BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 11 april 2015, 20:45); 0 - 2

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Eide
 Eide - donderdag 09 april 2015 - 15:09   quote  deeplink  
196070_340_AFC_Banner_600x338_Heracles_Ajax_600x338.jpg

In speelronde 30 van het seizoen 2014/15 wacht Ajax nog slechts één opdracht, namelijk het verdedigen van de 2e plaats welke toegang geeft tot de voorronde van de Champions League. De voorsprong op aartsrivaal Feyenoord is 6 punten en een doelsaldo van +12. Ajax heeft dus normaliter aan twee winstpartijen in de laatste vier wedstrijden voldoende om het uitermate teleurstellende seizoen af te sluiten met de meest schrale troostprijs die het zichzelf nog kan geven. In het knusse Polman stadion is Heracles Almelo de tegenstander van Ons Aller Ajax.

Ajax speelde in haar historie slechts 30 duels tegen Heracles dat jarenlang in de Eerste Divisie speelde. Ajax won 22 van de onderlinge duels en speelde 5 maal gelijk tegen de Heraclieden. Slechts 3 maal moest Ajax z'n meerdere erkennen in Heracles. Heracles beleeft, net als vorig jaar, een teleurstellend seizoen en vecht uit alle macht om uit de greep van de Play-offs te blijven. De ploeg uit Almelo heeft slechts 2 punten voorsprong op NAC en moet zich dus ernstige zorgen maken over de nacompetitie.

Heracles trainer John Stegeman heeft een ploeg onder zijn hoede die relatief aanvallend voetbal speelt. Met 41 goals voor is Heracles duidelijk beter dan de ploegen onder hen. Heracles heeft echter ook als 59 goals tegen gehad waardoor Heracles dus een ploeg is die redelijk makkelijk scoort maar ook enorm makkelijk doelpunten tegen krijgt. Daar komt bovenop dat centrale verdediger Veltmate een maand uitgeschakeld is met een blessure wat de verdedigende sores van Heracles alleen maar vergroot.
In aanvallend opzicht is Brian Linssen de grote man bij Heracles. Hij heeft weliswaar 1 goal minder gemaakt dan topscorer (8) Weghorst maar combineert dat met 6 assists. Daarnaast heeft Heracles een drietal onberekenbare krachten in de vorm van Bel Hassani, Tannane en Bruns. In goede doen zijn deze drie een plaag voor elke verdediging maar ze zijn ook regelmatig onzichtbaar. Dat maakt de productieve Heracles aanval een onberekenbare factor.

Trainer Frank de Boer blijft na wedstrijden van Ajax onveranderd positief maar gaf in een interview voor Ajax TV deze week aan zwaar teleurgesteld te zijn in het afgelopen seizoen. De kans dat Ajax het hele slechte spel van het afgelopen half jaar in de laatste vier wedstrijden gaat omkeren is zeer klein. Wij Ajacieden zullen ons helaas wel weer moeten voorbereiden op een zwakke wedstrijd waarbij Ajax het ook met het zeer zwakke Heracles heel moeilijk zal krijgen.
Bij Ajax is Milik nog altijd geblesseerd. Daardoor is het maar weer de vraag wie de voorkeur krijgt voorin. Gezien de uitermate zwakke vertoning van Sightorsson lijkt de kans redelijk dat Zivkovic een basisplaats gaat krijgen. Verdere vraagtekens zijn de keuze tussen Kishna en Schone en of Sinkgraven inzetbaar is.

Ajax won dit seizoen thuis met 2-1 van Heracles. Arek Milik gaf in deze wedstrijd z'n visitekaartje af met 2 goals en Heraclied Weghorst maakte z'n eerste goal in het betaalde voetbal. Ajax speelde nog wel een goede eerste half uur maar vergat meer goals te maken waardoor het diep in de tweede helft toch nog spannend werd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 april 2015 door Eide --
remco k
 remco k - donderdag 09 april 2015 - 15:48   quote  deeplink  
Ziet er weer prima uit Eide.

Ik verwacht een lastige en kleine overwinning..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 09 april 2015 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 15:48 schreef remco k het volgende:
Ziet er weer prima uit Eide.

Ik verwacht een lastige en kleine overwinning..
Ik ook: 0-5 met een hatrick van Richairo Zivkovic!!!
ajax/410
 ajax/410 - donderdag 09 april 2015 - 23:08   quote  deeplink  
Ik hoop deze keer op een opstelling waar ik het mee kan vinden.

Cilessen,van Rhijn,Viergever,Veltman,Riedewald,Bazoer,Klaassen,Sinkgraven,Kishna,
Zivkovic,El Ghazi.

Dit lijkt me de sterkste opstelling.

Ik verwacht (en hoop) een keer een wat beter Ajax.
0-3
Loetje
 Loetje - vrijdag 10 april 2015 - 01:00   quote  deeplink  
Ik voorspel niet meer.... Althans, voorlopig niet.
Verder prima topic, leest lekker weg.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 10 april 2015 - 12:04   quote  deeplink  
We winnen! 2-3 laatste minuut, serero....
nora
 nora - vrijdag 10 april 2015 - 12:57   quote  deeplink  
Serero kan die scooren ? nou 0-2 hopelijk wat aanvallender als de laatste wedstrijden.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 april 2015 - 14:41   quote  deeplink  
http://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/1308/sinkgraven-keert-terug-in-wedstrijdselectie-zivkovic-ontbreekt.html

Wat is er in hemelsnaam aan de hand dat Zivkovic ontbreekt in de wedstrijdselectie????

Ik vind dit echt onbegrijpelijk!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door Ronald 1960 --
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2015 - 14:52   quote  deeplink  
Tja... ik snap hier ook weinig van.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 april 2015 - 15:05   quote  deeplink  
Het enige wat ik kan bedenken is dat hij Zivkovic gewoon 90 minuten wil laten spelen samen met Victor Fischer en Robert Muric en dan volgend seizoen dit de voorhoede zal zijn van ajax1. In dat geval gaan ze er bij ajax blijkbaar van uit dat Kishna weg gaat en dan Fischer met El Ghazi gaat strijden voor een basis plek en Richairo Zivkovic met Arek Milik gaat strijden voor een basis plek...
Pietje
 Pietje - vrijdag 10 april 2015 - 15:06   quote  deeplink  
Mooi werk weer, Eide.
Ach de Boer gaat gewoon verder, daar waar hij inmiddels een naam heeft opgebouwd: "eigenwijs varken". Ik heb geen idee waarom hij Zivkovic opnieuw niet in de selectie heeft opgenomen. Ik vermoed dat hij met Ajax graag derde of vierde wil worden. Een andere reden kan ik niet bedenken. Een voorspelling voor Heracles-Ajax? Zonder echte spits? 3-0
De Boer wil gewoon "de nul" houden. Voorin bedoel ik dan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 10 april 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2015 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2015 - 15:05 schreef Ronald 1960 het volgende:
en dan Fischer met El Ghazi gaat strijden
El Ghazi is een rechtsbuiten en Fischer een linksbuiten.
Pietje
 Pietje - vrijdag 10 april 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2015 - 15:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Klopt, maar El Ghazi zal niet misstaan als centrumspits.
Eide
 Eide - vrijdag 10 april 2015 - 15:48   quote  deeplink  
Dat ben ik met je eens. Een aantal anderen niet. Ik denk dat El Ghazi als spits misschien nog wel beter kan worden dan als buitenspeler. Hij is enorm compleet.
Pietje
 Pietje - vrijdag 10 april 2015 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2015 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Dat ben ik met je eens. Een aantal anderen niet. Ik denk dat El Ghazi als spits misschien nog wel beter kan worden dan als buitenspeler. Hij is enorm compleet.
Dat klopt zeker Eide. Volgens mij was jij het, die dat al eerder aankaartte in een ander topic. Ik was het toen volledig met je eens, vandaar dat ik het hier opnieuw te berde bracht. Anwar is inderdaad een complete aanvaller die de "negen" bij Ajax perfect zou kunnen invullen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - vrijdag 10 april 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 10 april 2015 - 15:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat maakt voor Frank de Boer niets uit toch ;-)
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 10:36   quote  deeplink  
CCSg61_W4AA4i4h.png
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 11 april 2015 - 12:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 09 april 2015 - 22:59 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik ook: 0-5 met een hatrick van Richairo Zivkovic!!!
Zo Ronald jij durft en bent nog altijd onze meest positieve supporter. :)
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 11 april 2015 - 12:27   quote  deeplink  
Ik zeg 0-2
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 11 april 2015 - 15:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 - 12:27 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zeg 0-2
Ik ga nu ook voor 0-2. Enkel en alleen omdat Richairo Zivkovic niet bij de selectie zit :-(
jodocus
 jodocus - zaterdag 11 april 2015 - 19:27   quote  deeplink  
1-3
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 19:37   quote  deeplink  
Opstelling Ajax voor duel met Heracles

Ajax begint om 20:45 uur aan het uitduel met Heracles. Daley Sinkgraven is weer fit en keert terug in de basis. Ook Ricardo Kishna begint aan de aftrap, hij krijgt de voorkeur boven Lasse Schöne.
Scheidsrechter: K. Blom

Heracles: nnb
Wissels: nnb

Ajax: Cillessen; Van Rhijn, Veltman, Viergever, Boilesen; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; El Ghazi, Sigthórsson, Kishna.
Wissels: Boer, Moisander, Van der Hoorn, Riedewald, Andersen, Schöne, Serero.

Bron

-----------------------

Sightorsson in de spits en Klaassen als controleur. En weer Moisander op de bank. Die zien we de rest van het seizoen niet meer denk ik.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 20:59   quote  deeplink  
Sightorsson.... laat de bal gewoon 15 meter van z'n voet stuiten
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 21:12   quote  deeplink  
Zelfde gekloot weer. Een tegenstander die met 9 man voor de de 16 hangen in de wetenschap dat Ajax centraal voorin geen enkel gevaar vormt. En dan in de omschakeling hopen op de goal.

En Ajax blijft maar volharden in Sightorsson die wedstrijd na wedstrijd slechter lijkt te worden.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 21:16   quote  deeplink  
Er zit ook geen aanvaller extra op de bank. Deze selectie slaat helemaal nergens op. Je kan Sightorsson niet eens fatsoenlijk wisselen.
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 21:18   quote  deeplink  
De spits van Heracles heeft een betere aanname in de kleine ruimte dan de spits van Ajax....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 11 april 2015 - 21:27   quote  deeplink  
Het is helemaal niks....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 11 april 2015 - 21:28   quote  deeplink  
Die Sightorsson raken ze aan FC Weesp nog niet kwijt
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 - 21:28 schreef Nenam_tiL het volgende:
Die Sightorsson raken ze aan FC Weesp nog niet kwijt
En dan maakt hij gewoon de goal. De tering....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 11 april 2015 - 21:35   quote  deeplink  
Lol
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 11 april 2015 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 - 21:32 schreef Eide het volgende:

[..]

En dan maakt hij gewoon de goal. De tering....
Die had jouw hondje er ook ingelopen...
Brandje
 Brandje - zaterdag 11 april 2015 - 21:43   quote  deeplink  
Pfffffff. Wat rukseizoen. Heb helemaal geen zin meer om te gaan discussiëren over wat er allemaal fout gaat. 2e plek vasthouden en dan zien we volgend seizoen wel weer verder.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 11 april 2015 - 21:49   quote  deeplink  
skippu met dit seizoen. FFWD.......spoelen maar........
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 22:11   quote  deeplink  
De eerste helft was buitengewoon slecht. Vergeleken met de tweede helft was de eerste helft vrij goed...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 11 april 2015 - 22:15   quote  deeplink  
Treurig zeg....
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 22:27   quote  deeplink  
Holy shit, Sightorsson won een duel. Zag je het!?
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 22:28   quote  deeplink  
Toe maar. Mooie goal van Andersen.
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 11 april 2015 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 april 2015 - 22:11 schreef Eide het volgende:
De eerste helft was buitengewoon slecht. Vergeleken met de tweede helft was de eerste helft vrij goed...
alles is relatief en betrekkelijk in het leven.....
Bobby1972
 Bobby1972 - zaterdag 11 april 2015 - 22:31   quote  deeplink  
goal was wel mooi, klein beetje kleur aan een kleurloze wedstrijd!
Eide
 Eide - zaterdag 11 april 2015 - 22:35   quote  deeplink  
Nou, goede invalbeurt van Andersen. Verder alweer ruk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 11 april 2015 - 22:41   quote  deeplink  
Mooi, dat we gewonnen hebben.
Heb de wedstrijd niet gezien, maar als ik naar de opstelling keek weet ik al hoe ze gespeeld hebben.

Mooi voor siggy dat hij scoorde
jodocus
 jodocus - zaterdag 11 april 2015 - 22:49   quote  deeplink  
jezus wat een piswedstrijd
Pietje
 Pietje - zondag 12 april 2015 - 12:28   quote  deeplink  
Inderdaad was het weer zeer slecht. Toch wel drie lichtpuntjes: 1) geen tegengoal hoeven incasseren en 2) gewoon drie punten meegenomen naar Amsterdam. Dat is goed voor de tweede plek, want Feyenoord moet nog wel winnen van Willem II. 3) De prachtige goal van Lucas Andersen!
Verder maar weer gauw vergeten en ons richten op het volgend seizoen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 april 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - zondag 12 april 2015 - 20:03   quote  deeplink  
Feyenoord vandaag gelijk dus de voorsprong is weer 8 punten met nog 4 wedstrijden te gaan.
Brandje
 Brandje - zondag 12 april 2015 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 april 2015 - 20:03 schreef Eide het volgende:
Feyenoord vandaag gelijk dus de voorsprong is weer 8 punten met nog 4 wedstrijden te gaan.
Gisteren ma onze galavoorstelling was ik al wel zeker van plek 2. Ondanks ons spel verliezen we nauwelijks.
nora
 nora - maandag 13 april 2015 - 16:54   quote  deeplink  
Ja en onze goldenboy Kishna ook weer dramatisch ik zou zeggen pizza Margarita verkoop hem maar aan Juventus want hij heeft nog steeds niet getekend en speelt met de week slechter.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Heracles - Ajax (zaterdag 11 april 2015, 20:45); 0 - 2

0.0071220