BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: VERNIEUWBOUWPLAN DE KUIP VAN DE BAAN

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 maart 2015 - 11:41   quote  deeplink  
Heeft RdK met al haar goede bedoelingen de boel niet ontzettend opgehouden? Was nieuwbouw in allereerste instantie sowieso al niet het plan? Die indruk had en heb ik in ieder geval wel.
dobias
 dobias - dinsdag 10 maart 2015 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 11:11 schreef Bosifyable het volgende:
De vorige berekeningen lieten zien dat Feyenoord met (toentertijd) HNS keihard failliet zou zijn gegaan na verloop van tijd. Sorry, maar daar ga ik dan echt niet 'als een front' achter staan.

Of ze renoveren of nieuw willen bouwen interesseert me niet, als Feyenoord er maar beter van wordt.
Dat is echt gelul. Die berekeningen waren echt niet slecht.

En ja uiteindelijk moeten we doen wat beste is voor feyenoord.
De meeste willen de kuip alleen maar houden uit nostalgie gevoelens.
Op die manier run je geen bedrijf!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 maart 2015 - 12:11   quote  deeplink  
De Kuip is altijd een molensteen om de nek van Feyenoord geweest op financieel gebied... Daar moet je voor waken. Ik vind dergelijke bedragen gigantisch. Ik weet niet hoeveel jaar ervoor uitgetrokken wordt het af te lossen, maar het zijn gigantische bedragen... Stel dat je een stadion van 200m hebt en dat je in 40 jaar aflost... Pffff, dan zit je, wanneer je hem helemaal zou willen aflossen, al op 5m per jaar en dan komt de rente er ook nog eens overheen.... Heb je de komende jaren weer een molensteen om je nek... Aan de andere kant: als je wat wilt, de rente is nu laag....., dus lijkt mij dat haast toch geboden is? Of werkt dat niet zo...?
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 10 maart 2015 - 12:26   quote  deeplink  
Op naar NIEUWBOUW dan maar !!!
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 11:21 schreef kenny het volgende:

[..]

ga maar weer door met tweespalt , je kan een hoop zeggen over Gudde maar dat hij zuinig en krenterig zonder risico's beleid neerzet valt niet over te twisten
zou hij dan inzake nieuw stadion wel alle risico's nemen ?? daar geloof ik niks van
Ik wil niet doorgaan met tweespalt, alleen lijkt het me niet gek dat een deel van de supporters niet achter een plan staat waar de club van naar de klote zou gaan. Daarom ook de opmerking dat een plan waar aantoonbaar duidelijk wordt dat Feyenoord er beter van wordt gewenst is.
kenny
 kenny - dinsdag 10 maart 2015 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 12:39 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Ik wil niet doorgaan met tweespalt, alleen lijkt het me niet gek dat een deel van de supporters niet achter een plan staat waar de club van naar de klote zou gaan. Daarom ook de opmerking dat een plan waar aantoonbaar duidelijk wordt dat Feyenoord er beter van wordt gewenst is.
nou dat is nieuwbouw , ik heb vertrouwen in Gudde en laten we dit allemaal hebben
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 12:48   quote  deeplink  
Ah, nou ga ik het meteen geloven. Omdat je het zo overtuigend brengt. Houd op, schei uit zeg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 maart 2015 door Bosifyable --
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 12:49   quote  deeplink  
Leesvoer mensen..!

Reconstructie: waar ging het mis met de BAM-Kuip?

En dat is drie. Na het Maasstadion en HNS, is nu ook het BAM-plan van de baan. Een jaar lang werd er onderhandeld tussen club, stadion en bouwer, maar uiteindelijk bleek alles te duur. Wie is er schuldig? En ook, wat nu?

Terug naar december 2013. Nadat in het voorjaar van dat jaar het HNS-plan door de gemeenteraad wordt afgeschoten, heerst er in december een kleine jubelstemming bij supporters en club. Er is een historisch akkoord gesloten over de verankering van supporters binnen de club, met een door supporters voorgestelde commissariss aan toe, en er zijn met Hans Vervat, Jos van der Vegt en kartrekker Wim van Sluis drie verkenners aangesteld die alle mogelijke bouwplannen gaan doorlichten. De eerste paal in de grond lijkt een kwestie van anderhalf a twee jaar.

En toen in april vorig jaar BAM als winnaar uit het verkenningstraject kwam, zag alles er goed uit. Er lag een mooi, realistisch en ogenschijnlijk financieel haalbaar plan, waarmee het spelersbudget en de begroting van Feyenoord aan het eind van dit decennium al verdubbeld konden worden. De sfeer tussen verkenners en supporters was goed. De relatie met de club bleef moeizaam, de commissaris liet ondanks twee aangedragen kandidaten op zich wachten, maar oké, de handtekeningen van de clubbestuurders stonden onder het document.

Te rooskleurige cijfers

Maar nadat BAM verder is, gaat het langzaam mis. Op alle fronten. De cijfers die BAM in het verkenningstraject presenteerde, blijken veel te rooskleurig geweest te zijn. De 185 miljoen euro die BAM zei dat de vernieuwbouwing moest kosten, bleek fout; er komen tientallen miljoenen bij aan kosten die door BAM (bewust? Onbewust?) niet in hun model waren meegenomen. In november 2013 komt de aap uit de mouw en stelt BAM tegenover Feyenoord niet te kunnen leveren wat in het verkenningstraject beloofd was voor de prijs die gepresenteerd werd. Zette BAM bewust te laag in in de hoop de opdracht te krijgen? Is er onbewust verkeerd gerekend?

Het is in die tijd dat duidelijk wordt dat ook het BAM-plan wellicht suboptimaal is. Bij Feyenoord neemt de twijfel toe. Twijfel die er overigens vanaf het begin al was; binnen de club is nog steeds een stroming die er heilig van overtuigd is dat nieuwbouw de beste optie is. Die stroming, met onder meer Eric Gudde en de invloedrijke Pim Blokland, is tijdens de onderhandelingen met BAM door de verkenners en de stuurgroep naar de achtergrond verdreven, maar nog steeds invloedrijk. Na het HNS-debacle is hun rol, niet onterecht, kleiner geworden. Een andere stroming, met daarin onder meer de nieuwe commissaris William Bontes, staat open in de discussie voor supporters die meepraten een verademing.

De rol van Feyenoord

Maar niet alleen bij BAM en haar misrekeningen ligt de schuld voor dit nieuwe debacle. Ook de club en stadion zelf zijn verantwoordelijk. Eigenlijk wist Feyenoord zelfs tijdens de onderhandelingen nog niet goed wat ze zelf wilden. Wel een dak, geen dak. En na de ongeregeldheden bij de wedstrijd tegen Besiktas roept stadiondirecteur Jan van Merwijk tijdens onderhandelingen ineens dat er ook maar weer gewoon een gracht in moet komen. Het meerdere keren wijzigen van het programma van eisen frustreert alle betrokkenen, omdat het onduidelijkheid creëert over de kosten van vernieuwbouw. Telkens moet het plan worden aangepast, en daarmee ook het prijskaartje.

Ondertussen haken de supporters die aan tafel zaten af. Ze zijn er klaar mee dat gemaakte afspraken niet worden nagekomen en trekken zich terug. Met het document dat in december 2013 óók door clubbestuurders werd ondertekend wordt naar hun mening veel te weinig gedaan. Welke kandidaten ze ook voorstellen voor de commissariszetel, steeds worden ze om onduidelijke redenen afgeschoten. Meest bizar is de behandeling van de eerste twee kandidaten, twee ervaren bestuurders: ze gaan een heel traject met assessments door, staan klaar om benoemd te worden, maar worden dan alsnog afgewezen. Waarom? Wil Feyenoord geen door supporters voorgesteld lid in de raad van commissarissen? Waarom zeggen ze dat dan niet gewoon? Werden de supporters in december 2013 zoethoudertjes toegeschoven waarvan de club wist dat ze niet nagekomen zouden worden, enkel en alleen om hun handtekening te krijgen voor het verkenningstraject? De club bepleit telkens de afspraken heus na te willen komen, maar dat de benoemingen niet bij hen, maar bij de aandeelhouders liggen en dat zon benoeming nou eenmaal lastig is. Maar ondertussen worden met Gerard Hoetmer en William Bontes wel twee andere commissarissen benoemd. Waar een wil is, etc

De verkenners betreuren het wegvallen van de supporters. In de structuur zoals zij die oorspronkelijk in gedachten hadden, lag er een grote rol voor ze weggelegd tot in de top van de stuurgroep aan toe. In elke werkgroep zouden supporters mee gaan praten, maar dat komt vanaf het begin al amper van de grond; enerzijds worden benoemingen tegengewerkt door de club, anderzijds wil de supportersafvaardiging afwachten hoe de relatie met de club zich ontwikkelt. Het is ook in deze beginfase al dat de rol van Eric Gudde wordt verkleind. Namens de club komt president-commissaris Dick van Well in de top van de stuurgroep, de algemeen directeur wordt weggestopt in wat werkgroepen.

Wat BAM kan en Feyenoord wil

Naar mate het traject en de onderhandelingen vorderen blijkt er een te groot gat te zitten tussen wat BAM kan en wil leveren voor een accepteerbare prijs en wat Feyenoord wil. Onder meer op gebied van duurzaamheid is Feyenoord ambitieuzer dan de bouwgigant. Prima, denkt BAM, maar de hogere kosten worden door de club dan weer niet geaccepteerd.

Anderzijds verwijten club en verkenners BAM de kosten van haar eigen plan te hebben onderschat, waarmee de onderhandelingen al meteen met een achterstand beginnen: het streven is om voor rond de 200 miljoen euro te gaan bouwen niet tientallen miljoenen duurder. Opmerkelijk is hier natuurlijk dat HNS oorspronkelijk zon 360 miljoen euro moest gaan kosten. Het tekent eens te meer hoe megalomaan en absurd dat plan was. Als Feyenoord voor 220 miljoen al niet wil verbouwen, hoe risicovol was HNS dan wel niet geweest?

Uiteindelijk klappen de onderhandelingen over een bedrag van negen miljoen euro plus vijf miljoen inflatie. Het lijkt weinig, maar is ongeveer het spelersbudget van Feyenoord voor één seizoen. Het lijkt ook overbrugbaar, maar als in eerste instantie al tientallen miljoen overbrugd moesten worden, zal dit de niet te nemen laatste stap geweest zijn. Maandagmiddag tussen half vijf en half zes, nadat in een vergadering de onderhandelingen zijn stopgezet, belt René van Ierschot, president van het stadion, veel betrokkenen op: na HNS gaat nu ook de stekker uit het BAM-plan.

En nu?

Wat nu? Een gefaald verkenningstraject kan de havikken die pleiten voor nieuwbouw legitimiteit geven: vernieuwbouw is immers uitgebreid onderzocht, maar te duur en te risicovol bevonden, dus geen optie meer. De vrees voor dat argument heb ik zelf al sinds het klappen van het HNS-plan; alsof bestuurders die de geschiedenis in willen gaan als de mannen die het grootste stadion van Nederland bouwden ineens tegen een dergelijk plan worden. Natuurlijk niet. De contacten met VolkerWessels zijn overigens verwaterd, en positief hierin is dat de rol van enkele verantwoordelijken voor het HNS-debacle in de hele stadiondiscussie is verkleind. Maar onder de radar wordt er echt nog wel ergens gewerkt aan een plan voor nieuwbouw. Het zal me niet verbazen als binnen enkele weken of maanden er een (nieuwe) partij naar voren komt met een plan voor een werkelijk nieuw stadion. Probleem wordt wel waar dat stadion precies gebouwd moet gaan worden. De Maas-optie was te duur vanwege het uitkopen van ondernemers, op Varkenoord wil de gemeente een sportcampus gaan bouwen. Rest wellicht enkel het slopen van De Kuip om op dezelfde grond een nieuw stadion te bouwen.

Er zit een verschil tussen wat er nu moet gebeuren en wat er zal gebeuren. Wat er moet gebeuren is de relatie met gemeente en supporters verbeteren. Installeer die commissariss nu toch eindelijk, een punt waar ook burgemeester Aboutaleb zich inmiddels mee bemoeit. Die benoeming zouden good will tonen, laten zien dat het akkoord van december 2013 meer was dan alleen een vliegende start (met draagvlak van supporters!) van de verkenners, en de relatie met de gemeente verbeteren. Feyenoord en stadion zouden Red De Kuip kunnen uitnodigen om hun nieuwe plan toe te lichten, maar wat er denk ik zal gebeuren is dat er wel weer een commissie in het leven geroepen zal worden met de bekende koppen. Een andere optie is dat de gemeente de regie in handen neemt.

Stilstand

Uiteindelijk verliest vooral het instituut Feyenoord. De treurige realiteit is dat het klappen van het BAM-plan de financiële achterstand op PSV en Ajax groter zal maken. Ajax heeft 100 miljoen euro op de bank staan, en als PSV volgend seizoen Champions League gaat spelen wordt het gat met de Eindhovenaren nóg groter. Een financieel haalbaar stadion zou de begroting voor het einde van dit decennium verdubbeld hebben maar zon stadion bleek BAM niet te kunnen bouwen.

Inmiddels wordt er al meer dan tien jaar gesproken over een nieuw stadion, maar is er nog geen paal in de grond gegaan. Persoonlijke belangen, maar ook interne richtingenstrijd en onduidelijkheid over wie nou wat wil, een top die uit 35 belanghebbenden bestaat, misvattingen bij de bouwers, wellicht ook bij de verkenners, zetten Feyenoord nu wéér twee tot vijf jaar op stilstand. En in dit geval is stilstand écht achteruitgang.

Wat er rest? Er is nieuwbouw geprobeerd, er is vernieuwbouw onderzocht. Beiden bleken niet haalbaar. Moet Feyenoord duidelijk maken wat haar eisen zijn? Dat sowieso. Moeten bouwers haar cijfers beter op orde hebben? Vanzelfsprekend. Maar uiteindelijk is er vooral nodig wat de grote Leen van Zandvliet, de man die zijn droom over De Kuip realiseerde, in geen matige hoeveelheid had: visie. Bij alle betrokkenen.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 maart 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 12:39 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Er is geen enkel plan waar iedereen achter staat, dus dan kom je nergens... zoals jij het formuleert... Klopt ook niet hè...?
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 13:12   quote  deeplink  
Nee, maar je hebt altijd mensen die kritiek leveren om maar kritiek te kunnen leveren. Meer zoals jij nu doet zeg maar. Het vorige plan, HNS, stuitte binnen supporters, gemeente, politiek, overal, op zoveel weerstand, dat er wel gezegd mag worden dat het een niet te realiseren plan is. Daar doelde ik dus op.
Joop Kleij
 Joop Kleij - dinsdag 10 maart 2015 - 13:23   quote  deeplink  
Hou eens op met dat gehak op Gudde. Had hij dan voor een halfbakken plan van de BAM moeten gaan op basis van de tijdsdruk. (Dan hadden over een jaar of 10 de rapen pas echt gaar geweest). Weleens nagedacht over de rol van Radio Rijnmond met mensen als J.D. Stouten. Marcel van der Kraan (verslaggever bij de Telegraaf en Feyenoord kenner) had het nog niet zo slecht gezien, maar werd door Radio Rijnmond in casu JDS publiekelijk verketterd. Lekker achter de muziek aangelopen hoor..... Maar heeft niets opgeleverd.
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 13:38   quote  deeplink  
Daarom nú Daden, dat hoort bij Feyenoord!
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 13:43   quote  deeplink  
Misschien begrijpt Joop Kleij het niet, "tijdsdruk"(?) de plannen tot een vernieuwd of nieuw stadion die lopen al jaaaaaaren! Blader maar eens terug je zult schrikken...
van geil
 van geil - dinsdag 10 maart 2015 - 13:51   quote  deeplink  
stadion.jpg
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 13:57   quote  deeplink  
PRECIES.
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 maart 2015 - 14:00   quote  deeplink  
Mooi plan. Ambitieus. Lijkt mij geweldig om op zo'n locatie een prachtig klimaatneutraal stadion te bouwen.

Wat is er nou eigenlijk voor nodig om zoiets te realiseren? Volgens mij is daar een veelvoud aan maatregelen voor nodig: Supporters hard en strak aanpakken. Alle seizoenkaarten van idioten intrekken. Geen supporters meer mee naar uitduels, zowel in Nederland als in Europa. Juiste signaal afgeven naar buiten en daarmee een basis creëren om die dikke droomsponsoren na al die jaren wél te strikken.

Dat zou een mooi begin zijn.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 10 maart 2015 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 13:51 schreef van geil het volgende:
[ afbeelding ]
Geil
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 10 maart 2015 - 14:32   quote  deeplink  
Inderdaad..
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 14:38   quote  deeplink  
Pracht plan...Doen!
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 15:02   quote  deeplink  
Hoeveel kostte dat ook alweer..? 500-600 miljoen? Zou het ultieme stadion zijn, maar dan heb je echt de juiste sponsors erachter nodig.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 10 maart 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 15:02 schreef Bosifyable het volgende:
Hoeveel kostte dat ook alweer..? 500-600 miljoen? Zou het ultieme stadion zijn, maar dan heb je echt de juiste sponsors erachter nodig.
Niet reëel idd.
JoopieKlepzeikerT
 JoopieKlepzeikerT - dinsdag 10 maart 2015 - 15:09   quote  deeplink  
Ik vind dat zon'n grote organisatie als BAM ook behoorlijk gezichtsverlies lijd na deze deceptie. Ongelooflijke eigenlijk.
Jan Tol
 Jan Tol - dinsdag 10 maart 2015 - 15:37   quote  deeplink  
Slechte reclame voor BAM - daardoor weinig perspectief voor de toekomst.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 10 maart 2015 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 13:12 schreef Bosifyable het volgende:
Nee, maar je hebt altijd mensen die kritiek leveren om maar kritiek te kunnen leveren. Meer zoals jij nu doet zeg maar. Het vorige plan, HNS, stuitte binnen supporters, gemeente, politiek, overal, op zoveel weerstand, dat er wel gezegd mag worden dat het een niet te realiseren plan is. Daar doelde ik dus op.
Ja, klopt. Ik riep maar wat. Eigenlijk interesseert Feyenoord me niets, maar ik zit hier altijd te posten omdat ik graag kritiek mag leveren..... Wat denk je zelf....?

Maar goed, inhoudelijk bedoelde ik dat je hier voor- en tegenstanders op hebt, maar dat geldt ook voor de andere plannen. Het maakt niet uit welk plan er komt, er zal altijd tegenstand zijn.... Dus doet die opmerking over tegenstand er niet toe, tenzij je daardoor moet besluiten niets te doen, maar dat is geen optie. Dat kan niet. Er moet wat gebeuren, nieuwbouw òf verbouw....
daan limbos
 daan limbos - dinsdag 10 maart 2015 - 16:46   quote  deeplink  
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hier egootjes een wel heel grote rol spelen en stevig met elkaar botsen. Voeg daarbij de Euro-tekens in de ogen van de bouwbedrijven, en de soap is compleet. Belangen van de supporters worden terzijde geschoven, of je nu voor vernieuwbouw of nieuwbouw bent. En het voetbal is tot allergrootste bijzaak verheven. Wie weet hoe het verder moet mag het nu zeggen, o nee, kan niet, want we zijn onmondige supporters!
VVout
 VVout - dinsdag 10 maart 2015 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 13:51 schreef van geil het volgende:
[ afbeelding ]
Ik stem voor, gaan met die banaan :)
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 16:04 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Ja, klopt. Ik riep maar wat. Eigenlijk interesseert Feyenoord me niets, maar ik zit hier altijd te posten omdat ik graag kritiek mag leveren..... Wat denk je zelf....?

Ik heb het over 1 opmerking en jij voelt je aangesproken op je hele forum bestaan. 't Is goed met je.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 10 maart 2015 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 12:53 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Er is geen enkel plan waar iedereen achter staat, dus dan kom je nergens... zoals jij het formuleert... Klopt ook niet hè...?
Omdat de gemeente Rotterdam van die centenneukers zijn die vlak voor de verkiezingen het niet aan durven om knopen door te hakken ten gunste van Feyenoord. Dat zou teveel stemmen kosten ...
theezakje
 theezakje - dinsdag 10 maart 2015 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 11:11 schreef Bosifyable het volgende:
De vorige berekeningen lieten zien dat Feyenoord met (toentertijd) HNS keihard failliet zou zijn gegaan na verloop van tijd. Sorry, maar daar ga ik dan echt niet 'als een front' achter staan.

Of ze renoveren of nieuw willen bouwen interesseert me niet, als Feyenoord er maar beter van wordt.
Van nieuwbouw worden ze beter, van renoveren niet, dat bleek al eerder en nu weer.
Met nieuwbouw heb je geen limiet voor wat betreft grootte en aantal toeschouwers.
Als je wilt wedijveren met Ajakkes en PSV is dat heel belangrijk.
theezakje
 theezakje - dinsdag 10 maart 2015 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 18:01 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Omdat de gemeente Rotterdam van die centenneukers zijn die vlak voor de verkiezingen het niet aan durven om knopen door te hakken ten gunste van Feyenoord. Dat zou teveel stemmen kosten ...
Ben ik het niet helemaal mee eens, als je een derde van je personeel niet meer nodig hebt (is in 2013 en 2014 gebeurt) en daarna wel heel makkelijk een flink geldbedrag voor een nieuwe kuip hebt dan heb je daarna toch wel iets uit te leggen.
Dat is wat de gemeente Rotterdam heeft gedaan om te bezuinigen.
Ik ben dus een derde van mijn collega's kwijt geraakt.
theezakje
 theezakje - dinsdag 10 maart 2015 - 19:12   quote  deeplink  
Het zou mooi zijn als een van die grote jongens als Shell of Esso iets voor deze regio zou doen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 19:20   quote  deeplink  
Doen ze niet. Sterker nog, die trekken de business zo weg als t ergens goedkoper of beter kan.
sevillana
 sevillana - dinsdag 10 maart 2015 - 19:29   quote  deeplink  
Red de Kuip misschien een nieuwe kans geven, met Ivo als onafhankelijke partij als aanstuurder?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 19:31   quote  deeplink  
Wat ik her en der lees is dat RdK tegen dezelfde zaken aan gaat lopen.
Maar goed, wat anders.
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 10 maart 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 14:00 schreef Barabas het volgende:
Mooi plan. Ambitieus. Lijkt mij geweldig om op zo'n locatie een prachtig klimaatneutraal stadion te bouwen.

Wat is er nou eigenlijk voor nodig om zoiets te realiseren? Volgens mij is daar een veelvoud aan maatregelen voor nodig: Supporters hard en strak aanpakken. Alle seizoenkaarten van idioten intrekken. Geen supporters meer mee naar uitduels, zowel in Nederland als in Europa. Juiste signaal afgeven naar buiten en daarmee een basis creëren om die dikke droomsponsoren na al die jaren wél te strikken.

Dat zou een mooi begin zijn.
Prima idee , jammer dat iedereen er overheen heeft gelezen, daarom deze quote :)
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:35 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

Prima idee , jammer dat iedereen er overheen heeft gelezen, daarom deze quote :)
niet overheen gelezen. Het is irreëel en onhaalbaar. Dus nutteloos te bespreken.
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

niet overheen gelezen. Het is irreëel en onhaalbaar. Dus nutteloos te bespreken.
Niks nieuws onder de zon; dat heeft 'ie wel vaker :')
theezakje
 theezakje - dinsdag 10 maart 2015 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:29 schreef sevillana het volgende:
Red de Kuip misschien een nieuwe kans geven, met Ivo als onafhankelijke partij als aanstuurder?
Ivo en onafhankelijk, dat wordt gelijk een probleem vrees ik.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:43 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Niks nieuws onder de zon; dat heeft 'ie wel vaker :')
Ach, zo sterk wil ik t niet zeggen, maar hij wil graag 'reacties'
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 10 maart 2015 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Zo sterk bedoel ik het zelf ook niet, refereerde naar een van zijn eigen posts.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 20:10 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Zo sterk bedoel ik het zelf ook niet, refereerde naar een van zijn eigen posts.
ja gekkie, die lees ik toch bijna niet joh.
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 maart 2015 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:39 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Oneens
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 maart 2015 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:56 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Wat een badinerende opmerking zeg.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 21:16 schreef Barabas het volgende:

[..]

Wat een badinerende opmerking zeg.
ik denk niet dat t woord betekent wat je denkt dat het betekent.
Barabas
 Barabas - dinsdag 10 maart 2015 - 21:23   quote  deeplink  
Ga lekker je moeder vervelen joh.
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 10 maart 2015 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:29 schreef sevillana het volgende:
Ik heb liever een NIEUW stadion zoals de MEERDERHEID het wil !
lijdensweg
 lijdensweg - dinsdag 10 maart 2015 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 19:11 schreef theezakje het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens, als je een derde van je personeel niet meer nodig hebt (is in 2013 en 2014 gebeurt) en daarna wel heel makkelijk een flink geldbedrag voor een nieuwe kuip hebt dan heb je daarna toch wel iets uit te leggen.
Dat is wat de gemeente Rotterdam heeft gedaan om te bezuinigen.
Ik ben dus een derde van mijn collega's kwijt geraakt.
Dan had de gemeente OOK NIET in vastgoed moeten investeren !!! Net zoals de 'skycrapers' een icoon voor Rotterdam is , is dat HET voetbalstadion van Feyenoord ook! Als het met Feyenoord goed gaat dan is het voor de portemonnee van de gemeente Rotterdam ook goed. Dus wat dat betreft meet de gemeente met 2 maten ...
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 10 maart 2015 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 21:23 schreef Barabas het volgende:
Sterk.
ar
 ar - dinsdag 10 maart 2015 - 21:29   quote  deeplink  
Eens.
ar
 ar - dinsdag 10 maart 2015 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 10 maart 2015 - 21:23 schreef Barabas het volgende:
Met dat soort reacties moet je even 2x nadenken voordat je typt maat.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: VERNIEUWBOUWPLAN DE KUIP VAN DE BAAN

0.0066719