BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 01 oktober 2015 - 20:50   quote  deeplink  
Natuurlijk, is Ajax nieuws toch..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 04 oktober 2015 - 18:04   quote  deeplink  
Teveel eenlingen die allemaal de baas willen spelen in de revolutie van nu!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 oktober 2015 - 12:38   quote  deeplink  
De oorlog lijkt nog lang niet voorbij. Supporters die onenigheid hebben met Ajax, Ajax die onenigheid heeft met supporters. Ling die ineens stopt met zijn werkzaamheden en uithaalt naar Cruijff. De bestuurlijke chaos die nog steeds gaande is. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog tijden zo door zal gaan!!! Maar ja, zoals eerder gezegd zitten er teveel eenlingen die allemaal de baas willen spelen sinds de revolutie!
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 oktober 2015 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 12:38 schreef Ajax Warrior het volgende:
De oorlog lijkt nog lang niet voorbij. Supporters die onenigheid hebben met Ajax, Ajax die onenigheid heeft met supporters. Ling die ineens stopt met zijn werkzaamheden en uithaalt naar Cruijff. De bestuurlijke chaos die nog steeds gaande is. Ik heb zo'n vermoeden dat dit nog tijden zo door zal gaan!!! Maar ja, zoals eerder gezegd zitten er teveel eenlingen die allemaal de baas willen spelen sinds de revolutie!
Ik vermoed zelf een hoop mensen die juist niet de baas durven zijn en elkaar het hand boven het hoofd houden. Ik denk juist dat er een echte leider moet komen.
Pietje
 Pietje - vrijdag 16 oktober 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 14:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik vermoed zelf een hoop mensen die juist niet de baas durven zijn en elkaar het hand boven het hoofd houden. Ik denk juist dat er een echte leider moet komen.
Zo... daar ben ik weer: hartstikke druk geweest.

Inderdaad, Loetje. Ik weet zo langzamerhand ook niet meer wat ik er van denken moet. Je hoort van alles, je leest van alles. Nu weer over het opstappen van Tscheu La Ling. Eén ding weet ik zeker: al dat gedoe rond Ajax is pertinent niet goed voor de club om op deze manier steeds weer in het nieuws te komen. Ik denk dat Johan Cruijff OF de touwtjes stevig in handen moet nemen, dus de regie moet overnemen en wel in Amsterdam en niet via de media in Barcelona OF hij moet te kennen geven dat zijn revolutie mislukt is. Dit alles is nou niet bepaald in het voordeel van onze club. Ajax heeft nu vooral rust nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 oktober 2015 door Pietje --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 oktober 2015 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 14:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen! In ieder geval is het erg onrustig. Ook de fans die zich gaan roeren op verschillende vlakken en daardoor weer keihard worden aangepakt door Ajax. Het is een steekspel geworden en het word er niet beter op!
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 oktober 2015 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 16:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat zou ook nog kunnen! In ieder geval is het erg onrustig. Ook de fans die zich gaan roeren op verschillende vlakken en daardoor weer keihard worden aangepakt door Ajax. Het is een steekspel geworden en het word er niet beter op!
Dat laatste ben ik met je eens. Ik heb wat dingen gelezen en er mag (bij inlezen van de info) meer gedaan worden voor supporters. Maar iedereen laat elkaar vallen. Schiet aan alle kanten voor geen meter op
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 oktober 2015 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 15:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zo... daar ben ik weer: hartstikke druk geweest.

Inderdaad, Loetje. Ik weet zo langzamerhand ook niet meer wat ik er van denken moet. Je hoort van alles, je leest van alles. Nu weer over het opstappen van Tscheu La Ling. Eén ding weet ik zeker: al dat gedoe rond Ajax is pertinent niet goed voor de club om op deze manier steeds weer in het nieuws te komen. Ik denk dat Johan Cruijff OF de touwtjes stevig in handen moet nemen, dus de regie moet overnemen en wel in Amsterdam en niet via de media in Barcelona OF hij moet te kennen geven dat zijn revolutie mislukt is. Dit alles is nou niet bepaald in het voordeel van onze club. Ajax heeft nu vooral rust nodig.
Drukke periode goed doorgekomen vriend?
Pietje
 Pietje - vrijdag 16 oktober 2015 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 17:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Drukke periode goed doorgekomen vriend?
Zekers. Voedselbank en Rode Kruis. Tussendoor ook een aantal keren oppasgrootouders. Weinig achter de PC kunnen zitten. Het houdt je uit de kroeg. Helaas ;-)
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 oktober 2015 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 18:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zekers. Voedselbank en Rode Kruis. Tussendoor ook een aantal keren oppasgrootouders. Weinig achter de PC kunnen zitten. Het houdt je uit de kroeg. Helaas ;-)
Sommige dingen horen erbij gap. That's life!
remco k
 remco k - vrijdag 16 oktober 2015 - 19:52   quote  deeplink  
quote:

[..]

Met je eens, ik wordt er een beetje misselijk van hoe de omgang in Amsterdam is..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 oktober 2015 door remco k --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 16 oktober 2015 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 19:52 schreef remco k het volgende:

[..]

Met je eens, ik wordt er een beetje misselijk van hoe de omgang in Amsterdam is..
Jij die het zomaar eens een keer eens met mij bent omtrent supporters! ;-)

Nee hoor Remco geintje! Het gebeuren rond het duel tegen Pisvee is een enorm steekspel geworden tussen fans en club, maar ook de gemeente gaat er nu in mee. In plaats van als volwassen mensen elkaar aanspreken gaan we nu aan alle kanten verwijten naar mekaar gooien! Ajax doet daar ook aan mee en dat is helaas jammer!! Overigens hebben de supporters op veel vlakken gelijk! Zij zijn degene geweest die de revolutie hebben gesteund, maar worden nu keihard weggeduwd. Doet me denken aan een verhaal in Boca, waar supporters ervoor zorgden dat er een nieuwe leider aan de macht kwam, maar vervolgens door diezelfde man keihard werden aangepakt.

Daarnaast is het gewoon erg onrustig binnen de club. Er vallen te veel mensen over elkaar heen en het aanstellen van v.d. Sar had hier rust moeten gaan brengen. Ik ben echter bang dat er straks meerdere slachtoffers gaan vallen, mensen die wij als supporters eigenlijk niet kwijt willen, maar gaan omdat ze het helemaal beu zijn!!
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 17 oktober 2015 - 07:39   quote  deeplink  
Daarom moeten ze gewoon lekker zoals vroeger eens lef tonen en naar het stadion gaan.
90 minuten lang met rug naar veld en zakdoekjes zwaaien. Zodra de eerste begint volgt de rest spoedig.
Laat ze zich maar eens echt horen. Ze worden toch al als negatief bestempeld, dus laten we ze dan maar eens flink terug pakken.
Stanley
 Stanley - zaterdag 17 oktober 2015 - 08:08   quote  deeplink  
Ik denk dat FdB een extreem eigengereid mannetje is die zichzelf heel erg overschat!

Helaas heeft hij teveel macht door het behalen van 4 titels. Zijn beoogde spelwijze is erg onaantrekkelijk en weinig verrassend waardoor teams met een beetje lef en kwaliteit ons omver blazen.

De basis is een verzameling van mooie talenten maar worden niet aangevuld door de juiste spelers met ervaring. Hier is sprake van een andere falende factor. Overmars met zijn zuinigheid, verkeerde zuinigheid want inmiddels is er al een behoorlijke kostenpost aan gekochte spelers met salarissen die falen.

Verder zijn ook deze nieuwelingen niet vies van het spelen van doortrapte spelletjes.

Kortom we zijn geen ene Fuck opgeschoten!
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 17 oktober 2015 - 08:16   quote  deeplink  
Zo zou je het ook kunnen uitleggen :-)
bully
 bully - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:29   quote  deeplink  
'Ajax wil Barcelona achterna, alleen maar dik betalende bobo's in het stadion'

'Ajax is ziek, doodziek', schrijft Roy Bouten, een fanatieke VAK410er vrijdag op zijn facebook-account. De supporter in hard en nieren komt al zijn hele leven bij Ajax, heeft de ploeg in goede én slechte tijden gesteund, maar vertelt na het incident van afgelopen week helemaal klaar te zijn met de club.

Een grote groep van de harde kern werd opgepakt en opgesloten door de politie, nadat zij de kantine op De Toekomst binnen waren gelopen om aandacht te krijgen voor een nieuw supportershome. Het was voor velen de druppel, nadat VAK410 meerdere keren zou zijn benadeeld door de club. 'Als je 4 weken lang het Maagdenhuis uitwoont krijg je een dag om te vertrekken. Als er in Utrecht 200 voor en tegenstanders van vluchtelingen 4 uur lang met elkaar op de vuist gaan zijn er 10 arrestaties. Als 116 voetbalsupporters door een open hek lopen omdat ze in gesprek willen over het uitblijven van hun supportershome en in een open kantine een drankje doen worden ze 3 dagen opgesloten', schrijft Bouten.

'Ajax wil Barcelona achterna', gaat de fanatiekeling verder. 'Alleen maar dik betalende bobo's in het stadion. Geen passie. Geen sfeer. Geen voetbalbeleving. Als dat is wat plan Cruijff in houdt dan baal ik ervan dat hij het voor het zeggen heeft gekregen.'

'Morgen voor het eerst sinds lang niet naar een uitwedstrijd maar met m'n maatjes in de kroeg kijken. Ajax is ziek, doodziek. Wij willen voor het medicijn zorgen maar voelen ons niet welkom tijdens het bezoekuur. Ik hoop dat het Marie Heinekenplein morgen vol zit met Ajacieden. Die op een respectvolle manier met elkaar Ajax kijken. Niet alleen van VAK410, niet alleen van Zuid 1, uit het hele stadion. En nu niet gaan zeiken dat jullie de steun net nu zo hard nodig hebben. Hier hebben jullie het zelf naar gemaakt', besluit Bouten zijn relaas.

Kleine 500 wedstrijden van Ajax bezocht. 11 jaar NL+ en EU+. Voetbal niet om aan te zien, maar toch steunen. Hoe leeg...

Posted by Roy Bouten on vrijdag 16 oktober 2015

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/610528/vak410-er-is-er-helemaal-klaar-mee-ajax-is-ziek-doodziek-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

vond dit wel leuk stukje.
gaat toch over de gedachte van de supporters.
en hoe de afstand tussen beide toch groter word.
Pietje
 Pietje - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:32   quote  deeplink  
quote:

[..]

Dat is absoluut waar. Een eventueel nieuw supportershome is nu ook weer op de lange baan geschoven, heb ik begrepen. Het wordt er niet beter op.
Pietje
 Pietje - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2015 - 14:29 schreef bully het volgende:
'Ajax wil Barcelona achterna, alleen maar dik betalende bobo's in het stadion'

'Ajax is ziek, doodziek', schrijft Roy Bouten, een fanatieke VAK410er vrijdag op zijn facebook-account. De supporter in hard en nieren komt al zijn hele leven bij Ajax, heeft de ploeg in goede én slechte tijden gesteund, maar vertelt na het incident van afgelopen week helemaal klaar te zijn met de club.

Een grote groep van de harde kern werd opgepakt en opgesloten door de politie, nadat zij de kantine op De Toekomst binnen waren gelopen om aandacht te krijgen voor een nieuw supportershome. Het was voor velen de druppel, nadat VAK410 meerdere keren zou zijn benadeeld door de club. 'Als je 4 weken lang het Maagdenhuis uitwoont krijg je een dag om te vertrekken. Als er in Utrecht 200 voor en tegenstanders van vluchtelingen 4 uur lang met elkaar op de vuist gaan zijn er 10 arrestaties. Als 116 voetbalsupporters door een open hek lopen omdat ze in gesprek willen over het uitblijven van hun supportershome en in een open kantine een drankje doen worden ze 3 dagen opgesloten', schrijft Bouten.

'Ajax wil Barcelona achterna', gaat de fanatiekeling verder. 'Alleen maar dik betalende bobo's in het stadion. Geen passie. Geen sfeer. Geen voetbalbeleving. Als dat is wat plan Cruijff in houdt dan baal ik ervan dat hij het voor het zeggen heeft gekregen.'

'Morgen voor het eerst sinds lang niet naar een uitwedstrijd maar met m'n maatjes in de kroeg kijken. Ajax is ziek, doodziek. Wij willen voor het medicijn zorgen maar voelen ons niet welkom tijdens het bezoekuur. Ik hoop dat het Marie Heinekenplein morgen vol zit met Ajacieden. Die op een respectvolle manier met elkaar Ajax kijken. Niet alleen van VAK410, niet alleen van Zuid 1, uit het hele stadion. En nu niet gaan zeiken dat jullie de steun net nu zo hard nodig hebben. Hier hebben jullie het zelf naar gemaakt', besluit Bouten zijn relaas.

Kleine 500 wedstrijden van Ajax bezocht. 11 jaar NL+ en EU+. Voetbal niet om aan te zien, maar toch steunen. Hoe leeg...

Posted by Roy Bouten on vrijdag 16 oktober 2015

http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/610528/vak410-er-is-er-helemaal-klaar-mee-ajax-is-ziek-doodziek-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

vond dit wel leuk stukje.
gaat toch over de gedachte van de supporters.
en hoe de afstand tussen beide toch groter word.
En laten we wel wezen, Roy heeft volkomen gelijk. Ik voel het ook zo.
bully
 bully - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2015 - 14:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, Roy heeft volkomen gelijk. Ik voel het ook zo.
er zit zeker een kern van waarheid in.
maar dit stukje zegt ook iets over de vervreemding van de supporter van Ajax.
als ik dan hoor van een vaste seisoenskaarthouder dat hij daarmee is gestopt en nu alleen nog samenvattingen kijkt.
omdat zoals hij zegt genoeg ziet.
Pietje
 Pietje - zaterdag 17 oktober 2015 - 14:39   quote  deeplink  
'Crisis duurt voort: vertrek Ajax-voorzitter aanstaande'

HANS WIJERS zal naar verwachting op korte termijn aftreden als voorzitter van de Raad van Commissarissen van Ajax en de functie overdragen aan Leo van Wijk. Daarmee lijkt er vooralsnog geen einde te komen aan de bestuurlijke chaos bij de Amsterdamse club.

De week was toch al hectisch, na het nieuws dat Tscheu La Ling niet langer als adviseur voor de club wenst te dienen. Naar de achterliggende reden is het nog gissen, maar terwijl de kruitdampen nog zichtbaar zijn komt De Telegraaf al met het opvallende nieuws over Wijers. Daarmee lijkt de huidige Raad van Commissarissen een flinke metamorfose te ondergaan, aangezien Dolf Collee per 16 november aantreedt als algemeen directeur. In die hoedanigheid zal ook hij terug moeten treden als commissaris.

Veranderingen Technisch Hart
Naast de verschuivingen in de bestuurstop van de Amsterdammers, zal zoals bekend ook het Technisch Hart enkele veranderingen ondergaan. Edwin van der Sar zal aan het hoofd komen te staan van dit orgaan, en trachten tot duidelijke taakafbakeningen te komen. Opvallend is dat Ajax bij de aankondiging van dat nieuws nog meldde dat dit op basis van het rapport van Ling gebeurde. Dat de voormalige buitenspeler nu breekt met Ajax, kan volgens De Telegraaf dan ook maar twee dingen betekenen: dat Ling niet om verder advies is gevraagd óf dat zijn adviezen door de Raad van Commissarissen in de wind zijn geslagen.

Wijers weigert commentaar
De reden van het aanstaande vertrek van Wijers is vooralsnog onbekend. De Telegraaf geeft aan dat de bestuurder geen commentaar wenst te geven. Met Wijers zou een schat aan bestuurservaring vertrekken, al kon deze ervaring niet voorkomen dat Wim Jonk en Marc Overmars met elkaar botsten over de uitvoering van het beleid bij Ajax.

bron
remco k
 remco k - zaterdag 17 oktober 2015 - 15:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2015 - 21:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jij die het zomaar eens een keer eens met mij bent omtrent supporters! ;-)

Nee hoor Remco geintje! Het gebeuren rond het duel tegen Pisvee is een enorm steekspel geworden tussen fans en club, maar ook de gemeente gaat er nu in mee. In plaats van als volwassen mensen elkaar aanspreken gaan we nu aan alle kanten verwijten naar mekaar gooien! Ajax doet daar ook aan mee en dat is helaas jammer!! Overigens hebben de supporters op veel vlakken gelijk! Zij zijn degene geweest die de revolutie hebben gesteund, maar worden nu keihard weggeduwd. Doet me denken aan een verhaal in Boca, waar supporters ervoor zorgden dat er een nieuwe leider aan de macht kwam, maar vervolgens door diezelfde man keihard werden aangepakt.

Daarnaast is het gewoon erg onrustig binnen de club. Er vallen te veel mensen over elkaar heen en het aanstellen van v.d. Sar had hier rust moeten gaan brengen. Ik ben echter bang dat er straks meerdere slachtoffers gaan vallen, mensen die wij als supporters eigenlijk niet kwijt willen, maar gaan omdat ze het helemaal beu zijn!!
Gelijk en wie de grootste piemel heeft doet er niet toe, en het lijkt helaas dat dit wel belangrijker wordt, men lijkt wel een beetje uit het oog te verliezen waar het om gaat..

En dat geld voor zowel de club Ajax in zijn geheel, de gemeente, KNVB Overheid en ook de supporters..
Pietje
 Pietje - zaterdag 17 oktober 2015 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2015 - 15:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Gelijk en wie de grootste piemel heeft doet er niet toe, en het lijkt helaas dat dit wel belangrijker wordt, men lijkt wel een beetje uit het oog te verliezen waar het om gaat..

En dat geld voor zowel de club Ajax in zijn geheel, de gemeente, KNVB Overheid en ook de supporters..
Jij en Warrior hebben helemaal gelijk. Al die negatieve publiciteit om en over onze club kan nooit goed zijn.
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2015 - 12:20   quote  deeplink  
Overmars heeft zich ook geroerd, hij zat aan bij de Tafel van Kees. Hij gaf aan dat Ling meer tegen de RvC als tegen de directie aan zat. Hij heeft 1 maal met Ling gesproken wat volgens Overmars een goed gesprek was. Ook gaf Overmars aan dat het contact tussen Ling en de mensen van de club, zowel de RvC als anderen bij de club, ongemakkelijk was.

Overmars gaf ook aan dat Jonk nog altijd niet aanschuift bij overleggen en dat Van der Sar die problematiek op zijn bord heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 12:20 schreef Eide het volgende:
Overmars heeft zich ook geroerd, hij zat aan bij de Tafel van Kees. Hij gaf aan dat Ling meer tegen de RvC als tegen de directie aan zat. Hij heeft 1 maal met Ling gesproken wat volgens Overmars een goed gesprek was. Ook gaf Overmars aan dat het contact tussen Ling en de mensen van de club, zowel de RvC als anderen bij de club, ongemakkelijk was.

Overmars gaf ook aan dat Jonk nog altijd niet aanschuift bij overleggen en dat Van der Sar die problematiek op zijn bord heeft.
Dan wordt het tijd dat V.d. Sar ingrijpt en Jonk verplicht weer bij die gesprekken aanwezig te zijn! Of is het hier niet een geval "werkweigering"???
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 12:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 12:20 schreef Eide het volgende:

Ik vind het niet kunnen. Jonk vergeet kennelijk dat ook hij maar gewoon werknemer is. Ik vraag me dus ook af wat Edwin van der Sar daar aan gaat doen. Durft hij Jonk aan te pakken??
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 12:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vind het niet kunnen. Jonk vergeet kennelijk dat ook hij maar gewoon werknemer is. Ik vraag me dus ook af wat Edwin van der Sar daar aan gaat doen. Durft hij Jonk aan te pakken??
Ik hoop het wel en zou het niet meer dan terecht vinden. Heb net even een beetje ingelezen wat Overmars allemaal gezegd heeft bij Kees, maar er zaten dingen tussen die ik opvallend vond. Hij heeft ook gewoon een punt. Jonk wil beslissingen zelf nemen en hij vind dat de beslissingen samen genomen dienen te worden! Daarom is er nu ook die kink in de kabel!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 13:02   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2015 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik hoop het wel en zou het niet meer dan terecht vinden. Heb net even een beetje ingelezen wat Overmars allemaal gezegd heeft bij Kees, maar er zaten dingen tussen die ik opvallend vond. Hij heeft ook gewoon een punt. Jonk wil beslissingen zelf nemen en hij vind dat de beslissingen samen genomen dienen te worden! Daarom is er nu ook die kink in de kabel!
Als Jonk de beslsissingen alleen zelf wil nemen, dan plaatst hij zichzelf min of meer boven de club en het algemeen belang van die club. Het Technisch Hart enof de directie dienen samen beslissingen te nemen. Hoe meer ik er over denk, des te groter wordt mijn afkeer tegen Jonk. Ik heb dat programma niet gezien, maar ik bekijk het hoe beslissingen in het bedrijfsleven worden genomen. Ik vind dat het hoog tijd wordt, dat Van der Sar moet gaan optreden tegen Jonk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als Jonk de beslsissingen alleen zelf wil nemen, dan plaatst hij zichzelf min of meer boven de club en het algemeen belang van die club. Het Technisch Hart enof de directie dienen samen beslissingen te nemen. Hoe meer ik er over denk, des te groter wordt mijn afkeer tegen Jonk. Ik heb dat programma niet gezien, maar ik bekijk het hoe beslissingen in het bedrijfsleven worden genomen. Ik vind dat het hoog tijd wordt, dat Van der Sar moet gaan optreden tegen Jonk.
Hier het nieuwsbericht Pietje.

Het kamp Wim Jonk blijft lijnrecht tegenover het kamp Marc Overmars staan. De beide kampen willen niet met elkaar om tafel en voorlopig dient zich volgens Overmars geen oplossing aan.

Overmars heeft wel een simpele remedie voor handen: aanschuiven. "Dat hebben we meerdere keren geprobeerd, maar komen er niet uit", zegt de directeur spelersbeleid tegen het programma van FOX Sports. "Het gaat erom dat iedereen weer aan tafel komt en met elkaar in discussie gaat. In de meeste gevallen kom je er dan uit, maar dat gebeurt hier niet."

"Wim wil op zijn gebied bevoegdheid hebben, terwijl wij vinden dat je alles op tafel moet gooien en van daaruit beslissingen moet nemen", vervolgt Overmars. "Het allerbelangrijkste is dat de jongens van het technisch hart wekelijks met elkaar om tafel zitten en de bevindingen op tafel legt. Daar moet je over discussiëren en komt er een oordeel uit. Iedereen moet verantwoording afleggen, dat geldt voor iedereen maar dat gebeurt niet."
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:11 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hier het nieuwsbericht Pietje.

Het kamp Wim Jonk blijft lijnrecht tegenover het kamp Marc Overmars staan. De beide kampen willen niet met elkaar om tafel en voorlopig dient zich volgens Overmars geen oplossing aan.

Overmars heeft wel een simpele remedie voor handen: aanschuiven. "Dat hebben we meerdere keren geprobeerd, maar komen er niet uit", zegt de directeur spelersbeleid tegen het programma van FOX Sports. "Het gaat erom dat iedereen weer aan tafel komt en met elkaar in discussie gaat. In de meeste gevallen kom je er dan uit, maar dat gebeurt hier niet."

"Wim wil op zijn gebied bevoegdheid hebben, terwijl wij vinden dat je alles op tafel moet gooien en van daaruit beslissingen moet nemen", vervolgt Overmars. "Het allerbelangrijkste is dat de jongens van het technisch hart wekelijks met elkaar om tafel zitten en de bevindingen op tafel legt. Daar moet je over discussiëren en komt er een oordeel uit. Iedereen moet verantwoording afleggen, dat geldt voor iedereen maar dat gebeurt niet."

Thanks, Warrior.

Ik ben van mening dat Marc Overmars gelijk heeft. Wat Jonk doet is een soort dictatoriaal gedrag vertonen en dat kan niet. Dit alles maakt het onvermijdelijk dat Edwin van der Sar MOET ingrijpen. Hij is de baas en niet Wim Jonk. Als ik daar zou zitten, dan zou ik Jonk voor het blok zetten: OF je schuift weer aan en bespreekt alles met elkaar, OF je kunt je biezen pakken: voor jou een ander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2015 - 13:17   quote  deeplink  
Dat is de letterlijke transcriptie van wat Overmars aan tafel zei dacht ik.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:17 schreef Eide het volgende:
Ik heb het niet gezien, alleen zojuist gelezen wat Warrior schreef. Ik sta volledig achter Marc Overmars wat dit betreft en ik ben van mening dat Edwin van der Sar Jonk dient aan te pakken. De vraag is: durft hij dat?
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2015 - 13:29   quote  deeplink  
Ik weet niet of het voor niet-abonnees te zien is maar: http://www.foxsports.nl/video/overmars-wim-jonk-wil-niet-aanschuiven-bij-overleg/
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:17 schreef Eide het volgende:
Ok, wist ik niet Eide. Ben namelijk zelf op het werk en las het als nieuwsbericht op een website.
p111
 p111 - zondag 18 oktober 2015 - 13:38   quote  deeplink  
Er is een regel de werknemer moet doen wat zijn baas zegt anders is het werkweigering dus Jonk aanschuiven of wegwezen lijkt mij niet moeilijk, als v/d Sar dat niet aan kan moet hij plaats maken.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:29 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet of het voor niet-abonnees te zien is maar: http://www.foxsports.nl/video/overmars-wim-jonk-wil-niet-aanschuiven-bij-overleg/
Bedankt, Eide. Ik kon de link openen en heb het gesprek nu volledig gezien.

Ik ben er nu nog zekerder van, dat Jonk zich buiten de realiteit van een bedrijf plaatst. Nogmaals, ik sta in dit conflict voor de volle 100% achter Marc Overmars. Jonk maakt zich volkomen onmogelijk en wil een soort monopoliepositie in zijn functie. Of hij het leuk vindt of niet, hij zal zich toch echt naar zijn bazen (Marc Overmars en Edwin van der Sar) moeten voegen. Take it or leave it. Aanschuiven of wegwezen en die keus zal Edwin van der Sar op zeer korte termijn moeten voorleggen aan Jonk. Dit hele gedoe is niet in het belang van Ajax.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:38 schreef p111 het volgende:
Er is een regel de werknemer moet doen wat zijn baas zegt anders is het werkweigering dus Jonk aanschuiven of wegwezen lijkt mij niet moeilijk, als v/d Sar dat niet aan kan moet hij plaats maken.
Zo is het, nora
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 oktober 2015 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben er nu nog zekerder van, dat Jonk zich buiten de realiteit van een bedrijf plaatst. Nogmaals, ik sta in dit conflict voor de volle 100% achter Marc Overmars. Jonk maakt zich volkomen onmogelijk en wil een soort monopoliepositie in zijn functie. Of hij het leuk vindt of niet, hij zal zich toch echt naar zijn bazen (Marc Overmars en Edwin van der Sar) moeten voegen. Take it or leave it. Aanschuiven of wegwezen en die keus zal Edwin van der Sar op zeer korte termijn moeten voorleggen aan Jonk. Dit hele gedoe is niet in het belang van Ajax.
Kwam het overeen met het nieuwsbericht wat ik had geplaatst?
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:46 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Kwam het overeen met het nieuwsbericht wat ik had geplaatst?
Yes sir! Helemaal.
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2015 - 13:53   quote  deeplink  
Overigens zei Overmars ook dat Ajax heeft geïnformeerd bij, onder andere, Jeremain lens en Oscar Cardozo en nog zeker 8 andere spitsen. Tussen de lijnen was het bericht toch wel dat de keuze voor Sanogo niet bepaald uit luxe is genomen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:53 schreef Eide het volgende:
Overigens zei Overmars ook dat Ajax heeft geïnformeerd bij, onder andere, Jermain lens en Oscar Cardozo en nog zeker 8 andere spitsen. Tussen de lijnen was het bericht toch wel dat de keuze voor Sanogo niet bepaald uit luxe is genomen.
Dat heb ik inderdaad ook van hem gehoord. Maar dat was volgens mij al bekend. Zeker wat betreft Lens.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 14:02   quote  deeplink  
Overigens hoorde ik Marc Overmars óók zeggen, dat Ajax nu in een positie is om in spelers te gaan investeren. Drie jaar geleden was het geld (bijna) op, Ajax ging vervolgens hard sparen en nu zou het dus zover zijn. Ik ben serieus erg benieuwd. Het klinkt erg hoopgevend.
Eide
 Eide - zondag 18 oktober 2015 - 14:07   quote  deeplink  
Klopt, ik had niet het idee dat Ajax toen krap bij kas zat. Het verklaart wel waarom nu dan wel de beurs getrokken wordt, een reserve voor magere jaren is wel aanwezig.
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 14:07 schreef Eide het volgende:
Klopt, ik had niet het idee dat Ajax toen krap bij kas zat. Het verklaart wel waarom nu dan wel de beurs getrokken wordt, een reserve voor magere jaren is wel aanwezig.
Deze opmerking van Overmars maakt mij wel erg nieuwsgierig. Je kunt het op twee manieren interpreteren: één Ajax gaat de huidige selectie langdurig aan zich binden OF twee Ajax gaat de transfermarkt op in december/januari en gaat met de portemonnee rammelen. Of misschien een mix van 1 en 2. Nogmaals, ik ben heel benieuwd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 18 oktober 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:44 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik wil Jonk zijn kant van het verhaal ook wel eens horen....
Peterhs
 Peterhs - zondag 18 oktober 2015 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 14:12 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik wil Jonk zijn kant van het verhaal ook wel eens horen....
Idd, want die blijft steeds maar onbekend.
remco k
 remco k - zondag 18 oktober 2015 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem heel simpel is.. Jonk denkt dat hij die beslissingen mag maken, andere mensen denken van niet, dat betekend dus dat er iets onduidelijk is in zijn functie omschrijving..
remco k
 remco k - zondag 18 oktober 2015 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 13:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Thanks, Warrior.

Ik ben van mening dat Marc Overmars gelijk heeft. Wat Jonk doet is een soort dictatoriaal gedrag vertonen en dat kan niet. Dit alles maakt het onvermijdelijk dat Edwin van der Sar MOET ingrijpen. Hij is de baas en niet Wim Jonk. Als ik daar zou zitten, dan zou ik Jonk voor het blok zetten: OF je schuift weer aan en bespreekt alles met elkaar, OF je kunt je biezen pakken: voor jou een ander.
Overmars heeft gelijk, mits dit natuurlijk precies is zoals hij het verteld, het kan ook zijn dat het verhaal van Jonk heel anders is..
Pietje
 Pietje - zondag 18 oktober 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem heel simpel is.. Jonk denkt dat hij die beslissingen mag maken, andere mensen denken van niet, dat betekend dus dat er iets onduidelijk is in zijn functie omschrijving..
Of hij eigent zich dat zelf toe?
remco k
 remco k - zondag 18 oktober 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 oktober 2015 - 14:16 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Idd, want die blijft steeds maar onbekend.
Juist, en eerlijk gezegd heb ik daar veel meer respect voor dan voor al die mensen die alles maar op straat gooien...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5183
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

0.0196049