|
|
Eide
|
|
|
Met nog 10 wedstrijden te gaan zijn er nog 30 punten te vergeven in de nationale competitie. Het verschil tussen koploper PSV en de nummer 2 Ajax bedraagt 14 punten. Voor één ieder, uitgezonderd de meest volhardende optimist, is het dus duidelijk dat Eindhoven zich kan gaan opmaken voor een kampioensfeest. De enige serieuze vraag is wanneer dat feest zich gaat afspelen en of de Eindhovenaren daarbij ook twee overwinningen op Ajax in één seizoen kunnen vieren. Voor Ons Aller Ajax is het echter zeer belangrijk aankomende zondag drie punten te pakken. Het verschil met Feyenoord is slechts 6 punten en Ajax zal er nog hard aan moeten trekken om de tweede plaats, de dus plaatsing voor de voorronde Champions League, zeker te stellen.
PSV is de enige ploeg in Nederland die zich over een evenwichtige balans in wedstrijden tegen Ajax kan bogen. De Amsterdammers en Eindhovenaren speelden 124 duels tegen elkaar. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 50 verloren. 23 Duels eindigden in een gelijk spel. Met name gedurende de kampioensjaren van het vorige decennium bleek PSV veelvuldig te sterk voor Ajax maar ook dit seizoen waren de lampjes een maatje te groot in het thuisduel. In de Amsterdam ArenA ging Ajax met 1-3 ten onder in een duel waar PSV liet zien wat het goed doet, namelijk snel gebruik maken van de ruimtes.
Dit seizoen heeft trainer Philip Cocu een goed functionerende ploeg samengesteld die het liefst de tegenstander wat laat komen. Met een voorhoede bestaande uit de snelle en handige dribbelaars Depay en Narsingh en centrumspits Luuk de Jong is PSV in staat optimaal gebruik te maken van de ruimtes die tegenstanders weggeven. PSV kan die speelwijze hanteren doordat het in staat is tegenstanders op 30 a 40 meter van het eigen doel te houden en daar tot fouten te dwingen waarna het snel en effectief weet om te schakelen.
Dat leverde de Eindhovenaren niet alleen 64 punten op (waarmee de Eindhovenaren op een enorm puntentotaal af stevenen) maar ook werd al 65 keer het net gevonden waarmee ze de nummer 2 van dat klassement, ook al Ajax, met 13 goals voor blijven. De twee topscorers bij PSV zijn Depay (15) en de Jong (14). Maar ook middenvelders Wijnaldum (9) en Maher (7) weten het net makkelijk te vinden. Ten slotte is Jetro Willems het vermelden waard. Het mag rustig als prestatie van formaat worden bestempeld dat de linksback met 10 asists de assistkoning van de Eredivisie is.
Ajax deed zichzelf deze week een mooi cadeau door zich bij de laatste 16 ploegen in de Europa League te scharen. De Europa League en ervaring die de selectie opdoet bij het spelen van die wedstrijden is daarmee het enig overgebleven lichtpuntje voor de selectie van Frank de Boer. Desondanks is het duel met PSV voor de competitie van essentieel belang. De tweede plaats is in potentie miljoenen euro's waard, om nog niet te spreken van het ontzeggen van de helft van de TV gelden aan PSV. En voor de eigen eer en het gevoel over het seizoen zal Ajax toch kosten wat het kost de tweede plaats willen zeker stellen. Een overwinning tegen PSV zou een enorme stap in de goede richting zijn. Davy Klaassen is een twijfelgeval voor het duel met PSV. Klaassen kampt al weken met klachten aan de maagwand en is mogelijk niet wedstrijdfit. Verder lijkt Frank de Boer over zijn normale selectie te kunnen beschikken. Het ligt in de lijn der verwachting dat Ajax begint met Sinkgraven in plaats van Klaassen. Daarnaast is het dit seizoen elke keer weer gokken voor welk centraal duo achterin FdB kiest en wie de voorhoede gaan vormen. Milik lijkt, met 4 goals in de afgelopen 3 wedstrijden, wel weer zeker van een basisplaats maar verder is het elke keer toch weer verrassend welke keuze De Boer gaat maken.
De beelden zijn van het eerste duel tegen de lampjes in de Amsterdam ArenA toen Ajax nog wel op voorsprong kwam maar daarna deze voorsprong niet kon vasthouden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Held!! Ajax wint met 4-2, BOtssss
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nu de komende zondag, ziet het er voor Ajax er iets beter uit om tegen PSV te spelen. Angst om te verliezen lijkt me bijna weg, gezien de vertrouwen na Legia Warschau is toegenomen. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
Vind het vervelend om zo negatief te moeten zijn, maar we mogen onze handjes dichtknijpen als het niet zo een afstraffing wordt net als Feyenoord die heeft gehad van PSV enkele seizoenen terug.
Dit Ajax is veel te zwak om een vuist te kunnen maken tegen dit PSV. Helaas, maar waar. Proberen te schade te beperken dus. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 12:55 schreef Jaccio het volgende:Vind het vervelend om zo negatief te moeten zijn, maar we mogen onze handjes dichtknijpen als het niet zo een afstraffing wordt net als Feyenoord die heeft gehad van PSV enkele seizoenen terug. Dit Ajax is veel te zwak om een vuist te kunnen maken tegen dit PSV. Helaas, maar waar. Proberen te schade te beperken dus. Dat is bullshit.. Waarom zullen wij zo'n afstraffing kunnen krijgen?? Feyenoord stond bijna laatste en Ajax staat 2e. Kom op hoor negatief is goed maar zo'n afslachten(van Feyenoord) was ook gewoon heel slecht gecoacht.
Dat laatste slaat ook nergens op, psv gaat af tegen een Zenith, dan zie je dat Europees voetbal gewoon totaal anders is. Zenith speelt ook op de counter en je ziet dat PSV het spel nuet kan maken, zo worden dan overklast. Ik denk dat PSV beter is, maar veel beter. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een lachwekkende vergelijking. Bovendien rollen wij niet om om afgeslacht te worden. Die vergelijking vind ik dan ook onzin. PSV is favoriet maar zo groot was het verschil in Amsterdam nu ook weer niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 februari 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:03 schreef Eide het volgende:Mwah, zo groot is het verschil nou ook weer niet. Bovendien rollen wij niet om om afgeslacht te worden. Die vergelijking vind ik dan ook lachwekkend om eerlijk te zijn. PSV is favoriet maar zo groot was het verschil in Amsterdam nu ook weer niet. hahah dat dus... beetje vreemde vergelijking ja, PSV speelt slim maar vind het kwa voetbal niet zo'n sterk team dat PSV alleen ze spelen gewoon erg slim in de eredivisie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax is nu niet in staat het spel te maken. Ik verwacht dus dat PSV zelf meer zal moeten creëren. En dat is niet de kracht van PSV. De zwakte van Ajax zou tegen PSV nog wel eens positief kunnen uitvallen als PSV met ruimte achter de verdediging moet spelen. Met Milik, El Ghazi en Kishna moeten er dan mogelijkheden zijn. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:03 schreef freakie het volgende:[..] Dat is bullshit.. Waarom zullen wij zo'n afstraffing kunnen krijgen?? Feyenoord stond bijna laatste en Ajax staat 2e. Kom op hoor negatief is goed maar zo'n afslachten(van Feyenoord) was ook gewoon heel slecht gecoacht. Dat laatste slaat ook nergens op, psv gaat af tegen een Zenith, dan zie je dat Europees voetbal gewoon totaal anders is. Zenith speelt ook op de counter en je ziet dat PSV het spel nuet kan maken, zo worden dan overklast. Ik denk dat PSV beter is, maar veel beter. We zullen het zien zondag. Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik heb er een hard hoofd in. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Uhu maar ik denk dat Ajax met Moisander en Schone gaat starten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:11 schreef Jaccio het volgende:[..] We zullen het zien zondag. Ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb, maar ik heb er een hard hoofd in. Ik heb er ook een hard hoofd in dat we winnen, ik denk dat PSV beter is maar zoveel beter als jij zegt is gewoon een lachwekkende vergelijking... Ik durf zelfs te zeggen dat er nog nooit in de geschiedenis een wedstrijd is geweest waar de nummer 1 tegen de nummer 2 10-0 is geworden. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:13 schreef freakie het volgende:[..] Ik heb er ook een hard hoofd in dat we winnen, ik denk dat PSV beter is maar zoveel beter als jij zegt is gewoon een lachwekkende vergelijking... Ik durf zelfs te zeggen dat er nog nooit in de geschiedenis een wedstrijd is geweest waar de nummer 1 tegen de nummer 2 10-0 is geworden. Als je de kansen ziet die Ajax weggeeft tegen een GEA, Legia Warschau of een Willem 2.. Dat is echt heel erg. Die kansen worden door PSV echt wel afgemaakt hoor.. Tel daarbij op dat ze in Eindhoven het kampioenschap willen veiligstellen en dus extra gretig zullen zijn.
Ik weet het niet hoor.. Ajax is gewoon te zwak. Vooral verdedigend. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:19 schreef Jaccio het volgende:[..] Als je de kansen ziet die Ajax weggeeft tegen een GEA, Legia Warschau of een Willem 2.. Dat is echt heel erg. Die kansen worden door PSV echt wel afgemaakt hoor.. Tel daarbij op dat ze in Eindhoven het kampioenschap willen veiligstellen en dus extra gretig zullen zijn. Ik weet het niet hoor.. Ajax is gewoon te zwak. Vooral verdedigend. Heb je PSV tegen Zenith gezien? Daar kreeg PSV ook kansen. In nederland heeft PSV tegen willem 2 een zaadpertij gespeeld, die spelen ze wel vaker en hebben dan 15 kansen en scoren niet. Ajax verdedigend te zwak? Ze hebben het hele seizoen in de eredivisie 23 doelpunten tegen.
Nogmaals de vergelijking met Feyenoord en de 10-0 is belachelijk.. In welk opzicht is dat reeel en logisch, helemaal nergens het dat. PSV is beter maar zoveel beter nou ook weer niet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:19 schreef Jaccio het volgende:[..] Als je de kansen ziet die Ajax weggeeft tegen een GEA, Legia Warschau of een Willem 2.. Dat is echt heel erg. Die kansen worden door PSV echt wel afgemaakt hoor.. Tel daarbij op dat ze in Eindhoven het kampioenschap willen veiligstellen en dus extra gretig zullen zijn. Ik weet het niet hoor.. Ajax is gewoon te zwak. Vooral verdedigend. Trouwens ik denk dat PSV in hun koppies als denken dat ze al kampioen zijn. Is toch een hele andere insteek. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:22 schreef freakie het volgende:[..] Heb je PSV tegen Zenith gezien? Daar kreeg PSV ook kansen. In nederland heeft PSV tegen willem 2 een zaadpertij gespeeld, die spelen ze wel vaker en hebben dan 15 kansen en scoren niet. Ajax verdedigend te zwak? Ze hebben het hele seizoen in de eredivisie 23 doelpunten tegen. Nogmaals de vergelijking met Feyenoord en de 10-0 is belachelijk.. In welk opzicht is dat reeel en logisch, helemaal nergens het dat. PSV is beter maar zoveel beter nou ook weer niet. We verschillen van mening over het gegeven of het reeel of ireeel is. Nogmaals, ik hoop dat ik het fout heb en zal ook de eerste zijn die dat toegeeft als dat zo blijkt. Ik hoop op het beste, maar denk dat het een verschrikkelijke dag gaat worden voor ons. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
De bal is rond maar ik denk toch dat we eraf gaan met 3-1 in het voordeel van psv. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mooi werk weer Eide. Ik hoop niet dat Ajax als een wildeman de aanval gaat zoeken. Dat zou PSV wel willen om zo "lekker" te kunnen counteren, hun geliefde spelletje. Laat PSV het spel maar maken. Al met al verwacht ik niet dat Ajax hier 1 of 3 punten gaat pakken. PSV is gewoon wat verder op dit moment dan Ajax. Ik zet m'n geld op een overwinning voor PSV. Uiteraard hoop ik dat ik me grandioos vergis. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Ajax pakt de titel gewoon weer, we winnen zondag van de mietjes uit eindhoven en dan begint het weer te lopen in de broekjes van die kutventjes.
5e titel is een feit!!
2-3 |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
dat ligt eraan wat de opstelling is? De boer wisselt nogal veel de laatste tijd?
in ieder geval kunnen we 2 namen opschrijven die sowieso spelen: cillissen en van rhijn, de rest is eigen een vraag teken |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:27 schreef Jaccio het volgende:[..] We verschillen van mening over het gegeven of het reeel of ireeel is. Nogmaals, ik hoop dat ik het fout heb en zal ook de eerste zijn die dat toegeeft als dat zo blijkt. Ik hoop op het beste, maar denk dat het een verschrikkelijke dag gaat worden voor ons. Een verschrikkelijke dag of een dag zoals tegen Feyenoord vind ik nogal een verschil.
Zoals ik hier Remco had gezegd, een 4-0 is een reeele uitslag... Ik hoophet niet:o |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 16:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:dat ligt eraan wat de opstelling is? De boer wisselt nogal veel de laatste tijd? in ieder geval kunnen we 2 namen opschrijven die sowieso spelen: cillissen en van rhijn, de rest is eigen een vraag teken Uu nou ja, ja dat klopt haha. Zou hij weer mt Schone en Moisander gaan spelen?? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 16:19 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Ajax pakt de titel gewoon weer, we winnen zondag van de mietjes uit eindhoven en dan begint het weer te lopen in de broekjes van die kutventjes. 5e titel is een feit!! 2-3 Jaaaaa ik denk zo'n uitslag die psv ooit had tegen feyenoord. Dus 10-0 voor Ajax en dan zakt PSV door de grond enzo. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 13:19 schreef Jaccio het volgende:[..] Als je de kansen ziet die Ajax weggeeft tegen een GEA, Legia Warschau of een Willem 2.. Dat is echt heel erg. Die kansen worden door PSV echt wel afgemaakt hoor.. Tel daarbij op dat ze in Eindhoven het kampioenschap willen veiligstellen en dus extra gretig zullen zijn. Ik weet het niet hoor.. Ajax is gewoon te zwak. Vooral verdedigend. Ach psv thuis tegen dordt en W2 gezien. Er is geen pijl op te trekken wat het gaat worden |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 10:43 schreef Eide het volgende:[ afbeelding ] Met nog 10 wedstrijden te gaan zijn er nog 30 punten te vergeven in de nationale competitie. Het verschil tussen koploper PSV en de nummer 2 Ajax bedraagt 14 punten. Voor één ieder, uitgezonderd de meest volhardende optimist, is het dus duidelijk dat Eindhoven zich kan gaan opmaken voor een kampioensfeest. De enige serieuze vraag is wanneer dat feest zich gaat afspelen en of de Eindhovenaren daarbij ook twee overwinningen op Ajax in één seizoen kunnen vieren. Voor Ons Aller Ajax is het echter zeer belangrijk aankomende zondag drie punten te pakken. Het verschil met Feyenoord is slechts 6 punten en Ajax zal er nog hard aan moeten trekken op de tweede plaats, de dus plaatsing voor de voorronde Champions League, zeker te stellen. PSV is de enige ploeg in Nederland die zich over een evenwichtige balans in wedstrijden tegen Ajax kan bogen. De Amsterdammers en Eindhovenaren speelden 124 duels tegen elkaar. Daarvan won Ajax er 51 en gingen er 50 verloren. 23 Duels eindigden in een gelijk spel. Met name gedurende de kampioensjaren van het vorige decennium bleek PSV veelvuldig te sterk voor Ajax maar ook dit seizoen waren de lampjes een maatje te groot in het thuisduel. In de Amsterdam ArenA ging Ajax met 1-3 ten onder in een duel preices lie zien wat het goed doet, namelijk snel gebruik maken van de ruimtes. Dit seizoen heeft trainer Philip Cocu een goed functionerende ploeg samengesteld die het leifst de tegenstander wat laat komen. Met een voorhoede bestaande uit de snelle en handige dribbelaars Depay en Narsingh en centrumspits Luuk de Jong is PSV in staat optimaal gebruik te maken van de ruimtes die tegenstanders weggeven. PSV kan die speelwijze hanteren doordat het in staat is tegenstanders op 30 a 40 meter van het eigen doel te houden en daar tot fouten te dwingen waarna het snel en effectief weet om te schakelen. Dat leverde de Eindhovenaren niet alleen 64 punten op (waarmee de Eindhovenaren op een enorm puntentotaal af stevenen) maar ook werd al 65 keer het net gevonden waarmee ze de nummer 2 van dat klassement, ook al AJax, met 13 goals voor blijven. De twee topscorers bij PSV zijn Depay (15 en de Jong (14). Maar ook middenvelder Wijnaldum (9) en Maher (7) weten het net makkelijk te vinden. Ten slotte is Jetro Willems het vermelden waar. Het mag rustig als prestatie van formaat worden bestempeld dat de linksback met 10 asists de assistkonign van de Eredivisie is. Ajax deed zichzelf deze week een mooi cadeau door zich bij de laatste 16 ploegen in de Europa League te scharen. De Europa League en ervaring die de selectie opdoet bij het spelen van die wedstrijden is daarmee het enig overgebleven lichtpuntje voor de selectie van Frank de Boer. Desondanks is het duel met PSV voor de competitie van essentieel belang. De tweede plaats is in potentie miljoenen euro's waard, om nog niet te spreken van het ontzeggen van de helft van de TV gelden aan PSV. En voor de eigen eer en het gevoel over het seizoen zal Ajax toch kosten wat het kost de tweede plaats willen zeker stellen. Een overwinning tegen PSV zou een enorme stap in de goede richting zijn. Davy Klaassen is een twijfelgeval voor het duel met PSV. Klaassen kampt al weken met klachten aan de maagwand en is mogelijk niet wedstrijdfit. Verder lijkt Frank de Boer over zijn normale selectie te kunnen beschikken. Het ligt in de lijn der verwachting dat Ajax begint met Sinkgraven in plaats van Klaassen. Daarnaast is het dit seizoen elke keer weer gokken voor welk centraal duo achterin FdB kiest en wie de voorhoede gaan vormen. Milik lijkt, met 4 goals in de afgelopen 3 wedstrijden, wel weer zeker van een basisplaats maar verder is het elke keer toch weer verrassend welke keuze De Boer gaat maken. De beelden zijn van het eerste duel tegen de lampjes in de Amsterdam ArenA toen Ajax nog wel op voorsprong kwam maar daarna deze voorsprong niet kon vasthouden. [ filmpje ] We hebben het daar altijd lastig dus verwacht nu niks anders maar zal je net zien wanneer je het niet verwacht dat Ajax daar simpel wint. De tweede plaats is toch het belangrijkste en bij onze rotterdamse vrinden loopt het allesbehalve lekker. Trainer die gaat. Kazim die er mogelijk lang uitligt |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax houdt PSV in onzekerheid: niet-fitte Klaassen in wedstrijdselectie
Het blijft onduidelijk of Davy Klaassen zondag inzetbaar is in de Eredivisie-kraker van Ajax tegen PSV. De middenvelder is door Frank de Boer wél opgenomen in de wedstrijdselectie.
Het Amsterdamse keurkorps telt negentien namen, wat betekent dat er voor het duel in Eindhoven nog één speler moet afvallen. Dat wordt Klaassen als de middenvelder niet fit genoeg wordt bevonden voor een invalbeurt. De medische staf van Ajax probeert Klaassen, die last heeft van een slepende buikwandblessure, de komende uren alsnog klaar te stomen.
Naast Klaassen maakt ook Richairo Zivkovic deel uit van de wedstrijdselectie. De spits, die indruk maakt bij Jong Ajax, mocht vorige week al invallen tijdens het 1-1 gelijkspel tegen Willem II. De gewonnen Europa League-wedstrijd tegen Legia Warschau zag hij voor de televisie. Zivkovic is de tweede spits achter Milik. Kolbeinn Sigthórsson is nog altijd niet fit.
De complete selectie van Ajax voor het duel met PSV: Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Van der Hoorn, Sinkgraven, Klaassen, Kishna, Riedewald, Andersen, Milik, Schöne, El Ghazi, Serero, Viergever, Bazoer, Zivkovic, Boer. Bron
-----------------
Opvallend dat Klaassen wel op het lijstje staat. Misschien, en ik vind het ergens belachelijk wat in nu zeg, moet FdB nu even rustig aan doen met Klaassen met het oog op de Europa League. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Cocu gaat talent passeren en wijst vervanger aan voor Arias tegen Ajax
Nu bekend is dat Karim Rekik in ieder geval niet fit is voor de Eredivisie-kraker tegen Ajax, richt de medische staf van PSV alle pijlen op Santiago Arias. De vervanger van de Colombiaan heeft zich echter ook al aangediend.
De plek van Rekik wordt zondag ingenomen door Nicolas Isimat-Mirin en Abel Tamata is de belangrijkste gegadigde om Arias te vervangen, mocht de vaste rechtsback het duel met Ajax niet halen. Joshua Brenet is ook kandidaat, maar de jongeling toonde al vaker aan dat hij in topwedstrijden tekort komt.
"We hoeven er niet omheen te draaien dat Brenet tegen Zenit een moeilijke wedstrijd speelde", aldus Phillip Cocu volgens het Algemeen Dagblad. De coach ziet om die reden ook in Tamata een optie voor de rechterkant. "Tamata is van nature linksback, maar hij is tweebenig. Tegen Zenit kwam hij als invaller in het veld en meestal zit er een gedachte achter wissels."
De kans is ook aanwezig dat Arias 'gewoon' kan spelen. De Colombiaan kampt met een pijnlijke enkel, maar trainde zaterdag weer mee. Hij is nog een vraagteken. Bron |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 27 februari 2015 - 19:08 schreef Brandje het volgende:[..] We hebben het daar altijd lastig dus verwacht nu niks anders maar zal je net zien wanneer je het niet verwacht dat Ajax daar simpel wint. De tweede plaats is toch het belangrijkste en bij onze rotterdamse vrinden loopt het allesbehalve lekker. Trainer die gaat. Kazim die er mogelijk lang uitligt Klopt. Maar laat Ajax vooral ook vlammen om de tweede plaats zeker te stellen, wetende dat er nog een aantal zeer lastige uitwedstrijden staan aan te komen. Ik hoop dat de spelers 90 minuten lang voor de volle 100% geconcentreerd blijven spelen en ook niet als blinde honden gaan aanvallen. Je weet dat PSV een ordinaire counterploeg is, die hoopt dat Ajax voluit gaat aanvallen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik vrees een harde nederlaag. Ajax heeft wee4 ietwat vertrouwen en zal het spel daardoor wel weer willen gaan maken. Wanneer dit gebeurd kan PSV het ideale spel spelen en counteren. Net waar onze kwetsbaarheid ligt. Dan wordt het gewoon 5-1.Linies kort op elkaar houden en zorgen dat de vleugels van ons goed toeslaan |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De A1 geeft alvast het goede voorbeeld.
Ajax A1 - PSV A1 4-2 Al snel kwam Ajax na een individuele fout van Abdelhak Nouri op achterstand tegen de gasten uit Eindhoven. Nog sneller kwam de 1-1 alweer op het scorebord. Een fraaie goal, die tot stand kwam bij Vaclav Cerny en afgerond werd door Donny van de Beek. Er werden door beide ploegen niet veel kansen gecreëerd, maar op slag van rust was het via Cerny weer raak.
De scheidsrechter had pas net gefloten voor de tweede helft, of het was Cerny die aantekende voor zijn tweede doelpunt van de middag. De Tsjechische vleugelaanvaller scoorde na een prima voorzet van Vince Gino Dekker. Via een vrije trap kwam PSV dicht bij de aansluitingstreffer, maar met een voortreffelijke redding hield Ajax-goalie Stan van Bladeren de stand op 3-1. Ook de paal redde de Amsterdammers later in de wedstrijd.
Tien minuten voor tijd kwamen de Noord-Brabanders nog gevaarlijk op 3-2, maar uit een goed ingesneden vrije trap van Aschraf El Mahdioui kopte Damon Mirani de eindstand op het scorebord: 4-2.
Opstelling Ajax A1: Van Bladeren, Dankerlui, Sno, Mirani, Savastano , Eiting, van de Beek, Nouri, Dekker, El Azzouzi, Cerny Wissels Ajax A1: Bulut, Vissers, El Mahdioui, Clement, El Idrissi, Sidoel, Groothuizen
Doelpunten: 0-1 04' Rommens 1-1 09' Donny van de Beek 2-1 45' Vaclav Cerny 3-1 48' Vaclav Cerny 3-2 80' Hiwat 4-2 38' Damon Mirani Bron |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 - 16:39 schreef Loetje het volgende:Ik vrees een harde nederlaag. Ajax heeft wee4 ietwat vertrouwen en zal het spel daardoor wel weer willen gaan maken. Wanneer dit gebeurd kan PSV het ideale spel spelen en counteren. Net waar onze kwetsbaarheid ligt. Dan wordt het gewoon 5-1.Linies kort op elkaar houden en zorgen dat de vleugels van ons goed toeslaan Welnee man. Ik lees hier de raarste uitslagen. Tuurlijk kan Ajax verliezen maar ik verwacht dan een 2-1 ofzo. Iedereen doen net alsof psv de top van de wereld is maar is gewoon een club wat dit jaar alles mee heeft maar echt niet wekelijks de pannen van het dak speelt. We moeten ze gewoon met gelijke munt terug betalen en niet dom en blind gaan aanvallen. Hunnie staan dik bovenaan en spelen thuis de laat ze maar komen en dan counteren wij hen wel weg want die achterhoede is nog wankeler dan die van ons als het op verdedigen aankomt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 - 18:34 schreef Brandje het volgende:[..] Welnee man. Ik lees hier de raarste uitslagen. Tuurlijk kan Ajax verliezen maar ik verwacht dan een 2-1 ofzo. Iedereen doen net alsof psv de top van de wereld is maar is gewoon een club wat dit jaar alles mee heeft maar echt niet wekelijks de pannen van het dak speelt. We moeten ze gewoon met gelijke munt terug betalen en niet dom en blind gaan aanvallen. Hunnie staan dik bovenaan en spelen thuis de laat ze maar komen en dan counteren wij hen wel weg want die achterhoede is nog wankeler dan die van ons als het op verdedigen aankomt. Gaat het niet om. PSV heeft een collectief staan. Spelen zeker niet top. Het enige wat ik bedoel dat onze zwakke plek hun kracht is. En daarom denk ik dat! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik verwacht niet een aantrekkelijke wedstrijd. Omdat PSV ook kan leven met een gelijk spel. En Ajax zie ik ook niet gemakkelijk winnen van PSV. Ik denk een gelijk spel. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Nou ik teken voor een gelijkspel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 28 februari 2015 - 18:34 schreef Brandje het volgende:[..] Welnee man. Ik lees hier de raarste uitslagen. Tuurlijk kan Ajax verliezen maar ik verwacht dan een 2-1 ofzo. Iedereen doen net alsof psv de top van de wereld is maar is gewoon een club wat dit jaar alles mee heeft maar echt niet wekelijks de pannen van het dak speelt. We moeten ze gewoon met gelijke munt terug betalen en niet dom en blind gaan aanvallen. Hunnie staan dik bovenaan en spelen thuis de laat ze maar komen en dan counteren wij hen wel weg want die achterhoede is nog wankeler dan die van ons als het op verdedigen aankomt. Eens....PSV zal niet alles op de aanval gooien....wordt een kleine uitslag...hoop op een positief resultaat... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik teken niet voor een gelijkspel. Ik ga alleen maar voor een overwinning!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2015 - 00:32 schreef Loetje het volgende:[..] Gaat het niet om. PSV heeft een collectief staan. Spelen zeker niet top. Het enige wat ik bedoel dat onze zwakke plek hun kracht is. En daarom denk ik dat! Daarom ook wat ik zeg de boel omdraaien. PSV heeft een een collectief? Ik vind dat ook wel weer meevallen. Maher speelt nog steeds als een natte krant. Wijnaldum en Guardado zijn top en Depay is levensgevaarlijk maar heeft ook wedstrijden dat hij echt geen bal goed raakt. Hij trekt naar binnen en schiet. Dat "kunstje" heb ik nu wel gezien en dat moet van Rhijn ook. Speelt trouwens altijd goed tegen PSV. Had Mertens ook altijd vaak in zijn zaak. Hij moet het lef hebben om over Depay heen te gaan want die houdt niet van verdedigen. Als je lef toont dan win je daar gewoon.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 maart 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Hoe vaak zijn bij PSV-Aax kleine resultaten gehaald? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Een klein statistiekje: Ajax scoort gemiddeld: 2.2 goals in een wedstrijd uit tegen PSV en PSV scoort er 2.7 per wedstrijd in eigen huis tegen Ajax. De laatste 5 jaar, 1 gelijk spel van 0-0. Voor de rest waren het allemaal wedstrijden met minimaal 4 goals.
Wat ik wil zeggen, een kleine uitslag gaat het door alle jaren hen gezien niet worden. Als PSV zou de intentie kunnen hebben, dat ze het dichtgooien en counteren. Maar wanneer Ajax scoort gaat PSV hun tactiek ook loslaten.
Edit: Ik denk iets van een 4-2, maar het ook zo andersom had kunnen zijn dus 2-4
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 maart 2015 door freakie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Niet vaak maar wedstrijden uit het verleden zeg mij niet zo veel... |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote: mag ik toch hopen van niet! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Het geeft wel degelijk aan dat zo'n wedstrijd niet dood te maken is. Dus ja het zegt juist heel veel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nee ik hoop het ook niet maar we kennen de Boer he.. Moisander en Schone waren toch de beste van het team, het kan niet zomaar weg zijn, das is denk ik wat de Boer in zijn hoofd heeft. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2015 - 11:16 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik teken niet voor een gelijkspel. Ik ga alleen maar voor een overwinning!!! Krijg je spijt van Ronald !!!in deze vorm mogen we blij zijn met een punt |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2015 - 11:17 schreef Brandje het volgende:[..] Daarom ook wat ik zeg de boel omdraaien. PSV heeft een een collectief? Ik vind dat ook wel weer meevallen. Maher speelt nog steeds als een natte krant. Wijnaldum en Guardado zijn top en Depay is levensgevaarlijk maar heeft ook wedstrijden dat hij echt geen bal goed raakt. Hij trekt naar binnen en schiet. Dat "kunstje" heb ik nu wel gezien en dat moet van Rhijn ook. Speelt trouwens altijd goed tegen PSV. Had Mertens ook altijd vaak in zijn zaak. Hij moet het lef hebben om over Depay heen te gaan want die houdt niet van verdedigen. Als je lef toont dan win je daar gewoon. je vergeet de Jong en ook Narsing was in de Arena levens gevaarlijk |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2015 - 13:18 schreef freakie het volgende:[..] Nee ik hoop het ook niet maar we kennen de Boer he.. Moisander en Schone waren toch de beste van het team, het kan niet zomaar weg zijn, das is denk ik wat de Boer in zijn hoofd heeft. Dan wordt het tijd dat hij net als zijn broer een bril opzet dan schrikt hij zich rot van Schone en Moisander. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2015 - 13:26 schreef nora het volgende:[..] Dan wordt het tijd dat hij net als zijn broer een bril opzet dan schrikt hij zich rot van Schone en Moisander. haha jup |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ik heb al meerdere malen gezegd dat je daarom de boel moet omdraaien. Laat hen maar aanvallen en het spel maken. Zij staan dik bovenaan en spelen thuis dus iedereen verwacht al een overwinning van ze. Laat ze dat ook maar waarmaken. Narsingh is alleen gevaarlijk in de counter. |
|
|
|