BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dnipro Dnipropetrovsk (donderdag 19 maart 2015, 21:05); 2 - 1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 20:27 schreef Eide het volgende:
Ik vind Viergever sinds hij centraal speelt anders zeer behoorlijk. Wat ik met name prettig vindt aan Van der Hoorn is dat hij lengte (1.88) en body brengt terwijl Veltman en Viergever met 1.82 toch aan de kleine kant zijn. Maar als ik dan zie hoe makkelijk Van der Hoorn die Veerman er langs liet komen.... hij verdedigd soms wel heel naief.

Veltman is wat mij betreft onbespreekbaar, voor zowel Van der Hoorn en Viergever valt veel te zeggen denk ik.
Top het is inderdaad onbespreekbaar dat v/d Hoorn voor Veltman zou spelen !!!
nora
 nora - woensdag 18 maart 2015 - 23:24   quote  deeplink  
Riedewald mag van mij een kans hebben begint steeds beter te worden.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 10:21   quote  deeplink  
Wel vindt ik dat FdB teveel wisselt qua spelers in de basis. Hiermee bedoel ik niet qua schorsing of blessures, maar gewoon met 16 fitte spelen geen goede en zeer stabiele opstelling doen. Iedere keer weer.

Laat FdB maar beginnen met de opstelling / strategie als tegen Heerenveen.
Toen speelde Ajax één van zijn betere wedstrijden. Waarom dan ( misschien ) vanavond niet ?
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 11:14   quote  deeplink  
Dat ben ik absoluut niet met jou eens. De kritiek is zelfs dat FdB spelers te lang laat staan. Welke wisselingen hebben we nu daadwerkelijk gehad die niet ingegeven zijn door blessures of schorsingen? Dat is eigenlijk alleen Kishna/Schone, en Serero/Sinkgraven sinds Klaassen op 6 speelt.

Milik staat sinds de blessure van Milik. Viergever is sinds de stop de vaste centrale verdediger. Maar iedereen roept wel om het wisselen van Boilesen... Frank de Boer heeft behoudens Schone/Kishna een hele duidelijke basis waar slechts heel beperkt in gewisseld wordt als dat niet nodig is.

Ik vind dus zeer zeker niet dat De Boer te veel wisseld. Hooguit dat hij tot veel wisselingen gedwongen wordt door allelei relatief kleine blessures.
Brandje
 Brandje - donderdag 19 maart 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 11:14 schreef Eide het volgende:
Dat ben ik absoluut niet met jou eens. De kritiek is zelfs dat FdB spelers te lang laat staan. Welke wisselingen hebben we nu daadwerkelijk gehad die niet ingegeven zijn door blessures of schorsingen? Dat is eigenlijk alleen Kishna/Schone, en Serero/Sinkgraven sinds Klaassen op 6 speelt.

Milik staat sinds de blessure van Milik. Viergever is sinds de stop de vaste centrale verdediger. Maar iedereen roept wel om het wisselen van Boilesen... Frank de Boer heeft behoudens Schone/Kishna een hele duidelijke basis waar slechts heel beperkt in gewisseld wordt als dat niet nodig is.

Ik vind dus zeer zeker niet dat De Boer te veel wisseld. Hooguit dat hij tot veel wisselingen gedwongen wordt door allelei relatief kleine blessures.
Milik/Siggi. Milik stond in de basis daarna was het Siggi weer en raakte toen geblesseerd in die wedstrijd Schone/El Ghazi was ook een tijdje het geval. Viergever/Riedewald/Boilessen voor linksback. Milik/Schone voor in de spits.
Zou mij niks verbazen als vanavond Moisander en Serero weer spelen voor Sinkgraven en Viergever. Dus er zit wel degelijk een kern van waarheid in

Trainers houden van rouleren maar spelers niet. Kijk eens naar Barca. L. Enrique deed het ook. Is daar nu mee gestopt en Barca draait als een tierelier.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 12:17   quote  deeplink  
De wisseling op linksback was gedurende de periode dat Boilesen geblesseerd was na Barca thuis. Natuurlijk zijn er experimenten geweest en dan met name op CVM maar al met al is de basis zeer stabiel geweest vind ik. Milik/Siggie is een dingetje geweest maar juist toen riep men dat FdB te lang vast hield aan Siggy... vind ik dus ook niet een heel goed voorbeeld.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 maart 2015 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 18 maart 2015 - 18:59 schreef Brandje het volgende:

[..]

Heb Frankie net gebeld en heeft mij de opstelling verklapt dus ik deel hem met jullie.
Cillissen
Van Rhijn-Veltman-Viergever-Riedewald
----------Klaassen-------
Bazoer----------------Sinkgraven
El Ghazi----Milik-----Kishna

Tien Nederlanders/Zelf opgeleide spelers. Heerlijk. Zo wil ik mijn Ajax zien
ik denk toch echt dat hij met boillissen gaat spelen.

maar we zullen het zien vnv
Brandje
 Brandje - donderdag 19 maart 2015 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 12:17 schreef Eide het volgende:
De wisseling op linksback was gedurende de periode dat Boilesen geblesseerd was na Barca thuis. Natuurlijk zijn er experimenten geweest en dan met name op CVM maar al met al is de basis zeer stabiel geweest vind ik. Milik/Siggie is een dingetje geweest maar juist toen riep men dat FdB te lang vast hield aan Siggy... vind ik dus ook niet een heel goed voorbeeld.
Dat vind ik wel want Milik stond drie/vier wedstrijden in de basis en ineens was daar Siggi weer en raakte toen ook geblesseerd.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 maart 2015 - 12:54   quote  deeplink  
het probleem wat de boer heeft is het volgende:

Schone doet eigenlijk veel fout, leid tot veel balverlies, maar als hij iets goeds doet ,er daar wel uit word gescoord.
vandaar dat schone bij veel goals is betrokken.
Iets wat je mee moet nemen.

Serero is het tegen overgestelde van Schone. Hij doet vrij weinig fout, maar is in de wedstrijd dan ook niet beslissend.
niet is assist, niet in openning, niet in scoren.

Daarnaast heeft ajax niet de kwaliteit in de verdediging om een wedstrijd open te kunnen breken.
Waar Feyenoord classie( geen verdediger, maar wel een verdedigende rol) en psv 2 backs heeft die een opening kunnen creëren( willems, arias), is het bij ajax matig tot slecht. Klaassen kan de openning op 6 niet vinden, wat clasie wel kan.
En over de backs hoef ik het niet hebben, want ik ga niet op het puntje van mij stoel zitten als boilissen en van rhijn aan de bal is.
Overigens heb ik dat ook niet voor hun vervangers, zeker op rechts niet.
Riedewald zou het kunnen, maar ik het hem ook niet zien doen bij afwezigheid van Boilissen.

Daarnaast zijn de aanvallers bij ajax soms 4 en soms een 8.
Millik maar ook zijn vervangers worden vaak niet in het spel betrokken
El ghazi en Kishna hebben soms hun dag maar vaak niet.

Wat je dan krijgt is dat ajax eigenlijk elke wedstrijd aan het aanmodderen is.
Terwijl als Van rhijn zijn ervaring ten opzichte van de rest want dat heeft hij ook laat zien dat hij dat heeft,
Het zelfde geld voor boilissen, waarvan je 90% denkt waar is hij mee bezig.
en als Klaassen aanvallend ook een keer meedoet en dan bedoel ik de 16 in.
En als de aanvallers vaker per wedstrijd hun man voorbij gaan dan hebben we echt een prima elftal.
Ik weet dat ze dat kunnen, alleen wilt het ook zien dat ze het doen.

Dan denk je gaat alles fout bij ajax, nee natuurlijk niet.
Millik vind een mooie spits om te zien, een kleine kans is voor hem genoeg om te scoren.
Bazoer is een speler waarvan je denkt, hoe goed is hij als hij 27 is.
Wat ik wel mis is het aanvallende gedeelte, er moet iets meer dreiging van af komen, als hij aan de bal is.
Cilissen is prima opdreef, nadat hij kritiek kreeg dat hij normaal moest gaan doen, is hij ook beter gaan keepen.
Je ziet dat dat de keeper van het Nederlands elftal is.

Maar dit verhaal heeft eigen vrij weinig het deze wedstrijd te maken, meer met het hele seizoen.
Laat deze wedstrijd nou het begin punt zijn van een mooie reeks van mooie wedstrijden.
Dat deze speler het kunnen dat weet ik wel zeker
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 maart 2015 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 12:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat vind ik wel want Milik stond drie/vier wedstrijden in de basis en ineens was daar Siggi weer en raakte toen ook geblesseerd.
Dat was volgens mij om Millik te sparen.
Hij had volgens mij net daarvoor met Polen ook alle wedstrijden gespeeld.
Soms moet je jongen spelers ook in bescherming nemen, ivm overbelasting.

Wie weet als siggy niet geblesseerd raakte hij er toch in kwam.
Want ontevreden was de boer niet over hem
Brandje
 Brandje - donderdag 19 maart 2015 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 12:58 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat was volgens mij om Millik te sparen.
Hij had volgens mij net daarvoor met Polen ook alle wedstrijden gespeeld.
Soms moet je jongen spelers ook in bescherming nemen, ivm overbelasting.

Wie weet als siggy niet geblesseerd raakte hij er toch in kwam.
Want ontevreden was de boer niet over hem
Spelers sparen maar ze vervolgens wel helemaal kapot trainen in Qatar met als gevolg een behoorlijk aantal blessures.
Hard trainen doe je in de voorbereiding om je conditie weer op peil te krijgen en als je een periode hebt met veel wedstrijden dan train je licht. Dat hele sparen is zo'n onzin in mijn ogen. Maar ja Nederlandse trainers houden nu eenmaal van hard trainen.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 12:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Milik speelde die wedstrijden ook als een natte krant en dus was Siggie weer een kans geven een prima optie.

Ik wil ook niet beweren dat De Boer niet gewisseld heeft. Natuurlijk is dat wel gebeurt. Ik ben alleen van mening dat de kern van het elftal constant een basisplaats heeft gehad en dat daar niet overmatig mee gewisseld is, anders dan door blessures. En dat er in de spits, op CVM en op rechtsbuiten wel is gewisseld is natuurlijk gewoon een feit. Maar op CVM moest er iets gebeuren en op de spits positie en op rechtsbuiten was er aanleiding te wisselen.

En verder zijn de enige echte wisselingen het doorbreken van Bazoer en het aantrekken van Sinkgraven. Dus dan vind ik niet dat Frank de Boer bewust veel met het elftal heeft geschoven. Wel natuurlijk noodgedwongen wisselingen. Maar dat gebeurt nu eenmaal.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 13:58   quote  deeplink  
Sigthorsson doet liever niet mee

Kolbeinn Sigthorsson hoopt dat Frank de Boer vanavond tegen Dnjepr Dnjepropetrovsk geen beroep op hem hoeft te doen. En dat terwijl de IJslander na anderhalve maand blessureleed staat te trappelen om weer zijn waarde voor Ajax te bewijzen.

"Natuurlijk zou ik speelminuten willen krijgen, maar het is beter dat ik niet als pinchhitter inval, klinkt het uit de mond van de gretige en op het oog superfitte spits, die zijn uitspraak toelicht.

"Als ik op de bank moet blijven zitten, betekent dat waarschijnlijk dat Ajax 2-0 of 3-0 voor staat. Wanneer ik er als breekijzer in moet, is de stand vast niet zo gunstig. Dus doe dat eerste scenario op de bank maar, lacht Sigthorsson, die door De Boer als 'geheim wapen' is geselecteerd.

Bron

----------------------

Mooie uitspraak van Kolbeinn :)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 maart 2015 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 13:33 schreef Brandje het volgende:

[..]

Spelers sparen maar ze vervolgens wel helemaal kapot trainen in Qatar met als gevolg een behoorlijk aantal blessures.
Hard trainen doe je in de voorbereiding om je conditie weer op peil te krijgen en als je een periode hebt met veel wedstrijden dan train je licht. Dat hele sparen is zo'n onzin in mijn ogen. Maar ja Nederlandse trainers houden nu eenmaal van hard trainen.
Hard trainen is ook niet erg, als je ook genoeg rust houd.
Die verhouding die moet kloppen.

Als er geen tijd is om je rust te pakken dan is er ook geen tijd om hard te trainen.
In de voorbereiding kan je best wel hard trainen, als je maar genoeg rust neemt.
Dat laatste is waarschijnlijk niet voldoende genomen, de boer zegt namelijk zelf dat hij niet harder heeft getraind als de afgelopen jaren. Dan is de conclusie dat de spelers minder rust hebben genomen, als de afgelopen jaren. Waardoor de verhouding is zoek geraakt.

Als je Engeland bekijkt, dan kan je moeilijk hard gaan trainen.
Je speelt de Fa Cup, League Cup, Competitie en Nog Europees. 4 Competities waar je overal ver wil komen. Met de ene ben je sneller klaar als de ander, de ander stroom je als laatste in(waardoor je daarmee laat begint). Met in achterhoofd dat je spelers nooit het moment hebben dat ze geen wedstrijden hoeven te spelen, elke wedstrijd is er minstens 1 wedstrijd. Dat is zwaar, als je daarbij ook zwaar gaat trainen, dan lukt het op een gegeven moment niet meer.

In Spanje speel je met de beker zowel een thuis als een uit wedstrijd. Dus ook een vol programma

Want in Nederland zit het competitie schema ook vol. Want er is tijd dat Ajax elk weekend een competitie wedstrijd speelt en doordeweeks Europees of Beker moet spelen. Als er geen europees en Beker is gepland dan zijn er interland periode, waar veel spelers naar toe moeten.

Soms is rust houden beter dan gewoon door te gaan.
Maar Verschil tussen Ons en de rest is dat wij niet heel veel internationals hebben, op het allerhoogste niveau. Daarnaast ook Europees snel zijn uitgeschakeld, geen uitgebreid beker programma hebben. Dan komt er steeds meer tijd vrij om wel goed en hard te trainen als dat nodig is. Daarom groeien spelers hier in Nederland ook zo snel ten opzichte van andere landen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 19 maart 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 13:58 schreef Eide het volgende:
Sigthorsson doet liever niet mee

Kolbeinn Sigthorsson hoopt dat Frank de Boer vanavond tegen Dnjepr Dnjepropetrovsk geen beroep op hem hoeft te doen. En dat terwijl de IJslander na anderhalve maand blessureleed staat te trappelen om weer zijn waarde voor Ajax te bewijzen.

"Natuurlijk zou ik speelminuten willen krijgen, maar het is beter dat ik niet als pinchhitter inval, klinkt het uit de mond van de gretige en op het oog superfitte spits, die zijn uitspraak toelicht.

"Als ik op de bank moet blijven zitten, betekent dat waarschijnlijk dat Ajax 2-0 of 3-0 voor staat. Wanneer ik er als breekijzer in moet, is de stand vast niet zo gunstig. Dus doe dat eerste scenario op de bank maar, lacht Sigthorsson, die door De Boer als 'geheim wapen' is geselecteerd.

Bron

----------------------

Mooie uitspraak van Kolbeinn :)
Volkomen logisch zo'n uitspraak.

Maar jah, er is niks mooiers dan dat het 0-0 staat en jij komt er in en jij de 1-0 en 2-0 maakt.
Maar als suporter en als speler op de bank hoop je natuurlijk dat Ajax na 10 min al met 3-0 voor staat en dat je dan rustig achter over kan leunen.

Want wat je niet wil in angst zweet tussen je billen.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 15:13   quote  deeplink  
Ik geloof niet zo in dat "te hard trainen". In de voetballerij wordt namelijk helemaal niet zo hard getraint. Slechts 1 maal per dag en dan nog niet heel erg lang. Met de hoeveelheid wedstrijden hoeft er ook niet heel hard getraind te worden en zal je in de trainingen eerder de rust moeten pakken. Maar dan kan je in een trainingskamp natuurlijk best wel even gas geven.

Uiteindelijk zijn het profsporters en een profvoetballer gaat van 1 a 1.5 uur trainen per dag echt niet fysiek oververmoeid raken. Ik geloof daar helemaal niets van. Niet als er in andere sporten topsporters zijn die dagelijks 3 uur of meer trainen.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 15:50   quote  deeplink  
Vaak zit het tussen de oren van de spelers van hoe goed ze de wedstrijd doen laten verlopen. Niet te vaak denken van "dat winnen we wel even ". Eerst resultaten zien en dan pas geloven. Ajax moet de klus kunnen klaren, vanavond.
remco k
 remco k - donderdag 19 maart 2015 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 15:13 schreef Eide het volgende:
Ik geloof niet zo in dat "te hard trainen". In de voetballerij wordt namelijk helemaal niet zo hard getraint. Slechts 1 maal per dag en dan nog niet heel erg lang. Met de hoeveelheid wedstrijden hoeft er ook niet heel hard getraind te worden en zal je in de trainingen eerder de rust moeten pakken. Maar dan kan je in een trainingskamp natuurlijk best wel even gas geven.

Uiteindelijk zijn het profsporters en een profvoetballer gaat van 1 a 1.5 uur trainen per dag echt niet fysiek oververmoeid raken. Ik geloof daar helemaal niets van. Niet als er in andere sporten topsporters zijn die dagelijks 3 uur of meer trainen.
Ik denk ook niet dat er te hard getraind wordt.

Ik denk alleen dat de voorbereiding te zwaar is geweest op zowel de zomer als winterperiode. En dat is iets waar je niet snel van te boven komt, vaak veel blessures veroorzaakt en denk ik de reden is dat de ploeg vermoeid en niet fit en vris oogt..
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 16:44   quote  deeplink  
En zelfs dat heb ik wel moeite mee Remco. De belasting neemt niet af na een trainingskamp. Die neemt zelfs toe denk ik.

Als er sprake is van voormoeidheid zit dat toch met name in het hoofd van de spelers denk ik. Dat is misschien ook niet zo vreemd gezien de gemiddelde leeftijd. Maar in de fysieke zin heb ik moeite met "te zwaar" of "te hard"

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door Eide --
nora
 nora - donderdag 19 maart 2015 - 17:41   quote  deeplink  
Toch heb ik het idee dat als ik Ajax de laatste weken zie spelen ze frisser ogen, ze houden ook het tempo wat langer vol als een paar weken geleden ik heb wel vertrouwen in vanavond.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 17:41 schreef nora het volgende:
Toch heb ik het idee dat als ik Ajax de laatste weken zie spelen ze frisser ogen, ze houden ook het tempo wat langer vol als een paar weken geleden ik heb wel vertrouwen in vanavond.
En dat in een hele zware fase van de competitie. Juist daarom denk ik dat het voornamelijk in de koppies zit en niet in het lijf.
Regie1216
 Regie1216 - donderdag 19 maart 2015 - 19:01   quote  deeplink  
Heren, alvast een fijne wedstrijd voor vanavond met een monsterzege als resultaat !! We zullen Dnjepr even voetballes geven en de angst aanwakkeren bij onze volgende tegenstanders!
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 19:56   quote  deeplink  
Opstelling Ajax voor duel met Dnipro

Ajax begint om 21:05 uur in een uitverkochte Amsterdam ArenA aan het UEFA Europa Leagueduel met Dnipro Dnipropetrovsk. Frank de Boer heeft zijn opstelling bekendgemaakt. Ricardo Kishna begint in de basis.
Scheidsrechter: Kulbakov

Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Viergever, Boilesen; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Milik, Kishna.
Wissels: Boer, Moisander, Van der Hoorn, Sigthórsson, Riedewald, Schöne, Serero.

Bron

------------------------------

Met Kishna en het middenveld waar we op hoopten dus.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 19 maart 2015 - 20:01   quote  deeplink  
Is het de achterhoede waar je op hoopte Eide ?
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:03   quote  deeplink  
Ik had liever Riedewald op linksback gezien. Deels omdat Riedewald hele goede dingen laat zien en deels omdat Boilesen vooral heel weinig laat zien. Maar behoudens het opstellen van Boilesen is dit wel de opstelling die ik het sterkst acht.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:24   quote  deeplink  
Ben het exact met je eens Eide, ik zou Boilessen niet opstellen maar Riedewald. Hierin zie je de koppigheid van de Boer in terug. Hij heeft altijd de uitspraken gedaan dat Boilessen een groot talent is. De Boer kan heel slecht tegen zijn verlies, en daarom zal hij zichzelf voortdurend blijven verdedigen. Pas wanneer hij er niet meer omheen kan, dan zal hij hem pas passeren. Wanneer het minder gaat met Ajax zie je dat de Boer zijn koppigheid onlogische beslissingen voortbrengt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door Bobby1972 --
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 20:28   quote  deeplink  
De opstelling ziet er wel goed uit, ondanks dat Riedewald ook welkom is. Hij zal wel de tweede helft spelen, denk ik.
nora
 nora - donderdag 19 maart 2015 - 20:34   quote  deeplink  
Hoe is het mogelijk dat je 4 dagen geleden van het veld af gaat amper kan lopen met 2 gebroken enkels en nu weer genezen linksback speelt/// vraagtekens ??????
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:36   quote  deeplink  
Boilesen is ook een heel groot talent. Hij is alleen sinds zijn blessure tegen Barca vorig seizoen geen moment meer in goede doen geweest. Heel erg jammer want hier liet daarvoor regelmatig fantastische dingen zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:43   quote  deeplink  
Resultaten en feiten die tellen, niet het verleden. Het gaat erom wat je nu laat zien, en dat is feitelijk bij Boilesen niet genoeg. De vraag is; hoelang kun je een speler opstellen die structureel faalt? Ik ben van mening dat hij hem te lang het voordeel van de twijfel geeft. Omdat er geen enkele verbetering is geweest in de afgelopen weken. Voetbal gaat om resultaat en om nu, en daarin is de Boer niet op z'n best!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 20:44   quote  deeplink  
En toch vindt ik dat Boilessen één van de mindere is bij Ajax. Maar dat is mijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door nieuwe ajax --
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:47   quote  deeplink  
Ik denk dat juist het resultaat een hele sterke kant is geweest van De Boer de afgelopen jaren. Zeker als je het over resultaten en feiten gaat hebben.

Daarnaast zeg ik ook dat ik liever Riedewald zie. Maar dat neemt niet weg dat Boilesen echt een talent is. Ik begrijp wel dat Frank de Boer daar mee bezig blijft, dat hij blijft proberen Boilesen weer op z'n oude niveau te krijgen.

Maar in het hier en nu zou ik liever Riedewald zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:48   quote  deeplink  
Dat is een feit, bij het blad VI heeft hij ook het laagste cijfer van alle Ajacieden. Ik zie hem persoonlijk er liever vertrekken bij Ajax dan dat hij blijft in de zomer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:49   quote  deeplink  
Ik niet. Ajax heeft maar 2 linksbacks van voldoende niveau. Dan moet je een back gaan aantrekken terwijl je twee hele talentvolle jongens hebt. Ik zou alleen voorlopig liever Riedewald in de basis zien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:50   quote  deeplink  
Het gaat om nu, en Riedewald heeft laten zien dat hij goed is en stabieler is dan Blundersen.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:50   quote  deeplink  
Bijnaampjes voor Ajacieden. Jammer.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Anders ik wel. Heeft Ajax dan geen goede kijk om minimaal 2 hele goede spelers te halen voor de verdediging ???? Voor de aanval kan het wel, daar dit aan Sinkgraven wel te zien is. Waarom dan niet voor de verdediging ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 19 maart 2015 door nieuwe ajax --
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:52   quote  deeplink  
Als Riedewald zijn plaats inneemt, zie ik hem niet als stand-in. Omdat hij dat waarschijnlijk niet accepteert. Riedewald kan alleen maar groeien, en Blundersen heeft al heel lang geen groei mee laten zien.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:53   quote  deeplink  
Beetje sarcasme moet kunnen toch, als we alles even serieus gaan nemen.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 20:54   quote  deeplink  
Have fun en geniet......
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:55   quote  deeplink  
Luister, tenzij je Messi, Ronaldo en Neuer is de selectie hebt kan je altijd versteringen vinden ten opzichte van je huidige selectie. De vraag is of Ajax spelers van afdoende kwaliteit kan halen...

Als je ziet dat Ajax een rechtsback en centrale verdediger van Oranje onder contract heeft denk ik dat Ajax niet heel makkelijk beter gaat vinden. Met Riedewald loopt er nog een prachtig talent die je ook niet 3 jaar wilt wegmoffelen.... dan blijft alleen LCV over als een potentiele versterking. Nou ja, dat is een hele redelijke overweging maar nogmaals, ga je dan echt snel een betere vinden? Ik denk dat dat wel mee zal vallen.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 20:56   quote  deeplink  
Het sfeertje zit er wel lekker in.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 19 maart 2015 - 20:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Beetje sarcasme moet kunnen toch, als we alles even serieus gaan nemen.
Je zeikt je eigen spelers niet af met bijnaampjes. Dan breek je namelijk je eigen club af. Dat doe je gewoon niet. Kritiek moet kunnen, terecht of onterecht. Maar ik vind dat je je eigen spelers wel fatsoenlijk mag behandelen en dat begint door geen rare of denigrerende bijnaampjes te gebruiken.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 21:03   quote  deeplink  
Dat is wat jij er van maakt. Toen Vermeer weg ging heb ik ook geen enkel negatief woord daarover geuit. Omdat ik hem wel begreep en vond dat Ajax veel aan hem te danken heeft. Wanneer je dan een naam gebruikt met een sarcastische ondertoon zou dat afbreuk doen t.a.v je club. Zolang je geen scheldwoorden of verwensingen hanteert, lijkt me daar niks mis mee. Ajax mag wel eens wat kritischer worden naar mijn mening.
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 21:05   quote  deeplink  
Er zit, naar mijn beschieden mening, een wereld van verschil tussen kritiek en denigrerend zijn.

Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 21:08   quote  deeplink  
Tijd voor voetbal :)
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 19 maart 2015 - 21:13   quote  deeplink  
Begin is goed, juist de variatie bij Ajax creëert kansen!
Eide
 Eide - donderdag 19 maart 2015 - 21:13   quote  deeplink  
Veelbelovend begin.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 19 maart 2015 - 21:18   quote  deeplink  
De Oekraïners spelen zo, expres. Dit alleen maar om alleen maar tijd te rekken en Ajax uit de wedstrijd te halen. Het is alleen maar puur verdedigen bij ze.
jariheld
 jariheld - donderdag 19 maart 2015 - 21:22   quote  deeplink  
Komt wel goed we pakken ze wel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5957
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Dnipro Dnipropetrovsk (donderdag 19 maart 2015, 21:05); 2 - 1

0.0059480