|
|
Bobby1972
|
|
|
Met de huidige selectie zie ik Ajax niet de voorrondes van de CL halen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 11:23 schreef Brandje het volgende:[..] Dan is het toch langer of niet??? Plus dat Serero meer dan een seizoen als aanvallende middenvelder heeft gespeeld en die heeft nog 10% gebracht wat El Ghazi in 27 competitie wedstrijden heeft gebracht. Boilesen is inderdaad vaak geblesseerd maar is de enige speler zo'n beetje die alle vier de landstitels heeft mee gemaakt. Is ook nog eens je aanvoerder en speelt al maanden als een natte krant. Dus ja ik vind je kritiek op El Ghazi zwaar overtrokken en bovendien ook nog onterecht. Ga je Bazoer ook kraken als hij een wat mindere periode heeft want die gaat komen. Met 1 tot 5 wedstrijden per seizoen kan ik ook wel roepen dat ik 4 keer kampioen ben geweest. Pas vorig jaar en dit seizoen heeft hij eindelijk wat kunnen spelen. Zo ongeveer 15 tot 20 competitiewedstrijden. Overigens vind ik Boilesen ook een drama en gaat daar mijn discussie niet over. Maar misschien kan jij mij dan uitleggen waar de flair van El Ghazi is gebleven want zelfs gisteren heeft hij geen 1 keer een individuele actie gemaakt om zijn tegenstander voorbij te gaan. Enkel een afwachtende houding bij passes richting hem. En zoals ik al zei is het geen afkraken maar feiten benoemen, want nergens roep ik dat hij moet oprotten en dergelijke. Iets wat ik wel bij Boilesen zou roepen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Dat is jouw mening en die deel ik zeer zeker niet. Waar is zijn dreiging richting zijn directe tegenstander en zijn flair gebleven? Niets van die 2 gezien gisteren. Veel te vaak afwachtend waardoor passes richting hem direct onderschept konden worden. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
nou lekker he , anders had je brugge gehad , kutzooi die hele achterhoede , wegwezen die troep |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 13:26 schreef jodocus het volgende:nou lekker he , anders had je brugge gehad , kutzooi die hele achterhoede , wegwezen die troep Je was me net voor. Van de 8 clubs had je minst zware geloot. Tsja. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:49 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Dat is jouw mening en die deel ik zeer zeker niet. Waar is zijn dreiging richting zijn directe tegenstander en zijn flair gebleven? Niets van die 2 gezien gisteren. Veel te vaak afwachtend waardoor passes richting hem direct onderschept konden worden. volgens mij ligt het antwoord in het midden. el ghazi was de beste aanvaller maar dat had meer te maken met zijn mede aanvallers dan met hem. het moet namelijk heel raar lopen als je slechter bent dan millik en kishna. met siggy werd het slechter en dat is opzich beste een prestatie, want het is niet eenvoudig om zo ongemerkt slecht te spelen
dat van der hoorn de gevaarlijkste aanvaller was zegt eigenlijk al genoeg over de manier en hoe er werd gevoetbald.
Ajax speelt angstig en laf. de manier waarop utrecht probeert te voetballen, die gaan we hier bij ajax niet zien met deze trainer
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:17 schreef Brandje het volgende:[..] Nee maar het is en blijft de man van Van Rhijn. Dus Bazoer kan daar in mijn ogen niet veel aan doen en was ook niet echt in duel met hem. Mar Van Rhijn ging met de man aan de buitenkant mee en gaf die vent door aan Bazoer. En dan moet Bazoer gewoon mee en er veel dichter opzitten. Dat gaf Bazoer zelf ook aan achteraf (zelf-kritische houding, knap op die leeftijd).
Los even van wie het betreft; voetbal betekent dat je voor elkaar moet werken. Dat als je een ander een fout ziet maken of een keuze ziet maken waardoor er ruimte ontstaat je niet blijft staan kijken. Je moet dan extra werk verzetten, in de wetenschap dat een ander dat ook voor jou doet als de situatie andersom is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Het feit dat Ajax werd uitgeschakeld door die Oekraïners (of Russen??) ligt niet specifiek aan gisterenavond, maar aan vorige week. In Oekraïne heeft Ajax vorige week één van zijn allerslechtste wedstrijden gespeeld en verloren van een zeer matig Dnipri. Daar had Ajax moeten winnen. Gisteren begon het zeer veelbelovend maar al ras verbleekte Ajax weer en viel terug op het overloos rondspelen van de bal. Na 86 (!) keer breed en terug (al in de eerste helft) hield ik maar op met tellen. Al met al een zwakke beurt van onze club, want als je dit soort tegenstanders al niet meer de baas kunt zijn, heb je in Europa helemaal niks meer te zoeken. En dan begrijp ik opnieuw de Boer niet, die maar vast blijft houden aan Boilesen, een speler die VOLKOMEN de weg is kwijt geraakt, terwijl je een schitterend alternatief hebt: Riedewald. Verder snap ik dus niet, waarom Sinkgraven van het veld werd gehaald. Hij was in mijn ogen één van de smaakmakers gisteren (samen met Bazoer!). En tot slot, en dat heb ik al vaker geschreven, MOET Cillessen werken aan zijn spelhervattingen, want nagenoeg elke bal kwam bij een tegenstander terecht. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Eens Pietje. Niets op aan te merken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Tja, Eide, dat deed behoorlijk pijn gisteren. Maar wat is dat toch met FdB? Is hij een topcoach of heeft hij vier jaar op rij gewoon geluk gehad. Ik vind zijn wisselbeleid ronduit zwak en zijn "vasthouden" aan bepaalde spelers niet te verteren. Ook het vasthouden aan een bepaald speltype, waarvoor je niet altijd de juiste spelers hebt, vind ik een groot minpunt. Ik weet het niet, maar ik ga steeds meer aan hem twijfelen als tacticus. Begrijp ne niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat hij Ajax moet gaan verlaten, maar ik snap hem gewoon niet. En wat Overmars betreft, grosso modo denk ik dat hij goed bezig is (geweest), maar hij heeft openlijk geflaterd door niet in te zien, dat Ajax een of twee routiniers nodig heeft. Met name dat kon je gisteren ook weer zien. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
In veel situaties heb ik vele begrip gehad voor het vertrouwen dat De Boer zijn spelers schenkt. Zie bijvoorbeeld Daley Blind als een product daarvan. Maar in het geval van Boilesen is dat begrip er niet. Boilesen is al weken de zwaktse speler, stapelt fout op fout en draagt tot overmaat van ramp de aanvoerdersband.
Begin dan eens met die band aan Klaassen geven. Die druk er alvast vanaf halen maar zelfs dat blijft uit. En daar heb ik veel moeite mee. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 16:15 schreef Eide het volgende:In veel situaties heb ik vele begrip gehad voor het vertrouwen dat De Boer zijn spelers schenkt. Zie bijvoorbeeld Daley Blind als een product daarvan. Maar in het geval van Boilesen is dat begrip er niet. Boilesen is al weken de zwaktse speler, stapelt fout op fout en draagt tot overmaat van ramp de aanvoerdersband. Begin dan eens met die band aan Klaassen geven. Die druk er alvast vanaf halen maar zelfs dat blijft uit. En daar heb ik veel moeite mee. Je hebt helemaal gelijk, ook wat betreft Daley Blind, waarin ik overigens altijd vertrouwen heb gehad. Ik was één van de weinigen op dit forum die het continu voor Blind heeft opgenomen. Het vertrouwen van FdB in bepaalde spelers is echt onbegrijpelijk. Kijk ook eens hoe lang hij vasthield aan Sightórsson, aan Moisander, aan Theo Janssen op een verkeerde plek in het elftal. Echt onbegrijpelijk inderdaad dat juist Boilesen onze aanvoerder is geworden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 12:47 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Met 1 tot 5 wedstrijden per seizoen kan ik ook wel roepen dat ik 4 keer kampioen ben geweest. Pas vorig jaar en dit seizoen heeft hij eindelijk wat kunnen spelen. Zo ongeveer 15 tot 20 competitiewedstrijden. Overigens vind ik Boilesen ook een drama en gaat daar mijn discussie niet over. Maar misschien kan jij mij dan uitleggen waar de flair van El Ghazi is gebleven want zelfs gisteren heeft hij geen 1 keer een individuele actie gemaakt om zijn tegenstander voorbij te gaan. Enkel een afwachtende houding bij passes richting hem. En zoals ik al zei is het geen afkraken maar feiten benoemen, want nergens roep ik dat hij moet oprotten en dergelijke. Iets wat ik wel bij Boilesen zou roepen. Boilesen 70 wedstrijden gespeeld voor Ajax.. Dat is wel iets meer dan de nieuwe lichting, niet voor niets loopt hij met die band, dan is hij voor de Boer simpelweg 1 van de meest ervaren spelers.
Serero 95 wedstrijden voor Ajax inmiddels..
Beiden jongens brengen niet wat Ajax nodig heeft, en zijn gewoon niet goed genoeg op dit moment.
Ik denk dat er maar weinig jongens zijn die niet het talent hebben om bij Ajax te slagen binnen de selectie. Alleen komt het er gewoon niet uit.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Talent is feitelijk niet voldoende, het gaat om wat ze qua prestatie neerzetten. Volgend jaar wordt een belangrijk jaar voor Ajax, wanneer je betere prestaties wil dan het afgelopen seizoen dan zal er verandering nodig zijn. En het is de vraag in hoeverre ze daar voor openstaan.
Persoonlijk zie ik het grootste gevaar bij Ajax voor het nieuwe seizoen wanneer de spelers die dit seizoen hebben gefaald behouden worden en opnieuw geen groei of verbetering laten zien. Ik denk dat Ajax en ook de Boer zich dat niet kunnen permitteren.
Gisteren zag je al bij de wissel van Boilesen dat het publiek zich tegen hem keert. Mooi van Klassen dat hij het voor hem opneemt, maar ga niet een mening geven over wat je supporters wel en niet mogen doen. Ajax faalt en Boilesen helaas in het bijzonder, kijk zelf een keer in de spiegel zou ik zeggen.
Het positieve van dit seizoen is dat er ook een aantal nieuwe spelers hebben laten zien dat ze over kwaliteit beschikken die Ajax kan gebruiken. Maar los hiervan is het aantal spelers dat wisselvallig speelt veel te hoog.
Genoeg werk aan de winkel voor het nieuwe seizoen! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:18 schreef Bobby1972 het volgende:Gisteren zag je al bij de wissel van Boilesen dat het publiek zich tegen hem keert. Mooi van Klassen dat hij het voor hem opneemt, maar ga niet een mening geven over wat je supporters wel en niet mogen doen. Ajax faalt en Boilesen helaas in het bijzonder, kijk zelf een keer in de spiegel zou ik zeggen. Ten eerste vind ik dat Klaassen 100% gelijk heeft. En Ricardo van Rhijn vandaag toch wel. Door dat soort gedrag heb je het hele team te pakken. Bovendien schiet de speler en dus de club er niets mee op. Het is destructief gedrag waar je alleen je eigen club mee hebt.
Daarnaast zie ik niet waarom Klaassen zijn mening daarover niet mag geven? Wees blij dat de spelers van Ajax wel op het publiek durven te reageren en niet van dat laffe gedrag van Clasie bij Feyenoord...
En nogmaals: het gaat mij niet om kritiek hebben. De kritiek op Boilesen vind ik volledig terecht. Maar dat slaat door in gedrag waarvan ik vindt dat men dat niet moet doen en dat slecht is voor Ajax en het elftal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:18 schreef Bobby1972 het volgende:Talent is feitelijk niet voldoende, het gaat om wat ze qua prestatie neerzetten. Volgend jaar wordt een belangrijk jaar voor Ajax, wanneer je betere prestaties wil dan het afgelopen seizoen dan zal er verandering nodig zijn. En het is de vraag in hoeverre ze daar voor openstaan. Persoonlijk zie ik het grootste gevaar bij Ajax voor het nieuwe seizoen wanneer de spelers die dit seizoen hebben gefaald behouden worden en opnieuw geen groei of verbetering laten zien. Ik denk dat Ajax en ook de Boer zich dat niet kunnen permitteren. Gisteren zag je al bij de wissel van Boilesen dat het publiek zich tegen hem keert. Mooi van Klassen dat hij het voor hem opneemt, maar ga niet een mening geven over wat je supporters wel en niet mogen doen. Ajax faalt en Boilesen helaas in het bijzonder, kijk zelf een keer in de spiegel zou ik zeggen. Het positieve van dit seizoen is dat er ook een aantal nieuwe spelers hebben laten zien dat ze over kwaliteit beschikken die Ajax kan gebruiken. Maar los hiervan is het aantal spelers dat wisselvallig speelt veel te hoog. Genoeg werk aan de winkel voor het nieuwe seizoen! Bobby, ik vind serieus dat het "not done" is om je eigen spelers uit te fluiten. Zo'n speler gaar daar echt niet beter door spelen. Ik vind de kritiek, die Klaassen en Van Rhijn hebben richting supporters meer dan terecht. Ik ben heel wat keertjes in "de Meer", het Olympisch stadion en in de ArenA geweest en ik heb nog nooit meegedaan aan dat soort acties. Het ging me te ver. In het huidige geval is de enige die blaam treft, Frank de Boer, die Boilesen maar blijft opstellen terwijl hij hopeloos uit vorm is, al maanden. Maar voetballen kan Boilesen heus wel, dat heeft hij vaak genoeg aangetoond. Hetzelfde eigenlijk voor Moisander die in mijn ogen een meer dan acceptabel eerste seizoen bij Ajax heeft gehad. Vervolgens kwam er de klad in bij hem. Sightórsson idem dito. Het is de trainer die blaam treft, die zulke spelers blijft opstellen. Maar uitfluiten? Niet doen, want je bevuilt je eigen nest. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:28 schreef Eide het volgende:[..] Ten eerste vind ik dat Klaassen 100% gelijk heeft. En Ricardo van Rhijn vandaag toch wel. Door dat soort gedrag heb je het hele team te pakken. Bovendien schiet de speler en dus de club er niets mee op. Het is destructief gedrag waar je alleen je eigen club mee hebt. Daarnaast zie ik niet waarom Klaassen zijn mening daarover niet mag geven? Wees blij dat de spelers van Ajax wel op het publiek durven te reageren en niet van dat laffe gedrag van Clasie bij Feyenoord... En nogmaals: het gaat mij niet om kritiek hebben. De kritiek op Boilesen vind ik volledig terecht. Maar dat slaat door in gedrag waarvan ik vindt dat men dat niet moet doen en dat slecht is voor Ajax en het elftal. Helemaal met je eens Eide.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik zeg niet dat hij het niet mag zeggen. Ik vind het mooi wanneer je op komt voor je teamgenoten. Maar supporters hebben ook recht om hun mening te geven. Daar is niks mis mee. Ik zou me juist willen bewijzen wanneer ik door de supporters wordt uitgefloten. Kritiek moet je mee om leren gaan en ervoor zorgen dat je laat zien dat ze ongelijk hebben! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Maar de manier van mening geven doet er wel toe. Iemand uitfluiten of sarcastisch gejuich is wat anders als kritiek hebben. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 16:15 schreef Eide het volgende:In veel situaties heb ik vele begrip gehad voor het vertrouwen dat De Boer zijn spelers schenkt. Zie bijvoorbeeld Daley Blind als een product daarvan. Maar in het geval van Boilesen is dat begrip er niet. Boilesen is al weken de zwaktse speler, stapelt fout op fout en draagt tot overmaat van ramp de aanvoerdersband. Begin dan eens met die band aan Klaassen geven. Die druk er alvast vanaf halen maar zelfs dat blijft uit. En daar heb ik veel moeite mee. De druk leg je dus wel bij iemand neer niet helemaal fit is en op een nieuwe positie speelt.
Ik ken de rol niet van Boillissen in de groep, miss is dat wel gewoon de leider van het team. Dat zegt genoeg over de andere dat hij het is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Klaassen zegt zelf dat hij 100% is. FdB zegt dat hij 100% is. Dat ga ik er vanuit dat hij 100% is. Klaassen is in alles al de leider op het veld. Gewoon die band aan Klaassen geven. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De Boer zegt dat de focus nu ligt op het nieuwe seizoen. Dan zou ik ook Siggi niet meer mee laten spelen. En ook Moisander niet meer mee laten spelen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:28 schreef Eide het volgende:Klaassen zegt zelf dat hij 100% is. FdB zegt dat hij 100% is. Dat ga ik er vanuit dat hij 100% is. Klaassen is in alles al de leider op het veld. Gewoon die band aan Klaassen geven. Van mij mag hij best die band hebben.
Misschien vraag ik te veel van hem, op deze positie, maar ik zie hem amper in de wedstrijd. veel te weinig, maar dat is mijn mening. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:32 schreef Bobby1972 het volgende:De Boer zegt dat de focus nu ligt op het nieuwe seizoen. Dan zou ik ook Siggi niet meer mee laten spelen. En ook Moisander niet meer mee laten spelen. Moissander heb ik al 3 weken niet meer gezien.
En Siggy is er volgens mij gewoon volgend jaar erbij. Je kan eerder je afvragen of Millik in de basis moet beginnen, want hij heeft geen contract voor volgend seizoen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Volgens mij kreeg Blind ook een fluitconcert. Wat ook volkomen terecht was want hij presteerde niet. Maar hij ging aan zich zelf werken en opeens lukte alles bij hem. Als cadeau kreeg hij een mooie transfer.
Iets mindere maten geld dit ook voor van der wiel. Ik heb aan hem zo zitten ergeren op een gegeven moment, volgens mij was dat na een WK of EK. Speelde toen als een natte krant, rijp voor om te gaan fluiten. Alleen speelde hij daarvoor wel redelijk, dat was de reden om niet te fluiten. Maar opeens uit het niets, had hij de vorm te pakken. Niet lang daarna was er een mooie club die hem wou hebben. Dacht nog, zou hij het daar redden? Maar hij stuurde mooi de franse aanvoerder(nationale elftal) naar de bank.
Eriksen, Ik begreep nooit waarom hij de corners en vrije trappen mocht nemen. Bal kwam nooit verder dan de 1ste paal of over het muurtje. Ik schoof nooit naar een puntje van mij stoel als hij die vrije trappen mocht nemen, rond het strafschopgebied. Uitzonderingen daar gelaten (van rhijn scoort ook 1x en daarna heeft hij geen 1 goeie genomen). Ik keek een oefenwedstrijd, was volgens mij Werder-Ajax. Begin 1ste helft krijgt Ajax 2 vrije trappen en ik dacht serieus. Niet hij weer, is er geen andere die dat beter kan. Maar hij scoorde en best wel mooi ook, maar daar bleef het niet bij want de volgende scoorde hij ook. Hij speelde daarnaast ook zeer goed. Toen dacht ik, Oei als hij zo blijft spelen dan zijn we hem kwijt. En ja hoor. Daar ging hij.
Dat zelfde verhaal gaat over Verthongen. Als er iemand die laconiek kon verdedigen dan was hij het. Oei, Oei, Oei, wat heb ik hem vreemde ballen zien geven tijdens de opbouw. Tegenstander laten schieten en te laat reageren, waardoor hij een rode kaart kreeg. Tot op een gegeven moment de knop om ging. Vertoghen was niet meer de vertoghen van vroeger. Hij werd de leider en ging ook zo voetballen. Was niet meer af te stoppen.
Waarom kom ik met deze voorbeelden? Alle spelers spelen niet meer bij Ajax. Niet om bij een kleinere club als Ajax te gaan voetballen, maar bij een grotere. Ze hebben zich allemaal ontwikkeld, terwijl ze een echt slechte periode bij ajax hebben gekend of slechte wedstrijden hebben gespeeld. Je hoorde wel dat het grote talenten waren. Maar zeker weet je het natuurlijk nooit of het er ooit uit komt.
Het probleem van Boilissen is, is dat hij te vaak iets heeft waardoor hij amper progressie kan maken. Ik maak mij eerder zorgen over Van rhijn, Die man speelt al 2 seizoenen alle wedstrijden. Begon goed, maar zit volgens mij is zijn periode van geen progressie al iets te lang aan het worden.
Tijd voor de volgende stap in de ontwikkeling. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:51 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Moissander heb ik al 3 weken niet meer gezien. En Siggy is er volgens mij gewoon volgend jaar erbij. Je kan eerder je afvragen of Millik in de basis moet beginnen, want hij heeft geen contract voor volgend seizoen. Ik vind het ronduit slecht wanneer Siggi er volgend jaar weer bij zit. Ajax zal veranderingen moeten doorvoeren anders zie ik helaas een vervolg van het matige spel van dit seizoen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 20:14 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik vind het ronduit slecht wanneer Siggi er volgend jaar weer bij zit. Ajax zal veranderingen moeten doorvoeren anders zie ik helaas een vervolg van het matige spel van dit seizoen. Siggy is een spits die zijn eigen kansen moeilijk tot niet zelf kan creeeren. Daarvoor heeft hij zijn 10 mede spelers voor nodig.
Als je bekijkt dat wat er donderdag vanaf de zijkant kwam, ja dan moet je goed zoeken, want dat was niet best. Dan verwacht jij dat hij excelleert op zulke voorzetten?
Meevoetballen dat kan hij niet, maar moet een spits altijd mee voetballen? net zo goed dat sommige doelmannen dat ook niet kunnen.
Als je Siggy goed bedient is het een prima spits. Dat weet ik 100%. Net zo goed dat een plantje groeit als je hem goed verzorgt. Maar jij gaat dus naar een tuincentra toe en zegt ik wil mijn geld terug of een nieuwe plant. Verkoper zou dan zeggen: vind je het gek dat hij niet groeit, als je hem geen water geeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 18:05 schreef Bobby1972 het volgende:Ik zeg niet dat hij het niet mag zeggen. Ik vind het mooi wanneer je op komt voor je teamgenoten. Maar supporters hebben ook recht om hun mening te geven. Daar is niks mis mee. Ik zou me juist willen bewijzen wanneer ik door de supporters wordt uitgefloten. Kritiek moet je mee om leren gaan en ervoor zorgen dat je laat zien dat ze ongelijk hebben! Ik denk niet dat iemand van ons kan zeggen wat je in zon situatie zou doen. Het is niet maar een man of 10 hè die fluiten. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
wat een mooi middenveld! Sinkgraven Bazoer en Klaassen! Nu nog een echt goede spits en een echt goede en ervaren Centrale verdediger en we komen een heel eind. Oja en een vervanger voor Boilesen. Tjonge Hoe vaak heeft deze man alleen al in de laatste twee Europese wedstrijden de bal zonder druk gewoon in de voeten van de tegenstander gespeeld of gewoon verspeeld! Niet normaal gewoon! Publiek had ieder recht om te fluiten. Je hoeft echt niet foutloos te spelen maar dit is het andere uiterste! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Ik zou dat niet gauw doen, dat uitfluiten....maar als Boilessen weer eens een drama bal geeft of te laat is....en 50.000 man roepen tegelijk in één koor....godverdomme lamlul, tsja dan kan je hem weg dragen....dan is het einde oefening. Komt het toch op timimg neer ;-) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Respect gaat boven alles, maar je mag als supporter kritisch zijn t.a.v. het spel van Ajax en ook van individuele spelers. Als prof moet je hiermee om kunnen gaan vind ik. Ik blijf van mening dat Ajax juist eens kritischer naar zichzelf mag gaan kijken. Omdat ik veel te weinig zelf reflectie terug zie en hoor bij Ajax. Dat baart mij zorgen, omdat ik niet overtuigd ben dat Ajax volgend jaar het op een andere manier gaan invullen. En dat zie ik persoonlijk als een pre om het anders te kunnen doen.
Ik maak me ook zorgen over de groei van veel spelers, omdat ik me afvraag of Ajax de juiste wijze hanteert om spelers beter te maken. Het lijkt wel of veel spelers op een hold zijn gekomen. Het kan nooit zo zijn dat ineens zoveel spelers zoveel minder spelen.
Ik vraag me ook af of Ajax er goed aandoet om met exact de volledige staf door te gaan die er nu ook al zijn. Nieuwe mensen kunnen misschien ook een andere visie en inzicht eraan toevoegen. Het zou me niet verbazen dat we het komende seizoen te weinig verandering zullen zien. En dat pas volgend jaar er diverse veranderingen zullen plaatsvinden. Ik hoop dat ik het mis heb!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 20 maart 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 22:37 schreef Stanley het volgende:wat een mooi middenveld! Sinkgraven Bazoer en Klaassen! Nu nog een echt goede spits en een echt goede en ervaren Centrale verdediger en we komen een heel eind. Oja en een vervanger voor Boilesen. Tjonge Hoe vaak heeft deze man alleen al in de laatste twee Europese wedstrijden de bal zonder druk gewoon in de voeten van de tegenstander gespeeld of gewoon verspeeld! Niet normaal gewoon! Publiek had ieder recht om te fluiten. Je hoeft echt niet foutloos te spelen maar dit is het andere uiterste! Hopelijk staat die jongen nu met beide beentjes op de grond en gaat hij net als Daley eens goed in de spiegel kijken en heel hard werken. Frank zijn ogen zijn hopelijk ook geopend want hoe hij het laatste weken neerzet is ook gewoon onacceptabel en zijn wissels ook. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 23:02 schreef Bobby1972 het volgende:Respect gaat boven alles, maar je mag als supporter kritisch zijn t.a.v. het spel van Ajax en ook van individuele spelers. Als prof moet je hiermee om kunnen gaan vind ik. Ik blijf van mening dat Ajax juist eens kritischer naar zichzelf mag gaan kijken. Dit ben ik ook volledig met jou eens hoor. Maar in mijn optiek hebben denigrerende bijnamen en uitfluiten van spelers daar niets mee te maken. Het draagt ook niets bij. In tegendeel zelfs, je breekt alleen maar af met dergelijk gedrag.
Zie die vorige wedstrijd. In een fase waar Ajax de steun van het publiek het hardst nodig heeft wordt Boilesen heel sarcastisch bejegend. Achteraf blijkt dus dat meerdere spelers daardoor beinvloed zijn, anders reageren sterkhouders als Klaassen en Van Rhijn er niet op. Met dat gedrag hebben de fans dus een negatief effect gehad op de selectie. En dat moet je als echte fan niet willen denk ik. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Aan de andere kant hoorde je het publiek ook nauwelijks toen Ajax in eigen huis onder de maat presteerde. Ik ben persoonlijk ook meer van kritiek uiten op het geheel dan op de man. Daarom denk ik ook dat je het de Boer meer kwalijk kunt nemen dat hij hem opstelt. Juist wanneer hij op de bank komt, is de kans groter dan hij zich wil gaan bewijzen. En haal je hem ook even uit de aandacht.
Je kunt dit seizoen ook wel omschrijven als een matig seizoen voor de Boer, omdat hij niet de meest logische beslissingen genomen heeft. Sterker nog; zijn beslissingen en werkwijze hebben juist een negatieve invloed gaat op de resultaten en spelers.
De Boer zal moeten leren van zijn fouten, want anders zul je het als mens niet beter gaan doen een volgende keer. En juist hierin zie ik op dit moment het grootste gevaar bij Ajax. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 20 maart 2015 - 17:40 schreef Pietje het volgende:[..] Bobby, ik vind serieus dat het "not done" is om je eigen spelers uit te fluiten. Zo'n speler gaar daar echt niet beter door spelen. Ik vind de kritiek, die Klaassen en Van Rhijn hebben richting supporters meer dan terecht. Ik ben heel wat keertjes in "de Meer", het Olympisch stadion en in de ArenA geweest en ik heb nog nooit meegedaan aan dat soort acties. Het ging me te ver. In het huidige geval is de enige die blaam treft, Frank de Boer, die Boilesen maar blijft opstellen terwijl hij hopeloos uit vorm is, al maanden. Maar voetballen kan Boilesen heus wel, dat heeft hij vaak genoeg aangetoond. Hetzelfde eigenlijk voor Moisander die in mijn ogen een meer dan acceptabel eerste seizoen bij Ajax heeft gehad. Vervolgens kwam er de klad in bij hem. Sightórsson idem dito. Het is de trainer die blaam treft, die zulke spelers blijft opstellen. Maar uitfluiten? Niet doen, want je bevuilt je eigen nest. Laat ik voorop stellen dat ik nooit eigen spelers uitfluit!!
Ik heb zelf zo'n 20 jaar een scc en heb tijden gehad dat ik overal heen ging. Uit en thuis, ook europees. Dat heeft mij heel veel geld gekost dus Ajax heeft ook aan mij verdiend. De supporters betalen mee aan de salarissen van spelers dus ze hebben gewoon het recht om kritisch te zijn!!! Kijk Kenney Tete werd ook uitgefloten bij zijn debuut(meen thuis tegen AZ) en dat is zeker NOT Done maar als ik naar zo'n dweil als een Boilessen moet kijken die ook nog eens totaal geen zelfreflectie heeft en vind dat hij de stjgende lijn te pakken heeft en zichzelf ook nog eens niet zo slechtt vind spelen dan mogen de fans zo iemand best uitfluiten. Uitfluiten is niks meer dan je kritiek uiten op iemands spel. Het is niet persoonlijk. Niks mis mee!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 maart 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik zie dat toch anders. Kritiek moet kunnen. Je ongenoegen laten merken na een actie is ook prima. Maar het structureel uitfluiten van eigen spelers of sarcastisch gejuich bij een wissel vind ik van een andere orde. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Of misschien zie ik het niet anders en bedoelen we hetzelfde. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
De Boer is debet aan het mindere spel omdat hij verantwoordelijk is, en ook zeker fouten heeft gemaakt ook qua wissels, o.a Boilessen opstellen met zijn 2 gebroken enkels en zijn hele slechte spel terwijl Riedewalt een perfecte wedstrijd speelde tegen Herenveen.Ook de wissels afgelopen wedstrijd tegen die Oekrainers Daley en Bazoer waren op hadden allebei gewisseld moeten worden na 90 minuten overigens niet gek voor een 18 en 19 jarige hij had toen Schone en Serero moeten brengen en Boilessen had nooit mogen starten daar had Riedewalt moeten staan.En hij had nooit Siggi in moeten brengen die brengt niks extra en zeker niet t/o die fysiek sterke Douglas dus dat waren foutjes van de Boer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Wat ik wel zeer terecht vind is de opmerking dat wij als fans een aandeel hebben in onze club. Wij kopen kaarten, merchandise, Fox abonnementen en zorgen ervoor dat onze club aantrekkelijk is voor sponsoren. De fans hebben dus zeker het recht gehoord te worden. Daarom zit er ook een vertegenwoordiger van de supporters in de bestuursraad.
Maar aan dat recht hangt ook een "verantwoordelijkheid", bij gebrek aan een betere term. Je club in een positief daglicht stellen bijvoorbeeld en niet de binnenstad van Rome slopen. En daar hoort ook het gedrag vanaf de tribunes bij. Niet met troep gooien en je eigen spelers aanmoedigen. En, in mijn optiek, dus ook voorkomen dat je je eigen ploeg negatief beinvloed. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:34 schreef Eide het volgende:Wat ik wel zeer terecht vind is de opmerking dat wij als fans een aandeel hebben in onze club. Wij kopen kaarten, merchandise, Fox abonnementen en zorgen ervoor dat onze club aantrekkelijk is voor sponsoren. De fans hebben dus zeker het recht gehoord te worden. Daarom zit er ook een vertegenwoordiger van de supporters in de bestuursraad. Maar aan dat recht hangt ook een "verantwoordelijkheid", bij gebrek aan een betere term. Je club in een positief daglicht stellen bijvoorbeeld en niet de binnenstad van Rome slopen. En daar hoort ook het gedrag vanaf de tribunes bij. Niet met troep gooien en je eigen spelers aanmoedigen. En, in mijn optiek, dus ook voorkomen dat je je eigen ploeg negatief beinvloed. Het is een beetje het verhaal van de kip en het ei. Als spelers goed spelen/hun best doen dan heeft het publiek geen reden om te fluiten. Gaat het publiek fluuiten dan gaan spelers misschien nog minder spelen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:23 schreef Eide het volgende:Ik zie dat toch anders. Kritiek moet kunnen. Je ongenoegen laten merken na een actie is ook prima. Maar het structureel uitfluiten van eigen spelers of sarcastisch gejuich bij een wissel vind ik van een andere orde. Ik was er donderdag bij en volgens mij begon het fluiten richting Boilessen pas na de zoveelste verkeerde pass. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:29 schreef nora het volgende:De Boer is debet aan het mindere spel omdat hij verantwoordelijk is, en ook zeker fouten heeft gemaakt ook qua wissels, o.a Boilessen opstellen met zijn 2 gebroken enkels en zijn hele slechte spel terwijl Riedewalt een perfecte wedstrijd speelde tegen Herenveen.Ook de wissels afgelopen wedstrijd tegen die Oekrainers Daley en Bazoer waren op hadden allebei gewisseld moeten worden na 90 minuten overigens niet gek voor een 18 en 19 jarige hij had toen Schone en Serero moeten brengen en Boilessen had nooit mogen starten daar had Riedewalt moeten staan.En hij had nooit Siggi in moeten brengen die brengt niks extra en zeker niet t/o die fysiek sterke Douglas dus dat waren foutjes van de Boer. Wijze woorden Nora. Vooral de wissel van Siggi was onbegrijpeljk want hij zette twee spelers in met exact hetzelfde doel namelijk als breekijzer fungeren. Dus je had inderdaad beter Schone of Andersen in kunnen brengen samen met vd Hoord want die won wel kopduels. Sigg had bijna drie maanden niet gespeeld op 60 minuten jong Ajax na. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik hoor de Boer nooit over hemzelf en over fouten van zijn kant. Zelfreflectie is nu noodzakelijk om het in het nieuwe seizoen anders en beter te doen. Als de koppigheid van de Boer blijft zoals het is, vraag ik me af of de noodzakelijke verandering er wel gaat komen.
Ik zie Ajax ook niet snel afscheid nemen van structureel falende spelers. Ook dit zie ik persoonlijk als een negatieve invloed op de groei van de betere spelers. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:59 schreef Brandje het volgende:[..] Wijze woorden Nora. Vooral de wissel van Siggi was onbegrijpeljk want hij zette twee spelers in met exact hetzelfde doel namelijk als breekijzer fungeren. Dus je had inderdaad beter Schone of Andersen in kunnen brengen samen met vd Hoord want die won wel kopduels. Sigg had bijna drie maanden niet gespeeld op 60 minuten jong Ajax na. De Boer kan op basis van zijn manier van denken en werken zijn kansen in het buitenland als trainer snel verkleinen! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Als perfectionist hou ik juist van kritiek. Kijk daar heel anders tegenaan dan Eide dat doet. Omdat de wil om te verbeteren maximaal moet worden gestimuleerd. Ik vind Ajax juist te soft in haar aanpak. Men moet veel harder werken om dingen te verbeteren. Het huidige seizoen moet als leerjaar gezien worden. En een teken van hoe het niet moet. Ik mis het stukje bewustzijn daarin bij Ajax. Daarom heb ik ook mijn vraagtekens of Ajax de tekortkomingen van dit seizoen wel optimaal kan en gaat veranderen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 maart 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nogmaals: ik heb niets tegen kritiek. Verre van zelfs. Ik heb alleen een hele uitgesproken mening hoe je kritiek wel of niet moet geven. In mijn optiek moet achter alles een doelstelling zitten, dus ook met kritiek. Wat wil je er mee bereiken? En dan heb ik het zeker niet alleen over voetbal.
Even gerelateerd aan de werkvloer: als je met hele harde kritiek op een medewerker alleen bereikt dat deze nog slechter functioneert heb je dus niets aan kritiek leveren op die manier, anders dan je eigen frustratie ventileren. Misschien moet je dan een andere aanpak hanteren. Even zo frustratie op de tribunes; er zijn verschillende manieren om dat te uiten. En zoals dat richting Boilesen gebeurde heb ik dan moeite mee.
Datzelfde heb ik met straftrainingen bijvoorbeeld, wat ook wel eens gesuggereerd wordt. Of iemand voor straf op de bank zetten. Als je daarmee een duidelijk doel bereikt is daar niets mis mee, maar als dat alleen een middel is om frustratie te ventileren ben ik faliekant tegen dat soort zaken. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mijn grootste kritiek op Ajax is de matige kwaliteit van het spel en de resultaten. En als supporter mag je meer dan het huidige spel niveau van Ajax verwachten. Ik vind dat de supporters in het algemeen heel goed zijn omgegaan met het matige spel.
Straftrainingen geloof ik ook absoluut niet in. Toch mis ik de drang tot perfectie en verbetering bij Ajax. Scouting is bij mij het onderdeel waar ik bij Ajax totaal niet van overtuigd ben. De groei en droorstroming van jonge spelers daarin tegen wel. Aan de kant van de scouting is heel veel ruimte voor verbetering. Ik lees en hoor er helaas weinig over. Juist op basis van de vaste patronen en denk en werkwijze moet er iets doorbroken worden. Ajax moet toch inzien dat dit niet de juiste wijze is om Ajax naar een gewenst niveau te brengen? Je moet verder durven kijken en je durven aanpassen aan de huidige situatie. Ik zie nergens dat stukje bewustzijn terug bij de mensen die Ajax leiden. Het lijkt wel of alles vastzit en dat er weinig ruimte is voor aanpassingen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 maart 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:21 schreef Brandje het volgende:[..] Laat ik voorop stellen dat ik nooit eigen spelers uitfluit!! Ik heb zelf zo'n 20 jaar een scc en heb tijden gehad dat ik overal heen ging. Uit en thuis, ook europees. Dat heeft mij heel veel geld gekost dus Ajax heeft ook aan mij verdiend. De supporters betalen mee aan de salarissen van spelers dus ze hebben gewoon het recht om kritisch te zijn!!! Kijk Kenney Tete werd ook uitgefloten bij zijn debuut(meen thuis tegen AZ) en dat is zeker NOT Done maar als ik naar zo'n dweil als een Boilessen moet kijken die ook nog eens totaal geen zelfreflectie heeft en vind dat hij de stjgende lijn te pakken heeft en zichzelf ook nog eens niet zo slechtt vind spelen dan mogen de fans zo iemand best uitfluiten. Uitfluiten is niks meer dan je kritiek uiten op iemands spel. Het is niet persoonlijk. Niks mis mee!!! Wat Tete betreft heb je hartstikke gelijk, Brandje! Ach weet je, jij en ik hebben beiden het beste voor met onze mooie club en dan doet het vreselijk pijn wanneer je sommige spelers door het ijs ziet zakken. Het is absoluut waar dat je kritiek mag hebben, nee MOET hebben, want -inderdaad- zij, de spelers, worden mede door ons betaald. Maar ik vind het uitfluiten van één speler niet de manier om die speler beter te laten spelen, want dat lukt zo uiteraard niet. Ik blijf van mening dat -in dit geval- Boilesen geen blaam treft, maar wel zijn coach Frank de Boer, die hem maar blijft opstellen. De Boer zou Boilesen in bescherming moeten nemen en hem voorlopig niet laten spelen. Juist ook omdat er een prima alternatief is: Riedewald. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zowel Frank de Boer als de rest van de staf van Ajax mogen zichzelf wel eens in de spiegel gaan aankijken. Hij had Boilesen op basis van prestaties en rust veel beter niet kunnen opstellen.
Frank moet zijn koppigheid eens leren temperen. Want anders kan het nog wel eens negatief voor hem gaan uitwerken! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 - 12:34 schreef Eide het volgende:Wat ik wel zeer terecht vind is de opmerking dat wij als fans een aandeel hebben in onze club. Wij kopen kaarten, merchandise, Fox abonnementen en zorgen ervoor dat onze club aantrekkelijk is voor sponsoren. De fans hebben dus zeker het recht gehoord te worden. Daarom zit er ook een vertegenwoordiger van de supporters in de bestuursraad. Maar aan dat recht hangt ook een "verantwoordelijkheid", bij gebrek aan een betere term. Je club in een positief daglicht stellen bijvoorbeeld en niet de binnenstad van Rome slopen. En daar hoort ook het gedrag vanaf de tribunes bij. Niet met troep gooien en je eigen spelers aanmoedigen. En, in mijn optiek, dus ook voorkomen dat je je eigen ploeg negatief beinvloed. Kijk structureel uitfluiten is ook niet gebeurd bij Boilesen. Was er namelijk ook en het is mij niet opgevallen. Bij dat slappe positie spel werd er wel af en toe gefloten na 87 keer tikkie terug tikkie breed. Plus dat een Boilesen ook nog eens vind dat hij best lekker bezig is terwijl een vrij groot deel van de supporters wekelijks anders ziet. Hoe moet je zoiets dan uiten? Zowel Boilesen en Frank willen het niet zien tja nu moeten ze wel |
|
|
|