BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 18 december 2015 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 00:44 schreef Eide het volgende:

[..]

"Is niet gelijk aan" symbool.
Aha. Vreemd hahaha. Ik ken wel <> of != als niet gelijk aan symbolen.

On: Ik snap dat transparantie en overleg niet hetzelfde is, maar ik denk dat in dit geval overleg een belangrijk middel is om de transparantie te verbeteren.
Onze Ajax
 Onze Ajax - vrijdag 18 december 2015 - 19:12   quote  deeplink  
Ajax moet niet meer achteruit kijken. Dat is verleden tijd.
Ajax moet alleen nog maar vooruit blijven kijken.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 19 december 2015 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 december 2015 - 17:01 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Aha. Vreemd hahaha. Ik ken wel <> of != als niet gelijk aan symbolen.
=/= (of eigenlijk maar 1 'is gelijk aan' teken met een schuine streep erdoor, maar dat symbool kun je niet als tekst plaatsen, wel als plaatje) is een wiskundig symbool, waar <> en != (ook) in programeertalen gebruikt woorden.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 19 december 2015 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 december 2015 - 10:10 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

=/= (of eigenlijk maar 1 'is gelijk aan' teken met een schuine streep erdoor, maar dat symbool kun je niet als tekst plaatsen, wel als plaatje) is een wiskundig symbool, waar <> en != (ook) in programeertalen gebruikt woorden.
Ik denk als programmeur hé, maar ik begrijp nu wat Eide bedoelt.

Wat gebruik jij dan, '<>' of '!='?
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 29 december 2015 - 16:47   quote  deeplink  
"Keje Molenaar heeft de problemen binnen het technisch hart van Ajax met pijn in zijn hart gevolgd. Wim Jonk deed uiteindelijk zichzelf de das om door niet meer aan te schuiven.

Molenaar, één van de drijvende krachten achter de fluwelen revolutie die in 2011 werd ingezet, wordt door Voetbal International gevraagd naar zijn mening over het gedoe in Amsterdam. Wat was de kern van het probleem? "Gebrek aan leiderschap en de romantische miscalculatie van Johan en mijzelf dat de kleedkamer- en topsportmentaliteit van die voormalige stervoetballers ervoor zouden zorgen dat zij het samen wel zouden rooien", aldus de advocaat. "Achteraf is dat voor mij ook de grootste teleurstelling."

Edwin van der Sar, Frank de Boer, Marc Overmars en Jonk hebben Johan Cruijff laten zitten, vindt Molenaar. "Juist de mensen die op voorspraak van Johan zijn aangesteld, lieten hem vallen als een baksteen door niet alles in het werk te stellen om dit onderling op te lossen. Dat neem ik ze allemaal kwalijk. Toen ik op televisie de laconieke reactie van Van der Sar hoorde naar aanleiding van het besluit van Johan om afscheid te nemen van Ajax, brak er iets bij mij. Wat mij betreft had hij op dat moment in het vliegtuig moeten zitten naar Barcelona."

"Johan is altijd loyaal naar oud-collega's en daarom zal hij zich nooit in deze zin uitlaten, maar ik doe dat wel. De voetbaljongens Van der Sar, Bergkamp, Jonk en Overmars hebben Johan gewoon laten stikken door het technische meningsverschil zo op de spits te drijven. Daarmee hebben zij de technische revolutie de nek omgedraaid en dat is buitengewoon spijtig", besluit Molenaar."

Hier zijn het allemaal van die mooi weer mensen die met de wind meedraaien. Gelukkig zijn er nog mensen die hun mening durven te geven. Net als Cruyff die gewoon zegt wat hij vind. Ik blijf er bij dat Ajax teveel ongeschikte mensen binnen de leiding heeft.
Eide
 Eide - dinsdag 29 december 2015 - 17:50   quote  deeplink  
Wel een opmerkelijke uitspraak van Molenaar, zeker omdat hij Jonk er net zo goed vol van langs geeft. Één ding gaat er bij mij niet in en dat is dat Van der Sar op het vliegtuig naar Barcelona had moeten stappen. Cruijff had juist meer op het vliegtuig naar Amsterdam moeten stappen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - dinsdag 29 december 2015 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 december 2015 - 17:50 schreef Eide het volgende:
Wel een opmerkelijke uitspraak van Molenaar, zeker omdat hij Jonk er net zo goed vol van langs geeft. Één ding gaat er bij mij niet in en dat is dat Van der Sar op het vliegtuig naar Barcelona had moeten stappen. Cruijff had juist meer op het vliegtuig naar Amsterdam moeten stappen.
Hij bedoeld denk dat Johan meteen op had moeten stappen...
Eide
 Eide - woensdag 30 december 2015 - 00:42   quote  deeplink  
Er worden trouwens verschillende namen genoemd om Hoofd Opleidingen te worden bij Ajax. Ricardo Moniz zou gepolst zijn en Rene Meulensteen zou ook op warme belangstelling mogen rekenen.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 30 december 2015 - 00:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2015 - 00:42 schreef Eide het volgende:
Er worden trouwens verschillende namen genoemd om Hoofd Opleidingen te worden bij Ajax. Ricardo Moniz zou gepolst zijn en Rene Meulensteen zou ook op warme belangstelling mogen rekenen.
Meulensteen lijkt me een goede keuze, maar dat is puur van wat ik gehoord heb na verhalen over hem van bij Manchester United.
Eide
 Eide - woensdag 30 december 2015 - 00:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2015 - 00:43 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Meulensteen lijkt me een goede keuze, maar dat is puur van wat ik gehoord heb na verhalen over hem van bij Manchester United.
Als hoofdtrainer niet geslaagd maar was onder Ferguson techniektrainer, veldtrainer en trainer van het 2e elftal bij United. Meulensteen is een groot fan van de Coerver-methode, ofterwijl een manier van trainen waarbij de technische beheersing heel hoog in het vaandel staat.
NatjosFC
 NatjosFC - woensdag 30 december 2015 - 00:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 december 2015 - 00:49 schreef Eide het volgende:

[..]

Als hoofdtrainer niet geslaagd maar was onder Ferguson techniektrainer, veldtrainer en trainer van het 2e elftal bij United. Meulensteen is een groot fan van de Coerver-methode, ofterwijl een manier van trainen waarbij de technische beheersing heel hoog in het vaandel staat.
Dan lijkt me dat een goede hoofd jeugdopleiding. Alleen staat de hoofd jeugdopleiding zelf niet al te veel op het veld om die Coerver-methode toe te passen lijkt me. Dan heb je er eigenlijk nog niet veel aan, want hij kan dat dus wel willen doorvoeren maar dan kan hij worden weggestemd op die vergadering.

Ach, zullen we ook wel zien.
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 20:24   quote  deeplink  
Michel Kreek lijkt de nieuwe Hoofd Opleidingen te gaan worden. Was eerder al coördinator bovenbouw maar ging op voorspraak van Wim Jonk naar Almere City om daar ervaring op te doen als Hoofd Opleidingen.

Samen met Patrick Ladru, die is aangesteld als Hoofd Jeugdscouting, lijkt Ajax dan de belangrijkste functies weer ingevuld te hebben.

Edit: Mike Verweij meldt zojuist dat hij heeft gesproken met Kreek. Kreek heeft niet met Ajax gesproken dus berichtgeving lijtk voorbarig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 januari 2016 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 20:24 schreef Eide het volgende:
Michel Kreek lijkt de nieuwe Hoofd Opleidingen te gaan worden. Was eerder al coördinator bovenbouw maar ging op voorspraak van Wim Jonk naar Almere City om daar ervaring op te doen als Hoofd Opleidingen.

Samen met Patrick Ladru, die is aangesteld als Hoofd Jeugdscouting, lijkt Ajax dan de belangrijkste functies weer ingevuld te hebben.

Edit: Mike Verweij meldt zojuist dat hij heeft gesproken met Kreek. Kreek heeft niet met Ajax gesproken dus berichtgeving lijtk voorbarig.
Kreek zegt me wel iets....Ladru ken ik niet (geen zin om te googlen).
Zet lekker Jari in bij de jeugd en laat hem alle lagen doorlopen
Eide
 Eide - zondag 03 januari 2016 - 22:46   quote  deeplink  
Ladru is jarenlang jeugdtrainer geweest bij Ajax. Hij wordt door bijvoorbeeld Sneijder en Van der Vaart genoemd als één van de belangrijkste trainers uit hun voetballeven. In de docu over Sneijder (de Sneijder tapes) komt Ladru nadrukkelijk naar voren.

Ladru is in 2014, na 21 dienstjaren bij Ajax, trouwens vertrokken omdat hij het niet eens was met Jonk over de invulling van bepaalde zaken.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 03 januari 2016 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 januari 2016 - 22:46 schreef Eide het volgende:
Ladru is jarenlang jeugdtrainer geweest bij Ajax. Hij wordt door bijvoorbeeld Sneijder en Van der Vaart genoemd als één van de belangrijkste trainers uit hun voetballeven. In de docu over Sneijder (de Sneijder tapes) komt Ladru nadrukkelijk naar voren.

Ladru is in 2014, na 21 dienstjaren bij Ajax, trouwens vertrokken omdat hij het niet eens was met Jonk over de invulling van bepaalde zaken.
Dan is hij in 1993 begonnen.....pfff dan had je wat spelers rondlopen
Eide
 Eide - maandag 04 januari 2016 - 20:05   quote  deeplink  
George Ogararu is bij Ajax begonnen als trainer van de A2.
enough
 enough - maandag 04 januari 2016 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 20:05 schreef Eide het volgende:
George Ogararu is bij Ajax begonnen als trainer van de A2.
mooi ..goed voor de verdediging

ik wacht op een goeie spitse trainer..ja bergkamp (loop bosman erook nog ?)
wat is dat toch man ajax en geen spitsen!!
Eide
 Eide - maandag 04 januari 2016 - 21:07   quote  deeplink  
Zo hebben we ook tijden lang geen goede verdedigers gehad. Nu komt de ene na de andere goede verdediger door....
bully
 bully - maandag 04 januari 2016 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 21:07 schreef Eide het volgende:
Zo hebben we ook tijden lang geen goede verdedigers gehad. Nu komt de ene na de andere goede verdediger door....
volgens mij valt dat wel mee.
Blind Vertongen Alderweirelt vind ik ook niet de minste hoor.
denk wel dat je er nu een echte topper bij heb met Tete.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 januari 2016 door bully --
Eide
 Eide - maandag 04 januari 2016 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 21:14 schreef bully het volgende:

[..]

volgens mij valt dat wel mee.
Blind Vertongen Alderweirelt vind ik ook niet de minste hoor.
denk wel dat je er nu een echte topper bij heb met Tete.
Ja, en wat hadden we daarvoor aan eigen verdedigers? Dat was niet veel hoor.
enough
 enough - maandag 04 januari 2016 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 21:07 schreef Eide het volgende:
oke..,maar als v,rhijn weggaat hebben we nog steeds niemand achter tete
ik had al gehoopt dat daar nu ook eens serieus naar gekeken wordt
of van rhijn blijft of niet..
bully
 bully - maandag 04 januari 2016 - 21:28   quote  deeplink  
heitinga en dijks liep er die tijd ook al.
Vermaelen van der wiel[een van de mindere]
Bobby1972
 Bobby1972 - vrijdag 08 januari 2016 - 15:26   quote  deeplink  
"Eis van Ajax-leiding zit Overmars en De Boer dwars in jacht op nieuwe spits"

hierin zie je opnieuw dat men binnen Ajax ver uit elkaar ligt. Natuurlijk kun je niet zomaar iets kopen, maar dit is het andere uiterste. Wanneer PSV straks wel met versterkingen komt en aan het eind de titel pakt, heb je opnieuw als Ajax gefaald.

Je moet er alles aan doen om kampioen te willen worden. Ze geven aan dat ze een spits zoeken en eigenlijk nodig hebben. Maar wanneer je dan alleen een spits kunt kopen wanneer er iets verkocht is, ben je niet slim bezig.

Ook hierin moet Ajax echt veranderen, een beter en duidelijke communicatie is nodig om mensen te kunnen overtuigen dat iets daadwerkelijk nodig is.

Wanneer we zo het seizoen beginnen en Ajax speelt nog steeds niet overtuigend en we worden niet kampioen dan heeft Ajax als club gefaald. En zijn de mensen die het leiden verantwoordelijk!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 08 januari 2016 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2016 - 15:26 schreef Bobby1972 het volgende:

hierin zie je opnieuw dat men binnen Ajax ver uit elkaar ligt. Natuurlijk kun je niet zomaar iets kopen, maar dit is het andere uiterste. Wanneer PSV straks wel met versterkingen komt en aan het eind de titel pakt, heb je opnieuw als Ajax gefaald.

Je moet er alles aan doen om kampioen te willen worden. Ze geven aan dat ze een spits zoeken en eigenlijk nodig hebben. Maar wanneer je dan alleen een spits kunt kopen wanneer er iets verkocht is, ben je niet slim bezig.

Ook hierin moet Ajax echt veranderen, een beter en duidelijke communicatie is nodig om mensen te kunnen overtuigen dat iets daadwerkelijk nodig is.

Wanneer we zo het seizoen beginnen en Ajax speelt nog steeds niet overtuigend en we worden niet kampioen dan heeft Ajax als club gefaald. En zijn de mensen die het leiden verantwoordelijk!
Klopt helemaal.
enough
 enough - vrijdag 08 januari 2016 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 januari 2016 - 21:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja, en wat hadden we daarvoor aan eigen verdedigers? Dat was niet veel hoor.
leve owusu
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 09 januari 2016 - 06:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2016 - 23:28 schreef enough het volgende:

[..]

leve owusu
Is dat straattaal voor leverworst?
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 09 januari 2016 - 11:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2016 - 23:28 schreef enough het volgende:

[..]

leve owusu
Gezondheid
Eide
 Eide - zaterdag 09 januari 2016 - 12:08   quote  deeplink  
Frank de Boer op ramkoers

Bij Ajax is er een levensgroot verschil van inzicht tussen de maatpakken en de trainingspakken. De oud-voetballers Frank de Boer (trainer) en Marc Overmars (directeur spelerszaken) willen liever vandaag dan morgen een spits aantrekken, maar krijgen (nog) geen groen licht van de raad van commissarissen.

De in het pak gestoken commissarissen Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk bemoeien zich volgens trainer Frank de Boer veel te veel met het transferbeleid van Ajax. Ze houden aankopen tegen. De in het pak gestoken commissarissen Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk bemoeien zich volgens trainer Frank de Boer veel te veel met het transferbeleid van Ajax. Ze houden aankopen tegen. Foto: VI IMAGES

Ik denk dat de kans fiftyfifty is dat er een nieuwe spits komt, zegt De Boer in het luxueuze Cornelia Diamond Resort aanvankelijk diplomatiek. Dat is wel het beleid, ja. Dat ze elk jaar break-even willen draaien en niet de kosten voor de baten willen laten uitgaan, antwoordt de Ajax-trainer al iets knorriger op de vraag of er dan eerst een of meer spelers moeten worden verkocht. Het liefst wel twee, hoor. De gedachten gaan daarbij uit naar Ricardo van Rhijn en Nicolai Boilesen, beiden op een zijspoor beland in Amsterdam.
'Vreemd dat rvc zo veel invloed heeft op transfers'

De fans morren, omdat Ajax een eigen vermogen van rond de honderd miljoen euro heeft, maar in hun ogen de hand te veel op de knip houdt. Hoewel de pijlen op Overmars worden gericht, zegt De Boer in de directeur juist een medestander te hebben. Marc wil ook heel graag kopen, maar moet zich aan de rvc verantwoorden. Ik vind het ook heel vreemd dat de commissarissen zo veel invloed hebben op het transferbeleid van Ajax, antwoordt de trainer bevestigend. Een opmerkelijke constatering. Want in een normale situatie is een rvc een toezichtsorgaan; bij Ajax bepalen ze dus mede de uitvoering, wat normaal is voorbehouden aan directeuren.
'Je mag best eens risico's nemen'

De rvc vindt dat de balans goed moet zijn. Daardoor zijn we nu een gezonde club. Ze willen niet dat we boven onze stand leven, ook al hebben we miljoenen op de bank. Zij zijn bang in dezelfde valkuil te stappen als zes jaar geleden (22,8 miljoen euro nettoverlies onder Rik van den Boog, red.) en dat is hun goed recht. Maar wat heb je nodig? En ik vind dat je best eens risicos mag nemen. Denk je met iemand kampioen te kunnen worden? Als wij die overtuiging hebben, moeten ze dat maar accepteren. Want wij zijn de voetbalkenners.

Al erkent De Boer op het trainingskamp in het Turkse Belek dat de zoektocht niet eenvoudig is. We zijn altijd op zoek naar een haalbaar iemand die een toegevoegde waarde is, zegt de coach op weg naar de vijfde landstitel in zes jaar. Er worden allerlei namen genoemd. Maar heb ik bij een 21-jarige speler uit Zuid-Amerika die waarschijnlijk het best tot zijn recht komt in een tweespitsensysteem de garantie dat hij een versterking is? Dat is zo moeilijk.

De 112-voudig international heeft een adviserende rol. Als ik zelf spelers zie als Pione Sisto of Amin Younes, dan praten we daarover. Ik heb een heleboel namen zien langskomen. Maar uiteindelijk zijn het er veel waarvan ik denk: het ziet er leuk uit, maar heb ik de garantie dat hij het gaat doen?
'Lens nog steeds een mogelijkheid'

Die overtuiging had hij afgelopen zomer wel bij twee Oranjeklanten. We waren heel dicht bij Jeremain Lens. En Klaas-Jan Huntelaar was nog niet klaar voor een terugkeer. We willen het liefst een Nederlander en een leider. Uiteindelijk is het niet gebeurd. Dan doe je een noodgreep (Yaya Sanogo, red.). Dat was niet de eerste optie en ook niet de tweede. Lens lijkt me nu nog steeds wel een mogelijkheid. En Bas Dost zou ook wel bij ons passen, gezien de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. Het geld is echter vaak het probleem: het verschil tussen vijf ton of anderhalf miljoen euro netto.

De Boer, en Overmars in zijn kielzog, vindt dat de rvc van Ajax het salarisplafond moet durven te doorbreken vanwege het sportieve belang om kampioen te worden.

Bron

------------------------

FdB een beetje kennende na 5 jaren Ajax denk ik dat dit wat wat dikker is aangezet dan het er uit is gekomen. FdB is niet iemand die zo de botte bijl hanteert in de media. Wel aardig natuurlijk om te lezen dat veel zaken die steeds aan de voeten van FdB en Overmars worden gelegd mogelijk eerder op een ander niveau liggen.

De dynamiek binnen Ajax lijkt op die manier ook vreemd. Natuurlijk moet de directie verantwoording afleggen tegen de RvC maar dat kan toch nooit tot gevolg hebben dat de dagelijkse gang van zaken gedicteerd wordt door die RvC? Dat die goedkeuring steeds als een zwaard boven de directie hangt is gewoon een ongezonde situatie. Dan gaan de heren van de lange termijn (RvC & directie) de korte termijn bepalen...

Ik heb natuurlijk geen zicht in de salariskosten van Ajax, maar dat kan toch nooit op 1 speler hangen lijkt mij? Zeker niet als je in Boilesen en Van Rhijn twee spelers hebt die je verwacht af te gaan stoten (indien niet nu, dan wel aankomende zomer).

Vreemd.
Ajax30
 Ajax30 - zaterdag 09 januari 2016 - 12:20   quote  deeplink  
Pione sisto moeten ze halen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 09 januari 2016 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 12:08 schreef Eide het volgende:

Bij Ajax is er een levensgroot verschil van inzicht tussen de maatpakken en de trainingspakken. De oud-voetballers Frank de Boer (trainer) en Marc Overmars (directeur spelerszaken) willen liever vandaag dan morgen een spits aantrekken, maar krijgen (nog) geen groen licht van de raad van commissarissen.

De in het pak gestoken commissarissen Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk bemoeien zich volgens trainer Frank de Boer veel te veel met het transferbeleid van Ajax. Ze houden aankopen tegen. De in het pak gestoken commissarissen Theo van Duivenbode, Hans Wijers en Leo van Wijk bemoeien zich volgens trainer Frank de Boer veel te veel met het transferbeleid van Ajax. Ze houden aankopen tegen. Foto: VI IMAGES

Ik denk dat de kans fiftyfifty is dat er een nieuwe spits komt, zegt De Boer in het luxueuze Cornelia Diamond Resort aanvankelijk diplomatiek. Dat is wel het beleid, ja. Dat ze elk jaar break-even willen draaien en niet de kosten voor de baten willen laten uitgaan, antwoordt de Ajax-trainer al iets knorriger op de vraag of er dan eerst een of meer spelers moeten worden verkocht. Het liefst wel twee, hoor. De gedachten gaan daarbij uit naar Ricardo van Rhijn en Nicolai Boilesen, beiden op een zijspoor beland in Amsterdam.

De fans morren, omdat Ajax een eigen vermogen van rond de honderd miljoen euro heeft, maar in hun ogen de hand te veel op de knip houdt. Hoewel de pijlen op Overmars worden gericht, zegt De Boer in de directeur juist een medestander te hebben. Marc wil ook heel graag kopen, maar moet zich aan de rvc verantwoorden. Ik vind het ook heel vreemd dat de commissarissen zo veel invloed hebben op het transferbeleid van Ajax, antwoordt de trainer bevestigend. Een opmerkelijke constatering. Want in een normale situatie is een rvc een toezichtsorgaan; bij Ajax bepalen ze dus mede de uitvoering, wat normaal is voorbehouden aan directeuren.

De rvc vindt dat de balans goed moet zijn. Daardoor zijn we nu een gezonde club. Ze willen niet dat we boven onze stand leven, ook al hebben we miljoenen op de bank. Zij zijn bang in dezelfde valkuil te stappen als zes jaar geleden (22,8 miljoen euro nettoverlies onder Rik van den Boog, red.) en dat is hun goed recht. Maar wat heb je nodig? En ik vind dat je best eens risicos mag nemen. Denk je met iemand kampioen te kunnen worden? Als wij die overtuiging hebben, moeten ze dat maar accepteren. Want wij zijn de voetbalkenners.

Al erkent De Boer op het trainingskamp in het Turkse Belek dat de zoektocht niet eenvoudig is. We zijn altijd op zoek naar een haalbaar iemand die een toegevoegde waarde is, zegt de coach op weg naar de vijfde landstitel in zes jaar. Er worden allerlei namen genoemd. Maar heb ik bij een 21-jarige speler uit Zuid-Amerika die waarschijnlijk het best tot zijn recht komt in een tweespitsensysteem de garantie dat hij een versterking is? Dat is zo moeilijk.

De 112-voudig international heeft een adviserende rol. Als ik zelf spelers zie als Pione Sisto of Amin Younes, dan praten we daarover. Ik heb een heleboel namen zien langskomen. Maar uiteindelijk zijn het er veel waarvan ik denk: het ziet er leuk uit, maar heb ik de garantie dat hij het gaat doen?

Die overtuiging had hij afgelopen zomer wel bij twee Oranjeklanten. We waren heel dicht bij Jeremain Lens. En Klaas-Jan Huntelaar was nog niet klaar voor een terugkeer. We willen het liefst een Nederlander en een leider. Uiteindelijk is het niet gebeurd. Dan doe je een noodgreep (Yaya Sanogo, red.). Dat was niet de eerste optie en ook niet de tweede. Lens lijkt me nu nog steeds wel een mogelijkheid. En Bas Dost zou ook wel bij ons passen, gezien de ontwikkeling die hij heeft doorgemaakt. Het geld is echter vaak het probleem: het verschil tussen vijf ton of anderhalf miljoen euro netto.

De Boer, en Overmars in zijn kielzog, vindt dat de rvc van Ajax het salarisplafond moet durven te doorbreken vanwege het sportieve belang om kampioen te worden.

Bron

------------------------

FdB een beetje kennende na 5 jaren Ajax denk ik dat dit wat wat dikker is aangezet dan het er uit is gekomen. FdB is niet iemand die zo de botte bijl hanteert in de media. Wel aardig natuurlijk om te lezen dat veel zaken die steeds aan de voeten van FdB en Overmars worden gelegd mogelijk eerder op een ander niveau liggen.

De dynamiek binnen Ajax lijkt op die manier ook vreemd. Natuurlijk moet de directie verantwoording afleggen tegen de RvC maar dat kan toch nooit tot gevolg hebben dat de dagelijkse gang van zaken gedicteerd wordt door die RvC? Dat die goedkeuring steeds als een zwaard boven de directie hangt is gewoon een ongezonde situatie. Dan gaan de heren van de lange termijn (RvC & directie) de korte termijn bepalen...

Ik heb natuurlijk geen zicht in de salariskosten van Ajax, maar dat kan toch nooit op 1 speler hangen lijkt mij? Zeker niet als je in Boilesen en Van Rhijn twee spelers hebt die je verwacht af te gaan stoten (indien niet nu, dan wel aankomende zomer).

Vreemd.
RVC houd zicht op de langer termijn. Daarvoor zijn er afspraken gemaakt met de directie en die dien zich daar aan te houden. RVC bepaald de ruimte waarin de directie kan opereren.

Blijkbaar heeft de directie verkeerde keuzes gemaakt want Ajax heeft de grootste begroting dus wat PSV kan, kan de directie van Ajax ook. Daarin maakt de directie keuzes.
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 januari 2016 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 12:08 schreef Eide het volgende:

Bron

------------------------

Vreemd.
Ik ben ronduit verbaasd over de krasse taal van Frank de Boer. Normaliter laat hij zich nooit zo (negatief) uit inzake de koers van Ajax. Mits dit alles waarheid is, vind ik het wel tekenend voor de huidige situatie. Wellicht dat de Boer al een tipje van de sluier oplicht wat betreft zijn eigen toekomst bij onze club? Zo iets van: geen spits? Dan vertrek in in de zomer.
enough
 enough - zaterdag 09 januari 2016 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 06:19 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Is dat straattaal voor leverworst?
dat kan..of rechtbackse beenham ;-)
enough
 enough - zaterdag 09 januari 2016 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 14:04 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

Ik ben ronduit verbaasd over de krasse taal van Frank de Boer. Normaliter laat hij zich nooit zo (negatief) uit inzake de koers van Ajax. Mits dit alles waarheid is, vind ik het wel tekenend voor de huidige situatie. Wellicht dat de Boer al een tipje van de sluier oplicht wat betreft zijn eigen toekomst bij onze club? Zo iets van: geen spits? Dan vertrek in in de zomer.
of der eigen al indekken voorals het mis gaat en kunnen zeggen..aan ons lag het niet hoor!!
ze kunnen zich nu niet meer in de schaduw van cruijff verstoppen
en als het zo is dat de rvc alles bepaald..klopt er helemaal geen fuck meer van.
alsof je door 1a2 spelers kopen over de kop gaat en zoals aangegeven vertrekken er in de zomer ook 2 (boilesen)
(als van rhijn nu niet verkocht wordt) en misschien hopelijk ook meerdere(miskopen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 januari 2016 door enough --
Pavlov14
 Pavlov14 - zaterdag 09 januari 2016 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 16:03 schreef enough het volgende:

[..]

of der eigen al indekken als het mis gaat en kunnen zeggen..aan ons lag het niet hoor!!
ze kunnen zich nu niet meer in de schaduw van cruijff verstoppen
en als het zo is dat de rvc alles bepaald..klopt er helemaal geen fuck meer van.
alsof je door 1a2 spelers kopen over de kop gaat en zoals aangegeven vertrekken er in de zomer ook 2
(als van rhijn nu niet verkocht wordt) en misschien hopelijk ook meerdere(miskopen)
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Frank de Boer en/of Marc Overmars zich aan het indekken zijn in het geval Ajax het kampioenschap zou missen. Ik denk dat hier weer sprake is van het verschil in inzicht tussen praktijkmensen (Frank en Marc) en mensen die zakelijk/financieel de dienst uitmaken, de RVC dus. Nu dat Johan Cruijff volledig exit is bij Ajax denkt de RVC waarschijnlijk nu absolute "carte blanche" te hebben. Ik vind het een regelrechte schande dat Ajax het met maar één echte spits, Arek Milik, moet doen, want met Sanogo kun je niet voor de dag komen en met allerlei alternatieve mogelijkheden (Fischer, El Ghazi, Schöne, Klaassen, etc.) doet Ajax een zwaktebod naar zichzelf toe. En met dit alles zeg ik niet dat Ajax vele tientallen miljoenen voor een spits moet uitgeven, maar zo'n 6 of 7 of 8 miljoen euro's zou wel moeten kunnen. Met een grotere kans op een kampioenschap en daarmee deelname aan de Champion's League betaald dat zichzelf weer uit. Nu krijg ik de indruk, dat de RVC die miljoenen liever in kas houdt om bonussen aan de directie uit te kunnen betalen. Een verkeerde keuze dus!
Ajax30
 Ajax30 - zaterdag 09 januari 2016 - 17:28   quote  deeplink  
Ja vindt ik ook ja hup ze hebben 100 miljoen op de bank staan
Eide
 Eide - zaterdag 09 januari 2016 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 16:03 schreef enough het volgende:

[..]

of der eigen al indekken voorals het mis gaat en kunnen zeggen..aan ons lag het niet hoor!!
De Boer heeft zich nog nooit ingedekt. Die is tot nu toe juist ook altijd heel kritisch over z'n eigen functioneren geweest en bovenal heel eerlijk over zijn intenties en ideeën. Ik vind dergelijke uitspraken bepaald niet passen bij FdB zoals wij die de afgelopen 5 jaar aan het werk hebben gezien.
remco k
 remco k - zaterdag 09 januari 2016 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 januari 2016 - 15:26 schreef Bobby1972 het volgende:

Het seizoen is al halverwege dus we gaan niet pas net beginnen. En deze selectie is goed genoeg gebleken om als eerste de winter in te gaan.

De RVC zal dat en de hoeveelheid contractspelers zien als reden om geen goedkeuring te geven voor een transfer zonder verkoop van een speler.

Daar is niks mis, sterker nog, dat getuigd van goed beleid..

En je laatste zin is een open deur, leidende mensen zijn altijd verantwoordelijk, en Ajax faalt altijd als het geen kampioen wordt..
bully
 bully - zaterdag 09 januari 2016 - 18:30   quote  deeplink  
het aankoop beleid was tot nu toe ook nog niet echt succesvol.
dus bij RVC zal vertrouwen ook wel klein zijn.
zodoende wat meer aanwezig
enough
 enough - zaterdag 09 januari 2016 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 18:30 schreef bully het volgende:
z

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 09 januari 2016 door enough --
enough
 enough - zaterdag 09 januari 2016 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 18:30 schreef bully het volgende:
zoals je zeg ,,ze zijn ook schuldig aan de vele miskopen,maar moet je nu gelijk de deur dicht gooien
en terwijl ze weten dat er de komende zomer 2 of meerder vertrekken
er wordt nu ook openlijk vanuit het tech hart (de boer) geroepen....wij hebben voetbal kennis en luister eens ff
nogmaals dat de rvc zoveel macht heeft is mij een raadsel,want dat gezeik over .oh.oh dadelijk
staan we weer xmilj rood...wat een bullshit allemmaal
ajax doe eens normaal aub!!
bully
 bully - zaterdag 09 januari 2016 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 22:20 schreef enough het volgende:

[..]

zoals je zeg ,,ze zijn ook schuldig aan de vele miskopen,maar moet je nu gelijk de deur dicht gooien
en terwijl ze weten dat er de komende zomer 2 of meerder vertrekken
er wordt nu ook openlijk vanuit het tech hart (de boer) geroepen....wij hebben voetbal kennis en luister eens ff
nogmaals dat de rvc zoveel macht heeft is mij een raadsel,want dat gezeik over .oh.oh dadelijk
staan we weer xmilj rood...wat een bullshit allemmaal
ajax doe eens normaal aub!!
denk ook wel dat als de RVC het als echte versterking ziet die dan wel komt.
maar technische hart heeft nog niet laten zien daar echt kijk op tehebben.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 09 januari 2016 - 23:01   quote  deeplink  
Een ervaren spits is onhaalbaar laat staan betaalbaar....komen ze met namen van jonge jongens...scouten is een vak apart
We hebben Millik, Zivkovich (gaat het niet redden), Sanogo (proest)...gooi die Dolberg (heb hem nooit zien spelen) er maar in.....laat hem maar vallen en opstaan.
Frank ziet hem als een mix tussen Kluivert en Petterson.
Petterson staat bij mij in de top 3....van Kluivert ben ik nooit een fan geweest
Dost is geen Ajax spits en Lens hebben we helemaal niet nodig.

Ik hoop dat Andersen volgend seizoen weer(sterker) terug komt, kunnen ze Fischer in de zomer verkopen .....ook daar ben ik geen fan van
enough
 enough - zaterdag 09 januari 2016 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 23:01 schreef Nenam_tiL het volgende:
Een ervaren spits is onhaalbaar laat staan betaalbaar....komen ze met namen van jonge jongens...scouten is een vak apart
We hebben Millik, Zivkovich (gaat het niet redden), Sanogo (proest)...gooi die Dolberg (heb hem nooit zien spelen) er maar in.....laat hem maar vallen en opstaan.
Frank ziet hem als een mix tussen Kluivert en Petterson.
Petterson staat bij mij in de top 3....van Kluivert ben ik nooit een fan geweest
Dost is geen Ajax spits en Lens hebben we helemaal niet nodig.

Ik hoop dat Andersen volgend seizoen weer(sterker) terug komt, kunnen ze Fischer in de zomer verkopen .....ook daar ben ik geen fan van
dat is een mond vol gelijk ..zonder veel opties..(hoewel kluivert niet mis was gap en niet alleen door die ene goal)
andersen op 10 zou ik ook wel eens willen zien..zonder klaassen af te vallen
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 10 januari 2016 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 januari 2016 - 23:31 schreef enough het volgende:

[..]

dat is een mond vol gelijk ..zonder veel opties..(hoewel kluivert niet mis was gap en niet alleen door die ene goal)
andersen op 10 zou ik ook wel eens willen zien..zonder klaassen af te vallen
Ik hoop dat Andersen terug komt....verkoop Fisher maar
enough
 enough - maandag 11 januari 2016 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 januari 2016 - 22:35 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ik hoop dat Andersen terug komt....verkoop Fisher maar
andersen begint wel praatjes te krijgen na 6mndjes redelijk/goed gepeeld te hebben bij Willem ll

hij komt alleen terug als er middenvelders vertrekken.(eist hij nu een basisplaats ?)
nou dan kan ie nog lang wachten,want er komen er nog een zooitje aan..beek/nouri
en van de huidige zie ik niemand vertrekken..dus (hij ziet hierna zelf geen verhuur meer zitten)
voor lb hebben we younes en fischer en die laatste is een lievelingetje van frank..zou moeilijk worden
af en toe op 10 als de wedstrijd het toelaat en zo op die plek richten lijkt mij een goede optie voor hem

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 januari 2016 door enough --
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 januari 2016 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 14:16 schreef enough het volgende:

[..]

andersen begint wel praatjes te krijgen na 6mndjes redelijk/goed gepeeld te hebben bij Willem 11

hij komt alleen terug als er middenvelders vertrekken.(eist hij nu een basisplaats ?)
nou dan kan ie nog lang wachten,want er komen er nog een zooitje aan..beek/nouri
en van de huidige zie ik niemand vertrekken..dus (hij ziet hierna zelf geen verhuur meer zitten)
voor lb hebben we younes en fischer en die laatste is een lievelingetje van frank..zou moeilijk worden
af en toe op 10 als de wedstrijd het toelaat en zo op die plek richten lijkt mij een goede optie voor hem
Praatjes? Realistisch juist. Hij beseft dat het met de huidige groep erg moeilijk gaat worden voor hem om een plekje te krijgen op het middenveld. Hij eist helemaal niets hoor.
enough
 enough - maandag 11 januari 2016 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 januari 2016 - 14:30 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Praatjes? Realistisch juist. Hij beseft dat het met de huidige groep erg moeilijk gaat worden voor hem om een plekje te krijgen op het middenveld. Hij eist helemaal niets hoor.
nee okè dan ..ik dacht al
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 09 mei 2016 - 18:01   quote  deeplink  
Heb ik nou goed begrepen dat Orlando Trustful en Dennis Bergkamp niet door één deur kunnen? Of wordt dat ook al opgeblazen door de media?
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 30 mei 2016 - 09:26   quote  deeplink  
ze blazen elkaar maar op of steken elkaar maar in de fik, zolang ajax er maar niet onder lijdt.
remco k
 remco k - donderdag 30 juni 2016 - 08:20   quote  deeplink  
http://www.ajaxprimeur.nl/nieuws/670485/-ajax-krijgt-eigen-rummenigge-en-nieuw-contract-lonkt-voor-overmars-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Vd Sar vanaf december algemeen directeur, en Overmars tekent voor 4 jaar bij..

Prima ontwikkeling...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oorlog bij Ajax?

0.0297150