|
|
VVout
|
|
|
Het Shanghai International Circuit is ontworpen als het circuit voor het nieuwe millennium. En de moderne track, met zijn prachtige architectuur, heeft zijn doel om China's toegangspoort tot de wereld van de Formula One racing te zijn, het debuteerde in 2004 met de eerste grand prix.
Circuit architecten Hermann Tilke en Peter Wahl op hun creatie: "De 5,4 kilometer lange circuit heeft de vorm van het Chinese karakter 'Shang', wat staat voor 'high' of 'boven'.
Andere symbolen vertegenwoordigd in de architectuur zijn afkomstig uit de Chinese geschiedenis, zoals de team gebouwen gerangschikt als paviljoens in een meer aan de oude Yuyan-Garden lijken op Shanghai. Hier worden natuur en technologie zorgvuldig gebruikt om harmonie te creƫren tussen de elementen. "
Niet alleen is het natuurlijk opmerkelijk voor zijn verandering van versnelling en vertraging binnen verschillende kronkelende bochten, waardoor hoge eisen aan de bestuurder als de auto, maar ook voor haar high-speed rechte stukken. Deze bieden cruciale inhaalmogelijkheden en geeft een intense en spannende motorsport ervaring aan de toeschouwers. De hoofdtribune met 29.000 zitplaatsen biedt een spectaculair uitzicht op bijna 80 procent van het circuit.
Practice 1 Vrijdag 10:00 11:30
Practice 2 Vrijdag 14:00 15:30
Practice 3 Zaterdag 12:00 13:00
Qualifying Zaterdag 15:00 16:00
Race Zondag 14:00 16:00
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 maart 2015 door VVout -- |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Mooi circuit, wordt weer spannend in de eerste bocht.
1. Raikkonen 2. Hamilton 3. Vettel |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Ja, en Rosberg 5e! Fair & Square verslagen! :-))) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Max mist nog wat topsnelheid voor het rechte eind en kwam na de 2e training van vandaag niet verder dan een 14e plaats. Mede door de technische kwaliteiten van de auto zal het moeilijk worden de prestatie op dit circuit te herhalen, dit komt met name door het lange rechte eind waar een hoge topsnelheid in je voordeel werk. Toro Rosso bezit deze hoge topsnelheid nog niet en kan dit alleen compenseren met een goede wegligging en balans van de auto, waar ze dan weer beter in zijn. Deze eigenschap betaald zich beter uit op bochtige straatcircuits en niet hier helaas. Max heeft na vandaag nog 2 dagen de tij tot Zondag dit met zijn team te optimaliseren, wie weet kan hij ons nog verrassen.
Tijden 2e training Vrijdag de 10e April.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door VVout -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Kudt motor, 4 ronden voor het einde uitvallen op een 8e plaats, jammer Max ik deel je teleurstelling. Voor de rest een voorspelbare Race, jammer dat Renault met Red Bull en Toro Rosso noch ver van het toneel verwijdert is. Met een betere motor zal het niet lang duren voordat Max zich daar gaat laten zien, heeft wederom een goede indruk achter gelaten. |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Max wordt een toppertje! Alleen jammer dat er een renault motort in zit! |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
Maar ik heb ook een renault, maar die doet het prima iedere dag! |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: In Nederland is 130 km/uur ook de Max :) |
|
|
|
|
hoogvliet010
|
|
|
quote: Ghehehe Dat doet ie in zijn 1.. |
|
|
|