|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 19:50 schreef Eide het volgende:[..] Waarom niet? Er zijn voldoende oud-voetballers die daarna nog zeer succesvolle zakelijke carrières hebben. Bovendien zit het voetbal vol met oud-voetballers in topfucties, zie Bayern München bijvoorbeeld. Als Directeur Marketing doet Van der Sar het uitstekend. Het grote manco is ervaring, daarom wordt Vd Sar ook (nog) geen Algemeen Directeur maar komt er iemand uit de zakenwereld als 2e tussenpaus. Ten slotte is een BVO nu ook weer niet zo'n heel ingewikkeld bedrijf. De waarde van clubs is enorm hoog maar qua personeel en activiteiten is een BVO op geen enkele wijze vergelijkbaar met een bedrijf met dezelfde omzet. Kortom; ik zie geen enkel probleem. Directeur Marketing en Algemeen Directeur zijn compleet verschillend qua verantwoordelijkheden, bevoegdheden en vereiste competenties dus ik ben/blijf van mening dat hij er ongeschikt voor is. Kortom, ik zie geen enkel probleem ;-P |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Er zal nog altijd moeten blijken of van der Sar geschikt is. En de vraag is hoelang ga je het rekken? En wanneer hij naar voren geschoven wordt moet hij zich pas bewijzen. Men heeft het erover dat Collee eerst voor een jaar deze functie zal bekleden. Dat zal waarschijnlijk ermee te maken hebben of hij over een jaar wel geschikt is. Doet me denken aan Danny Blind zijn positie, hij zou uiteindelijk ook bondscoach worden.
Het lijkt mij dat je op ieder moment bekijkt wie die positie het beste kan bekleden. Waarop wil je baseren dat van der Sar die functie uiteindelijk goed en op niveau gaat bekleden?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Remco kan niet altijd even ver vooruit kijken, dat is in het verleden ook wel eens vaker gebleken. Het zei hem vergeven. Ik ben benieuwd of van der Sar uiteindelijk ooit deze functie gaat bekleden. Omdat het tevens afhankelijk is van hoe de staf er over een jaar uitziet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 19:57 schreef JanM het volgende:[..] Directeur Marketing en Algemeen Directeur zijn compleet verschillend qua verantwoordelijkheden, bevoegdheden en vereiste competenties dus ik ben/blijf van mening dat hij er ongeschikt voor is. Kortom, ik zie geen enkel probleem ;-P Op basis waarvan dan? Want ik heb jou nog geen enkel inhoudelijk argument zien presenteren. Anders dan het "oud-voetballers" verhaal mogelijk maar dan moet je Van Geel, Rummenige en al die andere oud-voetballers in topfuncties ook meteen ongeschikt verklaren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:04 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Het lijkt mij dat je op ieder moment bekijkt wie die positie het beste kan bekleden. Waarop wil je baseren dat van der Sar die functie uiteindelijk goed en op niveau gaat bekleden? Waarop baseer jij een andere conclusie? Of zou iedereen bij Ajax en daar omheen echt uit z'n nek lullen als ze in Vd Sar een toekomstige AD zien?
Zo iets omdraaien staat leuk op papier maar is een beetje zinloos. Als je een punt wil maken, maak die dan maar kom niet met dit soort gedraai. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:10 schreef Eide het volgende:[..] Op basis waarvan dan? Want ik heb jou nog geen enkel inhoudelijk argument zien presenteren. Anders dan het "oud-voetballers" verhaal mogelijk maar dan moet je Van Geel, Rummenige en al die andere oud-voetballers in topfuncties ook meteen ongeschikt verklaren. Van Geel is TD en m.i. ook ongeschikt voor de functie van AD en zelfs op Gudde is het nodige aan te merken. M.i. is Van der Sar AD maken vergelijkbaar met Koevermans bij ons doorschuiven. Het is een mix van persoonlijkheid/uitstraling, competenties en (bestuurs)ervaring. Volgens mij neemt jouw club een grote gok door Van der Sar daar neer te zetten, maar ik heb geen glazen bol dus we gaan het wel zien (of niet)! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Een onervaren persoon doorschuiven is altijd een risico. Competenties kunnen jij en ik niets over zeggen. Ik denk dat Van der Sar juist wel een persoonlijkheid is en dat afdoende heeft voor een bestuursfunctie. Hij is al jaren bezig met opleidingen en ervaring opdoen.... het enige dat echt overeind blijft is het gebrek aan bestuurservaring.
Ik het een risico? Ja absoluut maar en gok is het natuurlijk niet. Gokken is als je geen invloed hebt op eht rsultaat, dat is hier duidelijk niet het geval. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:12 schreef Eide het volgende:[..] Waarop baseer jij een andere conclusie? Of zou iedereen bij Ajax en daar omheen echt uit z'n nek lullen als ze in Vd Sar een toekomstige AD zien? Zo iets omdraaien staat leuk op papier maar is een beetje zinloos. Als je een punt wil maken, maak die dan maar kom niet met dit soort gedraai. Ik draai niks om, heb alleen mijn twijfels of hij er uiteindelijk geschikt voor is. Vergeet niet dat zijn positie geld kost en je moet kijken in welke mate zijn functie iets oplevert voor Ajax. Alles gaat om rendement en kwaliteit. Ik vraag me echt af of van der Sar nog steeds voor de functie gevraagd wordt wanneer de staf binnen Ajax er anders uit zou zien! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Er moet nog blijken of hij geschikt is, los daarvan kost hij nu geld. De vraag is of Ajax niet beter eerder iemand had kunnen aantrekken die de functie had kunt bekleden zonder opleiding. Ik bekijk alles vanuit effectiviteit. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 19:40 schreef JanM het volgende:[..] Ik geloof gewoon helemaal niet in een oud-speler in een dergelijke zware bestuursfunctie van een (beursgenoteerde) BVO. Jij wel dan? Ik eerlijk gezegd ook niet...te emotioneel betrokken |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 19:50 schreef Eide het volgende:[..] Waarom niet? Er zijn voldoende oud-voetballers die daarna nog zeer succesvolle zakelijke carrières hebben. Bovendien zit het voetbal vol met oud-voetballers in topfucties, zie Bayern München bijvoorbeeld. Als Directeur Marketing doet Van der Sar het uitstekend. Het grote manco is ervaring, daarom wordt Vd Sar ook (nog) geen Algemeen Directeur maar komt er iemand uit de zakenwereld als 2e tussenpaus. Ten slotte is een BVO nu ook weer niet zo'n heel ingewikkeld bedrijf. De waarde van clubs is enorm hoog maar qua personeel en activiteiten is een BVO op geen enkele wijze vergelijkbaar met een bedrijf met dezelfde omzet. Kortom; ik zie geen enkel probleem. Wat ik al tegen Jan zei...te emotioneel betrokken.....er hoort een bepaalde afstand te zijn...en zoveel oudvoetballers die succesvol zijn bij een club zijn er niet |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat deed je letterlijk wel met de uitspraak "Waarop wil je baseren dat van der Sar die functie uiteindelijk goed en op niveau gaat bekleden?". Jij twijfelt aan die capaciteiten. Zeg dat dan gewoon meteen. Ik twijfel er ook aan. Vd Sar is in een dergelijke rol onbewezen dus is enige twijfel normaal. Maar zelfs een ervaren bestuurder is zeker geen garantie, kijk opeenvolgende prutsers als Jaakke en Van de Boog die daar wel het klinkende bewijs voor zijn. Dus twijfel is goed, maar ik leg dat niet negatief uit.
Nenam komt trouwens met een heel goed punt, namelijk de betrokkenheid van Vd Sar en zijn persoonlijke relatie met een aantal hoofdrolspelers binnen de organisatie. Eigenlijk is dat het eerste echte hele terechte punt tegen Vd Sar wat ik lees. Al het andere is uitermate speculatief maar dit is wel een zeer concrete overweging.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 06 september 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
biebie
|
|
|
Wat goed is komt snel, is de veel beproefde uitdrukking. Dat is bij van der sar is zijn nieuwe leven als manager/bestuurder duidelijk niet het geval. Maar als keeper was hij er ook niet van de ene op de andere dag. Misschien is het gewoon een slow starter. Tot nader order denk ik nog steeds dat hij het kan en dat hij op termijn een prima ad van Ajax zou zijn. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Of hij kiest heel verstandig voor de geleidelijke route waarbij hij stap voor stap processen zich eigen maakt. En tweede overweging is dat het misschien verstandig is om een ervaren bestuurder de boel recht te laten trekken zodat Vd Sar niet in een slangenkuil springt.
Of misschien zijn er nog andere redenen. Ik kan er nog wel een paar verzinnen. Laat iemand eerst maar eens de rust laten terug keren bij Ajax. En goed verzorgt, aanvallend voetbal zou ook fijn zijn. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 21:26 schreef biebie het volgende:Wat goed is komt snel, is de veel beproefde uitdrukking. Dat is bij van der sar is zijn nieuwe leven als manager/bestuurder duidelijk niet het geval. Maar als keeper was hij er ook niet van de ene op de andere dag. Misschien is het gewoon een slow starter. Tot nader order denk ik nog steeds dat hij het kan en dat hij op termijn een prima ad van Ajax zou zijn. Toch denk ik dat je het niet in die hoek moet zoeken....van Praag deed het prima haal die maar terug |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Van Praag was heel goed, ook in zijn latere functies trouwens. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Het lijkt mij dat van Praag zijn idealen niet kan waar maken....waarom niet een gesprek aangaan ? Van mij mag hij morgen terug... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:04 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Er zal nog altijd moeten blijken of van der Sar geschikt is. En de vraag is hoelang ga je het rekken? En wanneer hij naar voren geschoven wordt moet hij zich pas bewijzen. Men heeft het erover dat Collee eerst voor een jaar deze functie zal bekleden. Dat zal waarschijnlijk ermee te maken hebben of hij over een jaar wel geschikt is. Doet me denken aan Danny Blind zijn positie, hij zou uiteindelijk ook bondscoach worden. Het lijkt mij dat je op ieder moment bekijkt wie die positie het beste kan bekleden. Waarop wil je baseren dat van der Sar die functie uiteindelijk goed en op niveau gaat bekleden? Rekken? Wat is hier rekken aan? En ze hebben juist op dit moment bekeken wie deze positie het beste kan bekleden, besloten dat dit vd Sar nu nog niet is, en een ander gekozen waarvan men denkt dat die wel geschikt is..
Ze willen uiteindelijk vd Sar voor deze functie, en dat zou prima kunnen, onze algemeen directeur heeft ook 6 jaar onder de vorige gewerkt terwijl ze al wisten dat de wissel een x zou komen.. En dat is uiteindelijk een meer dan goede beslissing geweest.. Daarnaast is Ajax voor een AD maar een vrij klein bedrijf om leiding aan te geven.. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 21:40 schreef remco k het volgende:[..] Rekken? Wat is hier rekken aan? En ze hebben juist op dit moment bekeken wie deze positie het beste kan bekleden, besloten dat dit vd Sar nu nog niet is, en een ander gekozen waarvan men denkt dat die wel geschikt is.. Ze willen uiteindelijk vd Sar voor deze functie, en dat zou prima kunnen, onze algemeen directeur heeft ook 6 jaar onder de vorige gewerkt terwijl ze al wisten dat de wissel een x zou komen.. En dat is uiteindelijk een meer dan goede beslissing geweest.. Daarnaast is Ajax voor een AD maar een vrij klein bedrijf om leiding aan te geven.. Grote of kleine slangenkuil blijft een slangenkuil! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:40 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik draai niks om, heb alleen mijn twijfels of hij er uiteindelijk geschikt voor is. Vergeet niet dat zijn positie geld kost en je moet kijken in welke mate zijn functie iets oplevert voor Ajax. Alles gaat om rendement en kwaliteit. Ik vraag me echt af of van der Sar nog steeds voor de functie gevraagd wordt wanneer de staf binnen Ajax er anders uit zou zien! Het geld wat vd Sar kost heeft er helemaal niets mee te maken en is compleet niet relevant voor de discussie. De functie die hij nu namelijk inkleed tijdens zijn "opleiding" doet hij meer dan goed, en hij is op dit moment dus dubbel en dwars zijn geld waard. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:42 schreef Bobby1972 het volgende:Er moet nog blijken of hij geschikt is, los daarvan kost hij nu geld. De vraag is of Ajax niet beter eerder iemand had kunnen aantrekken die de functie had kunt bekleden zonder opleiding. Ik bekijk alles vanuit effectiviteit. Hij heeft nu gewoon een bestaande functie die hij meer dan prima invult..
Wederom dus een compleet bullshit argument van je..
Misschien dat je eens een cursus bedrijfskunde kan gaan volgens, want je roept heel veel maar zelden iets dat in de praktijk is zoals jij het schetst.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 21:40 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Het lijkt mij dat van Praag zijn idealen niet kan waar maken....waarom niet een gesprek aangaan ? Van mij mag hij morgen terug... Helemaal mee eens.. Maar durft die erin te stappen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: VVout heeft iets met slangen...ik vind het enge beesten |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik zou het niet als een slangenkuil willen zien.. Nee sorry, een bedrijf dat opereert vanuit een slangenkuil ziet er echt heel anders uit, en die kom ik in mijn werk met regelmaat tegen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Weet ik niet Remco...jij hebt meer kennis dan ik |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Op dit vlak leven we in dezelfde onwetendheid kerel.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Oke maar ik zou een poging wagen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik heb geen idee of die klaar is waar die nu zit... Was wel de man die Ajax er al eens eerder bovenop heeft geholpen.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 21:55 schreef remco k het volgende:[..] Ik heb geen idee of die klaar is waar die nu zit... Was wel de man die Ajax er al eens eerder bovenop heeft geholpen.. Ik vind het een sympathieke kerel....en ik heb dat niet gauw |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Edwin van der Sar is de man die Ajax door woelige tijden moet loodsen. 'Sar' wordt voorzitter van het technisch hart en moet alle neuzen weer dezelfde kant zien op te krijgen. Hier ontbrak het de laatste tijd aan.
Het technisch hart is tijdens de Cruijffrevolutie het leven geroepen om sturing te geven aan de club. Het probleem is alleen dat er een scheuring ontstond. Moest Ajax vol inzetten op de eigen jeugd of is het prima als enkele aankopen worden gedaan? Simpel gezegd was dat het twistpunt.
De situatie ontstond zelfs dat Wim Jonk niet eens meer aanschoof bij vergaderingen, omdat er toch niet naar hem werd geluisterd. Van der Sar wordt nu als voorzitter boven Dennis Bergkamp, Frank de Boer, Jonk en Marc Overmars geplaatst.
Twee dingen zijn het vermelden waard: De Boer zat eerst wel, toen niet en nu weer wel in het technisch hart en Overmars is slechts nog verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid. De overige voetbalzaken vallen vanaf nu binnen de nieuwe portefeuille van Van der Sar.
Wij gaan er vanuit dat onder leiding van Van der Sar de leden van het technisch hart de komende periode gaan werken aan bindende en heldere afspraken over de taken, verantwoordelijkheden, bevoegdheden en onderlinge communicatie, aldus rvc-voorzitter Hans Wijers.
Als leidraad worden hierbij de kritische observaties van Tscheu la Ling betrokken, die een rapport schreef over de gang van zaken bij Ajax. De strubbelingen binnen het technisch hart moeten vanaf nu tot het verleden behoren, zo waarschuwt Wijers.
Voor nu is het van belang dat alle betrokkenen op een positieve en constructieve manier verder gaan met hun inspanningen voor Ajax. Een andere houding dan deze wordt door ons niet meer geaccepteerd.
Voor het eerst gaat Van der Sar zich bemoeien met het voetbalgedeelte van de organisatie bij Ajax. Hij begint met de volgende woorden aan zijn avontuur: Het is goed dat de rvc een oplossing heeft aangedragen waarbij alle betrokkenen behouden zijn voor de club. Het is ons doel om met elkaar te zorgen dat de problemen snel tot het verleden behoren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Okay, Van der Sar lijkt dit dus als voornaamste prioriteit te krijgen voor het aankomende jaar. De verantwoordelijkheden van Overmars lijken wat ingekort te gaan worden. Bovendien is dit wel een nadrukkelijke blijk van vertrouwen in Van dar Sar door de RvC.
Toch ben ik wel benieuwd hoe de dynamiek gaat worden. Bergkamp zal nadrukkelijk in de hoek van De Boer zitten als zijn assistent. Overmars lijkt uit het verleden heel moeizaam met Jonk door één deur te kunnen... Dit veranderd niet veel aan de relatie binnen het Technisch Hart. Dat maakt de rol van Edwin van der Sar er niet makkelijker op.
Het lijkt er, in mijn optiek, op dat Van der Sar iedereen op dezelfde interpretatie van de Lijn Cruijff moet krijgen aan de hand van het originele plan + de opmerking van Ling. De balans herstellen lijkt namelijk uitgesloten...
Lastig en opvallend hoe net dit grote hangijzer aan Van der Sar is gegeven. Ik had gedacht dat een nieuwe AD dat zou gaan doen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft de aanstelling van Collee trouwens bevestigd. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hopelijk komt er nu een wapenstilstand! 😉 |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 22:46 schreef Eide het volgende:Okay, Van der Sar lijkt dit dus als voornaamste prioriteit te krijgen voor het aankomende jaar. De verantwoordelijkheden van Overmars lijken wat ingekort te gaan worden. Bovendien is dit wel een nadrukkelijke blijk van vertrouwen in Van dar Sar door de RvC. Toch ben ik wel benieuwd hoe de dynamiek gaat worden. Bergkamp zal nadrukkelijk in de hoek van De Boer zitten als zijn assistent. Overmars lijkt uit het verleden heel moeizaam met Jonk door één deur te kunnen... Dit veranderd niet veel aan de relatie binnen het Technisch Hart. Dat maakt de rol van Edwin van der Sar er niet makkelijker op. Het lijkt er, in mijn optiek, op dat Van der Sar iedereen op dezelfde interpretatie van de Lijn Cruijff moet krijgen aan de hand van het originele plan + de opmerking van Ling. De balans herstellen lijkt namelijk uitgesloten... Lastig en opvallend hoe net dit grote hangijzer aan Van der Sar is gegeven. Ik had gedacht dat een nieuwe AD dat zou gaan doen. Hij wordt dus nu al die slangenkuil ingegooid ... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Maar daar wordt je bij voorbaat niet slecht van....ik zou het niet doen maar Stefan Jobbs lukte het ook....Zuckermann idem |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Was daar nou eng aan, z'n schubbenhuid die langs je nek glijd. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Doen die nepmutsen op de reperbahn ook....laat maar ouwe |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Nepmutsen, gevaarlijk, in Hongarije ook al z'n probleem. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nooit geweest de reperbahn in Hamburg wel...mijn dienst tijd....kolere was helemaal naar de klote daaro |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Een collega van mij ook, kon er niet van af blijven en had hem nog zo gewaarschuwd. Toen moest die afrekenen en brak de pleuris uit, fijn word je bond en blauw door de rendőrség(politie) weer netjes naar de haven gereden. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 23:55 schreef VVout het volgende:Een collega van mij ook, kon er niet van af blijven en had hem nog zo gewaarschuwd. Toen moest die afrekenen en brak de pleuris uit, fijn word je bond en blauw door de rendõrség(politie) weer netjes naar de haven gereden. Hahhaha ja dat afrekenen.....ik heb nog nooit zo hard gelopen....ik dacht krijg de finketering maar |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2015 - 20:12 schreef Eide het volgende:[..] Waarop baseer jij een andere conclusie? Of zou iedereen bij Ajax en daar omheen echt uit z'n nek lullen als ze in Vd Sar een toekomstige AD zien? Zo iets omdraaien staat leuk op papier maar is een beetje zinloos. Als je een punt wil maken, maak die dan maar kom niet met dit soort gedraai. Goed lezen wat ik zeg, ik zou persoonlijk eerder kiezen voor iemand die reeds ervaring heeft op die positie. Nu moet je iemand opleiden en hopen dat het goed uitpakt. Ik zou dat risico niet nemen. En los daarvan kost het nu geld. Dat is hoe ik er naar kijk. Ik heb niks tegen van der Sar persoonlijk. Heeft puur te maken met hoe je keuzes maakt.
Mocht er een andere staf ontstaan binnen Ajax binnen een paar jaar dan zijn er andere mensen aan het bewind. En wordt er op een andere manier gekeken naar bepaalde mensen. Dan kan het ineens zo zijn dat men kiest voor een andere richting en persoon. En dan is de investering van van der Sar voor niks geweest. En daarom zou ik er nooit voor kiezen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Leuk dat Remco zegt dat hij nu een bepaalde functie bekleed en dat hij het daarin goed doet. Wie controleert dat en waar staan de feiten dat hij het goed doet? Uiteindelijk wil men hem als Algemeen Directeur aanstellen. Dat is de opzet van het geheel. En daar wordt hij uiteindelijk op beoordeeld.
Ik ben benieuwd wat het rapport van Ling gaat opleveren. Het zal me niet verbazen dat bepaalde mensen die Ajax nu leiden daar niet zo positief uitkomen. En de vraag is wat er na het rapport dan gaat gebeuren.....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 september 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 07 september 2015 - 00:11 schreef Bobby1972 het volgende:Leuk dat Remco zegt dat hij nu een bepaalde functie bekleed en dat hij het daarin goed doet. Wie controleert dat en waar staan de feiten dat hij het goed doet? De RvC controleert dat en dat Vd Sar het goed doet wordt bewezen door de uitbreiding van zijn verantwoordelijkheden door diezelfde RvC. Daar heb je namelijk een RvC voor. En die "feiten" waar jij om vraagt zijn de goede banden met externe relaties als bewezen door bijvoorbeeld de sponsorcontracten met Ziggo en ABN. Voor een directie telt resultaat, iets wat jij graag roept, die resultaten kan je eenvoudig teruglezen in de jaarverslagen. Daarmee is dit wel beantwoord lijkt mij.
Op de site van Ajax gaat men nog wat verder als in de media geroepen werd, de RvC stelt op de Ajax site namelijk dat Vd Sar na de AVA van 2016 namelijk aantreed als Algemeen Directeur. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 07 september 2015 - 00:11 schreef Bobby1972 het volgende:Leuk dat Remco zegt dat hij nu een bepaalde functie bekleed en dat hij het daarin goed doet. Wie controleert dat en waar staan de feiten dat hij het goed doet? Uiteindelijk wil men hem als Algemeen Directeur aanstellen. Dat is de opzet van het geheel. En daar wordt hij uiteindelijk op beoordeeld. Ik ben benieuwd wat het rapport van Ling gaat opleveren. Het zal me niet verbazen dat bepaalde mensen die Ajax nu leiden daar niet zo positief uitkomen. En de vraag is wat er na het rapport dan gaat gebeuren..... Als je wat meer zou opletten, had je al kunnen lezen wat de veranderingen zijn. De invulling van de TH is veranderd, vd Sar is hierin toegetreden, Overmars heeft een deel van zijn takenpakket aan vd Sar overgedragen en is nu nog verantwoordelijk voor het aan en verkoop beleid inclusief de contracten van spelers. En zo kan je nog wel even doorgaan.
Hoe er beoordeeld kan worden dat vd Sar goed is in zijn werk sluit ik me aan bij Eide. Iets wat je zelf overigens ook had kunnen bedenken.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik kan niet beweren dat van der Sar goed is in zijn werk of niet. Maar uit het handelen van de RvC, die Van der Sar's mandaat uitbreiden en hem deze klus geven, blijkt dat men hem die capaciteiten toedicht. Bovendien doe je dat niet als je heel ontevreden bent over een werknemer.
Dus de conclusie dat de RvC tevreden is over Van der Sar is zeker gerechtvaardigd. En als buitenstaander hoef je het daar niet mee eens zijn maar het is vrjwel onmogelijk om met onderbouwde argumenten tot een ander oordeel te komen. Je komt dan niet verder als onderbuikgevoelens. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Verandering bij Ajax heeft gevolgen voor Overmars: "Ling veel dank
Met Dolf Collee als nieuwe directeur van Ajax gaan er verschillende zaken veranderen. De veranderingen vinden plaats op aanraden van adviseur Tscheu La Ling, die een adviesrapport maakte in de voorbije maanden.
Marc Overmars is vanaf nu de directeur spelersbeleid, wat betekent dat hij zich volledig bezig gaat houden met het aan- en verkoopbeleid en de spelerscontracten. Zodoende krijgt hij een minder nadrukkelijke rol, aangezien ook Edwin van der Sar meer wordt betrokken bij het technische gedeelte. Als directielid wordt Van der Sar voorzitter van het technisch hart krijgt hij de overige voetbalzaken op z'n bordje.
Het technische hart van Ajax is een heet hangijzer, omdat er een verschil van inzicht was over het te voeren beleid. Hoofd opleidingen Wim Jonk stond lijnrecht tegenover Marc Overmars en Dennis Bergkamp. De twee kwamen al enige tijd niet meer samen. Naast de aanstelling van Van der Sar als voorzitter neemt hoofdtrainer Frank de Boer ook plaats in deze groep. Van der Sar in De Telegraaf: "Het is goed dat de RvC een oplossing heeft aangedragen waarbij alle betrokkenen behouden zijn voor de club." Het is de bedoeling dat Van der Sar eind 2016 de taken van Collee overneemt.
De veranderingen vinden plaats naar de ideeën van Ling. "Begin juni hebben wij de heer Ling gevraagd voor de RvC de situatie in en rondom het technisch hart in kaart te brengen en ons van adviezen te voorzien. Deze opdracht heeft hij afgerond en recent aan ons gepresenteerd", reageert raad van commissarissen-voorzitter Hans Wijers. "Mede op basis daarvan hebben wij de genoemde wijzigingen doorgevoerd. Wij zijn Ling dan ook veel dank verschuldigd en zijn blij dat hij desgevraagd voor de RvC beschikbaar blijft voor advies."
Collee treedt per direct af als commissaris. De RvC bestaat nu uit Hans Wijers (voorzitter), Theo van Duivenbode, Ernst Ligthart en Leo van Wijk. Collee, Overmars, Van der Sar en Jeroen Slop (financiën) vormen de Ajax-directie. Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Gemengde gevoelens bij Ajax na netto winst van 22 miljoen: "Missen inkomsten"
Er heersen bij financieel directeur Jeroen Slop gemengde gevoelens nadat hij de jaarcijfers van Ajax bekend maakte. Hij presenteerde vrijdag een nettowinst van 22 miljoen euro, maar tegelijkertijd is de blik op de toekomst somber.
"Prachtige jaarcijfers, maar tegelijkertijd moet ik melden dat het voor het lopende seizoen een uitdaging wordt om break-even te draaien", zegt Slop tegen De Telegraaf. Dat komt door het missen van de Champions League. Via de Europa League moet Ajax proberen te rode cijfers te vermijden.
"Nu we meedoen aan de Europa League gaan we veel inkomsten missen. Of we dat kunnen opvangen met onder meer een positieve transferbalans moeten we afwachten. Komen we ver in de Europa League, dan liggen zwarte cijfers voor de hand, maar er zijn veel onzekere factoren", aldus Slop.
Over de bankrekening heeft Ajax niet te klagen, daar staat tachtig miljoen euro op. Bron
--------------
Zo zie je dus wat voor verschil de Champions League. Het verschil tussen een slordige 20 miljoen winst of hopen dat je zwarte cijfers draait. Ook het bewijs dat Ajax niet bij machte is op allerlei fronten de kosten te verhogen (lees salarissen en het salarisplafond), want men kan dat alleen betalen uit incidentele inkomsten als CL een garantie zijn.
Wel denk ik dat er straks in oktober bij de AVA echt een plan gepresenteerd dient te worden over wat Ajax met de miljoenen van plan is. Als Ajax het gewoon laat staan... tja. Dan heb je de afgelopen jaren zitten slapen als club. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 september 2015 - 17:52 schreef Eide het volgende:Gemengde gevoelens bij Ajax na netto winst van 22 miljoen: "Missen inkomsten"Er heersen bij financieel directeur Jeroen Slop gemengde gevoelens nadat hij de jaarcijfers van Ajax bekend maakte. Hij presenteerde vrijdag een nettowinst van 22 miljoen euro, maar tegelijkertijd is de blik op de toekomst somber. "Prachtige jaarcijfers, maar tegelijkertijd moet ik melden dat het voor het lopende seizoen een uitdaging wordt om break-even te draaien", zegt Slop tegen De Telegraaf. Dat komt door het missen van de Champions League. Via de Europa League moet Ajax proberen te rode cijfers te vermijden. "Nu we meedoen aan de Europa League gaan we veel inkomsten missen. Of we dat kunnen opvangen met onder meer een positieve transferbalans moeten we afwachten. Komen we ver in de Europa League, dan liggen zwarte cijfers voor de hand, maar er zijn veel onzekere factoren", aldus Slop. Over de bankrekening heeft Ajax niet te klagen, daar staat tachtig miljoen euro op. Bron-------------- Zo zie je dus wat voor verschil de Champions League. Het verschil tussen een slordige 20 miljoen winst of hopen dat je zwarte cijfers draait. Ook het bewijs dat Ajax niet bij machte is op allerlei fronten de kosten te verhogen (lees salarissen en het salarisplafond), want men kan dat alleen betalen uit incidentele inkomsten als CL een garantie zijn. Wel denk ik dat er straks in oktober bij de AVA echt een plan gepresenteerd dient te worden over wat Ajax met de miljoenen van plan is. Als Ajax het gewoon laat staan... tja. Dan heb je de afgelopen jaren zitten slapen als club. Volgens mij zelfs nog niet alleen CL. Als je de inkomsten en uitgaven van transfers meerekent ebben ze ook nog een kleine 10 miljoen verdient. Ver koop Blind en de Jong afgezet tegen de koop van Sinkgraven en gudelj. |
|
|
|