|
|
Peter1956
|
|
|
Wat mij opvalt is dat er nog geen topic is geopend over het besluit om de seizoenkaarten in prijs te verhogen. Mij lijkt de combinatie met het vertoonde spel een de verhoging van de kaarten niet echt gelukkig. Zeker wanneer je kijkt naar de vele lege plekken bijvoorbeeld bij de laatste competitiewedstrijd. Wat vinden jullie? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Er wordt al in 2 topics over gesproken. |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
quote: Ok. Maar misschien goed om het er centraal over te hebben. |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ze zullen echt wel gelijk hebben qua waarde van de kaarten. Maar ik hoor veel indianenverhalen. In een keer te duur enz. Wat is te duur?
Het voetbal is slecht, dat is veel erger. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
wellicht zijn er wel mensen die daarvoor willen betalen en elke keer willen komen. ipv dat ze enkel bij grote wedstrijden komen.
overigens heeft ajax al 3 jaar al zijn seizoenskaarten verkocht en verkoopt ook vrijwel altijd alle losse kaarten.
volgens mij leven we in een markteconomie en is vraag en aanbod bepalend.
als je zo iets doet dan laat je zoiets onderzoeken of het wel zinvol is. het is namelijk wel een bedrijf en geen voetbal club, helaas |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Door SANDER BERENDS gepubliceerd op 30 maart '15 13:30 Ajax verhoogt prijzen seizoenkaarten fors
AJAX gaat de prijzen van een groot deel van haar seizoenkaarten komend jaar flink verhogen. Maar liefst 25 tot 48 procent komt er bij het bedrag van de huidige jaargang bij. Omgerekend gaat het om bedragen tot maximaal 243 euro per kaartje, meldt De Telegraaf. Iemand die voor zijn seizoenkaart 507 euro betaalde, is komend seizoen 750 euro kwijt. Volgens de Amsterdamse voetbalclub zijn veel seizoenkaarten altijd te goedkoop geweest. Ajax verkoopt jaarlinks tussen de 42.000 en 45.000 seizoenkaarten.
De Supporters Vereniging Ajax (SVA), die 97.000 leden telt, spreekt van een absurd voornemen. Voorzitter Daniël Dekker meldt op de eigen website. "Ajax laat nu de supporters op de blaren zitten doordat men jarenlang kennelijk de seizoenkaarten te goedkoop heeft verkocht. Ons advies om de nieuwe prijzen stapsgewijs te verhogen, hebben ze naast zich neergelegd."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 maart 2015 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En weer zo'n bericht wat voorbij gaat aan de werkelijke situatie. Zomaar ter overweging: de AFCA steunt Ajax in deze en heeft laten weten de berichtgeving over de prijsverhogingen erg slecht te vinden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Reactie AFCA SC op bericht verhoging fors aantal seizoenkaarten
Afgelopen weekend druppelde via de media het bericht binnen dat Ajax de seizoenkaarten fors zou verhogen . Daarnaast dat de vakken van de F-Side en 410 dit niet zou betreffen. Op basis van dit bericht werden er vervolgens allerlei suggestieve berichten in de wereld geholpen. De AFCA Supportersclub wil bij deze de berichtgeving nuanceren.
De AFCA Supportersclub heeft met Ajax de prijzen van de seizoenkaarten voor het seizoen 2015-2016 besproken. Voor 80% van het stadion blijven de prijzen gelijk. Inderdaad, waaronder op Zuid 1 en Zuid 2. Voor ongeveer 20% geldt een verhoging, voor enkele vakken een forse verhoging.
De verhogingen die worden ingevoerd is conform al langer bestaand beleid. Want vakken die spiegelvakken van elkaar zijn, moeten in principe qua prijsniveau hetzelfde zijn. Om het simpel uit te leggen, vakken en zitplaatsen tegenover elkaar in het stadion zijn qua prijshoogte gelijk. Niets nieuws dus. Voor een aantal vakken en plaatsen wordt dit nu recht getrokken.
De AFCA Supportersclub heeft geadviseerd dit gefaseerd te doen. Evenals de SVA overigens. Hier is echter niet voor gekozen. Wij hebben Ajax dan ook geadviseerd in gesprek te gaan met eventueel gedupeerden op deze vakken.
Wij zijn blij met het feit dat Ajax voor het overgrote deel van de seizoenkaarthouders de prijzen niet verhoogt, terwijl dit bij bijna alle andere clubs wel gebeurt. Wel betreuren we het dat Ajax niet in het advies mee is gegaan om gefaseerd de prijsverhogingen voor de overige seizoenkaarthouders in te voeren.
Tot slot. Wat ons betreft is de berichtgeving die naar buiten kwam dit weekend in met name de Telegraaf onzorgvuldig, moedwillig onrust stokend, niet compleet en dus een vorm van riooljournalistiek. Maar dat zijn we zo langzamerhand wel gewend.
Bestuur AFCA Supportersclub Bron
--------------------
Als de AFCA al met de best genuanceerde reactie komt mag je rustig stellen dat het niveau in dit gebeuren uitermate laag is. Er wordt van alle kanten aan suggestieve berichtgeving gedaan en het lijkt sterk op stemmingmakerij. En helaas tuinen nogal wat supporters ook in die val.
De prijzen gaan omhoog in de vakken op de eerste ring aan de lange zijde tegenover de hoofdtribune (oostzijde). Dit gaat om ruwweg 8.000 seizoenkaartplaatsen. In de vakken 120 en 121 gaan de prijzen met 50% omhoog, in de overige vakken met minder. Voor ongeveer 2.000 seizoenkaarthouders gaat de prijs juist omlaag. Voor 80% van de plaatsen blijft de huidige prijs staan, deze wordt dus ook niet gecorrigeerd voor inflatie zoals de bij vrijwel alle andere clubs wel gebeurt.
De prijsverhoging zijn enorm te noemen en voor de mensen op die plekken is het heel erg zuur. Ik ben er zelf ook niet geheel van overtuigd want op de hoofdtribune zit je op luxere stoeltjes en met een hoger service niveau. Het gelijkstellen van de prijzen aan de overzijde vind ik persoonlijk dan ook te ver gaan. Liefst zie ik natuurlijk alle prijzen omlaag gaan. Maar het is allemaal niet zo dramatisch als de Televaag wilde doen geloven en wat als vanzelfsprekend door alle copy/paste sites is overgenomen.
Nogmaals: als de AFCA al de voice of reason moet de rest zich eens goed achter de oren gaan krabben. |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Prijsverhogingen van 25 tot bijna 50 procent kan je als producent nergens verkopen, behalve in de prostitutie en nu dus ook het voetbal. Maar in een beetje bordeel krijg je meer waar voor je geld dan in de Arena dit seizoen. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
Beste Edwin van der Sar, Geplaatst op 30 maart 2015 euroHaha, je bent me er wel eentje hoor! Of was de brief die een aantal kennissen van mij uit jouw naam ontvingen geen vervroegde 1 aprilgrap? Zeg me alsjeblieft dat het een 1 aprilgrap was, Edwin. Kijk, als je een makkelijk slachtoffer zoekt voor een practical joke dan ben ik je perfecte slachtoffer. Ik trap namelijk net zo makkelijk in een slechte 1 aprilgrap als in een grote hoop hondenstront waar iedereen overheen stapt. Dat begon al toen ik een jaar of tien was was en mijn ouweheer de klassieke grap met mij uithaalde door me een doosje bougievonken te laten halen bij de overbuurman. Kwam ik met een blik kattenbrokken thuis en daar moest iedereen dan heel erg hard om lachen. Hilarisch en zo. Of toen ik er als jochie ooit in een kroeg op uit werd gestuurd om een doos Corona-glazen te halen bij een andere kroeg. Ik kwam onverrichter zake terug en de hele kroeg lag in een deuk. Want Corona-glazen bestaan helemaal niet! Lachen man.
Maar ter zake: in de brief die mijn vrienden (seizoenkaarthouders in de vakken 117 t/m 122) vandaag ontvingen stond een zeer aanzienlijke verhoging van hun seizoenkaart vermeld. Zo is het de bedoeling dat een vriend van mij uit vak 117 (hoekvak) ineens geen 385 euro gaat betalen voor zijn jaarkaart maar 475. En een andere vriend gaat ineens van 507 euro naar 650. Ik zit zelf achter de goal op Noord, dus de verhoging treft mij niet, maar daar gaat het niet om.
Ik snap best dat jij genoeg geld hebt, maar voor mensen die veel minder geld hebben dan jij (ik schat een slordige 99,9% van de seizoenkaarthouders, maar misschien ook wel meer) is dat nogal een forse verhoging. En al hebben die mensen wel genoeg geld: een dergelijke verhoging is nogal buitenproportioneel. Ajax ziet zichzelf als een product en zijn supporters als klanten. Welnu: het product neemt jaarlijks in kwaliteit af, met dit seizoen als treurig dieptepunt. Dan is het tamelijk schunnig om van een aantal van die klanten te vragen om fors meer voor dat product te betalen. Dan praat ik toch geen poep, Edwin? Als jouw tosti-ijzer het niet meer doet omdat ie slecht was en je kan dezelfde weer terugkrijgen als je maar 30% meer betaalt dan zeg jij toch tegen die verkoper dat ie dat malle tosti-ijzer opengeklapt in zn kier mag stoppen? Want, zo zul jij zeggen: die verkoper handelt niet klantvriendelijk. Welnu, Edwin: Ajax ook niet!!
En daarbij, Edwin: hoeren hebben klanten. Wij zijn geen klanten. Wij zijn supporters van onze club en zonder supporters bestaat er eenvoudigweg geen club. Dat realiseer je je wel, hoop ik.
Dan kun jij zeggen: Nou, dan rotten ze toch lekker op? Voor elke sukkel die de verhoging niet wil betalen hebben we tien rijke patsers uit t Gooi die het wel willen betalen! Nou, Edwin, ik zal je zeggen dat ik al flink wat mensen heb gehoord die dus ook daadwerkelijk op gaan rotten. Mensen die al 25 jaar of langer naar hun Ajax gaan, maar die zich niet als een sukkeltje door Ajax leeg laten trekken en die nu met bloedend hart hun kaart opzeggen. Ik heb het over mensen die nog voor jou hebben gejuicht in De Meer, in het Olympisch, in Wenen en zelfs in Tokio. En die trouwe honden jagen jij en je mededirectieleden nu van hun tribune alsof het schurftige zwerfhonden zijn. Zoals perschef Miel Brinkhuis het zo heerlijk lomp verwoordde: Omdat die kaarten toch altijd al te goedkoop waren. Dan durf je wel hoor. De vergelijking met de prijzen op de eretribune gaat volledig mank als je kijkt naar de zachte stoeltjes en de cateringfaciliteiten op de eretribune. Kijk, dat er een jaarlijkse verhoging van een paar procent is, soit. Snappen we allemaal. Inflatiecorrectie of dat soort tralala: prima. Betalen we gewoon een paar piekies meer. Zeuren we niet over. Maar deze verhogingen gaan dwars door het Arenadak.
Edwin, misschien maak ik me nu veel te druk. Wil je woensdag alsjeblieft, met dat olijke hoofd van je, op de Ajax-site zeggen: 1 APRIL!! KIKKER IN JE BIL!!! HET WAS MAAR EEN GEBBETJE!!! HAHAHA!!!
Dan ben ik ten eerste blij dat onze club niet echt de beste van Blaricum, Aerdenhout en Wassenaar wordt. En ten tweede ben ik blij dat er dan nog een soort van humor in onze club zit. Al zou de eventuele grap nog slechter zijn dan het voetbal van Ajax 1. Kom op Edwin, zeg het alsjeblieft woensdag. En anders wordt onze nieuwe supportersyell: Wij Zijn Ajax Wij Zijn De Duurste! Met een lekkere kakkerige Gooise R.
Met vriendelijke groet,
Rodney Rijsdijk
http://www.rodzooi.nl/voetbal/voetbalbrieven/2015/beste-edwin-van-der-sar-3 |
|
|
|
|
vak121
|
|
|
Ik heb kaarten voor VAK121 en ga van 505 euro naar 750 euro per stoel. Ik neem aan dat de stoelen op de eretribune (met hetzelfde zicht) van betere kwaliteit zijn dat wij geboden krijgen in VAK121. Voor 750 euro wil ik dan wel stoelen op de eretribune.
Ik vind het een belachelijke verhoging en gezien het feit dat het voetbal per wedstrijd slechter en slechter wordt, heb ik maar besloten te stoppen met het bezoeken van Ajax komend seizoen. Ik vond de prijs van 505 euro per stoel al erg riant voor het vertoonde spel / wanprestatie qua voetbal.
Naast de jaarkaarten steun ik ook jaarlijks de Toekomst met een donatie. Met de donatie stop ik ook, want daar kunnen ze mooi de verhoging van de stoelen in het vak voor gebruiken. |
|
|
|
|
Idijood
|
|
|
Morgen is t 1 April. Ik neem aan dat dit gewoon een grap is! |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Nou sorry. Ik vind het helemaal niet waard om de kaarten zoveel duurder te maken. Ons voetbalniveau is al zo slecht. Ook bij Ajax. Laat Ajax maar eerst echt goed voetballen. Daarna zien we wel verder. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Open een clubhuis jongens! Ga daar lekker janken met zn allen.. Boeit mij dat nou dat je niet meer komt?! Als je echt zo graag in de ArenA wil zitten, maakt die 150 euro per seizoen ook niet uit toch??
Flikker toch lekker op, ik geef per wedstrijd bijna 200 uit en dan zit ik niet eens in het stadion.
Gejank om een paar knaken... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Rodney rijshoer, heel mooi geschreven hoor! Een echte Ajacied in hart en nieren....kuch...
Wat een kinderachtig stuk tekst.
Wat stond je te juichen bij elke redding van 'flappie' vd Sar he? En dan nu zo over hem schrijven....en over je club.
Doei!! Ga lekker gratis naar fc knollendam! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Vakken waar de prijzen van worden verhoogd hebben gewoon jarenlang te weinig betaald want de mensen direct tegenover je betaalden die prijzen al jaren. Ze hebben dus jarenlang te weinig betaald. Mensen moet nu het vertoonde spel en dat soort zaken erbij halen want dat heeft hier 0,0 mee te maken. Wat bovendien ook nog eens opvallend is dat de vakken waarvan de prijzen worden verhoogd dat daar ook de mensen zitten die het minst trouw zijn en dat de lege plekken die we regelmatig zien in de Arena voornamelijk op die plekken zijn. Ik wil niet iedereen over een kam scheren maar het is wel een feit. Dus als ze de die prijzen verhogen misschien dat ze dan ook vaker komen!!?? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik snap best dat er veel mensen zijn die moeite hebben met deze prijsverhoging. Het is wel heel veel, heel plots en dat in een seizoen waarin er weinig te juichen valt. Het valt dus allemaal heel koud op de het dak. Ik vind de prijzen bovendien wel aan de erg hoge kant, zeker omdat je met name op 120 en 121 zeker niet dezelfde luxe hebt als op 104 t/m 107.
Tegelijkertijd vind ik de mensen die die verhoging koppelen aan het spel wel ontzettende jankers. Het zou verdomme wat zijn als Ajax alleen wat aan het prijsniveau mag doen als er een topseizoen wordt gedraaid. Nee, het voetbal dit seizoen is niet best maar dat staat los van het prijsniveau van de kaarten. Puur gejank over iets dat volledig los staat van elkaar.
Ajax is bovendien niet eens de duurste en wel een van de weinigen die al jaren niet indexeert voor inflatie. De stoelen worden dus effectief al jaren goedkoper. Daar hoor je diezelfde jankers niet over. En daarmee geef ik geen zegen aan de gigantische verhoging die sommigen te verwerken krijgen, maar er worden wel heel veel krokodillentranen gelaten zeg. |
|
|
|
|
nieuwe ajax
|
|
|
Dat Ajax niet de duurste is, is waar. Dit komt omdat Ajax ook niet de beste ( van Europa ) is. Is logisch.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2015 door nieuwe ajax -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Mag ik naast je zitten gap.....maken we een selfie |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Hahahahaha....je bent goud ouwe ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
AW er ook nog bij? Geen probleem.
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Beam me up Scotty there is no intellegent life here. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Whahahahahahaha schitterend!! Lig helemaal slap hier!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 01 april 2015 - 19:35 schreef nieuwe ajax het volgende:Dat Ajax niet de duurste is, is waar. Dit komt omdat Ajax ook niet de beste ( van Europa ) is. Is logisch. Cker logisch.... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 01 april 2015 - 19:35 schreef nieuwe ajax het volgende:Dat Ajax niet de duurste is, is waar. Dit komt omdat Ajax ook niet de beste ( van Europa ) is. Is logisch. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Update verlenging seizoenkaarten
Naar aanleiding van de aangekondigde verhoging van de seizoenkaartprijzen is de afgelopen dagen discussie ontstaan. De directie heeft besloten gehoor te geven aan de meest gehoorde wens van de supporters. Daarom zal de verhoging niet in één keer, maar over de komende twee seizoenen doorgevoerd worden. Daarnaast krijgen de betreffende seizoenkaarthouders de mogelijkheid om met voorrang elders een plaats in het stadion te krijgen. Kort na het paasweekend worden zij nader geïnformeerd. Eerder deze week kondigde Ajax bij circa 2.300 seizoenkaarthouders een aanzienlijke prijsverhoging aan. Deze groep vertegenwoordigt gezamenlijk ongeveer 7.000 stoelen. Op de overige plaatsen in het stadion was en blijft geen prijswijziging van toepassing.
Door de aanpassing in dit deel van het stadion komen de prijzen in betere verhouding tot de andere vakken.
Voor de seizoenkaarthouders in kwestie zijn de nieuwe prijzen vanaf vrijdagmiddag 3 april online zichtbaar via 'Mijn Ajax Kaart'. Bron
-----------------
Waarom dan nu wel en niet nadat de supportersverenigingen deze suggestie al hadden gedaan is mij een raadsel. |
|
|
|