Op maandag 02 maart 2015 - 14:20 schreef passievoorvoetbal het volgende:Dnipro is niet voor niets de 3de club geworden in Oekraine, Oekraine die 2 plekken boven NL staan in de Co Efficient lijst. Ik heb heel die selectie onder de loep genomen aantal wedstrijden heb ik al gezien. plus verslagen enz. Ik vind ze qua sterkte niet minder dan Feyenoord, Dnipro heeft aanvallend iig meer kwaliteit. qua mentaliteit kun je ze wel met Feyenoord vergelijken... Word dus gewoon niet makkelijk voor Ajax.. voor vele een lange iets wat onbekende naam, maar voor mij een club die ik niet onderschat..
Waar kennen we Dnipro Dnipropetrovsk van?
2004/2005 Uefacup: Groepsfase tegen Fc Utrecht
Poule van 5 clubs 4 wedstrijden, Dnipro won in Utrecht 1-2..
2005/2006 Uefacup, poule van 5, 4 wedstrijden. Dnipro - Az 1-2
2012/2013
Dnipro - Psv 2-0
Psv - Dnipro 1-2
Dnipro Dnipropetrovsk speelde vanaf 2000 tot nu 2015, 11x in de Uefacup/EuropaL
Ze hadden een heel lelijke sfeerloos stadionnetje.. Maar dat is verleden tijd.
Dnipro Arena 32.000 toeschouwers..
Een moderne stadion...
Dnipro Dnipropetrovsk EuropaL 2015
Laatste voorronde
Dnipro - Hajduk split 2-1
Hajduk Split - Dnipro 0-0
Groepsfase:
Dnipro - Inter Milan 0-1
Saint Etienne - Dnipro 0-0
Dnipro - Qarabag 0-1
Qarabag - Dnipro 1-2
Inter Milan - Dnipro 2-1
Dnipro - Sainf Etienne 1-0
1.Inter 12, 2.Dnipro 7, 3.Qrabag 6..
Laatste 32
Dnipro - Olympiacos 2-0
Olympiacos - Dnipro 2-2
Competitie stand na 14 wedstrijden..
1. D.Kieff 39
2. S.Donetsk 34
3. Dnipro 31
4. Lugansk 24
5. M.Karkiv 22
Dnipro Dnipropetrovsk een sterke ploeg waarbij ik vooral tegen Olympiacos zag dat als ze kansen krijgen zoals Legia ze tegen Ajax kreeg dan kunnen ze dodelijk zijn.. Ze staan bekend dat ze een wedstrijd kunnen winnen als ze maar 2 kansen krijgen. Mentaal een sterk team.. Maar er zijn kansen voor Ajax, Ajax heeft meer kwaliteit (maar dan moet de verdediging het wel beter doen!)
Meest gunstige loting dus ik ben tevreden!
Maar niet onderschatten !
Hun beste spelers zijn, De ervaren Chyrgrynskiy 29jaar, 10jaar bij S.Donesk en 1jaar bij Barcelona waar hij niet veel speelde. Deze speler zou ik graag bij Ajax zien. Op het middenveld moeten de goals komen van Konoplyanka zeer opvallend dat hij nog steeds daar speelt veel potentie! De ervaren
Rotan heeft alles al meegemaakt en samen met Kankava hebben ze een sterk middenveld die 1 op 1 speelt. Kalinic en Gama beide 27jaar en zeer lepe gevaarlijke spitsen, ze spelen op zijn Italiaans. 1 kansje kan soms al genoeg zijn.. Deze ploeg zit goed inelkaar!
Toevallig speelde ze 2,5 week geleden een oefenwedstrijd uit bij Legia, Dnipro won met 1-3
4 kansen 3 goals, dus geef ze geen kansen! Als ze met 1-0 voorstaan kunnen ze vooral met hun ervaren spelers onzettend goed de nul houden en vaak dodelijk counteren met hun lepe dodelijke spitsen
Oekraine staat al weer een tijdje boven ons op de Co efficient lijst.. Als Ajax nu 2x gaat winnen van Dnipro dan halen we dat een klein beetje in...