BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-aanvaller verrekt knieband en is weken uit de roulatie

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
 Headliner  Headliner - dinsdag 31 maart 2015 - 12:51
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Ajax-aanvaller verrekt knieband en is weken uit de roulatie (Voetbalcentraal)

remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 13:00   quote  deeplink  
Zwaar klote bericht natuurlijk dit..

Maar wie gaat de Boer gebruiken om Millik te vervangen..

Zivkovic, of gaat de Boer ( helaas) weer terugvallen op Sigthorsson??
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 13:15   quote  deeplink  
Ik vrees dat het Sightorsson wel zal gaan worden.
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:00 schreef remco k het volgende:
Zwaar klote bericht natuurlijk dit..

Maar wie gaat de Boer gebruiken om Millik te vervangen..

Zivkovic, of gaat de Boer ( helaas) weer terugvallen op Sigthorsson??
Zonder enige twijfel: Sightórsson.
Ik heb namelijk ook al begrepen, dat de Boer opnieuw een hartig woordje met Zivkovic wil spreken, nadat hij weer een conflict met Oranje -19 heeft gehad. Ik weet niet precies wat er voorgevallen is, maar ik weet wel, datjax het geduld met Zivko aan het verliezen is. Het wordt zondag dus of Sightórsson of Schöne...
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zonder enige twijfel: Sightórsson.
Ik heb namelijk ook al begrepen, dat de Boer opnieuw een hartig woordje met Zivkovic wil spreken, nadat hij weer een conflict met Oranje -19 heeft gehad. Ik weet niet precies wat er voorgevallen is, maar ik weet wel, datjax het geduld met Zivko aan het verliezen is. Het wordt zondag dus of Sightórsson of Schöne...
Je leest en hoort wel vaker dingen Pietje, nu volg ik Ajax op de voet naar mijn idee, maar dit heb ik bijvoorbeeld nergens gelezen. Heb jij misschien een link van de website die jij dan in de gaten houd?
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 13:40   quote  deeplink  
Maar ik denk inderdaad ook dat Siggy gaat spelen..
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Je leest en hoort wel vaker dingen Pietje, nu volg ik Ajax op de voet naar mijn idee, maar dit heb ik bijvoorbeeld nergens gelezen. Heb jij misschien een link van de website die jij dan in de gaten houd?
Je bedoelt wat Zivko betreft? Ik zal eens kijken waar ik dat gelezen heb. Als ik hier wat post, dan verzin ik niks, maar dan heb ik het ergens gezien, gelezen of gehoord.
nora
 nora - dinsdag 31 maart 2015 - 13:52   quote  deeplink  
Het is klote maar het zal ongetwijfeld Siggi worden.
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 13:55   quote  deeplink  
Ik heb het gevonden, maar het blijkt de mening van een columnist te zijn. Tja, snel lezen is ook een vak. Als verzachtende omstandigheid: ik ben vandaag oppasopa en moet dat alleen doen, omdat mijn vrouw last heeft van een beknelde zenuw in haar rug. Het kleine mannetje is nogal bewerkelijk...

Hier is hetgeen ik heb gelezen, met bron.

Ajax-spits speelt met vuur: ''Dan kan 'ie naar Telstar, of zo''

Richairo Zivkovic werd vorige week wegens disciplinaire redenen uit de selectie van Oranje Onder 19 verwijderd. Sportcolumnist Jaap Stalenburg sprak in het online praatprogramma Afkicken over de recalcitrante Ajax-aanvaller.

''Het probleem zit hem in de discipline'', benadrukt de voetbalkenner. ''Hij zal ook nog wel op zijn flikker krijgen van Frank de Boer, maar die jongen weet ook wel dat hij zijn Mercedes mag inleveren als hij nog eens te laat komt. En dan? Dan kan 'ie naar Telstar, of zo.''

Zivkovic (18) kwam afgelopen zomer over van FC Groningen, maar een basisplaats in de hoofdmacht van Ajax zit er voorlopig niet in. De uit Assen afkomstige spits moet het doen met optredens in het beloftenelftal van de Amsterdamse club.

bron
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb namelijk ook al begrepen, dat de Boer opnieuw een hartig woordje met Zivkovic wil spreken, nadat hij weer een conflict met Oranje -19 heeft gehad.
Winter had een bespreking verzet. Daardoor kwamen meerdere spelers net te laat binnen vallen. Zivkovic was echter de allerlaatste waardoor hij het kind van de rekening werd. Winter gaf zelf aan dat dit zeker niet van de orde was als zijn eerdere verbanning.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:56 schreef Eide het volgende:

[..]

Winter had een bespreking verzet. Daardoor kwamen meerdere spelers net te laat binnen vallen. Zivkovic was echter de allerlaatste waardoor hij het kind van de rekening werd. Winter gaf zelf aan dat dit zeker niet van de orde was als zijn eerdere verbanning.
Thanks, Eide. Ik kan het op dit moment niet allemaal op de voet volgen. Ik heb het razendruk bij de voedselbank i.v.m. de verhuizing naar een andere locatie en daarnaast is mijn vrouw niet mobiel door een beknelde zenuw in haar rug. Vandaag opnieuw oppasgrootvader... Mijn vrijwilligerswerk bij Vluchtelingenwerk heb ik zelfs moeten stilzetten. Het is allemaal een beetje teveel.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 14:03   quote  deeplink  
Ik wil langzamerhand overigens een lans gaan breken voor El Ghazi als vaste spits. Groot, sterk, snel, atletisch, doelgericht en bovenal altijd actief. Hij zal ervaring moeten opdoen op die positie maar ik denk dat hij daar misschien nog wel beter kan worden dan als buitenspeler.

Allereerst krijg je een lopende man waardoor het aanvalsspel van Ajax veel dynamischer wordt. Je krijgt bovendien de optie met veel positiewisselingen te gaan spelen waardoor de tegenstander keuzes moet maken in de dekking. Daarnaast is El Ghazi groot en sterk genoeg om het elke centrale verdediger zowel op de grond als in de lucht heel moeilijk te maken. Hij heeft ook de technische vaardigheden om zelf ook de actie te maken war hem heel erg moeilijk te verdedigen maakt als daar spelers als Kishna, Sinkgraven, Bazoer en/of Klaassen omheen functioneren.

Dat zou bovendien de weg vrijmaken voor Menig die langzamerhand toch ook nadrukkelijk op de deur bonst en misschien Schone in de pikorde op de buitenposities wel voorbij behoort te zijn. Menig is het omgekeerde van El Ghazi, een spits die buitenspeler is geworden maar nog altijd de doelgerichtheid van een spits bezit.

Ik denk dat FdB voor Sightorsson gaat kiezen. Die keuze is ook best te verdedigen, ondanks onze heftige en terechte kritiek op Siggie. Maar ik zou met het oog op aankomend seizoen de boel toch eens willen omgooien.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 14:07   quote  deeplink  
De Boer zal overigens vast wel even met Zivkovic willen praten. Nu waren er meer te laat en vind ik persoonlijk de reactie van Winter wat kinderachtig, zeker als een bespreking is verzet.

Onderliggend is er echter iets in de mentaliteit van Zivkovic. Hij geeft dat ook zelf toe. Als hij ergens om 12:00 moet zijn komt hij ook echt pas om 12:00 aankakken. Dat maakt je kwetsbaar in je afspraken. Het is ook echt een disciplinair iets want zo'n moeite is het niet wat extra tijd in te bouwen zodat je er om 11:55 bent. En simpel gesteld: op tijd komen is geen kwestie van geluk hebben onderweg, het is een kwestie van op tijd vertrekken.

En zolang je geen Ronaldo of Messi heet is er geen club in de wereld die dit accepteert.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 13:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Je bedoelt wat Zivko betreft? Ik zal eens kijken waar ik dat gelezen heb. Als ik hier wat post, dan verzin ik niks, maar dan heb ik het ergens gezien, gelezen of gehoord.
Dat insinueer ik ook absoluut niet Pietje..

Maar je zegt wel vaker, dat je iets op de radio hebt gehoord of iets hebt gelezen..

Ik ben enkel benieuwd waar, des te makkelijker wordt het om mn clubje in de gaten te houden..
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:07 schreef Eide het volgende:
De Boer zal overigens vast wel even met Zivkovic willen praten. Nu waren er meer te laat en vind ik persoonlijk de reactie van Winter wat kinderachtig, zeker als een bespreking is verzet.

Onderliggend is er echter iets in de mentaliteit van Zivkovic. Hij geeft dat ook zelf toe. Als hij ergens om 12:00 moet zijn komt hij ook echt pas om 12:00 aankakken. Dat maakt je kwetsbaar in je afspraken. Het is ook echt een disciplinair iets want zo'n moeite is het niet wat extra tijd in te bouwen zodat je er om 11:55 bent. En simpel gesteld: op tijd komen is geen kwestie van geluk hebben onderweg, het is een kwestie van op tijd vertrekken.

En zolang je geen Ronaldo of Messi heet is er geen club in de wereld die dit accepteert.
Ik geef je 100% gelijk. Ik denk ook wel dat het met zijn leeftijd te maken heeft en met de (overspannen?) verwachtingen die hijzelf had na zijn transfer van FC Groningen naar Ajax.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:03 schreef Eide het volgende:
Ik wil langzamerhand overigens een lans gaan breken voor El Ghazi als vaste spits. Groot, sterk, snel, atletisch, doelgericht en bovenal altijd actief. Hij zal ervaring moeten opdoen op die positie maar ik denk dat hij daar misschien nog wel beter kan worden dan als buitenspeler.

Allereerst krijg je een lopende man waardoor het aanvalsspel van Ajax veel dynamischer wordt. Je krijgt bovendien de optie met veel positiewisselingen te gaan spelen waardoor de tegenstander keuzes moet maken in de dekking. Daarnaast is El Ghazi groot en sterk genoeg om het elke centrale verdediger zowel op de grond als in de lucht heel moeilijk te maken. Hij heeft ook de technische vaardigheden om zelf ook de actie te maken war hem heel erg moeilijk te verdedigen maakt als daar spelers als Kishna, Sinkgraven, Bazoer en/of Klaassen omheen functioneren.

Dat zou bovendien de weg vrijmaken voor Menig die langzamerhand toch ook nadrukkelijk op de deur bonst en misschien Schone in de pikorde op de buitenposities wel voorbij behoort te zijn. Menig is het omgekeerde van El Ghazi, een spits die buitenspeler is geworden maar nog altijd de doelgerichtheid van een spits bezit.

Ik denk dat FdB voor Sightorsson gaat kiezen. Die keuze is ook best te verdedigen, ondanks onze heftige en terechte kritiek op Siggie. Maar ik zou met het oog op aankomend seizoen de boel toch eens willen omgooien.
En dan Kishna op rechts en Fischer op links..
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat insinueer ik ook absoluut niet Pietje..

Maar je zegt wel vaker, dat je iets op de radio hebt gehoord of iets hebt gelezen..

Ik ben enkel benieuwd waar, des te makkelijker wordt het om mn clubje in de gaten te houden..
Is goed, vriend. Ik beschuldig je ook niet van insinuatie. Ik geef ruiterlijk toe, dat ik soms snel iets post wanneer ik "ergens" iets hoor. Inmiddels heb ik de "bron" boven al geplaatst. Het blijkt een soort column geweest te zijn. Mijn excuses.
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al aan gedacht, toen Eide dat postte. Dat kan smullen worden.
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Of met Menig bijvoorbeeld. Die doet het ook goed en verdient zo langzamerhand z'n kans. En Fischer komt er natuurlijk aan. En dan Muric vast in Jong Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 maart 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:16   quote  deeplink  
Milik heeft mogelijk laatste wedstrijd voor Ajax gespeeld

ARKADIUSZ MILIK kan voorlopig niet in actie komen voor Ajax en Polen. De Poolse spits, door Ajax gehuurd van Bayer 04 Leverkusen, viel afgelopen weekeinde in het EK-kwalificatieduel met Ierland (1-1) geblesseerd uit. De schade blijkt dusdanig ernstig, dat de Amsterdammers het de komende tijd zonder Milik in de spits moeten stellen.

Dat meldt Ajax via de officiële kanalen. Ajax is uitgeschakeld in de KNVB beker en in de Europa League, maar heeft nog wel zes Eredivisiewedstrijden te spelen. In die wedstrijden hoopte Ajax-trainer Frank de Boer zijn elftal klaar te stomen voor de voorronden van de Champions League die vroeg in het volgende seizoen gespeeld moeten worden. De Boer heeft met Richairo Zivkovic en Kolbeinn Sightórsson nog wel twee andere centrumspitsen in zijn selectie.

Overigens is het nog niet zeker dat Milik, die kampt met een ernstige verrekking aan de buitenste knieband van zijn linkerknie, ook volgend seizoen bij Ajax onder contract staat. De Amsterdammers hebben een optie tot koop en kunnen de 21-jarige aanvaller naar verluidt voor een bedrag van twee à drie miljoen euro overnemen van de Duitse topclub. Mocht Milik dus niet tijdig herstellen voor het slot van de competitie, was zijn optreden tegen ADO Den Haag (1-0) mogelijk zijn laatste wedstrijd in dienst van Ajax.

bron
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Is goed, vriend. Ik beschuldig je ook niet van insinuatie. Ik geef ruiterlijk toe, dat ik soms snel iets post wanneer ik "ergens" iets hoor. Inmiddels heb ik de "bron" boven al geplaatst. Het blijkt een soort column geweest te zijn. Mijn excuses.
Geen punt.
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:03 schreef Eide het volgende:

Het zou zonder meer een prima optie kunnen zijn. Inderdaad om redenen die jijzelf opsomt.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Of met Menig bijvoorbeeld. Die doet het ook goed en verdient zo langzamerhand z'n kans. En Fischer komt er natuurlijk aan. En dan Muric vast in Jong Ajax.
Er zit wel wat aan te komen.. Daarom ben ik ook niet zo bang voor een vertrek van Kisha, wat ik overigens wel gewoon erg dom en zonde zou vinden..

Maar Menig ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik Jong Ajax de laatste weken niet veel gezien heb.
Pietje
 Pietje - dinsdag 31 maart 2015 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zit wel wat aan te komen.. Daarom ben ik ook niet zo bang voor een vertrek van Kisha, wat ik overigens wel gewoon erg dom en zonde zou vinden..

Maar Menig ja, ik moet eerlijk bekennen dat ik Jong Ajax de laatste weken niet veel gezien heb.
Ik denk dat we Kishna te snel afschrijven of te snel willen laten gaan. Ik vind hem een mega-machtige voetballer. Helaas laat hij het nog te weinig zien,m maar zijn acties zijn om van te watertanden. Met het ouder worden zal hij alleen maar beter worden. Ik hoop dan ook dat hij nog een paar jaar bij Ajax blijft.
remco k
 remco k - dinsdag 31 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 31 maart 2015 - 14:20 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat we Kishna te snel afschrijven of te snel willen laten gaan. Ik vind hem een mega-machtige voetballer. Helaas laat hij het nog te weinig zien,m maar zijn acties zijn om van te watertanden. Met het ouder worden zal hij alleen maar beter worden. Ik hoop dan ook dat hij nog een paar jaar bij Ajax blijft.
Ik hoop ook van harte dat ie blijft, maar zijn zaakwaarnemer denkt daar helaas anders over..
nora
 nora - dinsdag 31 maart 2015 - 15:01   quote  deeplink  
Gisteren Jong Oranje gezien en daar heeft Menig zijn visite kaartje afggeven als invaller tegen de zeer sterke Fransen met een doelpunt en een paar goede acties en al die Feyenoorders op van Beek na waren prut met Vileda als grootste 0 .

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 maart 2015 door nora --
Eide
 Eide - dinsdag 31 maart 2015 - 15:26   quote  deeplink  
Ik heb aanhoudend m'n bedenkingen gehad over Menig. Vorige maand heb ik dat zelfs nog geplaatst ergens. Maar hij gaat de laatste tijd gewoon heel erg goed.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 april 2015 - 05:27   quote  deeplink  
Je kan het blijven roepen maar het is gewoon klote die (oefen)interlands! Helemaal aan het eind van het seizoen en juist het moment waarop prijzen verdeeld gaan worden! Prop die klote interlands lekker na de laatste wedstrijden en niet in de maanden die voor veel clubs belangrijk gaat worden voor prijzen cq degradatie.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 april 2015 - 05:27   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 april 2015 door Ajax Warrior --
Brandje
 Brandje - woensdag 01 april 2015 - 08:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2015 - 05:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Je kan het blijven roepen maar het is gewoon klote die (oefen)interlands! Helemaal aan het eind van het seizoen en juist het moment waarop prijzen verdeeld gaan worden! Prop die klote interlands lekker na de laatste wedstrijden en niet in de maanden die voor veel clubs belangrijk gaat worden voor prijzen cq degradatie.
Ach het hoort er nu eenmaal bij. Bijvoorbeeld speelt Nederland op 5 juni 2015 nog tegen Estland. Voorgaande jaren begon de voorbereiding van Ajax in de laatste week van juni. Toen waren ze echter zeker van CL. Nu gaan we waarschijnlijk voorronde CL spelen dus zal de voorbereiding ook eerder beginnen. Is dat dan zo ideaal???
Een blessure is nooit uit te sluiten.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 01 april 2015 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2015 - 08:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ach het hoort er nu eenmaal bij. Bijvoorbeeld speelt Nederland op 5 juni 2015 nog tegen Estland. Voorgaande jaren begon de voorbereiding van Ajax in de laatste week van juni. Toen waren ze echter zeker van CL. Nu gaan we waarschijnlijk voorronde CL spelen dus zal de voorbereiding ook eerder beginnen. Is dat dan zo ideaal???
Een blessure is nooit uit te sluiten.
Überhaupt heb ik niets met oefeninterlands, maar ook niets met interlands voor kwalificatie. Het nadeel is dat ze vaak tegen onbeholpen houthakkers spelen waardoor club wordt gedupeerd. Als het binnen eigen geledingen gebeurt is het kut maar zo'n onnodige kut-interland midden in een seizoen maakt het gewoon zwaar klote. Van mij mogen ze die nutteloze interlands dan ook lekker schrappen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-aanvaller verrekt knieband en is weken uit de roulatie

0.0050561