|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Weet je? Hoe tyfus zielig is het dat kutrecht doet alsof ze de champiochampions Leauge winnen bij de 1-1......... de wedstrijd van het jaar voor hun....omg sterf! Wat een laffe wedstrijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En toch krijgen we de minste tegengoals.. Maar Boilesen kan prima vervangen worden door Riedewald.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het gelijkspel van Ajax op bezoek bij FC Utrecht (1-1) voelde voor Frank de Boer, trainer van de Amsterdammers, als een nederlaag. Hij gaf Ajax ondanks de puntendeling nog een 6,5.
Dan weet je dat de Boer t.a.v. realisme het niet goed kan inschatten. En daarmee ook niet kritisch genoeg is. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft dit jaar op 1 ploeg na de minste doelkansen gecreëerd. Dat zegt veel.... |
|
|
|
|
Peter1956
|
|
|
FdB nu op tv wordt je niet vrolijk van heeft een matig verhaal. Begin langzaam te denken dat FdB het kwijt is, als hij het al eens heeft gehad. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 22:56 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft dit jaar op 1 ploeg na de minste doelkansen gecreëerd. Dat zegt veel.... en toch op 1 of 2 ploegen na het meest gescoord en op 1 of 2 ploegen na het minste aantal tegen doelpunten.... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 23:19 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] en toch op 1 of 2 ploegen na het meest gescoord en op 1 of 2 ploegen na het minste aantal tegen doelpunten.... Gaat over 2015, ik heb het niet over het gehele seizoen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 22:58 schreef Peter1956 het volgende:FdB nu op tv wordt je niet vrolijk van heeft een matig verhaal. Begin langzaam te denken dat FdB het kwijt is, als hij het al eens heeft gehad. Je ziet dat hij gespannen is. Hij werd ook van alle kanten onder vuur gezet. Ik vind het toch wel knap van hem dat hij er wel is. Wij weten niet wat zijn invloed is en of juist zijn visie de belangrijkste reden is van het matige spel.
VI op tv gaf min of meer ook al aan dat het bestuur t.a.v. de financiën een veel grotere invloed heeft dan wij denken. Ik heb het vermoeden dat het binnen Ajax niet echt een team en eenheid is. Dat werkt in geen enkele organisatie.
Ik acht de kans klein dat Ajax in juli wanneer de voorronde van de CL begint het wel weer op de rit heeft. Omdat er diverse veranderingen nodig zijn wil je instaat zijn om de gewenste verbeteringen in te kunnen voeren. Met alleen dezelfde mensen die er nu werken zie ik dat gebeuren. Omdat die waarschijnlijk nooit ineens het anders gaan doen. Wat ik al diverse keren heb geroepen; ik mis overtuiging bij Ajax. Dat geldt voor zowel de staf als de spelers. Die zijn feitelijk met elkaar verbonden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 april 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 22:54 schreef Bobby1972 het volgende:Het gelijkspel van Ajax op bezoek bij FC Utrecht (1-1) voelde voor Frank de Boer, trainer van de Amsterdammers, als een nederlaag. Hij gaf Ajax ondanks de puntendeling nog een 6,5. Dan weet je dat de Boer t.a.v. realisme het niet goed kan inschatten. En daarmee ook niet kritisch genoeg is. Bobby,
FdB heeft zijn spelers nooit in het openbaar afgevallen en gaat dat ook nooit doen. En terecht!! Ja het is een eigenwijze draak, ja hij is geen people-manager maar heeft ONS wel 4x op rij kampioen gemaakt met een steeds slechter wordende selectie. Heeft nooit gezeurd wanneer er blessures zijn en nooit gemekkerd wannee hij weer een matige speler mocht verwelkomen. De technische staf van FdB is niet goed. Spijkerman is er voor de organisatie maar durft FdB niet tegen te spreken. Ben groot fan Bergkamp maar hij is geen assistent trainer. Die moet gewoon op het veld staan tussen de spelers. Er moet daar iemand bij die tegen FdB in durft te gaan wanneer hij Schone weer op de flanken wil zetten, wanneer hij Siggi weer in de spits zet en wanneer hij Riedewald weer op de bank wil zetten want ik die laatste op zowel LB, CVM en LCV veel beter dan respectievelijk Boilessen, Serero en Viergever. Ik denk dat Frank op deze manier zo speelt omdat hij bang is wanneer we ouderwets overal 1op1 gaan spelen dat we dan weg gecounterd worden en daar zit best wat in. Kijk eens hoe ze gvd staan de verdedigen bij de 1-1. Als een stel slappe wijven. Het wordt tijd dat ze bovenin de knip gaan trekken. Guidelj is voor zes miljoen op te halen in de zomer. Propper net zoiets. N de Jong is transfervrij. Maar de echte must is een LCV. Viergever is een wijf en blijft een wijf. Slappe hap. Dus we hebben van de 5 seizoen 4 kampioenschappen behaald. geef ze daar ook de kans om de boel weer recht te trekken |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 23:19 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] en toch op 1 of 2 ploegen na het meest gescoord en op 1 of 2 ploegen na het minste aantal tegen doelpunten.... Is toch lachwekkend voor een club als Ajax dat we niet de meeste goals hebben?? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 05 april 2015 - 19:32 schreef remco k het volgende:[..] En toch krijgen we de minste tegengoals.. Maar Boilesen kan prima vervangen worden door Riedewald.. Ik hoef niet perse de minste tegengoals!! Ik wil dat we het meeste scoren zoals dat hoort bij AJAX. Ik zie liever een 6-4 winst dan een 2-0 winst maar tegenwoordig is de nul houden heilig. Oprotten!! Ik wil doelpunten zien Dat is Ajax. Daar betaal ik al een hele lange tijd een seizoenkaart voor. Niet om naar een Serero te kijken die geen pass over 5 meter kan geven anders win je gisteren gewoon met 0-3 als hij wat meer spelinzicht heeft want kon El Ghazi/Zivko wel drie keer alleen voor de keeper zetten. Ik betaal geen seizoenkaart om naar Viergever te kijken die als een wijf de duels in gaat. Gisteren ook weer. Man man daar betalen ze dan 2,5 miljoen voor. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 10:05 schreef Brandje het volgende:[..] Ik hoef niet perse de minste tegengoals!! Ik wil dat we het meeste scoren zoals dat hoort bij AJAX. Ik zie liever een 6-4 winst dan een 2-0 winst maar tegenwoordig is de nul houden heilig. Oprotten!! Ik wil doelpunten zien Dat is Ajax. Daar betaal ik al een hele lange tijd een seizoenkaart voor. Niet om naar een Serero te kijken die geen pass over 5 meter kan geven anders win je gisteren gewoon met 0-3 als hij wat meer spelinzicht heeft want kon El Ghazi/Zivko wel drie keer alleen voor de keeper zetten. Ik betaal geen seizoenkaart om naar Viergever te kijken die als een wijf de duels in gaat. Gisteren ook weer. Man man daar betalen ze dan 2,5 miljoen voor. Leuk om daar op te reageren. Maar het ging hier even over de verdediging. Staat er namelijk ook maar ergens iets dat er op lijkt dat hetgeen jij schrijft ik het niet mee eens ben wat spelopvatting betreft?
Ik zie namelijk ook liever riedewald spelen. En sterker nog. Ik zou Savastano al laten wennen als linksback. Die heeft meer talent in zijn linkerbeen dan boilesen in zijn hele lichaam.
Voor mij staat het voorop dat Ajax een echte 9 nodig heeft die anders dan de andere drie die er nu lopen wel kan voetballen. En een ervaren cvm die ook genoegen neemt met een plak op de bank. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 10:00 schreef Brandje het volgende:[..] Bobby, FdB heeft zijn spelers nooit in het openbaar afgevallen en gaat dat ook nooit doen. En terecht!! Ja het is een eigenwijze draak, ja hij is geen people-manager maar heeft ONS wel 4x op rij kampioen gemaakt met een steeds slechter wordende selectie. Heeft nooit gezeurd wanneer er blessures zijn en nooit gemekkerd wannee hij weer een matige speler mocht verwelkomen. De technische staf van FdB is niet goed. Spijkerman is er voor de organisatie maar durft FdB niet tegen te spreken. Ben groot fan Bergkamp maar hij is geen assistent trainer. Die moet gewoon op het veld staan tussen de spelers. Er moet daar iemand bij die tegen FdB in durft te gaan wanneer hij Schone weer op de flanken wil zetten, wanneer hij Siggi weer in de spits zet en wanneer hij Riedewald weer op de bank wil zetten want ik die laatste op zowel LB, CVM en LCV veel beter dan respectievelijk Boilessen, Serero en Viergever. Ik denk dat Frank op deze manier zo speelt omdat hij bang is wanneer we ouderwets overal 1op1 gaan spelen dat we dan weg gecounterd worden en daar zit best wat in. Kijk eens hoe ze gvd staan de verdedigen bij de 1-1. Als een stel slappe wijven. Het wordt tijd dat ze bovenin de knip gaan trekken. Guidelj is voor zes miljoen op te halen in de zomer. Propper net zoiets. N de Jong is transfervrij. Maar de echte must is een LCV. Viergever is een wijf en blijft een wijf. Slappe hap. Dus we hebben van de 5 seizoen 4 kampioenschappen behaald. geef ze daar ook de kans om de boel weer recht te trekken Daarom heb ik ook sterk het vermoeden dat de communicatie binnen Ajax niet goed is en dat ze dat eens moeten onderzoeken waarom dat zo is. Ook ik denk dat nieuwe mensen binnen Ajax nodig zijn om de visie te verbreden en nieuwe inzichten toevoegen aan het geen waar men nu mee bezig is. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Nieuwe mensen zijn niet per definitie beter voor inzichten en weet ik wat nog meer. Dat er slecht gecommuniceerd wordt kan je ook niet aantonen en is dus roepen in de lucht..
Als de communicatie binnen een bedrijf niet goed is ligt dat 9 van de 10 keer aan 1 heel simpel gegeven.
Mensen luisteren niet om te begrijpen, maar luisteren om te antwoorden.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je kunt toch niet gaan zeggen dat je de wedstrijd van gisteren als cijfer een 6.5 geeft. Dat kan niemand serieus nemen, dat moet de Boer toch zelf ook een keer gaan inzien. Je hoeft niet iemand in het bijzonder af te vallen, maar je kunt toch wel zeggen dat de teamprestatie ver onder de maat is. Dat zien wij ook. Wanneer je dan je spelers beloont met een 6.5, denken ze dat het nog niet zo slecht is. Je moet mensen veel meer confronteren met hun tekortkomingen en hun daar bewust van maken. Zodat ze daar aan gaan werken omdat te verbeteren. We zien nu al zolang dat vele spelers stilstaan en eerder achteruit gaan dan vooruit in hun niveau en groei. Dan doe je iets toch niet goed! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik vraag me af of de neuzen van de mensen die binnen Ajax werken exact dezelfde richting uitstaan! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 12:29 schreef Bobby1972 het volgende:Je kunt toch niet gaan zeggen dat je de wedstrijd van gisteren als cijfer een 6.5 geeft. Dat kan niemand serieus nemen, dat moet de Boer toch zelf ook een keer gaan inzien. Je hoeft niet iemand in het bijzonder af te vallen, maar je kunt toch wel zeggen dat de teamprestatie ver onder de maat is. Dat zien wij ook. Wanneer je dan je spelers beloont met een 6.5, denken ze dat het nog niet zo slecht is. Je moet mensen veel meer confronteren met hun tekortkomingen en hun daar bewust van maken. Zodat ze daar aan gaan werken omdat te verbeteren. We zien nu al zolang dat vele spelers stilstaan en eerder achteruit gaan dan vooruit in hun niveau en groei. Dan doe je iets toch niet goed! De Boer heeft zelf vaak zat aangegeven dat niet in het openbaar te doen, maar achter de schermen wel degelijk. Wat hij dus zegt over die 6.5 zou ik helemaal niet serieus nemen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Door de verjaardag van mijn kleinzoon kon ik de wedstrijd niet live zien. Maar ik heb jullie commentaar gelezen en de samenvatting gezien. Het is een regelrechte schande, dat Ajax zelfs van een zeer, zeer pover Utrecht niet heeft weten te winnen. En dat is, gezien de opstelling van de Boer zijn schuld. Boilesen, Sightórsson en nu weer Schöne op links... Dan wil je kennelijk niet winnen. Gelukkig was Utrecht zo vriendelijk om in eigen doel te schieten (de 5e tegenstander al die dat heeft gedaan). Want wie had er anders kunnen scoren in dit zwalkende en zeer zwakke Ajax.
Gisteren bij Studio Voetbal (met Frank de Boer) liet Jack van Gelder een statistiek zien: Alleen Dordrecht heeft dit seizoen minder doelpogingen gewaagd dan Ajax. Dit zegt alles over het spelniveau en de "aanvallende" intententies van Ajax. WAARDELOOS EN SCHANDALIG!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Zelfs de tweede plaats zal te hoog gegrepen zijn voor dit Ajax. Volgende week "uit" tegen Heracles. Ook die wedstrijd gaan we niet winnen. Een nederlaag op karakter van de tegenstander. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 12:35 schreef Pietje het volgende:Door de verjaardag van mijn kleinzoon kon ik de wedstrijd niet live zien. Maar ik heb jullie commentaar gelezen en de samenvatting gezien. Het is een regelrechte schande, dat Ajax zelfs van een zeer, zeer pover Utrecht niet heeft weten te winnen. En dat is, gezien de opstelling van de Boer zijn schuld. Boilesen, Sightórsson en nu weer Schöne op links... Dan wil je kennelijk niet winnen. Gelukkig was Utrecht zo vriendelijk om in eigen doel te schieten (de 5e tegenstander al die dat heeft gedaan). Want wie had er anders kunnen scoren in dit zwalkende en zeer zwakke Ajax. Gisteren bij Studio Voetbal (met Frank de Boer) liet Jack van Gelder een statistiek zien: Alleen Dordrecht heeft dit seizoen minder doelpogingen gewaagd dan Ajax. Dit zegt alles over het spelniveau en de "aanvallende" intententies van Ajax. WAARDELOOS EN SCHANDALIG!!! Zolang de Boer niet instaat is om zelfreflectie op zichzelf toe te passen, zie ik geen positieve verandering op korte termijn. Sterker nog ik acht de kans op een vervolg van de stronht die we nu zien heel groot. En ik hoop van ganse harte dat ik er naast zit! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 12:48 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Zolang de Boer niet instaat is om zelfreflectie op zichzelf toe te passen, zie ik geen positieve verandering op korte termijn. Sterker nog ik acht de kans op een vervolg van de stronht die we nu zien heel groot. En ik hoop van ganse harte dat ik er naast zit! Ik zag en hoorde hem gisteravond bij Studio Voetbal. Hij maakte een reddeloze en radeloze indruk op mij. Alsof hij het ook niet meer wist. Ik zeg niet dat hij weg moet, maar er zal wel een hartig woordje gesproken moeten worden met Marc Overmars en Jeroen Slop over het aantrekken van dragende spelers met veel ervaring. Dan moet het maar wat kosten. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 12:52 schreef Pietje het volgende:[..] Ik zag en hoorde hem gisteravond bij Studio Voetbal. Hij maakte een reddeloze en radeloze indruk op mij. Alsof hij het ook niet meer wist. Ik zeg niet dat hij weg moet, maar er zal wel een hartig woordje gesproken moeten worden met Marc Overmars en Jeroen Slop over het aantrekken van dragende spelers met veel ervaring. Dan moet het maar wat kosten. Vond ik wel mee vallen....hij had meer zoiets van wat doe ik hier met die eikel van een Arno Vermeulen (zo heet die lul toch ?) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 13:22 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Vond ik wel mee vallen....hij had meer zoiets van wat doe ik hier met die eikel van een Arno Vermeulen (zo heet die lul toch ?) hahahahahahaha.....ik noem dat een peppie. Een peppie is een onzinnig en inferieur persoon. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat je bij Frank ziet is dat hij voortdurend in de verdediging gaat. Hij kijk dan om zich heen hoe de mensen reageren en je ziet ook aan zijn mondhoeken dat hij het onprettig vind. Ga er toch maar ff zitten, dan heb je wel lef. En loop je niet weg voor je verantwoordelijkheden. Staat los van het feit dat ik hem niet meer zo zeker vind als we hem kennen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 13:22 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Vond ik wel mee vallen....hij had meer zoiets van wat doe ik hier met die eikel van een Arno Vermeulen (zo heet die lul toch ?) Ik vind het altijd wel leuk wanneer er trainers in het programma zitten. Die hebben over het algemeen veel zinnigs te zeggen. Co Adriaanse gisteren ook. Ook Bert van Marwijk en Dik Advocaat, wanneer ze er zijn, vind ik altijd leuk. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Jeetje, wat een gezeik hier. die moet weg, dan weer die, vervolgens iedereen.
als iemand de weg kwijt is dan laat je hem toch niet aan zijn lot over, dan help je hem en breng je hem weer op het goeie pad. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 14:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:Jeetje, wat een gezeik hier. die moet weg, dan weer die, vervolgens iedereen. als iemand de weg kwijt is dan laat je hem toch niet aan zijn lot over, dan help je hem en breng je hem weer op het goeie pad. Is er iemand die vindt, dat er iemand weg moet??? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
over de wedstrijd kan ik kort zijn.
geen goed resultaat, matig ajax, matig utrecht.
vond boilissen dit keer wel goed spelen. van rhijn was dan weer slecht bezig.
seizoen was toch al verloren? met siggy in de spits hadden we ook bijna gewonnen
volgend jaar speelt siggy niet. zivko en millik gaan het uitmaken wie 1ste spits is. ik hoop voor siggy dat hij nu de laatste 5 wedstrijden laat zien wat hij kan. doelpunten maken! voor een spits die eigenlijk dramatisch speelt, toch er redelijk nog veel gescoord, of zijn de andere miss ook niet beter? |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
over de het manier van voetbal kan ik ook kort over zijn. zowel bij ajax intern als bij het publiek is er verdeeldheid.
jeugd speelt op een andere manier dan ajax 1 hier kijk men eerder naar de jeugd dan naar ajax 1. ook intern zou er onrust zijn.
1 jaar geen kampioenschap en meteen word de vuile was weer buiten gehangen.
maar frank ziet liever zijn ploeg winnen, dan met 6-4 verliezen. als dit de enige manier is om te kunnen winnen, tja dan is dat zo. als je als utrecht gaat voetballen, dan krijg je wel spectaculaire wedstrijden. maar enige vorm van qua lijn, zit er dan ook niet in. utrecht wint thuis eenvoudig van az en verliest vervolgens van nac. dat is volgens mij naïef.
Niet dat ik tevreden ben over het spel, maar ik denk dat ze niks anders kunnen. dat is frank namelijk ook niet.
maar het spel is niet zalig makend, maar het vergoed veel als frank de spelers op de juiste plek zet. met dit type spel heb je niks aan siggy, je komt namelijk niet eens in de 16 schone is geen buitenspeler, als je een meevoetballende spits wil, dan zet je hem daar neer anders gewoon op de bank. bazoer speelde goed, maar brengt aanvallend te weinig, is van origine ook verdedigend ingesteld, stel hem dan daar dan op. zet klaassen weer terug op de plek waar hij thuis hoort, als rechter middenvelder. zet serero op de bank, is alleen handig om de wedstrijd over de streep te trekken, als de buit al binnen is. Boillissen en van rhijn laten banken, niet in vorm op de bank, net zoals je deed van van der wiel.
Frank is een beetje verdwaald geraakt in het succes, tijd om hem weer op het juiste pad te brengen en die pad lijd niet naar een uitgang maar naar mooi voetbal en prijzen. mooiste wedstrijd, zonder de kampioenswedstrijd, was acmilan ajax, ik zie dat ajax niet terug. toen kreeg hij al complimenten, daar is inzinking al begonnen |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Juist niet. Er wordt op precies dezelfde wijze gespeeld. Het verschil is dat bij de jeugdelftallen de weerstand minder is waardoor er bijna ongelimiteerd kan worden aangevallen. Bij de jeugdelftallen kunnen de backs aan beide zijkanten zonder consequenties aanvallen, schuiven de centrale verdedigers pauzeloos in en komt ze dat bijna nooit op een dodelijke counter te staan.
Je kan het spel in de jeugd niet zomaar 1 op 1 op de senioren projecteren waar men een verdedigende houding vaak bewust kiest in plaats van dat deze wordt opgedwongen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Kijk voor de grap maar eens de finale van de Future Cup die nu wordt gespeeld. Tegen Anderlecht, een hele serieuze tegenstander, komt de B1 ook niet veel verder dan de bal breed spelen. Gewoon een resultaat van niet de voorwaartse mogelijkheid kunnen vinden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
De trainer van de B1 is trouwens goed te horen, die heeft het daar nu ook heel specifiek over, dat het breed spelen een kwestie van lef is. Durven de bal in de diepte te geven. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 12:48 schreef Pietje het volgende:Zelfs de tweede plaats zal te hoog gegrepen zijn voor dit Ajax. Volgende week "uit" tegen Heracles. Ook die wedstrijd gaan we niet winnen. Een nederlaag op karakter van de tegenstander. Is goed man, laten we deze wedstrijd ook maar gelijk schriftelijk afdoen! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Lijkt me best een aardig plan. Minder kans op blessures. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Niet gezien Utrecht maar 1-1 tegen een zwalkend Utrecht zegt mij weer genoeg en onze ideale schoonzoon Schone weer opgesteld !!! Nou elke onnodige bal terug spelen 100 euro boete overmaken aan de fans dan is het zo over met dat klote terug spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 15:28 schreef Eide het volgende:[..] Juist niet. Er wordt op precies dezelfde wijze gespeeld. Het verschil is dat bij de jeugdelftallen de weerstand minder is waardoor er bijna ongelimiteerd kan worden aangevallen. Bij de jeugdelftallen kunnen de backs aan beide zijkanten zonder consequenties aanvallen, schuiven de centrale verdedigers pauzeloos in en komt ze dat bijna nooit op een dodelijke counter te staan. Je kan het spel in de jeugd niet zomaar 1 op 1 op de senioren projecteren waar men een verdedigende houding vaak bewust kiest in plaats van dat deze wordt opgedwongen. Toch vallen er wel flinke verschillen op. Waar bij het eerste de backs continu in de opbouw worden gebruikt, is dat bij de jeugd totaal anders en worden die over het algemeen gebruikt in de aanval bij balbezit. Ook het druk zetten is compleet anders, waar het eerste zich dit seizoen eigenlijk constant laat inzakken op de eigen helft, zet de jeugd druk op de helft van de tegenstander. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax 1 probeert dat ook wel maar lijkt dat niet te kunnen. Kijk PSV thuis maar eens terug. Met Daley Blind in de ploeg zette Ajax nog wel druk op die manier. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 april 2015 - 12:27 schreef Eide het volgende:Ajax 1 probeert dat ook wel maar lijkt dat niet te kunnen. Kijk PSV thuis maar eens terug. Met Daley Blind in de ploeg zette Ajax nog wel druk op die manier. Misschien dat doordat het proberen allemaal in falen eindigde dat Ajax het nu niet meer doet. Maar ook met Blind vond ik niet dat Ajax dat 90 minuten deed. Ook toen zakte de ploeg vaak wat verder in om van daar uit de bal te veroveren en om te schakelen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overspelen lijkt mij volslagen onzin. Ook het uitvak liet zich niet bepaald van de beste kant zien. Er werd minutenlang "kanker Utrecht" gescandeerd. Dus laten we vooral niet de weg van de morele superioriteit kiezen. Maar wat het Utrecht publiek ten gehore bracht (en niet een klein groepje hè) is schandalig. Ik verwacht wel dat Utrecht één of meerdere duels zonder publiek in het vooruitzicht heeft. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 15:28 schreef Eide het volgende:[..] Juist niet. Er wordt op precies dezelfde wijze gespeeld. Het verschil is dat bij de jeugdelftallen de weerstand minder is waardoor er bijna ongelimiteerd kan worden aangevallen. Bij de jeugdelftallen kunnen de backs aan beide zijkanten zonder consequenties aanvallen, schuiven de centrale verdedigers pauzeloos in en komt ze dat bijna nooit op een dodelijke counter te staan. Je kan het spel in de jeugd niet zomaar 1 op 1 op de senioren projecteren waar men een verdedigende houding vaak bewust kiest in plaats van dat deze wordt opgedwongen. Wat een onzin. Daar zijn we juist mee groot door geworden. Zoals de jeugd nu speelt is het Ajax-spel zoals het hoort. Daarvoor zijn we toch fan van Ajax geworden?? Als ik werkvoetbal wil zien dan was ik f'noorder geworden. Als ik luizenvoetbal wil zien was ik wel een Boerke geworden. Bij jou regeert de angst net als bij Frankie. Je hoort te denken in de kansen die je krijgt. De doelpunten die je maakt wanneer je op de aanval speelt. De angsthazen onder ons zijn bang voor een of twee counters. We spelen nu laf voetbal en de tegenstanders hebben nog NOOIT zoveel kans gehad tegen ons als dit siezoen. Lijkt mij vrij duidelijk wat dan weer moeten gaan doen!! Aanvallen waar we vanaf de jeugd in zijn opgeleid Waarom denk je dat Van Rhijn en Boilessen amper de middenlijn overkomen?? Omdat Frankie bang is dat ze voor in de bal verliezen. echter klappen Van Rhijn en Boilessen erover heen dan nemen ze ook hun tegenstander mee. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ja joh, traditioneel in het Nederlandse mes lopen. Goed voetbal zonder resultaat. Want achteraf kunnen zeggen dat we wel heel goed speelde is belangrijker dan winnen. Schei toch uit. De B1 dit weekend gezien? Beste voetbal van het toernooi maar wel 2 wedstrijden verloren. Anderlecht minder goed maar wel ongeslagen winnaar.
Dit Ajax heeft gewoon het vermogen niet om op die manier te spelen. En de wil is er best wel. Het komt er alleen veel te sporadisch uit. En dit seizoen helemaal niet. Ik irriteer mij net zo goed aan het afwachtende spel, de tikkies breed en het trage. Maar ik weet ook dat Ajax aan het begin van het seizoen tegen PSV hopeloos in ht mes liep. Ajax was thuis gewoon beter als PSV maar ging er wel met 1-3 af.
Voetbal en realisme moeten hand in hand gaan. Je kan de allerbeste intenties ter wereld hebben maar als de ploeg het niet kan uitvoeren houdt het rap op.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 april 2015 - 17:17 schreef Eide het volgende:Ja joh, traditioneel in het Nederlandse mes lopen. Goed voetbal zonder resultaat. Want achteraf kunnen zeggen dat we wel heel goed speelde is belangrijker dan winnen. Schei toch uit. Dit Ajax heeft gewoon het vermogen niet om op die manier te spelen. En de wil is er best wel. Het komt er alleen veel te sporadisch uit. En dit seizoen helemaal niet. Angsthaas!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Yep. We wonnen met een veredeld jeugd elftal de CL met die speelwijze. Salzburg blies ons twee weg met ONZE speelstijl. De angst regeert en daardoor hebben we nu zo'n rukseizoen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op dinsdag 07 april 2015 - 17:17 schreef Eide het volgende:Ja joh, traditioneel in het Nederlandse mes lopen. Goed voetbal zonder resultaat. Want achteraf kunnen zeggen dat we wel heel goed speelde is belangrijker dan winnen. Schei toch uit. De B1 dit weekend gezien? Beste voetbal van het toernooi maar wel 2 wedstrijden verloren. Anderlecht minder goed maar wel ongeslagen winnaar. Dit Ajax heeft gewoon het vermogen niet om op die manier te spelen. En de wil is er best wel. Het komt er alleen veel te sporadisch uit. En dit seizoen helemaal niet. Ik irriteer mij net zo goed aan het afwachtende spel, de tikkies breed en het trage. Maar ik weet ook dat Ajax aan het begin van het seizoen tegen PSV hopeloos in ht mes liep. Ajax was thuis gewoon beter als PSV maar ging er wel met 1-3 af. Voetbal en realisme moeten hand in hand gaan. Je kan de allerbeste intenties ter wereld hebben maar als de ploeg het niet kan uitvoeren houdt het rap op. Dat heeft te maken met kwaliteit als de kansen die je ook tegen PSV had omzet in doelpunten dan had je ook thuis gewonnen van PSV en als je kwaliteit hebt kun je rustig aanvallend voetballen met veel opkomende backs en dan win je gewoon met 5-3 dat is het Ajax wat wij weer willen zien dat scheitvoetbal is voor Brabant.Dus als wij a,s zomer meer kwaliteit binnen krijgen dan hoeven wij geen 100x terug of breed meer te spelen. |
|
|
|