten gaan. Volgend jaar een paar kleine dingen veranderen. Wat Cruijf zei: Je moet wel echte Ajax spelers halen die het Ajax spelletje begrijpen. Dan pas kan ervaring ook echt zin hebben.
Hup van der Vaart binnen halen!:) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ik denk dat ze de eerste helft gewoon weer terughoudend gaan spelen. Legia is geen aanvallende ploeg van nature, ze spelen vaak conservatief en hopen dan op een enkele goal. Ik verwacht dat ze dat de eerste helft ook gaan doen. Afwachtend, verdedigend (maar niet zo verdedigend als in Amsterdam) en loerend op de counter. Ik verwacht pas een aanpassing als hun goal niet in de eerste helft valt of zodra Ajax een goal maakt. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 23 februari 2015 - 20:00 schreef Eide het volgende:Ik denk dat men Legia ontzettend overschat. Zij hebben van de laatste 4 wedstrijden er 3 verloren en 1 gelijk gespeeld. Ajax is niet in goede doen maar Legia net zo min. Bovendien is Legia niet een ploeg die veel scoort. In 21 competitiewedstrijden 42 goals en in 7 Europa League wedstrijden 7 goals. Dat geeft geen garanties voor Ajax maar het biedt wel perspectief. Zeker als Ajax tot scoren komt. En Ajax komt bijna altijd tot scoren. Ik wil niet zomaar het zonnetje laten schijnen terwijl iedereen ziet dat er een onweerswolk hangt, maar laten we nu niet doen alsof Legia dit varkentje wel even gaat wassen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat er iemand Legia Warschau overschat. Ik denk eerder, dat wij Ajax overschatten. De tweede helft van de heenwedstrijd in Amsterdam was wat mij betreft overduidelijk hoe de Polen Ajax donderdag a.s. zullen gaan aanpakken en aan die aggressieve spelstijl met veel vroege druk, daar heeft Ajax een bloedhekel aan, sterker, daarmee kan Ajax niet overweg. Dat hebben al heel veel tegenstanders, zelfs in de eredivisie, aangetoond. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
als legia zo voetbalt als de 2e helft in amsterdam vrees ik het ergste |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:33 schreef Eide het volgende:[..] Ik denk dat ze de eerste helft gewoon weer terughoudend gaan spelen. Legia is geen aanvallende ploeg van nature, ze spelen vaak conservatief en hopen dan op een enkele goal. Ik verwacht dat ze dat de eerste helft ook gaan doen. Afwachtend, verdedigend (maar niet zo verdedigend als in Amsterdam) en loerend op de counter. Ik verwacht pas een aanpassing als hun goal niet in de eerste helft valt of zodra Ajax een goal maakt. Nee ze moeten wel, laten ze Ajax voetballen gaat Ajax echt wel scoren. Dat betekend dat ze er 3 moeten scoren. Ze gaan echt aanvallender spelen, zoals ze inderdaad de 2e helft deden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:39 schreef freakie het volgende:[..] Nee ze moeten wel, laten ze Ajax voetballen gaat Ajax echt wel scoren. Dat betekend dat ze er 3 moeten scoren. Ze gaan echt aanvallender spelen, zoals ze inderdaad de 2e helft deden. Dat verwacht ik ook. Nogmaals, Legia heeft vorige week genoeg gezien. Laten we eerlijk zijn, met dank aan Cillessen, heeft Ajax in Amsterdam niet verloren of gelijk gespeeld. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:22 schreef Pietje het volgende:[..] Dat verwacht ik ook. Nogmaals, Legia heeft vorige week genoeg gezien. Laten we eerlijk zijn, met dank aan Cillessen, heeft Ajax in Amsterdam niet verloren of gelijk gespeeld. idd en is deze week het seizoen verloren, want volgens de boer moet er een prijs gepakt worden |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:22 schreef Pietje het volgende:[..] Dat verwacht ik ook. Nogmaals, Legia heeft vorige week genoeg gezien. Laten we eerlijk zijn, met dank aan Cillessen, heeft Ajax in Amsterdam niet verloren of gelijk gespeeld. Maar ook die tweede helft speelden ze niet aanvallend. Ze gingen toen alleen vroeger storen op het middenveld. Maar de kansen kwamen uit balverlies van Ajax en dan de omzetting. Nogmaals: een aanvallend Legia zou mij enorm verbazen. Ik verwacht wel een agressief Legia dat de beuk erin gaat gooien. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
ik vind het nogal raar. selectie is ouder en meer ervaren dan vorig jaar. en volgens mij in de hele 4 jaar.
in die 4 jaar speelde we soms goed, niet altijd. maar dat heeft meer te maken met de vorm van de dag.
dat er nu geen goede wedstrijd word gespeeld, komt omdat er niemand in vorm is. iedereen is ziek zwak en misselijk |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Gelezen het verhaal van JC, moet ik eerlijk zeggen dat JC gewoon gelijk heeft. Wel veel lopen maar niet weten waarom. Dat is gebrek aan overzicht, en samenspel met je medespelers. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:05 schreef Positieve Arrogantie het volgende:ik vind het nogal raar. selectie is ouder en meer ervaren dan vorig jaar. en volgens mij in de hele 4 jaar. in die 4 jaar speelde we soms goed, niet altijd. maar dat heeft meer te maken met de vorm van de dag. dat er nu geen goede wedstrijd word gespeeld, komt omdat er niemand in vorm is. iedereen is ziek zwak en misselijk Ik denk dat jij dan toch de rol van bijvoorbeeld Ooijer en Poulsen (ook in de kleedkamer) onderschat. Juist zo'n speler loopt er op dit moment niet rond bij Ajax. Ik vermoed dat men met het binnenhalen van Zimling daarin probeerde te voorzien, maar het is genoegzaam bekend, dat hij het niet is. |
|
|
|