|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 15:24 schreef remco k het volgende:[..] Ik denk echt dat de "ruzies" vaak worden overdreven, natuurlijk is er een bestuurlijke cisis gaande in mijn optiek. Maar ik denk dat Jonk prima aangesteld zou kunnen worden als trainer.. Niet voor niets heeft hij ook op kosten van Ajax de daarvoor benodigde papieren gehaald.. Ik denk dat we het allebei niet weten, want we zijn er niet bij. De tijd zal het leren en wie weet blijft de Boer zelfs nog wel een jaartje zitten. We zullen wel zien Remco.
Hoe gaat het met je vrouw/partner? Het schiet al op, hè? Gisteren om de verjaardag van mijn vrouw waren o.a. ook mijn zoon en zwangere schoondochter hier. Zij is 9 november uitgerekend en ik meen mij te herinneren, dat het bij jou om ongeveer dezelfde datum gaat. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 15:28 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat we het allebei niet weten, want we zijn er niet bij. De tijd zal het leren en wie weet blijft de Boer zelfs nog wel een jaartje zitten. We zullen wel zien Remco. Hoe gaat het met je vrouw/partner? Het schiet al op, hè? Gisteren om de verjaardag van mijn vrouw waren o.a. ook mijn zoon en zwangere schoondochter hier. Zij is 9 november uitgerekend en ik meen mij te herinneren, dat het bij jou om ongeveer dezelfde datum gaat. Mijn vrouwtje is 5 November uitgerekend, en ze is er ook wel aan toe hoor.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Mijn schoondochter ook. Laat het binnenkort maar weten, doe ik ook. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 26 oktober 2015 - 13:29 schreef p111 het volgende:En gehoord van een jeugdtrainer die intern gehoord heeft dat de Boer aan het einde v/seizoen weg gaat en dat Jonk wordt doorgeschoven, dit wordt volgens die jeugdtrainer in de wandelgangen gezegd. Nou in die zin ligt Jonk toch dwars inzake doorstroming/aankoopbeleid? Misschien zien ze in dat hij gelijk heeft? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Volgens diverse media zet de directie Jonk voor het blok en is het buigen of barsten voor hem. Verder schijnt Overmars een klus op de Toekomst toegewezen te hebben aan zijn zwager en wordt dus beticht van belangenverstrengeling.
Gaat dus lekker weer. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax en Wim Jonk
Ajax heeft geconcludeerd dat er een onoverbrugbaar meningsverschil is met Wim Jonk over de invulling en de werkwijze van het technisch hart. Om die reden heeft de club gesprekken gestart die er toe moeten leiden dat de club en hoofd jeugdopleiding Jonk uit elkaar gaan. Er is sprake van een langlopend verschil van inzicht tussen Jonk enerzijds, en de overige leden van het technisch hart en de voltallige directie anderzijds.
Algemeen directeur Dolf Collee betreurt dat het zo ver is gekomen: "De problemen in en rondom het technisch hart bleven bestaan, ook na veel pogingen om de leden nader tot elkaar te krijgen. Edwin van der Sar is sinds begin september voorzitter van het technisch hart en ook hij heeft er veel tijd en energie in gestoken. Uiteindelijk zijn wij tot de conclusie gekomen dat het niet mogelijk bleek om alle leden aan boord te houden. Daarnaast zijn de eisen die Wim stelde niet in lijn met de opvattingen van de andere leden van het technisch hart, de directie en de Raad van Commissarissen. Ajax gaat verder op de ingeslagen weg. De strategie blijft hetzelfde, de individuele ontwikkeling van onze talenten blijft centraal staan."
Ajax en Jonk gaan op korte termijn met elkaar in gesprek om tot een regeling te komen. De club gaat daarnaast kijken wat de mogelijkheden zijn voor het aanstellen van een al dan niet tijdelijke vervanger van Jonk.
Wim Jonk (Volendam, 12 oktober 1966) speelde tijdens zijn internationale voetbalcarrière onder andere vijf jaar bij Ajax. Na te zijn gestopt als voetballer, kwam hij in november 2007 weer terug naar Ajax. Hij begon als individueel techniektrainer bij de jeugd. De afgelopen jaren was hij hoofd jeugdopleiding en vanuit die hoedanigheid ook lid van het technisch hart. Ajax.nl |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jonk vs de rest, en als Jonk dan weigert bij overleggen aan te schuiven denk ik dat dit de enige mogelijke optie is. Dat is jammer, want een organisatie heeft ook tegengas nodig, iemand die zich kan ontvechten aan de algemeen heersende opvattingen (groupthink & tunnelvisie).
Maar je kan en mag niet accepteren dat iemand zich niet aan werkafspraken houdt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
De chaos is compleet. Jonk was de enige die echt de lijn JC volgde. De revolutie is mislukt er zitten nu alleen nog mensen die er bij elkaar tot aan de schouder inzitten. Overmars die nu de schijn tegen heeft inzake belangenverstrengeling. De toekomst is nu stuurloos terwijl dat je levensader is van de club.
Pffffffff doodziek word je ervan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:34 schreef Eide het volgende:Jonk vs de rest, en als Jonk dan weigert bij overleggen aan te schuiven denk ik dat dit de enige mogelijke optie is. Dat is jammer, want een organisatie heeft ook tegengas nodig, iemand die zich kan ontvechten aan de algemeen heersende opvattingen ( groupthink & tunnelvisie). Maar je kan en mag niet accepteren dat iemand zich niet aan werkafspraken houdt. Waarom schoof Jonk niet meer aan? Omdat hij constant kansloos was en werd weg gestemd. Geef hem groot gelijk. Nu zitten er allemaal vriendjes in de directie Die elkaar de hand boven het hoofd houden. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax-directeur Overmars speelde zwager werk toe
Bij voetbalclub Ajax is onrust ontstaan over mogelijk onethisch handelen van directeur Marc Overmars. Overmars gunde dit jaar de inrichting van de nieuwe school op jeugdcomplex De Toekomst aan het bedrijf van zijn zwager. Daarnaast schakelde hij in 2013 voor de verbouwing van het kleedcomplex een bouwbedrijf uit zijn woonplaats Epe in waarmee hij met zijn privévastgoedbedrijf ook zaken doet.
Volgens de regels die gelden voor beursgenoteerde bedrijven levert de transactie met de zwager van Overmars een tegenstrijdig belang op. Medewerkers van Ajax die het niet eens waren met de gang van zaken, rapporteerden de omstreden aanbesteding bij de raad van commissarissen van de club. Die liet volgens de medewerkers weten niet op de hoogte te zijn van de gang van zaken en zou hebben aangegeven maatregelen te treffen. Zichtbare stappen zijn vervolgens niet ondernomen.
Met de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op komst, aanstaande vrijdag, laait de kampenstrijd in de club weer op. Inmiddels zijn er drie kampen ontstaan. Inzet is de uitvoering van het 'Plan Cruijff', dat door leidinggevenden niet strikt genoeg zou worden gevolgd. Vorige maand ruimden voorzitter van de raad van commissarissen Hans Wijers en adviseur Tscheu la Ling al het veld. Een reden voor hun plotselinge vertrek gaven ze niet.
Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars.
De raad van commissarissen was volgens Ajax wel op de hoogte van de transactie. Desondanks is deze niet opgenomen in het jaarverslag over 2014/2015, zoals de code Tabaksblat voorschrijft. In de Code, die in 2003 van kracht werd om wangedrag van bestuurders te voorkomen, staat dat bij mogelijke tegenstrijdige belangen in het jaarverslag moet worden uitgelegd waarom de belangenverstrengeling gerechtvaardigd zou zijn.
Bij het inschakelen van bouwbedrijf Braakman & Pannekoek uit Overmars' woonplaats Epe heeft de directeur zich volgens Ajax ook niet met de uiteindelijke besluitvorming bemoeid. Uit interne mails, die in het bezit zijn van de Volkskrant, blijkt echter dat Overmars de projectleider van de club opdroeg het bouwbedrijf in te huren.
Op 6 juni 2013 vroeg de projectleider per mail om opheldering over de verbouwing van de kleedkamers en het gunnen aan de duurste en minst professionele ondernemer. 'Naar aanleiding van onze meetings waarin toch was afgesproken dat het om de prijs-kwaliteitverhouding zou gaan, snap ik deze beslissing niet', schrijft hij. Volgens hem zijn de twee andere bedrijven die een offerte uitbrachten beter: 'Op basis van het offertetraject is mijn conclusie dat TBP en A3 veel professioneler zijn (meer initiatief, meedenken, groter, snel in aanleveren gegevens) en dus ook veel goedkoper.'
Overmars had geen boodschap aan de bezwaren van de projectleider. 'Braakman & Pannekoek heb ik het meest vertrouwen in, ook met geen achteraf gezeur en meerwerk. Dus laat ze maar beginnen met mijn goedkeuring', antwoordde hij.
Bekende Het bouwbedrijf Braakman & Pannekoek is een goede bekende van Overmars. Het bedrijf voert zo nu en dan opdrachten uit voor zijn vastgoedbedrijf, zoals de verbouwing van een winkelpand in de Hoofdstraat in Epe.
De opdracht die het bedrijf in 2013 van Ajax kreeg, had blijkens de offerte een waarde van 103 duizend euro. Dat jaar maakte het bouwbedrijf een winst van 11 duizend euro en kampte het met een negatief eigen vermogen van 144 duizend euro. In het jaarverslag staat dat door het negatieve eigen vermogen en het negatieve werkkapitaal de continuïteit onzeker lijkt.
Hoogleraar Ruud Pruijm, verbonden aan het Corporate Governance Instituut van Universiteit Nyenrode, vindt het 'een vreemde situatie'. 'De raad van commissarissen had het tegenstrijdig belang in het jaarverslag moeten vermelden. Pas de richtlijn toe of leg uit waarom je dat niet doet. Dat doen ze niet en dat hoort niet.'
Bij de opdracht die Overmars zijn zwager gunde, is volgens hem sprake van een tegenstrijdig belang. De opdracht van Overmars aan het bouwbedrijf vindt Pruijm 'uitermate onverstandig'. 'Je moet je afvragen of hij hiermee het belang van Ajax dient.' Bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:39 schreef Brandje het volgende:[..] Waarom schoof Jonk niet meer aan? Omdat hij constant kansloos was en werd weg gestemd. Geef hem groot gelijk. Nu zitten er allemaal vriendjes in de directie Die elkaar de hand boven het hoofd houden. Dat is de verklaring van Jonk daarin, wiens verklaringen in mijn ogen evenveel gewicht hebben als die van alle andere betrokkenen. Door niet aan te schuiven en nu uiteindelijk ontslag kan hij helemaal geen invloed uitoefenen. En als gezegd, ik vind dat jammer want tegengas is helemaal niet verkeerd.
Daarnaast zijn hiermee zeker niet alle "Cruijffianen" weg. Ruben Jongkind is bijvoorbeeld ook gewoon actief binnen de club en bovendien weten we helemaal niet hoe Van der Sar in het verhaal Cruijff staat. Voorlopig zie ik namelijk heel veel ideeën van Cruijff wel in uitvoering en richt en kritiek van zich met name op de speelwijze van het eerste elftal en dus op Frank de Boer. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:39 schreef Eide het volgende:Ajax-directeur Overmars speelde zwager werk toeBij voetbalclub Ajax is onrust ontstaan over mogelijk onethisch handelen van directeur Marc Overmars. Overmars gunde dit jaar de inrichting van de nieuwe school op jeugdcomplex De Toekomst aan het bedrijf van zijn zwager. Daarnaast schakelde hij in 2013 voor de verbouwing van het kleedcomplex een bouwbedrijf uit zijn woonplaats Epe in waarmee hij met zijn privévastgoedbedrijf ook zaken doet. Volgens de regels die gelden voor beursgenoteerde bedrijven levert de transactie met de zwager van Overmars een tegenstrijdig belang op. Medewerkers van Ajax die het niet eens waren met de gang van zaken, rapporteerden de omstreden aanbesteding bij de raad van commissarissen van de club. Die liet volgens de medewerkers weten niet op de hoogte te zijn van de gang van zaken en zou hebben aangegeven maatregelen te treffen. Zichtbare stappen zijn vervolgens niet ondernomen. Met de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op komst, aanstaande vrijdag, laait de kampenstrijd in de club weer op. Inmiddels zijn er drie kampen ontstaan. Inzet is de uitvoering van het 'Plan Cruijff', dat door leidinggevenden niet strikt genoeg zou worden gevolgd. Vorige maand ruimden voorzitter van de raad van commissarissen Hans Wijers en adviseur Tscheu la Ling al het veld. Een reden voor hun plotselinge vertrek gaven ze niet. Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars. De raad van commissarissen was volgens Ajax wel op de hoogte van de transactie. Desondanks is deze niet opgenomen in het jaarverslag over 2014/2015, zoals de code Tabaksblat voorschrijft. In de Code, die in 2003 van kracht werd om wangedrag van bestuurders te voorkomen, staat dat bij mogelijke tegenstrijdige belangen in het jaarverslag moet worden uitgelegd waarom de belangenverstrengeling gerechtvaardigd zou zijn. Bij het inschakelen van bouwbedrijf Braakman & Pannekoek uit Overmars' woonplaats Epe heeft de directeur zich volgens Ajax ook niet met de uiteindelijke besluitvorming bemoeid. Uit interne mails, die in het bezit zijn van de Volkskrant, blijkt echter dat Overmars de projectleider van de club opdroeg het bouwbedrijf in te huren. Op 6 juni 2013 vroeg de projectleider per mail om opheldering over de verbouwing van de kleedkamers en het gunnen aan de duurste en minst professionele ondernemer. 'Naar aanleiding van onze meetings waarin toch was afgesproken dat het om de prijs-kwaliteitverhouding zou gaan, snap ik deze beslissing niet', schrijft hij. Volgens hem zijn de twee andere bedrijven die een offerte uitbrachten beter: 'Op basis van het offertetraject is mijn conclusie dat TBP en A3 veel professioneler zijn (meer initiatief, meedenken, groter, snel in aanleveren gegevens) en dus ook veel goedkoper.' Overmars had geen boodschap aan de bezwaren van de projectleider. 'Braakman & Pannekoek heb ik het meest vertrouwen in, ook met geen achteraf gezeur en meerwerk. Dus laat ze maar beginnen met mijn goedkeuring', antwoordde hij. BekendeHet bouwbedrijf Braakman & Pannekoek is een goede bekende van Overmars. Het bedrijf voert zo nu en dan opdrachten uit voor zijn vastgoedbedrijf, zoals de verbouwing van een winkelpand in de Hoofdstraat in Epe. De opdracht die het bedrijf in 2013 van Ajax kreeg, had blijkens de offerte een waarde van 103 duizend euro. Dat jaar maakte het bouwbedrijf een winst van 11 duizend euro en kampte het met een negatief eigen vermogen van 144 duizend euro. In het jaarverslag staat dat door het negatieve eigen vermogen en het negatieve werkkapitaal de continuïteit onzeker lijkt. Hoogleraar Ruud Pruijm, verbonden aan het Corporate Governance Instituut van Universiteit Nyenrode, vindt het 'een vreemde situatie'. 'De raad van commissarissen had het tegenstrijdig belang in het jaarverslag moeten vermelden. Pas de richtlijn toe of leg uit waarom je dat niet doet. Dat doen ze niet en dat hoort niet.' Bij de opdracht die Overmars zijn zwager gunde, is volgens hem sprake van een tegenstrijdig belang. De opdracht van Overmars aan het bouwbedrijf vindt Pruijm 'uitermate onverstandig'. 'Je moet je afvragen of hij hiermee het belang van Ajax dient.' Bron Daaaag Marc. Gewoon zeer dom en je hebt de schijn tegen. Dus ook jij mag/moet lekker oprotten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Over Overmars: Als blijkt dat er inderdaad sprake is van tegenstrijdige belangen en onethisch handelen kan er maar 1 consequentie zijn, en dat is een ontslag op staande voet. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:45 schreef Eide het volgende:[..] Dat is de verklaring van Jonk daarin, wiens verklaringen in mijn ogen evenveel gewicht hebben als die van alle andere betrokkenen. Door niet aan te schuiven en nu uiteindelijk ontslag kan hij helemaal geen invloed uitoefenen. En als gezegd, ik vind dat jammer want tegengas is helemaal niet verkeerd. Daarnaast zijn hiermee zeker niet alle "Cruijffianen" weg. Ruben Jongkind is bijvoorbeeld ook gewoon actief binnen de club en bovendien weten we helemaal niet hoe Van der Sar in het verhaal Cruijff staat. Voorlopig zie ik namelijk heel veel ideeën van Cruijff wel in uitvoering en richt en kritiek van zich met name op de speelwijze van het eerste elftal en dus op Frank de Boer. Waar de lijn JC werd gevolgd was op de Toekomst en daar was Jonk verantwoordelijk voor. Hij mede laat de jeugd spelen zoals Ajax hoor te spelen. Tete gaf laatst nog aan dat hij veel baat heeft bij de meer individuele benadering. Er komen geweldige talenten aan. Als ik een vergadering heb en ik weet van te voren dat ik 0,0 kans heb bij een stemronde, waarom zou ik dan nog gaan. Dus ik begrijp Jonk echt wel. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:50 schreef Eide het volgende:Over Overmars: Als blijkt dat er inderdaad sprake is van tegenstrijdige belangen en onethisch handelen kan er maar 1 consequentie zijn, en dat is een ontslag op staande voet. Hij heeft de schijn al tegen dus moet sowieso vertrekken. |
|
|
|
|
NatjosFC
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:50 schreef Eide het volgende:Over Overmars: Als blijkt dat er inderdaad sprake is van tegenstrijdige belangen en onethisch handelen kan er maar 1 consequentie zijn, en dat is een ontslag op staande voet. Als ik het artikel zo lees lijkt mij dat ook de enige juiste oplossing.
Jammer dat Jonk weggaat, hij leek me naast Stam de beste kandidaat om de Boer op te volgen aan het eind van dit seizoen.
Zijn wel slechte voortekenen, de rust leek een beetje teruggekeerd maar ik denk dat het nu allemaal weer misgaat. Er staat ook nergens precies om schreven wat volgens Jonk precies in strijd is met de lijn van Cruijff ongetwijfeld zal hij dat binnenkort wel ergens in de media vertellen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 09:53 schreef Brandje het volgende:[..] Waar de lijn JC werd gevolgd was op de Toekomst en daar was Jonk verantwoordelijk voor. Hij mede laat de jeugd spelen zoals Ajax hoor te spelen. Tete gaf laatst nog aan dat hij veel baat heeft bij de meer individuele benadering. Er komen geweldige talenten aan. Als ik een vergadering heb en ik weet van te voren dat ik 0,0 kans heb bij een stemronde, waarom zou ik dan nog gaan. Dus ik begrijp Jonk echt wel. Ik heb het niet over begrip, ik zeg alleen dat ik even veel waarde hecht aan de verklaringen van Jonk als aan de verklaringen van andere betrokkenen. Jonk zegt dat hij werd weggestemd, iets wat door anderen in een ander licht werd gezet. Ik heb helemaal niet de kennis om dan te bepalen wie de waarheid spreekt en of die er misschien ergens tussenin zit.
Enige feit dat wij als buitenstaanders kunnen vaststellen is dat er een arbeidsconflict was wat tot een werkweigering leidde. En als bemiddelingspogingen dan niet helpen zal je toch een beslissing moeten nemen. Dat dan tot een ontslag leidt is, op den duur, logisch. Mijn mening daarin is dat ik het jammer vind dat er kennelijk onoverbrugbare verschillen waren want ik denk dat tegengas, in elke organisatie, ontzettend waardevol kan zijn als dat op de juiste manier geuit wordt. En in die zin vind ik dit een verlies voor Ajax, maar ook een logisch gevolg van werkweigering. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: "De schijn" is ook iets dat natuurlijk wordt bepaald door de toon van het artikel. Als het anders wordt beschreven is die schijn al heel anders. De schijn kan je dus niets mee, en is bovendien geen basis voor een ontslag.
Er moet bewijs zijn dat er redelijkerwijs sprake is van belangenverstrengelingen. Dat bewijs zal opgesloten liggen in vergaderverslagen en de besluiten die daar uit zijn voort gekomen. Daarnaast zal gekeken moeten worden naar de beursregels, en als die zijn overtreden, wie daarvoor verantwoordelijk gesteld dient te worden. En op basis van dat bewijs en eventuele overtredingen van de regels zal al dan niet besloten moeten worden of er sprake is geweest van belangenverstrengeling.
Maar ik ben het met je eens dat het er wel enorm de schijn van heeft. En als gezegd, als er bewijs van belangenverstrengeling is kan er maar een consequentie zijn; een ontslag voor Overmars. Daarnaast ben ik benieuwd wie er verantwoordelijk is voor de naleving van de beursregels, of dat bij de RvC ligt of bijvoorbeeld bij Jeroen Slop of de vorige algemeen directeur. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars.
Dit gedeelte is voor mij al genoeg voor ontslag. Zijn geloofwaardigheid tast hij hiermee zelf aan. Je kan natuurlijk nooit verkopen dat een bedrijf wat van zijn zwager is de order krijgt, die door Overmars zelf is voor gedragen en vervolgens ontkennen dat je niks met het selectieproces te maken had. Dodelijk voor hem. Dus wil Ajax als club zijn geloofwaardigheid houden dan moet hij weg. Maar ik vind het net zo kwalijk dat de anderen ervan wisten en niet hebben gezegd: "Nou Marc laten we dit maar niet doen". Dus ook dit bevestigd voor mij eens te meer dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 10:47 schreef Brandje het volgende:Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars. Dit gedeelte is voor mij al genoeg voor ontslag. Zijn geloofwaardigheid tast hij hiermee zelf aan. Je kan natuurlijk nooit verkopen dat een bedrijf wat van zijn zwager is de order krijgt, die door Overmars zelf is voor gedragen en vervolgens ontkennen dat je niks met het selectieproces te maken had. Dodelijk voor hem. Dus wil Ajax als club zijn geloofwaardigheid houden dan moet hij weg. Maar ik vind het net zo kwalijk dat de anderen ervan wisten en niet hebben gezegd: "Nou Marc laten we dit maar niet doen". Dus ook dit bevestigd voor mij eens te meer dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn. Je hebt het nu over het interieur.. Dan mag Overmars toch best het bedrijf van zijn zwager aandragen? Er zullen vast meer bedrijven door de molen gegaan zijn. Hij heeft in ieder geval niet de eind selectie gedaan dat vind ik in zijn voordeel. Of iemand heeft uiteindelijk zijn werk niet goed gedaan om voor dat bedrijf van Marc zijn zwager te kiezen en zo een foute keuze gemaakt. Als de kwaliteit/prijs verhouding goed was vind ik dat er niks aan de hand is. Heeft Ajax veel teveel voor een matige service betaald dan moet er nog eens goed naar gekeken worden. Past wel bij Marc gezien zijn in en verkoopbeleid. Spelers voor veel verkopen en er weinig voor terugkrijgen.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik snap jou mening Brandje en mij bekruipt dat gevoel ook wel.
Maar het zegt an sich helemaal niets. Als dat bedrijf verder met een goede offerte is gekomen en, zonder beïnvloeding van Overmars, als beste uit het aanbestedingsproces is gekomen is er niets aan de hand.
Ik vind dat met dat bouwbedrijf veel interessanter, aangezien daar een suggestie bij staat dat dit bedrijf mogelijk niet als beste uit het aanbestedingsproces naar voren is gekomen. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 11:02 schreef Hummel10 het volgende:[..] Je hebt het nu over het interieur.. Dan mag Overmars toch best het bedrijf van zijn zwager aandragen? Er zullen vast meer bedrijven door de molen gegaan zijn. Hij heeft in ieder geval niet de eind selectie gedaan dat vind ik in zijn voordeel. Of iemand heeft uiteindelijk zijn werk niet goed gedaan om voor dat bedrijf van Marc zijn zwager te kiezen en zo een foute keuze gemaakt. Als de kwaliteit/prijs verhouding goed was vind ik dat er niks aan de hand is. Heeft Ajax veel teveel voor een matige service betaald dan moet er nog eens goed naar gekeken worden. Past wel bij Marc gezien zijn in en verkoopbeleid. Spelers voor veel verkopen en er weinig voor terugkrijgen.. Nee natuurlijk mag dat niet. Juist omdat dat het bedrijf van zijn zwager de order heeft gekregen is in mijn ogen zeer dubieus. Daarom geloof ik er ook niks van dat hij zegt niks met het selectieproces te maken hebben gehad. Zulke dingen dien je ten alle tijde te voorkomen. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 11:06 schreef Eide het volgende:Ik snap jou mening Brandje en mij bekruipt dat gevoel ook wel. Maar het zegt an sich helemaal niets. Als dat bedrijf verder met een goede offerte is gekomen en, zonder beïnvloeding van Overmars, als beste uit het aanbestedingsproces is gekomen is er niets aan de hand. Ik vind dat met dat bouwbedrijf veel interessanter, aangezien daar een suggestie bij staat dat dit bedrijf mogelijk niet als beste uit het aanbestedingsproces naar voren is gekomen. Is Ajax verplicht om een aanbestedingsprocedure te houden?
Volgens mij is instemming van het RvB voldoende en mogen ze de eerste de beste Jan Doedel aanstellen, voor welke klus dan ook.
Slim vind ik het niet, net als dat je ten alle tijden niet de schijn moet wekken dat.... |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 11:15 schreef baco74 het volgende:[..] Is Ajax verplicht om een aanbestedingsprocedure te houden? Volgens mij is instemming van het RvB voldoende en mogen ze de eerste de beste Jan Doedel aanstellen, voor welke klus dan ook. Slim vind ik het niet, net als dat je ten alle tijden niet de schijn moet wekken dat.... Een beursgenoteerd bedrijf, en dat is Ajax, is daartoe wel verplicht baco74. Foute boel dus. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Verplicht weet ik niet, maar ik mag aannemen dat een miljoenbedrijf als Ajax niet uit de losse pols beslist over allerlei aanbestedingen. Bovendien moet Ajax wel aan de aandeelhouders kunnen uitleggen waarom een aanbesteding naar bedrijf A is gegaan en niet naar bedrijf B. Dus ik denk dat de aanname dat Ajax een procedure hiervoor heeft en aan verslaglegging hieromtrent behoort te doen zeer redelijk is. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax heeft overigens via woordvoerder Miel Brinkhuis te laten dat in hun optiek Overmars niets verkeerds heeft gedaan. Hij zou zijn belang gemeld hebben en niet betrokken zijn geweest bij de gunning van opdrachten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 10:47 schreef Brandje het volgende:Overmars laat in een reactie weten dat hij het bedrijf van zijn zwager, ZO!interieurprojecten uit Waalwijk, bij Ajax heeft aangedragen en dat zijn relatie met het bedrijf bij de overige directieleden - Jeroen Slop, Edwin van der Sar en de inmiddels opgestapte Michael Kinsbergen - bekend was. 'Daarna heb ik er niets meer mee te maken gehad, het was aan anderen om te besluiten wie het zou worden', aldus Overmars. Dit gedeelte is voor mij al genoeg voor ontslag. Zijn geloofwaardigheid tast hij hiermee zelf aan. Je kan natuurlijk nooit verkopen dat een bedrijf wat van zijn zwager is de order krijgt, die door Overmars zelf is voor gedragen en vervolgens ontkennen dat je niks met het selectieproces te maken had. Dodelijk voor hem. Dus wil Ajax als club zijn geloofwaardigheid houden dan moet hij weg. Maar ik vind het net zo kwalijk dat de anderen ervan wisten en niet hebben gezegd: "Nou Marc laten we dit maar niet doen". Dus ook dit bevestigd voor mij eens te meer dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn. Sorry. Maar dit vind ik dus onzin. Als jij bij een bedrijf werkt en de juiste kennissen hebt om voor te dragen ben je zelfs een dweil als je dat niet doet.
Het "ik weet daar wel een bedrijf voor". Is heel normaal.
Dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn lijkt me inderdaad we duidelijk. Of dat wenselijk is lijkt me niet
Ik betreur en gigantisch dat jonk vertrekt. Die man snapt het spelletje beter dan menig ander bij Ajax. En volgt daadwerkelijk de lijn Cruijff.
En is het van de rest ook niet een soort van werkweigering. Die mensen hebben zich namelijk ook geconformeerd aan de werkwijze Cruijff. En zouden er zonde die commitment helemaal niet op die plek zitten. En dan nu een andere werkwijze gaan hanteren als waarvoor je getekend hebt. Belachelijk. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 12:18 schreef remco k het volgende:[..] Sorry. Maar dit vind ik dus onzin. Als jij bij een bedrijf werkt en de juiste kennissen hebt om voor te dragen ben je zelfs een dweil als je dat niet doet. Het "ik weet daar wel een bedrijf voor". Is heel normaal. Dat het allemaal vriendjes van elkaar zijn lijkt me inderdaad we duidelijk. Of dat wenselijk is lijkt me niet Ik betreur en gigantisch dat jonk vertrekt. Die man snapt het spelletje beter dan menig ander bij Ajax. En volgt daadwerkelijk de lijn Cruijff. En is het van de rest ook niet een soort van werkweigering. Die mensen hebben zich namelijk ook geconformeerd aan de werkwijze Cruijff. En zouden er zonde die commitment helemaal niet op die plek zitten. En dan nu een andere werkwijze gaan hanteren als waarvoor je getekend hebt. Belachelijk. Ik vind het geen onzin. Zeker als dat bedrijf van een familielid is. Dom dom dom. Pvv-er Faber kwam ook in het nieuws omdat ze een bedrijf inhuurde waar haar zoon een vennoot was. Dan ook nog eens een bedrijf de kleedkamers laten verbouwen die niet eens debeste referenties heeft en niet met de beste offerte kwam maar toevallig wel een bedrijf is waar je zelf ook zaken meedoet. Sorry naar ik vind het een hele vreemde gang van zaken allemaal. Hey ruikt naar vriendjespolitiek.
|
|
|
|
johan12
|
|
|
Over alles mag Jonk een mening hebben en Overmars en De Boer natuurlijk ook. Meningsverschillen zijn er dus duidelijk en die moeten als volwassen mensen onder elkaar uitgesproken worden. Jonk weigert al tijden categorisch om bij een bespreking aanwezig te zijn en dat kan als werknemer, want dat is hij, echt niet. De eigenwijsheid van Jonk zorgt ervoor dat hij nu weg moet, niet of hij wel/niet gelijk heeft. Volwassen mensen praten met elkaar om tot een compromis te komen, volharden in je eigen gelijk past daar niet in.
Voor de Jonk adepts: ik ben al geruime tijd geen fan van de spelopvatting van FDB bij het eerste, erger nog ik verafschuw zijn spelstijl. Vind Jonk's A1 prachtig spelen. Maar daar de discussie al niet meer over. Het breekpunt is dat Jonk gewoon niet mee wil werken aan een oplossing en dat vind ik betreurenswaardig. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Overigens zit het verhaal over het interieurbedrijf van Overmars' zwager iets anders in elkaar als de Volkskrant het presenteerde. Dat bedrijf wilde een offerte uitbrengen maar wist niet of dat mocht vanwege de relatie met Overmars. Overmars heeft toen kenbaar gemaakt dat zijn zwager een offerte wilde uitbrengen en of dat mocht binnen de regels.
Als dat het verhaal is over die interieurzaak vind ik dat een zeer redelijke en ethisch nette manier van handelen.
Voor wat betreft dat bouwbedrijf uit Epe ligt dat vooralsnog iets anders, omdat de suggestie daar is dat zij een duurdere offerte hadden uitgebracht als de concurrenten. En is wel een beetje vreemd. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: De jeugdtrainers bij Ajax rouleren. De A1, en alle andere jeugdelftallen, zijn dus het product van de gezamenlijke inspanningen van de jeugdtrainers op de Toekomst en zeker niet alleen van Jonk die dit eerste half jaar de A1 onder z'n hoede had.
Ik denk wel dat het vertrek van Jonk een gemis is. De doorstroom was toch dik in orde en, problemen met zaakwaarnemers daargelaten, was het daar ook op alle niveaus heel behoorlijk voor elkaar. Jonk leek op jeugdzaken het goed voor elkaar te hebben, ik vind deze gang van zaken dus ook heel erg jammer.
Ik zag in Jonk trouwens geen opvolger voor Overmars. Jonk zat nadrukkelijk in de beleidsbepalende hoek van Ajax. Die moet je dan dus niet op een passantenfunctie, wat hoofdtrainer is, zetten. Jaap Stam vind ik voorlopig niet heel overtuigend bij Jong Ajax. Ik zie binnen Ajax geen opvolger voor De Boer. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 16:27 schreef Eide het volgende:[..] De jeugdtrainers bij Ajax rouleren. De A1, en alle andere jeugdelftallen, zijn dus het product van de gezamenlijke inspanningen van de jeugdtrainers op de Toekomst en zeker niet alleen van Jonk die dit eerste half jaar de A1 onder z'n hoede had. Ik denk wel dat het vertrek van Jonk een gemis is. De doorstroom was toch dik in orde en, problemen met zaakwaarnemers daargelaten, was het daar ook op alle niveaus heel behoorlijk voor elkaar. Jonk leek op jeugdzaken het goed voor elkaar te hebben, ik vind deze gang van zaken dus ook heel erg jammer. Ik zag in Jonk trouwens geen opvolger voor Overmars. Jonk zat nadrukkelijk in de beleidsbepalende hoek van Ajax. Die moet je dan dus niet op een passantenfunctie, wat hoofdtrainer is, zetten. Jaap Stam vind ik voorlopig niet heel overtuigend bij Jong Ajax. Ik zie binnen Ajax geen opvolger voor De Boer. Voor de Boer bedoel je....ik ook niet |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Piet Keizer: 'De Cruijff-revolutie is niet gelukt of mislukt. Het heeft nooit een kans gekregen, omdat de uitvoerders hun eigen gang gingen', is het pijnlijke oordeel van Keizer. De voormalige linksbuiten, scout en technisch adviseur van Ajax is zo begaan met de club, dat hij niet zomaar wegkijkt.
Keizer behoort niet tot een kamp, spaart daarom niemand en weet waarover hij praat. Volgens de clubicoon, die onlangs samen met Mark Geestman aanschoof bij de directie van Ajax om zijn visie op alles te geven, is momenteel slechts het topje van de ijsberg zichtbaar. 'De grote explosie gaat binnenkort plaatsvinden.'
feest moet nog beginnen...... |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Als ik een offerte moet maken vind ik het wel handig dat ik vooraf weet wat de prijs is van de concurrent en wat deze aanbied. Als het een openbare aanbesteding geweest is waar de enveloppen gelijktijdig in bijzijn van aanbieders geopend zijn is het geen probleem, maar in elke andere situatie heb je al snel de schijn tegen. |
|
|
|
|
Sebastiaan79
|
|
|
Jammer, Jonk was nog de enige die kritiek durffde te geven |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Klopt, het schiet ook niet op zo he? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Gewoon een intern onderzoek laten doen hoe de besteding is gegaan. En dan pas oordelen. Nu heeft iedereen z'n mening wel klaar. Is niet relevant. Alleen als mocht blijken dat het niet eerlijk is verlopen kleine Marc ontslaan. En anders blijven we aan hem vastzitten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Gewoon zwaar klote dat je cluppie zo in het nieuws blijft komen man..
Overigens vind ik het een schandalige messteek in de rug van het plan Cruijff. Zoals ik het nu zie heb ik namelijk sterk het idee dat Jonk een van de weinige mensen is die het plan Cruijff echt steunde, en dat terwijl alle door de revolutie aangestelde mensen dat plan omarmden... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik heb hier enkele weken geleden een bericht neergezet over wat Jonk enkele maanden geleden heeft gezegd.
Als je dat interview nog eens terug kijkt, dan zie je dat wat Jonk zegt eigenlijk symbool staat voor de revolutie. Zoals Cruijff het plan wil uitvoeren heeft alleen Jonk daarover verteld hoe en wat het moet. Overmars oogde erg ongemakkelijk in zijn uitleg enkele weken geleden bij Fox en heb Marc ook zelden horen benoemen wat er nu daadwerkelijk gevraagd wordt.
Ik denk echt dat Jonk juist heeft gezeten. En dat is op gevoel en op basis van wat ik gezien heb. Als jij altijd moet aanschuiven in een vergadering waarin jou ding door niemand wordt ondersteund en er telkens een 3-1 situatie komt, kan ik me namelijk best inleven in Jonk. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
kogel is door de kerk,,jonk weg leve overmars,,bergkamp de boer,,,,pffffff |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Die hebben daar weinig mee te maken hoor! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Helemaal niets zelfs. Dit is een beslissing naar aanleiding van bemiddeling van Van der Sar en een uiteindelijke beslissing van Collee. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: jawel er zijn er wel meer,maar daar gaan we wel mee verder en ik ben een cruyff mannetje en ziet alles als een kaartenhuis uiteen vallen je kan toch niet zeggen dat het ene niet met het andere te maken heeft ofwel??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
en wat betreft de bemiddeling van v/d sar en algezegde beslissing van collee is voormijn lul koek het was allang beslist achter de rug om van.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het zal mij niet verbazen dat er ook andere mensen nog zullen vertrekken. De vraag is wie nu instaat is om iedereen bij elkaar te houden? Verwacht dat er nog wel meer mensen zijn die tegenover elkaar staan......het is waarschijnlijk pas net begonnen! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 22:18 schreef Bobby1972 het volgende:Het zal mij niet verbazen dat er ook andere mensen nog zullen vertrekken. De vraag is wie nu instaat is om iedereen bij elkaar te houden? Verwacht dat er nog wel meer mensen zijn die tegenover elkaar staan......het is waarschijnlijk pas net begonnen! precies ,want die achter jonk staan moeten nu ballen tonen (kwestie de toekomst)en anders zijn ze geen knip voor de neus waard dat het zover heeft moeten komen is een blamage en die van duivenbode die zgn zoveel invloed zou hebben ,,heb ik nog nooit horen uitspreken die lijkt daar ook maar voor de kat z'n kut te zitten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 22:18 schreef Bobby1972 het volgende:Het zal mij niet verbazen dat er ook andere mensen nog zullen vertrekken. De vraag is wie nu instaat is om iedereen bij elkaar te houden? Verwacht dat er nog wel meer mensen zijn die tegenover elkaar staan......het is waarschijnlijk pas net begonnen! Jonk is voor mij de laatste die weg mag, net als Trustful....grote bek en tegengas heeft ieder bedrijf nodig. Ik zeg bewust bedrijf want een voetbalclub is het allang niet meer. Wat Eide zegt Jonk is voor de lange termijn.....Frank de Boer zit er nog een half jaar en Overmars heeft zich met dat bouwbedrijf uit Epe in mijn ogen zijn eigen glazen ingeflikkerd.
Jonk is ook geen beoogde opvolger van de Boer en ik hoop Stam zeker niet.....Frank de Boer moet /gaat weg in mei en hij zal Spijkerman meenemen....hou je Bergkamp over....nou laat die lekker naar Arsenal gaan.
Laat Trustful het maar overnemen van Jonk....en met overreding kracht proberen om Frank Rijkaard over te halen en het van de Boer over te nemen met carte blanche |
|
|
|
|
enough
|
|
|
wishfull thinking nenam,,ik hoop het wel,maar wie gaat ernu nog in dit wespennest en wat nog belangrijker wat voor visie gaan we nu aandragen,,momenteel geen,,dus..... |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 10 november 2015 - 22:18 schreef Bobby1972 het volgende:Het zal mij niet verbazen dat er ook andere mensen nog zullen vertrekken. De vraag is wie nu instaat is om iedereen bij elkaar te houden? Verwacht dat er nog wel meer mensen zijn die tegenover elkaar staan......het is waarschijnlijk pas net begonnen! Punt is wel dat het originele "kamp Cruijff" bestond uit Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Ronald de Boer, John Bosman, Marc Overmars, Michel Kreek en Orlando Trustfull. Daar moet Ruben Jongkind nog bij, die naar verluid, de daadwerkelijke steller van het Plan Cruijff was, natuurlijk gedicteerd door El Salvador himself. Van die lijst zijn alleen John Bosman en Bryan Roy actief binnen de jeugd (Bergkamp en Trustfull zitten bij Ajax 1, Overmars is directeur). Roy heeft zelf ook een fel conflict gehad met Jonk... dus tja, wie gaat er dan vertrekken?
Ik vind het opvallend dat het grootste conflict loopt tussen een aantal van de originele steunpilaren. Bovendien zit het conflict, ogenschijnlijk,niet in het plan Cruijff, maar in de speelwijze van Ajax 1 en keuzes voor aankopen. Ik begrijp dat Jonk met name steun had van de "niet oud-Ajax 1" trainers op de Toekomst. Gezien het originele "Kamp Cruijff" verbaast mij dat eigenlijk enorm.
Mijn conclusie is dat het gewoon een enorme slangenkuil is bij Ajax. Ik heb zelf eigenlijk niet het idee dat dit nog om het plan Cruijff draait, ik denk dat dit gewoon een machtsstrijd is geweest waarin Jonk het heeft afgelegd. Ik verwacht tegelijkertijd niet dat er nu plots allerlei dingen gaan veranderen nu de weerstand van Jonk wegvalt, zeker omdat die weerstand al heel lang weg was door het niet aanschuiven van Jonk.
Al met al gewoon een hele vervelende situatie waar Ajax een man kwijt raakt die je eigenlijk zou moeten koesteren. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Trustfull kan ik trouwens best in mee gaan Nenam. |
|
|
|