|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Lens,Elia, quincy promes om even drie namen te noemen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Lang niet elke speler die mag vertrekken wordt weg gestuurd omdat ze lastig zijn. Sommigen ook omdat ze niet voldoende progressie toonden. Soms lijkt een jongen er gewoon niet te komen en bloeit hij later alsnog op. Dat is geen excuus dat er soms jongens worden weggestuurd die later prima blijken te zijn maar wel een verklaring.
Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Woorden hebben tijdens de warming-up in Kiev. De speler daarna wel laten invallen in die wedstrijd en dan in Nederland alsnog een sanctie opleggen. Ik kan mij bijna niets anders voor stellen dan dat er nog iets moet zijn gebeurt, een gesprek bij terugkomst of zo. Anders doe je dit toch niet?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 22:43 schreef Eide het volgende:Lang niet elke speler die mag vertrekken wordt weg gestuurd omdat ze lastig zijn. Sommigen ook omdat ze niet voldoende progressie toonden. Soms lijkt een jongen er gewoon niet te komen en bloeit hij later alsnog op. Dat is geen excuus dat er soms jongens worden weggestuurd die later prima blijken te zijn maar wel een verklaring. Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Woorden hebben tijdens de warming-up in Kiev. De speler daarna wel laten invallen in die wedstrijd en dan in Nederland alsnog een sanctie opleggen. Ik kan mij bijna niets anders voor stellen dan dat er nog iets moet zijn gebeurt, een gesprek bij terugkomst of zo. Anders doe je dit toch niet? Stalorders gap....zou jij moeten weten Jij bent Kapitein en jij laat je ook niet de les lezen door een kannonier of soldaat eerste klas.
Respect kan je niet afdwingen die moet je krijgen....ik heb hier al vaker gezegd dat met de jeugd geen land te bezeilen is ....wanneer begrijp jij eens wat ik bedoel, jij wil het gewoon niet zien.
Beetje kadaver diciplinie kan geen kwaad hoor.....zeker niet met die salarissen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 22:51 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Jij bent Kapitein en jij laat je ook niet de les lezen door een kannonier of soldaat eerste klas. Maar dat druk je onmiddellijk de kop in en dan ga je door. Je laat zo iemand dan niet eerst nog meedoen om daarna er nog eens op terug te komen. Als je zoiets laat begaan wordt het een ding. Als je meteen fors optreed is het klaar en dan moet het ook meteen einde boos zijn.
Dit komt gewoon raar over. In jou vergelijking: alsof ik na het akkefietje betrokkene had aangesproken en dan nog eens (onterecht) een grote bek had gekregen. Anders kan ik mij nauwelijks voorstellen. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 22:56 schreef Eide het volgende:[..] Maar dat druk je onmiddellijk de kop in en dan ga je door. Je laat zo iemand dan niet eerst nog meedoen om daarna er nog eens op terug te komen. Als je zoiets laat begaan wordt het een ding. Als je meteen fors optreed is het klaar en dan moet het ook meteen einde boos zijn. Dit komt gewoon raar over. In jou vergelijking: alsof ik na het akkefietje betrokkene had aangesproken en dan nog eens (onterecht) een grote bek had gekregen. Anders kan ik mij nauwelijks voorstellen. Dat is precies wat Frank doet.......anders snap ik geen reet van je post |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 22:43 schreef Eide het volgende:Lang niet elke speler die mag vertrekken wordt weg gestuurd omdat ze lastig zijn. Sommigen ook omdat ze niet voldoende progressie toonden. Soms lijkt een jongen er gewoon niet te komen en bloeit hij later alsnog op. Dat is geen excuus dat er soms jongens worden weggestuurd die later prima blijken te zijn maar wel een verklaring. Overigens blijf ik het een vreemd verhaal vinden. Woorden hebben tijdens de warming-up in Kiev. De speler daarna wel laten invallen in die wedstrijd en dan in Nederland alsnog een sanctie opleggen. Ik kan mij bijna niets anders voor stellen dan dat er nog iets moet zijn gebeurt, een gesprek bij terugkomst of zo. Anders doe je dit toch niet? Media maakt er altijd een spektakel van. Misschien is er in Kiev wel gezegd dat het in Nederland besproken zou worden en eventueel bestraft, dit om de voorbereiding en wedstrijdconcentratie niet verder te verstoren. En daarbij, Kishna is geen speler die boven de rest uitsteekt of enorm beslissend is. Hij is gewoon 1 van de 19 en heeft te luisteren en respecteren wat de trainer zegt. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 maart 2015 - 23:58 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Media maakt er altijd een spektakel van. Misschien is er in Kiev wel gezegd dat het in Nederland besproken zou worden en eventueel bestraft, dit om de voorbereiding en wedstrijdconcentratie niet verder te verstoren. En daarbij, Kishna is geen speler die boven de rest uitsteekt of enorm beslissend is. Hij is gewoon 1 van de 19 en heeft te luisteren en respecteren wat de trainer zegt. Frank heeft gewoon moeite met jongens die een beetje karakter hebben. Hij wil alleen maar ja-knikkers. El Hamdoui (terecht) , Theo Jansen liep niet lekker. Bocarra schijnt weggestuurd te zijn omdat ie niet op een joodse feestdag wilde spelen (weet ik het fijne niet van) Zivkovic loopt niet echt lekker en Khisna is ook steeds gezeik. Waarom is zijn contract nog niet verlengd terwijl hij zelf aangaf te willen blijven? Als dit zo doorgaat raak je hem in de zomer voor een prikkie kwijt.
Ontopic lastige pot 1-2 hoop ik |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wat er ook gezegd is en wat er ook gebeurt of gaat gebeuren, Het is in ieder geval geen goed zaak dat e.e.a. zo naar buiten komt. En mocht het zo zijn dat Kishna ooit naar psv gaat, dan zal hij dat doen om het ongelijk van Frank de Boer te bewijzen. Als dat inderdaad gebeurt m.b.t. Frank dan, dan is het denk ik ook einde Frank de Boer bij ajax..... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Voor de rest hoop ik op een 1-2 overwinning. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 10:33 schreef Ronald 1960 het volgende:Wat er ook gezegd is en wat er ook gebeurt of gaat gebeuren, Het is in ieder geval geen goed zaak dat e.e.a. zo naar buiten komt. En mocht het zo zijn dat Kishna ooit naar psv gaat, dan zal hij dat doen om het ongelijk van Frank de Boer te bewijzen. Als dat inderdaad gebeurt m.b.t. Frank dan, dan is het denk ik ook einde Frank de Boer bij ajax..... Zal wel triest zijn als Khisna de opvolger van Depay wordt ja.. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Je mag dus niks terug zeggen tegen de heer en meester. Geen weerwoord, anders zit je ernaast. Die jongen heeft warmte nodig dan gaat hij nog beter presteren. Anderen mogen hele wedstrijden kutten en blijven staan maar hij moet het maar elke x laten zien dit is pas zn eerste volledige seizoen bij het 1e! Die jongen staat onder zon druk om maar te presteren! Fischer kreeg ook een zware dip maar die liet de boer wel heel lang staan. De boer heeft gwn altijd lievelingetjes dat vind ik niet kunnen! |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote: Gewoon ruilvoorstel doen aan pisvee: zij kishna en raiola, wij depay ;) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 11:21 schreef 3sterren het volgende:Je mag dus niks terug zeggen tegen de heer en meester. Geen weerwoord, anders zit je ernaast. Die jongen heeft warmte nodig dan gaat hij nog beter presteren. Anderen mogen hele wedstrijden kutten en blijven staan maar hij moet het maar elke x laten zien dit is pas zn eerste volledige seizoen bij het 1e! Die jongen staat onder zon druk om maar te presteren! Fischer kreeg ook een zware dip maar die liet de boer wel heel lang staan. De boer heeft gwn altijd lievelingetjes dat vind ik niet kunnen! Wij weten allemaal niet wat er over en weer gezegd is...... Dus kunnen wij niet oordelen...... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 11:50 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Wij weten allemaal niet wat er over en weer gezegd is...... Dus kunnen wij niet oordelen...... Precies. Dat verhaal dat De Boer geen moeilijke jongens wil leidt ook een eigen leven. Elk dingetje wordt meteen daar op getrokken en mensen verdraaien elk verhaal zo dat dat plausibel wordt. Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Zeker omdat het verhaal "moeilijke jongens" voornamelijk uit de mond van Raiola komt.
Feit is dat het voor Ajax gewoon heel vervelend is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:02 schreef Eide het volgende:[..] Precies. Dat verhaal dat De Boer geen moeilijke jongens wil leidt ook een eigen leven. Elk dingetje wordt meteen daar op getrokken en mensen verdraaien elk verhaal zo dat dat plausibel wordt. Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Zeker omdat het verhaal "moeilijke jongens" voornamelijk uit de mond van Raiola komt. Feit is dat het voor Ajax gewoon heel vervelend is. Laat ik het anders zeggen. Het elftal staat niet bol van de eigenwijsheid, en het oogt allemaal heel erg in een keurslijf gedrukt. En ieder dingetje wat wij horen uit de kleedkamer krijg ik niet het idee dat de Boer dit soort zaken heel goed weet te managen.
Overigens heb ik bij Kishna het idee dat Kishna zelf het slachtoffer is van de strijd tussen Raiola en de Boertjes.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:32 schreef remco k het volgende:[..] Laat ik het anders zeggen. Het elftal staat niet bol van de eigenwijsheid, en het oogt allemaal heel erg in een keurslijf gedrukt. En ieder dingetje wat wij horen uit de kleedkamer krijg ik niet het idee dat de Boer dit soort zaken heel goed weet te managen. Overigens heb ik bij Kishna het idee dat Kishna zelf het slachtoffer is van de strijd tussen Raiola en de Boertjes.. Ik denk dat jou laatste zin heel erg waarheid zou kunnen zijn, helaas..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:38 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Ik denk dat jou laatste zin heel erg waarheid zou kunnen zijn, helaas..... Raiola is geen fijne vent, dat weet de hele wereld, maar de hele wereld weet ook dat hij goed is voor zijn spelers en prima deals weet te sluiten.
Als je als Ajax zijnde al die zaken weet, dan zorg je toch dat je een manier vind om dit te managen, nu doet Ajax exact wat hij verwacht en dat is waar hij echt beter in is dan Ajax.
En Ajax zal straks wel met modder gaan gooien richting Raiola, maar je trekt altijd aan het kortste eind, simpelweg omdat ie er gewoon is... Gewoon zorgen dat je een manier vind om er mee om te gaan..
Houd je vrienden dichtbij, maar je vijanden nog dichterbij.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 12:32 schreef remco k het volgende:[..] Laat ik het anders zeggen. Het elftal staat niet bol van de eigenwijsheid, en het oogt allemaal heel erg in een keurslijf gedrukt. En ieder dingetje wat wij horen uit de kleedkamer krijg ik niet het idee dat de Boer dit soort zaken heel goed weet te managen. Overigens heb ik bij Kishna het idee dat Kishna zelf het slachtoffer is van de strijd tussen Raiola en de Boertjes.. Daar kan ik wel inkomen. Het lijkt er een beetje op dat FdB de vorm van professionaliteit die hij zelf had ik alle anderen verwacht, of dit hen nu past of niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 07:52 schreef Hummel10 het volgende:[..] Frank heeft gewoon moeite met jongens die een beetje karakter hebben. Hij wil alleen maar ja-knikkers. El Hamdoui (terecht) , Theo Jansen liep niet lekker. Bocarra schijnt weggestuurd te zijn omdat ie niet op een joodse feestdag wilde spelen (weet ik het fijne niet van) Zivkovic loopt niet echt lekker en Khisna is ook steeds gezeik. Waarom is zijn contract nog niet verlengd terwijl hij zelf aangaf te willen blijven? Als dit zo doorgaat raak je hem in de zomer voor een prikkie kwijt. Ontopic lastige pot 1-2 hoop ik + Denswil en Bulykin... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Opstelling Ajax voor duel met Heerenveen
Ajax begint om 14:30 uur aan de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen. Hier alvast de opstelling van het team van Frank de Boer. Lucas Andersen en Daley Sinkgraven beginnen in de basis, Lasse Schöne en Thulani Serero zitten op de bank. Niklas Moisander neemt de plek in van de geschorste Nick Viergever. De Fin draagt ook meteen weer de aanvoerdersband.
Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik, Andersen. Wissels: Boer, Van der Hoorn, Riedewald, Schöne, Serero, Zivkovic, Menig. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Toch wel opvallend. Eerste basisplaats voor Andersen in maanden. Sinkgraven in de basis, Moisander er weer bij. Zijn toch flink wat veranderingen. EN gee Schone, in dit Ajax toch ook opvallend. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De afgelopen weken zie je hele wisselende uitslagen van alle teams in de eredivisie. De ene week winnen ze eenvoudig, terwijl ze een week later van een lager geplaatste tegenstander verliezen. Wanneer je kijkt naar de thuis wedstrijden van Heerenveen dan zeg ik ook dat de kans dat Heerenveen wint groter is. Maar je weet nooit hoe ploegen elkaar liggen. Heerenveen heeft toch wel moeite met het spel van Ajax. En daarom geloof ik zeker in kansen voor Ajax. En daarom zeg ik: 1-2.
De Boer moet nu laten zien dat hij in de huidige situatie de juiste trainer is op de juiste plaats. Trainer zijn is ook een leerproces. Opnieuw zie je dat hij met de basis varieert. Daarin zit te weinig stabiliteit. De uitslagen zorgen ervoor dat je blijft veranderen.
Opnieuw een mooie testcase voor Ajax. Ik verwacht wel een mooiere wedstrijd dan vorige week. Heerenveen vol in de aanval. Dan heeft Ajax maar 1 keus; en dat is ook vol erin. Ik zou zeggen: Geniet en hoop op een aantrekkelijke wedstrijd!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
Over et middenveld compleet eens zo zie ik hem het liefst. Alleen de voorhoede mis ik mijn favoriete speler(kishna) maar misschien zal hij hiervan leren en zn voeten laten spreken volgende keer. Opvallend dat viergever niet speelt opeens, terwijl boilesen er wederom als eerste op de lijst wordt gezet die mag nog een paar jaar zo spelen als et aan de boer ligt. Ik denk niet dat we gaan winnen trouwens wordt moeilijk ik hoop et wel maar tussen hoop en realiteit zit een groot gat. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 13:33 schreef Eide het volgende:Toch wel opvallend. Eerste basisplaats voor Andersen in maanden. Sinkgraven in de basis, Moisander er weer bij. Zijn toch flink wat veranderingen. EN gee Schone, in dit Ajax toch ook opvallend. Als andersen vandaag na maanden weer eens goed zal spelen zal hij de komende tijd de vervanger zijn voor kishna dat is deboer-logica! Als schone speelt irriteer ik me aan hem maar als hij niet speelt mis ik hem toch beetje dubbel. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 13:33 schreef Eide het volgende:Toch wel opvallend. Eerste basisplaats voor Andersen in maanden. Sinkgraven in de basis, Moisander er weer bij. Zijn toch flink wat veranderingen. EN gee Schone, in dit Ajax toch ook opvallend. Godzijdank even geen Schone,die maakt totaal geen indruk de laatste tijd. En met Sinkgraven heb je in ieder geval iemand die weet wat ie moet doen als ie vrij voor de keeper komt, in tegenstelling tot Serero. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Schone overtuigt helaas al heel lang niet meer. Maar.....Boilessen is wel met afstand de slechtste speler bij Ajax. Wanneer de Boer nog altijd gelooft in zijn talenten kan hij wachten tot dat hij een ons weegt. Dit is een speler die geen groei meer laat zien. En structureel fouten blijft maken en laat zien dat hij niet kan verdedigen. Hierin vind ik de Boer niet sterk. Omdat jij structureel falende spelers te lang blijft opstellen. Kishna verhaal laat ook zien dat de Boer geen tegenspraak duldt. En ook daar is hij niet op z'n sterkst! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Helaas wel Ajax op budgetbeeld. Dat vind ik pas irritant. Gelukkig zijn de meeste wedstrijden in HD, maar op kanaal 3 zit je naar zaadkwaliteit te kijken! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Misschien dat Schöne alsnog de laatste 20 a 25 minuten van de tweede helft toch nog meespeelt. Dit alleen maar, als Ajax met 0-1 of met 1-2 voor staat. Deze optie acht ik niet onmogelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Oké jongens, de aftrap is begonnen. Succes allen, al zal het wel eens moeilijk kunnen worden door de scheidsrechter. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ach, ach. Begint al weer lekker met Boilessen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Boilessen laat ook met de ingooi zien dat hij z'n naam; Blunderboy eer aan doet! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
En nu doordrukken naar de 0-2. Op naar de 3 punten. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Dat is nu het verschil, Ajax heeft Milik. En die kan scoren vanuit moeilijke situaties. Awesome! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Oke, de 0-2 is een feit. Vooral zo doorgaan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Lalalalalalalalalalalalalalalalalala.........Ik zei het al: Heervenveen heeft alle jaren moeite met Ajax!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dat is nu wel het risico. Ajax heeft nu de kans een goede pot neer te zetten. Heerenveen moet, dus Ajax kan de ruimtes zoeken en als ze het tempo hoog houden dit ruim voor rust beslissen. Maar dan moeten ze wel door willen drukken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Riedewald maakt trouwens een hele rustige, ontspannen indruk centraal achterin.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Bazoer heeft ook wel zijn plek gevonden |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Andersen maakt ook wat meters hoor....pfff |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hoewel ik hem ondertussen toch ook wel weer eens als CVM zou willen zien. Dat is toch zijn plekkie vanuit Jong Ajax. Met zijn rust en balvastheid moet hij dat toch ook kunnen. En dan de combinatie Sinkgraven en Klaassen voorin. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 15 maart 2015 - 15:00 schreef Eide het volgende:[..] Hoewel ik hem ondertussen toch ook wel weer eens als CVM zou willen zien. Dat is toch zijn plekkie vanuit Jong Ajax. Met zijn rust en balvastheid moet hij dat toch ook kunnen. En dan de combinatie Sinkgraven en Klaassen voorin. Waar staat hij nu dan ? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Eide