|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 03:04 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik heb helemaal geen idee of beeld van hoe het met welke jeugdopleiding dan ook gaat, vandaar mijn interesse in wat een eventuele maatstaaf kan zijn. Bijvoorbeeld in hoeverre zijn er doelen die behaald moeten worden vanuit het plan Cruijff om het als een succesvol jaar of seizoen te zien. Op een gegeven moment moet er resultaat geboekt worden en de meest voor de hand liggende manier om dat te beoordelen is de ranglijst. De A1 staat nu eerste, de B1/C1 derde. Maar was dat in de jaren daarvoor allemaal ook niet grotendeels hetzelfde? Doorstroming kan ook een maatstaaf zijn maar mijn persoonlijke mening is dat er tot nu toe geen echte toppers naar het eerste zijn doorgestroomd. Geen Sneijder, van der Vaart, Kluivert, Davids en noem ze maar op. Tuurlijk komen er veel nieuwelingen door, maar is dat vooral ook niet doordat de hand op de knip wordt gehouden qua aantrekken van nieuwe spelers? Oftewel, er moet wel gebruik gemaakt worden van spelers uit de jeugd. Het is allemaal een beetje behelpen, naar mijn mening veel te veel persoonlijke fouten/slecht inspelen etc maar het wordt enigzins gecamoufleerd doordat andere clubs in Nederland het ook niet top doen. Maar is dat (de rest van Nederland) dan de maatstaaf of wordt dat de nieuwe maatstaaf? Of moet ik het toch gaan vergelijken met buitenlandse clubs? In het laatste geval is dat qua doorstroming jeugd bijna niet te doen omdat de grote clubs spelers maar blijven kopen. Qua marketing is het simpel, meer inkomsten met een goede/betere sponsor en je doet het goed. [..] En dat is dus de basis van mijn vraag, weten wij wat de 'feiten' zijn over het functioneren van Jonk of de jeugdopleiding als geheel vanuit de visie van het plan Cruijff. Mijn gedachte met het plan Cruijff is nog steeds dat de internationale top behaald moet worden voordat het geslaagd is omdat dat de insteek was voor de revolutie. Naar mijn mening onmogelijk omdat we in Nederland het geld niet hebben. Maar als dat het doel niet (meer) is, want ik neem aan dat ze dat zelf ook wel inzien, hoe kunnen wij als buitenstaanders voor onszelf beoordelen of het met de jeugdopleiding goed gaat of niet? Ik denk dat er de laatste jaren wel weer echte toppers zijn doorgekomen. Een Tete, Dijks, Diedewald, Klaassen, Bazoer zijn jongens waarvan ik denk dat het echte toppers kunnen worden.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 06:39 schreef enough het volgende:[..] laten we hopen dat iedereen zich een beetje inbind en ervan geleerd heeft en weer over gaan wat echt belangrijk is voor AJAX Eerlijk gezegd hoop ik dat in dit geval helemaal niet, het zou namelijk nog steeds het vertrek van Jonk betekenen.. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 05:43 schreef Boudewijn het volgende:Ajax en Jonk weer in gesprek Ajax en Wim Jonk proberen alsnog een oplossing te vinden voor de problemen rondom het hoofd opleidingen. De advocaten van de club en de Volendammer voerden gisteren in de ArenA uitgebreid overleg, waardoor het nog maar de vraag is of de arbitragezaak op 16 december doorgaat. Het uitgangspunt van de onderhandelingen is tot een zo chic mogelijk(e) vertrek(regeling) te komen. Jonk lijkt zich inmiddels te realiseren dat hij voor de arbitragecommissie een zwakke zaak heeft, omdat de verstoorde arbeidsrelatie door Ajax eenvoudig moet zijn aan te tonen. Bron: de Telegraaf Jammer van Jonk. Ondanks dat hij het misschien verloren had was dit toch voor hem de mogelijkheid om de boel eens goed wakeer te schudden. De zaken die hij bij de rvc heeft aangekaart waar niks mee gedaan is. Diezelfde rvc die Overmarseruit wilde werken en dankzij Ling een tweede kans heeft gekregen. Aantonen dat zijn aanpak werkt aangezien de grote talenten die in Ajax 1 spelen en er nog bij komen. Spelers als Tete die heeft aangegeven dat de inviduele aanpak werkt. Dat er veel te vee breedteaankopen zijn gedaan . Dat Overmars nu gewoon een TD is. Iets wat ze niet meer wilden en zelfs voor naar de rechter zijn gestapt. Dat behalve op de Toekomst alles wat gedaan juust Tegen plan JC in is. Godver de godver Jonk.
Ps Als het initiatief vanuit Ajax komt dan zou ik als Jonk doorzetten want dan voelt men nattigheid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 03:04 schreef Boudewijn het volgende:[..] Ik heb helemaal geen idee of beeld van hoe het met welke jeugdopleiding dan ook gaat, vandaar mijn interesse in wat een eventuele maatstaaf kan zijn. Bijvoorbeeld in hoeverre zijn er doelen die behaald moeten worden vanuit het plan Cruijff om het als een succesvol jaar of seizoen te zien. Op een gegeven moment moet er resultaat geboekt worden en de meest voor de hand liggende manier om dat te beoordelen is de ranglijst. De A1 staat nu eerste, de B1/C1 derde. Maar was dat in de jaren daarvoor allemaal ook niet grotendeels hetzelfde? Doorstroming kan ook een maatstaaf zijn maar mijn persoonlijke mening is dat er tot nu toe geen echte toppers naar het eerste zijn doorgestroomd. Één van de uitgangsposities van Cruijff was dat successen met de jeugd geen doelstelling op zich moet zijn. De nadruk, in de jeugd, moet liggen op het ontwikkelen van de individuele voetballer. Succes bij de jeugdelftallen is dus juist geen maatstaf en dat mag het ook niet meer worden, hoewel successen natuurlijk prettig zijn als bijvangst.
De jeugd van Ajax heeft ten doelstelling spelers af te leveren voor Ajax 1. Punt. Dat is, voor zover ik weet en kan beoordelen, ook waarop de jeugd wordt beoordeeld. Dat is inderdaad een hele subjectieve maatstaf want het gaat niet om de aantallen die doorstromen maar de kwaliteit.
De afgelopen jaren hebben we inderdaad weinig echte toppers gezien, of het moeten Eriksen (vanaf z'n 15e bij Ajax) en Blind (sinds z'n 8e) zijn. Maar dat is momenteel een manco van het gehele Nederlandse voetbal. Weinig tot geen echte toppers (Depay?). Dat neemt niet weg dat als je naar Ajax kijkt je aanhoudend ziet dat de zelf opgeleide spelers de sterkhouders van de ploeg zijn. Ajax wordt aanhoudend aan de hand genomen door de jonge spelers die door de eigen opleiding het elftal hebben gehaald. En dat zegt toch wel iets over die opleiding.
Maar goed, wat ik eerder al toegaf, het is en blijft een subjectief en interpretatief oordeel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 december 2015 - 23:18 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Ik durf het haast niet te vragen, maar waarom functioneert de scouting slecht? Want volgens mij zijn er hier al velen geweest die roepen dat je daarin behoorlijk mis zit!! En kom alsjeblieft met steekhoudende argumenten want dat roeptoeteren wat je tot nog toe doet is weinig enerverend! Dan draai ik het opnieuw om, leg nu eens uit waarom de scouting goed functioneert in de afgelopen jaren? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 13:51 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dan draai ik het opnieuw om, leg nu eens uit waarom de scouting goed functioneert in de afgelopen jaren? Draai je het alweer eens om? Geef nou gewoon eens antwoord en probeer je er niet onderuit te wurmen door omgekeerde bewijslast te vragen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 13:51 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dan draai ik het opnieuw om, leg nu eens uit waarom de scouting goed functioneert in de afgelopen jaren? Geef toch eens een x gewoon antwoord op een vraag die jou gesteld wordt in een discussie die jij zelf begint..
Kap toch eens met dat gedraai van je man..
Zo werkt het namelijk niet in de grote mannen wereld..
Jij beweert namelijk iets, dan ben jij degene die dat moet onderbouwen.. NIet andersom..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 13:51 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dan draai ik het opnieuw om, leg nu eens uit waarom de scouting goed functioneert in de afgelopen jaren? Niemand weet of de scouting heeft gewerkt want in rapport Ling staat heel duidelijk dat er niet naar de scouts is geluisterd. Er zijn meerdere spelers gehaald die het niet hebben gehaald bij Ajax 1, die een negatief of blijven volgen advies hadden. Er is de laatste jaren bijna geen speler voor hey eerste aangetrokken die een positief advies hebben gehad. Ze ziin allemaal door Overmars persoonlijk gehaald. Helaas zijn veel spelers mislukt. Iets waar jij je stokpaardje van hebt gemaakt en om dan nu zeggen dat de scouts geen goed werk leveren praat je jezelf eigenlijk tegen. Je mekkert op hey aankoopbeleid, de scouts hebben vaak een negatief advies gegeven over de aankopen en vervolgens ga je kritiek leveren op de scouting.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 16:07 schreef Brandje het volgende:[..] Niemand weet of de scouting heeft gewerkt want in rapport Ling staat heel duidelijk dat er niet naar de scouts is geluisterd. Er zijn meerdere spelers gehaald die het niet hebben gehaald bij Ajax 1, die een negatief of blijven volgen advies hadden. Er is de laatste jaren bijna geen speler voor hey eerste aangetrokken die een positief advies hebben gehad. Ze ziin allemaal door Overmars persoonlijk gehaald. Helaas zijn veel spelers mislukt. Iets waar jij je stokpaardje van hebt gemaakt en om dan nu zeggen dat de scouts geen goed werk leveren praat je jezelf eigenlijk tegen. Je mekkert op hey aankoopbeleid, de scouts hebben vaak een negatief advies gegeven over de aankopen en vervolgens ga je kritiek leveren op de scouting. Je herhaalt exact dat wat meerdere mensen al aan hem gepost hebben.. Ik snap echt niet zo goed waarom hij dat niet wil snappen, of misschien wel niet leest.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 08:06 schreef remco k het volgende:[..] Eerlijk gezegd hoop ik dat in dit geval helemaal niet, het zou namelijk nog steeds het vertrek van Jonk betekenen.. ik bedoelde ermee te zeggen dat iedereen echt achter de plan/visie cruijff gaan staan zoals de bedoeling was. jonk weg zou een ramp zijn op de toekomst..ouders gaan dan hun spelertjes/ zoontjes elders onderbrengen jonk dus ook weer aanschuiven /geen egootjes meer en het het plan/visie naar behoren uitvoeren |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 18:13 schreef enough het volgende:[..] ik bedoelde ermee te zeggen dat iedereen echt achter de plan/visie cruijff gaan staan zoals de bedoeling was. jonk weg zou een ramp zijn op de toekomst..ouders gaan dan hun spelertjes/ zoontjes elders onderbrengen jonk dus ook weer aanschuiven /geen egootjes meer en het het plan/visie naar behoren uitvoeren Al zou Jonk alleen al behouden blijven voor De Toekomst. Dan zou ik al heel blij zijn. Hij hoeft van mij niet bij elk overleg aanwezig te zijn van dat TH. De Boer heeft aangegeven dat ook niet te hebben gedaan. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 19:02 schreef Brandje het volgende:[..] Al zou Jonk alleen al behouden blijven voor De Toekomst. Dan zou ik al heel blij zijn. Hij hoeft van mij niet bij elk overleg aanwezig te zijn van dat TH. De Boer heeft aangegeven dat ook niet te hebben gedaan. ook goed zolang ze maar op 1 lijn zitten |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 13:51 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Dan draai ik het opnieuw om, leg nu eens uit waarom de scouting goed functioneert in de afgelopen jaren? Zoals ik dus al dacht, jij bent echt een roeptoeter en hebt totaal geen eigen mening!! Je leest iets en neemt dat klakkeloos over, net als met je geroep over "klaverjasclub". Een term die eerder door de media werd gebruikt! Verzin eens iets zelf of geef gewoon antwoord op een vraag die je gesteld wordt! Want uit nergens blijkt namelijk dat de scouting gefaald heeft, maar juist de adviezen van deze scouts door anders zijn genegeerd! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Maar zoals je waarschijnlijk al eerder is verteld Bobby neemt werkelijk niemand je meer serieus hier! Je had de kans het tegendeel te bewijzen maar je bent gewoon een zielloos figuur zonder eigen mening!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 december 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
AT5.nl meldt:
quote:Ajax en Wim Jonk uit elkaar zonder arbitragezaak
Ajax en Wim Jonk hebben besloten uit elkaar te gaan. De arbitragezaak tussen de club en het hoofd jeugdopleiding is hiermee van de baan. Ajax en Jonk hebben onderling afgesproken dat hij zijn werkzaamheden per direct stopt.
Op de website schrijft Ajax: De clubleiding van Ajax concludeerde kortgeleden dat het niet is gelukt om met elkaar tot een goede invulling van het technisch hart te komen. Er was een langlopend verschil van inzicht over de invulling van het technisch hart en de daarbij behorende verantwoordelijkheden.
Algemeen directeur Dolf Collee: 'Wim heeft de afgelopen jaren met zijn team veel veranderingen in gang gezet die goed zijn voor onze jeugdopleiding. Vernieuwingen die passen bij een ambitieuze club als Ajax. Wij zijn hem daar dan ook zeer dankbaar voor. Wij wensen Wim veel succes in zijn verdere loopbaan.'
Jonk: 'Ik heb de afgelopen jaren met plezier bij Ajax gewerkt en alles gegeven voor de jeugdopleiding en het Plan Cruijff. Nadat Ajax te kennen heeft gegeven niet door te willen met mij voel ik onvoldoende draagvlak en hebben we besloten uit elkaar te gaan. Ik denk dat het uiteindelijk in niemands belang is om dit voor een rechter uit te vechten.'
Jonk speelde tijdens zijn internationale voetbalcarrière onder andere vijf jaar bij Ajax. Na zijn loopbaan als voetballer kwam hij in november 2007 weer terug naar Ajax. Hij begon als individueel techniektrainer bij de jeugd. De afgelopen jaren was hij hoofd jeugdopleiding en vanuit die hoedanigheid ook lid van het technisch hart. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote:Op woensdag 02 december 2015 - 16:07 schreef Brandje het volgende:[..] Niemand weet of de scouting heeft gewerkt want in rapport Ling staat heel duidelijk dat er niet naar de scouts is geluisterd. Er zijn meerdere spelers gehaald die het niet hebben gehaald bij Ajax 1, die een negatief of blijven volgen advies hadden. Er is de laatste jaren bijna geen speler voor hey eerste aangetrokken die een positief advies hebben gehad. Ze ziin allemaal door Overmars persoonlijk gehaald. Helaas zijn veel spelers mislukt. Iets waar jij je stokpaardje van hebt gemaakt en om dan nu zeggen dat de scouts geen goed werk leveren praat je jezelf eigenlijk tegen. Je mekkert op hey aankoopbeleid, de scouts hebben vaak een negatief advies gegeven over de aankopen en vervolgens ga je kritiek leveren op de scouting. Remco komt voortdurend met spelers die wel iets gebracht hebben. En wij komen met de spelers die te weinig hebben gebracht. Het blijft een feit dat het % mensen dat te weinig brengt te hoog is.
Remco zegt dat de scouting niet werkt omdat er niet naar de mensen wordt geluisterd. Net of dat dit dan een vrijbrief is voor het falen ervan. Er blijkt nergens uit dat het vanaf nu beter wordt ingevuld. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
"Jonk zag geen toekomst meer voor hem weggelegd bij Ajax, dat vandaag met de Volendammer tot een vergelijk kwam over het beëindigen van het dienstverband zonder de gang naar de arbitragecommissie. Maar de oud-international heeft het idee dat er meer speelt.
'Ajax blijft het probleem als een arbeidsconflict zien. Maar ik zie het breder: het gaat niet alleen om mij maar vooral om de invulling en de uitvoering van het Plan Cruijff', zegt Jonk in een verklaring als reactie op het nieuws van zijn vertrek uit Amsterdam.
Met name in het functioneren van het technisch hart zag hij te veel problemen opdoemen. Jonk vroeg naar eigen zeggen twee jaar lang 'een duidelijke verdeling van de taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden' en heeft bij de clubleiding oplossingen aangedragen.
'Maar waar de directie uiteindelijk mee is gekomen, gaat naar mijn mening tegen het Plan Cruijff in', aldus Jonk. 'Als iedereen over alles gaat en anderen kunnen beslissen over spelers en medewerkers in de jeugdopleiding, zonder kennis en betrokkenheid, dan ontstaat er een onwerkbare situatie."
Het moet nog maar blijken of de huidige staf wel werkt volgens de ideeën van Cruyff. Zoals ze zelf beweren. En als dat niet zo is, liegen ze.
Los daarvan is er geen enkel bewijs dat de communicatie nu wel goede verloopt en dat er duidelijke richtlijnen zijn waar men zich aan houdt. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
er wordt weer voor de makkelijkste weg gekozen,want anders moet iedereen met de billen bloot veel modder gooien wordt hiermee bespaard dat er volgens jonk geen draagvlak meer is klopt niet,want die is er wel degelijk (hij beschermt hiermee zijn collega"s die wel het zelfde denkende zijn) dat het zo moet eindigen betreur mijn tenzeerste,omdat de jeugd zo goed is als dat die is te danken is aan jonk en consorte..(jongkind) en nu blijven we zitten met collee&shit en dat die aanblijven is ook maar van tijdelijke aard,omdat ze der eigen toch weer in der eigen vingers snijden dus jopie rek je rug nog 1keer achter de schermen en trap ze via de telegraaf enzo die achterbakse eruit dan stuur ik je een extra heerlijke zomerstoel op om te rusten en samen te genieten van AJAX
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 december 2015 door enough -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 03 december 2015 - 17:31 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Remco komt voortdurend met spelers die wel iets gebracht hebben. En wij komen met de spelers die te weinig hebben gebracht. Het blijft een feit dat het % mensen dat te weinig brengt te hoog is. Remco zegt dat de scouting niet werkt omdat er niet naar de mensen wordt geluisterd. Net of dat dit dan een vrijbrief is voor het falen ervan. Er blijkt nergens uit dat het vanaf nu beter wordt ingevuld. Remco zegt. Remco zegt. Ik zeg inderdaad iets. Jij zegt helemaal niets kansloze. Ga mij niet betrekken in je discussies met anderen kerel.
En geef toch eens een x antwoord op de simpele vragen die je gesteld worden kerel. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op donderdag 03 december 2015 - 17:31 schreef Bobby1972 het volgende:[..] Remco komt voortdurend met spelers die wel iets gebracht hebben. En wij komen met de spelers die te weinig hebben gebracht. Het blijft een feit dat het % mensen dat te weinig brengt te hoog is. Remco zegt dat de scouting niet werkt omdat er niet naar de mensen wordt geluisterd. Net of dat dit dan een vrijbrief is voor het falen ervan. Er blijkt nergens uit dat het vanaf nu beter wordt ingevuld. de scouting heeft een beperkte zeggenschap (info over iemand) ..wat er daarna mee gebeurt is hun pakkie niet aan..(dus stop daar eens mee) volgens overmars waren het geen breedte aankopen..nou we weten inmiddels wel beter en voor de verduidelijking remco is hierin niet de enige die zo denk denk voor je reageer jongen,want het is al meer dan vervelend zo (sorry voor mijn inmenging,maar dit slaat nergens meer op bobby) mijn naam is bobby en fine tune en gigolo en lekker klieren is mijn hobby |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 03 december 2015 - 22:58 schreef enough het volgende:[..] de scouting heeft een beperkte zeggenschap (info over iemand) ..wat er daarna mee gebeurt is hun pakkie niet aan..(dus stop daar eens mee) volgens overmars waren het geen breedte aankopen..nou we weten inmiddels wel beter en voor de verduidelijking remco is hierin niet de enige die zo denk denk voor je reageer jongen,want het is al meer dan vervelend zo (sorry voor mijn inmenging,maar dit slaat nergens meer op bobby) mijn naam is bobby en fine tune en gigolo en lekker klieren is mijn hobby Die Marc. Die verklaart zijn eigen brevet van onvermogen. Geeft in feite Jonk de credits dat er fantastische talenten aankomen en dat hij zelf waardeloos heeft ingekocht. Beste Marc, al waren er geen talenten door gebroken dan nog waren jouw aankopen ruk!! Je bent een heel eng mannetje dus je eigen onkunde te baggetaliseren door te zeggen dat eigen jeugd het eigenlijk beter doet en laat Jonk daar nu verantwoordelijk voor zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 december 2015 door Brandje -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op donderdag 03 december 2015 - 23:49 schreef Brandje het volgende:[..] Die Marc. Die verklaart zijn eigen brevet van onvermogen. Geeft in feite Jonk de credits dat er fantastische talenten aankomen en dat hij zelf waardeloos heeft ingekocht. Beste Marc, al waren er geen talenten door gebroken dan nog waren jouw aankopen ruk!! Je bent een heel eng mannetje dus je eigen onkunde te baggetaliseren door te zeggen dat eigen jeugd het eigenlijk beter doet en laat Jonk daar nu verantwoordelijk voor zijn. ja is toch te gek voor woorden en daar moeten we nu mee verder ppfffffffffffffffffffffffffffffffff |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ben benieuwd wie er nu nog meer opstapt.
quote:Jonk zegt dat er acht tot tien jeugdtrainers direct ontslag zullen nemen als Jonk daadwerkelijk wordt ontslagen. bron: AjaxPrimeur |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote: wat dachten die achterbakse dan, dat met het ontlopen van de arbitrage commissie het gedaan was ofzo nu gaat heel de toekomst op de schop(mits ze zo loyaal zijn als ze zeggen) zoals ik al zei er is genoeg draagvlak ,maar er moest een kop rollen en nu gaan ze rollen van onder naar boven..stelletje kut mongolen AJAX op z'n best en het tech hart moeten ze terplekke af knallen..die zijn de hoofd schuldige van alles (fuck overmars) alles wat is opgebouwd in de jeugd gaat verloren....spelertjes worden elders ondergebracht het vertrouwen is weg tijd voor opstand..waarbij het maasgebouw in het niets valt GEEN CRUIJFF,GEEN JONK EN CONSORTE..GEEN JEUGD..DUS GEEN AJAX MEER en de schuldigen zijn ook binnen 1.a 2 jr weg dus nu dan maar resoluut die ratten eruit trappen en redden wat er te redden valt WZASWZDB
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Agenten met getrokken wapens tegenover "supporters" is niet iets om stoer over te doen of zelfs mee te schermen op een forum. Dat is iets om je kapot over te schamen. Dat dit NOOIT gebeurt bij Ajax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik vraag mij af waarom Jonk nu toch af ziet van het doorzetten van deze zaak. Ik vermoed dat hij (door z'n advocaat?) is ingefluisterd dat hij erg zwak staat. Ajax heeft het over werkweigering en een onherstelbaar beschadigde relatie en dat blijft in een arbitrage- of rechtzaak ook wel overeind. Jonk zit meer in de morele hoek en de gedachte van de lijn Cruijff, maar daar win je geen zaak mee.
En toch verbaast het mij wel. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en of er nu qua opzet of inhoud dingen gaan veranderen op de Toekomst. Op de Toekomst leken de zaken toch behoorlijk goed op de rails te staan.
Zonde dit. Weer gaan er mensen voor Ajax verloren die je eigenlijk zou moeten koesteren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 05:19 schreef Eide het volgende:[..] Agenten met getrokken wapens tegenover "supporters" is niet iets om stoer over te doen. Dat is irts om je kapot over te schamen. Dat dit NOOIT gebeurt bij Ajax. het gaat niet over stoer doen HET GAAT GVD OVER AJAX......SNAPJE!!!!!!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: En dus vind jij het okay om te hopen op geweldadige confrontaties tussen politie en supporters? Rot eens heel gauw een een pokke eind op. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 05:28 schreef Eide het volgende:Ik vraag mij af waarom Jonk nu toch af ziet van het doorzetten van deze zaak. Ik vermoed dat hij (door z'n advocaat?) is ingefluisterd dat hij erg zwak staat. Ajax heeft het over werkweigering en een onherstelbaar beschadigde relatie en dat blijft in een arbitrage- of rechtzaak ook wel overeind. Jonk zit meer in de morele hoek en de gedachte van de lijn Cruijff, maar daar win je geen zaak mee. En toch verbaast het mij wel. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en of er nu qua opzet of inhoud dingen gaan veranderen op de Toekomst. Op de Toekomst leken de zaken toch behoorlijk goed op de rails te staan. Zonde dit. Weer gaan er mensen voor Ajax verloren die je eigenlijk zou moeten koesteren. Las laatst nog dat Jonk mogelijk op de toekomst bleef dacht dat ze als volwassen mensen om de tafel gingen zitten. Vond ik een prettige oplossing om vervolgens te le lezen dat hij weggaat. Diegene die goede talenten door wil laten stromen en betere aankopen eist moet weg en het clubje centjes sparen en breedte aankopen mag blijven zitten. Marc doet of het zijn eigen geld is en is vergeten dat Ajax een voetbalclub is. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 03 december 2015 - 23:49 schreef Brandje het volgende:[..] Die Marc. Die verklaart zijn eigen brevet van onvermogen. Geeft in feite Jonk de credits dat er fantastische talenten aankomen en dat hij zelf waardeloos heeft ingekocht. Beste Marc, al waren er geen talenten door gebroken dan nog waren jouw aankopen ruk!! Je bent een heel eng mannetje dus je eigen onkunde te baggetaliseren door te zeggen dat eigen jeugd het eigenlijk beter doet en laat Jonk daar nu verantwoordelijk voor zijn. Ja hij probeert echt op alle mogelijke manieren zijn eigen onkunde te maskeren. Als voetballer was ik fan van hem als manager vind ik het maar een eng mannetje. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik denk niemand. Jonk en Ajax zijn nu in goed overleg uit elkaar gegaan, en men heeft tijd gehad om de mensen te informeren en rustig te krijgen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 07:12 schreef Hummel10 het volgende:[..] Ja hij probeert echt op alle mogelijke manieren zijn eigen onkunde te maskeren. Als voetballer was ik fan van hem als manager vind ik het maar een eng mannetje. Sorry dat ik het zeg.. Maar de laatste jaren was het inderdaad matig. Dit jaar vind ik het prima op Sanogo na.. Zelfs het aantrekken van Heitinga is een prima keuze geweest.. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 05:48 schreef Eide het volgende:[..] En dus vind jij het okay om te hopen op geweldadige confrontaties tussen politie en supporters? Rot eens heel gauw een een pokke eind op. ik wist wel dat je er geen donder van snapt maasgebouw was gewoon een uitdrukking om kracht bij te zetten over woorden bij iemand in zijn mond te leggen gesproken............... jij probeer nu stoer te doen ..niet ik ik maak me zorgen om mijn cluppie, ..wordt tijd dat jij dat ook eens doet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2015 door enough -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 09:41 schreef enough het volgende:[..] ik wist wel dat je er geen donder van snapt maasgebouw was gewoon een uitdrukking om kracht bij te zetten Dat is dan buitengewoon stom gekozen. Misschien dat je zelf eens moet nadenken voordat je belachelijke dingen plaatst. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Het geval Jonk is over je kan je kwaad maken maar dat helpt niet, en geloof me Ajax gaat gewoon verder hopelijk hebben die kleine en de lange er van geleerd en wordt het beter, dan is Jonk niet voor niks opgestapt. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
En toch is het gewoon klote dat iemand als Jonk vertrekt. Het zure is dat er letterlijk niemand binnen Ajax aan zijn kwaliteiten twijfelt. Het gaat puur en alleen om het niet aanschuiven en meningsverschillen over de invulling van het plan Cruijff. Wat daar vreselijk aan steekt is dat het overgrote deel van deze problemen voorkomen hadden kunnen komen door te investeren op een duidelijke, goed omschreven werkwijze bij aanvang van het "project Cruijff". |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In navolging van Wim Jonk vertrekt ook diens rechterhand Ruben Jongkind per direct bij Ajax. Voetbal International meldt vrijdagmiddag dat het hoofd talentontwikkeling zijn taken heeft neergelegd.
Samen met Jonk en Johan Cruijff was Jongkind één van de grondleggers van het zogenaamde Plan Cruijff. Hij implementeerde een nieuwe werkwijze voor jonge talenten op trainingscomplex de Toekomst. Hoofd jeugdopleiding Jonk kwam donderdag tot een akkoord met Ajax over een vertrek en Jongkind heeft zich nu solidair verklaard met hem.
Het afscheid van zowel Jongkind als Jonk is allemaal het gevolg van een conflict binnen het zogenaamde Technische Hart van Ajax. De onderlinge relatie tussen Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Marc Overmars en Jonk en daarnaast directeur Edwin van der Sar zou in de afgelopen maanden sterk verslechterd zijn. Cruijff maakte onlangs al bekend dat hij zich vanwege alle onrust en conflicten niet meer zal inlaten met de club. http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/622302/volgende-slachtoffer-bij-ajax-hoofd-talentontwikkeling-per-direct-weg.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 december 2015 door remco k -- |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 05:28 schreef Eide het volgende:Ik vraag mij af waarom Jonk nu toch af ziet van het doorzetten van deze zaak. Ik vermoed dat hij (door z'n advocaat?) is ingefluisterd dat hij erg zwak staat. Ajax heeft het over werkweigering en een onherstelbaar beschadigde relatie en dat blijft in een arbitrage- of rechtzaak ook wel overeind. Jonk zit meer in de morele hoek en de gedachte van de lijn Cruijff, maar daar win je geen zaak mee. En toch verbaast het mij wel. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat en of er nu qua opzet of inhoud dingen gaan veranderen op de Toekomst. Op de Toekomst leken de zaken toch behoorlijk goed op de rails te staan. Zonde dit. Weer gaan er mensen voor Ajax verloren die je eigenlijk zou moeten koesteren. Even daargelaten of het allemaal klopt hetgeen in de media geschreven wordt wat betreft de taakstelling van Wim Jonk als lid van het Technisch Hart. Er wordt namelijk zo nu en dan geschreven dat in zijn taakomschrijving vermeld staat dat hij dient aan te schuiven bij vergaderingen. Dat weten wij supporters uiteraard niet. Maar mocht dat wèl het geval zijn, dan is het niet bijster handig geweest van Jonk om dat niet (meer) te doen. Nu wordt hij (onder andere) beticht van werkweigering en dat zou dan ook probleemloos "bewezen" kunnen worden en dus staat hij juridisch uiterst zwak. Bijzonder jammer dit allemaal, want ik vind Wim Jonk een pareltje in de opleiding. Ajax gaat zijn vakmanschap beslist missen. Met zijn vertrek verdwijnt de laatste Johan Cruijff-adept en kan de rest van de leiding nu zijn gang gaan. Zeer triest en bepaald niet voordelig voor de club Ajax. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Natuurlijk is het werkweigering. Als jou werkgever je een opdracht geeft voor het uitvovan werkzaamheden die redelijkerwijs in jou werkgebied valt en jij weigert daar systematisch invulling aan te geven is dat werkweigering. Daar is geen twist over mogelijk, beide partijen geven ook aan dat Jonk systematisch niet aanschoof.
Punt is dat daar voor Jonk iets aan ten grondslag lag, namelijk een scheef besluitvormingsproces binnen het Technisch Hart. Dat zat, volgens Jonk, met name in besluiten aangaande het aantrekken van bepaalde spelers en het regeren over zijn vakgebied. Dat zijn, denk ik, hele terechte bezwaren maar ik denk ook dat werkweigering niet de manier is dat uit te spelen. Jonk dacht daar duidelijk anders over, maar er is geen werkgever die dit zou accepteren van een werknemer.
Niet dat ik nu zo veel sympathie heb voor het wegsturen van Jonk, maar ik snap de beweegredenen van Ajax wel.
Ik vind het niet slim uitgespeeld. Ik snap ook niet waarom allerlei zaken niet duidelijker zijn geregeld toen het kamp Cruijff de revolutie doordrukte. Ik snap niet waarom er dan niet een "Cruijffiaanse" algemeen directeur is neergezet. Ik snap niet hoe allerlei mensen uit hetzelfde kamp zo uit elkaar zijn gegroeid.
Ik heb het al vaker gezegd maar ik ben er ziek van. |
|
|
|
|
Pavlov14
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 16:48 schreef Eide het volgende:Natuurlijk is het werkweigering. Als jou werkgever je een opdracht geeft voor het uitvovan werkzaamheden die redelijkerwijs in jou werkgebied valt en jij weigert daar systematisch invulling aan te geven is dat werkweigering. Daar is geen twist over mogelijk, beide partijen geven ook aan dat Jonk systematisch niet aanschoof. Punt is dat daar voor Jonk iets aan ten grondslag lag, namelijk een scheef besluitvormingsproces binnen het Technisch Hart. Dat zat, volgens Jonk, met name in besluiten aangaande het aantrekken van bepaalde spelers en het regeren over zijn vakgebied. Dat zijn, denk ik, hele terechte bezwaren maar ik denk ook dat werkweigering niet de manier is dat uit te spelen. Jonk dacht daar duidelijk anders over, maar er is geen werkgever die dit zou accepteren van een werknemer. Niet dat ik nu zo veel sympathie heb voor het wegsturen van Jonk, maar ik snap de beweegredenen van Ajax wel. Ik vind het niet slim uitgespeeld. Ik snap ook niet waarom allerlei zaken niet duidelijker zijn geregeld toen het kamp Cruijff de revolutie doordrukte. Ik snap niet waarom er dan niet een "Cruijffiaanse" algemeen directeur is neergezet. Ik snap niet hoe allerlei mensen uit hetzelfde kamp zo uit elkaar zijn gegroeid. Ik heb het al vaker gezegd maar ik ben er ziek van. Wij zijn het 100% eens! |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 11:11 schreef Eide het volgende:[..] Dat is dan buitengewoon stom gekozen. Misschien dat je zelf eens moet nadenken voordat je belachelijke dingen plaatst. ja en jij iemand gelijk woorden in de mond leggen waar je ook een ander van beschuldig en dan zelf geen weerwoord heeft
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 17:28 schreef enough het volgende:[..] ja en jij iemand gelijk woorden in iemands mond leg waar je een ook een ander van beschuldig en dan zelf geen weerwoord heeft Wat is er met jou aan de hand man? Dit lijkt niet eens op Nederlands.
Daarnaast, deels heb je gelijk maar die schandalige gebeurtenissen destijds bij het maasgebouw aanhalen is gewoon een ontzettend stom gekozen voorbeeld. Op elke mogelijke manier trouwens want juist de supportersgroepen van Ajax kiezen juist vaak de goede acties, de meest recente voorbeelden daarvan overigens uitgezonderd.
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 17:38 schreef Eide het volgende:[..] Wat is er met jou aan de hand man? Dit lijkt niet eens op Nederlands. Daarnaast, deels heb je gelijk maar die schandalige gebeurtenissen destijds bij het maasgebouw aanhalen is gewoon een ontzettend stom gekozen voorbeeld. Op elke mogelijke manier trouwens want juist de supportersgroepen van Ajax kiezen juist vaak de goede acties, de meest recente voorbeelden daarvan overigens uitgezonderd. joh ben je er nu nog mee bezig zeikerd of moet ik ook uit die zelfde post (met het afknallen van het tech hart) uitleggen dat ze niet echt dood geschoten hoeven worden,maar ook tot de orde moeten geroepen worden je weet nu wat ik ermee bedoelde en ik weet jouw bezwaar anders kan je het hele forum wel opdoeken met pikante of ongepaste uitspraken ik ben benieuwd hoe je straks met oud en nieuw reageer tijdens het vuurwerk..als iemand roep het lijkt wel bommen op bagdad..(ik hield het bij voetbal gerelateerd) er spelen nu/altijd bij AJAX emoties mee..tenminste bij mijn wel en als je me als een hooligan ziet/zag ..lig al 20jr achter me..lieverd |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vuurwerk vind ik geen reet meer aan maar dat heeft dan ook wel weer een oorzaak.
Los daarvan; je doet je best maar met allerlei dingen, maar met bepaalde uitspraken krijg je reactie. Als je dat niet leuk vindt... nou, ja.
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 17:28 schreef enough het volgende:[..] ja en jij iemand gelijk woorden in de mond leggen waar je ook een ander van beschuldig en dan zelf geen weerwoord heeft Sorry, maar Eide is juist iemand die mensen niet woorden in de mond legt.. Misschien ff in de spiegel kijken voordat je hem aanspreekt.. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Nou, hij had in deze, wat dat betreft, wel een beetje gelijk ;) Eerlijk is eerlijk. |
|
|
|
|
enough
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 19:54 schreef remco k het volgende:[..] Sorry, maar Eide is juist iemand die mensen niet woorden in de mond legt.. Misschien ff in de spiegel kijken voordat je hem aanspreekt.. misschien ff lezen waar die reactie vandaan kwam (ik noem geen namen) maar dat Eide me nu( een beetje begrijp) zeg genoeg ik heb maar ene spiegel en die hangt aan het plafon van me slaapkamer ;-) zand erover!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 december 2015 - 08:21 schreef remco k het volgende:[..] Sorry dat ik het zeg.. Maar de laatste jaren was het inderdaad matig. Dit jaar vind ik het prima op Sanogo na.. Zelfs het aantrekken van Heitinga is een prima keuze geweest.. Klopt het gaat iets beter zeg ook nergens dat dat niet zo is? Alleen Marc blijft alles recht proberen te lullen terwijl ik dan liever ziet dat hij eerlijk is. |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Het is echt jammer dat volwassen mensen die zeggen op 1 lijn te zitten het z.g. plan Cruijff er niet uitkomen. Nu zegt Jonk weer met Frank is er niets mis, hij heeft oog voor de jeugd, hallo Wim jullie leiden spelers op en Frank haalt ze bij het eerste wat wil je nog meer, ik begrijp er geen reet meer van.En wat de scouting betreft dat is echt heel moeilijk, ik was gek van Boilessen en kijk nu eens hoe dat met hem gaat zeer teleurstellend. 4 keer kampioen met voetbal dat niet altijd meeviel, nu spelen ze aardig voetbal staan bovenaan met sterke concurrenten, de jeugd breekt door financieel ook prima,wat kan mij verrotten wie de directeur is of manager of ceo lekker belangrijk net als in de politiek voor 90% zitten ze daar voor hun eigen, de groeten |
|
|
|
|
Danielson 1448
|
|
|
Ik loop al een tijdje rond met een gevoel van wat gebeurt er allemaal nu weer v d Beek erbij geweldig om dit allemaal te zien. Het houdt niet op die toestroom van geweldige voetballers echt geweldig. Ajax bestuur of beurs-bestuur of arena-bestuur of raad van commissarissen weet ik veel wie allemaal ga weer met Wim Jonk praten doe eens iets goed voor iedereen die van Ajax houdt, jullie zien toch met eigen ogen wat er gebeurt!!!!!!! |
|
|
|