BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting 8e finales Europa League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 08:16   quote  deeplink  
Ajax heeft zich uiteindelijk vrij simpwel weten te plaatsen voor de laatste 16 in de EL..

Vanmiddag is de loting.

Dit zijn de vijftien mogelijke tegenstanders van Ajax in de achtste finales van de Europa League:
AS Roma
Besiktas
Club Brugge
Dinamo Kiev
Dinamo Moskou
Everton
FC Dnipro
Fiorentina
Internazionale
Napoli
Sevilla
Torino
Villarreal
VfL Wolfsburg
Zenit Sint-Petersburg

Welke ploegen willen we ontwijken, en wie willen we loten.

Bespreek hier de loting..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 27 februari 2015 - 08:30   quote  deeplink  
Ik denk dat we wel kans maken tegen alle italiaanse teams. Vooral zou ik wel graag willen spelen tegen AS Roma.
Wolfsburg en alle Russische/Oekrainsche mogen elkaar gaan uitschakelen.

Mijn favoriete afiche zou zijn tegen Everton.

Verder denk ik als ik zo het lijstje van overgebleven clubs zie, dat we tegen alle teams wel een kans hebben.
nora
 nora - vrijdag 27 februari 2015 - 09:12   quote  deeplink  
aub geen Russische of Oekrainse ploegen
jodocus
 jodocus - vrijdag 27 februari 2015 - 09:19   quote  deeplink  
doe maar brugge of everton
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 09:40   quote  deeplink  
Eerlijk gezegd denk ik dat alleen de Spaanse en Duitse ploegen niet te doen zijn. De rest zijn prima ploegen, maar zeker niet veel beter dan Ajax
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 09:45   quote  deeplink  
De Spaanse, Duitse en Italiaanse ploegen liever niet. Italianen zijn gewoon klote om tegen te spelen. De Russische ploegen hebben enorme budgetten met veel Brazilianen wat ze ook lastig maakt. Maar er zitten nog zat ploegen in die best perspectief bieden op de volgende ronde als Ajax laat zien wat het kan.

Persoonlijk zou ik Club Brugge als burenruzie of Everton mooie tegenstanders vinden.
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 27 februari 2015 - 09:52   quote  deeplink  
Brugge, Dnipro en Everton lijken me de minste ploegen. Maar toch heb ik het liefst een sterkere ploeg uit een aansprekende competitie. Doe dus maar een Italiaanse of Spaanse ploeg en dan het liefst eerst uit. Er zit ook een Duitse ploeg tussen maar die maar ff niet, die zijn nmm te sterk. Misschien een ronde later, ideaal gezien groei je in zo'n toernooi met elke ronde een tegenstander die een treetje hoger is. Dus aub graag een treetje hoger dan Legia, maar (nog) niet te hoog.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 27 februari 2015 - 09:56   quote  deeplink  
Ach, wat maakt het uit wie we loten. Als we die beker willen winnen, moet je van iedereen winnen. Geen voorkeur voor mij: Gewoon winnen!!!
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 27 februari 2015 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 09:40 schreef remco k het volgende:
Eerlijk gezegd denk ik dat alleen de Spaanse en Duitse ploegen niet te doen zijn. De rest zijn prima ploegen, maar zeker niet veel beter dan Ajax
En Zenith-PSV dan ?
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 09:59   quote  deeplink  
Dinamo Moskou bleek tegen PSV nu niet echt een heel goede ploeg te zijn. Het was dat PSV wat spelers rust gaf... Torino is niet een heel goede ploeg maar ik heb een hekel aan Italiaanse tegenstanders. Dinamo Kiev en FC Dnipro zijn ploegen waartegen gewoon kansen liggen. Club Brugge moet kunnen en Ajax doet met meestal goed tegen Engelse tegenstanders dus Everton zou ook nog een mooie loting zijn.

Kortom: met een gunstige loting en een Ajax dat beter gaat spelen als nu is de kwartfinale echt niet geheel uit beeld. Daarmee hoor je mij niet beweren dat die kwartfinale ee eitje wordt om te halen. Verre van zelfs, maar er liggen wel degelijk kansen voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door Eide --
f-side
 f-side - vrijdag 27 februari 2015 - 10:42   quote  deeplink  
besiktas
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 11:00   quote  deeplink  
Ik denk toch dat het vrij weinig uitmaakt, kwaliteitsverschil of niet. In deze fases is iedereen eigenlijk even kansrijk. Monaco is dan toch een schoolvoorbeeld.
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 11:19   quote  deeplink  
De Russische en Oekraiense ploegen kunnen elkaar niet loten in deze ronde. Dit heeft het UEFA Emergency Panel besloten. heeft natuurlijk te maken met de spanningen tussen beide landen. Maakt de beslissing niet minder belachelijk. Het maakt de kans wel groter dat Ajax één van de vijf (!) Italiaanse ploegen ontloopt.
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 11:19 schreef Eide het volgende:
De Russische en Oekraiense ploegen kunnen elkaar niet loten in deze ronde. Dit heeft het UEFA Emergency Panel besloten. heeft natuurlijk te maken met de spanningen tussen beide landen. Maakt de beslissing niet minder belachelijk. Het maakt de kans wel groter dat Ajax één van de vijf (!) Italiaanse ploegen ontloopt.
Dat is dan wel weer fijn, ik blijf erbij dat het niet zo heel veel uitmaakt.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 27 februari 2015 - 12:55   quote  deeplink  
Ik gok op Sevilla, Fiorentina of Zieit Petersburg.
Hoe we het ook bekijken, het wordt wel zwaar, maar zeker niet onmogelijk voor Ajax, de laatste 8.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:12   quote  deeplink  
Zal wel een Italiaanse club worden!
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 13:15   quote  deeplink  
FC Dnipro - Ajax voor de 8e finale.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door Eide --
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 13:15   quote  deeplink  
Mmm prima toch
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:15   quote  deeplink  
Dnipro nogwattes.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Ik ken ze niet in ieder geval!
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Ajax speelt dus de 2e wedstrijd thuis tegen Dnipro. Dat is wel een loting met mogelijkheden.
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Ja de commentator zegt het al, t had zwaarder kunnen zijn
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 13:16   quote  deeplink  
Uuu Ajax de laatste tijd zijn ze wel een team die je vaker hoort in Europa

Niet heel bijzonder maar ze komen elke keer wat dichterbij

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door freakie --
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 27 februari 2015 - 13:17   quote  deeplink  
Dnipro Dnipropetrovsk-AJAX
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 13:18   quote  deeplink  
haha op wikipedia is de helft van het team onbekend, balen dus....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:16 schreef Eide het volgende:
Ajax speelt dus de 2e wedstrijd thuis tegen Dnipro. Dat is wel een loting met mogelijkheden.
Klopt. Uit gelijk spelen en thuis afmaken.
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - vrijdag 27 februari 2015 - 13:19   quote  deeplink  
je krijgt het amper uitgesproken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:16 schreef freakie het volgende:
Uuu Ajax de laatste tijd zijn ze wel een team die je vaker hoort in Europa

Niet heel bijzonder maar ze komen elke keer wat dichterbij
Over wie heb jij het nou? :-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 februari 2015 - 13:20   quote  deeplink  
Volgens mij hebben ze daar winterstop toch?
markieg
 markieg - vrijdag 27 februari 2015 - 13:20   quote  deeplink  
niet dat ik erg fan ben van oost-europese teams (heb altijd het gevoel dat we hier niet van winnen) had het veel slechter gekund. Je zal maar Inter, Volfsburg of Sevilla krijgen (de 1e 2 hebben elkaar geloot, dus dat scheelt in de volgende rond als we het halen)
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 27 februari 2015 - 13:23   quote  deeplink  
Nou, de wedstrijd uit tegen Dnipro zie ik niet als onmogelijk, als Ajax in zijn eigen doen is.
Dus scoren van minimaal 1 doelpunt, behoord zeker tot de mogelijkheden.

Dan thuis de thuiswedstrijd met 2-0 winnen, moet kunnen dacht ik zo.
Ik zie de volgende ronde in 60 / 40 in het voordeel voor Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door nieuwe ajax --
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 13:25   quote  deeplink  
FC Dnipro geeft een selectie met voornamelijk Oekraïense spelers. Een paar Brazilianen en nog een handjevol buitenlanders. Het is zeker geen vreemdelingenlegioen zoals veel van de andere clubs dat zijn.

FC Dnipro staat 3e in de Oekraïense competitie achter Dinamo Kiev en Shaktar Donetsk. met 28 punten uit 14 wedstrijden een doelsaldo van 25 goals voor en 11 tegen. Ze rolden de Europa League in via de play-offs waar ze van Hadjuk Split wonnen. Dnipro werd daarna 2e in poule F achter Inter en voor Saint-Etienne en Qarabag. In de afgelopen ronde wonnen ze over 2 wedstrijden met 4-2 van Olympiacos.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - vrijdag 27 februari 2015 - 13:28   quote  deeplink  
Ja, een stevige wedstrijd zal het wel worden, denk ik.
Maar, ik acht het niet onmogelijk om bij de laatste acht te komen. Zou geweldig zijn.
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 09:56 schreef Cyprioot het volgende:

[..]

En Zenith-PSV dan ?
PSV had van Zenith moeten winnen..
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 11:00 schreef freakie het volgende:
Ik denk toch dat het vrij weinig uitmaakt, kwaliteitsverschil of niet. In deze fases is iedereen eigenlijk even kansrijk. Monaco is dan toch een schoolvoorbeeld.
Monaco is de uitzondering die de regel bevestigt dat wat jij zegt niet klopt.

Kijk maar naar de halve finales en finales. Altijd ploegen uit dezelfde landen.
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 13:44   quote  deeplink  
Heeft er afgelopen seizoen niet een Nederlandse ploeg tegen Dnipro gespeeld??
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:44 schreef remco k het volgende:
Heeft er afgelopen seizoen niet een Nederlandse ploeg tegen Dnipro gespeeld??
PSV werd vorig jaar in de poulefase uitgeschakeld door Dnipro. Toonde zich toen een counterploeg pur sang.
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 14:01 schreef Eide het volgende:

[..]

PSV werd vorig jaar in de poulefase uitgeschakeld door Dnipro. Toonde zich toen een counterploeg pur sang.
Oke, niet iets wat Ajax graag tegenover zich heeft dus..
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 14:02   quote  deeplink  
Infostrada tweet net het volgende:

Ajax loot Dnjepr. Dnjepr speelde 6x tegen een Nederlandse ploeg (4x PSV, 1x AZ, 1x Utrecht). Alleen AZ won van de club 2-1.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 februari 2015 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:42 schreef remco k het volgende:

[..]

PSV had van Zenith moeten winnen..
Haha nee joh
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 14:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Haha nee joh
Hoezo niet dan, veel meer kansen gehad en alles wat ze weg gaven aan kansen waren fouten van PSVers.. Zenit is een prima ploeg maar was heel erg matig tegen PSV.
Brandje
 Brandje - vrijdag 27 februari 2015 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 14:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Hoezo niet dan, veel meer kansen gehad en alles wat ze weg gaven aan kansen waren fouten van PSVers.. Zenit is een prima ploeg maar was heel erg matig tegen PSV.
Grappig dat je wederom een andere mening hebt al de rest van Nederland. Toch weer dwarsliggen puur om het dwarsliggen. Psv was gewoon de mindere en zijn er vrij kansloos uitgegaan. Daar hoor,zie en lees je bijna overal.
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 14:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Grappig dat je wederom een andere mening hebt al de rest van Nederland. Toch weer dwarsliggen puur om het dwarsliggen. Psv was gewoon de mindere en zijn er vrij kansloos uitgegaan. Daar hoor,zie en lees je bijna overal.
Had de pot bekeken, dan zou je een andere mening hebben gehad, keeper blundert gewoon bij de 1-0, Hendrikx of Hiljemark blundert in Eindhoven terwijl PSV 4 100% kansen heeft gemist..

En de mensen die ik spreek zijn het met me eens, zelfs de PSVers onder hun.

Dus ga jij je lekker afvragen waarom ik een andere mening heb, ga ik er gewoon van vinden wat ik vind.
Eide
 Eide - vrijdag 27 februari 2015 - 15:03   quote  deeplink  
quote:

[..]

Grappig dat je wederom een andere mening hebt al de rest van Nederland.
Er zit anders best een kern van waarheid in. Zenit was in Eindhoven zeker te kloppen. Dat PSV er daar af ging lag echt aan henzelf want ze waren thuis prima opgewassen tegen Zenit. Zenit is met een begroting van 250 miljoen normaliter natuurlijk een aantal maten te groot voor Nederlandse clubs maar onverslaanbaar zijn ze zeer zeker niet.

Uit was Zenit natuurlijk gewoon beter dan PSV. Zo simpel is het ook wel weer.

Pietje
 Pietje - vrijdag 27 februari 2015 - 15:59   quote  deeplink  
Wat Frank de Boer ook al zei. Dit is een loting met mogelijkheden. Maar laten we Dnjepr Dnjepropetrovsk maar niet gaan onderschatten. Bijna elk jaar halen die "Europees".
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Monaco is de uitzondering die de regel bevestigt dat wat jij zegt niet klopt.

Kijk maar naar de halve finales en finales. Altijd ploegen uit dezelfde landen.
Uuu wat? dat ze tegen Arsenal zo'n pot neerleggen met veelal juegd is toch gewoon een uitzondering?? Dat ze nou de finale gaan halen zeg ik toch niet??
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 18:04   quote  deeplink  
quote:

[..]

Jup klopt, dat ging over de wedstrijd van gisteren. De eerste wedstrijd was PSV beter.
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 18:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 14:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Had de pot bekeken, dan zou je een andere mening hebben gehad, keeper blundert gewoon bij de 1-0, Hendrikx of Hiljemark blundert in Eindhoven terwijl PSV 4 100% kansen heeft gemist..

En de mensen die ik spreek zijn het met me eens, zelfs de PSVers onder hun.

Dus ga jij je lekker afvragen waarom ik een andere mening heb, ga ik er gewoon van vinden wat ik vind.
Hij heeft het over de uit wedstrijd, op basis daarvan is PSV gewoon duidelijk niet door. Thuis hebben ze een paar kansen gehad, nou heeft Zenith zich precies zo opgesteld als PSV dat normaal doet.

Jammer maar ja Ajax heeft regelmatig dit vervelende voorval meegemaakt, beter voetballen maar niet winnen.
freakie
 freakie - vrijdag 27 februari 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 15:59 schreef Pietje het volgende:
Wat Frank de Boer ook al zei. Dit is een loting met mogelijkheden. Maar laten we Dnjepr Dnjepropetrovsk maar niet gaan onderschatten. Bijna elk jaar halen die "Europees".
Ik zei het voor de loting al, iedereen is eigenlijk even moeilijk.
remco k
 remco k - vrijdag 27 februari 2015 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 18:06 schreef freakie het volgende:

[..]

Hij heeft het over de uit wedstrijd, op basis daarvan is PSV gewoon duidelijk niet door. Thuis hebben ze een paar kansen gehad, nou heeft Zenith zich precies zo opgesteld als PSV dat normaal doet.

Jammer maar ja Ajax heeft regelmatig dit vervelende voorval meegemaakt, beter voetballen maar niet winnen.
Ook gister hadden ze kunnen en moeten winnen.

Waar het mij om gaat is het volgende. Spelers gaan naar de trainer toe om te zeggen dat ze deze pot wel vol willen spelen, alleen dat gegeven op zich zegt mij genoeg, en dat zegt me dat de club het niet belangrijk genoeg vind, en daardoor zal de ploeg nooit en te nimmer een 110% prestatie kunnen geven, en wat een ander ervan vind boeit me geen ene moer, ik heb een PSV gezien dat niet 110% was en zeker niet alles gegeven heeft en zeker beter kan.

En als je dan de wesdtrijden er bij pakt, en de kansen die PSV met name in de eerste helft in Eindhoven heeft gehad, maar ook gister hadden ze meer kunnen en moeten geven. Dan heeft PSV gewoon een wanprestatie geleverd en is Zenit zeker niet zo goed als sommigen doen geloven. Zenit is overigens een prima ploeg, maar een ploeg die net uit de winterstop komt en gewoon niet goed speelt moet van gewonnen worden..

En nogmaals, dat is mijn mening..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5880
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting 8e finales Europa League

0.0142879