BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Self fulfilling prophecy nr 846

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 14:12   quote  deeplink  

Rotterdam houdt zijn adem in voor een invasie van wraakzuchtige Italiaanse voetbalfans. Naar verwachting komen zeker 2500 tifosi van AS Roma naar de Maasstad, waar Feyenoord en Roma donderdag tegen elkaar spelen.
Is de angst voor de harde kern van Romafans terecht?
Ja, ze komen vast wraak nemen
Nee, het zal wel loslopen
resultaat
Lees ook
Rotterdam vreest voor wraak van Romafans

Ik haal alle mobiele terrasonderdelen naar binnen en de boel gaat op slot
Hans Meijer, horecaondernemer
Volgens de Italiaanse politie hoort een groot deel van die fans bij de harde kern van de Romeinse club. De vrees bestaat dat dat deel van de Roma-aanhang niet alleen voor de voetbalwedstrijd naar Nederland komt, maar vooral om wraak te nemen voor de vernielingen die hooligans in Rome aanrichtten.

Rotterdam bereidt ook een noodbevel voor. Als burgemeester Aboutaleb daar zijn handtekening onder zet, mag de politie alles doen wat zij nodig acht om de rust te herstellen.

Onder de 2500 Italiaanse fans die naar Nederland komen voor de beladen wedstrijd Feyenoord- AS Roma zijn 'meerdere geledingen van ultras', aldus de bronnen.

Ze zouden uit zijn op vendetta, het Italiaanse woord voor bloedwraak, voor de rellen in Rome waarbij de geliefde fontein aan de voet van de Spaanse Trappen beschadigd raakte.

Bange ondernemers
Wie donderdagmiddag een biertje wil drinken in de Oude Haven, moet goed zoeken. Veel horecazaken sluiten de deuren om incidenten met voetbalsupporters te voorkomen. ,,Ik ga dicht omdat ik de veiligheid van mijn personeel niet kan garanderen,'' zegt Hans Meijer van de restaurants Stockholm en Kade 4. ,,Ook al loop ik zo'n 7.000 euro mis. Ik haal alle mobiele terrasonderdelen naar binnen en de boel gaat op slot. De mensen die hiernaartoe komen willen, hoe kortzichtig ook, wraak.''

Meijer en collega-ondernemers zijn niet blij dat hun gebied als fanzone voor de AS Roma-fans is aangewezen. ,,Wij hebben sinds 8 jaar een actieve ondernemersvereniging die veel contact onderhoudt met de gemeente. Maar dit is zonder enig overleg gebeurd.''

Directe trein
Omdat veel Italianen het Europese treffen combineren met een bezoek aan Amsterdam, rijdt er donderdag een directe trein van Amsterdam Centraal naar De Kuip. Dit moet confrontaties in de binnenstad van Rotterdam voorkomen. Saillant detail is dat er vanavond al een wedstrijd tussen een elftal van de Romeinse club en een Nederlandse ploeg op het programma staat. De A1 van Roma speelt vanavond in Amsterdam tegen de leeftijdgenoten van Ajax. Volgens een woordvoerder van Ajax is er vooralsnog geen aanleiding om voor die wedstrijd extra beveiligingsmaatregelen te nemen.

Schade vergoeden
Het is nog niet duidelijk wie voor de schade in Rome opdraait. Hans Wiegel vindt dat het niet langer bij mooie woorden kan blijven en dat ,,wij'' de Romeinen moeten aanbieden de schade te vergoeden. Dat geldt in elk geval de gerestaureerde, zeventiende-eeuwse Barcaccia-fontein bij de Spaanse Trappen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/3871962/2015/02/24/Rotterdam-vreest-voor-wraak-van-Romafans.dhtml

Dat zal de nodige relschoppers aantrekken
Gerard_FR
 Gerard_FR - dinsdag 24 februari 2015 - 14:19   quote  deeplink  
Dat wordt dan een schadepost van minstens 10.000.000 euro,
kan ik ff vangen Rome?
VVout
 VVout - dinsdag 24 februari 2015 - 14:19   quote  deeplink  
De oude haven als fan-zone, nou daar hadden ze toch ook wel een andere locatie voor kunnen nemen. Zou mooi kas gaan als ik daar mijn historisch bootje zou hebben leggen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 24 februari 2015 - 14:26   quote  deeplink  
Ik vind gewoon dat diegene die betalen wil, moet minimaal € 10.000,- inleggen, want anders kom je blijkbaar nooit aan het bedrag. Helaas hoor ik niet bij deze groep... Ik ga toch niet betalen wat iemand anders kapot gemaakt heeft, bekijk het!! Misschien dat ze het kunnen verhalen op de raddraaiers zelf, maar deze jongen betaalt geen stuiver...
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 24 februari 2015 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:19 schreef VVout het volgende:
De oude haven als fan-zone, nou daar hadden ze toch ook wel een andere locatie voor kunnen nemen. Zou mooi kas gaan als ik daar mijn historisch bootje zou hebben leggen.
In de buurt van Beverwijk hebben ze nog een weiland... Kunnen ze daar niet neergezet worden?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 14:26 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

In de buurt van Beverwijk hebben ze nog een weiland... Kunnen ze daar niet neergezet worden?
We weten ze te vinden..😂
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 15:11   quote  deeplink  
Ik hou m'n hart vast;
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3836815/2015/01/24/Pasta-rel-in-Rotterdamse-Markthal-breidt-zich-verder-uit.dhtml
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 15:13   quote  deeplink  
Ook zeer opmerkelijk dat ze verwachten dat de harde kernen van AS Roma tussen de 2400 meereizende supporters zitten. Nemen ze normaal alleen de teletekst supporters mee?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Ghehe..
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 15:46   quote  deeplink  
Fanshop op centraal dicht, das al minstens een miljoen schade, ff een schooltje in Turijn zoeken voor een inzameling.
Barabas
 Barabas - dinsdag 24 februari 2015 - 15:59   quote  deeplink  
Laat ze maar komen. Zonder messen durven ze toch niet.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 24 februari 2015 - 16:14   quote  deeplink  
Wij hebben klauwhamers..
van geil
 van geil - dinsdag 24 februari 2015 - 16:25   quote  deeplink  
makkelijk te herkennen voor de ordebewaarders.
pizza-roma-pizza-rome-gent.jpeg
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 februari 2015 - 18:32   quote  deeplink  
Ik zou ze naar De Efteling sturen.
Terminator1908
 Terminator1908 - dinsdag 24 februari 2015 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 16:25 schreef van geil het volgende:
makkelijk te herkennen voor de ordebewaarders.
[ afbeelding ]
hehehehe
Alexi
 Alexi - dinsdag 24 februari 2015 - 18:38   quote  deeplink  
Eerste stop is 020.......
Peckerwood
 Peckerwood - dinsdag 24 februari 2015 - 18:39   quote  deeplink  
Joh, die gasten komen toch wel hoor en heus niet omdat er in Rome iets gebeurd is. De Nederlandse pers komt uit een ei.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 18:41   quote  deeplink  
Volgens mij hebben die neuzen ook nog een matzetje met die Italianen te breken. Kan nog gezellig worden op de wallen
cat
 cat - dinsdag 24 februari 2015 - 18:56   quote  deeplink  
wat is er nou pleur toch op ,schijt aan die pizzavreters,wy zijn de gekste ,donder toch op scheit aan die italiaantjes
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 24 februari 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2015 - 18:56 schreef cat het volgende:
wat is er nou pleur toch op ,schijt aan die pizzavreters,wy zijn de gekste ,donder toch op scheit aan die italiaantjes
Kijk, das pas praat....

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Self fulfilling prophecy nr 846









0.0061120