BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - zondag 27 september 2015 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 september 2015 - 17:52 schreef Eide het volgende:
Gemengde gevoelens bij Ajax na netto winst van 22 miljoen: "Missen inkomsten"

Er heersen bij financieel directeur Jeroen Slop gemengde gevoelens nadat hij de jaarcijfers van Ajax bekend maakte. Hij presenteerde vrijdag een nettowinst van 22 miljoen euro, maar tegelijkertijd is de blik op de toekomst somber.

"Prachtige jaarcijfers, maar tegelijkertijd moet ik melden dat het voor het lopende seizoen een uitdaging wordt om break-even te draaien", zegt Slop tegen De Telegraaf. Dat komt door het missen van de Champions League. Via de Europa League moet Ajax proberen te rode cijfers te vermijden.

"Nu we meedoen aan de Europa League gaan we veel inkomsten missen. Of we dat kunnen opvangen met onder meer een positieve transferbalans moeten we afwachten. Komen we ver in de Europa League, dan liggen zwarte cijfers voor de hand, maar er zijn veel onzekere factoren", aldus Slop.

Over de bankrekening heeft Ajax niet te klagen, daar staat tachtig miljoen euro op.

Bron

--------------

Zo zie je dus wat voor verschil de Champions League. Het verschil tussen een slordige 20 miljoen winst of hopen dat je zwarte cijfers draait. Ook het bewijs dat Ajax niet bij machte is op allerlei fronten de kosten te verhogen (lees salarissen en het salarisplafond), want men kan dat alleen betalen uit incidentele inkomsten als CL een garantie zijn.

Wel denk ik dat er straks in oktober bij de AVA echt een plan gepresenteerd dient te worden over wat Ajax met de miljoenen van plan is. Als Ajax het gewoon laat staan... tja. Dan heb je de afgelopen jaren zitten slapen als club.
Volgens mij is meneertje Slop zich al aan het indekken om spelers te moeten verkopen??

En wat jij schrijft: inderdaad volgende maand verwacht ik een plan om uit de doeken te doen wat Ajax met de vele miljoenen wil gaan doen. Dat was een aantal maanden geleden min of meer al aangekondigd. Ik ben zeer nieuwsgierig.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 27 september 2015 - 23:14   quote  deeplink  
ik heb de vi met de column van M van Basten voor me liggen en ik ga zijn afloop citeren....

Ik heb Johan in mijn hoofd zitten als een harstikke leuke vent.
Warm, gezellig heeft een schat aan ervaring.
Wij kennen elkaar al heel lang, ik heb tegen en met hem gevoetbald.
Hij is mijn trainer geweest.
Ik kwam bij hem thuis...we hebben samen op de golfbaan gestaan

Maar toen wij jaren geleden een akkefietje kregen over de wijze waarop Ajax bestuurd moest worden ging hij echt vol op de aanval.
De toon verbaasde mij hij werd fel en onredelijk ik was het er echt niet mee eens,
Toen zijn we uit elkaar gegaan "jij komt el nog wel achter" zei Johan.
Nou ik heb een paar jaar gewacht en ik weet nog steeds niet wat hij bedoelde

kinnesinne...je hebt gelijk Eide

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 september 2015 door Nenam_tiL --
biebie
 biebie - zondag 27 september 2015 - 23:42   quote  deeplink  
Het is gemakkelijk om dit af te doen als kinnesinne, maar objectief gezien, punt voor punt, heeft Van Basten gelijk. JC heeft Ajax geen stap verder geholpen.
Eide
 Eide - maandag 28 september 2015 - 08:40   quote  deeplink  
Nou, er zitten best een aantal hiaten en omissies in het betoog van Van Basten anders. En of JC Ajax verder heeft gebracht is ook iets waar ruim over te discussiëren valt. Sinds dr revolutie doet de bovenbouw van de jeugd het aanzienlijk beter bijvoorbeeld.

Oftetwijl, zo overtuigd als jij bent ben ik zeker niet.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 16:15   quote  deeplink  
Gisteren bij Studio Voetbal zat (onder andere) Kenneth Perez. Hij fileerde de column van Marco van Basten perfect. Ze hadden het over de macht willen hebben, min of meer ook de beschuldiging van Van Basten aan het adres van Cruijff. Maar het was juist diezelfde Van Basten die de absolute macht opeiste toen hij destijds trainer van Ajax werd.
Ik vind sowieso Kenneth Perez de absolute uitblinker onder de analisten. Hij is koel, nuchter en zakelijk en legt vaak precies de vinger op de zere plek. Gisteren dus ook weer.
Eide
 Eide - maandag 28 september 2015 - 16:45   quote  deeplink  
Nou ja, ik werd eerder beschuldigd dat ik kritiekloos ben richting de revolutie. Dat ben ik zeker niet. Ik heb uit verschillende hoeken kritieken gelezen waar ik mij goed in kan vinden. Ronald de Boer vind ik, ondanks zijn Ajax verleden en zijn broer, sterk en zuiver over die revolutie. De beste kritiek komt nog wel van binnenuit de club via de strubbelingen tussen Jonk en Overmars.

Maar waar MvB een aantal terechte punten aanhaald, laat hij, bewust of onbewust, zaken onbenoemd die een ander licht werpen als hij schets. En de saus van de bekoelde relatie van Cruijff ligt er erg dik bovenop. Dat in combinatie met zijn verleden als coach en technisch hoofdverantwoordelijke maakt dat ik MvB toch met enige scepsis beschouw in deze.

Maar hij schrijft een column. Columns zijn bedoeld om discussie aan te wakkeren. Dat is MvB zeker gelukt. Missie geslaagd maar je kan en moet ook een dergelijke column kritisch kunnen bekijken.

En dat MvB dit schrijft terwijl hij ook assistent bondscoach doet mij niets.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 16:45 schreef Eide het volgende:
Nou ja, ik werd eerder beschuldigd dat ik kritiekloos ben richting de revolutie. Dat ben ik zeker niet. Ik heb uit verschillende hoeken kritieken gelezen waar ik mij goed in kan vinden. Ronald de Boer vind ik, ondanks zijn Ajax verleden en zijn broer, sterk en zuiver over die revolutie. De beste kritiek komt nog wel van binnenuit de club via de strubbelingen tussen Jonk en Overmars.

Maar waar MvB een aantal terechte punten aanhaald, laat hij, bewust of onbewust, zaken onbenoemd die een ander licht werpen als hij schets. En de saus van de bekoelde relatie van Cruijff ligt er erg dik bovenop. Dat in combinatie met zijn verleden als coach en technisch hoofdverantwoordelijke maakt dat ik MvB toch met enige scepsis beschouw in deze.

Maar hij schrijft een column. Columns zijn bedoeld om discussie aan te wakkeren. Dat is MvB zeker gelukt. Missie geslaagd maar je kan en moet ook een dergelijke column kritisch kunnen bekijken.

En dat MvB dit schrijft terwijl hij ook assistent bondscoach doet mij niets.
Ik denk daar precies zo over.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 17:00   quote  deeplink  
Filerende Van Basten krijgt kritiek: "Hij wilde zelf ook de baas zijn bij Ajax"

Marco van Basten zorgde deze week voor veel opschudding door zijn scherpe column in Voetbal International. De voormalig topspits uitte forse kritiek op de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff. In de voetbalwereld krijgt Van Basten bijval én kritiek.

"Toen ik het las kreeg ik eigenlijk een flashback naar acht jaar geleden, toen ik zelf speler van Ajax was", vertelt Kenneth Perez in Studio Voetbal. "Van Basten was toen hoofdcoach. Je kon in deze column eigenlijk de naam van Van Basten invullen in plaats van Cruijff. Van Basten wilde ook de baas zijn en beslissen over het aankoopbeleid. Hij zegt nu dat Cruijff de baas wil zijn en dat het om macht gaat. Dat hij rücksichtslos ingrijpt. Maar dat vond ik Van Basten ook doen bij Ajax", vervolgt Perez.

Davidt Endt neemt het op voor de voormalig topspits. "Dat Ajax verre van Europese top is, is wel duidelijk. Ik ken Van Basten al heel lang, vanaf z'n zeventiende, toen hij bij de Ajax-selectie kwam. Ik ken hem als een goede en integere jongen, die zich goed kan verwoorden", vertelt hij in het praatprogramma. Ook qua inhoud kan Van Basten rekenen op bijval. "Het snijdt wel hout, het is niet zomaar dat hij dit zegt. Hij heeft een visie en een idee hoe het moet gaan, en het is zijn goed recht om dat de zeggen", aldus de voormalig teammanager van de Amsterdamse club.

Youri Mulder was minder te spreken over de manier waarop Van Basten zijn kritiek uitte. "Het lijkt een beetje ongenuanceerd om zich heenslaan. Woorden als 'fabeltjeskrant' en 'komedie' vind ik een beetje uit frustratie komen. Het maakt het zo persoonlijk, alsof er persoonlijke frustratie achter zit", aldus de analist.

bron
bully
 bully - maandag 28 september 2015 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 08:40 schreef Eide het volgende:
Nou, er zitten best een aantal hiaten en omissies in het betoog van Van Basten anders. En of JC Ajax verder heeft gebracht is ook iets waar ruim over te discussiëren valt. Sinds dr revolutie doet de bovenbouw van de jeugd het aanzienlijk beter bijvoorbeeld.

Oftetwijl, zo overtuigd als jij bent ben ik zeker niet.
welke bovenbouw?
de jeugd die ze hebben aangekocht of de jongens die er al jaren lopen?
bully
 bully - maandag 28 september 2015 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 16:15 schreef Pietje het volgende:
Gisteren bij Studio Voetbal zat (onder andere) Kenneth Perez. Hij fileerde de column van Marco van Basten perfect. Ze hadden het over de macht willen hebben, min of meer ook de beschuldiging van Van Basten aan het adres van Cruijff. Maar het was juist diezelfde Van Basten die de absolute macht opeiste toen hij destijds trainer van Ajax werd.
Ik vind sowieso Kenneth Perez de absolute uitblinker onder de analisten. Hij is koel, nuchter en zakelijk en legt vaak precies de vinger op de zere plek. Gisteren dus ook weer.
maar die zelfde Perez was het niet oneens met de inhoud.
alleen deze ophef en hetgeen het van Basten was.
hij zei ook dat het door meerdere al eerder was gezegt.
Stanley
 Stanley - maandag 28 september 2015 - 20:25   quote  deeplink  
Cruijff revolutie : Naar mijn mening volkomen mislukt!
Ben ik nu tegen : Nee ik geloof nog altijd in Cruijff.

De logische keuzes van Cruijff zijn niet helemaal goed gevallen.
Overmars heeft in zijn zuinigheid net zo hard gefaald zoals van Basten. Vele kleine mislukkelingen = 1 grote!
FdB: Door te speculeren op georganiseerd teamspel en hopeloos falen van tegenstanders hebben we 4x mogen juichen. Het spel is traag en slecht. Balletje terug en tikkie breed wordt niet op getraind maar krijgen we al jaren week in week uit gepresenteerd. ... Als hier niet op wordt gestuurd hoe kan het dan iedere week weer terugkomen? Qua materiaal hebben we Europese top in de dop dus moeten zij kunnen uitvoeren wat er getraind wordt. Toch? Sorry ik geloof FdB niet!

Revolutie is mislukt het kapitaal staat op de bank en niet op het veld en hierbij moet ik eerlijk toegeven dat het geld op de bank grotendeels is verdiend door verkopen van aankopen door verguisde mensen....

David Endt : Voor zover nog niet duidelijk waarom hij weg moest is dit het nu wel. .. Ik was zijn fan. Nu niet meer Zijn loyaliteit lag dus in het andere kamp! Dag David!

Het is KUT! En Europees gezien zijn we dieper dan ooit weggezakt!

Om te huilen en FdB en Overmars mogen blijven falen!
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 18:25 schreef bully het volgende:

[..]

maar die zelfde Perez was het niet oneens met de inhoud.
alleen deze ophef en hetgeen het van Basten was.
hij zei ook dat het door meerdere al eerder was gezegt.
Dat klopt, maar dat schreef ik ook niet. Hij fileerde de column met een goede analyse.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 28 september 2015 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 20:25 schreef Stanley het volgende:

Overmars heeft in zijn zuinigheid net zo hard gefaald zoals van Basten. Vele kleine mislukkelingen = 1 grote!
FdB: Door te speculeren op georganiseerd teamspel en hopeloos falen van tegenstanders hebben we 4x mogen juichen. Het spel is traag en slecht. Balletje terug en tikkie breed wordt niet op getraind maar krijgen we al jaren week in week uit gepresenteerd. ... Als hier niet op wordt gestuurd hoe kan het dan iedere week weer terugkomen? Qua materiaal hebben we Europese top in de dop dus moeten zij kunnen uitvoeren wat er getraind wordt. Toch? Sorry ik geloof FdB niet!

Revolutie is mislukt het kapitaal staat op de bank en niet op het veld en hierbij moet ik eerlijk toegeven dat het geld op de bank grotendeels is verdiend door verkopen van aankopen door verguisde mensen....

David Endt : Voor zover nog niet duidelijk waarom hij weg moest is dit het nu wel. .. Ik was zijn fan. Nu niet meer Zijn loyaliteit lag dus in het andere kamp! Dag David!

Marc Overmars is minder zuinig dan iedereen denkt ....Het is vooral de RvC die de financiële grenzen bepaalt.
bron VI blz 33
Brandje
 Brandje - maandag 28 september 2015 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:13 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Marc Overmars is minder zuinig dan iedereen denkt ....Het is vooral de RvC die de financiële grenzen bepaalt.
bron VI blz 33
De Rvc controleerd Overmars en dat doen ze prima. Zo hoort het ook de tijden van belachelijke bedragen voor middelmatige spelers moet voorbij zijn. RVC geeft ook hun fiat met Gudelj en Sinkgraven dus die zijn ook niet zuinig maar ik geef ze groot gelijk dat we geen miljoen meer uitgeven voor de Duartes en vd Hoorns van deze wereld. Overmars heeft dat wel gedaan dus prima dat ze hem wat strakker houden
Brandje
 Brandje - maandag 28 september 2015 - 21:30   quote  deeplink  
quote:

Zit nu de herhaling van Studio Voetbal te kijken en hij begon bijna te janken. Hij heeft inderdaad het verkeerde kamp gekozen. Achteraf prima keuze geweest om te lozen.
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 21:32   quote  deeplink  
En op Wesley Sneijder hoeven we ook niet meer te rekenen om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Ik las net dat hij in Istanbul wil blijven, ook na zijn actieve loopbaan.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 28 september 2015 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:32 schreef Pietje het volgende:
En op Wesley Sneijder hoeven we ook niet meer te rekenen om zijn carrière bij Ajax af te sluiten. Ik las net dat hij in Istanbul wil blijven, ook na zijn actieve loopbaan.
Mooi...optyfen met die gozer
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Mooi...optyfen met die gozer
Hahaha. Is duidelijke taal.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 28 september 2015 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:51 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Is duidelijke taal.
Ik zit echt niet op die Prive, Story, Bild mannetjes te wachten...pjuuk
Pietje
 Pietje - maandag 28 september 2015 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, maar wel op zijn voetbalintellect en zijn ervaring.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 28 september 2015 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet, maar wel op zijn voetbalintellect en zijn ervaring.
Mwa laat hem maar lekker met de Beckhams op Ibiza sparren, neuken of wat dan ook....net als dat wijf van hem...eerst die volendamse paling van Smit leeg lurken....ik heb daar helemaal niks mee
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 28 september 2015 - 22:06   quote  deeplink  
Ik heb respect voor van der Sar...komt weinig in de media...zijn vrouw heeft een hersenbloeding gehad en zij staat op nr 1 bij hem...daarna komt de rest pas...dat is pas een kerel !!
Brandje
 Brandje - maandag 28 september 2015 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 22:06 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik heb respect voor van der Sar...komt weinig in de media...zijn vrouw heeft een hersenbloeding gehad en zij staat op nr 1 bij hem...daarna komt de rest pas...dat is pas een kerel !!
Eens maar dan stel ik wel de vraag of hij dan directeurschap bij Ajax moet ambiëren?
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 08:38   quote  deeplink  
quote:

Het grootste verhaal van de revolutie was de jeugdopleiding, en jij hebt het enkel over het eerste elftal.. Wel mooi dat je dus alle belangrijke aspecten van de revolutie meeneemt in je betoog..
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 22:40 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens maar dan stel ik wel de vraag of hij dan directeurschap bij Ajax moet ambiëren?
Waarom zou dat in hemelsnaam niet kunnen?

Onze directeur lijdt een groter bedrijf en heeft een gehandicapt zoontje wat bij hem op 1 staat..

Werk is werk, prive is prive..

Directie leden die 80 uur per week maken nemen zelf die keuze, dat is vaak helemaal niet nodig en vaak zelfs ook kwaliteit remmend om zo veel te werken..
Brandje
 Brandje - dinsdag 29 september 2015 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 08:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom zou dat in hemelsnaam niet kunnen?

Onze directeur lijdt een groter bedrijf en heeft een gehandicapt zoontje wat bij hem op 1 staat..

Werk is werk, prive is prive..

Directie leden die 80 uur per week maken nemen zelf die keuze, dat is vaak helemaal niet nodig en vaak zelfs ook kwaliteit remmend om zo veel te werken..
Dat is dus onzin. Als er een crisis is of iemand is echt nodig op een moment dan kan je als directeur niet zeggen: Sorry maar mijn vrouw gaat voor of sorry mijn zoon is gehandicapt dus ik sla over. Dus daarom kan dat in hemelsnaam niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 29 september 2015 - 10:12   quote  deeplink  
Kom op, der is geen oorlog binnen Ajax en ook geen crisis.

De media maakt het veel groter dan het is.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 09:41 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dat is dus onzin. Als er een crisis is of iemand is echt nodig op een moment dan kan je als directeur niet zeggen: Sorry maar mijn vrouw gaat voor of sorry mijn zoon is gehandicapt dus ik sla over. Dus daarom kan dat in hemelsnaam niet.
Je noemt nu uitzonderingen, die zijn er altijd en overal, en in iedere functie. Dat heeft niets te maken met je gezin en de ziekte van je vrouw op de eerste plek zetten.

Daarnaast is er bij een crisis maar 1 moment van crisis, en dat is het moment dat je de oplossingen moet gaan plannen.. Wat die uren betreft bedoel ik dat over structureel die uren maken.

Ik maak zelf ook heel veel uren, die plan ik echter zelf en ik maak de keuze die te maken, mijn vrouw is zwanger en gaat over een week of 5 bevallen.. Ik maak dan zelf de keuze zaken bij andere mensen neer te leggen die dat ook prima kunnen. Dat is dus prima te plannen..
Brandje
 Brandje - dinsdag 29 september 2015 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 10:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Je noemt nu uitzonderingen, die zijn er altijd en overal, en in iedere functie. Dat heeft niets te maken met je gezin en de ziekte van je vrouw op de eerste plek zetten.

Daarnaast is er bij een crisis maar 1 moment van crisis, en dat is het moment dat je de oplossingen moet gaan plannen.. Wat die uren betreft bedoel ik dat over structureel die uren maken.

Ik maak zelf ook heel veel uren, die plan ik echter zelf en ik maak de keuze die te maken, mijn vrouw is zwanger en gaat over een week of 5 bevallen.. Ik maak dan zelf de keuze zaken bij andere mensen neer te leggen die dat ook prima kunnen. Dat is dus prima te plannen..
Ik noem helemaal geen uitzonderingen. Je pakt nu weer alleen het woord crisis eruit maat een directeur zoals ik ook aangaf moet op veel vakere momenten ergen bij zijn. Als hij dan de keuze maakt om daar niet bij te zijn dan ben je niet geschikt.
Je hebt he nu over plannen dat is weer heel wat anders.
Brandje
 Brandje - dinsdag 29 september 2015 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 10:12 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Kom op, der is geen oorlog binnen Ajax en ook geen crisis.

De media maakt het veel groter dan het is.
Lezen lezen lezen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 29 september 2015 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 11:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Lezen lezen lezen
Dat zeg je omdat?
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 11:45 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ik noem helemaal geen uitzonderingen. Je pakt nu weer alleen het woord crisis eruit maat een directeur zoals ik ook aangaf moet op veel vakere momenten ergen bij zijn. Als hij dan de keuze maakt om daar niet bij te zijn dan ben je niet geschikt.
Je hebt he nu over plannen dat is weer heel wat anders.
Natuurlijk moet hij bij veel zaken aanwezig zijn. Maar die zaken vinden net als bij ieder ander bedrijf gewoon plaats op gezette tijden. En dus kan je dat plannen.

En plannen en ergens bij moeten zijn. Die twee dingen zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Pietje
 Pietje - dinsdag 29 september 2015 - 12:18   quote  deeplink  
@ Remco en Brandje:

Ikzelf was ooit ook zo'n directeur. Met gemak haalde ik de 80 uur in de week. Inderdaad was dat meestal mijn eigen keuze. Overigens met toestemming van mijn gezin, want dat moet er wel achterstaan wanneer je weer eens niet thuis bent.
Echter bij dringende privézaken was ik zonder pardon thuis! Dan had ik mijn "second-in-command" die mijn afwezigheid in het bedrijf probleemloos kon opvangen. Ik stond dan ook bijna constant in overleg met hem. Omgekeerd, wanneer hij onmogelijk kon komen, dan was ik er.
Kortom voor jullie beider visie valt wat te zeggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 september 2015 door Pietje --
Brandje
 Brandje - dinsdag 29 september 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 11:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat zeg je omdat?
Jij alleen hetwoord crisis er weer uithaald
Brandje
 Brandje - dinsdag 29 september 2015 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk moet hij bij veel zaken aanwezig zijn. Maar die zaken vinden net als bij ieder ander bedrijf gewoon plaats op gezette tijden. En dus kan je dat plannen.

En plannen en ergens bij moeten zijn. Die twee dingen zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Ok. Beide gelijk of beide ongelijk
Loetje
 Loetje - dinsdag 29 september 2015 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Whahahaha. Je begint het wel te snappen gap.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 29 september 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:24 schreef Brandje het volgende:

[..]

Het was niet voor jou bedoeld.

Het was in het algemeen.

Als ik reageer dan quote ik. Als ik niet quote dan heb ik het niet over wat er vooraf word geschreven.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:18 schreef Pietje het volgende:
@ Remco en Brandje:

Ikzelf was ooit ook zo'n directeur. Met gemak haalde ik de 80 uur in de week. Inderdaad was dat meestal mijn eigen keuze. Overigens met toestemming van mijn gezin, want dat moet er wel achterstaan wanneer je weer eens niet thuis bent.
Echter bij dringende privézaken was ik zonder pardon thuis! Dan had ik mijn "second in command" die mijn afwezigheid in het bedrijf probleemloos kon opvangen. Ik stond dan ook bijna constant in overleg met hem. Omgekeerd, wanneer hij onmogelijk kon komen, dan was ik er.
Kortom voor jullie beider visie valt wat te zeggen.
Pietje,

Het is niet mijn visie, het is hoe er bij ons bedrijf en veel van onze klanten gewerkt wordt..

Dat je overal bij aanwezig moet zijn is gewoon niet waar en kan prima anders opgelost worden zoals jij ook al aangeeft..
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:25 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ok. Beide gelijk of beide ongelijk
Helemaal prima, laten we het daar maar op houden.

Overigens vind ik de kwaliteit van zijn functioneren, en voor zover we dat van buitenaf kunnen beoordelen doet die dat zeker naar behoren, intern zal er zeker tevredemheid heersen, getuige het uitbreiden van zijn takenpakket.
Pietje
 Pietje - dinsdag 29 september 2015 - 13:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 12:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Pietje,

Het is niet mijn visie, het is hoe er bij ons bedrijf en veel van onze klanten gewerkt wordt..

Dat je overal bij aanwezig moet zijn is gewoon niet waar en kan prima anders opgelost worden zoals jij ook al aangeeft..
Oké, dan gebruik je een ander woord dan "visie"...
Eide
 Eide - dinsdag 29 september 2015 - 13:54   quote  deeplink  
Eens met Pietje. Daarom werk je niet in spendid isolation maar in teamverband. Om elkaar te kunnen steunen als daar een noodzaak toe is. Ik zie heftige zaken thuis ook zeker niet als een probleem om een intensieve functie te kunnen vervullen. Dat vraagt wel een goede.verstandhouding in de werkomgeving.

Het is zeker een uitdaging als je als directeur wil functioneren maar geen probleem of belemmering.
Pietje
 Pietje - dinsdag 29 september 2015 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 13:54 schreef Eide het volgende:
Eens met Pietje. Daarom werk je niet in spendid isolation maar in teamverband. Om elkaar te kunnen steunen als daar een noodzaak toe is. Ik zie heftige zaken thuis ook zeker niet als een probleem om een intensieve functie te kunnen vervullen. Dat vraagt wel een goede.verstandhouding in de werkomgeving.

Het is zeker een uitdaging als je als directeur wil functioneren maar geen probleem of belemmering.
Zo is het precies, Eide. Maar zoals ik eerder schreef, wanneer zo'n persoon een gezin heeft, zal dat gezin er ook achter moeten staan. Dat geldt ook voor mensen die voor hun bedrijf voor een aantal jaren worden uitgezonden naar het buitenland. Toen ik in de zeventiger jaren van de vorige eeuw gevraagd werd om voor zo'n vier of vijf jaar naar de Verenigde Staten te gaan, was het heel belangrijk voor mij hoe mijn vrouw daar tegenover stond. Die had geen bezwaar en vond het een enorme uitdaging. Kinderen hadden we nog niet, die zijn beiden in de VS geboren.
Eide
 Eide - dinsdag 29 september 2015 - 17:17   quote  deeplink  
En om een cliché van stal te halen: if it's lonely at the top you're not doing something right. Je komt niet alleen aan die top en je hebt daar mensen om je heen. En een goed leider (en directeurs zijn leiders) heeft goede mensen om zich heen.

Een tweede cliché is dat niemand onvervangbaar is. Ook de directeur niet. Sterker nog, veelal is een directeur eenvoudiger te vervangen dan veel medewerkers in een organisatie aangezien die waardevolle specialisaties hebben. Directeurs zijn vaak generalisten, kennis van alles maar nergens specialist op.

Ten slotte is een gezond en stabiel thuisfront een absolute voorwaarde om goed te kunnen functioneren, zeker in stressvolle omgevingen. En dus moet je in dat thuisfront investeren om momenten dat dat kan, maar zeker ook wanneer daar noodzaak voor is. En het bedrijf profiteert daar later absoluut weer van.

Zo kijk ik daar dan tegenaan als leidinggevende binnen mijn organisatie.
remco k
 remco k - dinsdag 29 september 2015 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 17:17 schreef Eide het volgende:
En om een cliché van stal te halen: if it's lonely at the top you're not doing something right. Je komt niet alleen aan die top en je hebt daar mensen om je heen. En een goed leider (en directeurs zijn leiders) heeft goede mensen om zich heen.

Een tweede cliché is dat niemand onvervangbaar is. Ook de directeur niet. Sterker nog, veelal is een directeur eenvoudiger te vervangen dan veel medewerkers in een organisatie aangezien die waardevolle specialisaties hebben. Directeurs zijn vaak generalisten, kennis van alles maar nergens specialist op.

Ten slotte is een gezond en stabiel thuisfront een absolute voorwaarde om goed te kunnen functioneren, zeker in stressvolle omgevingen. En dus moet je in dat thuisfront investeren om momenten dat dat kan, maar zeker ook wanneer daar noodzaak voor is. En het bedrijf profiteert daar later absoluut weer van.

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 30 september 2015 - 03:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 22:02 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Mwa laat hem maar lekker met de Beckhams op Ibiza sparren, neuken of wat dan ook....net als dat wijf van hem...eerst die volendamse paling van Smit leeg lurken....ik heb daar helemaal niks mee
Eens ouwe, ben dezelfde mening toegedaan wat betreft zulke figuren!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 30 september 2015 - 03:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 september 2015 - 21:55 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik ook niet, lekker weg laten blijven. Net als v.d. Vaart dit seizoen. Denken dat ze sterren zijn, maar zijn eigenlijk nietszeggende voetballertjes met een drukker priveleven dan een voetballeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 september 2015 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - woensdag 30 september 2015 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 september 2015 - 17:17 schreef Eide het volgende:

Ik ben het volledig met je eens.
Pietje
 Pietje - donderdag 01 oktober 2015 - 13:19   quote  deeplink  
'Conflict binnen Ajax houdt gemoederen bezig: 'zwaardere functie' of vertrek'

Bryan Roy is in conflict met Ajax. De oud-speler van de Amsterdammers is nu in dienst als individueel techniektrainer in de jeugdopleiding van Ajax. En met die functie is de voormalige linksbuiten niet heel blij. Een vertrek van Roy behoort ineens tot de mogelijkheden.

Het Algemeen Dagblad stelt dat Roy 'botst met hoofd opleidingen Wim Jonk over zijn functie binnen de opleiding'. De oud-speler wil een 'zwaardere functie' dan de functie die hij nu heeft. Natuurlijk laait ook nu weer de discussie op over Johan Cruijff, aangezien Roy een aanhanger is van diens filosofie.

De 45-jarige Roy kiest dan ook het juiste moment uit, omdat er in de voorbije periode weer veel onrust is ontstaan. Marco van Basten haalde in een column uit naar Cruijff en consorten en binnen Ajax zouden er twee kampen zijn ontstaan. Nu komt daar deze kwestie nog bij. Een vertrek van Roy lijkt onvermijdelijk, meldt het AD tot slot.

bron
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2015 - 14:39   quote  deeplink  
Volgens mij een heel klein arbeidsconflict met een werknemer.. NIets bijzonders en dagelijks gang van zaken bij de meeste bedrijven.
Pietje
 Pietje - donderdag 01 oktober 2015 - 18:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 01 oktober 2015 - 14:39 schreef remco k het volgende:
Volgens mij een heel klein arbeidsconflict met een werknemer.. NIets bijzonders en dagelijks gang van zaken bij de meeste bedrijven.
Dat is absoluut waar, maar ik vond dit artikel en het leek me geen kwaad kunnen om het in dit topic te plaatsen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5955
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

0.0169270