|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
En de oorlog is nog lang niet voorbij!!!! Stelletje KLEUTERS!!!!
NIETS IS BELANGRIJKER DAN AJAX!!!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 10 november 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ten Cate mag van mij ook het proberen...... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: again; ik wil niet weer op 1 goal het kampioenschap mis lopen hoor graaf dan de generaal dan maar weer op,met onze onvergeetelijke goede beul bob haarms
trouwens voorwie zijn bankje heeft verbrand heeft nog wat te goed van mij (maar dat terzijde)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ajax heeft iemand nodig die de boel kan leiden, nu lijkt het er meer op dat er meer kapiteins op het schip staan. Dat gaat op de lange termijn altijd voor problemen zorgen. Wat ik niet begrijp is dat er zo weinig sturing is. En ook dat men Jonk zijn gedrag zolang heeft gedoogd. Daaruit kun je herleiden hoe slecht de communicatie is binnen Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 02:48 schreef Bobby1972 het volgende:Ajax heeft iemand nodig die de boel kan leiden, nu lijkt het er meer op dat er meer kapiteins op het schip staan. Dat gaat op de lange termijn altijd voor problemen zorgen. Wat ik niet begrijp is dat er zo weinig sturing is. En ook dat men Jonk zijn gedrag zolang heeft gedoogd. Daaruit kun je herleiden hoe slecht de communicatie is binnen Ajax. sorry hoor bobby1972 je moet de boel niet gaan verdraaien,met zolang gedrag hebben gedoogd van jonk,de andere hebben de visie cruyff (jonk ) verloogend en daaarbij komt een bank directeurtje (oud) ineens om de hoek (collee) met andere afvalligen om heel de visie tengronde te richten om hem te ontslaan vergeet niet waardoor en hoe de revolutie (fluwelen) is ontstaan en zie aan de jeugd hoe het ajax spel behoort te zijn,,,,dat staat lijnrecht tegenover hoe er momenteel wordt gespeeld (al jaren wordt gespeeld ,,daar doen we de laatste 2 kampioenschappen ook bij en dan hebben we het nog niet eens over europees) ,,en qua kapiteins haha er is geen een kapitein,,ajax is al jaren stuurloos.,, door afvalligen,,,,verdwaald,,,,meerdere koppen gaan rollen,,wat helemaal niet nodig had hoeven wezen als ieder naar behoren zijn taak of functie had uitgeoefend ja misschien een beetje naief van cruyff,,omdat het bij barcelona wel gelijk goed ging,en daar zat hij erboven op,en hier gaf hij het vertrouwen aan mensen die het vertrouwen beschaamd hebben,,
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Jonk heeft aangekondigd zich te willen verzetten tegen een ontslag, eventueel tot aan de rechter. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Zie de Telegraaf van vandaag:
Jonk wil blijven zitten
Wim Jonk (49) is niet van plan bij Ajax te vertrekken. Het hoofd opleidingen vecht zijn door de club aangekondigde vertrek aan. Plan Cruijff is door iedereen omarmd. Daar was een revolutie voor nodig. Nu trekken ze hun handen er vanaf, maar ik blijf strijden voor deze visie.
Desnoods via de rechter, zegt de ex-international in zijn huis in Volendam. Als Ajax echt van mening is dat ik ben ontslagen, dan verzet ik me daartegen, aldus Jonk, die maandag naar eigen zeggen een vreemd onderhoud had met Dolf Collee (algemeen directeur, red.) en directeur externe relaties Edwin van der Sar.
veel meer hier |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Is het vreemd dat wat Jonk zegt ook precies hetgeen is wat ik denk wat fout gaat bij Ajax? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Jonk is eigenlijk de enige in het TH die weinig tot geen gewin heeft bij wat er bij Ajax 1 gebeurt. Overmars zijn bonus wordt mede bepaald door resultaten van Ajax 1. De Boer wordt afgerekend op resultaten. Jonk is de enige die vanuit De Toekomst spreekt maw die de jeugd vertegenwoordigd. Die verhoudingen zijn totaal scheef. Jonk is er naar mijn mening op een vieze manier uit gewerk en in een eerder stadium buienspel gezet. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Wat ik jammer vind dat ik niet een intervieuw lees van v/d Sar wat en waarom het allemaal gaat,het is allemaal oppervlakkig en v/d Sar hoort in zijn functie duidelijkheid te scheppen en daar wacht ik eigenlijk op, mocht dat er niet komen dan kan hij van mij ook verdwijnen dan is hij niet geschikt voor deze functie als voorzitter van het techn/hart. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Als onderstaand verhaal waar is, en daar heb ik sterk het vermoeden van ondanks dat ie blijkbaar in zijn eentje strijd.. Dan mag van mij de rest van de directie het TH en de technische staf op staande voet worden ontslagen..
Samen voor de rechter vechten voor het plan Cruijf en daar dan eigenlijk direct afstand van nemen en het anders gaan invullen.. Nee sorry, dat is een messensteek in de rug van onze nummer 14 en als dat de reden is dat het plan mislukt, moet men afscheid nemen van alle mensen die niet mee willen in de trein..
Ook het stukje van afscheiding en functie omschrijvingen zoals hij dat aangeeft klinkt echt niet meer dan logisch..
"Wim Jonk streed aan de zijde van onder meer Frank de Boer, Marc Overmars, Edwin van der Sar en Dennis Bergkamp voor de rechter voor het invoeren van het Plan Cruijff bij Ajax. Nu liggen de strijdmakkers van weleer met elkaar overhoop.
Jonk werd dinsdag ontslagen. Het hoofd jeugdopleidingen weigert echter te vertrekken en stelt dat de overigen te veel van het Plan Cruijff zijn afgestapt. "Ik snap de vraag wel hoe vijf volwassenen, ook nog eens oud-ploeggenoten die voor de implementatie van het Plan Cruijff samen voor de rechter hebben gestaan, niet volwassen genoeg zijn om te kunnen samenwerken", zegt Jonk in De Telegraaf.
De 49-jarige oud-voetballer vond al tijden dat de leden van het technische hart in elkaars domein werkten en opperde een betere afkadering. "In elke organisatie heb je spelregels nodig. Als die niet goed zijn, krijg je problemen. Dus ik heb gezegd: kom nou met een omschrijving van de verantwoordelijkheden en bevoegdheden. Niet alleen die van mij, maar van iedereen."
"Zo weet je waar je alleen en gezamenlijk verantwoordelijk voor bent. Als je dat goed hebt afgetimmerd, dan kan het niet onduidelijk zijn. Via Johan Cruijff kreeg ik het advies van Tscheu La Ling, met een concrete oplossing, onder ogen. Als dat wordt gevolgd, schuif ik direct weer aan. Maar de oplossing van Dolf (Collee, red.) en Edwin (van der Sar, red.) bleek zo in strijd met het Plan Cruijff en het advies van Ling dat ik die niet kon accepteren, aldus Jonk.
"Het was het oude liedje, waarin een drie-tegen-één-situatie werd gecreëerd. En er kwam ineens een technisch directeur bij, wat volgens het Plan Cruijff juist niét kon. Daar hebben we nota bene tegen gevochten in de rechtszaal. Andere mensen (Frank de Boer, Marc Overmars, Dennis Bergkamp en Van der Sar, red.) die niet of nauwelijks betrokken zijn bij de jeugd, zouden weer over mijn toko kunnen beslissen. Nu wordt er door Dolf aangegeven dat ik aanvullende eisen zou hebben gesteld. Maar ik vroeg alleen om het naleven van het Plan Cruijff. Niets meer en niets minder", aldus Jonk."
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 november 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat Jonk nu zegt is exact dus wat ik al dacht. Zou dit enorm erg vinden als hij degene is die weg word gestuurd. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 10:31 schreef Loetje het volgende:Wat Jonk nu zegt is exact dus wat ik al dacht. Zou dit enorm erg vinden als hij degene is die weg word gestuurd. Vriend. Precies mijn idee. Jonk is eruit gewerk. Niks meer en niks minder |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daar lijkt het verdomd veel op..
Overigens vind ik het bewonderingswaardig dat hij zo blijft vechten voor het plan als dat hij doet..
En wat ik al eerder zei, als dit daadwerkelijk waar is, mag van mij iedere betrokkene die het plan tegen werkt vandaag op staande voet ontslagen worden. En als dat betekend dat een deel van de technische staf daarbij ook ontslagen wordt, so be it..
Het gaat ook niet lang meer duren alvorens de supporters van zich gaan laten horen..
Kerel wat kan ik hier verschrikkelijk waad over worden zeg.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Ik heb zelf ook het gevoel het verhaal van Jonk te geloven. Wat ik wel weer typisch vind is het feit dat het dus al een heel tijdje speelt. Ling is op een moment binnen gehaald door Cruijff om de gemoederen te sussen en weer op 1 lijn te krijgen. Hij had er toen ook zelf werk van kunnen maken en hun op de feiten drukken wat er misging, want dat weet hij heus wel. Ling weg, Jonk weg en de baan is vrij en niemand die er iets tegen doet. Als dit verhaal dus echt waar is, neem ik het Cruijff persoonlijk kwalijk dat hij hier niets van heeft bekend gemaakt nadat hun acties niet veranderden. Vanaf het begin heb ik al gezegd dat wanneer je zo'n revolutie in gang zet, dat je er zelf ook persoonlijk bij betrokken moet blijven en niet vanaf afstand in je kapitale villa. Het is nu te laat voor hem vanwege de gezondheid, maar dat doet niets af aan het feit dat hij zelf verzaakt heeft om het te laten worden zoals het nu is. In feite is er dus qua eigen succes (lees portemonnee) bij de huidige directie niets veranderd. De Boer zal denk ik na dit seizoen zijn biezen pakken (wat mij betreft min. 2 seizoenen te laat) Dan zal ook hij zich er niet meer druk over hoeven maken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 11:31 schreef Peterhs het volgende:Ik heb zelf ook het gevoel het verhaal van Jonk te geloven. Wat ik wel weer typisch vind is het feit dat het dus al een heel tijdje speelt. Ling is op een moment binnen gehaald door Cruijff om de gemoederen te sussen en weer op 1 lijn te krijgen. Hij had er toen ook zelf werk van kunnen maken en hun op de feiten drukken wat er misging, want dat weet hij heus wel. Ling weg, Jonk weg en de baan is vrij en niemand die er iets tegen doet. Als dit verhaal dus echt waar is, neem ik het Cruijff persoonlijk kwalijk dat hij hier niets van heeft bekend gemaakt nadat hun acties niet veranderden. Vanaf het begin heb ik al gezegd dat wanneer je zo'n revolutie in gang zet, dat je er zelf ook persoonlijk bij betrokken moet blijven en niet vanaf afstand in je kapitale villa. Het is nu te laat voor hem vanwege de gezondheid, maar dat doet niets af aan het feit dat hij zelf verzaakt heeft om het te laten worden zoals het nu is. In feite is er dus qua eigen succes (lees portemonnee) bij de huidige directie niets veranderd. De Boer zal denk ik na dit seizoen zijn biezen pakken (wat mij betreft min. 2 seizoenen te laat) Dan zal ook hij zich er niet meer druk over hoeven maken. Volgens mij heeft JC de laatste tijd wel iets anders aan zijn hoofd dan Ajax.. Nu weet ik niet hoe lang dat precies speelt, maar ik denk niet dat JC met Ling bezig is geweest in de tijd dat die er liep..
Overigens had ik nog helemaal niet aan Ling gedacht, maar ook die blijkt naar mijn idee dus slachtoffer van dit verhaal simpelweg omdat hij wel het plan Cruijff zou beoordelen en daar een rapport over zou maken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 11:02 schreef remco k het volgende:[..] Daar lijkt het verdomd veel op.. Overigens vind ik het bewonderingswaardig dat hij zo blijft vechten voor het plan als dat hij doet.. En wat ik al eerder zei, als dit daadwerkelijk waar is, mag van mij iedere betrokkene die het plan tegen werkt vandaag op staande voet ontslagen worden. En als dat betekend dat een deel van de technische staf daarbij ook ontslagen wordt, so be it.. Het gaat ook niet lang meer duren alvorens de supporters van zich gaan laten horen.. Kerel wat kan ik hier verschrikkelijk waad over worden zeg.. Daarom geloof ik Jonk. Waarom blijven strijden als je weet je fout zit? Tijd voor revolutie 2 zullen we maar zeggen. Molenaar een idee. Van Duivenbode doorschuiven? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 11:44 schreef remco k het volgende:[..] 1/ Volgens mij heeft JC de laatste tijd wel iets anders aan zijn hoofd dan Ajax.. Nu weet ik niet hoe lang dat precies speelt, maar ik denk niet dat JC met Ling bezig is geweest in de tijd dat die er liep.. 2/ Overigens had ik nog helemaal niet aan Ling gedacht, maar ook die blijkt naar mijn idee dus slachtoffer van dit verhaal simpelweg omdat hij wel het plan Cruijff zou beoordelen en daar een rapport over zou maken. 1/ Met alle respect betreft wat hij heeft, maar ik zei niet voor niets vanaf het begin. Nu moeten we niet met zijn allen gaan doen dat hij niets kon doen vanwege de ziekte die recent pas is ontdekt. Volgens mij draaien we al 4,5 seizoen onder de 'fluwelen revolutie'
2/ Dat zal heel goed kunnen, maar ook daardoor had C kunnen weten hoe de vork in de steel steekt toen dat gebeurde. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 12:05 schreef Peterhs het volgende:[..] 1/ Met alle respect betreft wat hij heeft, maar ik zei niet voor niets vanaf het begin. Nu moeten we niet met zijn allen gaan doen dat hij niets kon doen vanwege de ziekte die recent pas is ontdekt. Volgens mij draaien we al 4,5 seizoen onder de 'fluwelen revolutie' 2/ Dat zal heel goed kunnen, maar ook daardoor had C kunnen weten hoe de vork in de steel steekt toen dat gebeurde. Wat wij niet weten is wat er is gebeurt achter de schermen..
En als je door een man of tien die je zelf naar voren hebt geschoven op deze manier in je rug gestoken wordt. Wat valt er dan nog over om voor te vechten vraag ik me af?? |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 12:29 schreef remco k het volgende:[..] Wat wij niet weten is wat er is gebeurt achter de schermen.. En als je door een man of tien die je zelf naar voren hebt geschoven op deze manier in je rug gestoken wordt. Wat valt er dan nog over om voor te vechten vraag ik me af?? Ik heb alleen maar lof voor hem dat hij zo dapper is om het te doen. De meesten zijn simpele zielen en maken Jonk voor alles en nog wat uit, omdat ze zelf te simpel zijn om een verhaal van de andere kant te bekijken. Maar niet akkoord gaan met zijn ontslag is sowieso de juiste keuze. Dat is regel nummer 1 vanwege de uitkering. Daarnaast wil hij gewoon het publiek wakker maken dat het bestuur de boel doelbewust de boel verdraaid. Daarnaast weet hij dat hij ze ook financieel nu een poot uitdraait, maar dit zal niet de reden zijn, want hij wil denk ik liever doen waar ie goed bezig mee was. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik zei eerder al dat er geen leider is, Keizer zegt vandaag exact hetzelfde:
'Het grote probleem is dat bij Ajax twintig mensen rondlopen, in allerlei functies, die allemaal in bepaalde mate macht hebben', zegt Keizer. 'Twintig! Een bestuursraad, rvc en dagelijks leiding. In de praktijk zijn het allemaal uitvoerders. Dat is niet erg, als je daarboven maar één sterke leider hebt. Maar die baas is er niet, en dus verandert de club in een duiventil.'
Keizer spaart niemand en geeft onder meer zijn mening over de jeugdopleiding, het technisch hart, het povere spel van het eerste elftal en de fluwelen revolutie. 'Johan Cruijff en ik denken over heel veel dingen hetzelfde, maar op dit vlak verschillen wij fundamenteel van mening: Johan stelt mensen aan op basis van loyaliteit, terwijl ik vind dat kwaliteit doorslaggevend moet zijn.'
'Door de ziekte is alles veranderd, maar vooral in het begin had Johan veel vaker in Amsterdam moeten zijn. De bedoeling aanvankelijk was één keer per maand, maar dat is er nooit van gekomen. Johan heeft aangegeven hoe hij het wil, en anderen zouden het uitvoeren. Daar is het hopeloos misgegaan. De rvc, directie en bestuursraad hebben destijds aangegeven er honderd procent achter te staan en het uit te voeren, maar hebben gewoon anders gehandeld.' |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik roep ook al jaren dat je mensen niet moet aannemen op hun verleden bij Ajax. maar dat je voor iedere positie iemand moet aanstellen die direct kan voldoen aan de functie. En los daarvan het meest vakbekwaam is op die functie. Nu wordt Ajax geleid door een klaverjas club van oud Ajax spelers. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
En Jonk is zeker een held, want hij staat ten minste ergens voor en hij loop er niet voor weg. Van mij mogen ze de rest ontstaan en hem hoofdtrainer maken. Laat het maar een rechtszaak worden, en laat Ajax maar mooi betalen voor Jonk! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 19:59 schreef Bobby1972 het volgende:Ik roep ook al jaren dat je mensen niet moet aannemen op hun verleden bij Ajax. maar dat je voor iedere positie iemand moet aanstellen die direct kan voldoen aan de functie. En los daarvan het meest vakbekwaam is op die functie. Nu wordt Ajax geleid door een klaverjas club van oud Ajax spelers. Het probleem zit hem volgens mij niet in de jongens die er zitten. Maar in de leiding die hun nu aanstuurt. Ik denk dat de kaders waarbinnen gewerkt moet worden niet goed zijn afgeschermd en dat de functieomschrijvingen met bevoegdheden gewoon niet duidelijk aanwezig is. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 21:07 schreef remco k het volgende:[..] Het probleem zit hem volgens mij niet in de jongens die er zitten. Maar in de leiding die hun nu aanstuurt. Ik denk dat de kaders waarbinnen gewerkt moet worden niet goed zijn afgeschermd en dat de functieomschrijvingen met bevoegdheden gewoon niet duidelijk aanwezig is. Slappe reactie als ik zo vrij mag zijn. Er zitten nu allemaal galbakken bin Ajax die er alleen voor hun eigen ego zitten. De enige die lijn JC volgde hebben ze eruit gerot. Overmars laat bevriende bedrijven klussen op de toekomst doen. Sar moet nog steeds een handje vasthouden van Collee. Er heeft nog niemand in de pers gereageerd vanuit Ajax oogpunt. Er is geen leiding. Ze zitten daar alleen voor zichzelf. Sorry het hele zaakje stinkt aan alle kanten en ze mogen van mij allemaal oprotten en Jonk weer terug. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Nee dat mag je niet..... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Heb ik het toch gedaan :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehehe is goed man...van jou kan ik het hebben ;-) |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wat een kut topic eigenlijk! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 19:56 schreef Bobby1972 het volgende:Ik zei eerder al dat er geen leider is, Keizer zegt vandaag exact hetzelfde: 'Het grote probleem is dat bij Ajax twintig mensen rondlopen, in allerlei functies, die allemaal in bepaalde mate macht hebben', zegt Keizer. 'Twintig! Een bestuursraad, rvc en dagelijks leiding. In de praktijk zijn het allemaal uitvoerders. Dat is niet erg, als je daarboven maar één sterke leider hebt. Maar die baas is er niet, en dus verandert de club in een duiventil.' Keizer spaart niemand en geeft onder meer zijn mening over de jeugdopleiding, het technisch hart, het povere spel van het eerste elftal en de fluwelen revolutie. 'Johan Cruijff en ik denken over heel veel dingen hetzelfde, maar op dit vlak verschillen wij fundamenteel van mening: Johan stelt mensen aan op basis van loyaliteit, terwijl ik vind dat kwaliteit doorslaggevend moet zijn.' 'Door de ziekte is alles veranderd, maar vooral in het begin had Johan veel vaker in Amsterdam moeten zijn. De bedoeling aanvankelijk was één keer per maand, maar dat is er nooit van gekomen. Johan heeft aangegeven hoe hij het wil, en anderen zouden het uitvoeren. Daar is het hopeloos misgegaan. De rvc, directie en bestuursraad hebben destijds aangegeven er honderd procent achter te staan en het uit te voeren, maar hebben gewoon anders gehandeld.' ik dacht dat ik je daar al afgelopen nacht antw op gegeven had,,was er maar loyaliteit en kwaliteit is er wel, maar verkeerd uitgevoerd,,,,en dan nog die kut voorin de breedte aankopen ook nog!!,,jonk heeft gelijk punt en gelukkig vecht hij het aan |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: ga wel over het welzijn van ajax niet geheel onbelangrijk |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Welnee man is een fase..... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: ja zoals zovele,maar hier hangt toch de toekomst van af en ajax 1 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: ...die is er niet, tenzij die bubble in de UK klapt |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: ja dat ook,,maar toch..... en dat zien ik voorlopig niet gebeuren ,,het wordt vooralsnog alleen maar gekker en dat benen we niet meer bij
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 11 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Stel je voor..... Er is een volkswagen monteur die zijn levenslang Volkswagens repareert en in rijd. Na zijn actieve loopbaan halen we hem in de directie want hij kent het product en werkwijze als geen ander....gaat het niet worden
Ajax en Cruijff willen graag oud Ajacieden in de club...niks mis mee Overmars en van der Sar, Bergkamp en Jonk kunnen hun kinderen 300 jaar laten studeren ze hebben doekoes zat....maar hebben Ajax niet groot gemaakt alleen maar van geprofiteerd.
Ik denk dat je meer heb aan jongens als Rep en Krol...Neeskens en Swart...Hulshof en Keizer...mannen die het grote schip met geld net niet mee hebben gekregen maar wel een echte Ajax hart inzit |
|
|
|
|
enough
|
|
|
ten eerste denk ik dat ajax bij ieder in hun hart zit,,en raar gezegd ik denk dat cruyff meer gehad heeft aan keizer dan andersom,,waarom zitten deze grootheden niet op ene lijn?,,egootjes zijn bijdeze namen niet aan de orde,voetballen is anders dan zaken doen met elkaar,,ze zijn ook al onafhankelijk het gaat om afspraken en loyaliteit ,,meer niet |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik denk dat Ajax het zwaar gaat krijgen wanneer ze Jonk niet binnenboord kunnen houden. En hij het op een rechtszaak laat aankomen. Wanneer de supporters zich achter Jonk gaan opstellen wordt het pas echt oorlog. Ik ben benieuwd hoe ze dit willen gaan oplossen.
"Keje Molenaar heeft goede hoop dat het conflict tussen Ajax en Wim Jonk niet uitloopt op moddergooien en dat een gang naar de rechtbank voorkomen kan worden. Dat zegt de oud-speler, die als advocaat betrokken was bij de Fluwelen Revolutie in Amsterdam, tegen FOX Sports.
Jonk werd begin deze week ontslagen als hoofd jeugdopleidingen, maar weigert te vertrekken. "Ik denk nog steeds dat het chique is op te lossen", zegt Molenaar. "Dat er niet met modder gegooid gaat worden en dat we zeker niet opnieuw de gang naar de rechtbank maken."
Molenaar vindt het onbegrijpelijk dat Jonk moet vertrekken. Zeker omdat Jonk claimt dat hij als enige van het technische hart het Plan Cruijff nog wilde uitvoeren. "Als dat het geval is, dan begrijp ik helemaal niet dat Wim de wacht is aangezet. Dan is het helemaal een brevet van onvermogen van de raad van commissarissen en de andere mensen die daar rondlopen."
Molenaar denkt dat Jonk niet alleen staat in zijn strijd. "Wim is geen eenling. Ik heb begrepen dat het plan op de Toekomst wel is uitgerold en wordt nageleefd. Maar aan de overkant in de Arena, in het professionele gedeelte, wordt er kennelijk toch een beetje het handje gelicht. En dat is niet de bedoeling."
Molenaar is als advocaat ook niet gek wanneer hij deze uitspraak durft te doen. Hij zal zich ook realiseren dat het anders wel eens problemen kan geven voor de andere mensen binnen Ajax. Ben benieuwd wat het standpunt zal zijn van de supporters. En wat dit voor invloed kan hebben op de situatie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Cruijff volledig achter Jonk
Johan Cruijff verwacht morgen tijdens de aandeelhoudersvergadering van Ajax actie van de bestuursraad, die de commissarissen tot de orde moet roepen. Als de rvc toestaat dat de club verder op drift raakt en zich niet houdt aan gemaakte afspraken op voetbaltechnisch gebied, hoort de toezichthouder in te grijpen.
Johan Cruijff is niet geïnformeerd over het afstoten van Wim Jonk door de directie van Ajax. Het hoofd opleidingen was binnen de club de meest trouwe volgeling van de technische visie van het 68-jarige clubicoon. Ik heb niets van de rvc, niets van het bestuur en niets van de directie vernomen.
Het laatste contact was een paar weken geleden met commissaris Leo van Wijk. Cruijff: Toen hebben we samen met Tscheu La Ling (adviseur van Ajax, red.) het rapport van Tscheu doorgenomen. Leo heeft ons toen een hand gegeven en gezegd dat het plan zou worden uitgevoerd.
Meer in de Telegraaf van vandaag (link naar volledig artikel nog niet beschikbaar) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Marc is van mij de eerste die op mag rotten! Bevriende bedrijven die klussen doen, aankopen die niet voldoen aan eisen Cruijff/Jonk. Zit daardoor ook nog eens zijn zakken te vullen met bonussen. Leeft plan Cruijff niet na en pest de enige weg die wel wil gaan voor eigen jeugd en aankopen van betere kwaliteit. Marc is dus 1 van de oorzaken dat het spel niet beter wordt. Als voetballer heb ik Marc hoogzitten voor deze functie is hij niet geschikt!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Rvc Ajax moet opstappen
Oud-Ajacieden met ervaring in het bedrijfsleven menen dat de raad van commissarissen bij de Amsterdamse club heeft gefaald en verantwoordelijk is voor het schromelijke gebrek aan leiding. Niet Wim Jonk of Johan Cruijff moet opstappen, maar de commissarissen.
De uitspraak is van ex-Ajacied en voormalig scout Peter Boeve, die van zijn hart geen moordkuil maakt. Zijn club Ajax staat in de brand en dat doet alle Ajacieden pijn. Het verbaast hem dat mensen met enorme ervaring in het bedrijfsleven, die nu de rvc vormen, de boel zo in het honderd hebben laten lopen.
Hij leest dat commissarissen willen bijtekenen, maar daar kan wat hem betreft geen sprake van zijn. In de bedrijven waar ze werkten zouden ze allang hebben ingegrepen. Bij Ajax hadden ze ook hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Als je plannen maakt moeten taken en bevoegdheden vastliggen. Ben je het daar niet mee eens, dan communiceer je. Gebeurt dat niet, dan moet er vanuit de top worden ingegrepen, zegt Boeve.
Volgens de oud-prof is het zonde wanneer alle kennis en kunde, die er binnen Ajax én op De Toekomst aanwezig is, niet wordt gekoppeld. Er moet een opening zijn. Het gaat om het dna van Ajax. We hebben met zn allen destijds gesteld dat verdergaan op de weg die werd bewandeld achteruitgang betekende. Dankzij Johan Cruijff kwamen er vernieuwende ideeën. Toonaangevend voetbal spelen, de bal in de ploeg maar niet achterin. Vooruit voetballen. Daar sta ik nog steeds voor en dus sta ik ook nog achter zijn visie.
Boeve heeft midden in de club gestaan en zou dat nog willen. Hij durft binnen Ajax mensen aan te spreken op hun tekortkomingen in de hoop dat ze er iets mee doen. Maar er heerst in zijn ogen een cultuur waarbij critici als een bedreiging worden gezien. Als jij meer weet dan ik, ben je een gevaar; zo wordt er gedacht. Maar Ajax gaat door je bloed, je wil de club alleen maar helpen.
Het doet hem pijn dat er na de revolutie geen evolutie is gecreëerd. Dan komt de volgende revolutie eraan, met nóg meer slachtoffers. Als mensen, die inmiddels opgeleid zijn, nog steeds geen leiding kunnen geven moet er vanuit de top worden gezorgd dat ze met elkaar gaan praten. Wim Jonk mag niet verloren gaan voor Ajax. Dat is een kundige trainer die de plannen van Cruijff begrijpt. Bron |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 06:59 schreef Hummel10 het volgende:Marc is van mij de eerste die op mag rotten! Bevriende bedrijven die klussen doen, aankopen die niet voldoen aan eisen Cruijff/Jonk. Zit daardoor ook nog eens zijn zakken te vullen met bonussen. Leeft plan Cruijff niet na en pest de enige weg die wel wil gaan voor eigen jeugd en aankopen van betere kwaliteit. Marc is dus 1 van de oorzaken dat het spel niet beter wordt. Als voetballer heb ik Marc hoogzitten voor deze functie is hij niet geschikt!! +14 |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
macht is blijkbaar voor velen moeilijk te beheersen.
Cruijff misbruiken om een belangrijke functie bij onze mooie club te krijgen om dan vervolgens een mes in zijn rug te steken!
Schandalig! !!!
Kan iemand mij de toegevoegde waarde van Overmars tonen? Een briljante actie van hem? ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 21:17 schreef Brandje het volgende:[..] Slappe reactie als ik zo vrij mag zijn. Er zitten nu allemaal galbakken bin Ajax die er alleen voor hun eigen ego zitten. De enige die lijn JC volgde hebben ze eruit gerot. Overmars laat bevriende bedrijven klussen op de toekomst doen. Sar moet nog steeds een handje vasthouden van Collee. Er heeft nog niemand in de pers gereageerd vanuit Ajax oogpunt. Er is geen leiding. Ze zitten daar alleen voor zichzelf. Sorry het hele zaakje stinkt aan alle kanten en ze mogen van mij allemaal oprotten en Jonk weer terug. Volgens mij heb ik al gezegd dat al die gasten van mij mogen opzouten inclusief de technische staf als die dezelfde lijn hanteren als een groot ander deel van de club.. Dus waarom zou ik in iedere reactie zo hard moeten zijn, dat heeft niet zo veel nut.. Ik geef enkel aan hoe ik denk dat het zo ver heeft kunnen komen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Johan Cruijff baalt ervan dat de directie en raad van commissarissen van Ajax de gemaakte afspraken niet zijn nagekomen. De voormalige nummer veertien schakelde Tscheu La Ling in om de situatie in kaart te brengen.
"Om niet meteen weer heibel te maken wilde ik dat een ander dit zou bekijken", vertelt Cruijff in De Telegraaf. "Daarom heb ik Ling gevraagd, omdat hij niet alleen verstand van voetbal heeft, maar ook van hoe je een voetbalbedrijf moet runnen. Hij heeft een uitstekend rapport samengesteld en daar was de rvc het ook over eens. Om daarna toch een andere weg in te slaan. Tscheu is iemand die je niet moet flikken, dan is hij weg. Dat is ook gebeurd."
Cruijff, die zich achter Wim Jonk heeft geschaard, legt uit: "Ik zeg al twee jaar hetzelfde, ook toen we kampioen werden. Ik heb de commissarissen daar vaker op aangesproken. De directie en de rvc moeten het plan uitvoeren, het technisch hart helpen en de boel bewaken. Daarvoor zitten zij er. Maar dat is allemaal niet gebeurd."
Zo wijkt de invulling van het technisch hart sterk af van het advies van Cruijff, die nauwelijks nog contact heeft met Edwin van der Sar, Marc Overmars en Dennis Bergkamp. "De enige die regelmatig belt is Jonk. Die beseft ook dat het op De Toekomst allemaal beter kan, maar hij is wel bezig om veranderingen door te voeren zoals die zijn afgesproken."
"Dat gaat steeds meer de goede kant op", vervolgt het 68-jarige clubicoon, die met longkanker kampt. "Nu zie je uitstekende spelers doorkomen, die wekelijks de beste zijn en zelfs al in Oranje spelen. Ook de A1 speelt zoals het hoort en met de pupillen zijn we weer terug naar het straatvoetbal gegaan. Daar heb ik gewoon een goed gevoel bij."
Kortom, het plan Cruijff heeft eigenlijk nooit echt doorgang gevonden..
In mijn optiek vandaag nog alle verantwoordelijke mensen op staande voet ontslaan, inclusief de technische staf..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Oud-speler biedt zich aan bij onrustig Ajax: 'Daar wil ik best bij helpen' Donderdag, 12 november 2015 om 09:11 /
Keje Molenaar wil proberen om iedereen binnen Ajax weer op één lijn te krijgen. De advocaat, oud-speler van de Amsterdamse club, stelt zich naar eigen zeggen gratis beschikbaar om met een organisatiedeskundige zo snel mogelijk het geschil op de werkvloer uit de wereld te helpen. Hij vindt de huidige situatie 'ontzettend zonde'.
Molenaar was net als Wim Jonk in 2011 betrokken bij het opstellen van het Plan Cruijff. Hij ziet het ontslag van hoofd jeugdopleiding met lede ogen aan. "Wat er nu gebeurt is zo ontzettend zonde. Ik dacht juist dat we op de goede weg waren. Zeker op De Toekomst", zegt Molenaar in De Telegraaf. De oorsprong van het conflict is een gebrek aan taakverdeling, zo stelt Molenaar, die van mening is dat in bepaalde situaties een meerderheid helemaal niet kan beslissen.
"In sommige gevallen moet er één man, op zijn terrein, verantwoordelijkheid dragen." Molenaar stelt dat het plan van Johan Cruijff leidend moet blijven. "Hij heeft slechts een doel voor ogen: de mensen vermaken op de tribunes, zoals hij ook als speler deed". zo benadrukt de advocaat in het dagblad. "Als Wim Jonk dan stelt dat we ons op dat plan moeten richten, heeft hij een punt. Het is alleen een kwestie van elkaar ruimte laten. Daar wil ik best bij helpen." |
|
|
|
|
|