|
|
Eide
|
|
|
Ajax wacht in eigen huis een lastig klus. Na het geheel onnodige 1-0 verlies in Kiev tegen Dnipro staat Ajax voor een duidelijk taak. Er moet met ten minste twee doelpunten verschil worden gewonnen van de nummer 3 van de Oekraiense Premier League. En klus die niet eenvoudig zal zijn tegen het zeer defensief ingestelde Dnipro van trainer Markevych. Desondanks lijkt voor Ajax een overwinning en plaatsing voor de kwartfinales van het Europa League toernooi de laatste strohalm te zijn om het seizoen nog wat glans te geven. Aan belangstelling geen gebrek, het duel is al ruimschoots uitverkocht.
Ajax en Dnipro speelde vorige week hun eerste en enige onderlinge treffen. In een uitermate slechte wedstrijd van beide ploegen trokken de Oekraieners aan het langste eind tegen een onmachtig Ajax. Hierdoor heeft Dnipro ondertussen een indrukwekkend verleden tegen Nederlandse ploegen met vijf maal winst, één maal gelijkspel en slechts één maal verlies.
Wat ietwat in het voordeel van Ajax spreekt is dat Dnipro door het met overtredingen doorspekte spel moet aantreden zonder basisspelers Fedetskiy, Rotan en Zozulya die allen geschorst zijn. Ook heeft het te maken met blessures voor Kravchenko, Matheus en Mazuch. Hierdoor heeft Markevych slechts drie verdedigers ter beschikking voor het duel tegen Ajax. Gezien de spelopvatting van Dnipro zullen er op de reservebank nog voldoende middenvelders zitten die verdedigende taken prima kunnen verteren waardoor deze reeks van (mogelijk) afwezigen zeer waarschijnlijk geen gevolgen zal hebben voor het spel van Dnipro. De verwachting is dat Dnipro nog defensiever zal spelen dan in Kiev. Dnipro scoort in de eigen thuiswedstrijden aanzienlijk meer dan in uitwedstrijden maar krijgt thuis ook meer goals tegen doordat het thuis offensiever speelt. Buitens huis is het motto bij Dnipro steevast defensieve zekerheid. Dnipro zal dus vermoedelijk ultra-defensief gaan spelen waarbij ze zullen proberen Ajax het voetballen onmogelijk te maken. Zolang Ajax geen twee doelpunten voorsprong heeft zullen de Oekrainers ook geen aanleiding zien hierin verandering aan te brengen.
Ajax heeft geen geschorsten maar zag wel Boilesen toetreden tot het lijstje geblesseerden. De Deen is geblesseerd aan beide enkels waardoor Riedewald waarschijnlijk zal aantreden als linksback, een verandering waar slechts weinig Ajacieden rouwig om zullen zijn. Niklas Moisander, tegen Heerenveen nog afwezig met een lichte enkelblessure, lijkt op tijd fit te zijn maar zal vermoedelijk pas woensdag met de groep mee kunnen trainen. Hierdoor lijkt Nick Viergever weer plaats te kunnen nemen naast Veltman in het hart van de verdediging. Op het middenveld hebben Sinkgraven, Bazoer en Klaassen tegen Heerenveen een nadrukkelijk visitekaartje afgegeven. Hoewel Frank de Boer eventueel ook voor Serero kan kiezen zal hij de diepgang en het voorwaartse vermogen van deze drie hard nodig hebben. Voorin is de enige vraag of Kishna donderdag al weer in genade is aangenomen door Frank de Boer. Zo niet zal vermoedelijk Lasse Schone op die positie starten.
Als in de opening aangehaald; Ajax heeft in elke denkbare situatie twee doelpunten verschil nodig hebben om door te gaan. Bij een 1-0 stand na reguliere speeltijd wordt er verlengd, indien Dnipro scoort is verlenging niet meer aan de orde door de regel dat uitgescoorde goals dubbel tellen bij een gelijkspel. De taak voor Ajax is dus duidelijk, de generale repetitie tegen Heereveen hoopgevend. Donderdag is de laatste kans om nog iets te maken van het seizoen, alle hoop is gevestigd op dat de spelers zich dit ook realiseren en deze kans, tegen het zeer zwakke Dnipro, met twee handen aangrijpen.
Vanwege de TV rechten geen rechtstreeks filmpje maar een link naar de samenvatting op de website van Foxsports.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ricardo Kishna stond vandaag trouwens wel gewoon met de A selectie op het trainingsveld en is dus voor de trainingen niet naar Jong Ajax verbannen. Geen idee of dat indicatief is voor een aanstaande 'wiedergutmachung' maar goed. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik ben wel positief gestemd over de wedstrijd a.s. donderdag. Omdat Ajax voldoende kwaliteit in huis heeft om het recht te zetten. Zolang je geen tegendoelpunt incasseert heb je voldoende kansen op het recht te trekken. De wedstrijd tegen Heerenveen heeft laten zien dat Ajax voldoende kwaliteit heeft om doelpunten te maken.
Met een paar aanpassingen voor het nieuwe seizoen zie ik het zeker positief in voor het a.s. seizoen. Ajax zal alleen wel afscheid moeten nemen van de zwakke schakels. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Ook ik blijf positief dat Ajax naar de volgende ronde gaat. Een 2-0 ruststand kan zomaar aanwezig zijn, als Ajax wel goed speelt. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Donderdag in een volle ArenA: d'r op en d'r over graag:
ik zeg: 4-1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Europa League-opponent kampt met exact dezelfde problemen als Ajax
Dnipro Dnipropetrovsk reist donderdag af naar Amsterdam om verder te borduren op de 1-0 zege op Ajax van afgelopen donderdag. Maar een goede opstelling bedenken is voor trainer Myron Markovich nog een hele kluif, aangezien zijn ploeg geplaagd wordt door de nodige schorsingen en blessures.
Roman Zozulya, die in de heenwedstrijd de enige treffer maakte, en Artem Fedetskiy zijn er in Amsterdam niet bij wegens een schorsing. Het duo kreeg een gele kaart. Afgelopen weekeinde speelde de Oekraïense grootmacht tegen Metallurg Zaporizhzhya (1-0 winst) en zowel Zozulya als Fedetskiy begonnen op de bank in de generale repetitie.
"We hebben bewust deze stap gezet. Helaas hebben we in de Europa League nog maar vier verdedigers over, en een van hen kampt met een blessure. Ik heb daarom anderen de kans gegeven zich te laten zien", citeert Ajax Showtime.
Ook winteraankopen Dmytro Chygrynski, Papa Gueye en Pavlo Ksonz zijn donderdag niet inzetbaar. Welke elf namen er donderdag aan de aftrap verschijnen laat hij nog in het midden. "We ontkomen er niet aan, we hebben maar drie verdedigers. Dat is niet veel."
Frank de Boer kampt met vrijwel dezelfde problemen in de aanloop naar de return in de achtste finales van de Europa League. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens opvallend hoe snel te teneur is omgeslagen na een redelijke wedstrijd ;) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
goed voetballen op dat veld in kiev was gewoon niet te doen. Ook al speelde de tegenstander niet het gewenste voetbal, waar ajax het liefst tegen voetbalt. Op een knolle veld met zand daar laat ik mijn kind nog niet eens op voetballen, laat staan dat het europees zou kunnen. Plus dat het nog regende, dat maakt het nog moeilijker.
Nu, in een volle Arena, op een mooie Donderdag avond. Dak is open, geen regen voorspeld. Een heerlijk avondje, alleen jammer dat de tegenstander zich ingraaft, nog meer dan in Kiev. PSG heeft laten zien hoe dodelijk dat kan zijn, je zelf ingraven. Moet minimaal 2x worden gescoord, want penaltys met cilissen, daar heb ik geen zin in. Dan weet ik namelijk de uitslag al. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Snel scoren, net als tegen Heerenveen, zou wel eens heel belangrijk kunnen worden. Hoe langer dat doelpunt uitblijft, hoe moeilijker het wordt. Want in Sightorsson als mogelijk breekijzer, zoals FdB voor ogen staat, geloof ik niet. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote: Ben ik het helemaal mee eens Ronnie! Net zoals tegen Nicosia, na een lastige uitwedstrijd ze thuis helemaal van de mat spelen! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
4-1 zie ik niet zo snel gebeuren. 2-0 is voldoende, en lijkt me meer realistisch. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 11:48 schreef Bobby1972 het volgende:4-1 zie ik niet zo snel gebeuren. 2-0 is voldoende, en lijkt me meer realistisch. Ach ik schat ze niet veel hoger in dan Apoel en zeker niet hoger dan Heerenveen. Plus dat ik echt onder de indruk ben ons middenveld tegen Heerenveen dus ik zie het wel zitten. Ajax heeft in de heenwedstrijd af en toe druk gezet en toen waren die gasten helemaal van de leg dus als ze dat nou de hele wedstrijd doeb plus hun geschorste spelers kan het ook maar zo 5-0/6-0 worden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De scheidsrechter aankomende donderdag is de 35 jarige Wit-Rus Alexey Kulbakov. Ajax heeft deze meneer nog nooit gehad als scheidsrechter gehad. Wel floot hij ooit Oranje tegen Andorra, Oranje O19 tegen Spanje O19 en twee maal Twente (Hannover uit en Sheriff thuis).
Op basis van statistieken is de man geen kaartenzwaaier. In 64 internationale duels trok hij 214 gele en slechts 9 rode kaarten. Hij gaf overigens ook pas 5 penalties in die 64 duels.
Het is dus op het oog een scheidsrechter die niet heel veel invloed probeert te hebben op het voetbal. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 13:38 schreef Brandje het volgende:[..] Ach ik schat ze niet veel hoger in dan Apoel en zeker niet hoger dan Heerenveen. Plus dat ik echt onder de indruk ben ons middenveld tegen Heerenveen dus ik zie het wel zitten. Ajax heeft in de heenwedstrijd af en toe druk gezet en toen waren die gasten helemaal van de leg dus als ze dat nou de hele wedstrijd doeb plus hun geschorste spelers kan het ook maar zo 5-0/6-0 worden. Wanneer een ploeg zich volledig ingraaft is het voor iedere ploeg moeilijk spelen. Ik verwacht geen aantrekkelijke wedstrijd. Het gaat ook in eerste instantie om het resultaat. En daar heb ik wel vertrouwen in. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op maandag 16 maart 2015 - 15:44 schreef nieuwe ajax het volgende:Ook ik blijf positief dat Ajax naar de volgende ronde gaat. Een 2-0 ruststand kan zomaar aanwezig zijn, als Ajax wel goed speelt. Mooi verwoord!! 😨 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 14:26 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik verwacht geen aantrekkelijke wedstrijd. Het gaat ook in eerste instantie om het resultaat. Volledig mee eens. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 14:26 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Wanneer een ploeg zich volledig ingraaft is het voor iedere ploeg moeilijk spelen. Ik verwacht geen aantrekkelijke wedstrijd. Het gaat ook in eerste instantie om het resultaat. En daar heb ik wel vertrouwen in. Absoluut eens. Ik houd van mooi voetbal, maar dat is donderdag niet relevant. De volgende ronde is nu prioriteit nummer 1. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik ben er heilig van overtuigd, dat die Oekraïners zich vanaf minuut 1 zullen ingraven. Diep zullen ingraven. Ik hoop dat Ajax het vernuft heeft om die muur te slechten. Het zou een prachtig scenario zijn, wanneer Ajax toch snel weet te scoren, dus er zal direct veel druk naar voren moeten zijn. Ik ben er niet echt gerust op, want Ajax heeft veel moeite met dit soort verdedigende tegenstanders. Misschien dat het resultaat van afgelopen zondag (Heerenveen) onze mannen het nodige vertrouwen heeft gegeven. Vooruit ik zeg: ruststand 1-0 en eindstand 2-0. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik kijk er wel naar uit, toch een beetje een pleister op de wond van dit seizoen. Ronde verder is toch mooi meegenomen. Anders wordt dit seizoen ook wel erg grijs. Beetje kleur kunnen we wel gebruiken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 18:04 schreef Bobby1972 het volgende:Ik kijk er wel naar uit, toch een beetje een pleister op de wond van dit seizoen. Ronde verder is toch mooi meegenomen. Anders wordt dit seizoen ook wel erg grijs. Beetje kleur kunnen we wel gebruiken. Een kwartfinale zou eindelijk eens een stap in de goede richting zijn op Europees niveau. Het verschil met de top blijft natuurlijk nog wel heel fors hoewel Ajax dit seizoen ook heeft laten zien niet onder te hoeven doen voor PSG.
Al met al zou dit het seizoen toch wat glans geven en is het een hele goede ervaring voor al het jonge grut wat we hebben lopen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 maart 2015 - 14:26 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Wanneer een ploeg zich volledig ingraaft is het voor iedere ploeg moeilijk spelen. Ik verwacht geen aantrekkelijke wedstrijd. Het gaat ook in eerste instantie om het resultaat. En daar heb ik wel vertrouwen in. Apoel deed het ook en werden weg gespeeld. Ik denk echt dat Ajax die gasten helemaal zoek gaat spelen en dat we een ruime overwinning halen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
1-0...1-1...rust...2-1...3-1 |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
We gaan het zien donderdag....... |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
het ligt natuurlijk aan wie frank opsteld? en wie waar gaat spelen?
speelt boilissen, is hij fit genoeg, in vorm is hij zeker niet. komt viergever terug in de basis na zijn schorsing tegen Heerenveen? speelt klaassen op 6 of toch op zijn oude posistie? speelt sinkgraven of toch serero, die aanvallend niet zijn gelukkigste wedstrijd speelde. en speelt kisha, na zijn verbanning?
ik denk dat we zeker kunnen zijn dat cilissen, veltman, van rhijn, el ghazi en millik op hun positie spele.. klaassen en bazoer spelen ook maar op welke positie
als we met boillissen als linksback, moissander als linker centrale verdediger, serero als linker aanvallende middenvelder en schone als linker buitenspeler spelen dan heb ik een hard hoofd in
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Boilesen heeft een verrekking in de ene enkelband en een kneuzing in de andere enkel. De kans dat die speelt is enorm klein. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik hoop op Riedewald als linksback en op Viergever centraal achterin naast Veltman. Verder hoop ik op Sinkgraven op het middenveld, samen met Klaassen en Bazoer. Tot slot hoop ik op een aanval met Kishna, Milik en El Ghazi. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dan zijn we het met elkaar eens Peitje :) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Haha. Alweer? Wat saai ;) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Slecht he ;)
Maar ik denk dat FdB de mannen die tegen Heerenveen het middenveld bemande nu ook de voorkeur moet geven. Dat werkte goed, ze dachten vooruit en toonden lef. Dat moet beloond worden. Riedewald heeft een eventuele basisplek ook dik verdient en als Boilesen geblesseerd is vind ik Jairo de logische vervanger. Moisander/Viergever is even kijken maar ook Moisander is geblesseerd geweest... En voorin moet Ajax gewoon met Kishna, Milik en El Ghazi gaan werken. Daar zit gewoon de meeste dreiging en het meeste voetbal in.
En dan kan FdB altijd nog Lasse Schone brengen in plaats van een verdediger om echt als 10 dicht tegen Milik aan te gaan spelen als dat nodig blijkt te zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 13:42 schreef Eide het volgende:[..] Slecht he ;) Maar ik denk dat FdB de mannen die tegen Heerenveen het middenveld bemande nu ook de voorkeur moet geven. Dat werkte goed, ze dachten vooruit en toonden lef. Dat moet beloond worden. Riedewald heeft een eventuele basisplek ook dik verdient en als Boilesen geblesseerd is vind ik Jairo de logische vervanger. Moisander/Viergever is even kijken maar ook Moisander is geblesseerd geweest... En voorin moet Ajax gewoon met Kishna, Milik en El Ghazi gaan werken. Daar zit gewoon de meeste dreiging en het meeste voetbal in. En dan kan FdB altijd nog Lasse Schone brengen in plaats van een verdediger om echt als 10 dicht tegen Milik aan te gaan spelen als dat nodig blijkt te zijn. En nu maar hopen, dat Frank de Boer naar Eide en naar Pietje luistert ;) |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 12:28 schreef Eide het volgende:Boilesen heeft een verrekking in de ene enkelband en een kneuzing in de andere enkel. De kans dat die speelt is enorm klein. hij trainde dinsdag alweer vol mee, dus donderdag lijkt hij te halen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 12:57 schreef Pietje het volgende:Ik hoop op Riedewald als linksback en op Viergever centraal achterin naast Veltman. Verder hoop ik op Sinkgraven op het middenveld, samen met Klaassen en Bazoer. Tot slot hoop ik op een aanval met Kishna, Milik en El Ghazi. Dat moet hem helemaal worden Pieter dit is de opstelling. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Hmmm, heb het nieuws vandaag nog niet gezien. Ik vond Riedewald een verademing. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
'Kishna heeft het begrepen, hij vond het zelf ook niet al te slim'
Ajax neemt het donderdag mét Ricardo Kishna in de selectie op tegen Dnipro Dnipropetrovsk. De aanvaller is in genade aangenomen na een verbale misdraging richting trainer Frank de Boer.
De Boer sprak begin deze week met de aanvaller. Daar ging hij woensdag tijdens de persconferentie in aanloop naar het duel in de Europa League nogmaal sop in. "Het ging erom of hij het had begrepen. En hij had het begrepen", aldus De Boer. "Ik vroeg of hij begreep wat ik gedaan had. Hij vond het ook niet al te slim. Dus uiteindelijk is de lucht geklaard."
"Nogmaals, het is niet zo dat er een ramp is gebeurd. Ik vond op dat moment dat hij te ver is gegaan. Daarna moet je het recht kunnen zetten", aldus De Boer. Verdediger Joël Veltman bekeek het relletje vanuit de spelersgroep. "Er wordt wel een beetje over gepraat natuurlijk", zegt hij. "Maar hij is gewoon goed opgevangen en maakt weer deel uit van de groep." Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dnipro nóg gehavender: ook trainer moet beslissend duel met Ajax missen
Dnipro Dnipropetrovsk was al gehavend, maar nu moet het ook trainer Myron Markevich missen in de Europa League-return tegen Ajax. De coach van de Oekraïense topploeg zit ziek thuis en is donderdag niet van de partij.
De taken van de 64-jarige coach worden donderdag in de Amsterdam Arena overgenomen door Alexander Ivanov, zijn rechterhand. De heenwedstrijd in Oekraïne eindigde in een 1-0 overwinning voor Dnipro, dankzij een treffer van Roman Zozulya. Hij is er donderdag ook niet bij wegens een schorsing, evenals Artem Fedetskiy.
Afgelopen weekeinde won Dnipro met 1-0 van Metallurg Zaporizhzhya, maar Markevich deed dat met een nagenoeg heel ander elftal. "Helaas hebben we in de Europa League nog maar vier verdedigers over, en een van hen kampt met een blessure. Ik heb daarom anderen de kans gegeven zich te laten zien", werd hij geciteerd door Voetbal International. De wedstrijd begint donderdag om 21.05 uur in de Arena. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Goednieuwsshow bij Ajax in aanloop naar return tegen Dnipro
Ajax trainde woensdag met onder andere Ricardo Kishna, Nicolai Boilesen en Niklas Moisander. De Amsterdammers zijn in de voorbereiding op de return tegen Dnipro Dnipropetrovsk. Voor linksback Boilesen lijkt de wedstrijd in de Europa League zelfs haalbaar te zijn.
Algemeen Dagblad-verslaggever Dennis Jansen meldt op Twitter dat de thuiswedstrijd tegen de Oekraïners te halen valt voor Boilesen. De Deense verdediger klapte afgelopen weekend allebei zijn enkels dubbel en was maandag nog een groot vraagteken. Boilesen kneusde zijn rechterenkel en verrekte de band van zijn linkerenkel.
Naast Boilesen viel ook Moisander geblesseerd uit tegen Heerenveen, ook met een enkelblessure. Van de Fin was al wel bekend dat hij de return tegen Dnipro zou halen. Beide aanvoerders deden woensdag mee aan de training, dus het ziet er goed uit. Ook Kishna was erbij. De vleugelspeler werd afgelopen weekend nog verbannen, maar mocht na het duel met Heerenveen weer aansluiten.
Het lijkt er zelfs op dat Kishna donderdag, wanneer Ajax een 1-0 achterstand moet goedmaken, in de basis start. Ajax-watcher Jansen deelt via Twitter dat de aanvaller een hesje kreeg tijdens het partijspel. Ook Anwar El Ghazi en Boilesen stonden in het beoogde basisteam. Bron
------------------------
Er zou daarnaast vandaag op strafschoppen zijn geoefend. Op de training pakt Cillissen ze wel af en toe ;)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote: je post nu zelf een bericht waar staat dat boillissen donderdag kan halen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 14:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] je post nu zelf een bericht waar staat dat boillissen donderdag kan halen Eh? Dus? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
dus is er een mogelijkheid dat hij speelt
boilissen in vorm heeft wel mijn voorkeur, maar dat is hij niet.
jullie opstelling is op dit moment het beste, dan maakt ajax de meeste kans om door te gaan.
maar frank maakt de opstelling en als hij met moissander(is fit), schone, boilissen en serero ivp sinkgraven opstelt, dan hou ik mijn hart vast.
dus ik kijk ernaar uit wie frank opstelt en met wat voor instelling zij het veld opgaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 15:36 schreef Positieve Arrogantie het volgende:dus is er een mogelijkheid dat hij speelt boilissen in vorm heeft wel mijn voorkeur, maar dat is hij niet. jullie opstelling is op dit moment het beste, dan maakt ajax de meeste kans om door te gaan. maar frank maakt de opstelling en als hij met moissander(is fit), schone, boilissen en serero ivp sinkgraven opstelt, dan hou ik mijn hart vast. dus ik kijk ernaar uit wie frank opstelt en met wat voor instelling zij het veld opgaan. Heb Frankie net gebeld en heeft mij de opstelling verklapt dus ik deel hem met jullie. Cillissen Van Rhijn-Veltman-Viergever-Riedewald ----------Klaassen------- Bazoer----------------Sinkgraven El Ghazi----Milik-----Kishna
Tien Nederlanders/Zelf opgeleide spelers. Heerlijk. Zo wil ik mijn Ajax zien |
|
|
|
|
Regie1216
|
|
|
Gents, help mij het even begrijpen, want ik snap er geen hol meer van. Tegen Heerenveen spelen we een prima eerste helft en een mindere tweede (zoals wel vaker het geval, helaas). In mijn optiek, gezien de mindere wedstrijden sinds de winterstop, reden genoeg om hierop door te borduren, toch?
Opstelling tegen Heerenveen: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Riedewald, Boilesen (51. Van der Hoorn); Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik (80. Zivkovic), Andersen (72. Menig).
Graag jullie expertise/uitleg over issues die mij geen duidelijkheid bieden: 1. Moeten we Boilesen en Andersen (voorlopig) niet verbannen naar Jong Ajax om een acceptabel niveau te halen voor Ajax1? 2. Moeten we Zivko nu niet 'standaard' als tweede spits op de bank zetten (wedestrijd beslist = wisselen voor Milik) en 'Houten Klaas' verbannen naar Jong Ajax? Siggy op de bank morgen ipv Zivko vind ik namelijk ergggg frustrerend !!! En ... een belediging voor het niveau waar Ajax garant voor staat! 3. Vasthouden aan het volgende tot aan het eind vh seizoen (eens?): Verdediging = Van Rhijn, vd Hoorn, Viergever, Riedewald Middenveld = Sinkraven, Klaassen, Bazoer Aanval = Kishna, Milik, El Ghazi
Ik snap namelijk al die verschillende opstellingen en het vertrouwen in spelers als Boilesen (al helemaal geen aanvoerder --> KLAASSEN) en 'Houten Klaas' niet. Waarom niet méér vertrouwen geven aan spelers als vd Hoorn, terwijl Veltman angstig speelt en cruciale fouten maakt (!). Kijk de wedstrijd tegen Heerenveen eens terug. Hoe vaak haalt hij zelf de tempo eruit (als enige) door op de bal te gaan staan en/of schijnbewegingen te maken zonder de bal daadwerkelijk vooruit te spelen. Veltman staat garant voor onlogische, angstige en foutieve keuzes. Het is altijd balletjes naar de nr. 4 of keeper.
Gents, we moeten idd aankopen doen tbv de verdediging, maar moeten we nu eindelijk niet eens een vaste basisopstelling hebben? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Andersen, Boilesen en Sightorsson hebben allen al meer dan 15 westrijden voor Ajax 1 gespeeld. "Verbannen" naar Jong Ajax betekent ze voor de rest van het seizoen op de tribune zetten. Sightorsson heeft alleen een dispentatie gehad om na een blessure bij Jong Ajax ritme op te doen. En daar heeft Ajax helemaal niets aan.
Daarnaast zijn Andersen en Sightorsson al bankzitter dus er veranderd niets aan de basis. Daarnaast zijn veel wisselingen in de basis veroorzaakt door blessures en is juist Frank de Boer iemand die langdurig aan zijn basis vast houdt. Te lang volgens velen. Ik begrijp dus niet waar dat commentaar vandaan komt.
Het enige waar ik mij eigenlijk in kan vinden is de kritiek op Boilesen die ik met je deel. Frank de Boer heeft echter veel vertrouwen in Boilesen en daar kunnen wij 'gents' niet zo veel aan veranderen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En Veltman hoort gezien zijn huidige vorm gewoon altijd te spelen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Mee eens, hoewel Van der Hoorn ook goed genoeg bezig was om in aanmerking te komen voor de basis. En Viergever centraal werkt ook prima. Niet voor niets dat Ajax sinds dat Moisander bankzitter is de minst gepasseerde ploeg van de Eredivisie is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
vd Hoorn had van mij ook naast Veltman mogen spelen.. Veltman is ook een tijd uit vorm geweest, en toen vond ik dat vd Hoorn gewoon had moeten blijven staan nadat Veltman uit zijn blessure kwam..
Maar ik denk dat Veltman en vd Hoorn samen het best mogelijke koppel is op dit moment bij ajax.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 20:08 schreef remco k het volgende:vd Hoorn had van mij ook naast Veltman mogen spelen.. Veltman is ook een tijd uit vorm geweest, en toen vond ik dat vd Hoorn gewoon had moeten blijven staan nadat Veltman uit zijn blessure kwam.. Maar ik denk dat Veltman en vd Hoorn samen het best mogelijke koppel is op dit moment bij ajax.. Eens. Hoorn moet wat zekerder worden en kan zeer belangrijk zijn. Ook in de opbouw want hij kan wel de pass over meter geven. Zoals Alderweireld en Heitinga dat ook konden. Dat is toch wel fijn als je zo iemand hebt. Ik vind Viergever echt tekort komen. Dan zie ik nog liever Riedewald zich daar ontwikkelen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vind Viergever sinds hij centraal speelt anders zeer behoorlijk. Wat ik met name prettig vindt aan Van der Hoorn is dat hij lengte (1.88) en body brengt terwijl Veltman en Viergever met 1.82 toch aan de kleine kant zijn. Maar als ik dan zie hoe makkelijk Van der Hoorn die Veerman er langs liet komen.... hij verdedigd soms wel heel naief.
Veltman is wat mij betreft onbespreekbaar, voor zowel Van der Hoorn en Viergever valt veel te zeggen denk ik. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 maart 2015 - 20:27 schreef Eide het volgende:Ik vind Viergever sinds hij centraal speelt anders zeer behoorlijk. Wat ik met name prettig vindt aan Van der Hoorn is dat hij lengte (1.88) en body brengt terwijl Veltman en Viergever met 1.82 toch aan de kleine kant zijn. Maar als ik dan zie hoe makkelijk Van der Hoorn die Veerman er langs liet komen.... hij verdedigd soms wel heel naief. Veltman is wat mij betreft onbespreekbaar, voor zowel Van der Hoorn en Viergever valt veel te zeggen denk ik. Klopt. Zowel Hoorn als Viergever zijn niet het niveau wat we moeten nastreven. Maar ik vind toch dat Mike een streepje voor heeft omdat hij die pass heeft en die heeft Viergever niet. Maar ik debk dat Jaïro daar sneller speelt als wij denken en wat ik van hem zo sterk vind is zijn positioneel opstellen en zijn heerlijke inspeelpass plus zijn fysiek op jonge leeftijd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En het doordekken van Riedewald. Heerlijk, eindelijk weer een Ajax verdediger die echt kan doordekken. Hebben we sinds Vertonghen ook niet meer gehad. |
|
|
|