|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Ik vind wel dat Feyenoord in beroep moet gaan tegen de racisme uitspraak, want die raakt kant nog wal. Wat betreft de rest kan je er weinig op aanmerken, de trappen dat mag de organisatie zich aanrekenen want ik kon me bij de wedstrijd tegen as Roma niet aan het idee intrekken dat het vak waar ik op de trap stond gewoon veel te vol was, dat gooien van troep op het veld is natuurlijk echt een mongolen actie van die gasten die dat doen. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik weet het niet hoor.... Hamas.... Joden.... Er is voldoende materiaal aan te voeren om die beschuldigingen kracht bij te zetten als je in de schoenen gaat staan van die idiote club die deze straf heeft uitgesproken.
Het blijft een vreemde gewaarwording dat de aanhang van mijn club gezien wordt als racisten. Zeker als ik me bedenk dat ik dat NOOIT zo ervaren heb. Pijnlijk is het ook. Mijn dochter kwam er al mee aanzetten. Gelukkig was ik te druk om er tijd voor te maken, maar in de komende dagen moet ik dus wel voor mijn ballotagecommissie verschijnen ☹
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Nog een met zijn kinderachtige opmerking! |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Één hele grote zucht, alles in dit topic. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Voor Feyenoord is 2ton veel geld. Het moet namelijk ergens vandaan komen. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 00:11 schreef Barabas het volgende:Ik weet het niet hoor.... Hamas.... Joden.... Er is voldoende materiaal aan te voeren om die beschuldigingen kracht bij te zetten als je in de schoenen gaat staan van die idiote club die deze straf heeft uitgesproken. Het blijft een vreemde gewaarwording dat de aanhang van mijn club gezien wordt als racisten. Zeker als ik me bedenk dat ik dat NOOIT zo ervaren heb. Pijnlijk is het ook. Mijn dochter kwam er al mee aanzetten. Gelukkig was ik te druk om er tijd voor te maken, maar in de komende dagen moet ik dus wel voor mijn ballotagecommissie verschijnen ☹ Maar dat is toch niet de aantijging. Het ging toch om racisme vanwege een banaan? Als ze vanwege Hamas en Joden willen vervolgen, kunnen ze ajakkes ook aanpakken en pisvee en de tukkers en ... zeg maar gerust heel nederland... Eigenlijk moeten ze nederland niet meer toelaten, want dat zijn de grootste racisten die er maar zijn met hun achterlijke sinterklaasfeest... Nou in dat geval "Je suis racist!" Die zelfde lui die dat als racistisch bestempelen hebben niet in de gaten dat zowel sinterklaas als zwarte piet helden zijn in de ogen van de kinderen waar het voor bedoeld is... maar nee, wij zijn racisten met zijn allen... Sorry hoor, maar ik kan het slecht hebben dat ik als racist wordt bestempeld terwijl ik dat niet ben en natuurlijk zal een deel van het publiek wel racistisch zijn, maar dit heeft natuurlijk helemaal niets met racisme te maken.. Wat zullen die lui in Rome lachen... Dit lijkt wel een vergelding voor wat in Rome is gebeurd. Zal dat de ware toedracht zijn? 't Is maar een complottheorietje, maar je zou het haast geloven...
De straf valt me trouwens nog mee (nu we dan toch schuldig bevonden zijn), maar het principe van de stempel van racistisch staat mij totaal tegen. Ik hoop dan ook dat Feyenoord hier tegen in beroep gaat... Kan dat? Wie weet dat?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: Hoezo kinderachtig? Dat zou juist een mooi statement zijn, vooral als donkere mensen die bananen het eerst omhoog gooien. Om zo te laten zien dat het niets met racisme te maken heeft. Wat mij betreft elke thuiswedstrijd tig bananen... Jij wilt toch ook niet als racist te boek staan? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Peckerwood
|
|
|
Ach ja, als ik zondag een honderdtal leeghoofden weer de bekende utrecht- versie van een ggouwe ouwe uit de jaren tachtig hoor zingen in Groningen heb ik niet veel hoop dat het snel beter gaat worden. Feyenoord is moreel verplicht om in beroep te gaan bij de UEFA, wij hebben niks tegen donkere mensen in de Kuip......tegelijkertijd is het misschien eens tijd om even niet te zingen hoe goed joden branden......ook al is dit niet rascistisch bedoel, het IS het wel. |
|
|
|
|
Peckerwood
|
|
|
....en dat zijn dan nog maar de braaf geregistreerde diamonds, golds en silvers! Geen hooligans dus. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 09:39 schreef Peckerwood het volgende:Ach ja, als ik zondag een honderdtal leeghoofden weer de bekende utrecht- versie van een ggouwe ouwe uit de jaren tachtig hoor zingen in Groningen heb ik niet veel hoop dat het snel beter gaat worden. Feyenoord is moreel verplicht om in beroep te gaan bij de UEFA, wij hebben niks tegen donkere mensen in de Kuip......tegelijkertijd is het misschien eens tijd om even niet te zingen hoe goed joden branden......ook al is dit niet rascistisch bedoel, het IS het wel. Als ik tegen ajakkes zing en dan het jodendom gebruik is dat echt niet racistisch bedoeld tegen de echte joden. Daar moeten ze doorheen kijken. Dat is tegen de "joden" van ajakkes... Dat is toch hun geuzennaam... Ik vind daarentegen wel dat er een verschil zit in "het is een jood, het is een miet, het is een vuile ajakkesiet" of "wie niet springt, die is een jood" tegenover "hamas, hamas, joden aan het gas" en dat liedje van hoe goed joden branden... Dat gaat mij wel te ver. Dan snap ik het wel dat het niet door de beugel kan. Er is een grens, net als de vuurwerkgeluiden tegen Enschede. Daar gaat leed aan vooraf, net zo goed als zij iets zingen over bommen op Rotterdam (zelfde laken een pak).
Ik kan me er dan ook mateloos aan ergeren in een hokje geplaatst te worden (van racist), terwijl we toch zelf wel weten dat dat niet aan de orde is? Als het wel aan de orde is, wil ik er niet mee geassocieerd worden, maar dat is gewoon niet zo.... geloof ik niets van en Feyenoord kan dit niet laten gebeuren. Als je gestraft wordt voor iets wat je niet gedaan hebt, maar wat wel superbelangrijk is, moet je er tegen in beroep gaan. Dan kun je je dat niet laten gebeuren. Dan maar het risico dat je een nog veel zwaardere straf krijgt. Principes zijn principes. Dit kan Feyenoord niet accepteren!!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
UITSPRAAK UEFA NOG NIET DEFINITIEF
De UEFA blijkt in tegenstelling tot hetgeen maandag (gisteren) naar buiten is gebracht nog geen definitieve sanctie aan Feyenoord te hebben opgelegd.
Nadere bestudering van het lijvige document, dat de club gistermiddag van de Europese voetbalbond kreeg toegezonden, leert dat vooralsnog slechts sprake is van een uitspraak van de speciaal aangestelde UEFA inspecteur die onderzoek doet naar de thuiswedstrijd van Feyenoord tegen AS Roma in de Europa Leaguewedstrijd op 26 februari j.l. Uiteindelijk zal echter de UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body nog een eindoordeel moeten vellen.
De inspecteur spreekt zich uit en verzoekt de UEFA Control, Ethics and Disciplinary Body om twee straffen aan Feyenoord op te leggen naar aanleiding van zijn bevindingen.
In verband met racistisch gedrag van haar aanhang wil de inspecteur Feyenoord veroordelen tot het spelen van de eerstvolgende thuiswedstrijd in UEFA verband zonder publiek en een geldboete van € 50.000,-. Daarnaast vordert hij een veroordeling van Feyenoord voor het afsteken van vuurwerk en voorwerpen, alsmede het blokkeren van de trappen door haar aanhang. Hiervoor heeft de UEFA inspecteur een geldboete in het hoofd van € 50.000,- en een voorwaardelijke straf van één thuiswedstrijd in UEFA verband zonder publiek met een proeftijd van twee jaar.
Het is niet duidelijk wanneer de UEFA met de definitieve uitspraak komt en/of er nog meer tussenuitspraken komen. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Oké, daar wordt het al wat anders van...., maar dan ben ik wel benieuwd in hoeverre de uefa hierin meegaat of dat ze het verder onderzoeken... Mochten we definitief op racisme veroordeeld worden, ben ik benieuwd wat Feyenoord ermee doet... ik zou de boete diezelfde dag nog betalen en in beroep gaan om aan te geven vrede te hebben met de straf op zich, behalve het predicaat "racisme"..... puur voor de naam van onze mooie club.. maar goed... We wachten dus maar weer af... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Je mag toch aannemen dat ze die aanklacht gaan aanvechten.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 09:03 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Maar dat is toch niet de aantijging. Het ging toch om racisme vanwege een banaan? .... De straf valt me trouwens nog mee (nu we dan toch schuldig bevonden zijn), maar het principe van de stempel van racistisch staat mij totaal tegen. Ik hoop dan ook dat Feyenoord hier tegen in beroep gaat... Kan dat? Wie weet dat? Maar dat zeg ik toch niet? De aanklager zal echter niet schromen dit soort zaken op te lepelen als het tot een zaak komt, dat is wat ik zeg.
Verder kan ook ik niet leven met een onterechte straf. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Hey vakantieman! Ik ga er wel van uit dat de aanklacht aangevochten wordt als hij blijft staan zoals hij nu is. Maar als we naar het CAS moeten dan zijn we er nog niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 10:31 schreef Barabas het volgende:[..] Hey vakantieman! Ik ga er wel van uit dat de aanklacht aangevochten wordt als hij blijft staan zoals hij nu is. Maar als we naar het CAS moeten dan zijn we er nog niet. Als we het ongelijk van die mafia maar aantonen en ons niet voor rascisten laten uitmaken.. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 10:29 schreef Barabas het volgende:[..] Maar dat zeg ik toch niet? De aanklager zal echter niet schromen dit soort zaken op te lepelen als het tot een zaak komt, dat is wat ik zeg. Verder kan ook ik niet leven met een onterechte straf. 't Was ook niet een aanval op jouw post, meer een aanvulling. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zo. Dat zou ik ook een bittere pil vinden om te slikken....
Deze is een reactie op de post van de meeuw.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Barabas -- |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Ik ben het overigens met je eens dat de UEFA zich met zaken bemoeit waar ze wettelijk gezien buiten moeten blijven. Maar de Italiaanse lobby bij deze bond zal ongetwijfeld haar best hebben gedaan....
Misschien moet die Amsterdamse natnek het racisme in Italiaanse stadions eens hardop veroordelen. Maar ja... daar wint ie vast geen stemmen mee. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Omdat ik geen racist ben en daar ook niet door gestraft kan worden door Feyenoord. wedstrijd 2 word dus gratis bezocht door mij en 95% van mijn mede niet rasictische seizoenkaarthouders.
Mogen wij niet gratis naar die wedstrijd dan gaat Feyenoord dus akkoord met de uitspraak dat wij racisten zijn ,en ons dus daarvoor straffen.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Okay, jou interpretatie dus, op zich geen verkeerde.. |
|
|
|
|
salemi
|
|
|
Het is naief om te denken dat we alleen straf hebben gekregen vanwege het op het veld gooien van een opblaasbanaan. Het is een optelsom van alle gebeurtenissen die er rond die wedstrijden met Roma hebben plaatsgevonden. De UEFA is Feyenoord meer dan zat en is extra alert op gebeurtenissen rond onze Europese wedstijden. Als de uitwedstrijd in Rome gewoon rustig was verlopen hadden we nooit deze straf gehad die we nu hebben. Nog bedankt stelletje mongolen die zo nodig in Rome de boel aan stukken moesten slaan! |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Wat gebeurd is in Rome valt Feyenoord niet toe te schrijven, maar het zal ongetwijfeld meegeteld hebben in de afweging... De straf op zich is wellicht op zijn plek qua zwaarte, maar niet onder de noemer racisme... Als dat de reden is, zou ik het aanvechten, mocht dit inderdaad de uitspraak worden. Dan heb je zelfs kans op vrijspraak... maar zelfs al had je nul komma nul kans op vrijspraak, zou ik het nog aanvechten, omdat je zelf weet dat het geen racisme is..... Ik zou maar twee woorden aan vuil maken: "zie beeld" om vervolgens beelden te laten zien van de bananenacties van weleer... Ik ben er dan ook voor om die weer in het leven te roepen..... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 12:28 schreef salemi het volgende:Het is naief om te denken dat we alleen straf hebben gekregen vanwege het op het veld gooien van een opblaasbanaan. Het is een optelsom van alle gebeurtenissen die er rond die wedstrijden met Roma hebben plaatsgevonden. De UEFA is Feyenoord meer dan zat en is extra alert op gebeurtenissen rond onze Europese wedstijden. Als de uitwedstrijd in Rome gewoon rustig was verlopen hadden we nooit deze straf gehad die we nu hebben. Nog bedankt stelletje mongolen die zo nodig in Rome de boel aan stukken moesten slaan! De UEFA is geen onderdeel van de Trias Politica en heeft derhalve geen poot om op te staan daar waar het gaat om wat er in Rome is gebeurd. Als het dus een voorname rol heeft gespeeld in de afwegingen van de UEFA dan moeten we door tot aan de burgerrechter. Nooit accepteren dat zo'n organisatie zich boven de wet stelt. |
|
|
|
|
Peckerwood
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 09:59 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Als ik tegen ajakkes zing en dan het jodendom gebruik is dat echt niet racistisch bedoeld tegen de echte joden. Daar moeten ze doorheen kijken. Dat is tegen de "joden" van ajakkes... Dat is toch hun geuzennaam... Ik vind daarentegen wel dat er een verschil zit in "het is een jood, het is een miet, het is een vuile ajakkesiet" of "wie niet springt, die is een jood" tegenover "hamas, hamas, joden aan het gas" en dat liedje van hoe goed joden branden... Dat gaat mij wel te ver. Dan snap ik het wel dat het niet door de beugel kan. Er is een grens, net als de vuurwerkgeluiden tegen Enschede. Daar gaat leed aan vooraf, net zo goed als zij iets zingen over bommen op Rotterdam (zelfde laken een pak). Ik kan me er dan ook mateloos aan ergeren in een hokje geplaatst te worden (van racist), terwijl we toch zelf wel weten dat dat niet aan de orde is? Als het wel aan de orde is, wil ik er niet mee geassocieerd worden, maar dat is gewoon niet zo.... geloof ik niets van en Feyenoord kan dit niet laten gebeuren. Als je gestraft wordt voor iets wat je niet gedaan hebt, maar wat wel superbelangrijk is, moet je er tegen in beroep gaan. Dan kun je je dat niet laten gebeuren. Dan maar het risico dat je een nog veel zwaardere straf krijgt. Principes zijn principes. Dit kan Feyenoord niet accepteren!!! Ik ben het grotendeels met je eens, alleen binnen onze eigen feyenoord cultuur en binnen onze normen en waarden is dat geen rascisme. Vraag het een willekeurige brave burger en je zult merken dat die daar heel anders over denkt! Een rechter heeft te maken met wetten, gestoeld op normen en waarden die leven in de samenleving. Onze feyenoord cultuur is niet leidend in de boze buitenwereld ;) |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 13:03 schreef Barabas het volgende:[..] De UEFA is geen onderdeel van de Trias Politica en heeft derhalve geen poot om op te staan daar waar het gaat om wat er in Rome is gebeurd. Als het dus een voorname rol heeft gespeeld in de afwegingen van de UEFA dan moeten we door tot aan de burgerrechter. Nooit accepteren dat zo'n organisatie zich boven de wet stelt. Onzin, dat kun je toch niet bewijzen. Ik kan wel een mening hebben en daarom erop uit zijn jouw te naaien, zonder dat je me erop kunt pakken... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 14:57 schreef Peckerwood het volgende:[..] Ik ben het grotendeels met je eens, alleen binnen onze eigen feyenoord cultuur en binnen onze normen en waarden is dat geen rascisme. Vraag het een willekeurige brave burger en je zult merken dat die daar heel anders over denkt! Een rechter heeft te maken met wetten, gestoeld op normen en waarden die leven in de samenleving. Onze feyenoord cultuur is niet leidend in de boze buitenwereld ;) Nou, bepaalde dingen gaan te ver. Zoals dat Van Gaal destijds toegezongen werd dat hij een kankerwijf had.... dat ging te ver... Ook hamas, hamas en dat over de brandende joden gaat te ver, veel te ver. Dat is wel degelijk racisme, maar als we met zijn allen gaan springen is geen racisme... Ik kan het wel los zien van elkaar hoor, maar als ik bij mijn oma zit om haar dit uit te leggen, lukt het me niet... De grens zit 'm in het kwetsende, daar moet je niet overheen gaan... Schelden doet niet zeer, maar zodra je begint over dingen welke kwetsend zijn (ziektes, genocide etc.) ga je te ver... Ook ik heb me hier wel aan vergrepen, maar het is niet goed. Ik spring het hardst van allemaal, maar dat is omdat ik zo'n hekel aan amsterdam heb, niet aan de echte joden...., maar dat je een hekel hebt aan die "joden" is niet uit te leggen... Net zo goed als blijkbaar het niet uit te leggen is dat zwarte piet geen racisme is.... Lui die dat beweren zijn niet goed geïntegreerd, want een echte nederlander ziet zwarte piet juist als held, niet als scheldnaam! Het lijkt alsof ik nu van de hak op de tak vlieg, maar het is nagenoeg dezelfde discussie...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 28 april 2015 door Arie.Klooster -- |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 15:18 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] Onzin, dat kun je toch niet bewijzen. Ik kan wel een mening hebben en daarom erop uit zijn jouw te naaien, zonder dat je me erop kunt pakken... De UEFA zal haar eindoordeel moeten motiveren. Daaruit kun je makkelijk opmaken of dat zo is. Als het niet klopt dan zul je bij de burgerrechter ALTIJD je gelijk krijgen, simpelweg omdat ze helemaal niet boven de wet mogen gaan staan.
Niks vreemds aan hoor... |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Wie zegt dat het verder niet klopt.... Als Rome niet was geweest hadden ze Feyenoord misschien niet eens aangepakt, maar nu juist wel... en dàt kun je niet bewijzen.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op dinsdag 28 april 2015 - 15:48 schreef Arie.Klooster het volgende:Wie zegt dat het verder niet klopt.... Als Rome niet was geweest hadden ze Feyenoord misschien niet eens aangepakt, maar nu juist wel... en dàt kun je niet bewijzen.... Zoals ik al zei: Bij een straf hoort een motivatie. Als daaruit op te maken valt dat ze zich een te grote broek hebben aangemeten dan moeten we gewoon naar de burgerrechter. |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote:Op maandag 27 april 2015 - 23:59 schreef hotjumper het volgende:Ik vind wel dat Feyenoord in beroep moet gaan tegen de racisme uitspraak, want die raakt kant nog wal. Wat betreft de rest kan je er weinig op aanmerken, de trappen dat mag de organisatie zich aanrekenen want ik kon me bij de wedstrijd tegen as Roma niet aan het idee intrekken dat het vak waar ik op de trap stond gewoon veel te vol was, dat gooien van troep op het veld is natuurlijk echt een mongolen actie van die gasten die dat doen. Mee eens, van racisme is bij Feyenoord natuurlijk sowieso geen sprake met de nodige donker gekleurde spelers in de selectie. Wat de rest betreft is het gewoon een kwestie van een optel sommetje over de afgelopen jaren wat die zgn. nep-supporters de club aan schade en schande hebben toegebracht. Ik denk (hoop) dat Feyenoord uiteindelijk blij mag zijn met één wedstrijd zonder publiek en hopelijk een wat lagere boete. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
De strafmaat op zich is prima, maar het gaat om het principe dat wij van racisme worden beticht... als het zo is, dan is het zo, maar ik geloof nooit dat dat hier aan de orde is.... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord wacht op UEFA in 'racisme-zaak'
Feyenoord is nog altijd in afwachting van de behandeling van het beroep dat het heeft ingediend bij de UEFA naar aanleiding van de straf die het op 29 mei jl. kreeg opgelegd na de ongeregeldheden rond het Europa League-duel met AS Roma.
Feyenoord is geruime tijd geleden in beroep gegaan bij de Appeals Body van de Europese voetbalbond Wanneer het beroep wordt behandeld is niet meegedeeld aan de Rotterdamse club. Zoals bekend veroordeelde de tuchtcommissie van de UEFA Feyenoord tot het spelen van een Europees thuisduel zonder publiek. Daarnaast moeten er twee boetes van in totaal 100.000 euro worden betaald. Feyenoord krijgt de straffen voor het wangedrag van de fans tijdens het thuisduel in de Europa League tegen AS Roma op 26 februari. De UEFA heeft de fans schuldig bevonden aan racistisch gedrag, iets dat Feyenoord altijd heeft tegengesproken.
Tijdens het bewuste duel werd een opblaasbanaan op het veld gegooid, in de buurt van de donkere speler Gervinho van AS Roma. Dat werd als racistisch geïnterpreteerd door de Europese voetbalbond. Voor racisme kreeg Feyenoord een boete van 50.000 euro. De andere 50.000 euro moet Feyenoord betalen omdat fans tijdens het duel vuurwerk hadden afgestoken en allerlei spullen op het veld hadden gegooid. Daarnaast blokkeerden ze de trappen, wat ook tegen de regels van de UEFA is. Mochten de fans zich binnen twee jaar weer misdragen, dan moet Feyenoord nóg een duel in een lege Kuip spelen.
De straf geldt voor het eerstvolgende seizoen waarin Feyenoord in Europees verband actief is. Dat zal nog minimaal een jaar duren. De Rotterdammers eindigden het afgelopen seizoen in de competitie als vierde en werden in de play-offs voor een Europa League-ticket al in de eerste ronde uitgeschakeld. Feyenoord speelt daardoor dit seizoen geen Europees voetbal. Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Volgens mij krijgen we geen schorsing wegens racisme. Het zou namelijk onterecht en ongefundeerd zijn. Bij een beroep krijgen we altijd gelijk.
Zo lang er in HEEL ITALIË spelers oprecht racistisch bejegend worden en oorlogsmisdadigers en fascisme openlijk worden gekoesterd vraag ik mij af of de UEFA haar vingers hieraan gaat branden. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan ken jij de UEFA nog niet Barrels, let maar op.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Dan gaan ze nat voor het CAS.... |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
UEFA is platini. die is Nancy nog niet vergeten. Zijn we ook genaaid door de fouten van Nancy zelf. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
De feiten spreken vóór ons. De rest is alleen maar politiek. Een rechter zou zich daar niets van aan moeten trekken, toch. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 - 16:38 schreef nr 10 het volgende:UEFA is platini. die is Nancy nog niet vergeten. Zijn we ook genaaid door de fouten van Nancy zelf. Dat wil ik niet geloven. Was er zelf bij dat was een grote strooptocht.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Was jij die gast die.... 😉 |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Was jij een van die d.......! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Pfffff waarom begon ik er ook over.. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
Alleen de persoon die die banaan gegooid heeft, weet of racisme het argument is. En voor een buitenstaander, zoals bv de UEFA, is niet aan te tonen dat het racisme was, en even goed dus ook of het geen racisme was, zoals Feyenoord probeert te doen. Probleem is dus weer, net als bij de KNVB, dat de rechtspraak van de UEFA op collectieve schuld is gebaseerd. En dan kan je altijd wel een racist vinden. Jammer is wel dat Vak S structureel met het zingen van het liedje is begonnen waarvoor Utrecht pas door de KNVB op de vingers is getikt (dat van die vader en die moeder in Duitse dienst, zo'n 75 jaar geleden). Dat helpt in elk geval zeker niet. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
Nog iets van die Italiaan gehoord Els? |
|
|
|