|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 november 2015 - 14:51 schreef Bobby1972 het volgende:Velen waaronder ik hadden vraagtekens bij de scouting van Ajax. Anderen bleven het verdedigen. Terwijl er genoeg informatie was dat het aan alle kanten niet deugde. Amateurs zijn het, die mogen toch niet door om ons Ajax nog verder te benadelen? Volgens mij zit het probleem niet bij de scouting, juist dat blijkt nu uit dit rapport..
Het probleem zit bij het niets doen met de gegeven rapporten en het zelf doen waar ze zin in hadden.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Er was al lange tijd bekend dat er weinig binnen Ajax werd gecommuniceerd en dat adviezen tijdens scouting niet werden opgevolgd. Dus zijn er mensen verantwoordelijk die dit gedoogd hebben. En dat kan zomaar op basis van eigen belangen/ eigen ideeën. Juist deze mensen moet je niet binnen Ajax willen hebben. Daarom zie ik het verdwijnen van Jonk niet als een uitkomst. En misschien is het geen raar idee dat Ajax met eens schone lei begint.
Het zal mij niet verbazen dat de komende tijd meer dingen aan het licht komen die we nu nog niet eens weten.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 november 2015 - 20:06 schreef Bobby1972 het volgende:Er was al lange tijd bekend dat er weinig binnen Ajax werd gecommuniceerd en dat adviezen tijdens scouting niet werden opgevolgd. Dus zijn er mensen verantwoordelijk die dit gedoogd hebben. En dat kan zomaar op basis van eigen belangen/ eigen ideeën. Juist deze mensen moet je niet binnen Ajax willen hebben. Daarom zie ik het verdwijnen van Jonk niet als een uitkomst. En misschien is het geen raar idee dat Ajax met eens schone lei begint. Het zal mij niet verbazen dat de komende tijd meer dingen aan het licht komen die we nu nog niet eens weten.... Over dat ZE niet naar de scouts luisterde was toch al bekend toen Duarte destijds werd gehaald. Die had ook een negatief advies van de scouts maar werd toch gehaald. Juust zulke dingen zijn Jonk een doorn in het ook. Ze doen maar wat in hun ivoren torens. Nee ze hoeven helemaal niet met een schone lei te beginnen maar gewoon diegene eruit rotte die niet volgens lijm JC werken en dan blijven er niet veel over. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het woord Cruyff lijkt wel heilig en daarom gebruikt en misbruikt iedereen het. Van jaaa wij werken ook volgens de ideeën van Cruyff. Laat maar dan zien waaruit dat blijkt. Wanneer onderzoek uitwijst dat dit niet het geval is, is er maar 1 optie over; ontslag!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ook dit hebben we al vaker gezegd. Scouts leveren gewoon rapporten die niet opgevolgd worden. Ze gaan zelf kijken en overleggen niks. Waardeloos gewoon |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 november 2015 - 20:44 schreef Brandje het volgende:[..] Over dat ZE niet naar de scouts luisterde was toch al bekend toen Duarte destijds werd gehaald. Die had ook een negatief advies van de scouts maar werd toch gehaald. Juust zulke dingen zijn Jonk een doorn in het ook. Ze doen maar wat in hun ivoren torens. Nee ze hoeven helemaal niet met een schone lei te beginnen maar gewoon diegene eruit rotte die niet volgens lijm JC werken en dan blijven er niet veel over. Klopt zo gaan ze gewoon hun eigen gang wie er wel en niet komt. Wat voor nut hebben scouts dan? En daarbij had ik van zulke mensen die bij grote clubs gezeten hebben toch wel meer inzicht en betere connecties verwacht.. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zaterdag 14 november 2015 - 22:32 schreef Loetje het volgende:Ook dit hebben we al vaker gezegd. Scouts leveren gewoon rapporten die niet opgevolgd worden. Ze gaan zelf kijken en overleggen niks. Waardeloos gewoon Wat ik me dan afvraag wie is dan de de echte eindverantwoordelijke? Wat die moet of snel gaan leren van zijn fouten of opdonderen! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 10:13 schreef Hummel10 het volgende:[..] Wat ik me dan afvraag wie is dan de de echte eindverantwoordelijke? Wat die moet of snel gaan leren van zijn fouten of opdonderen! Algemeen directeur lijkt mij. Dus eerder Van Kinsbergen en nu Collee. Maar ja dat zijn echt passanten omdat Sar nog hun handjes moet vasthouden. Belachelijke situatie |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 10:22 schreef Brandje het volgende:[..] Algemeen directeur lijkt mij. Dus eerder Van Kinsbergen en nu Collee. Maar ja dat zijn echt passanten omdat Sar nog hun handjes moet vasthouden. Belachelijke situatie Daarom zegt eigenlijk ook alles over de huidige situatie.. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wie is er nou eigenlijk echt de baas bij/van/over Ajax?
Edit: Laat maar, die vraag is hierboven al gesteld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2015 door ALTIJD PRIJS IN DE K -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 10:04 schreef Hummel10 het volgende:[..] Klopt zo gaan ze gewoon hun eigen gang wie er wel en niet komt. Wat voor nut hebben scouts dan? En daarbij had ik van zulke mensen die bij grote clubs gezeten hebben toch wel meer inzicht en betere connecties verwacht.. De connecties zijn meer dan goed, anders haal je geen spelers weg bij Barcelona en Arsenal..
Ik roep al heel erg lang dat er bij Ajax niet naar de scouting geluisterd wordt voor wat betreft het eerste elftal, en dat blijkt ook zo te zijn.. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"De connecties zijn meer dan goed, anders haal je geen spelers weg bij Barcelona en Arsenal.."
het gaat niet om de naam van een ploeg waar je spelers vandaag komen. Biedt dat ineens garantie tot succes? Er is gebleken dat dat verre van optimaal werkt. Je moet scouten wat je daadwerkelijke nodig hebt en of die gene past in het profiel dat je gezamenlijk zoekt. Dat is echter niet gebeurd en woordje 'overleg' zullen we maar niet noemen!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Uiteindelijk is het Frank de Boer die spelers akkoordeerd lijkt mij. Ik mag toch aannemen dat er geen spelers komen als de hoofdtrainer het niet in ze ziet zitten op een of andere manier. Wat ik daar verontrustend aan vind is dat er dus kennelijk spelers met negatieve beoordelingen van de scouting binnen komen en niemand van de beleidsmakers daar voor gaat liggen. |
|
|
|
|
3sterren
|
|
|
De meeste mensen hadden al vraagtekens over de scouts van Ajax maar nu blijkt dat ze gewoon hun werk hebben gedaan alleen wordt er niks mee gedaan door de mensen die uiteindelijk bepalen of een speler niet of wel komt dit is echt wanbeleid! Ik schaam me kapot als supporter van zo'n grote club die niet eens meer spelers lang genoeg scout maar gewoon haalt op basis van meningen van trainers en beelden van YouTube! Dit kan er ook nog wel bij na het baggere spel wat ze al jaren laten zien! Maar aan de andere kant is het ook een logisch gevolg van het eerste gegeven dat er ongeschikte spelers worden gehaald zonder over na te denken! Met een beetje geluk zullen we over 5 jaar het spel zien waar Ajax zo goed in was aanvallend attractief tot dan zullen deze mensen zsm in de spiegel moeten kijken en afscheid nemen in het belang van ONZE club! |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
In de Meer zaten 7 of 8 duizend mensen de grote wedstrijden werden in het Olympisch stadion gespeeld het was altijd genieten van Henk Groot, Nico Rijnders en zijn opvolger Johan2,Krol Suurbier en noem maar op geweldige wedstrijden en nu in de arena meer dan 40000 mensen er werd bij de bouw verteld door het bestuur we gaan mee doen met de Europese top, maar sinds de arena is dat idee van europese top onhaalbaar. Prachtige prestatie van de Boer 4x kampioen, maar eerlijk is eerlijk het is vaak afzien om die wedstrijden te volgen en ik vraag me weleens af in deze moeilijke tijden hoelang gaat dat zo en beland Ajax weer in die aantallen van bezoekers zoals in de Meer. Want 1 ding is duidelijk de Boer heeft een prestatie geleverd maar het publiek ook.Daarom hulde voor de bezoekers.Bergkamp en Jonk een beetje meer respect voor de fans die jullie luxe leventje mogelijk maken. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 14:07 schreef Eide het volgende:Uiteindelijk is het Frank de Boer die spelers akkoordeerd lijkt mij. Ik mag toch aannemen dat er geen spelers komen als de hoofdtrainer het niet in ze ziet zitten op een of andere manier. Wat ik daar verontrustend aan vind is dat er dus kennelijk spelers met negatieve beoordelingen van de scouting binnen komen en niemand van de beleidsmakers daar voor gaat liggen. Dus een trainer, een passant, bepaald welke spelers er wel en niet komen. Lijkt mij niet de juiste manier dat hij zich dus met het beleid bemoeid. Volgens mij zijn we daar juist bijna door naar de klote gegaan. Dat de trainers hun eigen spelers mogen halen/bepalen. Een trainer is en blijft een passant. Die krijgt een selectie en daar moet hij een team van maken. Zo hoort het in mijn ogen te gaan. Rutten wilde Chery vorig jaar bij Feyenoord en Van Geel zei nee. Prima zo hoort het.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Jonk: "Enige oplossing zit hem in taken en bevoegdheden en verantwoordelijkheden leden Technisch Hart (TH) duidelijk op papier zetten."
Afgelopen vrijdagavond hebben 2 bestuursleden van de AFCA Supportersclub Wim Jonk uitvoerig gesproken. Wij konden op deze manier veel vragen die onder supporters leven en dus ook onder ons, voorleggen.
Wanneer is de situatie ontstaan dat jij niet meer aan tafel schuift bij overleggen van het technisch Hart?
De situatie is de laatste jaren langzaam maar zeker ontstaan. Er is niet 1 directie concrete gebeurtenis geweest die deze situatie heeft veroorzaakt. Het gaat om stevige verschillen van inzicht in waar de jeugdopleiding wel of niet verantwoordelijk voor is. Ook aankopen die werden gedaan (lees bv Zimmling), werden niet meer zoals in het begin afgesproken, aan ieder lid van het TH voorgelegd. We hadden afgesproken via een soort verkeerlichtsysteem te werken, waardoor werd besloten bepaalde aankopen wel of niet te doen, rekening houdend of de voorgestelde aankoop wel of geen directe versterking was, of dat er een jeugdspeler klaarstond die in potentie net zo goed of beter was. In een van de laatste voorstellen stond zelfs dat als er sprake was van gelijke stemmen in besluiten van het TH, dit aan de Directie werd voorgelegd, waarin de voorzitter van het TH ook lid is van dezelfde directie. Ook maakten we mee dat tijdens een begrotingsronde de ingediende begroting van de jeugdopleiding zonder duidelijke argumentatie werd gehalveerd. De opgelopen frustraties van de afgelopen jaren zorgden ervoor dat Jonk niet meer aanschoof bij overleggen van het TH. Jonk geeft aan meerdere malen te hebben geëscaleerd bij zowel RVC, Directie als Bestuursraad. Daar is veel e-mailverkeer over. Ook een misverstand wat uit de weg moet worden genomen: Het plan Cruijff bestaat gewoon met de daarbij behorende pijlers. Alle geledingen binnen Ajax hebben hier kennis van.
Zijn er pogingen geweest om weer tot een werkbare situatie te komen?
Ja die zijn er. Zeer recent zelfs. Van der Sar en Jonk hebben onlangs na een partij voetbal met elkaar gesproken om weer tot een werkbare situatie te komen, waarbij Jonk behouden zou blijven voor de club. Jonk heeft toen andermaal aangegeven taken, bevoegdheden maar ook zeker wie waar verantwoordelijk voor is en op afgerekend kan worden, duidelijk vast te leggen. Hier is ook meerdere keren op aangedrongen bij leden van de RVC. Dit is echter nooit gebeurd, er is zelfs sprake geweest van traineren en vertragen om dit op papier vast te leggen. Jonk geeft aan dat hier ook tijdens de laatste fase herhaaldelijk op aangedrongen is, het beloofd is, maar niet waargemaakt. Hier is veel e-mailverkeer over geweest wat bewaard is gebleven en dat aan de rechter zal worden voorgelegd. Zowel Collee, van Wijk en Wijers hebben hier nooit concreet op aangedrongen om dit te realiseren, terwijl hier volgens Jonk juist de crux van het probleem zit.
Nadat Collee tot de Directie was toegetreden is er ook via een formeel schrijven op aangedrongen bij Jonk weer aan te schuiven, anders zou werkweigering de reden zin voor ontslag. Hier had Jonk 24 uur de tijd voor om op te reageren.
Hoe kan het zijn dat volwassen ex-voetballers die vroeger veel met elkaar zijn opgetrokken, niet meer in staat zijn om samen te werken?
Weer komt het neer op taken en bevoegdheden die niet helder zijn. Overmars bijvoorbeeld moest tot dit seizoen ook de functioneringsgesprekken doen met jeugdtrainers, terwijl hij ze van dichtbij niet dagelijks ziet functioneren. Dit komt ook omdat Overmars voor teveel zaken verantwoordelijk was. De ego s zijn te groot dat de ontstane situatie niet meer op te lossen is volgens Jonk. De Boer heeft zich altijd gericht op het 1e elftal. De Boer heeft zich nooit ingelaten met bovenstaande vraagstukken.
Er wordt gezegd dat de ontstane situatie mede is ontstaan door de invloedsfeer rondom Jonk. De medewerkers die de laatste jaren zijn binnengehaald zou reden zijn voor verwijdering tussen leden van het TH. Zit daar de oplossing?
Jonk benadrukt 100% achter zijn mensen te staan. Dit zijn juist de mensen die de plannen snappen en goed kunnen doorvoeren. Ooit is er een speler in de jeugd aangetrokken zonder dat Jonk daar zelf de regie in heeft gehad. Dat was een leermoment, en vanaf dat moment zet bij iedere aankoop in de jeugd of scoutingsproduct, hij zijn handtekening. Hij ontkent ten zeerste dat de afgelopen een heel vrienden en kennissen netwerk is binnengehaald in tegenstelling tot wat beweerd wordt. Jonk vindt het jammer dat er leden van het TH niet of nauwelijks met medewerkers van de midden en onderbouw is gepraat. Jonk beweert stellig dat er 8-10 jeugdtrainers direct stoppen als Jonk daadwerkelijk niet meer werkzaam zal zijn voor onze club.
Hoe werkt de jeugdafdeling samen?
Er zit een groot verschil in samenwerking tussen de boven, midden en onderbouw. Er zijn trainers van de bovenbouw die structureel niet opkomen dagen bij georganiseerde sessies. Vanuit onze kant werd opgeworpen dat het in deze situatie geen goed voorbeeld is om dan zelf niet bij overleggen aan te schuiven.
Ook is er niet of nauwelijks samenwerking met de beloften. In tegenstelling tot waar het plan Cruijff in voorziet. Dat is ook de reden dat Jonk zeer tegen het laatst ingediende plan is om de elftallen A1, A2 en B1 niet langer onder verantwoordelijkheid te laten vallen van de jeugdafdeling maar van betaald voetbal. Sterker, de aanstelling en het functioneren van jeugdtrainers en staf zou dan langer vallen onder de jeugdafdeling. Evenmin de beslissing of sommige spelers wel of niet doorstromen.
Wat is er nu gebeurd met het rapport van Ling, en wat is de rol daarbij van bijvoorbeeld de RVC?
Jonk zegt teleurgesteld te zijn in de rol van de RVC. Hans Wijers is een keer wezen kijken bij de jeugdafdeling en heeft zich uitgebreid laten informeren over de dagelijkse gang van zaken. Dat is zeer gewaardeerd. Toch is de zichtbaarheid van de RVC verder een stevig punt van kritiek, ook vanuit Cruijff. De omgang met het rapport Ling is daarvan een voorbeeld. Leo van Wijk heeft vrij snel kennisgenomen van het rapport, en daarover is via e-mail gecommuniceerd met Cruijff. Echter, alleen bepaalde passages zijn toen gemaild en besproken, zoals het advies een vaste notulist aan te stellen bij vergaderingen en standaard notulen te maken. Over de adviezen voor het voetbal technische gedeelte zijn echter nooit concrete afspraken gemaakt wat de uitvoering betreft. Slechts de toezegging aan bijvoorbeeld Lingermee aan de slag te gaan. Dit heeft nooit concreet opvolging gekregen en dat is ook de reden dat Ling niet langer is behouden als adviseur. Ook de Bestuursraad heeft kennisgenomen van het rapport.
Hoe ziet de nabije toekomst eruit?
Jonk is erg somber hierover. Hij ziet nauwelijks of geen ruimte meer dat dit goed komt en dat het TH gaat functioneren zoals afgesproken is. Hij waarschuwt ervoor dat Ajax de ingeslagen weg zoals nu bij de jeugdafdeling moet blijven inslaan, want Ajax wordt qua jeugdopleiding links en rechts ingehaald, ook door middelmatige clubs.
Noot AFCA Supportersclub:
Wij hebben via dit stuk geprobeerd de vragen die onder supporters leven, voor te leggen en op papier te zetten. Jonk heeft aangegeven dat de rechtszaak over een aantal weken wordt verwacht. De AFCA Supportersclub heeft Jonk gevraagd om snel met een grotere afvaardiging van de supporters te gaan zitten. Daarnaast zal de AFCA Supportersclub voor volgende week een gesprek aanvragen met de voltallige Directie, Bestuursraad en de overige leden van het TH om zodoende een standpunt namens de supporters in te nemen. De AFCA Supportersclub staat 100% achter de lijn & visie Cruijff. Laat daar geen misverstand over bestaan. Wel hebben we laten weten ons niet in kampen te laten stoppen en achter mensen met eigen belangen aan te hollen. Ook is nogmaals aangegeven dat veel supporters teleurgesteld zijn in het feit dat Cruijff niet de moeite heeft genomen supporters te bedanken voor hun steun tijdens de revolutie.
Er zijn heel veel zaken niet goed gegaan de laatste jaren bij onze club. Hierbij spelen ego s en eigen belangen een grote rol. Dat is verschrikkelijk want dit gaat ten koste van onze club. De reden dat er afgelopen vrijdag niet is gedemonstreerd is juist om alle partijen eerst te horen. Dat dit (rondom) wedstrijden gaat leiden tot acties, zal dan met alle supportersgroepen overlegd gaan worden. Een belangrijk moment is 17 december als er weer een ledenvergadering plaatsvindt. Als er eerder actie nodig is, zal dat overlegd worden met alle groeperingen.
Bron: Facebookpagina AFCA Supportersclub |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Sorry voor de lap tekst, maar volgens mij was er laatst iemand die hoopte een inhoudelijke reactie van Jonk te lezen. Nou bij deze dan maar!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Je ziet nu dat de informatie toch wel naar buiten gaat komen. En dat is alleen maar goed. De mensen die feitelijk gefaald hebben ontkomen waarschijnlijk toch niet meer aan hun fouten en tekortkomingen
Ik heb een aantal maand gleden ook al geroepen dat het mij niet zal verbazen dat de bezetting bij Ajax ( staf/spelers) er ook zomaar ineens heel anders kan gaan uitzien. En daar is nu geen ontkomen meer aan.........
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Metname Overmars en FdB zijn helaas verkeerd bezig.
De 4 kampioenschappen geven hen een bepaalde machtspositie die mijn inziens ongezond en onterecht is.
Concurrentie was gedurende deze periode onthutsend zwak en verder zijn er weer miljoenen verkwist!
Gegokt op goedkope spelers die volgens de scouting niet de vereiste kwaliteit hadden. Maar toch eigenwijs doorgedrukt in de hoop dat het toch goed uitpakt en dan naar de rest van de wereld kunnen zeggen : zie je wel. ...
Nee, svp bedanken voor bewezen diensten en eruit vegen dat stelletje egotripper !!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Hehehehe.....toen gestopt met lezen Barry |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
hahahahahaha.......en hoe nu verder?
Iedereen heeft inmiddels wel een mening over het geen nu naar boven komt. Ik vraag me af hoe en wie nu Ajax op de juiste en beste manier weer de goede richting in gaat helpen.
De mensen die Ajax nu leiden verstoppen zich allemaal en beschermen alleen maar hun eigen hachje. Hoe groot is de kans dat zij Ajax nu kunnen bijsturen en zijn zij wel de ebste mensen voor Ajax..... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Wim Jonk is zéér somber gestemd over de toekomst van de jeugdopleiding van Ajax. De kans is groot dat hij binnen een paar weken gedwongen moet vertrekken.
Jonk ontving deze week een ontslagbrief van Ajax, maar blijft vooralsnog aan het werk op De Toekomst. De zaak wordt nu uitgevochten voor de arbitragecommissie, terwijl een gang naar de rechter ook mogelijk is. Jonk laat op de website van AFCA Supportersclub weten dat de rechtszaak over 'een aantal weken' wordt verwacht.
De hoofd opleidingen zal dan waarschijnlijk vertrekken. Hij laat De Toekomst in grote onzekerheid achter. Jonk laat in een vraaggesprek met de supportersclub van Ajax weten niet of nauwelijks te geloven dat het goed komt in het technisch hart. Hij waarschuwt verder dat de befaamde jeugdopleiding van Ajax 'links en rechts' wordt ingehaald, ook door middelmatige clubs.
"Als ik niet meer werkzaam ben voor de club, zullen zeker acht tot tien jeugdtrainers direct stoppen", voorspelt Jonk tot slot."
Zoals Keizer reeds voorspelde; de bom gaat nog barsten..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 13:55 schreef Bobby1972 het volgende:"De connecties zijn meer dan goed, anders haal je geen spelers weg bij Barcelona en Arsenal.." het gaat niet om de naam van een ploeg waar je spelers vandaag komen. Biedt dat ineens garantie tot succes? Er is gebleken dat dat verre van optimaal werkt. Je moet scouten wat je daadwerkelijke nodig hebt en of die gene past in het profiel dat je gezamenlijk zoekt. Dat is echter niet gebeurd en woordje 'overleg' zullen we maar niet noemen! Het is wel degelijk een bewijs dat de connecties geweldig goed zijn..
Wat jij nu stelt heeft daar helemaal niets mee te maken en is een heel andere discussie.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 19:51 schreef Bobby1972 het volgende:"Wim Jonk is zéér somber gestemd over de toekomst van de jeugdopleiding van Ajax. De kans is groot dat hij binnen een paar weken gedwongen moet vertrekken. Jonk ontving deze week een ontslagbrief van Ajax, maar blijft vooralsnog aan het werk op De Toekomst. De zaak wordt nu uitgevochten voor de arbitragecommissie, terwijl een gang naar de rechter ook mogelijk is. Jonk laat op de website van AFCA Supportersclub weten dat de rechtszaak over 'een aantal weken' wordt verwacht. De hoofd opleidingen zal dan waarschijnlijk vertrekken. Hij laat De Toekomst in grote onzekerheid achter. Jonk laat in een vraaggesprek met de supportersclub van Ajax weten niet of nauwelijks te geloven dat het goed komt in het technisch hart. Hij waarschuwt verder dat de befaamde jeugdopleiding van Ajax 'links en rechts' wordt ingehaald, ook door middelmatige clubs. "Als ik niet meer werkzaam ben voor de club, zullen zeker acht tot tien jeugdtrainers direct stoppen", voorspelt Jonk tot slot." Zoals Keizer reeds voorspelde; de bom gaat nog barsten..... Ga je nu echt telkens hetzelfde posten als wat anderen hier telkens neerzetten.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 20:22 schreef remco k het volgende:[..] Het is wel degelijk een bewijs dat de connecties geweldig goed zijn.. Wat jij nu stelt heeft daar helemaal niets mee te maken en is een heel andere discussie.. De connecties zijn waardeloos want ze (Barca en Arsenal) spelen met ons. Van Barca hebben we alleen spelers(Bojan en Cuenca) gehad die de jaren ervoor meerdere keren zwaar geblesseerd zijn geweest en van Arsenal hebben we Sanogo gehad puur omdat Wenger zei dat hij zo goed was. Hij is niet eens door Ajax bekeken. De connecties zouden goed zijn geweest als je de echte talenten van die clubs krijgt. Zoals die Marokkaan van Barca od wat Chelsea met Vitesse doet. Wij zijn gewoon als kleuters door die clubs behandeld. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: Met welke roze bril bekijk jij Ajax? Mag ik jou eraan herinneren dat jij de persoon was die de afgelopen jaren steeds zei; dat het zo goed ging en dat het beleid goed functioneert. En ook de scouting altijd verdedigde. En steeds riep dat we een hele sterke selectie hebben. En ook in de breedte en ook nu nog beweerd dat we de sterkste bank hebben in de eredivisie.
Jij zegt ook voortdurend dezelfde onzinnige dingen......"Het is wel degelijk een bewijs dat de connecties geweldig goed zijn.."
HOEZO JE HEBT EEN BORD VOOR JE HOOFD!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 20:58 schreef Brandje het volgende:[..] De connecties zijn waardeloos want ze (Barca en Arsenal) spelen met ons. Van Barca hebben we alleen spelers(Bojan en Cuenca) gehad die de jaren ervoor meerdere keren zwaar geblesseerd zijn geweest en van Arsenal hebben we Sanogo gehad puur omdat Wenger zei dat hij zo goed was. Hij is niet eens door Ajax bekeken. De connecties zouden goed zijn geweest als je de echte talenten van die clubs krijgt. Zoals die Marokkaan van Barca od wat Chelsea met Vitesse doet. Wij zijn gewoon als kleuters door die clubs behandeld. Precies, het waren en zijn spelers die zij feitelijk niet meer konden gebruiken. En ook uiteindelijk Barcelona verlaten hebben. Maar neeee Remco met de roze bril blijft het verdedigen.....gebed zonder einde!! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
lul arno vermeulen moet zijn kut bek natuurlijk ook weer opentrekken hier heeft die lul altijd op zitten wachten |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 23:04 schreef enough het volgende:lul arno vermeulen moet zijn kut bek natuurlijk ook weer opentrekken hier heeft die lul altijd op zitten wachten Jaah die zit tijdens zijn betoog over zijn duitse helmpje te wrijven.
Maar van dat wijf wat er zit krijg ik nog meer braakneigingen. Alsof die kut het voetbal heeft uitgevonden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 20:58 schreef Brandje het volgende:[..] De connecties zijn waardeloos want ze (Barca en Arsenal) spelen met ons. Van Barca hebben we alleen spelers(Bojan en Cuenca) gehad die de jaren ervoor meerdere keren zwaar geblesseerd zijn geweest en van Arsenal hebben we Sanogo gehad puur omdat Wenger zei dat hij zo goed was. Hij is niet eens door Ajax bekeken. De connecties zouden goed zijn geweest als je de echte talenten van die clubs krijgt. Zoals die Marokkaan van Barca od wat Chelsea met Vitesse doet. Wij zijn gewoon als kleuters door die clubs behandeld. Dat zou ook prima aan de verantwoordelijken binnen Ajax kunnen liggen.
Die connecties met die clubs zijn er. En dat zijn gewoon goede connecties. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 21:22 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Met welke roze bril bekijk jij Ajax? Mag ik jou eraan herinneren dat jij de persoon was die de afgelopen jaren steeds zei; dat het zo goed ging en dat het beleid goed functioneert. En ook de scouting altijd verdedigde. En steeds riep dat we een hele sterke selectie hebben. En ook in de breedte en ook nu nog beweerd dat we de sterkste bank hebben in de eredivisie. Jij zegt ook voortdurend dezelfde onzinnige dingen......"Het is wel degelijk een bewijs dat de connecties geweldig goed zijn.." HOEZO JE HEBT EEN BORD VOOR JE HOOFD!! Omdat jij een achterlijke randdebiel bent krijg je dat soort opmerkingen structureel en van het halve forum hier naar je hoofd.
Als 1 iemand zegt dat je kakelt is die persoon gek. Als 2 mensen zeggen dat je kakelt moet je eens nagaan of je juist bezig bent. Als de halve wereld roept dat je kakelt wordt het tijd om de eieren op te vangen.
Jij hebt het rapport gewoon niet gelezen en valt weer terug op je domme opmerkingen.
Wat in het rapport toont aan dat de scouting slecht is? Helemaal niets. Wat toont aan dat het beleid Johan Cruijff slecht is? Helemaal niets.
Dat zijn twee dingen die ik constant heb geroepen.
En wat ik ook jaren roep. Is dat iedereen die het plan Cruijff wil dwarsbomen direct ontslagen moet worden.
Het probleem zit hem in functiesomachrijvingen die de bevoegdheden zouden moeten afkaderen. En de juiste leiding gevenden die daar op controleren. Dus mensen in het gareel houd. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 23:10 schreef Brandje het volgende:[..] Jaah die zit tijdens zijn betoog over zijn duitse helmpje te wrijven. Maar van dat wijf wat er zit krijg ik nog meer braakneigingen. Alsof die kut het voetbal heeft uitgevonden. ja volgens mijn zaten die onder tafel elkaar lekker/vies klaar te maken en egbers maar boenen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 15 november 2015 - 21:23 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Precies, het waren en zijn spelers die zij feitelijk niet meer konden gebruiken. En ook uiteindelijk Barcelona verlaten hebben. Maar neeee Remco met de roze bril blijft het verdedigen.....gebed zonder einde!! Rot toch een eind op man randdebiel. Ik verdedig helemaal niets achterlijke.
Jij zou eens moeten lezen. Maar net zoals op de fora over dat audiofiel verhaal van je waar je door alles en iedereen wordt uitgespuugd. Lees je ook hier helemaal niet wat een ander post.
Want nogmaals ik verdedig niets. Ik zeg zelfs dat alles en iedereen moet oprotten als men zich niet wil conformeren aan het plan Cruijff. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 00:04 schreef remco k het volgende:[..] Rot toch een eind op man randdebiel. Ik verdedig helemaal niets achterlijke. Jij zou eens moeten lezen. Maar net zoals op de fora over dat audiofiel verhaal van je waar je door alles en iedereen wordt uitgespuugd. Lees je ook hier helemaal niet wat een ander post. Want nogmaals ik verdedig niets. Ik zeg zelfs dat alles en iedereen moet oprotten als men zich niet wil conformeren aan het plan Cruijff. Je weet niks van mijn vak, en dat mensen vanuit egoïsme reageren is niet nieuw. We hebben iets ontwikkelt waarmee we iedereen naar een hoger niveau in geluid kunnen brengen. Dat mensen reageren vanuit hun wereld die beperkt is en reageren vanuit geen kennis zegt dat meer iets over hen dan over mij.
Ik heb structureel bewezen dat ik al mijn concurrenten met kwaliteit kan wegspelen. En dat zijn feiten waar je niet omheen kunt. Omdat in mijn vak het beste en meest overtuigende geluid het wint. Als perfectionist is de wil om te winnen en de beste te zijn voor bepaalde mensen een gevaar en vervelend. Dat is hun tekortkoming, niet die van mij.
Wij hebben in de laatste 5 jaar zoveel research gedaan dat onze voorsprong in inzicht en kennis zoveel groter is, dat het niet meer zomaar is in te halen. Wij doen heel veel aan innovatie en onderzoek. En onze focus ligt alleen op de producten die het beste zijn in iedere prijsklasse. Bij onze telt alleen een 10 en een 9 gaat in de prullenbak, omdat dat in onze wereld niks toevoegt. Dat is naar de consument een hele eerlijke en transparante manier. Maar voor concurrenten heel erg irritant ja. Dan zeg ik; jullie hebben net zoveel kans als ik, laat maar zien dat je het beter kan.
En ook in mijn vak wint de beste. Ik zal je een link sturen als onze website er is. Dan kun je exact lezen hoe tientallen mensen over ons denken en wat we kunnen. En mag je dan weer gaan oordelen.....
En wie moet er dan oprotten Remco...noem eens namen en leg eens uit waarom ze moeten oprotten. geef dan ook eens gewoon duidelijk antwoord..... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 00:01 schreef remco k het volgende:[..] Omdat jij een achterlijke randdebiel bent krijg je dat soort opmerkingen structureel en van het halve forum hier naar je hoofd. Als 1 iemand zegt dat je kakelt is die persoon gek. Als 2 mensen zeggen dat je kakelt moet je eens nagaan of je juist bezig bent. Als de halve wereld roept dat je kakelt wordt het tijd om de eieren op te vangen. Jij hebt het rapport gewoon niet gelezen en valt weer terug op je domme opmerkingen. Wat in het rapport toont aan dat de scouting slecht is? Helemaal niets. Wat toont aan dat het beleid Johan Cruijff slecht is? Helemaal niets. Dat zijn twee dingen die ik constant heb geroepen. En wat ik ook jaren roep. Is dat iedereen die het plan Cruijff wil dwarsbomen direct ontslagen moet worden. Het probleem zit hem in functiesomachrijvingen die de bevoegdheden zouden moeten afkaderen. En de juiste leiding gevenden die daar op controleren. Dus mensen in het gareel houd. Wie controleert wie en staat er dan dat de scouting goed functioneert? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Johan Cruijff stopt bij Ajax. De legendarische nummer 14 betreurt de huidige gang van zaken binnen de Amsterdamse club en gooit de handdoek. Cruijff is het zat dat zijn visie niet wordt uitgevoerd. 'Daar komt bij dat ik steeds sterker het gevoel heb gekregen dat dit bewust gebeurt. En aan spelletjes doe ik niet mee.'
'Als ik alles op een rij zet, dan kom ik tot de conclusie dat de voorzitter van de raad van commissarissen gefaald heeft', aldus Cruijff in De Telegraaf. 'Hans Wijers heeft zelfs een directeur als Michael Kinsbergen, die de beste sponsorcontracten uit de clubgeschiedenis heeft afgesloten, via de achterdeur buiten Ajax gezet. Een andere commissaris, Theo van Duivenbode, zagen we als één van ons. Helaas is hij, toen het er op aankwam, steeds achter een boom gaan staan. Juist hij had de sleutelfiguur moeten zijn, maar uiteindelijk is hij zon beetje met alles akkoord gegaan.'
Dolf Collee is bij Ajax benoemd tot algemeen directeur. Van die keuze snapt Cruijff niets. 'Op grond waarvan? Ook hij heeft het jarenlang laten gebeuren. Hennie Henrichs heeft vijf clubiconen laten vallen om de rvc te dekken. Zon mentaliteit past niet bij onze club. Ik hoop daarom dat een mogelijkheid wordt gevonden om Ajax weer Ajax te laten worden. Misschien door alle aandelen op te kopen of zo. Zodat we weer terugkeren naar onze eigen clubcultuur, met een voorzitter die wel weet voor wie hij moet staan.'
Tot slot richt Cruijff zijn woord aan het technisch hart. 'Ga snel bij elkaar zitten en kijk dan eerst naar jezelf. Zorg dat het in orde komt. Alleen zal dat niet meer onder de paraplu van het Cruijff-plan gebeuren, omdat mijn naam er niet meer aan vastzit.' Met het terugtrekken van Cruijff en het zeer waarschijnlijke ontslag van Wim Jonk, verkeert Ajax in gevaarlijk vaarwater. De organisatie binnen de club staat al langere tijd op losse schroeven en duidelijkheid en structuur is waar het Ajax aan ontbreekt."
En wie gaat de bestaande mensen nu toespreken en aansturen? Precies...helemaal niemand. Want de mensen die nu binnen Ajax werken, werken zonder structuur en die vinden dat alleen maar fijn.
Ik mag hopen dat de supporters dit nooit gaan accepteren!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
kon je ook al een beetje aan zien komen,gezien zijn situatie,en de club,.. maar ik dacht dat zou toch niet!!!!!!! wat baal ik hier gvd van zeg en wat ik dan al eerder zei die van duivenbode hoorde je nooit we zijn weer terug bij af en voorlopig blijft het nog lang onrustig kut ,kut en nog eens kut,maar voor wie er straks overblijven ..krijgen het heel moeilijk en zwaar, reken maar nu zal AJAX als nooit tevoren onder het vergrootglas komen te liggen.....stelletje mafkezen bah bah (en mafkezen is nog heel zachtjes uitgedrukt)
en voor op de toekomst kan het ook grootte gevolgen gaan hebben,ouders riepen nu al dat ze hun zoontjes/spelertjes ergens anders gaan plaatsen/onderbrengen wanneer wat jonk daar opgebouwd heeft afgebroken zal worden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door enough -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 03:25 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Je weet niks van mijn vak, en dat mensen vanuit egoïsme reageren is niet nieuw. We hebben iets ontwikkelt waarmee we iedereen naar een hoger niveau in geluid kunnen brengen. Dat mensen reageren vanuit hun wereld die beperkt is en reageren vanuit geen kennis zegt dat meer iets over hen dan over mij. Ik heb structureel bewezen dat ik al mijn concurrenten met kwaliteit kan wegspelen. En dat zijn feiten waar je niet omheen kunt. Omdat in mijn vak het beste en meest overtuigende geluid het wint. Als perfectionist is de wil om te winnen en de beste te zijn voor bepaalde mensen een gevaar en vervelend. Dat is hun tekortkoming, niet die van mij. Wij hebben in de laatste 5 jaar zoveel research gedaan dat onze voorsprong in inzicht en kennis zoveel groter is, dat het niet meer zomaar is in te halen. Wij doen heel veel aan innovatie en onderzoek. En onze focus ligt alleen op de producten die het beste zijn in iedere prijsklasse. Bij onze telt alleen een 10 en een 9 gaat in de prullenbak, omdat dat in onze wereld niks toevoegt. Dat is naar de consument een hele eerlijke en transparante manier. Maar voor concurrenten heel erg irritant ja. Dan zeg ik; jullie hebben net zoveel kans als ik, laat maar zien dat je het beter kan. En ook in mijn vak wint de beste. Ik zal je een link sturen als onze website er is. Dan kun je exact lezen hoe tientallen mensen over ons denken en wat we kunnen. En mag je dan weer gaan oordelen..... En wie moet er dan oprotten Remco...noem eens namen en leg eens uit waarom ze moeten oprotten. geef dan ook eens gewoon duidelijk antwoord..... Tis dit voor gelul? |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 05:20 schreef enough het volgende:kon je ook al een beetje aan zien komen,gezien zijn situatie,en de club,.. maar ik dacht dat zou toch niet!!!!!!! wat baal ik hier gvd van zeg en wat ik dan al eerder zei die van duivenbode hoorde je nooit we zijn weer terug bij af en voorlopig blijft het nog lang onrustig kut ,kut en nog eens kut,maar voor wie er straks overblijven ..krijgen het heel moeilijk en zwaar, reken maar nu zal AJAX als nooit tevoren onder het vergrootglas komen te liggen.....stelletje mafkezen bah bah (en mafkezen is nog heel zachtjes uitgedrukt) en voor op de toekomst kan het ook grootte gevolgen gaan hebben,ouders riepen nu al dat ze hun zoontjes/spelertjes ergens anders gaan plaatsen/onderbrengen wanneer wat jonk daar opgebouwd heeft afgebroken zal worden ZE hebben gewonnen. Onze club gaat naar de klote. Godver de godver |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
In de Meer had je al een vijfde colonne die oa Simon Tamahatha er uit werkte omdat ze niet naast zijn familie wilden zitten zondags. Maar nu is dit Ajax een andere club met een veel grotere achterban maar wederom een vijfde colonne die alles naar hun hand willen zetten, ik ben benieuwd bij de fluwelen revolutie hebben ze het uiteindelijk niet gered.Dit luurde altijd om de hoek, 1-0 nu voor de vijfde colonne maar de strijd is nog niet gestreden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 03:25 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Je weet niks van mijn vak, en dat mensen vanuit egoïsme reageren is niet nieuw. We hebben iets ontwikkelt waarmee we iedereen naar een hoger niveau in geluid kunnen brengen. Dat mensen reageren vanuit hun wereld die beperkt is en reageren vanuit geen kennis zegt dat meer iets over hen dan over mij. Ik heb structureel bewezen dat ik al mijn concurrenten met kwaliteit kan wegspelen. En dat zijn feiten waar je niet omheen kunt. Omdat in mijn vak het beste en meest overtuigende geluid het wint. Als perfectionist is de wil om te winnen en de beste te zijn voor bepaalde mensen een gevaar en vervelend. Dat is hun tekortkoming, niet die van mij. Wij hebben in de laatste 5 jaar zoveel research gedaan dat onze voorsprong in inzicht en kennis zoveel groter is, dat het niet meer zomaar is in te halen. Wij doen heel veel aan innovatie en onderzoek. En onze focus ligt alleen op de producten die het beste zijn in iedere prijsklasse. Bij onze telt alleen een 10 en een 9 gaat in de prullenbak, omdat dat in onze wereld niks toevoegt. Dat is naar de consument een hele eerlijke en transparante manier. Maar voor concurrenten heel erg irritant ja. Dan zeg ik; jullie hebben net zoveel kans als ik, laat maar zien dat je het beter kan. En ook in mijn vak wint de beste. Ik zal je een link sturen als onze website er is. Dan kun je exact lezen hoe tientallen mensen over ons denken en wat we kunnen. En mag je dan weer gaan oordelen..... En wie moet er dan oprotten Remco...noem eens namen en leg eens uit waarom ze moeten oprotten. geef dan ook eens gewoon duidelijk antwoord..... Als jij gewoon eens zou lezen. Zoals je eigenlijk iedere dag verteld wordt. Zowel hier als op andere fora waar je exact hetzelfde doet. Dan zou je deze geheel post niet geschreven hebben. Het gaat er niet om wat je weet of kan in jouw geval het gaat om de manier van posten. Iedere dag exact hetzelfde met maar nadering inhoud.
Je laatste vraag is daar een heel mooi voorbeeld van. Die vraag heb ik hoer namelijk al meerdere keren gepost de afgelopen week. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kerel. Je wil het maar niet begrijpen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
FdB en Overmars Henrichs en Collee
Wat een sluwe kliek!
Tjonge wat zonde dat zulke gewaardeerde spelers van weleer telkens sneuvelen omdat ze de verleiding naar macht niet kunnen weerstaan.
FdB, Overmars zullen binnenkort Ajax via de achterdeur verlaten en aansluiten bij Marco van Basten die ook de macht kon weerstaan en zichzelf hopeloos ging overschatten! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Het wordt tijd dat de supporter zich laat zien en gelden. En dat dit gedrag nooit getolereerd wordt. Het is inmiddels duidelijk dat zij die Ajax leiden geen enkele respect hebben voor de supporters. Dus blijft er maar 1 ding over. En dat is een tegen woord tegen hen die 'ons' Ajax kapot maken!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"De Supportersvereniging van Ajax kijkt teleurgesteld naar de bestuurlijke chaos bij de Amsterdamse club. Voor de zoveelste keer in de afgelopen jaren is het hommeles in de Arena.
Clubicoon Johan Cruijff maakte maandag bekend zijn handen van de club af te trekken. Daniël Dekker, voorzitter van de SVA, kijkt niet meer op van de crisis. "Het is al jaren zo", zegt hij op de website van Ajax Life. "We gaan van incident naar rapport en het begint telkens weer opnieuw. Gebrek aan management, geen leiding. Slechte contracten en afspraken. Geen structuur. Ondanks dat de uitgangspunten van Johan Cruijff al tijden duidelijk zijn."
Dekker vindt dat helemaal niemand bij Ajax van het verleden leert. "Alleen Hans Wijers en Wim Jonk hebben in deze kwestie echt hun verantwoordelijk genomen. Door respectievelijk te vertrekken en de noodklok te luiden", vindt Dekker, die met Jonk meeleeft en zich kan voorstellen hoe frustrerend het is om gelijk te hebben, maar het niet te krijgen. De clubleiding had het volgens de SVA niet zo ver moeten laten komen. Dekker: "Wij als supporters verdienen beter. We zijn echt klaar met mensen die onze club steeds verder de afgrond in duwen. De oplossing is eigenlijk simpel. Schuif persoonlijke voorkeuren en egos eens aan de kant. Kies gezamenlijk voor de uitvoering van de ideeën van Johan. Zoals eerder afgesproken. Zorg daarbij voor de juiste structuur en verantwoordelijkheden." |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 00:01 schreef enough het volgende:[..] ja volgens mijn zaten die onder tafel elkaar lekker/vies klaar te maken en egbers maar boenen Nee man dat manwijf valt op vrouwen en denkt ook nog eens dat ze het voetbal heeft uitgevonden. En Vermeulen heeft een pokke hekel aan Ajax dat is bekend. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wat een gelul allemaal...
Johan stopt, die is vuil tegen die en hun zijn niet eerlijk tegen hun...
Klaar!
Voetballen nou! |
|
|
|