|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:19 schreef remco k het volgende:[..] Juist, en eerlijk gezegd heb ik daar veel meer respect voor dan voor al die mensen die alles maar op straat gooien... Hoe meer er naar buiten komt, hoe meer de media dingen omdraait en je in een kwaad daglicht zet he |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:19 schreef remco k het volgende:[..] Juist, en eerlijk gezegd heb ik daar veel meer respect voor dan voor al die mensen die alles maar op straat gooien... Ik meen me te herinneren dat ook Johan Cruijff zich ooit daaraan stoorde. Hij vond dat Jonk diende aan te schuiven. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht zoiets gehoord of gelezen te hebben. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:21 schreef Loetje het volgende:[..] Hoe meer er naar buiten komt, hoe meer de media dingen omdraait en je in een kwaad daglicht zet he Nou Loetje, het waren niet de media die iets omdraaiden, het waren de letterlijke woorden van Marc Overmars. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:23 schreef Pietje het volgende:[..] Nou Loetje, het waren niet de media die iets omdraaiden, het waren de letterlijke woorden van Marc Overmars. Dat bedoel ik niet. Maar er worden ook veel dingen naar buiten gebracht die omgedraaid worden. En bovendien ziet medialand sommige dingen als voer en die laten het niet na om je te fileren |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:25 schreef Loetje het volgende:[..] Dat bedoel ik niet. Maar er worden ook veel dingen naar buiten gebracht die omgedraaid worden. En bovendien ziet medialand sommige dingen als voer en die laten het niet na om je te fileren Dat ben ik wel met je eens. Dat is helaas ook altijd de rol van de media geweest, op elk gebied, niet alleen wanneer het om voetbal gaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat zou ook kunnen, maar ook dat is heel simpel, dan laat je hem zijn functie omschrijving zien, en als blijkt dat zijn functieomschrijving goed is, dan waarschuw je hem en als hij dan niet luistert moet ie weg.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:21 schreef Loetje het volgende:[..] Hoe meer er naar buiten komt, hoe meer de media dingen omdraait en je in een kwaad daglicht zet he Maar mensen gaan er zelf voor zitten om dingen te vertellen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 14:22 schreef Pietje het volgende:[..] Ik meen me te herinneren dat ook Johan Cruijff zich ooit daaraan stoorde. Hij vond dat Jonk diende aan te schuiven. Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht zoiets gehoord of gelezen te hebben. Mensen moeten de interne zaken intern houden, dat is alles wat ik ermee wil zeggen.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Is ook. Maar dingen die niet via de TV gaan maar via de krant, worden vaak omgedraaid als je de mensen hoort. En geloof dat ook meteen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 15:03 schreef Loetje het volgende:[..] Is ook. Maar dingen die niet via de TV gaan maar via de krant, worden vaak omgedraaid als je de mensen hoort. En geloof dat ook meteen. Daarom ga ik over het algemeen ook alleen af op wat ik de mensen zelf hoor zeggen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik ook. Vind Overmars doorgaans ook best open. Dat mag ik wel. Zeker op TV kun je er ook niet omheen draaien als je het na afloop moet samenvatten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 15:01 schreef remco k het volgende:[..] Dat zou ook kunnen, maar ook dat is heel simpel, dan laat je hem zijn functie omschrijving zien, en als blijkt dat zijn functieomschrijving goed is, dan waarschuw je hem en als hij dan niet luistert moet ie weg.. Dat schreef ik dus ook al eerder hier. Maar het is in ieder geval aan Edwin van der Sar om duidelijkheid te verschaffen. Dat is voor alle partijen goed en zal, denk ik, eindelijk rust gaan geven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 15:02 schreef remco k het volgende:[..] Mensen moeten de interne zaken intern houden, dat is alles wat ik ermee wil zeggen.. Dat ben ik uiteraard volstrekt met je eens. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 15:08 schreef Pietje het volgende:[..] Dat schreef ik dus ook al eerder hier. Maar het is in ieder geval aan Edwin van der Sar om duidelijkheid te verschaffen. Dat is voor alle partijen goed en zal, denk ik, eindelijk rust gaan geven. Ik begrijp alleen niet waarom dat zo lang moet duren..
Dit kan toch gewoon met een dag of twee geregeld zijn..
Dag 1 in de ochtend een gesprek met de betrokken partijen, vervolgens nakijken in het beleid bij de functie afspraken, en dag 2 iedereen op zn plek neerzetten.. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 17:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik begrijp alleen niet waarom dat zo lang moet duren.. Dit kan toch gewoon met een dag of twee geregeld zijn.. Dag 1 in de ochtend een gesprek met de betrokken partijen, vervolgens nakijken in het beleid bij de functie afspraken, en dag 2 iedereen op zn plek neerzetten.. dit speeld al telang dus zal niet in twee dagen zijn opgelost. of er moeten hele harde maatregelen worden genomen. maar denk dat er wel meer speeld. maar vond Overmars ook zijn eigen straatje schoonvegen. geen geld zegt nog niet dat je het beetje wat je wel heb kan uitgeven aan breedte aankopen. en informeren bij spelers is natuurlijk niet genoeg. je kan mij niet wijsmaken dat wat andere clubs wel lukt ons niet lukt, |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Allereerst heeft Jonk zelf natuurlijk eerder al de knuppel in het hoenderhoek gegooid. Hij gaf begint dit jaar (?) aan dat hij niet meer aanschoof omdat hij werd weg gestemd. Dat er, in de nasleep van het opstappen van Ling, een reactie vanuit de Directie komt (Overmars) is logisch. Ik vond de toon die Overmars hanteerde netjes. Hij beperkte zich voornamelijk tot feiten en was, daar waar hij een oordeel of mening uitsprak, respectvol en waardevrij in wat hij zei.
Ik snap het probleem bij beide zijdes. Enerzijds zit Jonk die bevoegdheden wil hebben. Iedere persoon in een functie met verantwoordelijkheid wil een mandaat waarbinnen je vrij bent zelf je eigen koers te varen. In die hoedanigheid snap ik het standpunt van Jonk prima. Hij vind dat bepaalde beslissingen binnen zijn mandaat horen en niet ter discussie hoeven te komen binnen het Technisch Hart.
Anderzijds is daar de organisatie Ajax die, ook terecht, stelt dat men voor men voor een bepaalde werkwijze heeft gekozen en dat Jonk zich daar gewoon naar heeft te plooien als elke andere werknemer. Dat is een vrij normaal en heel redelijk standpunt.
De sleutel is op papier ook heel eenvoudig, dit is namelijk waarom je beslissingsbevoegde leidinggevende hebt, in dit geval Van der Sar. Die zal de procedures bekijken, alle betrokkenen aanhoren en dan een beslissing nemen. En dan heeft iedereen dat gewoon uit te voeren. In de praktijk zit daar veel politiek afweging van belangen tussen en is die beslissing niet heel eenvoudig te nemen. Maar goed, Van der Sar ontvangt er een prima salaris voor en ik hoop dat Edwin een beetje gas geeft zodat dit eens kan worden afgesloten. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 13:32 schreef Eide het volgende:Allereerst heeft Jonk zelf natuurlijk eerder al de knuppel in het hoenderhoek gegooid. Hij gaf begint dit jaar (?) aan dat hij niet meer aanschoof omdat hij werd weg gestemd. Dat er, in de nasleep van het opstappen van Ling, een reactie vanuit de Directie komt (Overmars) is logisch. Ik vond de toon die Overmars hanteerde netjes. Hij beperkte zich voornamelijk tot feiten en was, daar waar hij een oordeel of mening uitsprak, respectvol en waardevrij in wat hij zei. Ik snap het probleem bij beide zijdes. Enerzijds zit Jonk die bevoegdheden wil hebben. Iedere persoon in een functie met verantwoordelijkheid wil een mandaat waarbinnen je vrij bent zelf je eigen koers te varen. In die hoedanigheid snap ik het standpunt van Jonk prima. Hij vind dat bepaalde beslissingen binnen zijn mandaat horen en niet ter discussie hoeven te komen binnen het Technisch Hart. Anderzijds is daar de organisatie Ajax die, ook terecht, stelt dat men voor men voor een bepaalde werkwijze heeft gekozen en dat Jonk zich daar gewoon naar heeft te plooien als elke andere werknemer. Dat is een vrij normaal en heel redelijk standpunt. De sleutel is op papier ook heel eenvoudig, dit is namelijk waarom je beslissingsbevoegde leidinggevende hebt, in dit geval Van der Sar. Die zal de procedures bekijken, alle betrokkenen aanhoren en dan een beslissing nemen. En dan heeft iedereen dat gewoon uit te voeren. In de praktijk zit daar veel politiek afweging van belangen tussen en is die beslissing niet heel eenvoudig te nemen. Maar goed, Van der Sar ontvangt er een prima salaris voor en ik hoop dat Edwin een beetje gas geeft zodat dit eens kan worden afgesloten. Het technisch hart was/is niet eerlijk verdeeld. Bergkamp, Boer en Overmars zijn er meer voor Ajax 1 terwijl Jonk de enige is die voor de jeugd daar zit. Je zegt zelf al dat Jonk vaak werd weg gestemd. Ik noem zo maar even een voorbeeld. Ze hebben het over het aantrekken van Duarte of vd Hoorn. Jonk was daar tegen dat weet ik zeker. Die anderen waren voor dus dan is het 3-1 tegen Jonk. Zulke dingen kan hij nooit winnen dus ik vind het belachelijk dat het technisch hart zo zwaar vertegenwoordigd is door mensen die vanuit Ajax1 spreken. Dus ik begrijp Jonk best dat hij daar niet zit. Is voor hem kansloos op deze manier. Daarbij ben ik absoluut geen fan van vd Sar als directeur. Ik vind communicatief zeer matig overkomen en ik denk dat hij teveel vriendjes is met Boer en Overmars. Ik zou daar heel graag een type Leo Beenhakker zien want Sar gaat dit niet oplossen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 oktober 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 oktober 2015 - 17:10 schreef remco k het volgende:[..] Ik begrijp alleen niet waarom dat zo lang moet duren.. Dit kan toch gewoon met een dag of twee geregeld zijn.. Dag 1 in de ochtend een gesprek met de betrokken partijen, vervolgens nakijken in het beleid bij de functie afspraken, en dag 2 iedereen op zn plek neerzetten.. Zo werkt dat inderdaad in het bedrijfsleven. Ik snap het ook niet, vandaar mijn vraag (of eigenlijk mijn wantrouwen): durft Edwin van der Sar het aan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Alles gaat om rendement binnen een bedrijf. En je kunt je afvragen of van der Sar reeds voor zijn salaris voldoende op dit moment toevoegt. En of hij uiteindelijk geschikt is voor de functie die men voor hem in gedachten heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 oktober 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Het "vriendjes" verhaal vind ik puut speculatief. Alle betrokkenen hebben bij Ajax en bij Oranje samen gespeeld. Jonk en Bergkamp waren een tandem van formaat bijvoorbeeld. Ik vind dat oordelen doen op basis van onderbuikgevoelens die niet te onderbouwen zijn.
Jonk vond inderdaad dat hij weggestemd werd. Toen FdB uit dat overleg stapte zaten daar Bergkamp en Overmars nog terwijl Overmars in zijn toenmalige functie echt niet alleen Ajax 1 was gericht (zoals jij, in mijn ogen onterecht, stelt). Overmars had tot zijn functiewijziging ook terreinzaken, het vrouwenvoetbal, scouting en nog een aantal zaken in het takenpakket, alsook veel jeugdgerelateerde zaken. De enige die na het uitstappen van FdB echt Ajax 1 gericht was, was Bergkamp, de voetballmattie van Jonk van weleer. Ik vind een Ajax 1 gerichtheid of vriendjespolitiek dus beide geen plausibele verklaring op basis van de informatie die beschikbaar is.
Jonk zelf sprak nadrukkelijk over bepaalde transfers waar hij moeite mee had, met name omdat hij van mening was dat eigen jeugd minimaal even goed was. Daarin heeft hij weliswaar waarschijnlijk gelijk gehad maar dat was en is niet het verantwoordelijkheidsgebied van Wim Jonk worden, ook in die periode niet. Dat hij op dat vlak is weggestemd vind ik dus volslagen logisch als Bergkamp (aan de hand van de wnesen van FdB) een andere mening daarover heeft. Dit dus ondanks dat jonk bij bepaalde spelers gewoon gelijk heeft gekregen, maar dat is achteraf altijd makkelijk.
Overmars gaf aan dat Jonk bijvoorbeeld zelf wil beslissen over het aanstellen en wegsturen van jeugdtrainers. Dat vind ik een verantwoordelijkheid die deels wel bij de functie van Jonk behoort hoewel de directie daar zeker ook een rol in dient te hebben (op z'n minst als toestingskader voor de beslissing tot aanstellen/wegsturen). Vreemde is dat ik daar Jonk weer niet over heb gehoord hoewel mij dit wel logisch lijkt.
Al met al heb ik geen informatie gezien waardoor ik aan vriendjespolitiek of Ajax 1 gerichtheid moet denken. Wel zie ik veel informatie die duidt op onduidelijkheid binnen het Technisch Hart. Wie beslist waarover en wanneer hoort iets niet in het TH thuis. Met name dat laatste is die speelruimte die Jonk kennelijk mist.
Mocht er wel sprake zijn van vriendjespolitiek dient Van der Sar Overmars en Bergkamp gewoon te ontslaan. Maar nogmaals, ik zie geen aanwijzingen die daar op duiden, hoewel veel mensen vanuit de onderbuik dat graag als oorzaak aanwijzen. In alle andere situaties zal Van der Sar een beslissing moeten nemen over de verdeling van verantwoordelijkheden en het TH als geheel... en daarna is het gewoon uitvoeren mars. En hij diegene die dat niet doet kan gewoon opbokken. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het rendement van Ajax is uitstekend. Ik weet niet waar jij Vd Sar op zou willen afrekenen, maar op marketing gebied heeft Ajax het zelfs meer dan uitstekend gedaan en gaat het zelf in de prijzen vallen waarschijnlijk. Als dat je criteria zijn voorzie ik voornamelijk een dikke pluim voor Vd Sar.
Wat spreekt eigenlijk twijfel uit over de geschiktheid van Van der Sar als algemeen directeur. Dat doet Vd Sar ook door nu nog geen AD te willen worden. En of hij al dan niet geschikt is de huidige problematiek een uitstekende test voor.
Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 13:32 schreef Eide het volgende:Allereerst heeft Jonk zelf natuurlijk eerder al de knuppel in het hoenderhoek gegooid. Hij gaf begint dit jaar (?) aan dat hij niet meer aanschoof omdat hij werd weg gestemd. Dat er, in de nasleep van het opstappen van Ling, een reactie vanuit de Directie komt (Overmars) is logisch. Ik vond de toon die Overmars hanteerde netjes. Hij beperkte zich voornamelijk tot feiten en was, daar waar hij een oordeel of mening uitsprak, respectvol en waardevrij in wat hij zei. Ik snap het probleem bij beide zijdes. Enerzijds zit Jonk die bevoegdheden wil hebben. Iedere persoon in een functie met verantwoordelijkheid wil een mandaat waarbinnen je vrij bent zelf je eigen koers te varen. In die hoedanigheid snap ik het standpunt van Jonk prima. Hij vind dat bepaalde beslissingen binnen zijn mandaat horen en niet ter discussie hoeven te komen binnen het Technisch Hart. Anderzijds is daar de organisatie Ajax die, ook terecht, stelt dat men voor men voor een bepaalde werkwijze heeft gekozen en dat Jonk zich daar gewoon naar heeft te plooien als elke andere werknemer. Dat is een vrij normaal en heel redelijk standpunt. De sleutel is op papier ook heel eenvoudig, dit is namelijk waarom je beslissingsbevoegde leidinggevende hebt, in dit geval Van der Sar. Die zal de procedures bekijken, alle betrokkenen aanhoren en dan een beslissing nemen. En dan heeft iedereen dat gewoon uit te voeren. In de praktijk zit daar veel politiek afweging van belangen tussen en is die beslissing niet heel eenvoudig te nemen. Maar goed, Van der Sar ontvangt er een prima salaris voor en ik hoop dat Edwin een beetje gas geeft zodat dit eens kan worden afgesloten. Ik heb waarlijk geen idee hoe het binnenskamers er aan toegaat en hoe de rollen verdeeld zijn, laat staan hoe de verantwoordelijkheden verdeeld zijn. Wel vraag ik mij in alle realiteit af, of Edwin van der Sar de juiste man op de juiste plek is. Hij was ooit één van de allerbeste doelmannen van de wereld, maar als beslissingsbevoegde manager dien je totaal andere capaciteiten te hebben. En de (mijn) waarheid gebiedt mij te zeggen, dat je hem eigenlijk nooit hoort op dat punt. Vandaar mijn eerdere vraag: durft Edwin van der Sar eventueel Wim Jonk (of wie dan ook) hard aan te pakken, wanneer zou blijken dat Jonk zijn boekje te buiten gaat? Eén ding weet ik wel en dat is het feit dat dit alles de club geen goed doet. Er zullen dus snel, zeer snel orde op zaken gesteld moeten worden. Linksom of rechtsom. Er moet weer rust in de tent komen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:06 schreef Eide het volgende:Het "vriendjes" verhaal vind ik puut speculatief. Alle betrokkenen hebben bij Ajax en bij Oranje samen gespeeld. Jonk en Bergkamp waren een tandem van formaat bijvoorbeeld. Ik vind dat oordelen doen op basis van onderbuikgevoelens die niet te onderbouwen zijn. Jonk vond inderdaad dat hij weggestemd werd. Toen FdB uit dat overleg stapte zaten daar Bergkamp en Overmars nog terwijl Overmars in zijn toenmalige functie echt niet alleen Ajax 1 was gericht (zoals jij, in mijn ogen onterecht, stelt). Overmars had tot zijn functiewijziging ook terreinzaken, het vrouwenvoetbal, scouting en nog een aantal zaken in het takenpakket, alsook veel jeugdgerelateerde zaken. De enige die na het uitstappen van FdB echt Ajax 1 gericht was, was Bergkamp, de voetballmattie van Jonk van weleer. Ik vind een Ajax 1 gerichtheid of vriendjespolitiek dus beide geen plausibele verklaring op basis van de informatie die beschikbaar is. Jonk zelf sprak nadrukkelijk over bepaalde transfers waar hij moeite mee had, met name omdat hij van mening was dat eigen jeugd minimaal even goed was. Daarin heeft hij weliswaar waarschijnlijk gelijk gehad maar dat was en is niet het verantwoordelijkheidsgebied van Wim Jonk worden, ook in die periode niet. Dat hij op dat vlak is weggestemd vind ik dus volslagen logisch als Bergkamp (aan de hand van de wnesen van FdB) een andere mening daarover heeft. Dit dus ondanks dat jonk bij bepaalde spelers gewoon gelijk heeft gekregen, maar dat is achteraf altijd makkelijk. Overmars gaf aan dat Jonk bijvoorbeeld zelf wil beslissen over het aanstellen en wegsturen van jeugdtrainers. Dat vind ik een verantwoordelijkheid die deels wel bij de functie van Jonk behoort hoewel de directie daar zeker ook een rol in dient te hebben (op z'n minst als toestingskader voor de beslissing tot aanstellen/wegsturen). Vreemde is dat ik daar Jonk weer niet over heb gehoord hoewel mij dit wel logisch lijkt. Al met al heb ik geen informatie gezien waardoor ik aan vriendjespolitiek of Ajax 1 gerichtheid moet denken. Wel zie ik veel informatie die duidt op onduidelijkheid binnen het Technisch Hart. Wie beslist waarover en wanneer hoort iets niet in het TH thuis. Met name dat laatste is die speelruimte die Jonk kennelijk mist. Mocht er wel sprake zijn van vriendjespolitiek dient Van der Sar Overmars en Bergkamp gewoon te ontslaan. Maar nogmaals, ik zie geen aanwijzingen die daar op duiden, hoewel veel mensen vanuit de onderbuik dat graag als oorzaak aanwijzen. In alle andere situaties zal Van der Sar een beslissing moeten nemen over de verdeling van verantwoordelijkheden en het TH als geheel... en daarna is het gewoon uitvoeren mars. En hij diegene die dat niet doet kan gewoon opbokken. Hier is uiteraard niets tegenin te brengen. Prima verwoord! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:06 schreef Eide het volgende:Het "vriendjes" verhaal vind ik puut speculatief. Alle betrokkenen hebben bij Ajax en bij Oranje samen gespeeld. Jonk en Bergkamp waren een tandem van formaat bijvoorbeeld. Ik vind dat oordelen doen op basis van onderbuikgevoelens die niet te onderbouwen zijn. Jonk vond inderdaad dat hij weggestemd werd. Toen FdB uit dat overleg stapte zaten daar Bergkamp en Overmars nog terwijl Overmars in zijn toenmalige functie echt niet alleen Ajax 1 was gericht (zoals jij, in mijn ogen onterecht, stelt). Overmars had tot zijn functiewijziging ook terreinzaken, het vrouwenvoetbal, scouting en nog een aantal zaken in het takenpakket, alsook veel jeugdgerelateerde zaken. De enige die na het uitstappen van FdB echt Ajax 1 gericht was, was Bergkamp, de voetballmattie van Jonk van weleer. Ik vind een Ajax 1 gerichtheid of vriendjespolitiek dus beide geen plausibele verklaring op basis van de informatie die beschikbaar is. Jonk zelf sprak nadrukkelijk over bepaalde transfers waar hij moeite mee had, met name omdat hij van mening was dat eigen jeugd minimaal even goed was. Daarin heeft hij weliswaar waarschijnlijk gelijk gehad maar dat was en is niet het verantwoordelijkheidsgebied van Wim Jonk worden, ook in die periode niet. Dat hij op dat vlak is weggestemd vind ik dus volslagen logisch als Bergkamp (aan de hand van de wnesen van FdB) een andere mening daarover heeft. Dit dus ondanks dat jonk bij bepaalde spelers gewoon gelijk heeft gekregen, maar dat is achteraf altijd makkelijk. Overmars gaf aan dat Jonk bijvoorbeeld zelf wil beslissen over het aanstellen en wegsturen van jeugdtrainers. Dat vind ik een verantwoordelijkheid die deels wel bij de functie van Jonk behoort hoewel de directie daar zeker ook een rol in dient te hebben (op z'n minst als toestingskader voor de beslissing tot aanstellen/wegsturen). Vreemde is dat ik daar Jonk weer niet over heb gehoord hoewel mij dit wel logisch lijkt. Al met al heb ik geen informatie gezien waardoor ik aan vriendjespolitiek of Ajax 1 gerichtheid moet denken. Wel zie ik veel informatie die duidt op onduidelijkheid binnen het Technisch Hart. Wie beslist waarover en wanneer hoort iets niet in het TH thuis. Met name dat laatste is die speelruimte die Jonk kennelijk mist. Mocht er wel sprake zijn van vriendjespolitiek dient Van der Sar Overmars en Bergkamp gewoon te ontslaan. Maar nogmaals, ik zie geen aanwijzingen die daar op duiden, hoewel veel mensen vanuit de onderbuik dat graag als oorzaak aanwijzen. In alle andere situaties zal Van der Sar een beslissing moeten nemen over de verdeling van verantwoordelijkheden en het TH als geheel... en daarna is het gewoon uitvoeren mars. En hij diegene die dat niet doet kan gewoon opbokken. Overmars zijn bonus wordt mede bepaald of het eerste kampioen wordt en niet hoeveel jeugdspelers er jaarlijks doorbreken dus natuurlijk zit Overmars daar meer voor Ajax 1 dan voor de jeugd. Jij noemt het geen vriendjespolitiek oid maar leg mij dan eens heel simpel uit dat het algemeen bekend is dat Jonk tegen de aankopen van Duarte, Viergever, Hoorn was en dat ze toch zijn gekomen? Juist omdat hij geen reet heeft in te brengen. Dat ze samen in Oranje hebben gespeeld zegt mij niet zoveel. Als je dat toch wil aanhalen meldt dan ook dat Sar, Overmars en Boer van een latere generatie zijn dan Jonk plus dat die laatste drie van het Ajax van 95 waren. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:24 schreef Brandje het volgende:[..] Overmars zijn bonus wordt mede bepaald of het eerste kampioen wordt en niet hoeveel jeugdspelers er jaarlijks doorbreken dus natuurlijk zit Overmars daar meer voor Ajax 1 dan voor de jeugd. Jij noemt het geen vriendjespolitiek oid maar leg mij dan eens heel simpel uit dat het algemeen bekend is dat Jonk tegen de aankopen van Duarte, Viergever, Hoorn was en dat ze toch zijn gekomen? Juist omdat hij geen reet heeft in te brengen. Dat ze samen in Oranje hebben gespeeld zegt mij niet zoveel. Als je dat toch wil aanhalen meldt dan ook dat Sar, Overmars en Boer van een latere generatie zijn dan Jonk plus dat die laatste drie van het Ajax van 95 waren. Maar Marc Overmars, zeker nog in zijn rol als technisch directeur, zit er volgens mij niet enkel en alleen voor Ajax-1. En alle bevoegdheden die de heren hebben, die zullen toch wel vooraf besproken zijn? Wat ik in alle discussies begrepen heb, is dat Wim Jonk plotseling additionele bevoegdeheden wil hebben en daar wil Marc Overmars niet aan. Althans, nogmaals, zo heb ik het begrepen. Louter en alleen daarom en als het inderdaad waar is, vind ik dat Jonk tot de orde moet worden geroepen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:32 schreef Pietje het volgende:[..] Maar Marc Overmars, zeker nog in zijn rol als technisch directeur, zit er volgens mij niet enkel en alleen voor Ajax-1. En alle bevoegdheden die de heren hebben, die zullen toch wel vooraf besproken zijn? Wat ik in alle discussies begrepen heb, is dat Wim Jonk plotseling additionele bevoegdeheden wil hebben en daar wil Marc Overmars niet aan. Althans, nogmaals, zo heb ik het begrepen. Louter en alleen daarom en als het inderdaad waar is, vind ik dat Jonk tot de orde moet worden geroepen. Overmars is door rapport Ling toch wat gedegradeerd en ik zeg ook niet dat Overmars er alleen voor Ajax 1 zit maar wel voor een groot gedeelte. Daarbij vind ik dat Jonk als hoofd jeugdopleiding wel die bevoegdheden hoort te hebben. Feit is gewoon dat de Toekomst ondervertegenwoordigd is in het TH. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 16:11 schreef Brandje het volgende:[..] Overmars is door rapport Ling toch wat gedegradeerd en ik zeg ook niet dat Overmars er alleen voor Ajax 1 zit maar wel voor een groot gedeelte. Daarbij vind ik dat Jonk als hoofd jeugdopleiding wel die bevoegdheden hoort te hebben. Feit is gewoon dat de Toekomst ondervertegenwoordigd is in het TH. Ach Brandje, we zullen het wel zien hoe dit gaat aflopen. Het lijkt op een pure "stammenstrijd" en het is voer voor (sport)journalisten, die naar hartenlust kunnen schrijven en publiceren. Dan kunnen we hier met z'n allen wel roepen hoe waardeloos die media zijn, maar Ajax geeft zelf alle redenen aan om negatief te schrijven over onze club. Ik hoop oprecht dat Ajax snel orde op zaken heeft. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:24 schreef Brandje het volgende:[..] Jij noemt het geen vriendjespolitiek oid maar leg mij dan eens heel simpel uit dat het algemeen bekend is dat Jonk tegen de aankopen van Duarte, Viergever, Hoorn was en dat ze toch zijn gekomen? Juist omdat hij geen reet heeft in te brengen. Dat zeg ik toch ook? Het verband met vriendjespolitiek is echter daarmee niet te onderbouwen. Als Jonk vind dat jeugdspelers goed genoeg zijn, maar FdB heeft wensen voor aankopen bij Overmars weggezet en Bergkamp acht de jeugdspelers niet goed genoeg is het toch logisch dat Jonk die stemming verliest? En dan is er echt geen sprake van vriendjespolitiek, althans, niet noodzakelijk.
Dat is dus precies wat ik bedoel met die onderbuikgevoelens. Jij roept dit namelijk niet op basis van informatie die je hebt, maar het gevoel wat je er bij hebt. Maar als je zuiver naar de beschikbare informatie kijkt is een heel andere uitleg mogelijk. Als je moet kiezen tussen een verklaring waar wel informatie over beschikbaar is en een verklaring waar geen informatie over beschikbaar is, is de meest plausibele volgens mij vrij rap gevonden.
Dit alles dus op basis van de informatie zoals we die nu hebben natuurlijk. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
wat zich daar binnenkamers afspeeld kunnen wij alleen maar naar gissen. maar vond zeker niet dat Overmars eerlijk overkwam. als ik hem dan daar hoor zeggen dat van de Hoorn en Viergever geen miskopen zijn zegt mij genoeg. waar twee vechten hebben vaak ook twee schuld. maar dit was teverwachten wanneer je zoveel onervaren mensen op zulke belangrijke posities zet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Jonk heeft zelf een maand of 4 geleden gesproken. Dat was een heel ander verhaal dan wat Overmars gisteren zei. Neemt niet weg dat beide partijen ergens wel gelijk zullen hebben. Waar? Daar zullen we voorlopig ook niet achterkomen! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren."
Ik draai het om; waaruit blijkt dat van der Sar wel zeer geschikt is voor de functie? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 20:45 schreef Bobby1972 het volgende:"Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren." Ik draai het om; waaruit blijkt dat van der Sar wel zeer geschikt is voor de functie? Ik vind het hem wel sieren dat hij gewoon zegt dat hij er nog niet klaar voor is. Daarom komt Dolf Collee nu ook. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 20:55 schreef Loetje het volgende:[..] Ik vind het hem wel sieren dat hij gewoon zegt dat hij er nog niet klaar voor is. Daarom komt Dolf Collee nu ook. Ik vind het echt te zot voor woorden. Na bijna drie jaar moet hij nog steeds handje van collee vasthouden. Eerst Kinsbergen en nu deze kerel. Hey TH rolt nog ruziënd over straat maar Sar is er nog niet klaar voor. We hebben iemand nodig die de boel aanpakt en niet allemaal mensen die er bij elkaar tot aan de elleboog in zitten. Plan van JC leek fantastisch maar het is een chaos op bestuurlijk niveau. Wat ze nu net VI zeggen ben ik hey roerend mee eens. Er zit geen geur en smaak aan bij Ajax wat ze doen. Nu schijnen trustfull en bergkamp weer niet met elkaar te praten volgens Genee en dan moet zo'n dooie lul als Sar, die er nog niet klaar voor is, de boel gaan redden. Hou toch op man. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 20:45 schreef Bobby1972 het volgende:"Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren." Ik draai het om; waaruit blijkt dat van der Sar wel zeer geschikt is voor de functie? Kom op zeg, dit neem je zelf toch niet serieus of wel? Allereerst heeft het een niets met het ander te maken. En zo een argument omdraaien slaat in deze nergens op, aangezien je hebt over de toekomstige geschiktheid van een persoon.
En ten slotte: wordt lullig mensen aannemen als iedereen zo redeneert. Dit is gewoon reageren om een reactie te genereren Bobby. Kom op zeg. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 16:52 schreef Eide het volgende:[..] Dat zeg ik toch ook? Het verband met vriendjespolitiek is echter daarmee niet te onderbouwen. Als Jonk vind dat jeugdspelers goed genoeg zijn, maar FdB heeft wensen voor aankopen bij Overmars weggezet en Bergkamp acht de jeugdspelers niet goed genoeg is het toch logisch dat Jonk die stemming verliest? En dan is er echt geen sprake van vriendjespolitiek, althans, niet noodzakelijk. Dat is dus precies wat ik bedoel met die onderbuikgevoelens. Jij roept dit namelijk niet op basis van informatie die je hebt, maar het gevoel wat je er bij hebt. Maar als je zuiver naar de beschikbare informatie kijkt is een heel andere uitleg mogelijk. Als je moet kiezen tussen een verklaring waar wel informatie over beschikbaar is en een verklaring waar geen informatie over beschikbaar is, is de meest plausibele volgens mij vrij rap gevonden. Dit alles dus op basis van de informatie zoals we die nu hebben natuurlijk. Daarom zeg ik dus dat Jonk bi voorbaat kansloos is. Jonk werk met de jeugd dus die weet echt wel wat de grote talenten zijn. Hij denkt dus voor de langere termijn. De rest wordt afgerekend op resultaten van Ajax1 dus ja die willen spelers kopen. En dan die Overmars gisteren bij Jansma. Mijn God dat en die dooie vd Sar moeten onze club leiden?! 3 jaar is die nu bezig met handjes vasthouden en nog is ie er niet klaar voor. Ajax is gewoon stuurloos op dit moment |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:12 schreef Brandje het volgende:[..] Ik vind het echt te zot voor woorden. Na bijna drie jaar moet hij nog steeds handje van collee vasthouden. Eerst Kinsbergen en nu deze kerel. Hey TH rolt nog ruziënd over straat maar Sar is er nog niet klaar voor. We hebben iemand nodig die de boel aanpakt en niet allemaal mensen die er bij elkaar tot aan de elleboog in zitten. Plan van JC leek fantastisch maar het is een chaos op bestuurlijk niveau. Wat ze nu net VI zeggen ben ik hey roerend mee eens. Er zit geen geur en smaak aan bij Ajax wat ze doen. Nu schijnen trustfull en bergkamp weer niet met elkaar te praten volgens Genee en dan moet zo'n dooie lul als Sar, die er nog niet klaar voor is, de boel gaan redden. Hou toch op man. Daarom wordt Dolf Collee ook de algemeen directeur. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:16 schreef Brandje het volgende:[..] Daarom zeg ik dus dat Jonk bi voorbaat kansloos is. Jonk werk met de jeugd dus die weet echt wel wat de grote talenten zijn. Hij denkt dus voor de langere termijn. De rest wordt afgerekend op resultaten van Ajax1 dus ja die willen spelers kopen. Tja, weet ik niet. Feit is wel dat de eigen spelers een stuk beter renderen als de aankopen. Als Jonk dus echt met het oog op de toekomst bezig is zou hem dat juist moeten sterken wel aan te schuiven en dat tegengeluid te blijven genereren.
Afrekenen kan natuurlijk ook op basis van de waarde van de selectie. De RvC beoordeeld daar de directie weer op. Daar zit in mijn ogen trouwens veel meer in, die RvC. Ik zie daar veel meer kritische noten als ik bij m.n. Van der Sar zet. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ja totdat Sar er dan wel klaar voor. We zijn de grootste club van Nederland maar we zijn nu al drie jaar een algemeen directeur aan hey opleiden. Maar vervolgens is de chaos nog nooit zo groot geweest en hoe komt dat? Zowel Kinsbergen als nu die Collee weten van de te voren dat met twee jaar weer weg zijn dus die zal hey aan hun reet roesten wat er alleemaal speelt. We zijn gewoon stuurloos op dit moment. Niemand heeft of pakt de leiding. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:30 schreef Brandje het volgende:[..] Ja totdat Sar er dan wel klaar voor. We zijn de grootste club van Nederland maar we zijn nu al drie jaar een algemeen directeur aan hey opleiden. Maar vervolgens is de chaos nog nooit zo groot geweest en hoe komt dat? Zowel Kinsbergen als nu die Collee weten van de te voren dat met twee jaar weer weg zijn dus die zal hey aan hun reet roesten wat er alleemaal speelt. We zijn gewoon stuurloos op dit moment. Niemand heeft of pakt de leiding. De eerste ben ik met je eens. Over die andere wil ik het eerst aanzien |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:14 schreef Eide het volgende:[..] Kom op zeg, dit neem je zelf toch niet serieus of wel? Allereerst heeft het een niets met het ander te maken. En zo een argument omdraaien slaat in deze nergens op, aangezien je hebt over de toekomstige geschiktheid van een persoon. En ten slotte: wordt lullig mensen aannemen als iedereen zo redeneert. Dit is gewoon reageren om een reactie te genereren Bobby. Kom op zeg. Ik vind jou denken te gemakkelijk. Persoonlijk had ik veel liever iemand op die positie gehad die reeds ervaring heeft en direct zijn werkzaamheden zo had kunt uitvoeren zoals verwacht wordt. Dit is vragen om moeilijkheden. En wat wanneer hij straks niet voldoet en past? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Wat? Omdat ik niet in ga op allerlei speculatieve redeneringen die gestoeld zijn op gevoel? Noem me gek, ik oordeel graag op echte informatie en niet op onderbuikgevoelens. |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:44 schreef Eide het volgende:[..] Wat? Omdat ik niet in ga op allerlei speculatieve redeneringen die gestoeld zijn op gevoel? Noem me gek, ik oordeel graag op echte informatie en niet op onderbuikgevoelens. welke echte informatie? er blijkt nog uit niks dat van de Sar geschikt is. alleen de sponsor contracten maar ook toen was ander directeur. dus wie zegt dat die ander daar ook niet een groot aandeel in had. ik zeg ook niet dat van de Sar niet geschikt is. maar zoals jij het zegt van ons zijn zijn het onderbuik gevoelens maar van jou echte informatie. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 20:45 schreef Bobby1972 het volgende:"Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren." Ik draai het om; waaruit blijkt dat van der Sar wel zeer geschikt is voor de functie? Bedoel jij in zijn huidige functie of de functie van AD.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:39 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik vind jou denken te gemakkelijk. Persoonlijk had ik veel liever iemand op die positie gehad die reeds ervaring heeft en direct zijn werkzaamheden zo had kunt uitvoeren zoals verwacht wordt. Dit is vragen om moeilijkheden. En wat wanneer hij straks niet voldoet en past? Leuk dat je dat graag wil. Maar dat willen we allemaal graag in elke vrije functie, en dat gaat simpelweg niet altijd.. En als dat niet gaat moet je iemand daarvoor klaarstomen waarvan je denkt dat ie het kan, iemand die in andere functies aantoonbaar goed werk levert.
Die 3 jaar die het nu duurt vind ik te lang, en dat is niet goed voor Ajax.. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Dat Jonk als werknemer nog steeds niet aanschuift en niemand hem dat verplicht is een bewijs van onvermogen naar de directie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 09:55 schreef remco k het volgende:[..] Leuk dat je dat graag wil. Maar dat willen we allemaal graag in elke vrije functie, en dat gaat simpelweg niet altijd.. En als dat niet gaat moet je iemand daarvoor klaarstomen waarvan je denkt dat ie het kan, iemand die in andere functies aantoonbaar goed werk levert. Die 3 jaar die het nu duurt vind ik te lang, en dat is niet goed voor Ajax.. Eens, ook met die laatste zin.
Ik ben heel benieuwd hoe Van der Sar, met name, het conflict in het TH gaat oplossen. Je kan wel zomaar overal aan twijfelen maar in de periode dat Van dar Sar als directeur marketing optrad deed Ajax het qua marketing uitstekend, zeker gezien de kwetsbare economische situatie over die periode. Richting externe partijen doet Van der Sar het kennelijk goed. Nu moet hij tonen dat hij ook interne partijen aan zich kan binden.
Ik ben het dus eens met Remco dat 3 jaar te lang is. Maar dat is wat het is, in het hier en nu is het conflict in het TH wel een aardig "eindexamen" voor Van der Sar in zijn opwerktraject tot directievoorzitter.
Overigens ben ik zeer benieuwd wie er gaan toetreden tot de RvC. Ik vond de vorige RvC erg gedwee. Dat was prima voor de situatie na de "revolutie" maar nu wordt het wel nodig dat een nieuwe RvC wel serieus de relatief onervaren directie gaat toetsen. Ik hoop dus op een iets actievere RvC die de directie ook met name achter de vodden aan gaat zitten over de lange termijn van Ajax. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 21:44 schreef Eide het volgende:[..] Wat? Omdat ik niet in ga op allerlei speculatieve redeneringen die gestoeld zijn op gevoel? Noem me gek, ik oordeel graag op echte informatie en niet op onderbuikgevoelens. Ik heb niks tegen van der Sar persoonlijk. Maar zijn fantastische verleden is voor mij niet een vrijbrief om hem een functie te geven. En zeker niet om hem een periode van leren te gunnen. Andere mensen op die functie hebben die periode ook nooit gehad. Los van de periode om hem in te werken vind ik het niet verstandig om te kiezen voor hem. Had gewoon voor iemand gekozen die direct de functie had kunnen bekleden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 13:19 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Ik heb niks tegen van der Sar persoonlijk. Maar zijn fantastische verleden is voor mij niet een vrijbrief om hem een functie te geven. En zeker niet om hem een periode van leren te gunnen. Andere mensen op die functie hebben die periode ook nooit gehad. Los van de periode om hem in te werken vind ik het niet verstandig om te kiezen voor hem. Had gewoon voor iemand gekozen die direct de functie had kunnen bekleden. Hij heeft zich 100% bewezen als Directeur marketing.. Maar dat schijn jij telkens te vergeten. |
|
|
|