|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Ajax-trio mishandelt agente in burger: ''Een ernstige zaak'' (Voetbalcentraal)
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 - 10:41 schreef Hummel10 het volgende:[..] Vind jij bij Ajax voetballen dan een baan? Die gasten zijn bevoorrecht en hebben een voorbeeld functie. Dan ook nog eens met zijn drieën een vrouw uit de auto sleuren en in elkaar slaan. Hoop dat ze flink gestraft worden. En als ik naar hun namen kijk weet ik al bijna genoeg... Klopt niks van je verhaal. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Boeiend goed onderbouwde reactie ook. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 - 16:16 schreef Loetje het volgende:Voorgoed eruit flikkeren. Je maakt de club op deze manier belachelijk en je toont gedrag wat niet hoort. Hmmmmm, heb jij nooit iets verkeerds gedaan? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 - 18:00 schreef Ronald 1960 het volgende:Het is zo makkelijk oordelen als men de feiten niet kent. Helaas gebeurt dat veel te vaak! Ik betrap me zelf daar ook wel eens op. 'Gelukkig' valt het naar nu blijkt dus best wel mee.... Eerst alles afw8en en daarna pas oordelen..... +1 |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 maart 2015 - 18:43 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Feit blijft dat ze met zijn drieën waren doet niets af of ze nu wel of niet in burger was...plus ze laten haar achter en gaan er vandoor. 1 van de drie of 2 had kunnen zeggen van nokken hier laat haar met rust....of dit kan niet. Voor mij zijn ze alle drie net zo schuldig......dus optyfen Ik keur het niet goed, maar ik vind hier wel veel heiligen op de site |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Ik ken je niet, maar weet zeker dat jij op die leeftijd ook geen lieverdje was! Alleen al de woorden die je hier altijd al gebruikt zou reden moeten zijn om je voor altijd te schorsen haha |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 11:24 schreef Eide het volgende:[..] Maakt niet uit. Waar het om gaat is dat het niet om etnische achtergrond behoort te gaan maar om hetgeen iemand doet. En of je dan uit 10 generaties kaaskoppen komt, je een Poolse mama hebt of je papa en mama ook een Marokkaans paspoort hebben behoort niet uit te maken. Je rekent iemand af of wat die doet en op niets anders. En daarmee hoeft niet ontkent te worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen. Maar je kan en mag het individu niet afrekenen op de groep waartoe misschien wordt gedacht dat iemand toe behoort. +1 |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: Als je reageert moet je ook wachten dat er feiten bekend zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik heb geen idee wat er precies gebeurd is. Wèl weet ik, dat voetballers, hoe jong ook, een voorbeeldfuctie hebben. Heel veel kleine jongetjes die van voetbal houden, "spelen" dat zij een grote voetballer zijn. Dus die jongens van Ajax (A1 en A2) moeten met die voorbeeldfuctie beter omgaan. Het wordt allemaal nog precies uitgezocht, maar inmiddels heb ik begrepen dat, wanneer één of meer spelers door de rechter veroordeeld gaan worden, zij door Ajax ontslagen worden. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Klopt maar het gebeurd wel |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 14:14 schreef Pietje het volgende:Ik heb geen idee wat er precies gebeurd is. Wèl weet ik, dat voetballers, hoe jong ook, een voorbeeldfuctie hebben. Heel veel kleine jongetjes die van voetbal houden, "spelen" dat zij een grote voetballer zijn. Dus die jongens van Ajax (A1 en A2) moeten met die voorbeeldfuctie beter omgaan. Het wordt allemaal nog precies uitgezocht, maar inmiddels heb ik begrepen dat, wanneer één of meer spelers door de rechter veroordeeld gaan worden, zij door Ajax ontslagen worden. kan jij dan uitleggen waarom suarez überhaupt nog speelt.
Suarez bijt bakkal en gaat van Ajax naar liverpool, dat vraagt vind ik geen straf. Suarez bijt Ivanovic en gaat van Liverpool naar Barca, ook dat vind ik geen straf.
Dat hij 7 wedstrijden hier en 10 in engeland kreeg, is veelste kort. hij had nooit meer op het veld mogen staan. Dat hij nu nog speelt is een schande.
Dus als je over een voorbeeld functie gaat hebben dan is dit een zeer goed voorbeeld. wat zijn 7 of 10 wedstrijden schorsing nou? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Verdriet en boosheid bij één van de drie jeugdspelers van Ajax die donderdag werden aangehouden voor de mishandeling van een agente in burger. Ashraf El M. probeerde de boel juist te sussen, zegt zijn advocaat tegen AT5.
De middenvelder van de A1 was donderdagmiddag op pad met teamgenoot Zakaria El A. en Samet B. uit Ajax A2, toen de drie betrokken raakten bij een mishandeling. Ashraf El M. heeft volgens zijn advocaat geprobeerd te bemiddelen tijdens de verkeersruzie. Hij wordt net als B. niet meer verdacht en vervolgd voor de mishandeling, Zakaria El A. wel.
"Hij was in de eerste instantie blij dat alles was opgehelderd, maar al snel maakte dat plaats voor verdriet en ook wel boosheid toen hij zag wat er allemaal over hem in de media was verschenen", vertelt de advocaat van Ashraf El M. aan de Amsterdamse stadszender.
De jeugdspeler werd vorig jaar uitgeroepen tot Talent van De Toekomst. "Het is extra zuur als blijkt dat de verdenking onterecht is, want het kwaad is al geschied. Al die berichtgeving is er en juist met jongens met zulke mooie toekomst voor zich is het natuurlijk een ontzettende smet."
Ajax besloot vrijdag dat het trio niet in actie komt voor de club, totdat er meer duidelijkheid is.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/426536/verdriet-en-boosheid-bij-grootste-talent-van-ajax-na-mishandeling.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax |
|
|
|
|
infamous psv
|
|
|
Als Ajax ballen heeft dan worden ze alle 3 geroyeerd.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Als Boudewijn ballen heeft trapt hij je hier weg. Of willen jullie in Eindhoven deze 3 spelers graag hebben? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 21:29 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Als Boudewijn ballen heeft trapt hij je hier weg. Of willen jullie in Eindhoven deze 3 spelers graag hebben? Dat zou mij niks verbazen. Het geval met bazoer zit die tweedehands autoverkoper nog steeds dwars dus hij wil ajax graag terug pakken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 18:25 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] kan jij dan uitleggen waarom suarez überhaupt nog speelt. Suarez bijt bakkal en gaat van Ajax naar liverpool, dat vraagt vind ik geen straf. Suarez bijt Ivanovic en gaat van Liverpool naar Barca, ook dat vind ik geen straf. Dat hij 7 wedstrijden hier en 10 in engeland kreeg, is veelste kort. hij had nooit meer op het veld mogen staan. Dat hij nu nog speelt is een schande. Dus als je over een voorbeeld functie gaat hebben dan is dit een zeer goed voorbeeld. wat zijn 7 of 10 wedstrijden schorsing nou? Heb ik ergens geschreven, dat ik het gedrag van Suàrez ooit heb goedgekeurd??? |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 11:24 schreef Eide het volgende:[..] Maakt niet uit. Waar het om gaat is dat het niet om etnische achtergrond behoort te gaan maar om hetgeen iemand doet. En of je dan uit 10 generaties kaaskoppen komt, je een Poolse mama hebt of je papa en mama ook een Marokkaans paspoort hebben behoort niet uit te maken. Je rekent iemand af of wat die doet en op niets anders. En daarmee hoeft niet ontkent te worden dat er problemen zijn met bepaalde groepen. Maar je kan en mag het individu niet afrekenen op de groep waartoe misschien wordt gedacht dat iemand toe behoort. Kijk maar naar de criminaliteits-statistieken. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Maar die zijn landelijk...proffesor |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Niet terug te voeren naar Ajax gap....jullie kunnen er ook wat van |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Vreemde gedachtegang houd je er op na zeg.... |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
Zakaria El A. ..... El Amstelkade? El Appelstroop? Of toch El Aardbeienjam? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Klopt...maar jij kent mij niet en de rest hier wel....overigens zijn de meeste op jouw forum niet blij met jou...dus wat zegt dat Bassie |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ga je nu de stoere jongen uithangen ?? Flikker op man |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote: Statistisch gezien minder vaak als Marokkanen die rotzooi trappen |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op [url=/topic-28alp2/#129674dag 14 maart 2015 - 23:32[/url] schreef Nenam_tiL het volgende:
[..]
Ga je nu de stoere jongen uithangen ?? Flikker op man
Hij reageerde gewoon normaal op het bovenstaande bericht. Ging niet over Ajax in het algemeen maar over mijn vooroordeel over de genoemde namen. Komen ze met een tegenargument dat dronken Nederlanders baby's doodrijden. Beetje zwart-wit aangezien dat dat een incident is (wat het niet minder erg maakt) en het toch wel algemeen bekent is dat er een grote groep Marrokanen voor overlast zorgt. Daar zijn genoeg cijfertjes over te vinden. De vergelijking gaat daarom ook totaal krom. Zeg ik dat elke Marrokaan slecht is nee toch? Er is gewoon een te grote groep in Nederland aanwezig die het verpest voor de goedwillende. Pas je aan probeer je te gedragen zoals ieder ander zou moeten. En nee heeft niks met rasicme te maken er zijn namelijk ook genoeg Nederlanders die wel een cursusje opvoeding mogen krijgen. Marrokaan is voor mij niet per definitie slecht maar uit eigen negatieve ervaringen kan zo 5 of 6 incidenten uit mijn mouw schudden heb ik meer last ervaren van deze groep dan van elke andere subgroep binnen Nederland. Nogmaals ik beoordeel niemand op uiterlijk, kleur of godsdienst maar spreek uit eigen ervaring. En vanuit die ervaringen was het voor mij geen verassing dat het zulke namen waren die bij dit delict hoorden. Niks meer niks minder |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Nu lag er een enorme plank. Werkelijk gigantisch. En dan sla je nog mis. Best knap.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Gebeurtenis, een feit en om te huilen.
quote:Vervolgens kwamen de Ajacieden op haar afgestormd en werd de vrouw hardhandig uit haar bolide gesmeten. Met de hulp van Burgernet en tips van een buurtbewoner konden de daders worden ingerekend. Feit dat persoon A aangeeft dat hij de boel probeerde te sussen bevestigd ook een incident.
Wie precies en hoe ernstig zal moeten worden bewezen maar de gebeurtenis is hoe dan ook verwerpelijk.
Het noemen van namen en de daaraan verbonden beschuldiging zonder onomstotelijk bewijs door media is natuurlijk ook verwerpelijk.
Samengevat zijn we in de geschiedenis weer een triest verhaal rijker. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 09:27 schreef VVout het volgende:Gebeurtenis, een feit en om te huilen. [..] Feit dat persoon A aangeeft dat hij de boel probeerde te sussen bevestigd ook een incident. Wie precies en hoe ernstig zal moeten worden bewezen maar de gebeurtenis is hoe dan ook verwerpelijk. Het noemen van namen en de daaraan verbonden beschuldiging zonder onomstotelijk bewijs door media is natuurlijk ook verwerpelijk. Samengevat zijn we in de geschiedenis weer een triest verhaal rijker. En uiteindelijk blijkt van dat verhaal ook geen reet te kloppen. Sensatie zoeken en maken is de media een kei in want daar scoor je aandacht mee. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 09:42 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] En uiteindelijk blijkt van dat verhaal ook geen reet te kloppen. Sensatie zoeken en maken is de media een kei in want daar scoor je aandacht mee. Misschien klopt van het verhaal niet ieder woord maar persoon A geeft aan dat hij probeerde de boel te sussen, daarmee staat vast dat er wel iets aan de hand was.
De rol van de media is gewoon beklaagd, vergeten gewoon ieder recht van privacy. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Als hij er over 3 jaar 25 inschiet dan willen jullie wel juichen ofniet? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Nou, dacht het niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik wel. Kan mij het nou schelen wat die gasten uitvreten buiten Ajax. Kluivert reed er 1 dood en iedereen stond nog steeds op de banken voor hem. Als deze drie over 5 jaar de sterren van de hemel spelen in de arena zal er geen mens zijn die ze zal uitfluiten om iets dat ze afgelopen week al dan niet gedaan zouden hebben. En een ieder hier die zegt dat dit wel zo is vind ik hypocriet. Ik hoor hier namelijk ook niemand over kluivert. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Daarom is het nog wel om te huilen, uitsluiten is niet nodig er moet ruimte zijn voor fouten in het leven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:30 schreef VVout het volgende:Daarom is het nog wel om te huilen, uitsluiten is niet nodig er moet ruimte zijn voor fouten in het leven. En daarom zeg ik, straffen zoals ieder ander in NL gestraft hoort worden.. En daarmee klaar.. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:34 schreef remco k het volgende:[..] En daarom zeg ik, straffen zoals ieder ander in NL gestraft hoort worden.. En daarmee klaar.. Dat zal dan wel een hele milde straf worden! ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Binnen Europa heeft Nederland een vrij streng strafklimaat.. Dat valt echt wel mee.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens mogen straffen van mij een stuk hoger uitvallen, de verhouding is een beetje zoek..
Een jochie van 12 dat zonder vergunning vist krijgt gewoon 100 Euro aan zijn broek.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Wat Remco ook al zei: Nederland heeft gewoon een streng strafbeleid. Het gaat een beetje mank in vergelijking met ons boeteklimaat wat nog veel zwaarder is.
Hoewel... als ik dan hoor dat die man die die 3 weken oude baby doodreed al 35+ keer voor de rechter is geweest vanwege zijn rijgedrag.... hoeveel fouten mag iemand in godesnaam maken voordat de maat vol is. Dat soort weifelend optreden verscheurd nu wel een familie. Zelfde in het dorp waar mijn ouders wonen, vent rijdt met 110 in de bebouwde kom, raakte de controle over het stuur kwijt en rijdt een 14-jarig meisje compleet aan flenters. 60 uur taakstraf en 3 jaar rijontzegging.... omdat roekeloos rijgedrag niet bewezen wordt geacht. Zo'n rechter moet meteen uit het ambt worden gezet in mijn optiek. Hoe hard moet het dan gaan voordat het roekeloos is?
Maar dat terzijde: wij hebben best een fors strafklimaat. En feit is dat (nog) zwaar straffen niet tot minder criminaliteit en dergelijke leidt. Sterker nog, landen waar sterker wordt gestraft dan in Nederland zien juist meer recidive en zware criminaliteit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 15:18 schreef remco k het volgende:[..] Binnen Europa heeft Nederland een vrij streng strafklimaat.. Dat valt echt wel mee.. Hij kan hoogstens een werkstraf krijgen en uiteindelijk zal het wel aflopen met een boete! Noem ik niet erg zwaar en zo zijn er meer voorbeelden waarde uiteindelijke straf veel te mild was in vergelijking met het begane strafbare feit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 15:31 schreef Eide het volgende:[..] Wat Remco ook al zei: Nederland heeft gewoon een streng strafbeleid. Het gaat een beetje mank in vergelijking met ons boeteklimaat wat nog veel zwaarder is. Hoewel... als ik dan hoor dat die man die die 3 weken oude baby doodreed al 35+ keer voor de rechter is geweest vanwege zijn rijgedrag.... hoeveel fouten mag iemand in godesnaam maken voordat de maat vol is. Dat soort weifelend optreden verscheurd nu wel een familie. Zelfde in het dorp waar mijn ouders wonen, vent rijdt met 110 in de bebouwde kom, raakte de controle over het stuur kwijt en rijdt een 14-jarig meisje compleet aan flenters. 60 uur taakstraf en 3 jaar rijontzegging.... omdat roekeloos rijgedrag niet bewezen wordt geacht. Zo'n rechter moet meteen uit het ambt worden gezet in mijn optiek. Hoe hard moet het dan gaan voordat het roekeloos is? Maar dat terzijde: wij hebben best een fors strafklimaat. En feit is dat (nog) zwaar straffen niet tot minder criminaliteit en dergelijke leidt. Sterker nog, landen waar sterker wordt gestraft dan in Nederland zien juist meer recidive en zware criminaliteit. En die voorbeelden doel ik op. Het strafbare feit van deze jongen levert hoogstens een werkstraf op, maar zal hoogstwaarschijnlijk worden afgedaan met een boete. Daarin zal de rechter waarschijnlijk ook meerekenen dat de persoon al volledig door de media is gefileerd en op deze manier al genoeg straf heeft ondergaan. Dat gaat de advocaat waarschijnlijk ook wel gebruiken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 15:58 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Hij kan hoogstens een werkstraf krijgen en uiteindelijk zal het wel aflopen met een boete! Noem ik niet erg zwaar en zo zijn er meer voorbeelden waarde uiteindelijke straf veel te mild was in vergelijking met het begane strafbare feit. En wat zou de straf voor een vechtpartij moeten zijn dan?? Want als dat een gevangenisstraf moet zijn, dan gaan er wekelijks nog wel de nodige mensen de bak in.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een werkstraf is een prima straf voor vergrijpen die te zwaar zijn voor een boete maar niet zwaar genoeg voor celstraf. Cel kost enorm veel geld, werkstraf levert de samenleving iets op. In deze denk ik dat werkstraf een prima strafmaat is vanuit Justitie.
Wat het OM El Azzouzi oplegt boeit mij eigenlijk ook niet zo. Ik ben benieuwd wat Ajax met El Azzouzi doet. En hoe men de rol van Bulut en Al Mahdioui beoordeeld. Die twee zijn door het OM niet langer verdacht maar dat wil nog niet zeggen dat voor Ajax de kous af is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind oprecht dat Ajax er helemaal niets mee moet doen zolang Ajax er niet door gedupeerd raakt..
Maar goed, er zal wel weer afscheid genomen worden.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Op zich heeft Ajax er ook niets mee te maken. Maar spelers zijn wel het uithangbord van een club, hetgeen de sponsoren op af komen. Bovendien wil Ajax een maatschappelijke rol vervullen. Overigens ook deels met het oog op sponsoren. Ajax kan dit dus niet negeren want het gaat Ajax indirect wel aan.
Anderzijds: als het OM straft, wie ben je dan als club om daar overheen nog eens te straffen. En misschien moet je iemand ook wel eens een 2e kans gunnen. Ik ben er niet over uit. De voorlopige schorsing vind ik terecht, het verdere weet ik gewoon niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 16:58 schreef Eide het volgende:Op zich heeft Ajax er ook niets mee te maken. Maar spelers zijn wel het uithangbord van een club, hetgeen de sponsoren op af komen. Bovendien wil Ajax een maatschappelijke rol vervullen. Overigens ook deels met het oog op sponsoren. Ajax kan dit dus niet negeren want het gaat Ajax indirect wel aan. Anderzijds: als het OM straft, wie ben je dan als club om daar overheen nog eens te straffen. En misschien moet je iemand ook wel eens een 2e kans gunnen. Ik ben er niet over uit. De voorlopige schorsing vind ik terecht, het verdere weet ik gewoon niet. Als het spelers van het eerste betreft zou er niets meer volgen dan een disciplinaire maatregel, en nu ben ik er bang voor dat ze die jongen uit de opleiding schoppen..
En een voorbeeldfunctie vind ik inderdaad als je in het eerste speelt, nog niet in de jeugd.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik de jeugd ook, zeker voor een jongen die een contract heeft. Als speler van Ajax die op nationale TV is geweest vind ik wel dat je reeds in het publiek beeld staat. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote: Je mag het gewoon zeggen als je het niet begrijpt. |
|
|
|