BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV - Ajax (zondag 1 maart 2015, 16:45); 1 - 3

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 11:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Daarom ook wat ik zeg de boel omdraaien. PSV heeft een een collectief? Ik vind dat ook wel weer meevallen. Maher speelt nog steeds als een natte krant. Wijnaldum en Guardado zijn top en Depay is levensgevaarlijk maar heeft ook wedstrijden dat hij echt geen bal goed raakt. Hij trekt naar binnen en schiet. Dat "kunstje" heb ik nu wel gezien en dat moet van Rhijn ook. Speelt trouwens altijd goed tegen PSV. Had Mertens ook altijd vaak in zijn zaak. Hij moet het lef hebben om over Depay heen te gaan want die houdt niet van verdedigen.
Als je lef toont dan win je daar gewoon.
Dit noem je een collectief ja. Geven niet op, raken niet in paniek, werken hard voor elkaar. Ook als het minder gaat. Ajax zal heel zuiver in de passing moeten zijn en een gigantisch hoog baltempo moeten hanteren. Anders speel je ze in de kaart. Maar dat mag je kennelijk niet zeggen. Lef is ook belangrijk maar dat heb ik bij ons dit jaar barweinig gezien
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 01 maart 2015 - 14:34   quote  deeplink  
Ik wacht wel met een voorspelling tot ik de opstelling heb gezien.
Eide
 Eide - zondag 01 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
En zelfs dan. Ajax is zo wisselvallig dat ze zelfs een hele goede eerste helft kunnen laten zien om daarna volkomen weg te zakken. Ik waag me niet aan voorspellingen. Ik zie het wel na 90 minuten.
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:01 schreef Eide het volgende:
En zelfs dan. Ajax is zo wisselvallig dat ze zelfs een hele goede eerste helft kunnen laten zien om daarna volkomen weg te zakken. Ik waag me niet aan voorspellingen. Ik zie het wel na 90 minuten.
Haha jij doet je voorspelling na 90 minuten dus!:) far enough
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:01 schreef Eide het volgende:
Voorheen was Ajax juist goed in de 2e helft. Nu iedere keer enorm zwak
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Voorheen was Ajax juist goed in de 2e helft. Nu iedere keer enorm zwak
Klopt, das het hele verschil met andere jaren, vergeleken andere jaren is de eerste helft even goed of beter en de 2e helft is vergeleken andere jaren veel minder. Remco zei het en het is ook meerdere keren gezegd, de trainingskampen waren te zwaar en daarom merk je dat in de 2e helft
3sterren
 3sterren - zondag 01 maart 2015 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 februari 2015 - 16:19 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ajax pakt de titel gewoon weer, we winnen zondag van de mietjes uit eindhoven en dan begint het weer te lopen in de broekjes van die kutventjes.

5e titel is een feit!!

2-3
Jou posts beginnen ernstige vormen aan te nemen.
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 15:32   quote  deeplink  
Opstelling,
Cillessen,
Van Rhijn, Veltman, Viergever, Boilesen,
Bazoer, Serero, Klaassen,
El Ghazi, Milik, Kishna.

Alleen met Boilesen hou ik me hart vast
Eide
 Eide - zondag 01 maart 2015 - 15:33   quote  deeplink  
Zelfde 11 dus als tegen Legia.
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:28 schreef freakie het volgende:

[..]

Klopt, das het hele verschil met andere jaren, vergeleken andere jaren is de eerste helft even goed of beter en de 2e helft is vergeleken andere jaren veel minder. Remco zei het en het is ook meerdere keren gezegd, de trainingskampen waren te zwaar en daarom merk je dat in de 2e helft
Maar op den duur ben je daar toch van hersteld, 2 maanden geleden...
remco k
 remco k - zondag 01 maart 2015 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 13:17 schreef freakie het volgende:

[..]

Het geeft wel degelijk aan dat zo'n wedstrijd niet dood te maken is. Dus ja het zegt juist heel veel.
Het zegt helemaal niets behalve de staat waarin deze pot vaak gespeeld wordt. En aangezien PSV nu ander voetbal speelt, zou het maar zo kunnen zijn dat de uitslag niet groot is. Maar ook de andere kant op is alles mogelijk..

Ajax is veel minder op het moment, en ik denk dat het een 4-0 verlies gaat worden, of iets in die trend.. Maar niet op basis van het verleden, maar simpelweg omdat PSV nu beter is..
remco k
 remco k - zondag 01 maart 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 13:24 schreef nora het volgende:

[..]

je vergeet de Jong en ook Narsing was in de Arena levens gevaarlijk
Narsingh wel twee hele keren..
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Het zegt helemaal niets behalve de staat waarin deze pot vaak gespeeld wordt. En aangezien PSV nu ander voetbal speelt, zou het maar zo kunnen zijn dat de uitslag niet groot is. Maar ook de andere kant op is alles mogelijk..

Ajax is veel minder op het moment, en ik denk dat het een 4-0 verlies gaat worden, of iets in die trend.. Maar niet op basis van het verleden, maar simpelweg omdat PSV nu beter is..
Een beladen wedstrijd is (bijna) altijd garant voor veel goals. Ook dit soort wedstrijden geven aan dat dit soort wedstrijden bijna nooit maar 1 duidelijk verhaal hebben.
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 15:53   quote  deeplink  
Ik ben bloednerveus. Ik heb er geen goed gevoel bij. Mocht Ajax inderdaad verliezen, dat komt AZ en wie weet Feyenoord wel heel erg dichtbij en wordt het vasthouden van de tweede plaats nog een hectisch karwei...
remco k
 remco k - zondag 01 maart 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:48 schreef freakie het volgende:

[..]

Een beladen wedstrijd is (bijna) altijd garant voor veel goals. Ook dit soort wedstrijden geven aan dat dit soort wedstrijden bijna nooit maar 1 duidelijk verhaal hebben.
Beladen potjes gaan juist vaak als een nachtkaars uit. Zie Feyenoord dit seizoen twee keer..
remco k
 remco k - zondag 01 maart 2015 - 15:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:53 schreef Pietje het volgende:
Ik ben bloednerveus. Ik heb er geen goed gevoel bij. Mocht Ajax inderdaad verliezen, dat komt AZ en wie weet Feyenoord wel heel erg dichtbij en wordt het vasthouden van de tweede plaats nog een hectisch karwei...
Ach, het enige voordeel van die tweede plaatst is dat je geen Playoffs hoeft te spelen in eigen land. De CL gaan we toch niet halen..
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 15:57   quote  deeplink  
De Boer schrapt enkele uren voor topper met PSV naam van spits uit selectie

Richairo Zivkovic zit zondag op de tribune tijdens de Eredivisie-topper tussen PSV en Ajax. Frank de Boer heeft de spits, die aanvankelijk wel deel uitmaakte van de selectie, niet nodig.

De Boer selecteerde zaterdag door personele problemen negentien namen voor het duel in Eindhoven, wat betekende dat er nog één speler moest afvallen. Dat is Zivkovic geworden. De achttienjarige spits, die dit seizoen veel indruk maakt bij Jong Ajax in de Jupiler League, zit op de tribune. Zivkovic mocht vorige week nog wel invallen tegen Willem II (1-1).

De 'verbanning' van Zivkovic heeft alles te maken met de rentree van Davy Klaassen. De middenvelder kampte met de nasleep van een buikwandblessure, maar is fit genoeg bevonden om toch te starten tegen PSV. Dat betekent dat De Boer voor dezelfde elf namen kiest als afgelopen donderdag in de gewonnen Europa League-wedstrijd tegen Legia Warschau (0-3).

bron

Kan iemand mij uitleggen waar de Boer mee bezig is? Wat te doen als je achter komt te staan en extra druk moet zetten. Of wat te doen wanneer Arek Milik met een blessure uitvalt? Is Lasse Schöne dan weer "de" spits??
Eide
 Eide - zondag 01 maart 2015 - 15:58   quote  deeplink  
Ja, die had ik er voor dit duel toch ook bij gehouden,
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:58 schreef Eide het volgende:
Ja, die had ik er voor dit duel toch ook bij gehouden,
Precies. Ik ook dus. Ik vind de Boer erg gevaarlijk bezig met Zivko.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 maart 2015 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:57 schreef Pietje het volgende:
De Boer schrapt enkele uren voor topper met PSV naam van spits uit selectie

Richairo Zivkovic zit zondag op de tribune tijdens de Eredivisie-topper tussen PSV en Ajax. Frank de Boer heeft de spits, die aanvankelijk wel deel uitmaakte van de selectie, niet nodig.

De Boer selecteerde zaterdag door personele problemen negentien namen voor het duel in Eindhoven, wat betekende dat er nog één speler moest afvallen. Dat is Zivkovic geworden. De achttienjarige spits, die dit seizoen veel indruk maakt bij Jong Ajax in de Jupiler League, zit op de tribune. Zivkovic mocht vorige week nog wel invallen tegen Willem II (1-1).

De 'verbanning' van Zivkovic heeft alles te maken met de rentree van Davy Klaassen. De middenvelder kampte met de nasleep van een buikwandblessure, maar is fit genoeg bevonden om toch te starten tegen PSV. Dat betekent dat De Boer voor dezelfde elf namen kiest als afgelopen donderdag in de gewonnen Europa League-wedstrijd tegen Legia Warschau (0-3).

bron

Kan iemand mij uitleggen waar de Boer mee bezig is? Wat te doen als je achter komt te staan en extra druk moet zetten. Of wat te doen wanneer Arek Milik met een blessure uitvalt? Is Lasse Schöne dan weer "de" spits??
Nee....opbokken met de Boer
remco k
 remco k - zondag 01 maart 2015 - 16:01   quote  deeplink  
Ik zou niet weten waarom het gevaarlijk zou zijn..
Die jongen is wat voorgeschoteld voor dit seizoen, em daar houd Ajax zich exact aan..

Maar ik had hem er ook bijgehouden hoor..
Eide
 Eide - zondag 01 maart 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:00 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hoezo? Hij doet het gewoon prima met nu, na 4 seizoenen 1 seizoen waarin het tegenvalt. Laten zitten en de kans geven te leren van z'n fouten. Het slechtste dat Ajax kan gebeuren is dat we nu weer een optocht aan coaches krijgen zoals voor de periode FdB.
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:01 schreef remco k het volgende:
Ik zou niet weten waarom het gevaarlijk zou zijn..
Die jongen is wat voorgeschoteld voor dit seizoen, em daar houd Ajax zich exact aan..

Maar ik had hem er ook bijgehouden hoor..
Met "gevaarlijk" bedoelde ik het feit dat Zivko nadrukkelijk heeft aangegeven het niet altijd naar zijn zin te hebben bij Ajax. Natuurlijk is hem duidelijk te verstaan gegeven, dat hij eerst moet "rijpen" bij Jong Ajax, maar hij heeft het gevoel niet een echte kans te krijgen. Ook heeft hij geschermd met de gedachte om zijn contract in te leveren, wanneer hij het volgende seizoen opnieuw bij Jong Ajax moet spelen. Ik heb al eens eerder hier geschreven, dat ik geen bron heb, maar ik heb dit serieus ergens gehoord of gelezen.
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:00 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Waarom moet hij weg? Ik snap hem alleen niet altijd met zijn opstellingen en wissels.
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 15:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach, het enige voordeel van die tweede plaatst is dat je geen Playoffs hoeft te spelen in eigen land. De CL gaan we toch niet halen..
Ik kreeg van de week iets mee dat als Ajax 2e wordt ze geplaatst zijn in de voorronde, klopt dat? Snap doorgaans weinig daarvan. Paar rondjes verder in de EL is ook niet ongunstig.
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Waarom moet hij weg? Ik snap hem alleen niet altijd met zijn opstellingen en wissels.
Het enige wat ik me afvraag is of De Boer nog wel de invloed heeft die hij eerst had. Denk wel eens dat Frank in zijn hoofd zoveel verder is dan die selectie
Eide
 Eide - zondag 01 maart 2015 - 16:22   quote  deeplink  
Als Ajax 2e wordt beginnen ze in de 3e voorronde en moet er dus in twee wedstrijden één tegenstander worden afgeschud voor plaatsing. Dat lukte overigens geen enkele Nederlandse club de afgelopen jaren.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 maart 2015 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:04 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoezo? Hij doet het gewoon prima met nu, na 4 seizoenen 1 seizoen waarin het tegenvalt. Laten zitten en de kans geven te leren van z'n fouten. Het slechtste dat Ajax kan gebeuren is dat we nu weer een optocht aan coaches krijgen zoals voor de periode FdB.
Het word een zachte heelmeester, misschien was hij dat al....Boilessen en Moisander had hij allang op de tribune moeten zetten en dan heb ik het niet eens over Siggy....en speel een keer 442 als de situatie daarom vraagt
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 16:31   quote  deeplink  
Opstelling is leuk:)
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het enige wat ik me afvraag is of De Boer nog wel de invloed heeft die hij eerst had. Denk wel eens dat Frank in zijn hoofd zoveel verder is dan die selectie
Dat zo best eens kunnen.
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 16:38   quote  deeplink  
Weetje.. Sorryeven wat anders..... Ik erger me aan die zogenaamde spannende muziek op erwdivisie live, op totaal geen spannende momenten van een opwarming...:|
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 01 maart 2015 - 16:40   quote  deeplink  
ondanks dat PSV als sterker en beter speelt dan Ajax, zie ik toch een kans dat Ajax misschien wel met 0-1 voor komt te staan, daar PSV dan toch wel even stil is. Zolang wij niet één doelpunt meer maken, dan win je ook niet. Is logisch.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 maart 2015 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:38 schreef freakie het volgende:
Weetje.. Sorryeven wat anders..... Ik erger me aan die zogenaamde spannende muziek op erwdivisie live, op totaal geen spannende momenten van een opwarming...:|
Ergeren is zo energie vretend....zet je geluid af, heb je ook geen ergenis
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:40 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ergeren is zo energie vretend....zet je geluid af, heb je ook geen ergenis
Hahahhaha dankje.. Das een hele goede, maar nu gingen ze ook nog eens een slomo uitproberen.. Manman
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 16:45   quote  deeplink  
Nou mannen, kwart voor vijf... Heel veel succes!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 01 maart 2015 - 16:46   quote  deeplink  
Dat begint weer lekker.
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 16:46   quote  deeplink  
1.27 bezig en de eerste kans tegen....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 01 maart 2015 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 16:43 schreef freakie het volgende:

[..]

Hahahhaha dankje.. Das een hele goede, maar nu gingen ze ook nog eens een slomo uitproberen.. Manman
Ik erger me aan gele ballen.....pffff nog 90 minuten
freakie
 freakie - zondag 01 maart 2015 - 16:47   quote  deeplink  
Wat zijn ze nou allemaal aan het uitproberen??
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 01 maart 2015 - 16:58   quote  deeplink  
PSV toch de betere, daar waar Ajax het toch weer nerveus / moeilijk aan de wedstrijd bezig is.
Ajax is niet gretig genoeg. PSV wel. De Boer zit ook niet lekker op zijn stoel, gezien Ajax tot nu toe nog niet veel heeft kunnen laten zien.
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 17:03   quote  deeplink  
Ik kan niet bepaald een strijdplan bij Ajax ontdekken. Veel "op hoop van zegen" en teveel balverlies.
3sterren
 3sterren - zondag 01 maart 2015 - 17:04   quote  deeplink  
Thuisfluitende teringlijer
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 17:08   quote  deeplink  
Het zijn weer mannen tegen jongens. Geen rust aan de bal en sommige angstig zelfs. De enige die als een kerel speelt is Serero
Loetje
 Loetje - zondag 01 maart 2015 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 17:04 schreef 3sterren het volgende:
Thuisfluitende teringlijer
Valt best mee hoor.
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 01 maart 2015 - 17:08 schreef Loetje het volgende:
Het zijn weer mannen tegen jongens. Geen rust aan de bal en sommige angstig zelfs. De enige die als een kerel speelt is Serero
Eens! En opnieuw zijn ALLE afvallende ballen voor PSV. Die tonen veel meer strijd om de bal.
3sterren
 3sterren - zondag 01 maart 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Kishnaaaaaa
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 maart 2015 - 17:14   quote  deeplink  
Vetttttttttt.......daaaaaaaaaag boertjus!!
Pietje
 Pietje - zondag 01 maart 2015 - 17:14   quote  deeplink  
YESSSSSSSSS 0-1
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 01 maart 2015 - 17:15   quote  deeplink  
Thuisfluiter is helaas een understatement!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 01 maart 2015 - 17:15   quote  deeplink  
Kan niet zeggen dat het lekker gaat bij Ajax. Teveel balverlies is de oorzaak dat Ajax niet in de wedstrijd zit. Dit dankzij de gretigheid van PSV. De 0-1 is te danken aan de zwakke moment van Zoet.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV - Ajax (zondag 1 maart 2015, 16:45); 1 - 3

0.0071718