BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wacht ons weer een nieuwe straf van UEFA..(?)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Vincent1970
 Vincent1970 - dinsdag 25 augustus 2015 - 22:20   quote  deeplink  
Laat maar, andere Els denk ik.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 25 augustus 2015 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 - 22:14 schreef Els het volgende:
Alleen de persoon die die banaan gegooid heeft, weet of racisme het argument is. En voor een buitenstaander, zoals bv de UEFA, is niet aan te tonen dat het racisme was, en even goed dus ook of het geen racisme was, zoals Feyenoord probeert te doen. Probleem is dus weer, net als bij de KNVB, dat de rechtspraak van de UEFA op collectieve schuld is gebaseerd. En dan kan je altijd wel een racist vinden.
Jammer is wel dat Vak S structureel met het zingen van het liedje is begonnen waarvoor Utrecht pas door de KNVB op de vingers is getikt (dat van die vader en die moeder in Duitse dienst, zo'n 75 jaar geleden). Dat helpt in elk geval zeker niet.
Heeft dat ook niet te maken met voorwaarden en bepalingen in een contract die UEFA met clubs aangaat? Kortom: juridisch bindend?
Els
 Els - dinsdag 25 augustus 2015 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 - 22:42 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Heeft dat ook niet te maken met voorwaarden en bepalingen in een contract die UEFA met clubs aangaat? Kortom: juridisch bindend?
Ongetwijfeld, waarbij blijft staan dat ik collectieve schuld verwerpelijk vind.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 25 augustus 2015 - 23:12   quote  deeplink  
Zou idd impliceren dat bezoeker x medeverantwoordelijk is voor het gestoorde gedrag van bezoeker y, 6 rijen voor hem/haar.
UEFA wurgt clubs met haar bepalingen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 augustus 2015 - 23:53   quote  deeplink  
Dus met andere woorden Henk als L nog een seizoenskaart zou hebben, zou ik op zijn gedrag aangesproken kunnen worden..(?)
lijdensweg
 lijdensweg - woensdag 26 augustus 2015 - 01:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:12 schreef FR-Henk het volgende:
Zou idd impliceren dat bezoeker x medeverantwoordelijk is voor het gestoorde gedrag van bezoeker y, 6 rijen voor hem/haar.
UEFA wurgt clubs met haar bepalingen.
Daarom zou Feyenoord niet gestraft moeten worden ! Feyenoord zou de moeite moeten nemen om al die DEBIELEN op te sporen en een levenslange stadionverbod te geven.
Wat mij betreft gaan ze een lange poos de gevangenis in ...
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 26 augustus 2015 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 - 23:53 schreef RenatoBos het volgende:
Dus met andere woorden Henk als L nog een seizoenskaart zou hebben, zou ik op zijn gedrag aangesproken kunnen worden..(?)
Yep!
Nu uitzoeken of dat ook voor dit Forum geldt.
VVout
 VVout - woensdag 26 augustus 2015 - 08:02   quote  deeplink  
Nee, das B. zijn schuld.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 26 augustus 2015 - 08:13   quote  deeplink  
B. = UEFA ?
VVout
 VVout - woensdag 26 augustus 2015 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 26 augustus 2015 - 07:58 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Yep!
Nu uitzoeken of dat ook voor dit Forum geldt.
VVout
 VVout - woensdag 26 augustus 2015 - 08:21   quote  deeplink  
Ik dacht dat je de verwensingen van forumgangers bedoelde aan andere.
Barabas
 Barabas - donderdag 01 oktober 2015 - 11:59   quote  deeplink  
Benieuwd of de UEFA nog dit jaar een beslissing gaat nemen over het vermeende racisme. Voorlopig alleen maar radiostilte.
VVout
 VVout - donderdag 01 oktober 2015 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 11:59 schreef Barabas het volgende:
Benieuwd of de UEFA nog dit jaar een beslissing gaat nemen over het vermeende racisme. Voorlopig alleen maar radiostilte.
Verbeter de wereld begin bij je zelf, die hebben even genoeg aan hun eigen sores :)
lijdensweg
 lijdensweg - donderdag 01 oktober 2015 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 11:59 schreef Barabas het volgende:
Is dat belangrijk dan? Het begin bij U zelf ...
Rdamnoord
 Rdamnoord - donderdag 01 oktober 2015 - 13:32   quote  deeplink  
Zwarte piet wiedewiedewiet
Barabas
 Barabas - donderdag 01 oktober 2015 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 12:43 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Is dat belangrijk dan? Het begin bij U zelf ...
Zeker belangrijk. Onterechte beschuldigingen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 28 januari 2016 - 19:42   quote  deeplink  
Puur racisme in het Etihad-stadion tijdens de League Cup-wedstrijd Manchester City - Everton (3-1)! Vele City-supporters stonden op initiatief van de club grote delen van de wedstrijd met een opblaasbare banaan in de hand en dat kan natuurlijk maar één ding betekenen. Althans zo zal de UEFA er over oordelen, toch? Vorig jaar deed zich immers een soortgelijke situatie voor in de wedstrijd Feyenoord - AS Roma, waarbij de Feyenoord-fans de "boosdoeners" waren. De gevolgen hiervoor waren een boete van 100.000 euro en geen thuispubliek in de twee eerstvolgende Europese thuiswedstrijden. Vermoedelijk komt Manchester City er genadiger vanaf...
CZwNTM0XEAcHT6K.jpg
CZyJyPPXEAAJQ0h.jpg
CZwJ3o4WAAA2FsB.jpg
CZqPGt6W0AEKWsl.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 januari 2016 - 20:47   quote  deeplink  
Nou ik ben benieuwd..
VVout
 VVout - donderdag 28 januari 2016 - 21:10   quote  deeplink  
10 pond bananen, bananen zijn gezond...
hotjumper
 hotjumper - vrijdag 29 januari 2016 - 04:17   quote  deeplink  
Is het niet vreselijk rascistisch dat het alleen rascistisch is als er een banaan naar een negert wordt gegooid? (Kom d'r maar in Quinsy)
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 januari 2016 - 09:39   quote  deeplink  
In december maar met Zwarte Pieten gooien.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 februari 2016 - 18:42   quote  deeplink  
Racismezaak tussen Feyenoord en UEFA woensdag

2akl21e.jpg

De zaak tussen Feyenoord en de UEFA bij het CAS dient woensdag in Lausanne. De Rotterdammers gaan de beschuldiging van racisme daar aanvechten.

Joris van Benthem, de huisjurist van Feyenoord, reist af naar Zwitserland om voor de Rotterdammers aanwezig te zijn. De rechtzaak zal dienen achter gesloten deuren. In de rechtzaak vecht Feyenoord de 50.000 euro boete en de wedstrijd zonder publiek aan die het heeft gekregen van de UEFA wegens racisme. Ook zit er nog een voorwaardelijke straf van 50.000 euro boete en een wedstrijd zonder publiek verbonden aan het hoger beroep. Feyenoord is bij het hoogste orgaan in beroep gegaan omdat de club absoluut niet geassocieerd wil worden met racisme.

Ongeregeldheden

Aanleiding van de straf was het incident met een opblaasbanaan in de thuiswedstrijd tegen AS Roma. In de eerste helft van die wedstrijd werd er een opgeblazen banaan op het veld gegooid op het moment dat aanvaller Gervinho van de Romeinse club een inworp wilde nemen. De donkere speler voelde zich daardoor racistisch bejegend en de UEFA diende een aanklacht in.

Scheidsrechter Clement Turpin legde de wedstrijd na het incident even stil en moest de wedstrijd later zelfs een kwartier staken omdat er voorwerpen op het veld werden gegooid. Op dat moment stond Feyenoord 1-0 achter en had Mitchel Te Vrede een rode kaart gekregen.

Goede kans

Feyenoord zelf ontkent met klem dat de opblaasbare banaan een teken van racisme is. De actie is door de Feyenoord-fans overgenomen uit Engeland. Het zou een ludiek idee moeten zijn om een beetje vrolijkheid in het stadion te brengen.

Feyenoord denkt goede argumenten te hebben om in deze rechtzaak kans te maken. Hoewel de zaak deze week al dient denken de Rotterdammers dat de definitieve uitspraak nog enkele weken kan duren.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 16 februari 2016 - 18:43   quote  deeplink  
Bovenstaande plaatjes even meenemen Joris.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 februari 2016 - 18:44   quote  deeplink  
Die zal ie ongetwijfeld meenemen..
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 16 februari 2016 - 18:48   quote  deeplink  
Ja natuurlijk we worden zomterug gepakt , door onze randmongolen die zich altijd misdragen,. Het gaat niet om die banaan maar ze moeten ons niet .en pakken ons zo. En als het Zondag mis mocht gaan gaan deze randmongolen ook weer door het lint.
Dan hoeven we europa niet meer in dan is het voorbij voorbij
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 16 februari 2016 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 februari 2016 - 18:48 schreef piet de paler het volgende:
Ja natuurlijk we worden zomterug gepakt , door onze randmongolen die zich altijd misdragen,. Het gaat niet om die banaan maar ze moeten ons niet .en pakken ons zo. En als het Zondag mis mocht gaan gaan deze randmongolen ook weer door het lint.
Dan hoeven we europa niet meer in dan is het voorbij voorbij
Daar is Piet.
Altijd in voor een vrolijke noot.
Barabas
 Barabas - dinsdag 16 februari 2016 - 21:59   quote  deeplink  
Het zou mij zeer verbazen als we niet vrijgesproken worden. Zal morgen met extra aandacht het nieuws in de gaten houden. Ben zeer benieuwd.
nr 10
 nr 10 - woensdag 17 februari 2016 - 09:07   quote  deeplink  
Ik verwacht niet dat er morgen meteen een uitspraak volgt. Voordeel is wel dat platinimaffia weg is.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 17 februari 2016 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 februari 2016 - 21:59 schreef Barabas het volgende:
Het zou mij zeer verbazen als we niet vrijgesproken worden. Zal morgen met extra aandacht het nieuws in de gaten houden. Ben zeer benieuwd.
Zo zeker ben ik daar helaas niet van. Het is al verbazingwekkend dat er geoordeeld is dat het racisme is, dus vraag me af of men het daar nu wel wil inzien dat er met die bananen geen kwaad in de zin is. En we staan er beroerd op daar, dus we hebben alle schijn helaas al tegen. Ook al weet verder iedereen dat het geen racisme is, weet je nooit of er ineens een bekrompen gedachtegang is.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 17 februari 2016 - 15:08   quote  deeplink  
Geldboete.
Barabas
 Barabas - woensdag 17 februari 2016 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 februari 2016 - 14:13 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Zo zeker ben ik daar helaas niet van. Het is al verbazingwekkend dat er geoordeeld is dat het racisme is, dus vraag me af of men het daar nu wel wil inzien dat er met die bananen geen kwaad in de zin is. En we staan er beroerd op daar, dus we hebben alle schijn helaas al tegen. Ook al weet verder iedereen dat het geen racisme is, weet je nooit of er ineens een bekrompen gedachtegang is.
Die beschuldigingen kwamen van de kant van Roma en later werd dat door de Europese voetbalmaffia (aka. UEFA) 1 op 1 overgenomen. We werden toen behoorlijk geaarsneukt, maar het CAS heeft waarschijnlijk niet zo'n berg boter op haar hoofd. Daarna kunnen we ook nog ons gelijk halen bij de burgerrechter, dus als het om de ene of andere bizarre reden niet goed uitpakken dan zal het recht toch wel zegevieren. Absurde gang van zaken.

Overigens vind ik het persoonlijk wel een goed plan om aangifte van smaad te doen tegen Gervinho.
Barabas
 Barabas - vrijdag 19 februari 2016 - 15:41   quote  deeplink  
2 weken wachten....
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 19 februari 2016 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 februari 2016 - 18:14 schreef Barabas het volgende:

[..]

Die beschuldigingen kwamen van de kant van Roma en later werd dat door de Europese voetbalmaffia (aka. UEFA) 1 op 1 overgenomen. We werden toen behoorlijk geaarsneukt, maar het CAS heeft waarschijnlijk niet zo'n berg boter op haar hoofd. Daarna kunnen we ook nog ons gelijk halen bij de burgerrechter, dus als het om de ene of andere bizarre reden niet goed uitpakken dan zal het recht toch wel zegevieren. Absurde gang van zaken.

Overigens vind ik het persoonlijk wel een goed plan om aangifte van smaad te doen tegen Gervinho.
Mijn held Totti was het geloof ik die Gervinho er op wees toch? Is niet aardig van hem. Eigenlijk minachting naar ons toe...
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 19 februari 2016 - 16:32   quote  deeplink  
Wij krijgen gewoon een schorsing, maar als je in Italie iemnd doodsteekt op de tribune of in Frankrijk een agenrt neersteken, of legia north ondersteund met hitler groet. Dan kan dat maar jongens een banaan.
Laten ze hun energie steken in corruptie ne omkoping eikels
Barabas
 Barabas - vrijdag 19 februari 2016 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 februari 2016 - 16:19 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Mijn held Totti was het geloof ik die Gervinho er op wees toch? Is niet aardig van hem. Eigenlijk minachting naar ons toe...
Precies. Net als DeRossi. Nog zo'n arrogante boterlul.
Barabas
 Barabas - vrijdag 19 februari 2016 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 februari 2016 - 16:32 schreef piet de paler het volgende:
Wij krijgen gewoon een schorsing, maar als je in Italie iemnd doodsteekt op de tribune of in Frankrijk een agenrt neersteken, of legia north ondersteund met hitler groet. Dan kan dat maar jongens een banaan.
Laten ze hun energie steken in corruptie ne omkoping eikels
Natuurlijk krijgen wij geen schorsing wegens racisme. Als je dat denkt dan ben je net zo kortzichtig als de UEFA.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 19 februari 2016 - 17:49   quote  deeplink  
Nee jij danst lekker . De straffen die wij hebben gekregen loggen vele malen hoger dan bij Spaanse, Italiaanse en noem het maar.
Alleen de oost europese ploegen worden ook zwaar gesttraft.
En de Eufa wil na de rellen in Italie nog steeds bloed zien
Dit is een mening meneer langzichtig , respect is voor jou ook moeilijk of niet ?
Barabas
 Barabas - vrijdag 19 februari 2016 - 18:54   quote  deeplink  
Het gaat om de racisme aanklacht Pierre
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 20 februari 2016 - 09:25   quote  deeplink  
Eufa is rancuneus, en wol ons op alle gebied laten zien hoe sterk ze zijn, tegen grote landen durven ze niet veel
Barabas
 Barabas - zaterdag 20 februari 2016 - 09:46   quote  deeplink  
Pierre. Ik snap wat je zegt, maar wat ze bij de UEFA ook van zichzelf denken: Ze staan niet boven de wet.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 juli 2016 - 10:46   quote  deeplink  
CAS VERMINDERT STRAF FEYENOORD

4jswp2.jpg

De straf die Feyenoord in mei vorig jaar door het tuchtcollege van de UEFA kreeg opgelegd vanwege racistisch gedrag van een supporter is verminderd. De club was door de tuchtorganen van de Europese voetbalbond verplicht tot het betalen van een boete van 50.000 euro en het spelen van de eerstvolgende Europese wedstrijd zonder publiek. Tegen die straf ging Feyenoord in beroep: eerst bij de UEFA Appeals Body en vervolgens, toen de club daar geen gehoor vond, bij het Court of Arbitration for Sport (CAS).

Deel straf voorwaardelijk
Het CAS hield de straf tot het betalen van een boete van 50.000 euro overeind, maar zette de straf van het spelen van een Europese wedstrijd zonder publiek om in een voorwaardelijke straf met een proeftijd van drie jaar. Dit betekent dat indien er in de komende drie jaar weer een incident plaatsvindt met betrekking tot racisme, deze straf ten uitvoer wordt gelegd en Feyenoord alsnog een Europese wedstrijd zonder publiek moet spelen. Het CAS kwam tot deze verlaging omdat volgens de drie arbiters de straf van een wedstrijd zonder publiek disproportioneel zou zijn onder de gegeven omstandigheden.

Zaak
Feyenoord werd halverwege vorig jaar door de UEFA veroordeeld tot het spelen van de eerstkomende Europese wedstrijd zonder publiek en een geldboete van 50.000 euro, nadat een toeschouwer een opblaasbare banaan op het veld had gegooid tijdens de thuiswedstrijd tegen AS Roma op 26 februari 2015. Hiertegen stelde Feyenoord bij diverse instanties beroep in. Op 17 februari jl. werd de zaak bij het CAS behandeld. Uiteindelijk stelde het CAS Feyenoord dus deels in het gelijk, waardoor de straf van het spelen van een wedstrijd achter gesloten deuren is omgezet in een voorwaardelijke straf. Dit betekent dat de eerste thuiswedstrijd van de Europese campagne van het seizoen 2016-2017 in De Kuip gewoon met publiek wordt gespeeld.

Nog een straf
Feyenoord kreeg naar aanleiding van de thuiswedstrijd tegen AS Roma nog een straf opgelegd. Deze straf bestond uit een boete van 50.000 euro plus een voorwaardelijke straf van een wedstrijd zonder publiek van twee jaar, waarvan inmiddels een jaar verstreken is. Dit vanwege het gooien van voorwerpen op het veld, het afsteken van vuurwerk en het blokkeren van de trappen bij dezelfde wedstrijd. Hiertegen was Feyenoord ook niet in beroep gegaan, omdat deze feiten niet te weerleggen waren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 juli 2016 door RenatoBos --
Barabas
 Barabas - maandag 04 juli 2016 - 10:53   quote  deeplink  
Niet betalen. Naar de burgerrechter. Zijn ze helemaal gestoord geworden daar? Als we betalen dan bevestigen we dat we een racistische club zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 juli 2016 door Barabas --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 juli 2016 - 10:53   quote  deeplink  
Vind de straf nog steeds onterecht.
Maar je hou wel je hart vast bij de thuiswedstrijden straks europees.
Het halve vak tijdens deze wedstrijden zijn onbekenden,en deze onbekende
blijken te vaak hersenloos te zijn.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 juli 2016 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 10:53 schreef Barabas het volgende:
Niet betalen. Naar de burgerrechter. Zijn ze helemaal gestoord geworden daar? Als we betalen dan bevestigen we dat we een racistische club zijn.
Op basis van verleden zou deze verminderde straf alsnog zijn bepaald, zegt Gudde met zoveel woorden.
Ridicuul.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 juli 2016 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 10:57 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Op basis van verleden zou deze verminderde straf alsnog zijn bepaald, zegt Gudde met zoveel woorden.
Ridicuul.
Feyenoord heeft volgens mij nog nooit een veroordeling gehad wegens racisme.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 juli 2016 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 10:59 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Feyenoord heeft volgens mij nog nooit een veroordeling gehad wegens racisme.
Nee, maar het wangedrag op basis van verleden zou volgens Gudde schijnt mee te wegen in de veroordeling.
Barabas
 Barabas - maandag 04 juli 2016 - 11:00   quote  deeplink  
Naar de rechter! En een officiële klacht indienen wegens meten met twee maten; laat ze maar eens in een willekeurig Italiaans stadion gaan kijken en luisteren.
MMM
 MMM - maandag 04 juli 2016 - 11:02   quote  deeplink  
Geldbedrag is belachelijk

Maar wat ben ik blij dat we gewoon met een volle Kuip kunnen spelen!!!!

In 2004 of 2005 speelde we ook Europees tegen een club uit Boekarest in een lege Kuip, man man wat een droefenis.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 juli 2016 - 11:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 juli 2016 - 11:00 schreef FR-Henk het volgende:

[..]

Nee, maar het wangedrag op basis van verleden zou volgens Gudde schijnt mee te wegen in de veroordeling.
Een aanklacht van racisme is niet hetzelfde als een fonteintje beschadigen.
Dat wettelijk gezien niet in hetzelfde rijtje geplaatst worden.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 juli 2016 - 11:04   quote  deeplink  
En dan gooit iemand een witte waterballon.
Ben je alsnog de lul.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Wacht ons weer een nieuwe straf van UEFA..(?)

0.0124440