|
|
reje
|
|
|
Hierbij een spelerslijst wat voor Ajax interessant kan zijn om qua ervaring erbij te halen. Deze spelers hoef je alleen maar een goed salaris te bieden, waarin wel eens een uitzondering gemaakt kan worden. Zo zie ik het zomaar gebeuren dat een van de onderstaande spelers naar Ajax wil komen.
Evgen Konoplyanka Dnipropetrovsk Linksbuiten (25 jaar)
Balázs Dzsudzsák Dinamo Moskou Linksbuiten (28 jaar)
André Ayew Marseille Linksbuiten (25 jaar)
Stéphane Mbia Sevilla Defensief middenveld (28 jaar)
Rio Mavuba Lille Defensief middenveld (31 jaar)
Mathieu Flamini Arsenal Defensief middenveld (31 jaar)
Juraj Kucka Genoa Linksbuiten (28 jaar)
Jorge Valdivia Palmeiras Aanvallend middenveld (31 jaar)
Yoann Gourcuff Lyon Aanvallend middenveld (28 jaar)
Maxi Moralez Atalanta Aanvallend middenveld (28 jaar)
Juan Vargas Fiorentina Linker middenveld (31 jaar)
Miguel Britos Napoli Centrale verdediger (31 jaar) |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
stefan reinartz van leverkusen 26 jaar verdedigende middenvelder, deze zie ik graag komen. |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
Ze willen niet naar Ajax, te duur en passen niet in het Ajax spelletje! ;-) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Juan Vargas van Fiorentina zou voor Ajax de perfecte linksback zijn. Staat nu op het middenveld maar heeft longen van een paard en blijft maar gaan. |
|
|
|
|
Bobby1972
|
|
|
quote: je kunt je langzamerhand eens gaan afvragen wie wel in het Ajax systeem passen! |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Zelf zie ik Evgen Konoplyanka graag komen. Geweldige voetballer met de juiste mentaliteit en ervaring, tevens nog maar 25 jaar. André Ayew of Yoann Gourcuff zie ik ook graag komen maar dat zal moeilijk worden. Ayew speel vrijwel alles bij Marseille maar is toe aan een nieuwe uitdaging en Gourcuff is ondanks dat niet altijd speelt volgens mij toch lastig om te halen. Ik denk maar zo, als PSV Guardado kan halen dan zijn spelers van dit niveau ook zeker haalbaar voor Ajax. |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Die Evgen Konoplyanka verdient nu 1,2 miljoen USD, dus er zijn mogelijkheden. Voor klassespelers moet je gewoon een uitzondering maken. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Ik ben echt heel benieuwd welke spelers Ajax het volgende seizoen in huis heeft. Als ze maar beter zijn dan de huidige spelers ( die eventueel weg gaan ). |
|
|
|
|
reje
|
|
|
Laat ze ons maar eens een keer verrassen met een speler waarvan we allemaal denken dat is knap gedaan, die had ook naar de top van Engeland of elders kunnen gaan. Dit mag wel eens naar al die miskopen en het seizoen wat verkloot is. |
|
|
|
|
Onze Ajax
|
|
|
Tsja, dat doen ze juist niet, daar ( bijna ) alles gericht is op de jeugd. Ajax heeft minimaal 3 zeer goede spelers nodig, niet jonger dan 26 jaar.
Ajax heeft het geld ervoor, maar doen daar helemaal niets mee. Op de bank laten staan, daar wordt je zeker geen kampioen mee. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
2 transfervrije linksbacks uit de bundesliga zijn marcell janssen van hsv die voor ajax zeker wel te halen moet zijn, ervaring heeft en ook offensief zeer goed is. ook christian fuchs van schalke is transfervrij maar dit is misschien wat moeilijker maar ook zeer zeker een versterking voor ons want wat boilessen nu al langer laat zien is een schande voor ajax |
|
|
|
|
RJE
|
|
|
Wat speelde die Evgen Konoplyanka gister weer een goede partij tegen Club Brugge in de EL. Ben bang als Ajax hem wil hebben, dat hij onhaalbaar is, en dat hij naar een subtopper in Engeland of Spanje gaat, mede door een beter salaris.
Frank de Boer had aangegeven nog een extra spits te zoeken. Ik denk dat Ricky van Wolfswinkel of Tomas Necid, goede en haalbare opties zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dzsudzsak is al jaren mijn droomspeler voor Ajax, zal alleen nooit komen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 april 2015 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 april 2015 - 19:06 schreef RJE het volgende:Wat speelde die Evgen Konoplyanka gister weer een goede partij tegen Club Brugge in de EL. Ben bang als Ajax hem wil hebben, dat hij onhaalbaar is, en dat hij naar een subtopper in Engeland of Spanje gaat, mede door een beter salaris. Frank de Boer had aangegeven nog een extra spits te zoeken. Ik denk dat Ricky van Wolfswinkel of Tomas Necid, goede en haalbare opties zijn. Van Wolfswinkel is exact het type spits die we al hebben. Ajax is gebaat bij een spits die kan meevoetballen. Die hoeft er geen 30 te maken. Ook een Van Wolfswinkel slaagt niet in dit systeem. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 06 april 2015 - 22:20 schreef schapio het volgende:2 transfervrije linksbacks uit de bundesliga zijn marcell janssen van hsv die voor ajax zeker wel te halen moet zijn, ervaring heeft en ook offensief zeer goed is. ook christian fuchs van schalke is transfervrij maar dit is misschien wat moeilijker maar ook zeer zeker een versterking voor ons want wat boilessen nu al langer laat zien is een schande voor ajax Marcell Jansen is inderdaad wel wat. Had al eerder eens gedacht over hem |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Die Mavuba die je opnoemt is een type Enoh. Maar dat past weer niet bij ons vrees ik |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 april 2015 - 19:06 schreef RJE het volgende:Wat speelde die Evgen Konoplyanka gister weer een goede partij tegen Club Brugge in de EL. Ben bang als Ajax hem wil hebben, dat hij onhaalbaar is, en dat hij naar een subtopper in Engeland of Spanje gaat, mede door een beter salaris. Frank de Boer had aangegeven nog een extra spits te zoeken. Ik denk dat Ricky van Wolfswinkel of Tomas Necid, goede en haalbare opties zijn. Het salaris wat hij nu heeft is voor Ajax al niet meer haalbaar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Vind je?? Ik vind het een klassieke countervoetballer.. Verdedigd ook niet bijster goed mee... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 april 2015 - 20:29 schreef remco k het volgende:[..] Vind je?? Ik vind het een klassieke countervoetballer.. Verdedigd ook niet bijster goed mee... Zijn traptechniek, ben gewoon zeer gecharmeerd van hem. Wat zou hij eigenlijk verdienen? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Rusland. Dus heel veel. En maar 13% belasting erover. Hij zou in Rusland dus 8.5 ton kunnen verdienen en netto evenveel verdienen als een Ajacied aan het salarisplafond.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 april 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Dzsudzsak is een speler waar Ajax niet sterker van wordt en Marcell Jansen is toch veel te statisch voor het Ajax voetbal (is wel groot en hard ) maar denk ik ook geen speler waar je op zit te wachten. Verder vind ik de lijst van transfer vrije spelers, heel erg ver gezocht, omdat de meeste niet naar Nederland komen en sommige in mijn ogen ook niet hoeven te komen. Een Flamini is nooit de snelste geweest en wordt alleen maar trager. Mbia is misschien goed genoeg maar moet van Sevilla komen? Ayew kan naar div clubs in Engeland ( dus zal niet naar Ajax komen ) Yoann Gourcuff is een ervaren speler maar heeft al een paar maal Ajax afgezegt. Dus blijven er niet veel over |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 00:15 schreef riveco het volgende:Dzsudzsak is een speler waar Ajax niet sterker van wordt en Marcell Jansen is toch veel te statisch voor het Ajax voetbal (is wel groot en hard ) maar denk ik ook geen speler waar je op zit te wachten. Verder vind ik de lijst van transfer vrije spelers, heel erg ver gezocht, omdat de meeste niet naar Nederland komen en sommige in mijn ogen ook niet hoeven te komen. Een Flamini is nooit de snelste geweest en wordt alleen maar trager. Mbia is misschien goed genoeg maar moet van Sevilla komen? Ayew kan naar div clubs in Engeland ( dus zal niet naar Ajax komen ) Yoann Gourcuff is een ervaren speler maar heeft al een paar maal Ajax afgezegt. Dus blijven er niet veel over Ajax moet ook eens wat harder worden. Zeker achterin. Altijd die opbouw, ook onder zware druk. Zeker Europees, die tegenstanders rossen de bal ook de 2e ring in. Liever die types en gewoon lekker normaal doen. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 13:51 schreef Loetje het volgende:[..] Ajax moet ook eens wat harder worden. Zeker achterin. Altijd die opbouw, ook onder zware druk. Zeker Europees, die tegenstanders rossen de bal ook de 2e ring in. Liever die types en gewoon lekker normaal doen. Ja een beetje harder mag wel, maar Marcell Jansen heeft daar ook maar 11 wedstrijden gespeeld en dat zegt denk ik ook wel iets als je onder aan staat. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
En veel meer vooruit spelen |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Wat mij betreft hebben we alleen een persoonlijkheid achterin nodig als Centrale Verdediger |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 17:06 schreef Stanley het volgende:Wat mij betreft hebben we alleen een persoonlijkheid achterin nodig als Centrale Verdediger Doe maar gewoon kwaliteit inkopen. Is meer dan voldoende. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Plus op basis van 13% inkomensbelasting ipv 52% in Nederland. Dat maakt onder de streep nogal uit. Er is geen Ajacied die ook maar enigzins in de buurt komt van het netto inkomen van zo'n vent. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 14:37 schreef riveco het volgende:[..] Ja een beetje harder mag wel, maar Marcell Jansen heeft daar ook maar 11 wedstrijden gespeeld en dat zegt denk ik ook wel iets als je onder aan staat. Is ook nog geblesseerd geweest plus die trainer van nu is de weg helemaal kwijt. Maar voorgaande jaren was bij prima |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 00:15 schreef riveco het volgende:Dzsudzsak is een speler waar Ajax niet sterker van wordt en Marcell Jansen is toch veel te statisch voor het Ajax voetbal (is wel groot en hard ) maar denk ik ook geen speler waar je op zit te wachten. Verder vind ik de lijst van transfer vrije spelers, heel erg ver gezocht, omdat de meeste niet naar Nederland komen en sommige in mijn ogen ook niet hoeven te komen. Een Flamini is nooit de snelste geweest en wordt alleen maar trager. Mbia is misschien goed genoeg maar moet van Sevilla komen? Ayew kan naar div clubs in Engeland ( dus zal niet naar Ajax komen ) Yoann Gourcuff is een ervaren speler maar heeft al een paar maal Ajax afgezegt. Dus blijven er niet veel over marcell janssen is alles behalve statisch, het is een zeer offensieve back die graag en veel mee opkomt maar ook zijn verdedigende taken niet vergeet. dit is jaar is hij langer geblesseerd geweest en daarom heeft hij ook weinig gespeeld. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 22:04 schreef schapio het volgende:[..] marcell janssen is alles behalve statisch, het is een zeer offensieve back die graag en veel mee opkomt maar ook zijn verdedigende taken niet vergeet. dit is jaar is hij langer geblesseerd geweest en daarom heeft hij ook weinig gespeeld. Nou zie het een beetje door een te zonnige bril hoor, hij komt niet vaak verder als 10 meter over de middenlijn, dus zo offensief is ie niet. En wordt ook makkelijk uitgespeeld door een bewegelijke buitenspeler. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Misschien gek: Ron Vlaar, 30jaar, transfervrij...... Zeg het maar |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hij wou niet bijtekenen omdat er interesse van de grotere clubs was toch?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Is qua salaris denk ik ook niet haalbaar plus nogal blessure gevoelig. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
Probeer een Daniel Agger (LCV) los te weken bij Brondby. Stéphane Mbia (CVM) heb ik vorig jaar ook aangegeven, alleen blijven we zoeken bij middelmatige Eredivisie-spelers (Gudelj). En dit soort spelers brengen gelijk heel veel ervaring/leiderschap mee en wordt het leeftijdgat van 27 t/m 30 ook gedicht. |
|
|
|
|
schapio
|
|
|
quote:Op zaterdag 18 april 2015 - 23:48 schreef riveco het volgende:[..] Nou zie het een beetje door een te zonnige bril hoor, hij komt niet vaak verder als 10 meter over de middenlijn, dus zo offensief is ie niet. En wordt ook makkelijk uitgespeeld door een bewegelijke buitenspeler. ik denk dat dat meer metde taktiek van detrainer te doen heeft want deze jongen is offensief sterk, hij heeft ooknog wel ns linkshalf en zelfs linksbuiten gespeeld. verdedigend zijn er vast en zeker betere maar voor de eredivisie is hij top en internationaal zijn er maar weinig ploegen die met een echte rechtbuiten spelen die het hem moeilijk kunnen maken.dit zou voor ajax een zeer welkome versterking zijn. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Vele jaren geleden had Ajax al interesse voor een toen nog heel jonge Ron Vlaar. AZ wilde hem niet laten gaan. Toch vertrok hij... naar Feyenoord... |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 12:39 schreef Pietje het volgende:[..] Vele jaren geleden had Ajax al interesse voor een toen nog heel jonge Ron Vlaar. AZ wilde hem niet laten gaan. Toch vertrok hij... naar Feyenoord... Veltman--Vlaar dat is wel een mooi duo denk ik.. Lekker compleet ook |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ron Vlaar is veel te duur geworden, denk ik. Daarnaast kan ik me niet voorstellen, dat hij nu al bereid is om naar Nederland terug te keren. Maar ja, een schone taak voor Overmars om hem te polsen. Niet geschoten is altijd mis. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 12:56 schreef Pietje het volgende:[..] Ron Vlaar is veel te duur geworden, denk ik. Daarnaast kan ik me niet voorstellen, dat hij nu al bereid is om naar Nederland terug te keren. Maar ja, een schone taak voor Overmars om hem te polsen. Niet geschoten is altijd mis. En het is ook gewoon een Feyenoorder geworden door de jaren, ik denk kansloos.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat ben ik helemaal met je eens. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Opsodetyfen met vlaar!! Dan haal je ff een kakkerlak binnen godverdegodvrrr
Slotje. |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
quote:Op woensdag 22 april 2015 - 11:08 schreef schapio het volgende:[..] ik denk dat dat meer metde taktiek van detrainer te doen heeft want deze jongen is offensief sterk, hij heeft ooknog wel ns linkshalf en zelfs linksbuiten gespeeld. verdedigend zijn er vast en zeker betere maar voor de eredivisie is hij top en internationaal zijn er maar weinig ploegen die met een echte rechtbuiten spelen die het hem moeilijk kunnen maken.dit zou voor ajax een zeer welkome versterking zijn. Statisch is dus geen tactiek van een trainer, maar hoe je op een reactie reageert. En een speler halen die goed is voor de eredivisie zoeken we dus niet, we willen er ene die ons ook in Europa verder helpt. En of hij linker middenvelder en aanvaller heeft gespeeld zegt dus niets over wat hij kan ( heb je toevallig Bayern_ Porto gezien? Daar liep Indi Linksback die mee kwam naar voren ) dat is dus ook zo'n statische speler die je niet verder helpt. |
|
|
|
|
RJE
|
|
|
Van mij mag Eric Botteghin de opvolger gaan worden van Niklas Moisander. Ik vind Botteghin veel meer gif hebben dan Moisander, dus volgens mij ga je er dan niet op achteruit. Hij is vast voor een paar miljoen op te halen bij Groningen, anders zou hij vermoedelijk wel naar PSV gaan, helaas. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Botteghin... kom op zeg. Een leuke verdediger voor de Eredivisie maar je gelooft toch zelf niet dat je met zo'n gast hoeft aan te komen in Europa? Is nu, op het hoogtepunt van zijn kunnen, misschien goed genoeg voor de meer dan de middenmoot van de Eredivisie. Dus nee bedankt, laat dan maar naar PSV gaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 01 mei 2015 door Eide -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
|
|
|
reje
|
|
|
Ik vind Ricky van Wolfswinkel als extra spits niet verkeerd. Ook vind ik Elia indien Southampton heb niet gaat overnemen ook wel een goede optie. Affelay zou ik niet eens willen, laat die maar lekker naar de lampies gaan. Van Ginkel vind ik ook wel een leuke optie maar er zijn al teveel spelers voor zijn positie. En Van der Vaart moet blij zijn dat Ajax hem nog wil, in plaats van zichzelf te goed voelen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 01 mei 2015 - 13:29 schreef Eide het volgende:Botteghin... kom op zeg. Een leuke verdediger voor de Eredivisie maar je gelooft toch zelf niet dat je met zo'n gast hoeft aan te komen in Europa? Is nu, op het hoogtepunt van zijn kunnen, misschien goed genoeg voor de meer dan de middenmoot van de Eredivisie. Dus nee bedankt, laat dan maar naar PSV gaan. Eens. Helemaal eens! |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Vind Gourcouff best een interessante speler.. Heeft ongeveer de meeste wedstrijden in de champions league op zijn naam staan van dat lijstje.
Combi met de Jong (ik houd de moed erin) zou mooi zijn. Heb je het over een beginnend motortje.
En dan nog een beul voor achterin, die missen we gruwelijk. Is niet te vinden denk ik.. Type Jaap Stam. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|