|
|
Bobby1972
|
|
|
"Na het vertrek van Johan Cruijff is het zeer onduidelijk welke richting Ajax op gaat. De onrust zal voorlopig aanhouden, maar wat er verder gebeurt? Het Algemeen Dagblad presenteert maandag een aantal scenario's die zich de komende tijd zouden kunnen voltrekken. De ochtendkrant heeft het over drie scenario's, waarin Wim Jonk een belangrijke rol speelt. Het hoofd opleidingen heeft de vertrekregeling niet geaccepteerd, een arbitragezaak volgt. Verliest hij die (scenario 1) - en die kans lijkt aanwezig - hoe reageert de jeugdopleiding dan? 'Zijn de opleiders loyaal aan Jonk en loopt De Toekomst leeg? Aan de andere kant: willen zij hun eigen baan op het spel zetten?'
Scenario 2 gaat ervan uit dat Jonk wint, ondanks het feit dat hij structureel met collega's weigert te praten. Jonk zal zijn werkzaamheden kunnen hervatten, maar zijn wrok zal niet verdwijnen. De onderlinge verhoudingen zullen verslechteren en het gevaar bestaat dat 'het zwaartepunt in de discussie helemaal omslaat'. 'Trainer Frank de Boer speculeert tussen de regels door al langer over een vertrek aankomende zomer. Dat kan dan zomaar in een stroomversnelling komen. En houden zijn assistent Dennis Bergkamp en directeur spelersbeleid Marc Overmars het dan ook niet voor gezien? Een extreem scenario, maar bij Ajax valt niets uit te sluiten.'
En dan is er nog scenario 3, dat inhoudt dat de bestuursraad de rekening voor de anti-Cruijff-actie gepresenteerd krijgt. Cruijff zelf was maandagochtend al bikkelhard voor onder meer de voorzitter van die raad. 'Op 17 december is de ledenvergadering van de club. De leden, met veel Cruijffianen, kunnen hun eigen bestuur dan wegsturen. Dan is hun steun aan de rvc en directie ook niets meer waard en kan de soap opnieuw beginnen."
het begint pas..... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op maandag 16 november 2015 - 15:05 schreef Bobby1972 het volgende:"Na het vertrek van Johan Cruijff is het zeer onduidelijk welke richting Ajax op gaat. De onrust zal voorlopig aanhouden, maar wat er verder gebeurt? Het Algemeen Dagblad presenteert maandag een aantal scenario's die zich de komende tijd zouden kunnen voltrekken. De ochtendkrant heeft het over drie scenario's, waarin Wim Jonk een belangrijke rol speelt. Het hoofd opleidingen heeft de vertrekregeling niet geaccepteerd, een arbitragezaak volgt. Verliest hij die (scenario 1) - en die kans lijkt aanwezig - hoe reageert de jeugdopleiding dan? 'Zijn de opleiders loyaal aan Jonk en loopt De Toekomst leeg? Aan de andere kant: willen zij hun eigen baan op het spel zetten?' Scenario 2 gaat ervan uit dat Jonk wint, ondanks het feit dat hij structureel met collega's weigert te praten. Jonk zal zijn werkzaamheden kunnen hervatten, maar zijn wrok zal niet verdwijnen. De onderlinge verhoudingen zullen verslechteren en het gevaar bestaat dat 'het zwaartepunt in de discussie helemaal omslaat'. 'Trainer Frank de Boer speculeert tussen de regels door al langer over een vertrek aankomende zomer. Dat kan dan zomaar in een stroomversnelling komen. En houden zijn assistent Dennis Bergkamp en directeur spelersbeleid Marc Overmars het dan ook niet voor gezien? Een extreem scenario, maar bij Ajax valt niets uit te sluiten.' En dan is er nog scenario 3, dat inhoudt dat de bestuursraad de rekening voor de anti-Cruijff-actie gepresenteerd krijgt. Cruijff zelf was maandagochtend al bikkelhard voor onder meer de voorzitter van die raad. 'Op 17 december is de ledenvergadering van de club. De leden, met veel Cruijffianen, kunnen hun eigen bestuur dan wegsturen. Dan is hun steun aan de rvc en directie ook niets meer waard en kan de soap opnieuw beginnen." het begint pas..... De enige optie is dan toch optie drie. Bij de overige twee begint het niet pas maar is het denk ik einde verhaal. Maar zaak is nu wel dat de fans vanaf zaterdag keihard actie gaan voeren. Voor mijn part weer taferelen als tegen NEC thuis destijds alleen dan zonder hey verwonden van paarden hahaha. Nee fans moeten nu laten zien waarvoor ze staan en de eerste stap zetten zodat deze slangen oprotten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 16 november 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Wat dan ook weer zeer voorspelbaar is, is dat AFC Ajax op Facebook geen melding maakt over het feit dat Cruyff zich terug trekt. Omdat ze weten hoe vele supporters dan gaan reageren. Deze vorm van zwakte en gekleurd verstrekken van informatie moet per direct een halt worden toegeroepen.
Persoonlijk hoop ik ook op harde acties tegen de mensen die Ajax nu lijden. Laten we het maar met een lang ij schrijven! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Het is na het opstappen van Johan Cruijff als adviseur van Ajax een 'zwarte dag' in Amsterdam. Dat zegt Keje Molenaar maandag in gesprek met de NOS.
Molenaar was als advocaat en oud-spelers van Ajax één van de drijvende krachten achter de Fluwelen Revolutie, die Cruijff vier jaar geleden inzette. Met een column in de maandageditie van De Telegraaf maakte de legendarische nummer veertien zijn vertrek als adviseur bekend.
"Hij is in zijn column heel helder geweest. Hij voelt zich in de steek gelaten door de mensen waar hij vertrouwen in had. Ik denk dat hij ook een serieus punt heeft", reageert Molenaar, die het opstappen van Cruijff zag aankomen. In het kielzog van het Ajax-icoon lijkt ook Wim Jonk (gedwongen) te vertrekken.
Hoe het nu verder moet met Ajax, wordt besproken op 17 december als de algemene ledenvergadering plaatsvindt in Amsterdam. Daar wordt volgens Molenaar gesproken over het wegvallen van Cruijff en het waarschijnlijke vertrek van Jonk. "We kunnen die twee dingen de komende weken niet los van elkaar zien." |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Jaja ze blijven de lijn JC volgen maar polsen wel Patrick Ladru als opvolger van Jonk. Ladru was juust een JC afvallige. Ook Kreeg wordt genoemd. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 november 2015 - 07:35 schreef Brandje het volgende:Jaja ze blijven de lijn JC volgen maar polsen wel Patrick Ladru als opvolger van Jonk. Ladru was juust een JC afvallige. Ook Kreeg wordt genoemd. Haha las het ook Landru die maakt de soap compleet.. Volgens mij drukken er nu echt een paar hun zin door en willen echt zelf iets neergaan zetten. Dus niks geen Cruyff maar alleen hun eigen ego strelen. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 november 2015 - 07:50 schreef Hummel10 het volgende:[..] Haha las het ook Landru die maakt de soap compleet.. Volgens mij drukken er nu echt een paar hun zin door en willen echt zelf iets neergaan zetten. Dus niks geen Cruyff maar alleen hun eigen ego strelen. Daarom moeten nu de supporters zich nu laten gelden. Genoeg is genoeg!! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Ajax gaat naar verwachting maandag een arbitragezaak bij de KNVB aanvragen om een vertrek van hoofd opleidingen Wim Jonk te forceren. Jonk weigerde vorige week aan de ontslagregeling van de Amsterdammers mee te werken.
Met die regeling zou hij tot maart 2016 salaris ontvangen, meldt De Telegraaf. Jonk had tot afgelopen vrijdag om op dat voorstel te reageren, maar weigerde. Dat is voor Ajax het moment om een arbitragezaak tegen de oud-voetballer aan te spannen. Ondertussen werkt Jonk gewoon door.
De Telegraaf noemt het opmerkelijk dat Ajax Jonk in alle opzichten roemt, maar vindt dat hij communicatief tekort schiet. De club gaat uit van een goede afloop van de arbitragezaak, want het is inmiddels al in gesprek met een opvolger.
Ajax was eerder in een arbitragezaak met een werknemer verwikkeld in 2011, toen de club van hoofdscout Hans van der Zee af wilde. Die zaak verloor de club op alle fronten. Van der Zee is nog altijd werkzaam bij Ajax."
Persoonlijk hoop ik dat de supporters het vertrek gaan eisen van het huidige TD. Dat is in mijn ogen het beste wat Ajax nu kan gebruiken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 17 november 2015 door Bobby1972 -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 17 november 2015 - 13:12 schreef Bobby1972 het volgende:"Ajax gaat naar verwachting maandag een arbitragezaak bij de KNVB aanvragen om een vertrek van hoofd opleidingen Wim Jonk te forceren. Jonk weigerde vorige week aan de ontslagregeling van de Amsterdammers mee te werken. Met die regeling zou hij tot maart 2016 salaris ontvangen, meldt De Telegraaf. Jonk had tot afgelopen vrijdag om op dat voorstel te reageren, maar weigerde. Dat is voor Ajax het moment om een arbitragezaak tegen de oud-voetballer aan te spannen. Ondertussen werkt Jonk gewoon door. De Telegraaf noemt het opmerkelijk dat Ajax Jonk in alle opzichten roemt, maar vindt dat hij communicatief tekort schiet. De club gaat uit van een goede afloop van de arbitragezaak, want het is inmiddels al in gesprek met een opvolger. Ajax was eerder in een arbitragezaak met een werknemer verwikkeld in 2011, toen de club van hoofdscout Hans van der Zee af wilde. Die zaak verloor de club op alle fronten. Van der Zee is nog altijd werkzaam bij Ajax." Persoonlijk hoop ik dat de supporters het vertrek gaan eisen van het huidige TD. Dat is in mijn ogen het beste wat Ajax nu kan gebruiken. Wat ik nou vreemd vind. Er is niks vastgelegd wie nou verantwoordelijk voor wat is. Niemand weet precies wat zijn taken zijn. Dan lijkt het mij ook sterk dat er op papier is vastgelegd dat Jonk perse bij vergaderingen van TH aanwezig MOET zijn. Zijn deze afspraken er wel dan zal Jonk met hele goede argumenten moet komen anders is het klaar voor en dan krijgen we Michel Kreek of Ladru. De laatste is zwaar anti-JC |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Daarom kun je ook niet op deze manier verder gaan. De klaverjas club van Ajax denkt zeker dat de supporters domme en makke schapen zijn. Ik mag hopen van niet! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 17:38 schreef Bobby1972 het volgende:Daarom kun je ook niet op deze manier verder gaan. De klaverjas club van Ajax denkt zeker dat de supporters domme en makke schapen zijn. Ik mag hopen van niet! Kan je zelf niets verzinnen? |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Ontbinden van de klaverjas club! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Hahahaha wat een enorm dom gelul hiero! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Jij moet wat minder nieuws lezen en wat meer zelf namen bedenken! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Hier??? Nee man, dat is hogeschoolafdeling! ;-) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Mensen als Overmars en van der Sar ga ik in hun huidige functie nooit serieus nemen! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Gelukkig neemt iedereen jouw hier wel serieus???? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ik niet...tis net een grammofoon met een botte naald...plaat blijft te vaak hangen |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ik jou ook niet, net als Loetje en de grootste ouwehoer is Nenam_tiL. Gelukkig staat het weekend weer voor de deur. De baco's staan al koud voor zaterdag. Heb er weer zin an. Vooral benieuwd hoe " De arena" gaat reageren. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Inderdaad ouwe, voornamelijk roepen in de ruimte en alle naampjes die in de media genoemd worden ook gaan roepen! Je hebt daar zo'n mooi woord voor! Meeloper!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 20:42 schreef Brandje het volgende:[..] Ik jou ook niet, net als Loetje en de grootste ouwehoer is Nenam_tiL. Gelukkig staat het weekend weer voor de deur. De baco's staan al koud voor zaterdag. Heb er weer zin an. Vooral benieuwd hoe " De arena" gaat reageren. Had ik het tegen jouw dan?? En interesseert mij het wat dat jij mij niet serieus neemt?? Dat gezwets van jouw is meer vermakelijk dan interessant om te lezen! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 20:42 schreef Brandje het volgende:[..] Ik jou ook niet, net als Loetje en de grootste ouwehoer is Nenam_tiL. Gelukkig staat het weekend weer voor de deur. De baco's staan al koud voor zaterdag. Heb er weer zin an. Vooral benieuwd hoe " De arena" gaat reageren. Klopt...ik doe maar wat...is algemeen bekent |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 20:43 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Had ik het tegen jouw dan?? En interesseert mij het wat dat jij mij niet serieus neemt?? Dat gezwets van jouw is meer vermakelijk dan interessant om te lezen! Dan heb je in ieder geval nog iets aan mijn posts itt die van jou. Zat je te fucken man maar je tenen zijn weer erg lang:) |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Who give a fuck, zolang je maar denkt in het belang van Ajax......
En ja ook 'ik' ben benieuwd naar de reactie van de supporters. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Zuid en 410 blijven leeg de eerste helft zaterdag. De eerste stap is gezet zullen we maar zeggen |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: In Veel gevallen ouwe! 😂 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 20:56 schreef Bobby1972 het volgende:Who give a fuck, zolang je maar denkt in het belang van Ajax...... En ja ook 'ik' ben benieuwd naar de reactie van de supporters. Doe jij dat dan? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 20:56 schreef Brandje het volgende:[..] Dan heb je in ieder geval nog iets aan mijn posts itt die van jou. Zat je te fucken man maar je tenen zijn weer erg lang:) Klopt, erg druk op het werk! Eigenlijk helemaal geen tijd om te reageren. Moet ik dus ook niet doen! |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ej Bobby, heb jij vroeger je badeend ingeslikt? Je blijft maar piepen man. Net PA. Zoveel lukken en nog geen kut zeggen. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote:Op woensdag 18 november 2015 - 22:31 schreef Loetje het volgende:Ej Bobby, heb jij vroeger je badeend ingeslikt? Je blijft maar piepen man. Net PA. Zoveel lukken en nog geen kut zeggen. Ej Loetje, ben jij een volledammer? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Trouwens, doe maar slotje. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Daarom mag ik je ook graag Bamihapper |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Hahaha bamiiii! Weet je nog?! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Ja...Bami en Yellelleeeee...jij hebt hier wel wat neer gezet ouwe ;-) |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nee, een badaap. Weet je toch. En jij ouwe? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
quote: Jij niet gelukkig 😨 |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Neuh....hoop gelul, slaat allemaal nergens op maar ze zijn het gewend van me |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
Zaterdag gaan we weer vrolijk verder........maar goed dat er weer een wedstrijd is.......hebben we weer wat anders om over te praten...... |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"De supporters van Ajax voeren komende zaterdag tijdens de thuiswedstrijd tegen SC Cambuur actie om hun onvrede te laten blijken over de gang van zaken in het bestuur van hun favoriete club. Ajax wil breken met hoofd jeugdopleiding Wim Jonk, maar die weigert te vertrekken. Afgelopen maandag besloot Johan Cruijff te stoppen als adviseur van de club.
"Als politiek en ego's gaan winnen, gaat onze club kapot", schrijft het bestuur van de AFCA Supportersclub op Facebook. "De recente onrust bij Ajax is voor heel veel supporters een gruwel. Na met verschillende partijen om tafel te hebben gezeten en de gesprekken die nog gepland staan met de Ajax-directie en -bestuursraad, willen wij als supporters een statement maken tegen de (bestuurlijke) wanorde en chaos die nu bij Ajax de kop opsteekt."
Het is de bedoeling dat in de eerste helft tegen Cambuur de vakken op Zuid I en VAK410 leeg blijven. "Alleen op deze manier kunnen wij laten zien dat wij als supporters de situatie totaal onaanvaardbaar vinden. Om met de woorden van een bekende oud-voetballer te spreken: Kappen met die shit!"
Mooi begin.......net zolang door tot dat de 'klaverjas club' opgesodemieterd is! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
pffffffff wanneer gaat het voetbal weer beginnen dit gezeik wordt je gek van |
|
|
|