|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 13 juli 2016 - 19:58 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Ik vraag me af wat Kuyt zijn positie gaat worden. Misschien dat ie al vanaf de start van de competitie niet meer in de basis staat, zeker gelet op het feit dat Feyenoord ook nog graag een buitenspeler aan de selectie toevoegt. Ben benieuwd welke rol men voor Kuyt nu ziet? Basis/bank/afwisselend? Ik vraag het me ook af T. Ik wil op 10 een technische speler en op de flank een speler met snelheid/passeerbewegingen. Al werkte de wisselwerking tussen Kuyt en Karsdorp wel goed. Lastig. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Kan me niet voorstellen dat Gio hem niet opstelt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik ook niet. Verwacht dat Kuyt wel met een basisplaats zal starten, maar toch. Vind hem voor geen enkele positie echt de ideale speler. Misschien dat het er allemaal vanaf hangt of Gustafson zijn niveau kan halen. Als dat zo is kan Dirk heel snel uit het elftal verdwijnen... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''Ik ben heel trots op het feit dat we al zo ver zijn''
Dirk Kuyt was vandaag twee keer trefzeker in de oefenwedstrijd tegen Anderlecht, die met 1-3 werd gewonnen. De aanvoerder van Feyenoord geeft in een interview met RTV Rijnmond aan dat hij trots is op het team en de focus die de spelers momenteel hebben.
De selectie van Feyenoord is nagenoeg compleet en dat ziet de aanvoerder van Feyenoord als een groot pluspunt. ''Het is natuurlijk wel een voordeel. Vorig jaar kwam ik terug bij de club en er waren een hoop nieuwe jongens. Je ziet nu dat er een enorme focus is vanaf de begin van de voorbereiding. Dat zag je vandaag in de wedstrijd ook terug.''
De focus ontbrak vorig jaar nog wel eens. ''Daar hebben we vorig jaar de slag verloren in de competitie. In de beker hebben we dat wel goed gedaan. Dit seizoen willen we dat op elk platform laten zien. We zijn goed onderweg, maar laten we niet te hard van stapel lopen. Ik ben heel trots op het feit dat we gewoon al zo ver zijn. Je geeft toch een bepaald signaal af.''
Ook aanwinst Jørgensen vind al snel zijn draai in het team. ''Ik denk dat Nicolai zich enorm snel heeft aangepast. De vastigheden moeten natuurlijk nog komen. Vandaag hebben we een aantal momenten gezien waarin dat heel lekker liep. Tegen Rijnsburgsen Boys was dat ook al het geval. Hij doet het hartstikke goed en het is belangrijk dat we alle posities dubbel hebben bezet,'' aldus Kuyt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dirk is nog steeds de beste. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
G-child
|
|
|
zolang die ze blijft scoren mag die van mij tot zn 40ste blijven staan .. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dirk Kuyt: ''Laten zien dat ik het aankan''
Feyenoord heeft aankomend seizoen een vol programma. De Rotterdammers hebben zich afgelopen seizoen geplaatst voor de groepsfase van de Europa League en dat betekent minimaal zes wedstrijden die midweeks worden afgewerkt. Dirk Kuyt, die volgende week 36 jaar wordt, heeft het gevoel dat dit fysiek geen problemen moet opleveren.
''Iedereen weet dat ik het liefst gewoon elke wedstrijd speel. Dat heb ik vorig jaar ook al laten blijken. Ik zal moeten zorgen dat ik fit ben en ik moet gewoon laten zien dat ik het aankan,'' zegt de aanvoerder van Feyenoord in gesprek met RTV Rijnmond. ''We gaan dat gewoon heel goed bekijken. Ik ben wel zo eerlijk dat ik naar mijn lichaam kijk.''
"Afgelopen seizoen heb ik over het algemeen het gevoel gehad dat ik prima twee wedstrijden in de week kon spelen. En er zijn ook momenten geweest dat ik even mijn rust heb kunnen pakken. Zoals de schorsing die ik had na Vitesse en dat is op een bepaald moment ook wel eens welkom. Ik wil gewoon zoveel mogelijk belangrijk zijn voor Feyenoord. Het liefst in alle wedstrijden, maar dat is best pittig als je ook in de beker en Europa speelt,'' sluit Kuyt af. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jij kan best nog een jaar mee HELD.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dit seizoen en dan ist wel klaar. Want dan is het tijd voor Gustafson. |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
Ik denk minimaal nog een jaar basis (misschien meer) en dan nog een jaar als stormram (voor het laatste halfuurtje of zo) |
|
|
|
|
Arie.Klooster
|
|
|
quote: moet meer kerel worden, duels ingaan als een echte vent en hij wordt heel goed... ,maar ik moet het nog zien. Voor hetzelfde geld is hij de nieuwe Luigi Bruins. Was ook groot talent, maar hij had een broertje dood aan het fysieke.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 - 15:41 schreef Arie.Klooster het volgende:[..] moet meer kerel worden, duels ingaan als een echte vent en hij wordt heel goed... ,maar ik moet het nog zien. Voor hetzelfde geld is hij de nieuwe Luigi Bruins. Was ook groot talent, maar hij had een broertje dood aan het fysieke.. Terwijl hij bestempeld werd als soms harde speler die veel gele kaarten pakten voor zijn komst. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van harte Dirk met je 36e verjaardag.. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Feli, nog een feestje ergens? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Kunnen we Park niet afhuren en er een gezellig avondje bouwen. Geef er eentje uit op Kuijt, party... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dan ben ik ook van de partij.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
500 maal 50€, 25000€ moeten ze toch voor te porren zijn, of niet? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Voor 25.000 € mag je mij ook porren.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Rot op man, dan hou ik het wel bij handnijverheid. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''We stralen uit dat we voor het maximale gaan''
Dirk Kuyt vierde gisteren zijn 36ste verjaardag en vandaag was de Feyenoord-aanvoerder weer aan het sleuren in De Kuip. ''Still going strong'', zei de publiekslieveling na afloop van het oefenduel met Valencia (2-1) tegenover Fox Sports.
Feyenoord won alle oefenwedstrijden deze zomer. ''We hebben een goede voorbereiding gehad. De ploeg is langer bij elkaar. Je merkt dat de vastigheden sterker worden'', aldus Kuyt, die de vaste aanvallende middenvelder lijkt te worden. ''Die positie is prettig voor mezelf en het elftal. Ik voel me prima op die plek.''
Kuyt speelt dan achter aankoop Nicolai Jorgensen. ''Een hele talentvolle speler. De spitspositie is nu meer dan dubbel bezet, want als het moet, kan ik er ook spelen.'' De concurrentie op andere posities is ook groot. ''Dat hoort bij een topclub en dat willen we zijn. We willen het maximale halen en dat stralen we uit. Het vertrouwen is groot.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jammer dat je niet kon scoren. Die zweefduik had ik je gegund.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Immers werd gemist: ''Als dat wegvalt, verandert er iets''
Feyenoord wil dit seizoen het gat met Ajaks en PSV gaan dichten. Om dat te bewerkstelligen moeten de Rotterdammers een dramatische verliesreeks als vorig seizoen voorkomen. De altijd positieve en zeker ogende Dirk Kuyt twijfelde zelfs in die periode.
''In die heftige periode van negen wedstrijden op rij zonder overwinning voelde ik me soms alleen'', stelt de aanvoerder tegenover Voetbal International. ''En als je het me zo rechtsreeks vraagt, dan twijfelde ik weleens, ja. Wil ik dit nog wel? En: Kan ik het nog wel? Maar ik heb echt het gevoel dat er nu een team staat.''
''Ik ben geen wegloper, maar dat heeft heel veel kracht gekost'', vervolgt Kuyt. ''Ook voor mij was dat jaar een leerproces. Nu heb ik naar mijn gevoel een goed team om mij heen. En veel meer het idee dat we het samen doen. Het is lastig daarover te praten. Daar was ik zelf verantwoordelijk voor. Moet je niet over zeuren.''
De onrust rond Colin Kazim-Richards werd al eens als een mogelijke verklaring gegeven. Ook het vertrek van Lex Immers had invloed. ''Lex heeft veel betekend en gegeven. Als dat wegvalt, verandert er iets. Daar kwam ook nog de blessure van Eric Botteghin bovenop. Achterin hadden een aantal jongens het al moeilijk. Dan is het net of alles tegenzit. Maar we zijn er ongekend sterk uitgekomen. Op dat fundament gaan we verder.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ik mis Lex ook nog elke dag.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt ziet zijn toekomst bij Feyenoord: ''Over tien jaar op de bank?''
*
Dirk Kuyt is een boegbeeld bij Feyenoord en hij heeft het zelf ook enorm naar zijn zin in Rotterdam-Zuid. De aanvaller weet dat zijn actieve loopbaan niet eeuwig zal duren, maar hij hoopt nog jaren voor Feyenoord te werken.
"Ik heb Feyenoord in mijn hart gesloten en ik geef alles om mijn club te helpen. Het is een beetje de vraag waar mijn kracht ligt na het voetbal. Hoe kan ik het beste van waarde zijn voor de club?
Trainerschap komt het dichtst bij voetballer-zijn, dat trekt me enorm. Ik zie mezelf bij Feyenoord. Dat is een verbintenis die zal blijven", vertelt Kuyt trots in gesprek met Voetbal International.
"Over tien jaar op de bank? Ik denk dat ik het in me heb. Het is mooi om te zien dat jongens met wie ik heb samengespeeld nu trainer zijn. Gio, Phillip en Frank, Faber. Mooi om te zien dat ze dat kunnen. Ik verdiep me nu al in veel dingen, heb interesse in alle facetten die bij de club horen. Ik probeer met mijn contacten en ervaring de club te helpen. Maar ik wil nooit een blok aan het been van de club zijn. Ik heb net mijn contract verlengd, maar die verbintenis is er eigenlijk sowieso. Ik weet zeker dat ik na mijn actieve loopbaan aan Feyenoord verbonden blijf. En het zou prachtig zijn hier een keer als trainer op de bank te zitten. Maar dat is een vak, dat zal ik eerst moeten leren", beseft de Feyenoord-captain. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dirk Kuyt en de eeuwige jeugd
Enkele maanden geleden alweer besloot Dirk Kuyt om er nog maar een seizoenetje aan te plakken bij Feyenoord. De aanvaller, die afgelopen week zijn 36e verjaardag vierde, voelt zich nog altijd fit en denkt als aanvoerder van de Rotterdammers nog makkelijk een seizoen mee moet kunnen
De publiekslieveling van het Rotterdamse legioen keerde vorig jaar zomer terug naar Feyenoord, nadat hij jarenlang bij Liverpool (van 2006 tot 2012) en Fenerbahçe (van 2012 tot 2015) speelde. De Katwijker was volgens onderzoek, uitgevoerd door de journalisten van Bwin, afgelopen seizoen de op zes na beste voetballer van de Nederlandse Eredivisie. En dat zegt natuurlijk wel iets, voor een speler van 36 jaar, die al een glansrijke carrière achter de rug heeft.
Komend seizoen wil Kuyt met de Rotterdammers op jacht naar de eerste titel sinds 1999, toen de Rotterdammers voor het laatst de schaal mochten tonen aan de supporters op de Coolsingel.
Afgelopen seizoen won Feyenoord de KNVB beker en werd het gehuldigd op de bekendste straat van Rotterdam. Dat feest smaakte duidelijk naar meer en dus wil Kuyt koste wat het kost de schaal naar Rotterdam halen.
Kuyt begon zijn voetballoopbaan bij FC Utrecht, waar hij vijf seizoenen speelde en tot 51 doelpunten in 160 duels kwam. In zijn laatste wedstrijd voor Utrecht won Kuyt de KNVB beker, door nota bene zijn toekomstige club Feyenoord met maar liefst 4-1 te verslaan. Bij Feyenoord kwam Kuyt in de seizoenen daarna helemaal los, en vierde hij vele hoogtepunten, samen met zijn maatje in de spits, Salomon Kalou. Een titel bleef echter uit, en na 101 wedstrijden en 73 doelpunten verruilde Kuyt de Rotterdamse club voor het Engelse Liverpool.
Ook in de Premier League werd Kuyt een publiekslieveling. Door zijn tomeloze inzet van begin tot eind ontpopt hij zich tot een belangrijke schakel in het team van amp;euro;the redsamp;euro;. Het grote doel was om kampioen te worden, maar helaas mislukte dit. Na zeven succesvolle jaren, maar zonder prijs, vertrekt Kuyt naar het Turkse Fenerbahce. Daar weet hij in het seizoen 2013/2014 dan eindelijk een landskampioenschap binnen te slepen. Voorafgaand aan het vorige seizoen keerde Kuyt, na meerdere lokroepen vanuit Rotterdam, terug bij zijn liefde Feyenoord, waar hij door de fans als een soort verlosser binnengehaald werd.
(https://youtu.be/eQD3S14KhMM)
Ook in het Nederlands elftal behaalde de eeuwig jonge Dirk Kuyt mooie successen. Het hoogtepunt en tegelijkertijd dieptepunt was natuurlijk de WK-finale in 2010, waarin Oranje na verlenging met 1-0 verloor van Spanje. Kuyt kwam tot 104 interlands voor Nederland en scoorde daarin 24 doelpunten. Kuyt nam afscheid als international na het eveneens succesvolle WK 2014 in Brazilië. Tijdens dat WK liet de destijds 33-jarige Kuyt zien hoe multi-inzetbaar hij was. Tijdens de derde wedstrijd in de groepsfase, tegen Chili, speelt Kuyt als linksback. Drie maanden na de gewonnen wedstrijd om de derde plek tegen het gastland gaf Kuyt onverwacht aan afscheid te nemen als international. Zijn laatste interland speelde hij tegen Italië. Hopelijk mogen we komend seizoen nog lekker van de eeuwig jonge Dirk Kuyt genieten, en wie weet staat hij ergens in mei wel met de schaal op de Coolsingel. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KUYT: GOEDE VOORBEREIDING VERTALEN NAAR ZONDAG
Dirk Kuyt debuteert zondag op 36-jarige leeftijd in de Johan Cruijff Schaal. De Feyenoord-aanvoerder wist met Fenerbahçe in 2014 de Turkse Supercup te veroveren, maar in Nederland mocht hij nog nooit om de prijs strijden. Zondag kan hij voor het zesde jaar op rij eremetaal veroveren. amp;euro;Ik heb de laatste vijf seizoenen een prijs gewonnen. Het is mooi dat we nu aan het begin van het seizoen meteen weer kans maken op een prijs,amp;euro; zei Kuyt vrijdagmiddag tijdens de persconferentie in Zeist.
Gefocust Volgens Kuyt zou winst van de Johan Cruijff Schaal een uitstekend begin van het seizoenamp. Vorig seizoen hebben we in de beker laten zien dat we tot veel in staat zijn. In de competitie hebben we het tijdens één periode laten afweten. Dat willen we dit seizoen verbeteren. Het is positief dat veel jongens hebben bijgetekend, dat geeft rust. We zijn gefocust en hebben een goede voorbereiding gehad, waarin we behoorlijke prestaties hebben geleverd. Dat willen we vertalen naar zondag.
Uitgebalanceerd Makkelijk zal het niet worden, beseft de captain. PSV heeft vorig seizoen laten zien de terechte kampioen te zijn. Ze hebben een uitgebalanceerde ploeg, die bovendien redelijk intact is gebleven. Wij moeten laten zien dat we klaar zijn om de strijd met hen aan te gaan, aldus Kuyt.
Maximale De Johan Cruijff Schaal is, naast het kampioenschap, de KNVB beker en de Europa League, een van de vier prijzen waar Feyenoord dit seizoen voor in de race is. De kans dat we ze alle vier winnen, is klein, maar we moeten er wel voor gaan. We streven naar het maximale. Hoe realistisch dat is geweest, zullen we later zien. Tijdens het WK 2014 zei Louis van Gaal ook dat we wereldkampioen gingen worden. Dat lukte nog bijna ook, terwijl vrijwel niemand dat verwachtte. Je moet dus nooit zeggen dat iets onhaalbaar of onrealistisch is, aldus Kuyt.
(https://youtu.be/8mfvIZCFy8Q)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 juli 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt in top 10 beste spelers in Europa van 35 jaar en ouder
Dirk Kuyt is opgenomen in de top 10 van beste spelers van Europa met een leeftijd van 35 jaar of ouder. Die lijst werd vrijdag gemaakt door het Belgische Nieuwsblad, dat alle routiniers van Europa op een rijtje zette.
De aanvoerder van Feyenoord kwam het afgelopen seizoen tot 32 duels in de Eredivisie. Daarin was Kuyt maar liefst 19 keer trefzeker, wat hem clubtopscorer van Feyenoord maakte. Daarnaast speelde hij nog zes bekerduels, waarin hij vier keer tot scoren kwam.
Kuyt keerde vorige zomer terug bij Feyenoord, nadat hij drie jaar bij Fenerbahçe had gespeeld.
Daarvoor kwam hij voor Liverpool uit, de club waar Feyenoord hem voor vele miljoenen aan verkocht. Bekijk hieronder de rest van de top 10.
Top 10 beste spelers in Europa van 35 jaar en ouder: 1. Gianluigi Buffon (Juventus). 2. Andrea Barzagli (Juventus). 3. Aritz Aduriz (Athletic Bilbao). 4. Tiago (Atlético Madrid). 5. Francesco Totti (AS Roma). 6. Patrice Evra (Juventus). 7. Claudio Pizarro (Werder Bremen). 8. John Terry (Chelsea). 9. Luisao (Benfica). 10. Dirk Kuyt (Feyenoord). |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Eens hoor, er spelen wel meer goede spelers op leeftijd in Europa.. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Praat Dirk nou ook in z'n slaap? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
Zijn er eigenlijk wel meer dan 10? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Heb je werkelijk iets goed gedaan vandaag Dirk..(?) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dirk was zeer ongelukkig vandaag. Al was hij weer heel dicht bij n goal. Van Dirk kan ik het hebben , zal n incident zijn. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wie kunne we op de positie van dirk neerzetten? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 20:06 schreef van geil het volgende:Dirk was zeer ongelukkig vandaag. Al was hij weer heel dicht bij n goal. Van Dirk kan ik het hebben , zal n incident zijn. Twijfels. Het is geen 10 en geen buitenspeler. Waar moet je hem zetten?
Sowieso wel belangrijk hoor, ook als 12e man |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 20:06 schreef van geil het volgende:Dirk was zeer ongelukkig vandaag. Al was hij weer heel dicht bij n goal. Van Dirk kan ik het hebben , zal n incident zijn. Tis niet zijn positie en de jaren beginnen te tellen. Denk dat er niet heel veel meer in het vat zit op die positie en tegen een redelijk tot goede tegenstander. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Allemaal waar, maar zonder Dirk scoren we de goals voor het rechter rijtje. |
|
|
|