BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting 8e finales Europa League

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 02 maart 2015 - 14:53   quote  deeplink  
Een prima elftal inderdaad, vind ze persoonlijk juist niet veel op Feyenoord lijken, maar met het scherpe omschakelen juist meer op PSV..

Prima middenveld waar ze niet bang zijn van een vies steekballetje. Prima spitsen die scherp zijn voor de goal en sterk in de lucht.

Ajax gaat het zeker niet makkelijk krijgen, maar moet dit wel degelijk winnen kunnen afsluiten..
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 14:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 14:20 schreef passievoorvoetbal het volgende:
Dnipro is niet voor niets de 3de club geworden in Oekraine, Oekraine die 2 plekken boven NL staan in de Co Efficient lijst. Ik heb heel die selectie onder de loep genomen aantal wedstrijden heb ik al gezien. plus verslagen enz. Ik vind ze qua sterkte niet minder dan Feyenoord, Dnipro heeft aanvallend iig meer kwaliteit. qua mentaliteit kun je ze wel met Feyenoord vergelijken... Word dus gewoon niet makkelijk voor Ajax.. voor vele een lange iets wat onbekende naam, maar voor mij een club die ik niet onderschat..

Waar kennen we Dnipro Dnipropetrovsk van?
2004/2005 Uefacup: Groepsfase tegen Fc Utrecht
Poule van 5 clubs 4 wedstrijden, Dnipro won in Utrecht 1-2.. 

2005/2006 Uefacup, poule van 5, 4 wedstrijden. Dnipro - Az 1-2

2012/2013
Dnipro - Psv 2-0
Psv - Dnipro 1-2

Dnipro Dnipropetrovsk speelde vanaf 2000 tot nu 2015, 11x in de Uefacup/EuropaL

Ze hadden een heel lelijke sfeerloos stadionnetje.. Maar dat is verleden tijd.
Dnipro Arena 32.000 toeschouwers.. 
Een moderne stadion...

Dnipro Dnipropetrovsk EuropaL 2015
Laatste voorronde
Dnipro - Hajduk split 2-1
Hajduk Split - Dnipro 0-0

Groepsfase:
Dnipro - Inter Milan 0-1
Saint Etienne - Dnipro 0-0
Dnipro - Qarabag 0-1
Qarabag - Dnipro 1-2
Inter Milan - Dnipro 2-1
Dnipro - Sainf Etienne 1-0
1.Inter 12, 2.Dnipro 7, 3.Qrabag 6..

Laatste 32
Dnipro - Olympiacos 2-0
Olympiacos - Dnipro 2-2 

Competitie stand na 14 wedstrijden..
1. D.Kieff 39
2. S.Donetsk 34
3. Dnipro 31
4. Lugansk 24
5. M.Karkiv 22

Dnipro Dnipropetrovsk een sterke ploeg waarbij ik vooral tegen Olympiacos zag dat als ze kansen krijgen zoals Legia ze tegen Ajax kreeg dan kunnen ze dodelijk zijn.. Ze staan bekend dat ze een wedstrijd kunnen winnen als ze maar 2 kansen krijgen. Mentaal een sterk team.. Maar er zijn kansen voor Ajax, Ajax heeft meer kwaliteit (maar dan moet de verdediging het wel beter doen!)
Meest gunstige loting dus ik ben tevreden!
Maar niet onderschatten !

Hun beste spelers zijn, De ervaren Chyrgrynskiy 29jaar, 10jaar bij S.Donesk en 1jaar bij Barcelona waar hij niet veel speelde. Deze speler zou ik graag bij Ajax zien. Op het middenveld moeten de goals komen van Konoplyanka zeer opvallend dat hij nog steeds daar speelt veel potentie! De ervaren 
Rotan heeft alles al meegemaakt en samen met Kankava hebben ze een sterk middenveld die 1 op 1 speelt. Kalinic en Gama beide 27jaar en zeer lepe gevaarlijke spitsen, ze spelen op zijn Italiaans. 1 kansje kan soms al genoeg zijn.. Deze ploeg zit goed inelkaar! 

Toevallig speelde ze 2,5 week geleden een oefenwedstrijd uit bij Legia, Dnipro won met 1-3
4 kansen 3 goals, dus geef ze geen kansen! Als ze met 1-0 voorstaan kunnen ze vooral met hun ervaren spelers onzettend goed de nul houden en vaak dodelijk counteren met hun lepe dodelijke spitsen

Oekraine staat al weer een tijdje boven ons op de Co efficient lijst.. Als Ajax nu 2x gaat winnen van Dnipro dan halen we dat een klein beetje in... 
Ze hebben 4 spelers die aardig zijn, Egidio en Douglas, allebij verdedigers.. Ze vallen wel mee, natuurlijk zijn ze redelijk maar wat je zeg klopt echt van geen kant..

Leuk om te zeggen trouwens, Chygrynskiy speelt helemaa geen ene wedstrijd al 5 seizoenen bij Shaktar 37 wedstrijden en bij Dnipro ook niks. Dat van het middenveld slaat ook nergens op de goals komen van de buitenspeler Konoplyanka en Spits Kalinic, oo en van Gama de andere buitenspeler.

Om even na te gaan dat Rotan heel belangrijk is in jou verhaal, maar hij speelt ook niet eens alles. Ik zie nu dat Egidio maar 2 europees heeft gespeelt en nauwelijks competitie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 maart 2015 door freakie --
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 15:15   quote  deeplink  
Dnipro is een counterploeg. Dan weet je wat je kan verwachten. En voor Ajax zijn dat lastige ploegen. Maar om nu te zeggen dat ik verwacht dat Dnipro zo'n heel goed elftal heeft.... nou nee.
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 15:15 schreef Eide het volgende:
Dnipro is een counterploeg. Dan weet je wat je kan verwachten. En voor Ajax zijn dat lastige ploegen. Maar om nu te zeggen dat ik verwacht dat Dnipro zo'n heel goed elftal heeft.... nou nee.
Nee klopt haha
passievoorvoetbal
 passievoorvoetbal - maandag 02 maart 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 14:56 schreef freakie het volgende:

[..]

Ze hebben 4 spelers die aardig zijn, Egidio en Douglas, allebij verdedigers.. Ze vallen wel mee, natuurlijk zijn ze redelijk maar wat je zeg klopt echt van geen kant..

Leuk om te zeggen trouwens, Chygrynskiy speelt helemaa geen ene wedstrijd al 5 seizoenen bij Shaktar 37 wedstrijden en bij Dnipro ook niks. Dat van het middenveld slaat ook nergens op de goals komen van de buitenspeler Konoplyanka en Spits Kalinic, oo en van Gama de andere buitenspeler.

Om even na te gaan dat Rotan heel belangrijk is in jou verhaal, maar hij speelt ook niet eens alles. Ik zie nu dat Egidio maar 2 europees heeft gespeelt en nauwelijks competitie.
Konoplyanka bestrijkt heel de flank vanuit het middenveld..
Rotan heeft idd wat wedstrijden gemist maar hij is er nu weer bij
gewoon een belangrijke speler voor Dnipro de Poulsen van Dnipro
ervaring is belangrijk.. Kravchenko vind ik ook een goede middenvelder
Chygrynskiy kampte jaren met blessures bij Donesk nu ook maar die zie
ik nog wel terug komen als hij weer fit is, van hem gaan we nog geen last
Krijgen maar wilde deze speler toch even genoemd hebben..
Egidio speelde nog niet veel bij Dnipro maar ze hebben idd goede verdedigers
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 15:29 schreef passievoorvoetbal het volgende:

[..]

Konoplyanka bestrijkt heel de flank vanuit het middenveld..
Rotan heeft idd wat wedstrijden gemist maar hij is er nu weer bij
gewoon een belangrijke speler voor Dnipro de Poulsen van Dnipro
ervaring is belangrijk.. Kravchenko vind ik ook een goede middenvelder
Chygrynskiy kampte jaren met blessures bij Donesk nu ook maar die zie
ik nog wel terug komen als hij weer fit is, van hem gaan we nog geen last
Krijgen maar wilde deze speler toch even genoemd hebben..
Egidio speelde nog niet veel bij Dnipro maar ze hebben idd goede verdedigers
Meer dat je zegt dat het raar is enzo klopt van geen kant.. T zijn gewoon die aanvaller die scoren en die verdediger die voor Ajax zou kunnen spelen speelt al heel labg nauwelijks meer. Dan krabbel je er als oudere speler echt niet meer bovenop. Ik zie zo iemand niet meer opkrabbelen, die gaat afzakken en is dan gewoon klaar met voetballen.

Ze vallen gewoon als je het goed bekijkt, allemaal wel mee.. Je kan altijd verliezen maar in principe is deze gewoon te pakken voor Ajax.
passievoorvoetbal
 passievoorvoetbal - maandag 02 maart 2015 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 15:15 schreef Eide het volgende:
Ik vind ze voetballend best goed, Dnipro-Olympiacos 2-0 ze waren voetballend
sterker dan het goed voetballende Olympiacos. Tegen Inter 2x ongelukkig verloren
ze speelde beter dan Inter.

Meest gunstige loting maar ik onderachat ze niet;-)

EuropaL winnaar plaatst zich meteen voor de ChamL groepsfase..
Ik weet het Ajax heeft niet de meeste kans, maar dromen mag;-)

Wolfsburg,Sevilla,Napoli,Zenit zie ik als de kanshebbers..
Maar Ajax kan van iedereen winnen zelfs van Barca;-)

Maar wil Ajax de finale halen dan moet alles meezitten ook her geluk moet aan onze kant staan.
plus we moeten in niveau wat omhoog gaan..
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 maart 2015 - 15:35 schreef passievoorvoetbal het volgende:

[..]

Ik vind ze voetballend best goed, Dnipro-Olympiacos 2-0 ze waren voetballend
sterker dan het goed voetballende Olympiacos. Tegen Inter 2x ongelukkig verloren
ze speelde beter dan Inter.

Meest gunstige loting maar ik onderachat ze niet;-)

EuropaL winnaar plaatst zich meteen voor de ChamL groepsfase..
Ik weet het Ajax heeft niet de meeste kans, maar dromen mag;-)

Wolfsburg,Sevilla,Napoli,Zenit zie ik als de kanshebbers..
Maar Ajax kan van iedereen winnen zelfs van Barca;-)

Maar wil Ajax de finale halen dan moet alles meezitten ook her geluk moet aan onze kant staan.
plus we moeten in niveau wat omhoog gaan..
Das pas volgend jaar met plaatsing voor de CL;)
freakie
 freakie - maandag 02 maart 2015 - 15:41   quote  deeplink  
Ik moet trouwens wel wat kwijt nog over de ranglijst waar Oekraïne boven Nederland staat. Ik denk dat het helemaal niet het probleem is dat wij minder zijn, maar dat wij als Nederland zo egoistisch zijn als de pest...

Kijk hoe PSV die EL ingaat.. Alsof het niks uitmaakt enzo.. Dat is zwakte, alleen maar aan volgend jaar denken als je geen kampioen kan worden of juist als je al bijna kampioen bent.. Triest gewoon, voor alles moet je strijden, behalve de beker, dat vind ik de meest grote onzin..
Eide
 Eide - maandag 02 maart 2015 - 15:58   quote  deeplink  
De Oekraiense ploegen komen steevast de winter door. De Nederlandse ploegen blijft al jaren alleen Ajax van over die er dan ook snel uitvliegen. Dan is het gaatje snel geslagen.

Dat Dnipro goed speelde tegen Olympiacos en Inter zegt mij niet zo veel. Zo heel goed is bijvoorbeeld Inter ook niet meer nu de Italiaanse clubs maximaal moeten bezuinigen (muv Juventus). Kijk maar hoeveel moeite AS Roma had met Feyenoord.

Ik heb vanaf het begin gezegd dat Dnipro gewoon lastig wordt. Ik ben zelf niet van mening dat dit de meest gunstige loting was. Maar het is ook geen ploeg ontzettend goed is. Het is een defensief ingestelde ploeg die heel effectief is in de afwerking. En dat zijn hele lastige tegenstanders voor Ajax. Mede daarom vind ik dit verre van de beste loting die we hadden kunnen hebben. Maar het wel een tegenstander waartegen Ajax zeker mogelijkheden heeft.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 06 maart 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Ik heb altijd moeite met dat soort clubs...Union of European Football Associations ...flikker op, de wereld staat in brand terwijl dat land niet eens bij de EU hoort maar ten kosten van wel wil bewerkstellen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Loting 8e finales Europa League

0.0092389