BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-trio mishandelt agente in burger: ''Een ernstige zaak''

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - vrijdag 13 maart 2015 - 10:05
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax-trio mishandelt agente in burger: ''Een ernstige zaak'' (Voetbalcentraal)

Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 15 maart 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2015 - 22:38 schreef Barabas het volgende:

[..]

Je mag het gewoon zeggen als je het niet begrijpt.
Neem een voorbeeld aan VVout...dan weet je wat ik bedoel kneus
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 15 maart 2015 - 23:15   quote  deeplink  
Sommige Feijenoorders weten hoe ze hier kunnen reageren en jij hoort daar niet bij Bassie....jij schijt je eigen nest vol ouwe...daar doen wij niet aan.
Respect is iets wat jij niet kent... VVout wel
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2015 - 17:01   quote  deeplink  
Ajax houdt voolopig vast aan de schorsing voor alle frie de spelers. Ajax wil eerst zelf met de desbetreffende spelers aan tafel voordat overwogen wordt om schorsingen te beeindigen.
remco k
 remco k - maandag 16 maart 2015 - 21:33   quote  deeplink  
Wel bijzonder..

De altijd goed ingelichte Derksen verteld net gewoon even doodleuk dat 3 jeugdspelers van Ajax een vrouw in elkaar hebben geslagen.. Wat een droplul zeg..
Eide
 Eide - maandag 16 maart 2015 - 21:48   quote  deeplink  
Ach, een collega kijkt dat graag. Ik hoorde gewoon 10 minuten lang volslagen onzin voorbij komen over elk onderwerp wat passeerde. En het ergste is dat er nog altijd mensen zijn die die besnorde roddelnicht serieus nemen.
NatjosFC
 NatjosFC - dinsdag 17 maart 2015 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2015 - 21:33 schreef remco k het volgende:
Wel bijzonder..

De altijd goed ingelichte Derksen verteld net gewoon even doodleuk dat 3 jeugdspelers van Ajax een vrouw in elkaar hebben geslagen.. Wat een droplul zeg..
Opzich niet zo raar, want Valentijn Driessen vertelde afgelopen vrijdag precies hetzelfde. Alleen nuanceerde hij het een beetje door te zeggen dat die 2 andere jongens niets hadden gedaan, maar wel gewoon die vrouw daar hadden laten liggen en met die Zakaria zijn gevlucht.

In principe ben je dan net zo schuldig toch?
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 10:55   quote  deeplink  
Ik denk dat het afloopt met een flinke boete en een reprimande en persoonlijk excuus aanbieden aan die mevrouw, maar..... wij weten niet of die mevrouw iets heeft gezegd of misschien wel met haar auto één van jongens heeft getoucheerd met haar auto.....
Wij kunnen niet oordelen als we de feiten niet kennen......

Ik ben nieuwsgierig naar het HELE verhaal, maar dat horen wij waarschijnlijk toch niet....
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 11:39   quote  deeplink  
Die vrouw was natuurlijk niet zwaar gewond. Ze is niet in elkaar geslagen. Ze is door El Azzouzi aan de arm getrokken, uiteindelijk niet de auto uit geweest waarna de andere twee kennelijk El Azzouzi hebben meegenomen. Dat die dame niet de auto uit is geweest is bevestigd door de Politie zelf trouwens, tevens dat ze een lichte verwonding aan de arm heeft opgelopen.

Ik keur daarmee niets goed maar er doet wel veel onzin de ronde over in elkaar slaan en dergelijke. Ze hebben die dame niet hulpeloos achtergelaten hoewel het natuurlijk 1. nooit had mogen gebeuren en 2. ze daarna er wel vandoor zijn gegaan.

Ik vind die andere twee niet net zo schuldig. Als mijn zoon een vriendje iets ziet doen wat niet mag verklaar ik hem toch ook niet even schuldig? Ik ga dan wel met hem aan tafel over welk gedrag ik van hem verwacht in een dergelijke situatie. En dan verwacht ik wel dat het daarna niet meer gebeurt. En zo zie ik de afhandeling richting El Madhioui en Bulut ook.

En wat er dan met El Azzouzi moet gebeuren... geen idee op dit moment.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 11:54   quote  deeplink  
En dit dan.....

http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/117580/excuus-van-agente-aan-ajaxspelers-zou-op-zijn-plaats-zijn?
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 12:00   quote  deeplink  
Goedkoop scoren. Past prima binnen dat clubje van RTL. Aan de andere kant; boeit mij het. Had die knurft z'n handen maar thuis moeten houden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 14:46   quote  deeplink  
ze mogen iig blijven

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23811206/__Ajax_laat_A-junioren_blijven__.html
Barabas
 Barabas - dinsdag 17 maart 2015 - 14:48   quote  deeplink  
De officiële positie van Ajax is duidelijk: Ze kiezen geld voor hun eieren.

Die knul kun je toch niet met goed fatsoen binnenboord houden. Totaal verkeerd signaal naar jullie jeugd en de buitenwacht.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 maart 2015 door Barabas --
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 14:48 schreef Barabas het volgende:

Die knul kun je toch niet met goed fatsoen binnenboord houden. Totaal verkeerd signaal naar jullie jeugd en de buitenwacht.
Uiteindelijk gebeurt dit buiten de club. Dat de club er zo zwaar aan hangt vind ik een goed teken van Ajax. Maar als jij je niet gedraagt op vrijdagavond verwacht je toch ook niet dat jou werkegever je ontslaat? Zelfs in een semi-publieke functie als jeugdspeler bij een BVO gaat dat best ver. Het wegsturen van El Azzouzi was overigens net zo goed verdedigbaar geweest, maar ik ga er vanuit dat er goede redenen zijn dat Ajax daar niet voor kiest. En dat gaat niet alleen om voetballende kwaliteiten, want El Azzouzi valt zeker niet in de catagorie supertalenten als V.d. Beek, Nouri, Cerny, Muric en El Mahdioui.

Naast wat het OM gaat doen gaat Ajax dus ook met die gasten aan de slag. Dat vind ik een goed teken naar buiten, met dien verstande dat het natuurlijk afwachten is wat voor sancties Ajax oplegt en wat er nu uiteindelijke daadwerkelijk is gebeurt die nacht. Ik kan mij niet anders voorstellen dat hetgeen heeft plaatsgevonden uiteindelijk redelijk meevalt gezien de reacties van het OM, Ajax en de Politie zelf.

Ik kan mij hierin vinden, net als ik mij overigens had kunnen vinden in het wegsturen van El Azzouzi. Maar ik heb wel vetrouwen dat Ajax dit niet doet om er makkelijk onderuit te komen of een zeer zware mishandeling met de mantel der liefde te bedekken.
El Gappo
 El Gappo - dinsdag 17 maart 2015 - 15:48   quote  deeplink  
quote:

Ik had me kunnen vinden in wegsturen, maar aan de andere kant...het zijn ook jeugdspelers...het is heel fout, maar voor de rechter is er ook verschil in straf voor jeugd en een volwassen persoon. Als tiener heb je nog een kans om van een foutje te leren...denk ik
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:

Dus als jij iemand duwt in je vrije tijd en daardoor een schaafwond op z'n schouder oploopt en nog wat kleinere schaafwondjes, moet jou baas jou maar ontslaan. Is dat wat je nu suggereerd?
El Gappo
 El Gappo - dinsdag 17 maart 2015 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Om te kotsen die gasten...kijk dat flut programma al jaren niet meer. Totaal inhoudsloos en goedkoop scoren over de ruggen van anderen. Dat programma is echt een karikatuur van zichzelf geworden...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 16:12   quote  deeplink  
Ajax treft maatregelen tegen A-junioren

17 maart 2015
Ajax heeft maatregelen getroffen tegen de drie jeugdspelers die afgelopen week in opspraak zijn geraakt.
De A-junior die als enige gedagvaard is, komt de rest van het seizoen niet meer in actie bij wedstrijden van Ajax. Hij heeft daarbij een officiële waarschuwing gekregen. De club heeft hem tevens, contractueel gezien, de hoogst mogelijke boete opgelegd. Daarnaast moet hij een externe cursus conflictbeheersing volgen.

De andere twee spelers werden door het OM heengezonden zonder dagvaarding. Dat betekent dat zij strafrechtelijk gezien geen verdachten meer zijn en dat zij niet worden vervolgd. Desondanks vindt de clubleiding dat deze spelers niet in deze situatie terecht hadden moeten komen. Zij komen een maand niet in actie bij wedstrijden van Ajax.

Voor alle drie de spelers geldt dat zij de komende twee weken apart zullen trainen. Ook zullen zij een presentatie geven over de situatie en daarbij hun excuses maken aan alle spelers van de jeugdopleiding. Tot slot zal Ajax de drie spelers gaan inzetten bij projecten van de Ajax Foundation, waarbij op scholen in Amsterdam en omgeving aandacht wordt besteed aan Life skills.

Tekst en foto: Ajax.nl
Brandje
 Brandje - dinsdag 17 maart 2015 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 16:12 schreef Ronald 1960 het volgende:

17 maart 2015
Ajax heeft maatregelen getroffen tegen de drie jeugdspelers die afgelopen week in opspraak zijn geraakt.
De A-junior die als enige gedagvaard is, komt de rest van het seizoen niet meer in actie bij wedstrijden van Ajax. Hij heeft daarbij een officiële waarschuwing gekregen. De club heeft hem tevens, contractueel gezien, de hoogst mogelijke boete opgelegd. Daarnaast moet hij een externe cursus conflictbeheersing volgen.

De andere twee spelers werden door het OM heengezonden zonder dagvaarding. Dat betekent dat zij strafrechtelijk gezien geen verdachten meer zijn en dat zij niet worden vervolgd. Desondanks vindt de clubleiding dat deze spelers niet in deze situatie terecht hadden moeten komen. Zij komen een maand niet in actie bij wedstrijden van Ajax.

Voor alle drie de spelers geldt dat zij de komende twee weken apart zullen trainen. Ook zullen zij een presentatie geven over de situatie en daarbij hun excuses maken aan alle spelers van de jeugdopleiding. Tot slot zal Ajax de drie spelers gaan inzetten bij projecten van de Ajax Foundation, waarbij op scholen in Amsterdam en omgeving aandacht wordt besteed aan Life skills.

Prima oplossing. Iedereen maakt fouten en iedereen verdiend een tweede kans. we zijn allemaal jong geweest en hebben fouten gemaakt.
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 16:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Prima oplossing. Iedereen maakt fouten en iedereen verdiend een tweede kans. we zijn allemaal jong geweest en hebben fouten gemaakt.
Eens, ik denk dat Ajax hiermee een passend antwoord geeft en een goede middenweg vindt tussen allerlei extremen die werden gesuggereert. Ik heb in ieder geval niet het idee dat de spelers er op deze manier makkelijk vanaf komen. Een pittige straf maar wel binnen het redelijke.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 maart 2015 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2015 - 21:33 schreef remco k het volgende:
Wel bijzonder..

Per saldo moet je die pedante kerel nooit geloven. Ik kijk nooit naar dat programma en als ik die vent ergens ander hoor en zie, dan denk ik altijd maar dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Wat een arrogante hufter is dat.
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 maart 2015 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 12:00 schreef Eide het volgende:
Goedkoop scoren. Past prima binnen dat clubje van RTL. Aan de andere kant; boeit mij het. Had die knurft z'n handen maar thuis moeten houden.
Beide is waar.
Pietje
 Pietje - dinsdag 17 maart 2015 - 16:44   quote  deeplink  
quote:

17 maart 2015

Een geniale oplossing. En zeer terecht.
Barabas
 Barabas - dinsdag 17 maart 2015 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 16:19 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik begrijp de maatregelen die nu genomen zijn. Is allemaal goed uit te leggen, voor Ajax.

Hij heeft simpelweg iemand mishandeld. Verregaande consequenties zouden gepast zijn en volgens mij gaat dit niet ver genoeg. Weg ermee. Er zijn jeugdspelers om minder weggestuurd bij hun club.
Barabas
 Barabas - dinsdag 17 maart 2015 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 15:49 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus als jij iemand duwt in je vrije tijd en daardoor een schaafwond op z'n schouder oploopt en nog wat kleinere schaafwondjes, moet jou baas jou maar ontslaan. Is dat wat je nu suggereerd?
Mishandeling is wat anders dan een duw en een schaafwond Ronald. Je maakt er minder van dan wat het is.
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 19:47 schreef Barabas het volgende:

[..]

Mishandeling is wat anders dan een duw en een schaafwond Ronald. Je maakt er minder van dan wat het is.
Volgens de verklaring van de politie heeft El Azzouzi de arm van het slachtoffer gegrepen en getracht haar uit de auto te trekken wat niet is gelukt. Zie de laatste update hier. Jij moet er dus ook niet meer van maken dan het is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 maart 2015 door Eide --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 19:47 schreef Barabas het volgende:

[..]

Jij moet dan toch echt beter de laatste updates in de gaten houden en goed lezen. Er is namelijk niemand mishandeld, maar dat heeft Eide ook al aangegeven met een bijbehorende link.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 16:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Per saldo moet je die pedante kerel nooit geloven. Ik kijk nooit naar dat programma en als ik die vent ergens ander hoor en zie, dan denk ik altijd maar dat hij niet goed bij zijn hoofd is. Wat een arrogante hufter is dat.
Hahaha Pietje, maak je niet zo druk om de snor. Die moet je meestal niet met een korrel zou nemen, maar met een enorme zoutberg. ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 20:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Jij moet dan toch echt beter de laatste updates in de gaten houden en goed lezen. Er is namelijk niemand mishandeld, maar dat heeft Eide ook al aangegeven met een bijbehorende link.
Nou ja, ook dit is mishandeling. Die gozer heeft iemand gegrepen en licht verwond. En dat is al mishandeling. Maar er is niet iemand uit een auto gesleurd en in elkaar geslagen, wat wel in allerlei media wordt gesuggereerd. Het hoort niet en El Azzouzi verdient het aangepakt maar laten we ons wel aan de feiten houden.
morkanne
 morkanne - dinsdag 17 maart 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:

17 maart 2015

Dit zijn nog een straffen.
Als je geen verdachte meer bent (en niet bij de beste spelers behoord) mag je een maand niet spelen (tot 17 april?) en als je gedagvaard wordt (en de beste speler bent) mag je de rest van het seizoen niet meer spelen en dat is wel tot begin mei....
(De rest van het seizoen klinkt wel langer)
Eide
 Eide - dinsdag 17 maart 2015 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 20:29 schreef morkanne het volgende:

[..]

de rest van het seizoen niet meer spelen en dat is wel tot begin mei....
(De rest van het seizoen klinkt wel langer)
Bijna goed, het seizoen 2014/15 loopt t/m 30 juni. Dat de competitie eerder afloopt betekent niet dat het seizoen dat al klaar is. Hij is dus ook geschorst voor alle wedstrijden en toernooien die volgen. En daar speelt Ajax er nogal wat van.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 17 maart 2015 - 22:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 20:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou ja, ook dit is mishandeling. Die gozer heeft iemand gegrepen en licht verwond. En dat is al mishandeling. Maar er is niet iemand uit een auto gesleurd en in elkaar geslagen, wat wel in allerlei media wordt gesuggereerd. Het hoort niet en El Azzouzi verdient het aangepakt maar laten we ons wel aan de feiten houden.
Zogenaamde 'kleine' mishandeling. Je hebt een punt.
En het is hoe dan ook niet goed te praten, maar denk wel dat ajax voldoende straft.
remco k
 remco k - dinsdag 17 maart 2015 - 22:46   quote  deeplink  
Meer dan voldoende zelfs.
remco k
 remco k - dinsdag 17 maart 2015 - 22:46   quote  deeplink  
Tering man. Is bijna een grotere discussie dan het politieke wanbeleid dat er jaren gevoerd is. Zelfs de bouwfraude is minder besproken
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 maart 2015 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 19:45 schreef Barabas het volgende:

[..]

Ik begrijp de maatregelen die nu genomen zijn. Is allemaal goed uit te leggen, voor Ajax.

Hij heeft simpelweg iemand mishandeld. Verregaande consequenties zouden gepast zijn en volgens mij gaat dit niet ver genoeg. Weg ermee. Er zijn jeugdspelers om minder weggestuurd bij hun club.
Ik snap echt niet waar jij jezelf als kakkerlak druk over maakt?? Het zijn jeugdspelers van Ajax waarvan 1 persoon iets heeft gedaan wat niet goed te keuren is. Overigens buiten clubleden om en gebeuren dit soort dingen wekelijks tijdens het uitgaan! Als al deze mensen toch eens door de baas op straat zouden worden geschopt heb je pas een werkeloosheid!! Ajax heeft gewoon de situatie bekeken en daarop de straffen uitgedeeld. En die passen gewoon binnen het beleid, daarbij rekening houdend met het feit dat ze met hun talent ook nog geld kunnen opleveren. Overigens gaat het niet alleen om schorsingen, maar ook om geldboetes, een gedragscursus en een maatschappelijke taak welke de jongens moeten verrichten via de foundation. Meer dan terecht verder! Ze moeten gewoon met hun poten van iemand afblijven!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 17 maart 2015 - 22:56   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 maart 2015 door Ajax Warrior --
Barabas
 Barabas - woensdag 18 maart 2015 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 22:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik snap echt niet waar jij jezelf als kakkerlak druk over maakt?? Het zijn jeugdspelers van Ajax waarvan 1 persoon iets heeft gedaan wat niet goed te keuren is. Overigens buiten clubleden om en gebeuren dit soort dingen wekelijks tijdens het uitgaan! Als al deze mensen toch eens door de baas op straat zouden worden geschopt heb je pas een werkeloosheid!! Ajax heeft gewoon de situatie bekeken en daarop de straffen uitgedeeld. En die passen gewoon binnen het beleid, daarbij rekening houdend met het feit dat ze met hun talent ook nog geld kunnen opleveren. Overigens gaat het niet alleen om schorsingen, maar ook om geldboetes, een gedragscursus en een maatschappelijke taak welke de jongens moeten verrichten via de foundation. Meer dan terecht verder! Ze moeten gewoon met hun poten van iemand afblijven!
Ik snap dat je het niet begrijpt. Maakt niet uit hoor.

Mishandeling, strafbaar feit. Punt. Niet goedpraten, minder maken dan het is. Gewoon de zoveelste knuppel die eigen rechter probeert te spelen. Hij had beter na moeten denken... met zijn profcontract.
Barabas
 Barabas - woensdag 18 maart 2015 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 22:46 schreef remco k het volgende:
Meer dan voldoende zelfs.
Niet dus.
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 11:46   quote  deeplink  
Blablabla. Beetje selectief reageren om de boel op te hitsen en het baasje uit te hangen. Jammer en wel heel doorzichtig. En nou terug naar je eigen forum aub.
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 11:54   quote  deeplink  
Is Bassie boos pluk een roos !!!!!!
Brandje
 Brandje - woensdag 18 maart 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 11:25 schreef Barabas het volgende:

[..]

Mishandeling, strafbaar feit. Punt. Niet goedpraten, minder maken dan het is. Gewoon de zoveelste knuppel die eigen rechter probeert te spelen. Hij had beter na moeten denken... met zijn profcontract.
Nederlanders zijn een ster in zich roomser voor doen dan de paus. Heb zelf ook wel eens een akkefietje gehad waarbij ik een paar dagen verplichte "vakantie" had. Uitgelegd aan de baas en die deed er niet heel moeilijk over. Dus iedereen maakt fouten en iedereen verdient een tweede kans. Gaat deze jongen weer de fout in dan is het echt wel einde verhaal.
Pietje
 Pietje - woensdag 18 maart 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 20:05 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hahaha Pietje, maak je niet zo druk om de snor. Die moet je meestal niet met een korrel zou nemen, maar met een enorme zoutberg. ;-)
Ik weet het, Ron, maar ik heb een ongelooflijke hekel aan die kerel. Zijn manier van doen en zijn manier van praten roept bij mij een enorme agressie op... Wat een onzettende pedante LUL is dat.
Pietje
 Pietje - woensdag 18 maart 2015 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 17 maart 2015 - 22:46 schreef remco k het volgende:
Tering man. Is bijna een grotere discussie dan het politieke wanbeleid dat er jaren gevoerd is. Zelfs de bouwfraude is minder besproken
Hahaha. Ja Remco, verschil moet er zijn ;-)
remco k
 remco k - woensdag 18 maart 2015 - 19:41   quote  deeplink  
quote:

[..]

Wat heeft zijn profcontract te maken met wat hij doet..

Mijn contract bij mijn werkgever heeft ook niets te maken met mijn prive..

En ja ze zullen gestraft moeten worden.. De straf die Ajax geeft is extra, en ik kan me geen werkgever bedenken die dat ook zou doen.. Het leger en alle aanverwanten natuurlijk uitgesloten..

En ach, ik denk dat iedere club weleens dit soort problemen heeft gehad met jeugdspelers. We zijn immers allemaal jong geweest.. Alleen komt tegenwoordig alles uitgebreid en overtrokken in het nieuws..
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Het leger en alle aanverwanten natuurlijk uitgesloten..
Defensie mag geen tuchtrechtelijke straffen opleggen als er een strafrechtelijk onderzoek loopt of een strafrechtelijke straf is uitgesproken. Defensie mag slechts schorsen voor de duur van een onderzoek, dit omdat schorsing geen straf is maar "maatregel" zoals dat heet.

Kortom; bij Defensie mag dat is ook niet. Wat Ajax doet is vrij uitzonderlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 18 maart 2015 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Defensie mag geen tuchtrechtelijke straffen opleggen als er een strafrechtelijk onderzoek loopt of een strafrechtelijke straf is uitgesproken. Defensie mag slechts schorsen voor de duur van een onderzoek, dit omdat schorsing geen straf is maar "maatregel" zoals dat heet.

Oke, ik dacht dat dit wel gebeurde. Maar oke..

Dus nog meer een bijzonder verhaal..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 18 maart 2015 - 20:14   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik begrijp het heel goed. En nou opbokken kakkerlak, want het enige wat jij hier doet is stoken! Uiteindelijk heeft Ajax een extra straf gegeven die helemaal niet nodig was maar die zij maatschappelijk wel verantwoord vonden. Uiteindelijk is er maar 1 persoon die strafrechtelijk iets kan uitspreken en dat is de rechter. Verder is ontslag veel te veel van het goede aangezien het strafbare feit niet eens ernstig is.
Eide
 Eide - woensdag 18 maart 2015 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Oke, ik dacht dat dit wel gebeurde. Maar oke..
Lastig verhaal, militairen vallen onder de het Militair Recht waaronder een tweetal wetten resorteren, namelijk het Militair Tuchtrecht en het Militair Strafrecht. Maar het valt allemaal onder dezelfde wettelijke regeling. Een persoon kan niet twee maal voor hetzelfde vergrijp gestraft worden. Tot dusver dit offtopic die ingegeven is door de bijzondere wetgeving waaronder militairen vallen ;)

De vertaling naar Ajax ligt heel anders aangezien de interne maatregels die Ajax oplegt geheel buiten de nationale wetgeving vallen. Dit is een iets wat nergens in een wet beschreven staat, hoogtens in de contracten die Ajax de werknemers overlegt.
Barabas
 Barabas - vrijdag 20 maart 2015 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik begrijp het heel goed. En nou opbokken kakkerlak, want het enige wat jij hier doet is stoken! Uiteindelijk heeft Ajax een extra straf gegeven die helemaal niet nodig was maar die zij maatschappelijk wel verantwoord vonden. Uiteindelijk is er maar 1 persoon die strafrechtelijk iets kan uitspreken en dat is de rechter. Verder is ontslag veel te veel van het goede aangezien het strafbare feit niet eens ernstig is.
Stoken? Nee hoor. Ik vind oprecht dat die jongen een voorbeeldfunctie heeft en daarom veel strenger gestraft moet worden, zeker door de club. Hij zou de eerste niet zijn en helaas ook niet de laatste. En dat jij mishandeling niet zo erg vindt.... tsja, gebrek aan niveau hoogstwaarschijnlijk.
Barabas
 Barabas - vrijdag 20 maart 2015 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 19:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Het laatste klopt niet: Er zijn in het verleden bij verschillende profclubs (jeugd)spelers om minder de laan uit gestuurd. Berispingen zijn ook al zo vaak gegeven. Dus je club is helemaal niet zo uitzonderlijk als je hier doet voorkomen.
Eide
 Eide - vrijdag 20 maart 2015 - 21:07   quote  deeplink  
Dat laatste klopt wel. Jij probeert echter tegen beter weten in men te overtuigen dat een speler van Ajax iemand verschrikkelijk heeft afgetuigd. De verklaringen van de Politie en het OM tonen een ander beeld. Maar daar reageer je natuurlijk niet op.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-trio mishandelt agente in burger: ''Een ernstige zaak''

0.0083820