|
|
remco k
|
|
|
Gelijk doen zou ik zeggen.. |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
Als nu het publiek en met name in het stadion zich nog even laat gelden... Spandoeken, spreekkoren, rug toe keren voor het bestuur en de leiding. Dan kan het geen houdbare situatie meer zijn voor Overmars, Sar, Bergkamp en de Boer. Opruimen die hele kolerezooi en de RVC erbij. De mensen die nu komen en zich aanbieden om de juiste weg te bewandelen meteen op de juiste plaatsen zetten. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik hoop nu dat de supporters ook achter Jonk en Cruijff gaan staan. Dan zullen de mensen bewust worden dat hun macht niet zoveel voorstelt. En dat wij niet op hen zitten te wachten.
Een grote schoonmaak zou ik persoonlijk graag willen zien. Ik geef dit al jaren aan en nu zou dat ineens zomaar kunnen. Jonk staat met de dag sterker en de mensen die zich tegen hem keren staan steeds zwakker. Dat moeten we alleen maar toejuichen!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 12:31 schreef Peterhs het volgende:Als nu het publiek en met name in het stadion zich nog even laat gelden... Spandoeken, spreekkoren, rug toe keren voor het bestuur en de leiding. Dan kan het geen houdbare situatie meer zijn voor Overmars, Sar, Bergkamp en de Boer. Opruimen die hele kolerezooi en de RVC erbij. De mensen die nu komen en zich aanbieden om de juiste weg te bewandelen meteen op de juiste plaatsen zetten. Ik zie diverse mensen ook graag vertrekken. Nu is het tijd dat de supporters zich laten zien en dat zij niet langer met zich laten sollen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Wat je weg stuurt zijn wel Ajacieden toch |
|
|
|
|
Peterhs
|
|
|
quote: Maar geen Ajacieden die op dit moment het beste met de club voorhebben aangezien ze zich niet aan de plannen houden. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op donderdag 09 april 2015 - 10:50 schreef remco k het volgende:[..] Je begint over het droombeeld van Cruijf, daarna zeggen dat je dat niet alleen met jeugdspelers red. Toen ben ik maar gestopt met lezen. Er staat namelijk helemaal nergens dat het beleid Cruijff met alleen jeugdspelers wil werken. Dat is volkomen onzin. Helemaal eens Remco!
Jeugdopleiding moet trachten op iedere positie een Europese topspeler op te hoesten. Voor die posities waar dit niet lukt zou een externe versterking gehaald moeten worden. Maar dan alleen als deze per direct een kwalitatieve versterking is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2015 door Stanley -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Iemand waar van je zeker weet dit is echt een echte versterking dat zijn meestal alleen de toppers en die zijn onbetaalbaar,dus moet je het zoeken bij de jonge spelers waarvan je denkt/hoopt dat het een topper wordt types als Sinkgraven/Propper/Hakim/Zivkovic/enz |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Vandaag is Jonk weer begonnen met zijn werk. Het lijkt mij niet dat hij akkoord gaat met de vertrek regeling. En dan wordt het echt oorlog. En dan wil ik wel eens zien wie er aan het langste eind gaat trekken. Ik hoop dat de supporters zijn en Cruijff zijn kant zullen kiezen. Dan lost het probleem zich vanzelf op!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 15:14 schreef p111 het volgende:Iemand waar van je zeker weet dit is echt een echte versterking dat zijn meestal alleen de toppers en die zijn onbetaalbaar,dus moet je het zoeken bij de jonge spelers waarvan je denkt/hoopt dat het een topper wordt types als Sinkgraven/Propper/Hakim/Zivkovic/enz Dan moet je ook nog zoeken in de vijver Guardado ok is geen absolute top maar wel sterker dan breedte aankopen. Ajax heeft met die breedte aankopen aardig wat geld weggegooid. Spelers als Duarte,Zimling, Sanogo ect. Dat moet je niet meer willen. Dat is ook wat Cruijff en Jonk aangeven. Ik roep dit ook al veel langer en hopelijk komen we daar nu ook een keer. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
De mensen die de verkeerde beslissingen genomen hebben horen niet bij Ajax thuis. Zorg ervoor dat zij Ajax verlaten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 15:55 schreef Hummel10 het volgende:[..] Dan moet je ook nog zoeken in de vijver Guardado ok is geen absolute top maar wel sterker dan breedte aankopen. Ajax heeft met die breedte aankopen aardig wat geld weggegooid. Spelers als Duarte,Zimling, Sanogo ect. Dat moet je niet meer willen. Dat is ook wat Cruijff en Jonk aangeven. Ik roep dit ook al veel langer en hopelijk komen we daar nu ook een keer. Maar Hummel. De miskopen zoals Sana, Sanogo en Duarte wil helemaal niemand hier.. En iedereen is het er wel over eens dat ze beter moeten gaan scouten.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 17:53 schreef Bobby1972 het volgende:De mensen die de verkeerde beslissingen genomen hebben horen niet bij Ajax thuis. Zorg ervoor dat zij Ajax verlaten. Kan een schip zonder een goede kapitein optimaal varen?? Ik denk het niet.
Kan men dan de bemanning het kwalijk nemen dat het schip stuurloos is??
Mijn primaire reactie is ook dat alles maar moet oprotten wat daar zit wat het plan Cruijff omarmd heeft en het nu niet tot uitvoering brengt..
Maar zou het ook mogelijk zijn het tij te keren met de juiste controle... Betere af kadering van de funties en betere functie omschrijvingen in combinatie met de juiste bevoegdheden..
Ik weet daar overigens het antwoord niet op, maar het is wel iets dat bekeken moet worden.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ik roep al een paar jaar dat er een intern onderzoek nodig is naar het functioneren van de mensen die bij Ajax werkzaam zijn. Is niet gebeurd, en nu is het feitelijk te laat. Ik denk dat de mensen die nu bij Ajax werken moeilijk ineens op een andere manier en onder leiding van iemand kunnen en willen werken.
Persoonlijk zou ik ook nu graag een intern onderzoek willen laten uitvoeren om inzicht te krijgen wie nu verantwoordelijk is voor de genomen beslissingen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Ajax komt met update en legt schuld volledig bij 'weigerende' Jonk"
dan weet je het antwoord al, gaat hij niet mee akkoord. Dan zal er een rechtszaak komen en komen alle feiten naar boven. Wanneer daaruit blijkt dat de anderen zich daadwerkelijk te ver van Cruijff zijn ideeën hebben opgesteld, dan heeft Ajax echt een groot probleem! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 19:13 schreef Bobby1972 het volgende:Ik roep al een paar jaar dat er een intern onderzoek nodig is naar het functioneren van de mensen die bij Ajax werkzaam zijn. Is niet gebeurd, en nu is het feitelijk te laat. Ik denk dat de mensen die nu bij Ajax werken moeilijk ineens op een andere manier en onder leiding van iemand kunnen en willen werken. Persoonlijk zou ik ook nu graag een intern onderzoek willen laten uitvoeren om inzicht te krijgen wie nu verantwoordelijk is voor de genomen beslissingen. Dat is niet waar, het is namelijk wel gebeurt, dat is namelijk wat Ling gedaan heeft, die is er alleen klaarblijkelijk mee gestopt omdat ie tegengewerkt werd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 19:19 schreef Bobby1972 het volgende:"Ajax komt met update en legt schuld volledig bij 'weigerende' Jonk" dan weet je het antwoord al, gaat hij niet mee akkoord. Dan zal er een rechtszaak komen en komen alle feiten naar boven. Wanneer daaruit blijkt dat de anderen zich daadwerkelijk te ver van Cruijff zijn ideeën hebben opgesteld, dan heeft Ajax echt een groot probleem! Alle feiten zullen dan niet boven komen, net als de vorige keer zal er gewoon weer over en weer met modder gegooid gaan worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Waar ik nou weleens benieuwd naar ben is of er een journalist aan Bergkamp Overmars de Boer en vd Sar gaat vragen waarom ze zich niet aan het plan Cruijff willen houden?
Zeker omdat Cruijff zelf zegt dat er dus niet op die manier gewerkt wordt.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 19:19 schreef Bobby1972 het volgende:"Ajax komt met update en legt schuld volledig bij 'weigerende' Jonk" dan weet je het antwoord al, gaat hij niet mee akkoord. Dan zal er een rechtszaak komen en komen alle feiten naar boven. Wanneer daaruit blijkt dat de anderen zich daadwerkelijk te ver van Cruijff zijn ideeën hebben opgesteld, dan heeft Ajax echt een groot probleem! Ik weet niet welke banaan ze nou proberen recht te lullen maar ten eerste zijn 80% van de aankopen bankzitters geworden. Dus dat is al in strijdt met plan van JC. Ten tweede is Overmars nu gewoon een TD en die wilde we JUUST NIET meer hebben dus hoe kan deze kwibus dan beweren dat ze de lijn JC volgen??? In mijn ogen wordt alleen op De Toekomst de lijn JC gevolgd en zit de rest er alleen maar om er bij elkaar tot aan de schouder in te zitten. Opbokken met het hele zooitje. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 19:49 schreef remco k het volgende:Waar ik nou weleens benieuwd naar ben is of er een journalist aan Bergkamp Overmars de Boer en vd Sar gaat vragen waarom ze zich niet aan het plan Cruijff willen houden? Zeker omdat Cruijff zelf zegt dat er dus niet op die manier gewerkt wordt.. ja en niet zoals broer ronald komt met de opmerking dat frank ineens vervelende vragen moet gaan beantwoorden laten ze zich maar eens daarover uitspreken,,en geen kutverhaal aub |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Morgen weten we of Jonk het op een rechtszaak laat aankomen. Ik acht die kans heel groot. En dan komt er zeker nog meer naar boven. En aangezien dit meerdere mensen binnen Ajax aangaat, zal het ook zo van invloed kunnen zijn op het eerste. daarom moet je zien dat je op korte termijn weer rust en structuur krijgt.
Voor we zover zijn, zal er eerst nog wel met bakken modder worden gegooid. Slechte reclame voor een club als Ajax. Hiermee wordt wel steeds meer duidelijk dat de communicatie binnen Ajax heel slecht is. Wat ik al jaren roep. Uiteindelijk zullen er mensen moeten verdwijnen wil je weer rust in de tent krijgen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Maar Hummel. De miskopen zoals Sana, Sanogo en Duarte wil helemaal niemand hier.. En iedereen is het er wel over eens dat ze beter moeten gaan scouten.. Daarom blijft het toch triest dat zulke spelers steeds weer gehaald worden? |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 20:42 schreef enough het volgende:[..] ja en niet zoals broer ronald komt met de opmerking dat frank ineens vervelende vragen moet gaan beantwoorden laten ze zich maar eens daarover uitspreken,,en geen kutverhaal aub Ronald probeert gewoon Frank te beschermen met zijn verhaaltje.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: dat mag wel,maar nu is het tijd openheid en opheldering |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hahahaha heb je hem ook weer hoor 😁 |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Zorg dan ook dat je Ajax met een hoofdletter gaat schrijven als je het zo belangrijk vind... |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 11 november 2015 - 23:33 schreef enough het volgende:ten eerste denk ik dat ajax bij ieder in hun hart zit,,en raar gezegd ik denk dat cruyff meer gehad heeft aan keizer dan andersom,,waarom zitten deze grootheden niet op ene lijn?,,egootjes zijn bijdeze namen niet aan de orde,voetballen is anders dan zaken doen met elkaar,,ze zijn ook al onafhankelijk het gaat om afspraken en loyaliteit ,,meer niet Niet verkeerd bedoeld hoor, maar vind je het lastig om de juiste leestekens te gebruiken of heb je er gewoon geen zin in?
Je typt zo vreemd...
Twee komma's bijvoorbeeld,, is dat een bepaalde functie die ik nog niet heb geleerd?
Er staat ook dat je al vanaf 2013 lid bent hier....😑 Waar ben ie al die tijd geweest? Of had je toen nog een andere naam? |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 21:57 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Niet verkeerd bedoeld hoor, maar vind je het lastig om de juiste leestekens te gebruiken of heb je er gewoon geen zin in? Je typt zo vreemd... Twee komma's bijvoorbeeld,, is dat een bepaalde functie die ik nog niet heb geleerd? Er staat ook dat je al vanaf 2013 lid bent hier....😑 Waar ben ie al die tijd geweest? Of had je toen nog een andere naam? dat heb ik in een eerder stadium al uitgelegd voorheen was ik triplestar vanaf 2okt,ben ik hier weer,nadat ik 2jr verbannen was,ik had die nick graag behouden ,maar kon niet,vandaar en die,,,,ach als jij liever.....ziet zou ik daar eens overnadenken,,stoor het jou dan? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 22:06 schreef enough het volgende:[..] dat heb ik in een eerder stadium al uitgelegd voorheen was ik triplestar vanaf 2okt,ben ik hier weer,nadat ik 2jr verbannen was,ik had die nick graag behouden ,maar kon niet,vandaar en die,,,,ach als jij liever.....ziet zou ik daar eens overnadenken,,stoor het jou dan? Je post veel en dus lees ik dat, alleen is het vaak zo moeilijk te ontcijferen en dat vind ik jammer. Voor de rest; geen probleem dat je zo typt, maar als je beter kan ---> doe dat dan! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op donderdag 12 november 2015 - 22:11 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:[..] Je post veel en dus lees ik dat, alleen is het vaak zo moeilijk te ontcijferen en dat vind ik jammer. Voor de rest; geen probleem dat je zo typt, maar als je beter kan ---> doe dat dan! hahahah ja misschien wel een rare tic van me,maar ik heb er wel meer;-) ik probeer me te verbeteren oke |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Alle neuzen dezelfde kant op ..... Deze man inhuren en het komt goed
(met dank aan FR Henk) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bijna voltallige staf jeugdopleiding Ajax eist aanblijven Wim Jonk
Bijna de volledige technische staf van de jeugdopleiding van Ajax heeft zich in een open brief achter Wim Jonk geschaard en tegen de beslissing van de club hem te ontslaan.
De opstellers van de brief zijn het pertinent oneens met de beslissing. 'Vanuit ons committment aan het Plan Cruijff en ons geloof in de missie en visie die Wim Jonk vanuit het plan Cruijff in de club heeft gebracht, vinden wij het volstrekt onlogisch en dus onbegrijpelijk dat jullie juist Wim de wacht aan hebben gezegd.
De briefschrijvers zeggen de beslissing onmogelijk te kunnen accepteren. 'Wij eisen dan ook dat de beslissing om Wim Jonk te ontslaan per direct wordt teruggedraaid.'
Hoewel ondertekening ontbreekt staat zo'n 80 procent van de werknemers binnen de jeugdopleiding achter de brief.
Fluwelen revolutie Ajax maakte afgelopen dinsdag bekend van Wim Jonk af te willen. Het hoofd jeugdopleidingen van de club gold als de belangrijkste overgebleven pleitbezorger van de plannen die Johan Cruijff met Ajax had, de zogeheten fluwelen revolutie.
Cruijff had voor ogen om via de eigen jeugdopleiding terug te keren in het Europese voetbal, en kreeg daarin steun van Jonk. Als reden voor het gewenste ontslag gaf Ajax maandag 'een onoverbrugbaar meningsverschil'. Jonk liet via de media een dag later al weten niet van plan zijn te vertrekken, en zijn ontslag desnoods via de rechter aan te vechten.
Bron |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: dit had ik kunnen verwachten ;-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hoezo...als er 1 onvoorspelbaar ben dan ben ik het wel |
|
|
|
|
enough
|
|
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
En de vraag is; wie gaat er winnen...... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: cruyff/jonk..ed..natuurlijk....verwacht niets anders
en daarna een schop onder der hol bij collee en verraders
oja en van der sar wordt papierprikker in de hoofdstad
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Op De Toekomst is donderdagochtend kenbaar gemaakt dat men bij Ajax de lijn van Johan Cruijff door moet zetten. Het interview met Cruijff in De Telegraaf werd ruim verspreid en de krantenknipsels werden op De Toekomst opgehangen. Edwin van der Sar was daar niet van gediend.
Pieter Zwart van Voetbal International plaatste donderdag foto's op Twitter van De Toekomst, waarin goed te zien is dat de krantenkoppen op zijn gehangen. Deze zijn geplaatst om aan te tonen dat De Toekomst Wim Jonk steunt.
Van der Sar besloot in te grijpen en verwijderde de krantenknipsels. Eerder werd er al een oproep gedaan om vrijdag te verzamelen bij de ingang van de Amsterdam Arena, om zo steun aan Jonk te betuigen. Het hoofd jeugdopleidingen vertelde al eerder zich van geen kwaad bewust te zijn en ging ook donderdag 'gewoon' aan het werk."
Van der Sar en Overmars ben ik liever vandaag nog kwijt dan morgen....... |
|
|
|
|
enough
|
|
|
daarom zei ik ook v/d sar papierprikker v/d hoofdstad
overmars gaat in de bouw voor een minium loontje met evt bonus als het binnen de deadline opgeleverd wordt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 november 2015 - 02:23 schreef enough het volgende:daarom zei ik ook v/d sar papierprikker v/d hoofdstad overmars gaat in de bouw voor een minium loontje met evt bonus als het binnen de deadline opgeleverd wordt Marc hoeft niet meer te werken joh.. Kan gewoon zijn centen gaan zitten tellen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
EXCLUSIEF: het rapport Ling
In de huidige opzet was het Technisch Hart van Ajax met Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk en Marc Overmars gedoemd te mislukken. Dat blijkt uit het Rapport Ling, dat in het bezit is van TELESPORT en hier op telesport.nl in zn geheel te lezen is.
Ling rapporteerde aan de raad van commissarissen van Ajax en presenteerde op 16 juni van dit jaar zijn Plan van Aanpak. Daarin gaf hij aan in fase één een analyse van het Technisch Hart (TH), de speelwijze van Ajax 1, de staf van Ajax 1 én de selectie plus het transferbeleid te maken. In fase twee zouden onder meer de overige voetbalafdelingen en de jeugdopleiding onder de loep worden genomen.
Het Rapport Ling was nog niet af toen president-commissaris Hans Wijers op 6 september zeer dankbaar over het door hem (Ling) geschreven rapport over de situatie binnen Ajax zei te zijn.
Vernietigende conclusies In de analyse van het Technisch Hart trekt Ling vernietigende conclusies over de werkwijze. Binnen het TH is sprake van onprofessionele besluitvorming. Er is geen vastlegging van vergaderingen, acties, besluiten en onderbouwingen, staat te lezen. De belangrijkste technische zaken, zoals speelwijze, transferbeleid, trainingsinhoud, doorstroming, individuele spelers, etc. worden niet tot nauwelijks besproken in het TH.
Pijnlijk voor Ajax is de volgende constatering van Ling: Er is weinig contact tussen de twee belangrijkste voetbalpersonen binnen Ajax: de hoofdtrainer en het hoofd jeugdopleiding. De verbinding ontbreekt. Een mogelijk verbindende rol door Bergkamp wordt niet ingevuld.
Met als gevolg volgens Ling: Vertrouwensbanden zijn geschaad binnen het TH. Waarna de rol van klokkenluider Jonk aan bod komt. Jonk distantieert zich van de huidige werkwijze van het TH en van de besluitvorming. Dit doet hij in zijn gesprek met mij (Ling, red.), maar ook in correspondentie met TH, directie en rvc. Bron
Rapport Ling.pdf
De PDF staat op de site van de Televaag, maar is via deze link direct in mijn dropbox te lezen, of te downloaden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ook dit had ik verwacht. Ling staptn niet zomaar op.
Ik hoop dat Overmars, Van der Sar, De Boer en Bergkamp op staande voet ontslagen wordenv vandaag. Al lijkt me dat volledig onmogelijk. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 november 2015 - 09:40 schreef Loetje het volgende:Ook dit had ik verwacht. Ling staptn niet zomaar op. Ik hoop dat Overmars, Van der Sar, De Boer en Bergkamp op staande voet ontslagen wordenv vandaag. Al lijkt me dat volledig onmogelijk. Vooralsnog wel. De ledenraad zal eerst over de RVC moeten gaan beslissen. Zij hebben namelijk de macht om hen eruit te gooien. De RvC heeft weer de macht om de directie eruit te knikkeren als ik hey een beetje begrijp. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Nou dat is nog al wat iedereen ontslaan om wat er in de media wordt gezegd, ik weet net als de meeste niet alles wat er achter de schermen gebeurd we zijn ook 4 jaar kampioen geworden met deze leiding niet sprankelend maar toch, om ze dan zo op straat te knikkeren om wat er allemaal wordt geschreven!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een verschrikkelijk droevig zooitje bij elkaar in ieder geval..
Kerel wat zijn wij met zn allen verschrikkelijk voorgelogen de laatste jaren.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Nog zo'n smetje"
quote:Bestuur avAJAX kiest voor stoppen met Aandeelhoudersvereniging:
Het Bestuur van de aandeelhoudersvereniging avAJAX heeft besloten om de leden voor te stellen de vereniging te ontbinden. Het voorstel is door het bestuur (zie onder) geaccepteerd en zal worden voorgelegd aan de ledenvergadering van de avAJAX. Deze vergadering zal in november worden gehouden. Hieronder is weergegeven wat de achtergrond van dit besluit is.
Achtergrond.
Als mede oprichter en huidig voorzitter van de Aandeelhoudersvereniging avAJAX wil ik het bestuur van avAJAX en de leden vragen om hun stem uit te brengen over het voortbestaan van de vereniging. We hebben in 2011 de vereniging opgericht om kleine aandeelhouders van Ajax n.v. ook een stem te geven over het beleid. Dit initiatief is genomen om naast de invloed van Johan Cruijff in de vereniging en de dominante positie die de vereniging AFC Ajax heeft bij het nemen van alle besluiten ook de stem van andere stakeholders mee te laten wegen. De vereniging avAJAX beheert de aandelen die gekocht worden voor de leden. De leden krijgen een certificaat en hebben recht om de aandeelhoudersvergadering (AV) van Ajax n.v. bij te wonen en vragen te stellen. Het bestuur van avAJAX maakt ook gebruik van dit recht om door leden gestelde vragen en gedane suggesties op de AV van Ajax n..v. naar voren te brengen. Het bestuur van de avAJAX heeft daarnaast initiatieven voorgesteld bij de Directie van Ajax n.v. Op basis van deze gesprekken is een voorstel gemaakt met hulp van de gemeente Amsterdam om in de stad voetbal evenementen te organiseren voor de jeugd en daarmee ook een financiële opbrengst te genereren voor de Ajax Foundation. Na de uitwerking van dit voorstel is dit door de directie van Ajax n.v. zonder enige terugkoppeling terzijde gelegd. De complexe structuur van Ajax met de vereniging als groot-aandeelhouder, een Raad van Commissarissen (benoemd door de vereniging) en de Directie van Ajax n.v. (met de volle instemming gekozen door de Raad van Commissarissen, lees Vereniging). Dit alles bij een beurs genoteerd bedrijf dat alle aandeelhouders gelijkelijk moet behandelen en informeren. Ondergetekende is van mening dat na 4 jaar de conclusie gerechtvaardigd is om de vereniging te ontbinden, omdat de Missie, Visie en bijbehorende Doelstellingen niet gerealiseerd kunnen worden. Indien een meerderheid van de leden toch de vereniging wil handhaven met sterk aangepaste verwachtingen, dan is een nieuw Bestuur en een groepje meewerkende vrijwillgers een alternatief. Het bestuur moet besluiten om:
In de huidige vorm door te gaan: Ja/Nee/Geen Mening, of: Missie, visie, doelstellingen en activiteiten aanpassen met een nieuw bestuur: Ja/Nee/Geen Mening. Bij voortzetting van de vereniging moeten in ieder geval volgens de Statuten de huidige bestuursleden nu aftreden na een periode van 4 jaar. Bij de Algemene Ledenvergadering van avAJAX zullen de punten 1, 2 en 3 worden besproken en ter stemming worden gebracht Ik verzoek de leden van het Bestuur, naast ondergetekende, Jean-Paul Lo ten Foe en Albert Treur hun stem te geven. Frank Kales, voorzitter van de Aandeelhoudersvereniging avAJAX BRON: http://www.avajax.nl/2015/11/bestuur-avajax-kiest-voor-stoppen-met-aandeelhoudersvereniging/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door baco74 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 november 2015 - 09:58 schreef p111 het volgende:Nou dat is nog al wat iedereen ontslaan om wat er in de media wordt gezegd, ik weet net als de meeste niet alles wat er achter de schermen gebeurd we zijn ook 4 jaar kampioen geworden met deze leiding niet sprankelend maar toch, om ze dan zo op straat te knikkeren om wat er allemaal wordt geschreven!! Jij denkt dat dit allemaal fake is? Zo'n rapport is niet fake. Alles klopt ook gewoon als je alles goed hebt gevolgd |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op vrijdag 13 november 2015 - 09:58 schreef remco k het volgende:Een verschrikkelijk droevig zooitje bij elkaar in ieder geval.. Kerel wat zijn wij met zn allen verschrikkelijk voorgelogen de laatste jaren.. Ik roep al jaren dat de communicatie slecht is en jij hebt de mensen vaak verdedigd Remco. Nu komt steeds meer naar boven dat de mensen die jij hebt lopen verdedigen niet geschikt zijn voor hun functie. En ik hoop echt dat deze inferieure mensen snel verdwijnen. En dat tevens de inferieure spelers tevens via de uitgang Ajax gaan verlaten. Ik hou van de waarheid en openheid en dat zal zegevieren. Lang leve Ajax! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
" In de afgelopen vier jaren zijn er nauwelijks spelers aangetrokken die zich al langere tijd hebben bewezen in het eerste elftal. Die conclusies trekt Ling ook in zijn rapport. 'Er worden veel te veel miskopen en breedteaankopen gedaan. De aankopen zijn zelden een directe versterking gebleken. Het aankoopbeleid faalt dus in sportieve zin, maar ook in financiële zin. (...) Het aankoopbeleid, verkoopbeleid en contractbeleid van Overmars faalt, Ajax laat veel geld liggen.'
Ling heeft het in zijn rapport over veertien miskopen. Met Lerin Duarte, Mike van der Hoorn, Kolbeinn Sigthórsson, Thulani Serero, Dejan Meleg, Lucas Andersen, Danny Hoesen, Tobias Sana, Ilan Boccara, Nick Viergever, Theo Janssen, Derk Boerrigter en André Onana (voor ruim 23 miljoen euro) is dat rijtje snel te vullen. Wie zou de veertiende van Ling zijn? De (te) dure Nemanja Gudelj misschien? Met het huren van bijvoorbeeld Niki Zimling en Yaya Sanogo werd de plank eveneens volledig misgeslagen.
De directie van Ajax heeft de enorme crisis die zich nu afspeelt bovendien ook voor een groot deel aan zichzelf te wijten. De club heeft het voorstel van Ling om zelf de problemen rond het technisch hart op te lossen genegeerd en ervoor gekozen om dit aan Edwin van der Sar over te laten. Ling werd als vertrouweling van Johan Cruijff nooit vertrouwd. Daarmee heeft de directie de druk op zichzelf enorm verhoogd. Slagen zij er nu niet in het tij op alle fronten te keren, dan moeten zij daar als eindverantwoordelijken keihard op worden afgerekend."
Dit roep ik toch ook al jaren en hier zijn veel mensen geweest die dit hebben lopen verdedigen. Ik heb me jaren lopen verbazen waarom veel mensen zich zo gemakkelijk hebben laten voorliegen.
Ik hoop dat de 'grote schoonmaak' snel gaat beginnen. En dat de verantwoordelijke mensen Ajax snel verlaten. En dat in de winter de spelersgroep onder de loep wordt genomen en wordt versterkt waar nodig is. En dat de inferieure spelers verkocht worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|