|
|
Eide
|
|
|
Ik ben gewoon benieuwd wat voor mandaat die commissie heeft en in hoeverre die commissie actief kan ingrijpen en in wiens zaken dat kan. Ik hoop/neem aan dat het een zuivere adviesvorm wordt met dien verstande dat wel geacht wordt dat iets gedaan wordt met die adviezen. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 16:42 schreef remco k het volgende:[..] Dat laatste klopt.. Maar er is ook een commisie tussen gezet waar van Duivenbode deel van uitmaakt. Welke verantwordelijkheden die hebben is mij niet bekend. Wordt door de aanstelling van Ling en de commissie met van duivenbode de onduidelijkheid niet alleen maar groter? Volgens mij had er beter een intermediair aangesteld kunnen worden. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 juni 2015 - 17:45 schreef Eide het volgende:Ik ben gewoon benieuwd wat voor mandaat die commissie heeft en in hoeverre die commissie actief kan ingrijpen en in wiens zaken dat kan. Ik hoop/neem aan dat het een zuivere adviesvorm wordt met dien verstande dat wel geacht wordt dat iets gedaan wordt met die adviezen. Mijn ervaring met adviezen is dat er meestal iets mee gedaan wordt als het de verantwoordelijke goed uit komt. Anders worden er meestal "ja maar" verhalen aan gekoppeld. Er is eerder een excuus gevonden om iets niet te doen dan om het wel te doen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Daar zijn natuurlijk wel mechanismen voor te verzinnen die excuus gedrag tegen gaan. Maar de strekking is toch met name dat ik benieuwd ben hoe het mandaat van die commissie belegd is. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Vandaag een groot artikel over "de methode" Cruijff in de Volkskrant. Specifiek over Marc Overmars wordt gemeld:
Oud voetballer, nu directeur voetbalzaken. Kocht volgens Cruijff te veel spelers voor Ajax. Schroefde door verkoop van spelers het eigen vermogen van de club op. Komst Ling is klap voor hem.
Zo worden nog een aantal mensen aangehaald: Jaap de Groot, Keje Molenaar, Hennie Henrichs, Tscheu La Ling, Bryan Roy, Edwin van der Sar, Dennis Bergkamp (over wie Johan Cruijff ZEER ontevreden is), Wim Jonk, Maarten Fontein, Mark Geestman, Piet Keizer, Ruben Jongkind en Michael Kinsbergen.
Dit alles is niet goed voor onze club en rechtvaardigt de naam van dit topic: Oorlog bij Ajax... Helaas. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Cruijff profiteert zakelijk van 'mislukte' revolutie Ajax
Ajax werd vier jaar op rij kampioen van Nederland, maar er is veel kritiek op het spel en velen noemen de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff al mislukt. Dat geldt niet voor de legendarische nummer veertien zelf: het eigen vermogen van de bedrijven van Cruijff is tussen 2011 en 2013 verdubbeld tot ruim vijf miljoen euro. Dat meldt De Volkskrant na een onderzoek.
De krant baseert zich op gesprekken met vijftien personen in en rondom Ajax en bestudeerde interne documenten. Volgens het dagblad is Ajax de afgelopen jaren dienstbaar geworden aan de zakelijke belangen van Cruijff: tientallen medewerkers uit de jeugdopleiding zouden een verplichte opleiding volgen aan het Cruyff Institute, terwijl de voormalig sterspeler de plannen met de jeugdopleiding van Ajax doorverkoopt aan buitenlandse clubs. Het Mexicaanse Chivas is daar een voorbeeld van.
Ondertussen krijgen vrienden en vertrouwelingen een plek in de organisatie bij Ajax: eerder deze week werd Tscheu La Ling aangesteld als 'speciaal adviseur' en hij torpedeerde direct de transfer van John Heitinga, wiens zaakwaarnemer met Marc Overmars een akkoord had bereikt over een terugkeer en een tweejarig contract. Ling vindt een eenjarige verbintenis voor Heitinga echter wel voldoende en dus is de transfer uitgesteld of mogelijk zelfs helemaal van de baan.
Commissarissen Dolf Collee en Theo van Duivenbode volgen algemeen directeur Michael Kinsbergen, wiens aflopende contract niet wordt verlengd, op. Een van de initiatiefnemers van de revolutie in 2011, ondernemer Mark Geestman, noemt de recente ontwikkelingen 'één groot compromis'. Cruijff wenste volgens De Volkskrant niet te reageren.
bron |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik had dat artikel gezien Pietje. Het veto zou zijn uitgesproken door Van Duivenbode. Volgens de media zit Ling daar achter. Hoe ze tot die conclusie komen staat er echter niet bij. Conspiricy Theory-achtige taferelen zo. Weer zo iets waar ik niet van weet wat ik er van moet denken.
Ik hou niet zo van meningen vormen op basis van halve informatie of onderbuikgevoelens. Het voelt in ieder geval allemaal niet erg prettig aan.
Dat eerste of het Cruijff instituut vind ik dan weer een non-bericht. Het Cruijff instituut bestaat al jaren en is een Europees fenomeen op het gebied van sports management. Een van de weinigen in z'n soort in een wereld waar sport in toenemende mate 'big business' is. Deze redenatie van de heren van de Volkskrant vind ik wel erg kort door de bocht. Dat is precies waar ik een hekel aan heb; er wordt direct ingespeeld op onderbuikgevoelens van lezers zonder dat een daadwerkelijk onderbouwde argumentatie herkenbaar is. En dat profileert zich dan als een kwaliteitskrant.
Enfin, je kent mijn mening over journalistiek Nederland, ik vind de media hier over het algemeen genomen dramatisch slecht. En geen enkele krant weet zich aan dat niveau te onttrekken, hooguit dat ze zich op elementen weten te onderscheiden. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) is trouwens dramatisch maar ik dwaal af :) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dat er verschillen van inzicht zijn is duidelijk. Ik snap alleen de commotie daarom heen totaal niet.
Dan ga je zaken veranderen zodat de organisatie wel op 1 lijn komt te zitten, de eerste stappen daarin zijn nu gezet, prima toch..
Wat de pers er allemaal van vind boeit me niet zo. |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 13:33 schreef Eide het volgende:Ik had dat artikel gezien Pietje. Het veto zou zijn uitgesproken door Van Duivenbode. Volgens de media zit Ling daar achter. Hoe ze tot die conclusie komen staat er echter niet bij. Conspiricy Theory-achtige taferelen zo. Weer zo iets waar ik niet van weet wat ik er van moet denken. Ik hou niet zo van meningen vormen op basis van halve informatie of onderbuikgevoelens. Het voelt in ieder geval allemaal niet erg prettig aan. Dat eerste of het Cruijff instituut vind ik dan weer een non-bericht. Het Cruijff instituut bestaat al jaren en is een Europees fenomeen op het gebied van sports management. Een van de weinigen in z'n soort in een wereld waar sport in toenemende mate 'big business' is. Deze redenatie van de heren van de Volkskrant vind ik wel erg kort door de bocht. Dat is precies waar ik een hekel aan heb; er wordt direct ingespeeld op onderbuikgevoelens van lezers zonder dat een daadwerkelijk onderbouwde argumentatie herkenbaar is. En dat profileert zich dan als een kwaliteitskrant. Enfin, je kent mijn mening over journalistiek Nederland, ik vind de media hier over het algemeen genomen dramatisch slecht. En geen enkele krant weet zich aan dat niveau te onttrekken, hooguit dat ze zich op elementen weten te onderscheiden. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) is trouwens dramatisch maar ik dwaal af :) Ik heb net het artikel in de volkskrant gelezen Eide maar over een blokkering van heitinga door van duivenbode heb ik niets gelezen. Een ander artikel?Verder staan er veel feiten in die gemakkelijk na te trekken zijn of die iedereen al wist.Dat door deze feiten op een rij te zetten ontstaat op zijn minst het negatieve beeld van persoonlijke en zakelijke belangen. Doordat JC daar niet op wil reageren laat hij de kans voorbij gaan om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit.
Dat jij de media slecht vind ben ik het niet met je eens,maar dat is een hele andere discussie;-) |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 14:29 schreef remco k het volgende:Dat er verschillen van inzicht zijn is duidelijk. Ik snap alleen de commotie daarom heen totaal niet. Dan ga je zaken veranderen zodat de organisatie wel op 1 lijn komt te zitten, de eerste stappen daarin zijn nu gezet, prima toch.. Wat de pers er allemaal van vind boeit me niet zo. Ik vraag me alleen af of dit de juiste stappen zijn? 2 commissarissen die in een directie gaan zitten die door deze commissarissen gecontroleerd moeten worden. Op zijn minst vreemd. Helemaal vreemd als bij die commissarissen nog een adviseur zitting neemt. Krijgt die adviseur niet heel veel macht? Ik denk dat deze stap de tegenstellingen alleen maar aanwakkert of ervoor zorgt dat er geen enkel kritisch geluid meer te horen is.En het ontbreken van kritische geluiden heeft nog nooit een organisatie verdeer gebracht. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 19:07 schreef soccer het volgende:[..] Ik heb net het artikel in de volkskrant gelezen Eide maar over een blokkering van heitinga door van duivenbode heb ik niets gelezen. Een ander artikel?Verder staan er veel feiten in die gemakkelijk na te trekken zijn of die iedereen al wist.Dat door deze feiten op een rij te zetten ontstaat op zijn minst het negatieve beeld van persoonlijke en zakelijke belangen. Doordat JC daar niet op wil reageren laat hij de kans voorbij gaan om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit. Dat jij de media slecht vind ben ik het niet met je eens,maar dat is een hele andere discussie;-) Of de media slecht is hoef je niet te discussiëren, er is namelijk vanaf het eerste moment gesproken dat de mensen een cursus bij Cruijff zouden doen. Dus is dit oude koek en in een zwart jasje gestoken om meer aandacht te krijgen en Cruijff in een slecht daglicht te plaatsen. En ook het niet reageren van JC is alleen maar een teken dat hij verstandig is, want op dingen die al jaren bekend zijn hoef je toch niet steeds weer te reageren? |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 19:35 schreef riveco het volgende:[..] Of de media slecht is hoef je niet te discussiëren, er is namelijk vanaf het eerste moment gesproken dat de mensen een cursus bij Cruijff zouden doen. Dus is dit oude koek en in een zwart jasje gestoken om meer aandacht te krijgen en Cruijff in een slecht daglicht te plaatsen. En ook het niet reageren van JC is alleen maar een teken dat hij verstandig is, want op dingen die al jaren bekend zijn hoef je toch niet steeds weer te reageren? Waarom bij Cruijff er zijn meer opleidingen die op sport gericht zijn.
Waarom niet reageren op het feit dat er een schijn van belangenverstrengeling is? Dit is namelijk nog niet naar buiten gekomen.
Op al de andere feiten heeft hij ook nooit gereageerd zover ik weet. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 19:59 schreef soccer het volgende:[..] Waarom bij Cruijff er zijn meer opleidingen die op sport gericht zijn. Waarom niet reageren op het feit dat er een schijn van belangenverstrengeling is? Dit is namelijk nog niet naar buiten gekomen. Op al de andere feiten heeft hij ook nooit gereageerd zover ik weet. Het is allang naar buiten gekomen dat ze naar de Cruijfffoundation zouden gaan voor de opleiding. En waarom zou je naar een andere gaan als deze het hoogst is aangeschreven? Maar als jij denkt dat dit nieuws is heb je niet erg opgelet in de echte oorlogstijd, namelijk net nadat iedereen aangesteld was is heel uitgebreid belicht wat alle verdere stappen zouden zijn. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Dat men een opleiding moeten hebben aan bijvoorbeeld het Cruijff instituut vind ik niets slechts aan. Wel dat het verplicht daar moet gebeuren zoals ze suggereren. Dat Cruijff er zakelijk beter van wordt is voor mijn gevoel alleen een prettige bijkomstigheid voor hem, niet dat hij er met voorbedachte rade daarom aan het avontuur fluwelen revolutie Ajax is begonnen.
Ik ben meer benieuwd naar de oplossing die hij heeft voor de blijkbaar steeds groter wordende onderlinge strijd binnen Ajax. Een aanstelling van Ling helpt daar juist averechts op want dat moet een onpartijdige persoon zijn. Mocht dit tenminste zijn 'oplossing' zijn geweest zoals hij een tijd terug aangaf over dat hij wist wat er moest gebeuren. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Ik bedoel natuurlijk het Cruyff Institute |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Yes, de media kunnen weer buitelen!!! |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 20:59 schreef Boudewijn het volgende:Ik ben meer benieuwd naar de oplossing die hij heeft voor de blijkbaar steeds groter wordende onderlinge strijd binnen Ajax. Een aanstelling van Ling helpt daar juist averechts op want dat moet een onpartijdige persoon zijn. Mocht dit tenminste zijn 'oplossing' zijn geweest zoals hij een tijd terug aangaf over dat hij wist wat er moest gebeuren. Die heeft hij niet (meer)....dat lijkt mij nu wel rete duidelijk. Als je de gemiddelde supporter van Ajax van mijn leeftijd vraagt(52) over de favoriete spelers dan komt Ling niet eens in de top 20
Ik snap dat hele Ling gebeuren ook niet..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 20:59 schreef Boudewijn het volgende:Dat men een opleiding moeten hebben aan bijvoorbeeld het Cruijff instituut vind ik niets slechts aan. Wel dat het verplicht daar moet gebeuren zoals ze suggereren. Dat Cruijff er zakelijk beter van wordt is voor mijn gevoel alleen een prettige bijkomstigheid voor hem, niet dat hij er met voorbedachte rade daarom aan het avontuur fluwelen revolutie Ajax is begonnen. Ik ben meer benieuwd naar de oplossing die hij heeft voor de blijkbaar steeds groter wordende onderlinge strijd binnen Ajax. Een aanstelling van Ling helpt daar juist averechts op want dat moet een onpartijdige persoon zijn. Mocht dit tenminste zijn 'oplossing' zijn geweest zoals hij een tijd terug aangaf over dat hij wist wat er moest gebeuren. Dat ligt er helemaal aan wat de tegenstelling is.
Als men allemaal wel het plan Cruiff wil volgen, maar dat daar nog wel vraagtekens bij zijn is het helemaal niet raar om er iemand bij te halen die juist dit plan snapt en heeft laten zien het op een positieve manier tot uitvoer te brengen... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 21:42 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Die heeft hij niet (meer)....dat lijkt mij nu wel rete duidelijk. Als je de gemiddelde supporter van Ajax van mijn leeftijd vraagt(52) over de favoriete spelers dan komt Ling niet eens in de top 20 Ik snap dat hele Ling gebeuren ook niet..... Misschien omdat die man laat zien te kunnen werken met het plan Cruijff. En hij bestuurlijk gewoon goed is..
Daar hoef je geen topvoetballer voor te zijn geweest toch.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 22:26 schreef remco k het volgende:[..] Misschien omdat die man laat zien te kunnen werken met het plan Cruijff. En hij bestuurlijk gewoon goed is.. Daar hoef je geen topvoetballer voor te zijn geweest toch.. Neuh....maar niet de persoon die ik verwacht....andere misschien wel maar Ling vind ik nu niet de persoon. Overigens vond ik hem een goede voetballer maar een bestuurder of iets die kant op....nee...v/d Sar en Overmars ook niet, Bergkamp en Jonk ook niet als trainers |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 22:32 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Neuh....maar niet de persoon die ik verwacht....andere misschien wel maar Ling vind ik nu niet de persoon. Overigens vond ik hem een goede voetballer maar een bestuurder of iets die kant op....nee...v/d Sar en Overmars ook niet, Bergkamp en Jonk ook niet als trainers Waarom vind je die man niet geschikt dan?
Wat heeft die gedaan waarom hij dit niet zou kunnen?
En wie kan het wel? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 23:07 schreef remco k het volgende:[..] Waarom vind je die man niet geschikt dan? Wat heeft die gedaan waarom hij dit niet zou kunnen? En wie kan het wel? Wat heeft hij wel laten zien..... waar komt die Ling in een keer vandaan...jij als Ajax volger ik heb je nog nooit gehoord over hem.
Tsja wie kan het wel....geen idee ....Krol zwerft de hele wereld over, die heeft meer gezien als menigeen net als Rep...Keizer is ook niet gek. Dat zijn de net niet volgevreten voetballers die moeten nog werken voor hun centen...ik denk dat je daar meer aan heb als een Bergkamp met ugh miljoen op zijn bankrekening |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 23:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat heeft hij wel laten zien..... waar komt die Ling in een keer vandaan...jij als Ajax volger ik heb je nog nooit gehoord over hem. Tsja wie kan het wel....geen idee ....Krol zwerft de hele wereld over, die heeft meer gezien als menigeen net als Rep...Keizer is ook niet gek. Dat zijn de net niet volgevreten voetballers die moeten nog werken voor hun centen...ik denk dat je daar meer aan heb als een Bergkamp met ugh miljoen op zijn bankrekening Maar Ling heeft bewezen dat hij leiding kan geven aan een bedrijf en later ook een club zelf opgebouwd. Daarbij een volgeling van het systeem, en ik ben 56 dus ongeveer van de zelfde tijd als jij. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Ling heeft AS Trencin gekocht in Slowakije 2010 en heeft er wat van gemaakt. Is het afgelopen seizoen kampioen geworden in de Fortuna Liga en ze zijn daar erg happy met hem. Ling heeft zelf weinig trek te vertrekken daar en zich de machtsstrijd van Ajax eigen te maken, het is eerder jullie goeroe die zit te trekken.
http://www.transfermarkt.co.uk/corgon-liga/startseite/wettbewerb/SLO1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2015 door VVout -- |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 20:58 schreef riveco het volgende:[..] Het is allang naar buiten gekomen dat ze naar de Cruijfffoundation zouden gaan voor de opleiding. En waarom zou je naar een andere gaan als deze het hoogst is aangeschreven? Maar als jij denkt dat dit nieuws is heb je niet erg opgelet in de echte oorlogstijd, namelijk net nadat iedereen aangesteld was is heel uitgebreid belicht wat alle verdere stappen zouden zijn. Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. de Cruijff fondation is een non profit organisatie. Is er met name voor het bewegen van jongeren te bevorderen.
De opleidingen waar je het over hebt zijn de colleges (mbo niveau) en de university (hogeschool). Ik weet niet of deze het hoogst aangeschreven staan.Ik weet wel dat het ROC nijmegen jc college een paar geleden iedereen aan nam waar Tilburg en Den bosch voor hun vergelijkbare opleidingen een selectie beleid hanteerde. Het lijkt me duidelijk waar gemiddeld de beste studenten naar toe gaan. Maar misschien is dit nieuws voor jou en heb je je in het verleden niet goed verdiept in wat er in opleidingsgebied te koop is. Dan kun je ook nog even de vergelijking gaan maken tussen de sportacademie en de JC university. Laat mij even weten wie daar het beste uit komt;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 23:24 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Wat heeft hij wel laten zien..... waar komt die Ling in een keer vandaan...jij als Ajax volger ik heb je nog nooit gehoord over hem. Tsja wie kan het wel....geen idee ....Krol zwerft de hele wereld over, die heeft meer gezien als menigeen net als Rep...Keizer is ook niet gek. Dat zijn de net niet volgevreten voetballers die moeten nog werken voor hun centen...ik denk dat je daar meer aan heb als een Bergkamp met ugh miljoen op zijn bankrekening Dan zou je echt wat beter moeten opletten kerel. Die naam komt niet zomaar ineens op...
Maar jij denkt dus dat iemand met miljoenen op de rekening niet hard wil werken? |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 00:19 schreef soccer het volgende:[..] Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. de Cruijff fondation is een non profit organisatie. Is er met name voor het bewegen van jongeren te bevorderen. De opleidingen waar je het over hebt zijn de colleges (mbo niveau) en de university (hogeschool). Ik weet niet of deze het hoogst aangeschreven staan.Ik weet wel dat het ROC nijmegen jc college een paar geleden iedereen aan nam waar Tilburg en Den bosch voor hun vergelijkbare opleidingen een selectie beleid hanteerde. Het lijkt me duidelijk waar gemiddeld de beste studenten naar toe gaan. Maar misschien is dit nieuws voor jou en heb je je in het verleden niet goed verdiept in wat er in opleidingsgebied te koop is. Dan kun je ook nog even de vergelijking gaan maken tussen de sportacademie en de JC university. Laat mij even weten wie daar het beste uit komt;-) Het gaat over het Cruijff instituut ( waar ik me ook direct verbetert hebt ) en dat is de beste plek om een ( Cruijff ) visie over te brengen ( dus wat dat aangaat toch echt beter als de algemeen nummer 1 )denk ik als simpele ziel. Maar ja jij lacht dus jij zal het wel beter weten. Maar misschien ben jij je pas gaan verdiepen in deze zaak, toen je dacht dat je het er misschien wel niet mee eens moest zijn ( nadat weer de media oude berichten een beetje smeuig boven water haalt) Dit is in mijn ogen alleen maar onrust stoken, waar altijd wel mensen op reageren ( die niet alle zaken vanaf het begin hebben mee gekregen ) Zoals jij misschien? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 20:59 schreef Boudewijn het volgende:Dat men een opleiding moeten hebben aan bijvoorbeeld het Cruijff instituut vind ik niets slechts aan. Wel dat het verplicht daar moet gebeuren zoals ze suggereren. Dat Cruijff er zakelijk beter van wordt is voor mijn gevoel alleen een prettige bijkomstigheid voor hem, niet dat hij er met voorbedachte rade daarom aan het avontuur fluwelen revolutie Ajax is begonnen. Ik ben meer benieuwd naar de oplossing die hij heeft voor de blijkbaar steeds groter wordende onderlinge strijd binnen Ajax. Een aanstelling van Ling helpt daar juist averechts op want dat moet een onpartijdige persoon zijn. Mocht dit tenminste zijn 'oplossing' zijn geweest zoals hij een tijd terug aangaf over dat hij wist wat er moest gebeuren. Ik weet niet of de aanstelling van Ling averechts werkt, dat is misschien waf voorbarig. Wel eens in dat het niet zozeer een oplossing lijkt als een balans middel in het conflict. Maar dat zal Cruijff ook wel snappen. Stel nu eens dat Cruijff bewust niet 1 kamp wil plat slaan maar Ling bewust inbrengt om die strijd juist te behouden. Dat brengt wel een heel nieuw scala aan mogelijkheden en perspectief in dit hele verhaal. Dan wordt oorlog ook meer een competatieve aanlegenheid om een organisatie aan te drijven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 juni 2015 - 13:33 schreef Eide het volgende:Ik had dat artikel gezien Pietje. Het veto zou zijn uitgesproken door Van Duivenbode. Volgens de media zit Ling daar achter. Hoe ze tot die conclusie komen staat er echter niet bij. Conspiricy Theory-achtige taferelen zo. Weer zo iets waar ik niet van weet wat ik er van moet denken. Ik hou niet zo van meningen vormen op basis van halve informatie of onderbuikgevoelens. Het voelt in ieder geval allemaal niet erg prettig aan. Dat eerste of het Cruijff instituut vind ik dan weer een non-bericht. Het Cruijff instituut bestaat al jaren en is een Europees fenomeen op het gebied van sports management. Een van de weinigen in z'n soort in een wereld waar sport in toenemende mate 'big business' is. Deze redenatie van de heren van de Volkskrant vind ik wel erg kort door de bocht. Dat is precies waar ik een hekel aan heb; er wordt direct ingespeeld op onderbuikgevoelens van lezers zonder dat een daadwerkelijk onderbouwde argumentatie herkenbaar is. En dat profileert zich dan als een kwaliteitskrant. Enfin, je kent mijn mening over journalistiek Nederland, ik vind de media hier over het algemeen genomen dramatisch slecht. En geen enkele krant weet zich aan dat niveau te onttrekken, hooguit dat ze zich op elementen weten te onderscheiden. Ook het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) is trouwens dramatisch maar ik dwaal af :) Ik weet erg goed hoe je over journalistiek denkt, Eide ;) Toch blijf ik de Volkskrant als kwaliteitskrant (samen met NRC) zien. Ik ben ruim 48 jaar abonnee. Het was een cadeautje van mijn ouders toen ik op 18 jarige leeftijd op kamers ging wonen en als kersverse student had ik geen cent te makke...
Maar goed, on-topic. Ik vind de rol van Tscheu La Ling extreem onduidelijk. Hij is neergezet als adviseur van een soort tussencommissie en heeft als zodanig geen enkele beslissingsbevoegdheid. Toch "mag" hij kennelijk een directeur (Marc Overmars) terugfluiten (want er scheen wel degelijk een akkoord te zijn geweest met John Heitinga voor twee seizoenen). Ik ben er heilig van overtuigd, dat wanneer de zaakwaarnemer van Heitinga (Rob Jansen) een rechtszaak aanspant tegen Ajax, hij zonder enige twijfel zal zegevieren. Maar in zo'n geval heb je eigenlijk alleen maar verliezers. Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax het allemaal zo ver laat komen. Dat blinkt niet uit door slimheid.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2015 door Pietje -- |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 09:42 schreef riveco het volgende:[..] Het gaat over het Cruijff instituut ( waar ik me ook direct verbetert hebt ) en dat is de beste plek om een ( Cruijff ) visie over te brengen ( dus wat dat aangaat toch echt beter als de algemeen nummer 1 )denk ik als simpele ziel. Maar ja jij lacht dus jij zal het wel beter weten. Maar misschien ben jij je pas gaan verdiepen in deze zaak, toen je dacht dat je het er misschien wel niet mee eens moest zijn ( nadat weer de media oude berichten een beetje smeuig boven water haalt) Dit is in mijn ogen alleen maar onrust stoken, waar altijd wel mensen op reageren ( die niet alle zaken vanaf het begin hebben mee gekregen ) Zoals jij misschien? Sorry dat ik de smiley er achter gezet heb. Dit was echter om aan te geven dat het allemaal niet zo zwart wit is. Jij geeft aan dat de cruijff colleges en university de beste plaatsen zijn om de (cruijff visie) over te brengen. Alleen een opleidings instituut (zeker het hbo)moet studenten opleiden om zelf te denken en visies te ontwikkelen en aan te passen. Ze mogen de Cruijff visie doceren maar moeten er ook andere visies naast leggen. Maar ik denk dat ze de naam Cruijff aangenomen hebben om studenten te trekken en dat ze daar een behoorlijk bedrag voor moeten betalen. Aan de Cruijff university zijn voor studenten met een topsport status nog speciale facaliteiten. Deze gelden echter voor meer opleidingsinstituten.
Verder heb ik de ontwikkelingen rond de hele bestuurlijke problematiek bij Ajax vanaf het begin gevolgd.Dit alleen van uit mijn bedrijfskundige achtergrond. Daar heb ik ook al regelmatig mijn mening op gegeven. Dit is echter een mening,zoals er veel meer meningen zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 12:47 schreef soccer het volgende:[..] Sorry dat ik de smiley er achter gezet heb. Dit was echter om aan te geven dat het allemaal niet zo zwart wit is. Jij geeft aan dat de cruijff colleges en university de beste plaatsen zijn om de (cruijff visie) over te brengen. Alleen een opleidings instituut (zeker het hbo)moet studenten opleiden om zelf te denken en visies te ontwikkelen en aan te passen. Ze mogen de Cruijff visie doceren maar moeten er ook andere visies naast leggen. Maar ik denk dat ze de naam Cruijff aangenomen hebben om studenten te trekken en dat ze daar een behoorlijk bedrag voor moeten betalen. Aan de Cruijff university zijn voor studenten met een topsport status nog speciale facaliteiten. Deze gelden echter voor meer opleidingsinstituten. Verder heb ik de ontwikkelingen rond de hele bestuurlijke problematiek bij Ajax vanaf het begin gevolgd.Dit alleen van uit mijn bedrijfskundige achtergrond. Daar heb ik ook al regelmatig mijn mening op gegeven. Dit is echter een mening,zoals er veel meer meningen zijn. Volgens mij is de Johan Cruyff University alleen qua naam verbonden aan onze voormalige nummer 14. Cruijff is de oprichter/bedenker ervan, maar niet meer dan dat. Zijn naam hebben zij niet zomaar "overgenomen" en zelf lesgeven doet Cruijff ook niet. Dat kan ook niet, want daarvoor heeft hij geen papieren. Dus geloof ik ook niet dat docenten geïndoctrineerd zijn of worden door een of andere "Johan Cruijff-visie". Het is puur een HBO-opleiding voor actieve en/of inactieve topsporters. Ik heb het altijd (en nu nog steeds) een uitstekend initiatief gevonden. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Oorlog bij Ajax. ... Wiens kant kiezen is kiezen voor Ajax?
Persoonlijk heb ik regelmatig zelf oorlog omdat ik vind dat Overmars ongeschikt voor zijn functie is.
Ben ik anti Overmars? NEE!!!
In het kader van het terugkeren naar het oude nest om een extra kwaliteit in het elftal dat jeugdig is te brengen zijn er een paar voor gegaan.
Ik denk hierbij aan Cruijff zelf maar nog succesvoller was de terugkeer van Rijkaard!
Welnu dan. ... Mijn grote ongeschikte vriend Overmars wil Heitinga een 2 jarig aanbieden. ...
Johnny, laten we eens kijken naar de succesvolle carrière van Johnny boy in het buitenland. ... Succes? ??? Uh nee dus. ...
Aub laat Johnny lekker op de bank blijven en koop iemand die echt iets gaat toevoegen. Een echte killer achterin kunnen we wel gebruiken in het zetten van de laatste stap richting Europese successen want dat was toch de volgende te nemen stap! ??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bij Everton was John anders een zeer gewaardeerde speler waarmee hij (samen met het WK2010) een transfer naar de Spurs verdiende. Geen kleine club in Engeland. Die jaren was Heitinga echt heel prima op dreef in de EPL. Sinds die transfer naar de Spurs is de klad erin gekomen maar John is niet 87-voudig international omdat het een koekenbakker is.
Als je het nu hebt over iemand die de beuk erin kan gooien achterin zou Heitinga jou juist moeten aanstaan Stanley. Voldoet aan jou "killer" kwalificatie, heeft op hoog Europees en internationaal niveau gespeeld... valt echt. Volledig binnen jou criteria. Het enige is dat jij kennelijk persoonlijk Heitinga niet ziet zitten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 16:50 schreef Eide het volgende:Bij Everton was John anders een zeer gewaardeerde speler waarmee hij (samen met het WK2010) een transfer naar de Spurs verdiende. Geen kleine club in Engeland. Die jaren was Heitinga echt heel prima op dreef in de EPL. Sinds die transfer naar de Spurs is de klad erin gekomen maar John is niet 87-voudig international omdat het een koekenbakker is. Als je het nu hebt over iemand die de beuk erin kan gooien achterin zou Heitinga jou juist moeten aanstaan Stanley. Voldoet aan jou "killer" kwalificatie, heeft op hoog Europees en internationaal niveau gespeeld... valt echt. Volledig binnen jou criteria. Het enige is dat jij kennelijk persoonlijk Heitinga niet ziet zitten. Spurs? Speel jij niet toevallig Football Manager ofzo? ;-)
Heitinga is in 2009 begonnen met voetballen bij Everton en is aan het eind van het seizoen 2011-2012 door de supporters van Everton verkozen tot beste speler van de ploeg. Het seizoen 2013-2014 kwam hij niet meer voor in de plannen van de manager en is hij in de winterstop vertrokken naar Fulham. Daar heeft hij nog 14 wedstrijden gespeeld. Het seizoen daarop heeft hij nog een jaar gespeeld bij Hertha BSC, echter ook daar kwam hij maar tot 13 wedstrijden. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
/
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 juni 2015 door Ajax Warrior -- |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
NEItinga....opbokken met die gozer |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 16:50 schreef Eide het volgende:Bij Everton was John anders een zeer gewaardeerde speler waarmee hij (samen met het WK2010) een transfer naar de Spurs verdiende. Geen kleine club in Engeland. Die jaren was Heitinga echt heel prima op dreef in de EPL. Sinds die transfer naar de Spurs is de klad erin gekomen maar John is niet 87-voudig international omdat het een koekenbakker is. Als je het nu hebt over iemand die de beuk erin kan gooien achterin zou Heitinga jou juist moeten aanstaan Stanley. Voldoet aan jou "killer" kwalificatie, heeft op hoog Europees en internationaal niveau gespeeld... valt echt. Volledig binnen jou criteria. Het enige is dat jij kennelijk persoonlijk Heitinga niet ziet zitten. Ik ben het volledig met je eens Eide! Ik volg Heitinga al lang, ik vond hem altijd een van de grootste talenten van Ajax. Hij heeft zo'n beetje in het begin enorm lopen sukkelen met zijn knie, bijna een chronische blessure. Ik vreesde best wel eens voor zijn loopbaan toen. Maar die jongen is ijzersterk teruggekomen. Dat zegt ook wel iets over zijn mentaliteit. Ik was echt ongelooflijk blij toen hij bij Everton tot speler van het jaar werd gekozen. Daarnaast 87 interlands. Al met al heeft hij de laatste jaren wat pech gehad met de wisseling van trainers bij de clubs waar hij speelde.
Ik daag de trainers van Ajax uit: geef die jongen/man een eerlijke kans en ik ben er zeker van dat John Heitinga dat vertouwen gaat uitbetalen. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 18:46 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben het volledig met je eens Eide! Ik volg Heitinga al lang, ik vond hem altijd een van de grootste talenten van Ajax. Hij heeft zo'n beetje in het begin enorm lopen sukkelen met zijn knie, bijna een chronische blessure. Ik vreesde best wel eens voor zijn loopbaan toen. Maar die jongen is ijzersterk teruggekomen. Dat zegt ook wel iets over zijn mentaliteit. Ik was echt ongelooflijk blij toen hij bij Everton tot speler van het jaar werd gekozen. Daarnaast 87 interlands. Al met al heeft hij de laatste jaren wat pech gehad met de wisseling van trainers bij de clubs waar hij speelde. Ik daag de trainers van Ajax uit: geef die jongen/man een eerlijke kans en ik ben er zeker van dat John Heitinga dat vertouwen gaat uitbetalen. Hoe kan je het nou eens zijn als het verhaal niet klopt????? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Het klopte wel, behalve het verhaal Tottenham. De rest wel. Niks vreemd aan dus. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Lees voor Spurs Fulham. Verkeerde Londense club. Ik zit ook maar even uit het hoofd te tikken. Zeiker ;) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 19:02 schreef Eide het volgende:[..] Lees voor Spurs Fulham. Verkeerde Londense club. Ik zit ook maar even uit het hoofd te tikken. Zeiker ;) Control freak....net als jij |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 19:02 schreef Eide het volgende:[..] Lees voor Spurs Fulham. Verkeerde Londense club. Ik zit ook maar even uit het hoofd te tikken. Zeiker ;) Klopt niet, want Fulham is geen verbetering ten opzichte van Everton. Misschien qua geld maar verder ook niet! ;-) |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 19:14 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Klopt niet, want Fulham is geen verbetering ten opzichte van Everton. Misschien qua geld maar verder ook niet! ;-) Beide stabiele middenmoters. Maar nogmaals, ik had Tottenham in m'n hoofd.
Neemt niet weg dat Heitinga het bij Everton gewoon goed deed. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op zondag 14 juni 2015 - 19:37 schreef Eide het volgende:[..] Beide stabiele middenmoters. Maar nogmaals, ik had Tottenham in m'n hoofd. Neemt niet weg dat Heitinga het bij Everton gewoon goed deed. Ja ugh jaar terug...... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
"deed het goed" is toch verleden tijd ? |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote: vroeger "deed" jij misschien ook wel eens positief :) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Doet hij nog.....Sjakie is top man |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Mooie cliche. Zegt natuurlijk niets. Feit is wel dat het CV van heitinga gewoon dik in orde is. En als ik dan zie hoe mensen gillen over Van Dijk (Schotse liga, 0 interland) of Botteghin (Ugh jaar Groningen en verder niets) dan heb ik toch sterk het vermoeden dat een 87-voudig international met een WK finale onder z'n riem misschien wel eens een pak beter zou kunnen zijn.
En dat hij dan bij Hertha niet bevat... wie weet. Dat kan aan zo veel dingen liggen.
En als hij niet komt omdat Ajax denkt dat het met de huidige groep beter kan; ook prima. Mij om het even. Maar als je ervaring, karakter en onverzettelijkheid zoekt met een speler die niet bang is er in te kleunen zit je met Heitinga wel op het goede spoor. En realistisch gezien is voor Ajax niet veel beters te koop denk ik. Niet voor het geld en perspectief dat Ajax kan bieden. |
|
|
|