|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 13:19 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Maar zijn fantastische verleden is voor mij niet een vrijbrief om hem een functie te geven. Maar iemand studie- en werkverleden is toch juist wel een groot deel van de onderliggende argumentering waarop je iemand aanneemt voor een bepaalde functie? Daarom bestaat er zoiets als een curriculum vitae. Als je iemand niet beoordeeld op zijn kennisopbouw en professioneel verleden kan je net zo goed een loterij organiseren voor elke nieuwe functie.
Ik begrijp de weerstand tegen die inwerkperiode. Ik begrijp de weerstand tegen het relatief onervaren. Maar die opmerkingen over het verleden van Vd Sar niet willen koppelen aan de mogelijke geschiktheid slaan echt helemaal nergens op. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Is de oorlog niet al lang voorbij? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 19 oktober 2015 - 15:09 schreef Eide het volgende:[..] Het rendement van Ajax is uitstekend. Ik weet niet waar jij Vd Sar op zou willen afrekenen, maar op marketing gebied heeft Ajax het zelfs meer dan uitstekend gedaan en gaat het zelf in de prijzen vallen waarschijnlijk. Als dat je criteria zijn voorzie ik voornamelijk een dikke pluim voor Vd Sar. Wat spreekt eigenlijk twijfel uit over de geschiktheid van Van der Sar als algemeen directeur. Dat doet Vd Sar ook door nu nog geen AD te willen worden. En of hij al dan niet geschikt is de huidige problematiek een uitstekende test voor. Maar ik zie op dit moment geen enkele aanleiding om te twijfelen aan Van der Sar op basis van zijn historisch presteren. Eens! Voor een dergelijke functie is het vrij normaal om iemand daarvoor klaar te stomen. Echter, hoe lang moet je daarmee doorgaan? Het is inmiddels drie jaar en nog altijd geeft Van der Sar te kennen er (nog) niet klaar voor te zijn. Ik denk dat het geen kwaad kan om Edwin van der Sar een ultimatum te stellen om die laatste stap wel te zetten. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: We zitten er nog middenin. Vandaar al die vluchtelingenstromen ;) Maar even serieus: Ajax is bijna dagelijks in het nieuws en bepaald niet altijd positief. Je kunt dus stellen, dat de oorlog nog niet voorbij is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 13:46 schreef Eide het volgende:[..] Maar iemand studie- en werkverleden is toch juist wel een groot deel van de onderliggende argumentering waarop je iemand aanneemt voor een bepaalde functie? Daarom bestaat er zoiets als een curriculum vitae. Als je iemand niet beoordeeld op zijn kennisopbouw en professioneel verleden kan je net zo goed een loterij organiseren voor elke nieuwe functie. Ik begrijp de weerstand tegen die inwerkperiode. Ik begrijp de weerstand tegen het relatief onervaren. Maar die opmerkingen over het verleden van Vd Sar niet willen koppelen aan de mogelijke geschiktheid slaan echt helemaal nergens op. Je hebt helemaal gelijk. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je zou je kunnen afvragen of Ajax iemand zonder voetbal verleden ook dezelfde tijd had gegund om in te werken? Ik denk het niet. Je maakte onlangs nog de opmerking dat Overmars een prima rendement had, ik zie dat heel anders. Het % spelers dat niet bij Ajax brengt wat men verwacht is te hoog. Van der Hoorn heeft 4 miljoen gekost en wil nu ook weg. De lijst met geflopte spelers is veel te groot. Daar zijn mensen voor verantwoordelijk die hen hebben aangesteld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 oktober 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Nu Ling weg is, is de vraag of zijn onderzoek wel van nut is geweest. Los hiervan denk ik nog steeds dat een gedegen onderzoek binnen Ajax niet verkeerd zou zijn. Want nog steeds blijkt de communicatie niet optimaal te zijn. Ik vraag me heel vaak af of de leiding wel voldoende getoetst worden op hun functioneren. Wanneer je Overmars op maandag aan het woord zag vraag ik me af of hij wel de juiste man is op zijn positie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 oktober 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:05 schreef Bobby1972 het volgende:Je zou je kunnen afvragen of Ajax iemand zonder voetbal verleden ook dezelfde tijd had gegund om in te werken? Ik denk het niet. Je maakte onlangs nog de opmerking dat Overmars een prima rendement had, ik zie dat heel anders. Het % spelers dat niet bij Ajax brengt wat men verwacht is te hoog. Van der Hoorn heeft 4 miljoen gekost en wil nu ook weg. De lijst met geflopte spelers is veel te groot. Daar zijn mensen voor verantwoordelijk die hen hebben aangesteld. Zoals je kunt lezen, is die lange "inwerkperiode" ook precies een doorn in het oog van zo'n beetje iedereen hier op dit forum. Dat is derhalve het enige dat ik met je eens ben. Met of zonder voetbalervaring... Tja, Ajax heeft nu eenmaal gekozen voor oud-Ajaxspelers en daar sta ik nog altijd achter. Van der Sar is beslist geen domme jongen hoor, dus de RvC zal wel weten wat ze doen. Wel vind ik Edwin van der Sar af en toe een wat verlegen indruk maken. In mijn optiek heeft Marc Overmars ook een aantal zeer goede dingen gedaan, en al helemaal wat betreft de jeugdspelers. En zeker, hij heeft ook een aantal miskopen achter z'n naam. Maar je moet altijd afwachten hoe een net aangetrokken speler in het Ajax-systeem gaat renderen. Een topspeler bij FC Utrecht of bij sc Heerenveen is nog niet dezelfde topper bij Ajax. Die gok is er altijd. Zo ook van der Hoorn, die ik nog altijd GEEN miskoop wil noemen, want hij heeft een aantal zeer goede wedstrijden achter z'n naam. Ook Viergever heeft in een aantal wedstrijden op mij een goede indruk gemaakt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:24 schreef Pietje het volgende:[..] Zoals je kunt lezen, is die lange "inwerkperiode" ook precies een doorn in het oog van zo'n beetje iedereen hier op dit forum. Dat is derhalve het enige dat ik met je eens ben. Met of zonder voetbalervaring... Tja, Ajax heeft nu eenmaal gekozen voor oud-Ajaxspelers en daar sta ik nog altijd achter. Van der Sar is beslist geen domme jongen hoor, dus de RvC zal wel weten wat ze doen. Wel vind ik Edwin van der Sar af en toe een wat verlegen indruk maken. In mijn optiek heeft Marc Overmars ook een aantal zeer goede dingen gedaan, en al helemaal wat betreft de jeugdspelers. En zeker, hij heeft ook een aantal miskopen achter z'n naam. Maar je moet altijd afwachten hoe een net aangetrokken speler in het Ajax-systeem gaat renderen. Een topspeler bij FC Utrecht of bij sc Heerenveen is nog niet dezelfde topper bij Ajax. Die gok is er altijd. Zo ook van der Hoorn, die ik nog altijd GEEN miskoop wil noemen, want hij heeft een aantal zeer goede wedstrijden achter z'n naam. Ook Viergever heeft in een aantal wedstrijden op mij een goede indruk gemaakt. Het is een balans he. Niet alle aankopen zullen doorgaans succesvol zijn. Zeker niet bij clubs die in hun land het hoogste niveau zijn. Zoals Ajax dat met PSV en Feyenoord in Nederland is.
Ik denk zelfs dat achter alle aankopen een logisch idee zaten en de meeste ook goed genoeg waren op voorhand om uiteindelijk een succesvolle periode in te gaan bij Ajax. Ik vind ook dat de Boer in veel spelers hun identiteit heeft weggehaald. Niet per definitie allemaal hoor maar zie bij veel spelers dat ze in no time ineens niet meer kunnen waar ze juist zo goed in waren.
De jeugd haalt een behoorlijk niveau en dat is ook een pluim waard aan Marc Overmars en Wim Jonk. Ik heb zijn verhaal enkele maanden geleden gehoord en ben best blij met Wim Jonk als hoofd jeugdopleiding. Persoonlijk denk ik echt dat het probleem op het voetballende aspect bij Frank de Boer ligt en wellicht ook een gedeelte aan de medische staf. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wanneer nu blijkt dat hij niet geschikt is, zijn de gemaakte kosten en inspanningen voor niks geweest. Hiermee kiest Ajax per definitie voor een situatie die ook zomaar kan mislukken. Het gaat mij nu juist om dit risico, ik zou daar nooit voor gekozen hebben. Ik hou veel meer van snel en veilig iemand in dienst nemen die ook de juiste man op de positie is. Mensen op de juiste positie zetten is helaas bij Ajax een moeilijk onderdeel.
Ik zie te weinig verandering dat Ajax leert van haar tekortkomingen en dat baart mij zorgen. En daarom zeg ik het nog een keer. De kans dat het straks echt verkeerd gaat wordt alleen maar groter. En dan zullen diverse mensen Ajax verlaten.
Het heeft niks te maken met gelijk hebben, maar met dingen kunnen inschatten. Ik zei in de zomer: Ajax heeft een spits nodig die op een hoger niveau zit dan Milik. Nu hebben we opnieuw een probleem op deze positie. Ajax moet eens leren beter keuzes te kunnen maken bij mensen die wel passen op een bepaalde positie. En of dat nu in het eerste is of leiding gevende functie doet er niet toe! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:51 schreef Bobby1972 het volgende:Wanneer nu blijkt dat hij niet geschikt is, zijn de gemaakte kosten en inspanningen voor niks geweest. Hiermee kiest Ajax per definitie voor een situatie die ook zomaar kan mislukken. Het gaat mij nu juist om dit risico, ik zou daar nooit voor gekozen hebben. Ik hou veel meer van snel en veilig iemand in dienst nemen die ook de juiste man op de positie is. Mensen op de juiste positie zetten is helaas bij Ajax een moeilijk onderdeel. Ik zie te weinig verandering dat Ajax leert van haar tekortkomingen en dat baart mij zorgen. En daarom zeg ik het nog een keer. De kans dat het straks echt verkeerd gaat wordt alleen maar groter. En dan zullen diverse mensen Ajax verlaten. Het heeft niks te maken met gelijk hebben, maar met dingen kunnen inschatten. Ik zei in de zomer: Ajax heeft een spits nodig die op een hoger niveau zit dan Milik. Nu hebben we opnieuw een probleem op deze positie. Ajax moet eens leren beter keuzes te kunnen maken bij mensen die wel passen op een bepaalde positie. En of dat nu in het eerste is of leiding gevende functie doet er niet toe! En dan verlaten mensen Ajax, niks mis mee als ze zich niet aan het beleid willen houden toch of als de druk even wat hoger wordt?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 oktober 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:48 schreef Loetje het volgende:[..] Het is een balans he. Niet alle aankopen zullen doorgaans succesvol zijn. Zeker niet bij clubs die in hun land het hoogste niveau zijn. Zoals Ajax dat met PSV en Feyenoord in Nederland is. Ik denk zelfs dat achter alle aankopen een logisch idee zaten en de meeste ook goed genoeg waren op voorhand om uiteindelijk een succesvolle periode in te gaan bij Ajax. Ik vind ook dat de Boer in veel spelers hun identiteit heeft weggehaald. Niet per definitie allemaal hoor maar zie bij veel spelers dat ze in no time ineens niet meer kunnen waar ze juist zo goed in waren. De jeugd haalt een behoorlijk niveau en dat is ook een pluim waard aan Marc Overmars en Wim Jonk. Ik heb zijn verhaal enkele maanden geleden gehoord en ben best blij met Wim Jonk als hoofd jeugdopleiding. Persoonlijk denk ik echt dat het probleem op het voetballende aspect bij Frank de Boer ligt en wellicht ook een gedeelte aan de medische staf. Ik ben het zeker wel met je eens hoor Loetje. Inderdaad ook wat Frank de Boer betreft. Ik heb hem vaak bekritiseerd omdat hij nogal eens een bepaalde speler op een voor hem verkeerde plek in het elftal zette. het grootste schoolvoorbeeld wat dat betreft is Theo Janssen destijds. Maar er zijn nog een aantal spelers die verkeerd werden neergezet en daardoor konden zij niet zo floreren als je van hen zou mogen verwachten. Dat mag (moet) je de Boer kwalijk nemen. Wat betreft de medische staf, vermoed ik dat je gelijk hebt, maar ik kan daar moeilijk over oordelen. En met Wim Jonk als hoofd van de jeugdopleiding ben ik uiteraard ook blij, gezien de vele jeugdspelers die nu doorgebroken zijn. Blijft onverlet wat hem betreft, dat hij er verstandig aan doet om bij het overleg van het technisch hart gewoon aan te schuiven. Daar kun je toch het meest mee bereiken. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:51 schreef Bobby1972 het volgende:Wanneer nu blijkt dat hij niet geschikt is, zijn de gemaakte kosten en inspanningen voor niks geweest. Hiermee kiest Ajax per definitie voor een situatie die ook zomaar kan mislukken. Het gaat mij nu juist om dit risico, ik zou daar nooit voor gekozen hebben. Ik hou veel meer van snel en veilig iemand in dienst nemen die ook de juiste man op de positie is. Mensen op de juiste positie zetten is helaas bij Ajax een moeilijk onderdeel. Maar dat is toch altijd en overal zo Bobby. Of iemand zal slagen, in welke functie dan ook, moet je altijd maar afwachten!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het blijft toch raar dat niemand binnen Ajax er voor kan en wil zorgen dat Jonk weer bijschuift. Het feit dat deze situatie gedoogd wordt is veel zeggend. Hierin zie je dat er leiding ontbreekt binnen Ajax. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:00 schreef Pietje het volgende:[..] Maar dat is toch altijd en overal zo Bobby. Of iemand zal slagen, in welke functie dan ook, moet je altijd maar afwachten!! De meeste bedrijven zullen ervoor kiezen iemand in dienst te nemen die het beste voldoet aan de eisen. Duidelijker kan ik het niet verwoorden!!
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:59 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het zeker wel met je eens hoor Loetje. Inderdaad ook wat Frank de Boer betreft. Ik heb hem vaak bekritiseerd omdat hij nogal eens een bepaalde speler op een voor hem verkeerde plek in het elftal zette. het grootste schoolvoorbeeld wat dat betreft is Theo Janssen destijds. Maar er zijn nog een aantal spelers die verkeerd werden neergezet en daardoor konden zij niet zo floreren als je van hen zou mogen verwachten. Dat mag (moet) je de Boer kwalijk nemen. Wat betreft de medische staf, vermoed ik dat je gelijk hebt, maar ik kan daar moeilijk over oordelen. En met Wim Jonk als hoofd van de jeugdopleiding ben ik uiteraard ook blij, gezien de vele jeugdspelers die nu doorgebroken zijn. Blijft onverlet wat hem betreft, dat hij er verstandig aan doet om bij het overleg van het technisch hart gewoon aan te schuiven. Daar kun je toch het meest mee bereiken. Ik zal voor degene die het boeit en het niet weten even herhalen wat Jonk ongeveer zei.
Jonk is dus het hoofd van de jeugdopleiding. Van hem wordt er verwacht dat hij jaarlijks 2 a 3 spelers overgeeft aan het eerste. Iets wat ook nagenoeg jaarlijks lukt en dat is gewoon goed. De A1 draait al jaren als een tierelier dus dat is heel positief omdat het eerste vaak de volgende stap is.
Jonk zegt ook, ik ben niet tegen aankopen maar de aankopen die gehaald worden moeten een directe versterking zijn voor het eerste elftal. Een directe versterking valt bij mij onder een Guardado en een De Jong bij PSV. Die stonden er meteen en spelen 85/90% van hun wedstrijden ook ruim voldoende. Ajax koopt Sinkgraven. Geweldig talent en ik ben wel fan van hem. Maar hij staat er wat gezien zijn leeftijd logisch is niet meteen. Dan kan ik dat geen directe versterking noemen. Als je daarbij kijkt dat er een aantal zeer talentvolle middenvelders tegen het eerste aanzitten snap ik Wim Jonk dus volledig. Dat laatste stukje is trouwens niet wat Jonk zei maar volledig waar het op neer komt.
Wat betreft de spelers verkeerd gebruiken, daar ben ik echt helemaal klaar mee. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De vele spelers die gekocht zijn en te weinig brengen is een doorn in het oog. Dat moet toch een keer anders en vooral beter? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:03 schreef Bobby1972 het volgende:Het blijft toch raar dat niemand binnen Ajax er voor kan en wil zorgen dat Jonk weer bijschuift. Het feit dat deze situatie gedoogd wordt is veel zeggend. Hierin zie je dat er leiding ontbreekt binnen Ajax. Wie zegt dat hij niet heeft willen bijschuiven voorheen? Ik denk dat die andere 3 hem volledig negeert hebben. Dit is enkel gebaseerd op vermoeden en dus niet op waarheid. Marc kan makkelijk praten maar schuift vrij veel naar andere toe. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:06 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zal voor degene die het boeit en het niet weten even herhalen wat Jonk ongeveer zei. Jonk is dus het hoofd van de jeugdopleiding. Van hem wordt er verwacht dat hij jaarlijks 2 a 3 spelers overgeeft aan het eerste. Iets wat ook nagenoeg jaarlijks lukt en dat is gewoon goed. De A1 draait al jaren als een tierelier dus dat is heel positief omdat het eerste vaak de volgende stap is. Jonk zegt ook, ik ben niet tegen aankopen maar de aankopen die gehaald worden moeten een directe versterking zijn voor het eerste elftal. Een directe versterking valt bij mij onder een Guardado en een De Jong bij PSV. Die stonden er meteen en spelen 85/90% van hun wedstrijden ook ruim voldoende. Ajax koopt Sinkgraven. Geweldig talent en ik ben wel fan van hem. Maar hij staat er wat gezien zijn leeftijd logisch is niet meteen. Dan kan ik dat geen directe versterking noemen. Als je daarbij kijkt dat er een aantal zeer talentvolle middenvelders tegen het eerste aanzitten snap ik Wim Jonk dus volledig. Dat laatste stukje is trouwens niet wat Jonk zei maar volledig waar het op neer komt. Wat betreft de spelers verkeerd gebruiken, daar ben ik echt helemaal klaar mee. Dat is duidelijke taal en precies zoals het verwoord moet worden. Nu de rest nog.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:05 schreef Bobby1972 het volgende:[..] De meeste bedrijven zullen ervoor kiezen iemand in dienst te nemen die het beste voldoet aan de eisen. Duidelijker kan ik het niet verwoorden!! Maar kennelijk voldoet Edwin van der Sar wel aan alle eisen volgens de RvC. Anders zullen zij hem toch niet willen aanstellen? Ze zijn toch niet gek? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:07 schreef Loetje het volgende:[..] Wie zegt dat hij niet heeft willen bijschuiven voorheen? Ik denk dat die andere 3 hem volledig negeert hebben. Dit is enkel gebaseerd op vermoeden en dus niet op waarheid. Marc kan makkelijk praten maar schuift vrij veel naar andere toe. Ik denk dat Jonk vanuit zijn positie duidelijk redenen heeft om niet bij te willen schuiven. Ik heb het in het verleden ook gehad. Ik stopte ook met het bezoeken van vergaderingen iedere dinsdag. Omdat onze werkgever niks deed met onze voorstellen. Zonde van je tijd en energie.
Wat mij irriteert is dat er niemand kan bijsturen om ervoor te zorgen dat men weer samen gaat communiceren zoals het behoort te zijn.
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:09 schreef Pietje het volgende:[..] Maar kennelijk voldoet Edwin van der Sar wel aan alle eisen volgens de RvC. Anders zullen zij hem toch niet willen aanstellen? Ze zijn toch niet gek? Dat mag ik hopen Pietje, maar zeker ben ik daar niet van. Ik voel een bepaalde terughoudendheid van hun kant. Ajax is al jaren instaat om spelers te kopen die te weinig brengen. Kijk eens naar het verloop van de mensen die Ajax besturen in de afgelopen 10 jaar. Meer rust en geschikte mensen zouden Ajax sneller naar een 'gewenst 'niveau' kunnen brengen.
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:06 schreef Loetje het volgende:[..] Ik zal voor degene die het boeit en het niet weten even herhalen wat Jonk ongeveer zei. Jonk is dus het hoofd van de jeugdopleiding. Van hem wordt er verwacht dat hij jaarlijks 2 a 3 spelers overgeeft aan het eerste. Iets wat ook nagenoeg jaarlijks lukt en dat is gewoon goed. De A1 draait al jaren als een tierelier dus dat is heel positief omdat het eerste vaak de volgende stap is. Jonk zegt ook, ik ben niet tegen aankopen maar de aankopen die gehaald worden moeten een directe versterking zijn voor het eerste elftal. Een directe versterking valt bij mij onder een Guardado en een De Jong bij PSV. Die stonden er meteen en spelen 85/90% van hun wedstrijden ook ruim voldoende. Ajax koopt Sinkgraven. Geweldig talent en ik ben wel fan van hem. Maar hij staat er wat gezien zijn leeftijd logisch is niet meteen. Dan kan ik dat geen directe versterking noemen. Als je daarbij kijkt dat er een aantal zeer talentvolle middenvelders tegen het eerste aanzitten snap ik Wim Jonk dus volledig. Dat laatste stukje is trouwens niet wat Jonk zei maar volledig waar het op neer komt. Wat betreft de spelers verkeerd gebruiken, daar ben ik echt helemaal klaar mee. Maar dan loop je weer tegen hetzelfde criterium aan: hoe weet je dat een speler er direct staat? Het is en blijft altijd wel een gok. Soms lukt het wel, maar soms ook niet. Wat Guardado en Luuk de Jong betreft moest PSV ook maar afwachten maar gezien hun iets hogere leeftijd en dus grotere ervaring mocht je dat misschien ook wel verwachten. SWat Sinkgraven betreft heb je uiteraard gelijk. Die is nog erg jong en ik verwacht best veel van hem, zeker gezien zijn creatieve vaardigheden die hij bij sc Heerenveen etaleerde. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:07 schreef Loetje het volgende:[..] Wie zegt dat hij niet heeft willen bijschuiven voorheen? Ik denk dat die andere 3 hem volledig negeert hebben. Dit is enkel gebaseerd op vermoeden en dus niet op waarheid. Marc kan makkelijk praten maar schuift vrij veel naar andere toe. Ik heb wel begrepen dat zelfs Johan Cruijff dat ook zei: het was Jonk die niet langer wilde aanschuiven. Maar ik ben er niet zelf bijgeweest, ik hoefde niet aan te schuiven ;) |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:13 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dat mag ik hopen Pietje, maar zeker ben ik daar niet van. Ik voel een bepaalde terughoudendheid van hun kant. Ajax is al jaren instaat om spelers te kopen die te weinig brengen. Kijk eens naar het verloop van de mensen die Ajax besturen in de afgelopen 10 jaar. Meer rust en geschikte mensen zouden Ajax sneller naar een 'gewenst 'niveau' kunnen brengen. "Zeker" is niets of niemand. Ook in het bedrijfsleven is dat zo en daar is in principe een "proeftijd" voor. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik roep al jaren dat Ajax meer ervaren ( en dus duurdere) spelers zou moeten kopen. Cruyff benoemt dit de laatste tijd ook. En desnoods ook meer salaris zegt hij. Meer kwaliteit kost geld. Ajax is al jaren zeer matig in het aankopen van spelers die wel slagen. Dan zul je dat proces moeten veranderen om het naar een hoger niveau van slagen te brengen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft echter, sinds Van Praag, een optocht aan mensen uit het zakenleven gehad die toch ook steeds niet onbesproken waren. De mails en de financiële wanorde van Jaakke, de sportieve teloorgang van Van de Boog... En dat waren mensen die in jouw plaatje pasten.
Dat zegt niets over Van der Sar en of die het beter gaat doen, maar het toont wel dat Ajax kennelijk geen doorsnee organisatie is waar je een doorsnee directeur op kan zetten. Van der Sar wil kennelijk wel, heeft als directeur marketing uitstekende dingen laten zien en heeft nu een jaar op zich te bewijzen. Als Van der Sar het TH glad strijkt lijkt mij dat een meer dan uitstekende basis voor zijn aantreden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:14 schreef Pietje het volgende:[..] Maar dan loop je weer tegen hetzelfde criterium aan: hoe weet je dat een speler er direct staat? Het is en blijft altijd wel een gok. Soms lukt het wel, maar soms ook niet. Wat Guardado en Luuk de Jong betreft moest PSV ook maar afwachten maar gezien hun iets hogere leeftijd en dus grotere ervaring mocht je dat misschien ook wel verwachten. SWat Sinkgraven betreft heb je uiteraard gelijk. Die is nog erg jong en ik verwacht best veel van hem, zeker gezien zijn creatieve vaardigheden die hij bij sc Heerenveen etaleerde. Maar nu haal je mijn stukje denk ik door elkaar. Kijk, iedere aankoop is een gok he. Zekerheid heb je in de voetballerij niet en zul je nooit krijgen.
Jij weet echter wel dat wanneer je een jong talent haalt, hij moet rijpen en wisselvallig zal zijn. Te minste 95% wel. Degene die dat niet zijn spelen hier niet.
Toen Ajax Suarez en Huntelaar haalde had je ook geen zekerheid maar toch had je wel sterk het gevoel dat die jongens precies waren wat we nodig hadden op dat moment.
De kans dat de spelers slagen die ik opnoemde van PSV, en dan in de vorm van een directe versterking is op dat moment wel groter. Alles is een gok, maar als ik mag kiezen voor iemand die al wat heeft laten zien, zal ik daar sneller voor kiezen. Zeker omdat Ajax al zo vasthoudt aan de eigen jeugd |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:09 schreef Pietje het volgende:[..] Maar kennelijk voldoet Edwin van der Sar wel aan alle eisen volgens de RvC. Anders zullen zij hem toch niet willen aanstellen? Ze zijn toch niet gek? Dit topic is net de Media markt....zitten allemaal naar binnen te gluren om de nieuwste dingen maar de deuren zijn dicht.... buiten roepen ze van alles.
En bij de Mediamarkt schijnen ze ook niet gek te zijn.....pfffff |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:05 schreef Bobby1972 het volgende:Je zou je kunnen afvragen of Ajax iemand zonder voetbal verleden ook dezelfde tijd had gegund om in te werken? Ik denk het niet. Je maakte onlangs nog de opmerking dat Overmars een prima rendement had, ik zie dat heel anders. Het % spelers dat niet bij Ajax brengt wat men verwacht is te hoog. Van der Hoorn heeft 4 miljoen gekost en wil nu ook weg. De lijst met geflopte spelers is veel te groot. Daar zijn mensen voor verantwoordelijk die hen hebben aangesteld. Wie heeft er hier gezegd dat Overmars een prima rendement heeft, dat heb ik hier van helemaal niemand gelezen. Het enige dat mensen zeggen is dat Overmars het goed heeft gedaan met de contracten en het binnenhalen van jeugdtalenten..
Dat Overmars niet brengt wat ie moet brengen wat betreft transfers voor het eerste zal niemand ontkennen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:51 schreef Bobby1972 het volgende:Wanneer nu blijkt dat hij niet geschikt is, zijn de gemaakte kosten en inspanningen voor niks geweest. Hiermee kiest Ajax per definitie voor een situatie die ook zomaar kan mislukken. Het gaat mij nu juist om dit risico, ik zou daar nooit voor gekozen hebben. Ik hou veel meer van snel en veilig iemand in dienst nemen die ook de juiste man op de positie is. Mensen op de juiste positie zetten is helaas bij Ajax een moeilijk onderdeel. Ik zie te weinig verandering dat Ajax leert van haar tekortkomingen en dat baart mij zorgen. En daarom zeg ik het nog een keer. De kans dat het straks echt verkeerd gaat wordt alleen maar groter. En dan zullen diverse mensen Ajax verlaten. Het heeft niks te maken met gelijk hebben, maar met dingen kunnen inschatten. Ik zei in de zomer: Ajax heeft een spits nodig die op een hoger niveau zit dan Milik. Nu hebben we opnieuw een probleem op deze positie. Ajax moet eens leren beter keuzes te kunnen maken bij mensen die wel passen op een bepaalde positie. En of dat nu in het eerste is of leiding gevende functie doet er niet toe! Whahahahahaha, sorry hoor maar mag ik even keihard lachen om deze belachelijke post..
Ajax heeft geprobeerd die andere spits te halen, dat zei namelijk de hele wereld, en niet alleen jij dus lul niet zo dom, Overmars gaf namelijk aan bij ongeveer 10 verschillende spitsen geprobeerd te hebben deze kant op te halen..
En de domste opmerking van je is je eerste.. Je kiest voor een situatie die ook zomaar kan mislukken.. Kerel, dat is iedere situatie in het voetbal en iedere situatie in het bedrijfsleven waar je mensen aanneemt en op posities plaatst..
Overigens denk ik dat de grootste kans van slagen op de meeste functies in het bedrijfsleven ontstaat door het door laten groeien van mensen met interne en externe opleidingen..
Zo is bijvoorbeeld onze huidige algemeen directeur 15 jaar geleden bij ons begonnen in het magazijn, had al de nodige papieren en heeft zich langzaam aan opgewerkt met de daarbij behorende vervolgopleidingen.. Het is veruit de beste directeur die wij bij ons bedrijf hadden kunnen wensen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:03 schreef Bobby1972 het volgende:Het blijft toch raar dat niemand binnen Ajax er voor kan en wil zorgen dat Jonk weer bijschuift. Het feit dat deze situatie gedoogd wordt is veel zeggend. Hierin zie je dat er leiding ontbreekt binnen Ajax. En weer een open deur...
Doe de deur eens een x dicht man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:07 schreef Bobby1972 het volgende:De vele spelers die gekocht zijn en te weinig brengen is een doorn in het oog. Dat moet toch een keer anders en vooral beter? En weer een open deur.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 18:05 schreef Bobby1972 het volgende:[..] De meeste bedrijven zullen ervoor kiezen iemand in dienst te nemen die het beste voldoet aan de eisen. Duidelijker kan ik het niet verwoorden!! De meeste succesvolle bedrijven nemen een AD in dienst die zelf ook nog moet groeien binnen het bedrijf, tegenwoordig komen afgezette directeuren van dik in de 50 steeds moeilijker aan de bak. En zijn de meest succesvolle en snelst groeiende bedrijven de bedrijven waar vaak een jong en dynamisch iemand aan de macht is.. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 15:41 schreef Pietje het volgende:[..] We zitten er nog middenin. Vandaar al die vluchtelingenstromen ;) Maar even serieus: Ajax is bijna dagelijks in het nieuws en bepaald niet altijd positief. Je kunt dus stellen, dat de oorlog nog niet voorbij is. Dat Ajax elke dag in het nieuws is heeft echt te maken met de media. Ajax verkoopt gewoon lekker dus dat word uitgesmeerd over een paar dagen.
Toen Ajax de datum van aandeelhouders vergadering bekent maakte, was de planning ook bekend. Toen kon je al zien dat van wijk wijers ging opvolgen, dus dat het 2 weken later bekend wordt, vind ik onzin. Ik had zelf niet in de gaten van het nieuws wat ik las, ik ben ook geen journalist, dat niemand daarmee kwam dacht ik dat ook geen nieuws was. Heel stom van mij.
Dat jonk nog niet aanschuift is ook logisch want de benoeming is nog niet een feit.
Dus is het nu gewoon afwachten totdat die vergadering geweest is. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 23:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat Ajax elke dag in het nieuws is heeft echt te maken met de media. Ajax verkoopt gewoon lekker dus dat word uitgesmeerd over een paar dagen. Toen Ajax de datum van aandeelhouders vergadering bekent maakte, was de planning ook bekend. Toen kon je al zien dat van wijk wijers ging opvolgen, dus dat het 2 weken later bekend wordt, vind ik onzin. Ik had zelf niet in de gaten van het nieuws wat ik las, ik ben ook geen journalist, dat niemand daarmee kwam dacht ik dat ook geen nieuws was. Heel stom van mij. Dat jonk nog niet aanschuift is ook logisch want de benoeming is nog niet een feit. Dus is het nu gewoon afwachten totdat die vergadering geweest is. .....en de winkel blijft dicht. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 17:24 schreef Pietje het volgende:[..] Zoals je kunt lezen, is die lange "inwerkperiode" ook precies een doorn in het oog van zo'n beetje iedereen hier op dit forum. Dat is derhalve het enige dat ik met je eens ben. Met of zonder voetbalervaring... Tja, Ajax heeft nu eenmaal gekozen voor oud-Ajaxspelers en daar sta ik nog altijd achter. Van der Sar is beslist geen domme jongen hoor, dus de RvC zal wel weten wat ze doen. Wel vind ik Edwin van der Sar af en toe een wat verlegen indruk maken. In mijn optiek heeft Marc Overmars ook een aantal zeer goede dingen gedaan, en al helemaal wat betreft de jeugdspelers. En zeker, hij heeft ook een aantal miskopen achter z'n naam. Maar je moet altijd afwachten hoe een net aangetrokken speler in het Ajax-systeem gaat renderen. Een topspeler bij FC Utrecht of bij sc Heerenveen is nog niet dezelfde topper bij Ajax. Die gok is er altijd. Zo ook van der Hoorn, die ik nog altijd GEEN miskoop wil noemen, want hij heeft een aantal zeer goede wedstrijden achter z'n naam. Ook Viergever heeft in een aantal wedstrijden op mij een goede indruk gemaakt. En toch zijn ze beide op dit moment geen Ajax materiaal.. Tuurlijk is er een gok dat zal er altijd zijn al lijken spelers nog zo geschikt sommige factoren kun je gewoon nooit 100% uitsluiten. Maar dan is er nog wel een verschil tussen een topspeler van de subtop of gewoon een degelijke/goede speler van de subtop. Als ik er al geen yes gevoel van krijg dan is het niet die topper. En zelfs dan nog kunnen ze slagen denk aan Ooijer/Pantelic/Poulsen/Schöne enz.. Bij Suarez, Sulejmani,El Hamdoei had ik dat bv. wel en zelfs die hebben niet allen succes gehad. Juist door die lastige factoren die je op voorhand niet kunt voorzien. Het blijft deels een gok maar je kan wel met een verwachting inkopen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 23:10 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat Ajax elke dag in het nieuws is heeft echt te maken met de media. Ajax verkoopt gewoon lekker dus dat word uitgesmeerd over een paar dagen. Toen Ajax de datum van aandeelhouders vergadering bekent maakte, was de planning ook bekend. Toen kon je al zien dat van wijk wijers ging opvolgen, dus dat het 2 weken later bekend wordt, vind ik onzin. Ik had zelf niet in de gaten van het nieuws wat ik las, ik ben ook geen journalist, dat niemand daarmee kwam dacht ik dat ook geen nieuws was. Heel stom van mij. Dat jonk nog niet aanschuift is ook logisch want de benoeming is nog niet een feit. Dus is het nu gewoon afwachten totdat die vergadering geweest is. Het is onderdeel van Jonk zijn werk om daar aan te schuiven..
En zelfs Overmars geeft aan dat de onrust BINNEN Ajax niet gunstig is..
Dus haal je kop uit het zand, en accepteer dat er wel degelijk bestuurlijke onrust heerst bij Ajax... |
|
|
|
|
Smeerburg
|
|
|
Als Jonk niet wil dan gewoon op straat zetten. Werkweigering. Zijn er denk ik genoeg die de functie willen invullen en wel willen overleggen. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 10:07 schreef remco k het volgende:[..] Het is onderdeel van Jonk zijn werk om daar aan te schuiven.. En zelfs Overmars geeft aan dat de onrust BINNEN Ajax niet gunstig is.. Dus haal je kop uit het zand, en accepteer dat er wel degelijk bestuurlijke onrust heerst bij Ajax... Dat jonk daar moeten aanschuiven dat zou wel moeten maar als hij daar niks te vertellen had en dan kan je dat zien als een onderbreking van zijn activiteit. Goed dat hij dat dus niet meer doet. Dat ze vinden dat hij aan moet schuiven, daar ben ik het mee eens. Dan moet je kijken naar de verhoudingen binnen het hart. Daar is iets aan gedaan, moet enkel worden goed gekeurd door de aandeelhouders voordat het in werking kan treden.
Onrust is nooit goed. Dus ook niet voor Ajax, zou raar zijn als dat niet zou zijn.
Maar ik vind dat het echt groter word gemaakt dan het is |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 20:18 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Dit topic is net de Media markt....zitten allemaal naar binnen te gluren om de nieuwste dingen maar de deuren zijn dicht.... buiten roepen ze van alles. En bij de Mediamarkt schijnen ze ook niet gek te zijn.....pfffff Oké... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 20:38 schreef remco k het volgende:[..] Wie heeft er hier gezegd dat Overmars een prima rendement heeft, dat heb ik hier van helemaal niemand gelezen. Het enige dat mensen zeggen is dat Overmars het goed heeft gedaan met de contracten en het binnenhalen van jeugdtalenten.. Dat Overmars niet brengt wat ie moet brengen wat betreft transfers voor het eerste zal niemand ontkennen.. Dat is het verschil tussen lezen en niet lezen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 13:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Dat jonk daar moeten aanschuiven dat zou wel moeten maar als hij daar niks te vertellen had en dan kan je dat zien als een onderbreking van zijn activiteit. Goed dat hij dat dus niet meer doet. Dat ze vinden dat hij aan moet schuiven, daar ben ik het mee eens. Dan moet je kijken naar de verhoudingen binnen het hart. Daar is iets aan gedaan, moet enkel worden goed gekeurd door de aandeelhouders voordat het in werking kan treden. Onrust is nooit goed. Dus ook niet voor Ajax, zou raar zijn als dat niet zou zijn. Maar ik vind dat het echt groter word gemaakt dan het is Onderbreking van zijn activiteiten, ieder ander die dit doet wordt bij een echt bedrijf binnen de kortste keer op straat gezet...
Hij lijkt op dat vlak wel een klein kind, hij krijgt zn zin niet dus komt ie niet meer..
Hij moet gewoon blijven komen en met goede argumenten zorgen dat wat hij wil wel gebeurt, lukt dat niet in het tH zelf en hij vind echt dat ie in zijn recht staat had ie zich bij zn leiding gevende moeten melden.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 13:58 schreef remco k het volgende:[..] Onderbreking van zijn activiteiten, ieder ander die dit doet wordt bij een echt bedrijf binnen de kortste keer op straat gezet... Hij lijkt op dat vlak wel een klein kind, hij krijgt zn zin niet dus komt ie niet meer.. Hij moet gewoon blijven komen en met goede argumenten zorgen dat wat hij wil wel gebeurt, lukt dat niet in het tH zelf en hij vind echt dat ie in zijn recht staat had ie zich bij zn leiding gevende moeten melden.. Ik kan het onmogelijk nog meer met je eens zijn Remco! Het is de spijker op z'n kop. En iets dergelijks schreef ik gisteren (of eergisteren) ook. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 13:58 schreef remco k het volgende:[..] Onderbreking van zijn activiteiten, ieder ander die dit doet wordt bij een echt bedrijf binnen de kortste keer op straat gezet... Hij lijkt op dat vlak wel een klein kind, hij krijgt zn zin niet dus komt ie niet meer.. Hij moet gewoon blijven komen en met goede argumenten zorgen dat wat hij wil wel gebeurt, lukt dat niet in het tH zelf en hij vind echt dat ie in zijn recht staat had ie zich bij zn leiding gevende moeten melden.. Hij is naar Overmars zijn meerdere gestapt, toen gebeurde niets. Omdat Overmars de baas is van jonk, tot op heden. Jonk is toen naar Cruijff gegaan en die heeft ling naar voren geschoven. Ling kwam met het advies om Overmars niet meer verantwoordelijk te maken over een aantal zaken.
Het probleem van jonk is dat hij geld wil hebben voor de toekomst. Alleen krijgt hij dat geld niet omdat het niet zinvol is om geld te investeren in een complex waar je later weer weg moet.
Ajax wil een hyper modern complex bouwen, omdat de toekomst achterhaalt is. Jonk heeft er last van dat de toekomst niet meer van deze tijd is.
Als Ajax groen licht krijgt om een nieuw complex te bouwen dan zal de probleem van jonk ook verdwenen zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 15:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] Hij is naar Overmars zijn meerdere gestapt, toen gebeurde niets. Omdat Overmars de baas is van jonk, tot op heden. Jonk is toen naar Cruijff gegaan en die heeft ling naar voren geschoven. Ling kwam met het advies om Overmars niet meer verantwoordelijk te maken over een aantal zaken. Het probleem van jonk is dat hij geld wil hebben voor de toekomst. Alleen krijgt hij dat geld niet omdat het niet zinvol is om geld te investeren in een complex waar je later weer weg moet. Ajax wil een hyper modern complex bouwen, omdat de toekomst achterhaalt is. Jonk heeft er last van dat de toekomst niet meer van deze tijd is. Als Ajax groen licht krijgt om een nieuw complex te bouwen dan zal de probleem van jonk ook verdwenen zijn. Hoe je het ook wendt of keert, als het Technisch Hart besluit te vergaderen en één van de leden (Wim Jonk) besluit in zijn eentje om niet langer daaraan mee te doen, staat dat voor mij gelijk aan werkweigering. Ik denk dan ook dat hij verkeerd bezig is en het is aan Edwin van der Sar, de huidige voorzitter van het Technisch Hart, om Jonk daar op te wijzen en hem te verplichten om deel te nemen aan die vergadering. Zo niet, dan zal Van der Sar maar één beslissing kunnen nemen en dat is Jonk van al zijn taken ontheffen en voor hem een ander Hoofd Jeugdopleiding aan te stellen. Maar ik heb het al eerder geschreven, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Sarretje dat niet durft, anders had hij dat vermoedelijk al eerder gedaan. Maar uiteraard kan ik me vergissen, want ik ben er op geen enkele wijze bij betrokken geweest. Overigens hoop ik niet dat het zover komt en dat Jonk weer gewoon aan die vergaderingen gaat deelnemen, want hij levert uitstekend werk af! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 - 23:30 schreef Hummel10 het volgende:[..] En toch zijn ze beide op dit moment geen Ajax materiaal.. Tuurlijk is er een gok dat zal er altijd zijn al lijken spelers nog zo geschikt sommige factoren kun je gewoon nooit 100% uitsluiten. Maar dan is er nog wel een verschil tussen een topspeler van de subtop of gewoon een degelijke/goede speler van de subtop. Als ik er al geen yes gevoel van krijg dan is het niet die topper. En zelfs dan nog kunnen ze slagen denk aan Ooijer/Pantelic/Poulsen/Schöne enz.. Bij Suarez, Sulejmani,El Hamdoei had ik dat bv. wel en zelfs die hebben niet allen succes gehad. Juist door die lastige factoren die je op voorhand niet kunt voorzien. Het blijft deels een gok maar je kan wel met een verwachting inkopen. Met verwachting inkopen, dat zal de Ajax-leiding toch zeker wel gedaan hebben? Als je die verwachting niet hebt, dan ga je die spelers toch niet halen? Dan zouden ze wel heel erg krankjorum bezig zijn. En dat Sulejmani niet kon slagen bij Ajax heeft mij wel heel erg bevreemd, want ik heb van die jongen genoten in zijn tijd bij sc Heerenveen. Hij speelde daar met flair, bluf en gogme, passeerbewegingen met onnavolgbare (lichaams)schijnbewegingen. Voor mij -toen- een typische Ajaxspeler. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
En nu kom ik dit artikel weer tegen...
Plannen Cruijff naar de achtergrond: 'Niemand wordt meer gespaard'
De plannen van Johan Cruijff om Ajax terug te brengen aan de top zijn volledig mislukt. Volgens journalist Freek Jansen is de strijd om de macht in volle gang, schrijft hij in Voetbal International.
'Het stokpaardje van Cruijff voormalige topvoetballers samenbrengen en het beleid van Ajax laten bepalen is in Amsterdam hopeloos mislukt', doelt Jansen onder meer op de problemen binnen het technisch hart. 'Van de bepalende schakels in het kamp-Cruijff van het eerste uur is nagenoeg niemand meer over. Overmars en Bergkamp hebben afstand genomen van de filosofie van Cruijff, terwijl Jaap Stam en Orlando Trustfull ook hun eigen onafhankelijkheid prefereren.'
'De rol van Ronald de Boer, Michel Kreek en Dean Gorré is binnen Ajax uitgespeeld. Bryan Roy zit al een tijdje ziek thuis na een arbeidsconflict. Alleen Wim Jonk en zijn rechterhand Ruben Jongkind hebben de afgelopen vijf jaar van de Fluwelen Revolutie overleefd. Maar voor hoelang nog?'
Jansen ziet dat de fundamenten van de 'Fluwelen Revolutie' allang naar de achtergrond zijn geschoven. 'De strijd om de macht is in volle gang, waarbij niemand meer wordt gespaard. Van afstand moet Cruijff, de aanstichter en vormgever, het met lede ogen aanzien. Hoelang nog?'
bron |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 - 16:41 schreef Pietje het volgende:[..] Hoe je het ook wendt of keert, als het Technisch Hart besluit te vergaderen en één van de leden (Wim Jonk) besluit in zijn eentje om niet langer daaraan mee te doen, staat dat voor mij gelijk aan werkweigering. Ik denk dan ook dat hij verkeerd bezig is en het is aan Edwin van der Sar, de huidige voorzitter van het Technisch Hart, om Jonk daar op te wijzen en hem te verplichten om deel te nemen aan die vergadering. Zo niet, dan zal Van der Sar maar één beslissing kunnen nemen en dat is Jonk van al zijn taken ontheffen en voor hem een ander Hoofd Jeugdopleiding aan te stellen. Maar ik heb het al eerder geschreven, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Sarretje dat niet durft, anders had hij dat vermoedelijk al eerder gedaan. Maar uiteraard kan ik me vergissen, want ik ben er op geen enkele wijze bij betrokken geweest. Overigens hoop ik niet dat het zover komt en dat Jonk weer gewoon aan die vergaderingen gaat deelnemen, want hij levert uitstekend werk af! Van der Sar is nog geen voorzitter van het technisch hart. Collee is nog lid van de RVC en geen algemeen directeur. en Wijers is nu nog Voorzitter van de RVC, Hij zal ook de vergadering openen.
Ajax heeft besloten om al die veranderingen voor te leggen aan de aandeelhouders. pas dan kan er verandering optreden als het wordt goedgekeurd.
Tot nu toe heeft Overmars gewoon nog alle verantwoordelijkheid, die hij al had.
Overigens was jonk niet de enige die besloten had om niet meer aan te schuiven, ook de boer had zich al eerder terug getrokken.
Je kan beter gewoon wachten met alles, tot dat alles goed is geregeld( Lees akkoord van aandeelhouders). |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
Mensen die denken dat ik dit uit mijn duim zuig, hier bewijs. punt 6 van de aandeelhouders vergadering..
Directie; kennisgeving van het voornemen Dolf Collee en Edwin van der Sar te benoemen tot bestuurders van de vennootschap Dit agendapunt is niet ter stemming, maar ter bespreking. De Raad van Commissarissen is voornemens per 13 november 2015 Dolf Collee en Edwin van der Sar te benoemen tot bestuurders van de vennootschap. Het is de bedoeling dat Dolf Collee de functie zal bekleden van algemeen directeur en directievoorzitter. De beoogde benoeming is voor een jaar tot en met de AVA in november 2016. Het is de bedoeling dat hij dan als directievoorzitter wordt opgevolgd door Edwin van der Sar.
Dolf Collee (Amsterdam, 24 oktober 1952) werkte ruim 26 jaar in diverse functies bij ABN Amro Bank NV, waar hij vanaf 2000 zes jaar lid was van de Raad van Bestuur. Collee is als adviseur/commissaris betrokken bij negen bedrijven waaronder Hema BV. Van 14 december 2012 tot 7 september 2015 was hij lid van de RvC van Ajax.
Het managementcontract tussen Ajax en Collee bevat o.a. de volgende elementen. - Vaste beloning: een management fee van EUR 195.000 bruto per jaar - Variabele beloning: geen variabele beloning - Pensioenafspraken: geen pensioen - Afvloeiingsregeling: 2 maanden opzegtermijn - Change of control clausule: geen
Het is de bedoeling dat Edwin van der Sar gedurende een jaar de functie zal bekleden van directeur externe relaties. Naast externe relaties wordt Van der Sar ook belast met de rol van voorzitter van het technisch hart. Aangezien Marc Overmars zich volledig gaat richten op het aan- en verkoopbeleid van Ajax en de spelerscontracten (zijn titel wordt directeur spelersbeleid), neemt Van der Sar vanuit de directie als voorzitter van het technisch hart de overige voetbalzaken in zijn portefeuille.
Edwin van der Sar (Voorhout, 29 oktober 1970) keepte 311 officiële wedstrijden voor Ajax. Met 130 interlands is hij recordinternational van het Nederlands Elftal. Hij won tweemaal de UEFA Champions League (1995 en 2008) en tweemaal de FIFA Wereldbeker voor clubteams (1995 en 2008), met respectievelijk Ajax en Manchester United. Als Ajacied won hij daarnaast vier landstitels (1994, 1995, 1996, 1998), drie KNVB Bekers (1993, 1998, 1999), de UEFA Cup (1992), de Europese Supercup (1995) en drie keer de Johan Cruijffschaal (1993, 1994, 1995). Na zijn actieve voetballoopbaan richtte hij de Edwin van der Sar foundation op en haalde hij het diploma International Master of Sportmanagement aan de Johan Cruyff Institute of Sport Studies.Sinds 19 november 2012 maakt hij als (niet statutair) directeur marketing deel uit van het directieteam van Ajax.
Het managementcontract tussen Ajax en Van der Sar bevat o.a. de volgende elementen. - Vaste beloning: een management fee van EUR 250.000 bruto per jaar - Variabele beloning: maximaal 300.000 EUR bruto per jaar, deels op basis van sportieve resultaten, deels discretionair bij het behalen van bepaalde doelen op het eigen werkterrein - Pensioenafspraken: collectieve pensioenregeling - Afvloeiingsregeling: maximaal 6 maanden vaste beloning - Change of control clausule: geen
edit: het wordt niet gestemd maar besproken, ook gaat pas na de aandeelhouders vergadering in werking. bron: toelichting aandeelhouders vergadering. http://www.ajax.nl/de-club/organisatie/de-vennootschap/cijfers-en-verslagen.htm
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 oktober 2015 door Positieve Arrogantie -- |
|
|
|