BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Rekening geopend voor Rome

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 24 februari 2015 - 11:28   quote  deeplink  
De echte Feyenoord supporter kan een gebaar maken via onderstaande rekening. Ik ga 50 euri betalen omdat ik me diep schaam voor Nederland, Rotterdam en voor deze zgn. Feyenoord supporters. Ik hoop dat wat deze school gaat doen (ze gaan in maart naar Rome) indruk zal maken in Rome en dat we op die manier een beetje 'damage control' doen in de publiciteit (ook bijv richting UEFA).

Ik word daarom ook een heel moe van al die vergoelijkende teksten van dat er te weinig prullenbakken waren, te weinig openbare toiletten, dat drank toch werd verkocht etc etc. Het zal allemaal wel maar als je te gast bent heb je je gewoon te gedragen. Moeten ze in Rome soms de hele stad verbouwen omdat Feyenoord daar een keer speelt? Kom op zeg !

Ik las op het forum dat er mensen graag willen storten om iets te doen en vooral om een belangrijk gebaar te maken. Ik denk dat onderstaande route ideaal is. Ik vind het een geweldig initiatief van deze school.

Gymnasium Celeanum, Zwolle
Ons bankrekeningnummer: NL51RABO 0302724206.
o.v.v. Schade Rome.

"U kunt onze actie volgen op facebook: http://www.facebook.com/celeanum of via Twitter @celeanum. Ook via onze site http://www.celeanum.nl is het een en ander over de actie te vinden.
Nogmaals dank!
Hartelijke groet,
Martine de Haan
Gymnasium Celeanum
Docente Klassieke Talen "

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door de kromme2 --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 11:48   quote  deeplink  
Ik ga geen geld overmaken voor een door de media opgeklopte hype. Daarmee wil ik het gedrag van bepaalde elementen zeker niet bagatelliseren maar dit lost het probleem niet op. Je geeft hoogstens de autoriteiten in Rome de kans hun kop in het zand te steken in plaats van hun hand in eigen boezem. Er dient gewoon een gedegen onderzoek te komen naar de werkelijke oorzaak van de escalatie, Feyenoord en het gros van de aanwezige supporters zijn net zo goed slachtoffer in deze.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 11:49   quote  deeplink  
Ik ben een échte supporter, al meer dan 40 jaar. De verfoeilijke teksten, zoals U ze wenst te benoemen, zijn gewoon een andere kant van hetzelfde verhaal. En er zijn nóg meer kanten aan dit verhaal. Misschien een leuk onderwerp voor Maatschappijleer?

U faciliteert nu een inzameling voor schade toegebracht door relschoppers waar Feyenoord niets mee te maken heeft: Uw goed recht, maar mensen die zich niet geroepen voelen om geld over te maken kunnen en mogen nog steeds supporter blijven.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 11:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 11:48 schreef hotjumper het volgende:
Ik ga geen geld overmaken voor een door de media opgeklopte hype. Daarmee wil ik het gedrag van bepaalde elementen zeker niet bagatelliseren maar dit lost het probleem niet op. Je geeft hoogstens de autoriteiten in Rome de kans hun kop in het zand te steken in plaats van hun hand in eigen boezem. Er dient gewoon een gedegen onderzoek te komen naar de werkelijke oorzaak van de escalatie, Feyenoord en het gros van de aanwezige supporters zijn net zo goed slachtoffer in deze.
Een onderzoek is inderdaad wat er komen moet.
VVout
 VVout - dinsdag 24 februari 2015 - 11:51   quote  deeplink  
Kan je moe van worden, als er schade is blijf je eerlijk over de schade en ga je het niet erger maken dan het al is.

Verder wordt er op een gemiddeld kinderfeestje meer aandacht aan de accommodatie besteed dan in Rome, daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is dat het een puinhoop wordt maar er is ook niks gedaan dit te voorkomen.

Het opjagen van mensen in een nauw steegje van een paar meter en dan ook nog willekeurig gaan slaan brengt het overlevingsinstinct naar je boven, het is logisch dat je kost wat het kost daar weg wilt komen en er zaken op die weg sneuvelen.

De uiteindelijk veroorzaakte schade door onbeschrijfelijk gedrag is 10.000 € voor die fontein en de schade 200.000 € gaan ze maar verhalen op de mensen die voor deze daden schuldig zijn. Verdere claims zoals schoonmaken, inzet politie, schade door een ondoordachte charge van politie en omzetverlies van detailhandel was vooruitzienbaar en deels verbonden aan zo'n evenement of aan lakse organisatie te wijten.

Wil ik hiermee alles goed praten, nee ik vind het ook barbaars dit gedrag maar de beoordeling is gewoon niet objectief en eerlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door VVout --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 11:52   quote  deeplink  
Ik identificeer me ook absoluut niet met het relzuchtige deel van onze aanhang.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 24 februari 2015 - 12:02   quote  deeplink  
Hotjumper en anderen, dat je niet betaalt prima. Ik kan het misschien beter missen dan anderen. Maar aan de argumentatie zie ik dat velen er helemaal niets van begrijpen. Deze actie - die hopelijk ook publicitiet gaat krijgen - zou helpen om de publicitaire schade enigszins te beperken en weer wat goodwill te kweken voor onze club (en voor Nederland, want ook als gewoon Nederlander schaam ik me diep voor die beelden). Daar gaat het om. Dat we straks weer Feyenoord mogen steunen als we een ronde verder zijn en voortaan niet als paria's worden behandeld waardoor dit nog verder escaleert. Een onderzoek gaat ons echt niet helpen, ook al staat daar van alles in over 'verzachtende' omstandigheden. Feit blijft dat de zgn Feyenoord supporters er een teringzooi van hebben gemaakt daar in Rome en via deze actie kunnen we dat een beetje goedmaken. Ik heb net betaald en ik hoop dat er veel volgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door de kromme2 --
V town madness
 V town madness - dinsdag 24 februari 2015 - 12:11   quote  deeplink  
Stomme actie. Hiermee verenig je je met dat tuig.
VVout
 VVout - dinsdag 24 februari 2015 - 12:19   quote  deeplink  
Kromme, stel dat het waar is dat die fontein voor 2000 Eur weer kan worden gerepareerd zoals door een restaurateur daar ter plaatse ook wordt beweert, dan betaal ik dat bedrag nog alleen als het zou moeten. Ik zou dit doen om schade aan een stukje cultuur in Rome te herstellen en hiermee hopend op hernieuwd respect van de inwoners van Rome.

Alles wat ik daarvoor verlang is een eerlijke en oprechte vaststelling van wat er gebeurt is, hoe kan ik anders respect opbrengen voor deze mensen en uit de grond van mijn hart dit probleem proberen te herstellen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 februari 2015 - 12:21   quote  deeplink  
Geen cent.
Lekkere nep supporter dat ik ben.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:02 schreef de kromme2 het volgende:
Hotjumper en anderen, dat je niet betaalt prima. Ik kan het misschien beter missen dan anderen. Maar aan de argumentatie zie ik dat velen er helemaal niets van begrijpen. Deze actie - die hopelijk ook publicitiet gaat krijgen - zou helpen om de publicitaire schade enigszins te beperken en weer wat goodwill te kweken voor onze club (en voor Nederland, want ook als gewoon Nederlander schaam ik me diep voor die beelden). Daar gaat het om. Dat we straks weer Feyenoord mogen steunen als we een ronde verder zijn en voortaan niet als paria's worden behandeld waardoor dit nog verder escaleert. Een onderzoek gaat ons echt niet helpen, ook al staat daar van alles in over 'verzachtende' omstandigheden. Feit blijft dat de zgn Feyenoord supporters er een teringzooi van hebben gemaakt daar in Rome en via deze actie kunnen we dat een beetje goedmaken. Ik heb net betaald en ik hoop dat er veel volgen.
Dat was mij in ieder geval wel duidelijk. Ik mis in het verhaal alleen de nuance... voortdurend....

Als je de strekking van mijn post ook begrijpt dan begrijp je wat ik bedoel.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 24 februari 2015 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:39 schreef Barabas het volgende:

[..]

Dat was mij in ieder geval wel duidelijk. Ik mis in het verhaal alleen de nuance... voortdurend....

Als je de strekking van mijn post ook begrijpt dan begrijp je wat ik bedoel.
Er is inderdaad geen nuance, maar de beelden spreken ook niet echt voor ons. Publicitair kan het gewoon niet slechter en ik vind dat heel erg voor ons cluppie. En ik hoop dat deze actie publicitair helpt.
raket
 raket - dinsdag 24 februari 2015 - 13:04   quote  deeplink  
Ha ha.Wat een grap.Betaal geen cent.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 13:05   quote  deeplink  
Deze actie bevestigd het beeld dat leeft in de publieke opinie. Je erkent schuld aan iets waar je part noch deel van bent. Dat zal ook zo zijn in de ogen van die Romeinen. Nogmaals, een inhoudelijke discussie bij Maatschappijleer heeft veel meer zin dan een inzamelingsactie.

Ik roep daarom iedereen op geen geld over te maken om ons verder gezichtsverlies te besparen.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 13:06   quote  deeplink  
Maak maar een euro en dan is alles weer goed, hoeven we er niet meer over na te denken. Hufterig gedrag maakt steeds meer deel uit van deze samenleving en wordt steeds meer getolereerd, of dat nou groepen zijn die zich misdragen bij voetbal of bankiers die zonder blikken of blozen hele economieën aan het gas helpen. Die hufterigheid daar moet wat aan gedaan worden.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 13:10   quote  deeplink  
Geld geven om je schuldgevoel af te kopen bedoel je?
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 24 februari 2015 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:05 schreef Barabas het volgende:
Deze actie bevestigd het beeld dat leeft in de publieke opinie. Je erkent schuld aan iets waar je part noch deel van bent. Dat zal ook zo zijn in de ogen van die Romeinen. Nogmaals, een inhoudelijke discussie bij Maatschappijleer heeft veel meer zin dan een inzamelingsactie.

Ik roep daarom iedereen op geen geld over te maken om ons verder gezichtsverlies te besparen.
Jij snapt het!
Hoe goed de bedenker van deze rekening het ook bedoelt.
Hiermee geef je een erkenning.
Met andere woorden je zet de club nog verder voor lul. Kap er aub gewoon over.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:05 schreef Barabas het volgende:
Deze actie bevestigd het beeld dat leeft in de publieke opinie. Je erkent schuld aan iets waar je part noch deel van bent. Dat zal ook zo zijn in de ogen van die Romeinen. Nogmaals, een inhoudelijke discussie bij Maatschappijleer heeft veel meer zin dan een inzamelingsactie.

Ik roep daarom iedereen op geen geld over te maken om ons verder gezichtsverlies te besparen.
Zo is het..
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 24 februari 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 13:10 schreef Barabas het volgende:
Geld geven om je schuldgevoel af te kopen bedoel je?
Ik heb geen greintje schuldgevoel. Heb er totaal niets mee te maken. Zat zoals bijna altijd achter de buis. Maar ik heb te meer SCHAAMTE gevoel. En een gebaar maken omdat dat tuig de hele reputatie van Nederland en Feyenoord te schande maakt heeft niets met schuld erkennnen te maken. Denk je dat die scholieren in Zwolle schuldgevoel hebben en het daarom doen !? Die gaan over twee weken naar Rome op studiereis en moeten zich dan schamen dat ze uit Nederland komen. Zo voelen ze dat.
Ik vind jullie reacties echt ongelooflijk teleurstellend.

En dat bankiers en ander tuig moeten worden aangepakt, breek me de bek niet open. Maar je kan alles er wel bij halen om te beargumenteren dat je nu niks wilt betalen. Zo lust ik er nog wel een paar.

Ik hoop dat Feyenoord wint donderdag maar ik vind het buitengewoon genant dat er heel wat burgemeesters straks naar de loting kijken en hopen dat hun club in godsnaam maar niet aan Feynoord wordt gekoppeld zodat die barbaren niet ook hun stad even komen verbouwen. Die gedachte maakt me zelfs bijna onverschillig over de uitslag donderdag. Bijna... met dank aan dat tuig.

Ik houd er nu over op. De groeten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door de kromme2 --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 11:28 schreef de kromme2 het volgende:
De echte Feynoord supporter kan een gebaar maken via onderstaande rekening.
Een echte Feyenoord supporter schrijft de naam van zijn club tenminste nog goed..😉
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:16 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

Ik heb geen greintje schuldgevoel. Heb er totaal niets mee te maken. Zat zoals bijna altijd achter de buis. Maar ik heb te meer SCHAAMTE gevoel. En een gebaar maken omdat dat tuig de hele reputatie van Nederland en Feyenoord te schande maakt heeft niets met schuld erkennnen te maken. Denk je dat die scholieren in Zwolle schuldgevoel hebben en het daarom doen !? Die gaan over twee weken naar Rome op studiereis en moeten zich dan schamen dat ze uit Nederland komen. Zo voelen ze dat.
Ik vind jullie reacties echt ongelooflijk teleurstellend.

En dat bankiers en ander tuig moeten worden aangepakt, breek me de bek niet open. Maar je kan alles er wel bij halen om te beargumenteren dat je nu niks wilt betalen. Zo lust ik er nog wel een paar.

Ik hoop dat Feyenoord wint donderdag maar ik vind het buitengewoon genant dat er heel wat burgemeesters straks naar de loting kijken en hopen dat hun club in godsnaam maar niet aan Feynoord wordt gekoppeld zodat die barbaren niet ook hun stad even komen verbouwen. Die gedachte maakt me zelfs bijna onverschillig over de uitslag donderdag. Bijna... met dank aan dat tuig.

Ik houd er nu over op. De groeten.
Reacties teleurstellend, lees de verhalen die na de wedstrijd, afgelopen weekend en begin deze week naar buiten zijn gekomen. Dan lijkt me de schuld van al die ellende meer en meer in de schoenen te schuiven van de Italianen. Vrouwen en kinderen neer knuppelen, onschuldige mensen oppakken, niet zorgen voor de faciliteiten die nodig zijn om zo'n groep op te vangen (geen toiletten, te weinig bussen voor vervoer naar het stadion enz..).
Ik voelde me in eerste instantie ook kut door al die opgeklopte verhalen, maar van dat gevoel is niets meer over kromme. Ik vermoed dat jij je nog teveel laat meeslepen met de media die naar Feyenoord wijst. Er is niks gesloopt alleen wat met flessen gegooid door een aantal personen die denken dat ze dan stoer zijn waarschijnlijk en daar wil jij voor gaan betalen, voor een paar mensen die in het openbaar plassen omdat er geen toiletten genoeg voor handen zijn, daar wil jij voor betalen. Maar dat er Feyenoorders worden neergestoken hoor ik je niet of nauwelijks over. Open je ogen man, de tyfus met die kut Romeinen..!!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 12:21 schreef Stylzz het volgende:
Geen cent.
Lekkere nep supporter dat ik ben.
Ghehe..
R()b
 R()b - dinsdag 24 februari 2015 - 14:34   quote  deeplink  
Iets meer als een maand te vroeg.
Clyde Best
 Clyde Best - dinsdag 24 februari 2015 - 14:49   quote  deeplink  
Man, ik betaal me elk jaar nog scheel voor het cultuurtripje naar Nancy van het zeer hoog aangeschreven Bullshitgymnasium uit Lulkoekië. Sla deze dus effe een keertje over.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 15:08   quote  deeplink  
En dan is Rome geeneens genancyficeerd. Daar stond alleen de Mac donalds nog.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:16 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

Ik heb geen greintje schuldgevoel. Heb er totaal niets mee te maken. Zat zoals bijna altijd achter de buis. Maar ik heb te meer SCHAAMTE gevoel. En een gebaar maken omdat dat tuig de hele reputatie van Nederland en Feyenoord te schande maakt heeft niets met schuld erkennnen te maken. Denk je dat die scholieren in Zwolle schuldgevoel hebben en het daarom doen !? Die gaan over twee weken naar Rome op studiereis en moeten zich dan schamen dat ze uit Nederland komen. Zo voelen ze dat.
Ik vind jullie reacties echt ongelooflijk teleurstellend.

Je zit zo vast in je schaamte en je opvatting dat het lijkt of je niet kunt begrijpen wat er nou eigenlijk gezegd wordt; een discussie in de les zou ook voor jou een eyeopener kunnen zijn. Je ontkent namelijk de onschuld van echte supporter en zet ze SCHAAMTELOOS in hetzelfde hokje als die relschoppers. Simpelweg omdat ze zich niet bij jou aansluiten.

Ik vind jouw reactie behoorlijk teleurstellend. Juist als docent moet je toch weten dat de wereld niet zwartwit is.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:49 schreef Clyde Best het volgende:
Man, ik betaal me elk jaar nog scheel voor het cultuurtripje naar Nancy van het zeer hoog aangeschreven Bullshitgymnasium uit Lulkoekië. Sla deze dus effe een keertje over.
Best grappig...
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 15:15   quote  deeplink  
Feyenoord heeft overigens complimenten gehad van de UEFA hoe ze alles rond de kaart verkoop geregeld hebben. Dat ze in Rome de boel weer in de vrije verkoop gooien is een beetje teleurstellend.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
Hou maar op.... steekhoudende argumenten worden niet op prijs gesteld. Stel je voor dat deze docente haar mening en schaamtegevoel niet meer kan projecteren op haar leerlingen.

Gelukkig zijn het allemaal slimme kinderen. Hopelijk tikken een paar van deze blagen die docenten met valse emoties flink op de vingers!
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 24 februari 2015 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 15:12 schreef Barabas het volgende:

[..]

Je zit zo vast in je schaamte en je opvatting dat het lijkt of je niet kunt begrijpen wat er nou eigenlijk gezegd wordt; een discussie in de les zou ook voor jou een eyeopener kunnen zijn. Je ontkent namelijk de onschuld van echte supporter en zet ze SCHAAMTELOOS in hetzelfde hokje als die relschoppers. Simpelweg omdat ze zich niet bij jou aansluiten.

Ik vind jouw reactie behoorlijk teleurstellend. Juist als docent moet je toch weten dat de wereld niet zwartwit is.
Even voor de duidelijkheid: ik ben helemaal geen docent. Ik heb niks met die school te maken.Bovenaan staat een quote van de docente. Ik ben gewoon een teleurgestelde Feyenoord supporter en verwijs naar deze geweldige actie van die school. Maar kennelijk wordt die actie niet op prijs gesteld. Iedereen vindt het belangrijker om zijn gelijk te halen. En nou houd ik er echt mee op.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door de kromme2 --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 16:16   quote  deeplink  
Slotje dan maar(?)
van geil
 van geil - dinsdag 24 februari 2015 - 16:25   quote  deeplink  
Rekening opgeheven.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 24 februari 2015 - 16:39   quote  deeplink  
Maar wel eerst een mooie vakantie naar Rome van betaald....?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 24 februari 2015 - 17:01   quote  deeplink  
Ik wil wel 50 cent over me schouder gooien in die fontein. Brengt misschien geluk voor donderdag. Kunnen ze van opgehaalde bedrag mooi mijn reis betalen zodat ik dat effe kan doen.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 24 februari 2015 - 17:04   quote  deeplink  
Ik lees net dat het kabinet wel schade vergoeding wil betalen
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 24 februari 2015 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 17:04 schreef piet de paler het volgende:
Ik lees net dat het kabinet wel schade vergoeding wil betalen
Kabinet betaald aan heel Europa en laat het eigen volk in de stront zakken.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 24 februari 2015 - 17:35   quote  deeplink  
Even resumerend: sorry voor de slavernij, sorry voor zwarte piet, sorry voor , de vele zeeslagen, sorry voor de zilvervloot, sorry voor de levens opvatting in Nederland, sorry voor Indonesië, sorry voor het bevrijden van mensen in een trein, sorry voor alles
En die Italiaanen prachtig volk altijd lief schieten elkaar gewoon neer als supporters sorry sorry
Krijg toch de oud Rotterdamse pestpleuris met je klote fontein erbij

Vive la France en leve Feyenoord
VVout
 VVout - dinsdag 24 februari 2015 - 17:48   quote  deeplink  
Parmazaanse kaas erover, finito!
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 24 februari 2015 - 17:51   quote  deeplink  
Dubbel slaan. Calzone en oprotten wat een kwallen
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 februari 2015 - 18:25   quote  deeplink  
Ik financier moedwillige vernieling niet.
Els
 Els - dinsdag 24 februari 2015 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:17 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Een echte Feyenoord supporter schrijft de naam van zijn club tenminste nog goed..��
Niet zeiken over een typo.
Els
 Els - dinsdag 24 februari 2015 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:25 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Reacties teleurstellend, lees de verhalen die na de wedstrijd, afgelopen weekend en begin deze week naar buiten zijn gekomen. Dan lijkt me de schuld van al die ellende meer en meer in de schoenen te schuiven van de Italianen. Vrouwen en kinderen neer knuppelen, onschuldige mensen oppakken, niet zorgen voor de faciliteiten die nodig zijn om zo'n groep op te vangen (geen toiletten, te weinig bussen voor vervoer naar het stadion enz..).
Ik voelde me in eerste instantie ook kut door al die opgeklopte verhalen, maar van dat gevoel is niets meer over kromme. Ik vermoed dat jij je nog teveel laat meeslepen met de media die naar Feyenoord wijst. Er is niks gesloopt alleen wat met flessen gegooid door een aantal personen die denken dat ze dan stoer zijn waarschijnlijk en daar wil jij voor gaan betalen, voor een paar mensen die in het openbaar plassen omdat er geen toiletten genoeg voor handen zijn, daar wil jij voor betalen. Maar dat er Feyenoorders worden neergestoken hoor ik je niet of nauwelijks over. Open je ogen man, de tyfus met die kut Romeinen..!!
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en er zijn aan beide zijden fouten gemaakt.
De organisatie was slecht, geen extra prullenbakken, geen extra toiletten, de ME grijpt niet als bierflessen de fontein ingeschopt worden, het alcoholverbod wordt niet gehandhaafd, veel te weinig bussen voor het transport van zo'n 5000 supporters en een aantal ME'ers daar liepen in spijkerbroek.
Maar als ik thuis een feestje vier, en beide toiletten zijn bezet, verwacht ik niet dat één van mijn gasten in de fruitschaal gaat staan zeiken. Daar word ik boos van. Ik neem aan dat dat bij jou thuis niet anders is.
Er is wel gesloopt. De schade aan die fontein valt relatief mee. De minister zegt 2000 euro, de architecten 10.000 tot 20.000. Ik heb geen vertand van fonteinen, dus ik vind elk bedrag plausibel.
Er is veel schade toegebracht aan de bussen. Stenen tegen de ruiten, waardoor het glas is gebarsten en zo hard op het plafond geslagen dat dat eruit viel. Die 200.000 euro vind ik ook plausibel, maar dan moeten die bussen wel al bijna afgeschreven zijn. Apart was wel dat die bussen uit het transport werden genomen. Ik had ons lekker in die kapotte bussen laten staan.
Dat vrouwen en kinderen zijn geslagen, vind ik niet goed, maar dat is wel wat er overal ter wereld gebeurd als er een charge is. Vluchtende mensen zijn als vee, er is geen onderscheid meer te maken en dus wordt er geslagen op alles wat beweegt.
Dat er mensen zijn neergestoken is afschuwelijk. Het is niet iets 'wat je dus kon verwachten', maar ook niet iets waardoor je het wangedrag van onze supporters kunt vergoeilijken.
Er had beter georganiseerd moeten worden, daar moeten ze in Rome maar eens heel erg goed over nadenken en tot een beter beleidsplan komen.
Wij hebben ons op verschillende plekken misdragen. Ook dat moet geevalueerd worden en moet ten einde zijn. We zijn binnenkort nergens meer welkom.
De Roma supporters zijn niet lekker, ze staan bekend als messentrekkers en hebben die reputatie weer bevestigd. Niets rechtvaardigd het een ander mens zulk letsel toe te brengen. Ook zij moeten maar eens heel erg goed nadenken over hun eigen gedrag.

Als De Kromme geld over wil maken, dan is dat zijn goed recht. Moet hij helemaal zelf weten.
Els
 Els - dinsdag 24 februari 2015 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 15:15 schreef hotjumper het volgende:
Feyenoord heeft overigens complimenten gehad van de UEFA hoe ze alles rond de kaart verkoop geregeld hebben. Dat ze in Rome de boel weer in de vrije verkoop gooien is een beetje teleurstellend.
Dat eerste is dan wel weer mooi. In het stadion was het ook fantastisch, ook complimenten voor dat gedrag.
Els
 Els - dinsdag 24 februari 2015 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 17:04 schreef piet de paler het volgende:
Ik lees net dat het kabinet wel schade vergoeding wil betalen
Gaat verhaald worden op veroordeelde supporters.
Els
 Els - dinsdag 24 februari 2015 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 17:35 schreef piet de paler het volgende:
Even resumerend: sorry voor de slavernij, sorry voor zwarte piet, sorry voor , de vele zeeslagen, sorry voor de zilvervloot, sorry voor de levens opvatting in Nederland, sorry voor Indonesië, sorry voor het bevrijden van mensen in een trein, sorry voor alles
En die Italiaanen prachtig volk altijd lief schieten elkaar gewoon neer als supporters sorry sorry
Krijg toch de oud Rotterdamse pestpleuris met je klote fontein erbij

Vive la France en leve Feyenoord
Ik geloof niet in collectieve schuld.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 21:38   quote  deeplink  
Dat is precies de reden dat die Romeinen wat mij betreft naar de fonteinpomp kunnen lopen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - dinsdag 24 februari 2015 - 21:42   quote  deeplink  
Ik wil nog steeds schadevergoeding voor wat ze allemaal hebben uitgevreten in ons land ten tijde van Julius en vrienden!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2015 door Feyenoord till i die --
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 21:42   quote  deeplink  
[aluminiumfolie hoedje op]De gevestigde orde wil dit niet veranderen, spinnen hier garen bij, gewoon om meer controle te rechtvaardigen[aluminiumfolie hoedje af]
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 21:21 schreef Els het volgende:

[..]

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en er zijn aan beide zijden fouten gemaakt.
De organisatie was slecht, geen extra prullenbakken, geen extra toiletten, de ME grijpt niet als bierflessen de fontein ingeschopt worden, het alcoholverbod wordt niet gehandhaafd, veel te weinig bussen voor het transport van zo'n 5000 supporters en een aantal ME'ers daar liepen in spijkerbroek.
Maar als ik thuis een feestje vier, en beide toiletten zijn bezet, verwacht ik niet dat één van mijn gasten in de fruitschaal gaat staan zeiken. Daar word ik boos van. Ik neem aan dat dat bij jou thuis niet anders is.
Er is wel gesloopt. De schade aan die fontein valt relatief mee. De minister zegt 2000 euro, de architecten 10.000 tot 20.000. Ik heb geen vertand van fonteinen, dus ik vind elk bedrag plausibel.
Er is veel schade toegebracht aan de bussen. Stenen tegen de ruiten, waardoor het glas is gebarsten en zo hard op het plafond geslagen dat dat eruit viel. Die 200.000 euro vind ik ook plausibel, maar dan moeten die bussen wel al bijna afgeschreven zijn. Apart was wel dat die bussen uit het transport werden genomen. Ik had ons lekker in die kapotte bussen laten staan.
Dat vrouwen en kinderen zijn geslagen, vind ik niet goed, maar dat is wel wat er overal ter wereld gebeurd als er een charge is. Vluchtende mensen zijn als vee, er is geen onderscheid meer te maken en dus wordt er geslagen op alles wat beweegt.
Dat er mensen zijn neergestoken is afschuwelijk. Het is niet iets 'wat je dus kon verwachten', maar ook niet iets waardoor je het wangedrag van onze supporters kunt vergoeilijken.
Er had beter georganiseerd moeten worden, daar moeten ze in Rome maar eens heel erg goed over nadenken en tot een beter beleidsplan komen.
Wij hebben ons op verschillende plekken misdragen. Ook dat moet geevalueerd worden en moet ten einde zijn. We zijn binnenkort nergens meer welkom.
De Roma supporters zijn niet lekker, ze staan bekend als messentrekkers en hebben die reputatie weer bevestigd. Niets rechtvaardigd het een ander mens zulk letsel toe te brengen. Ook zij moeten maar eens heel erg goed nadenken over hun eigen gedrag.

Als De Kromme geld over wil maken, dan is dat zijn goed recht. Moet hij helemaal zelf weten.
Bijna helemaal mee eens.

Het is niet de minister die 2000€ riep, maar de persoon die verantwoordelijk is voor de monumenten in Rome. De minister en vooral de burgemeester riepen allerhande bedragen toen ze nog helemaal niks wisten.

Bovendien zijn we hier allemaal emotioneel afgeperst door die spaghettivreters. Dat vind ik eigenlijk nog het ergste: Mensen krijgen daar echt hele slechte ideeën van! Kijk maar naar de eerste post in dit topic....
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 21:21 schreef Els het volgende:

[..]

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en er zijn aan beide zijden fouten gemaakt.
De organisatie was slecht, geen extra prullenbakken, geen extra toiletten, de ME grijpt niet als bierflessen de fontein ingeschopt worden, het alcoholverbod wordt niet gehandhaafd, veel te weinig bussen voor het transport van zo'n 5000 supporters en een aantal ME'ers daar liepen in spijkerbroek.
Maar als ik thuis een feestje vier, en beide toiletten zijn bezet, verwacht ik niet dat één van mijn gasten in de fruitschaal gaat staan zeiken. Daar word ik boos van. Ik neem aan dat dat bij jou thuis niet anders is.
Er is wel gesloopt. De schade aan die fontein valt relatief mee. De minister zegt 2000 euro, de architecten 10.000 tot 20.000. Ik heb geen vertand van fonteinen, dus ik vind elk bedrag plausibel.
Er is veel schade toegebracht aan de bussen. Stenen tegen de ruiten, waardoor het glas is gebarsten en zo hard op het plafond geslagen dat dat eruit viel. Die 200.000 euro vind ik ook plausibel, maar dan moeten die bussen wel al bijna afgeschreven zijn. Apart was wel dat die bussen uit het transport werden genomen. Ik had ons lekker in die kapotte bussen laten staan.
Dat vrouwen en kinderen zijn geslagen, vind ik niet goed, maar dat is wel wat er overal ter wereld gebeurd als er een charge is. Vluchtende mensen zijn als vee, er is geen onderscheid meer te maken en dus wordt er geslagen op alles wat beweegt.
Dat er mensen zijn neergestoken is afschuwelijk. Het is niet iets 'wat je dus kon verwachten', maar ook niet iets waardoor je het wangedrag van onze supporters kunt vergoeilijken.
Er had beter georganiseerd moeten worden, daar moeten ze in Rome maar eens heel erg goed over nadenken en tot een beter beleidsplan komen.
Wij hebben ons op verschillende plekken misdragen. Ook dat moet geevalueerd worden en moet ten einde zijn. We zijn binnenkort nergens meer welkom.
De Roma supporters zijn niet lekker, ze staan bekend als messentrekkers en hebben die reputatie weer bevestigd. Niets rechtvaardigd het een ander mens zulk letsel toe te brengen. Ook zij moeten maar eens heel erg goed nadenken over hun eigen gedrag.

Als De Kromme geld over wil maken, dan is dat zijn goed recht. Moet hij helemaal zelf weten.
Ik ben weinig hoopvol voor de toekomst, gezonde, humorvolle rivaliteit, lijkt niet meer te bestaan, hoewel ik wel verhalen heb gelezen van een Feyenoorder die met zijn vrouw besloten heeft de bussen te mijden en in een AS Roma kroeg gezellig de wedstrijd heeft gekeken zonder gezeik.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5938
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Rekening geopend voor Rome









0.0079400