|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 20:31 schreef MMM het volgende:[..] Twijfels. Het is geen 10 en geen buitenspeler. Waar moet je hem zetten? Sowieso wel belangrijk hoor, ook als 12e man Als hij nog een keer zo speelt naast Nelom op de bank |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:02 schreef van geil het volgende:Allemaal waar, maar zonder Dirk scoren we de goals voor het rechter rijtje. Als Dirk niet speelt, speelt er een ander. Toornstra, Vilhena of Gustafson maken op 10 ook meer dan 10 goals. Ik denk dat je met meer voetbal ook tot meer goals gaat komen. Waarmee ik overigens Dirk niet scorend vermogen wil ontzeggen. Maar ik zie eerlijk gezegd geen plaats voor hem meer in dit elftal.
Ik zie het overigens niet zo somber in qua scorend vermogen in dit elftal. De voorste 5 maken hun goals wel. En dat is wat je wil in een elftal. Kijk naar elke topclub. Die hebben er ook grofweg 5 (van de basiself) die veel scoren. Een Busquets maakt ook 2 goals per jaar, dus daar komen de goals niet van. Maar je moet wel aan het voetballen toekomen anders krijg je het altijd moeilijk. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Je vergeet even met Busquets dat de aanvallers er daar 80 met z'n drieen maken De rest speelt in dienst van die drie. Zulke spitsen hebben wij niet in tegenstelling tot topclubs. Dat is appels met peren vergelijken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:15 schreef van geil het volgende:Je vergeet even met Busquets dat de aanvallers er daar 80 met z'n drieen maken Dat vergeet ik niet, Busquets was maar een voorbeeld. Bij zo'n beetje elke club zit dat zo. Ik heb verleden jaar nog wel eens de lijstjes erbij gepakt. De controleur scoort vaak weinig, dus ik wil daarmee aangeven dat je niet per se voor die positie naar scorend vermogen moet zoeken, maar bij de 5 ervoor.
Trouwens, geen enkele eredivisieclub heeft er voorin 3 staan die zoveel scoren als bij Barca of Real.
Kijk naar PSV vorig seizoen. Die maakte 88 goals. De Jong 25, Pereiro 11, Propper 10, Narsingh 8, Locadia 8, Van Ginkel 8. De rest 4 of minder. Guardado maakte er bijvoorbeeld maar 1.
Dat zijn ook aantallen die onze spelers in zich hebben. Grootste vraagteken is denk ik of Jorgensen spits er 25 maakt, maar Elia, Toornstra, Kuyt, Kramer, Vilhena, Gustafson, Berghuis (wellicht binnenkort) om maar wat namen te noemen kunnen best een goal of 10 op een heel seizoen maken. En als der 1 of 2 wat meer maken scheelt dat ook weer voor de spits.
Ik zie het positief in qua scorend vermogen. Ik kijk meer naar of er voldoende pure voetballers opgesteld staan. Ik denk momenteel van niet. Althans niet op de juiste positie. En dan kijk ik vooral naar 10 en rechtsbuiten. |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Prima om het te hebben over scorend vermogen, ligt het probleem niet bij een structureel ondermaats positiespel met hierdoor een tempo van een 5de klasser? De balletjes terug, het temporiseren op onnozele momenten, het bal ophalen bij je verdediging, het maken van domme overtredingen? Echt al jaren baart dit me zorgen. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat zei je vorig jaar en het jaar ervoor ook. Gaat niet gebeuren. T.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door van geil -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:30 schreef G-child het volgende:Prima om het te hebben over scorend vermogen, ligt het probleem niet bij een structureel ondermaats positiespel met hierdoor een tempo van een 5de klasser? De balletjes terug, het temporiseren op onnozele momenten, het bal ophalen bij je verdediging, het maken van domme overtredingen? Echt al jaren baart dit me zorgen. El. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Maar ligt dat aan het scorend vermogen of gebrek aan voetbal op bepalende posities?
Ik heb overigens nooit gezegd dat we zoveel goals gaan maken, alleen dat scorend vermogen in de selectie zit. Maar goed, als jij denk dat een handvol spelers geen 10 goals per seizoen kan maken met 1 uitschieter naar boven dan verschillen we daarin duidelijk van mening. |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
quote: Inderdaad val in herhaling.. kan er met mn pet niet bij
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door G-child -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
N handvol is 5. maal 10 is 50. kom je er nog minimaal 30 tekort. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: We zullen het wel zien. En je pa kan het wel alleen af hoor. ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
G-child
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Zeldzaam zoon, zeldzaam. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ik zei een handvol + een uitschieter naar boven. Dus je zit dan al op 70. Dan kom je in totaal op een vergelijkbaar aantal als PSV vorig jaar uit. |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Kuyt liep vandaag ook overal en nergens... hij werkt te hard en hierdoor komt hij zelden aan zijn eigen spel toe. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:38 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Ik zei een handvol + een uitschieter naar boven. Dus je zit dan al op 70. Dan kom je in totaal op een vergelijkbaar aantal als PSV vorig jaar uit. Dat waren er 88. en oneens. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: haha, kan gebeuren. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Ik dacht dat je wel begreep dat de overigens goals van de overige spelers komen. Die er nog geen 5 in een jaar maken. Bij ons Botteghin, El Ahmadi, Karsdorp, etc. Dan zit je op 80+ goals. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Maar goed, om de discussie samen te vatten en er voorlopig een punt achter te zetten.
Jij denkt dat deze selectie geen ~80 goals kan maken. Ik denk van wel.
Jij zegt dat er voetbal mist, ik ook.
Jij zegt dat het voornaamste probleem bij El Ahmadi ligt, ik zeg bij Kuyt en Toornstra (in hun rol als 10 en rechtsbuiten).
Klopt dat een beetje?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Maar goed, om de discussie samen te vatten en er voorlopig een punt achter te zetten. Jij denkt dat deze selectie geen 80 goals kan maken. Ik denk van wel. Jij zegt dat er voetbal mist, ik ook. Jij zegt dat het voornaamste probleem bij El Ahmadi ligt, ik zeg bij Kuyt en Toornstra (in hun rol als 10 en rechtsbuiten). Klopt dat een beetje? Als de zoon nog iets mag zeggen dan denk ik het probleem bij alle drie + nelom en Gio ligt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
T , het klinkt voor mij als science fiction dat deze groep 80+ goals gaan maken. Dat klinkt als stomdronken.:) Excuus. |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Maar ga gerust verder ;-) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:44 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Maar goed, om de discussie samen te vatten en er voorlopig een punt achter te zetten. Jij denkt dat deze selectie geen ~80 goals kan maken. Ik denk van wel. Jij zegt dat er voetbal mist, ik ook. Jij zegt dat het voornaamste probleem bij El Ahmadi ligt, ik zeg bij Kuyt en Toornstra (in hun rol als 10 en rechtsbuiten). Klopt dat een beetje? El en Toornstra, 4-3-3. Plus veel te weinig kwaliteit. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:45 schreef G-child het volgende:[..] Als de zoon nog iets mag zeggen dan denk ik het probleem bij alle drie + nelom en Gio ligt. Genoteerd. Dan voeg ik er nog even aan toe, ik ben geen fan van Nelom, ik zie liever Woudenberg. En Gio maakt de opstelling en ik ben geen fan van de invulling van 3 posities, dus ja het probleem ligt m.i. ook voor een deel bij Gio. |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Overigens Karsdorp op het middenveld vind ik het overwegen waard. Gewoon op de positie van El ahmadi
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door G-child -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
De vervangers zijn nog minder. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:46 schreef van geil het volgende:T , het klinkt voor mij als science fiction dat deze groep 80+ goals gaan maken. Dat klinkt als stomdronken.:) Excuus. Toch nog effe een steek onder water geven! ;)
Ik denk dat het kan. Let wel, niet noodzakelijkerwijs dat het er uit komt, maar het kan. Alleen niet met de huidige opstelling. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Overigens paps, Achahbar maakt er minimaal 15... laatste wat ik over hem zal zeggen |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
En de komst van een goede buitenspeler (Berghuis lijkt het te gaan worden) heb ik daarbij half ingecalculeerd. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
En nou naar bed ventje..d:-) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Mwa, ik denk dat er ook met de huidige selectie op 3 posities winst te behalen valt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: hahaha, zeg het hem! :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 31 juli 2016 door T-FeYeN00rD -- |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
quote: Geile heeft kinderen op leeftijd |
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Maar wel een baan waardoor die vroeg op moet, dus inderdaad zo bedtijd |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:50 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Toch nog effe een steek onder water geven! ;) Ik denk dat het kan. Let wel, niet noodzakelijkerwijs dat het er uit komt, maar het kan. Alleen niet met de huidige opstelling. Linksbuiten 10 spits 25 rechtsbuiten 10. maakt 45.(dat is al zeer optimistisch) Dan moeten de overige 7 minimaal 35 goals maken . Dus nelom 5 v Beek 5 Kongolo 5 Botteghin 5 El 5 etc . Leuk, maar ik geloof er nog niet voor 1 procent in.
|
|
|
|
G-child
|
|
|
Redden ze inderdaad nooit |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:54 schreef van geil het volgende:[..] Linksbuiten 10 spits 25 rechtsbuiten 10. maakt 45.(dat is al zeer optimistisch) Dan moeten de overige 7 minimaal 35 goals maken . Dus nelom 5 v Beek 5 Kongolo 5 Botteghin 5 El 5 etc . Leuk, maar ik geloof er nog niet voor 1 procent in. Je hebt ook nog invallers. Die spelers die jij noemt maken er inderdaad nog in geen honderd jaar elk allemaal 5. Maar middenvelders en/of invallers als Kuyt, Kramer, Toornstra, Vilhena, Gustafson, Bilal maken er gemiddeld een stuk of 5 en je zit al op 75 goals. Individuele aantallen zijn in dat geval afhankelijk van de speeltijd die ze krijgen. En ik ben voor het gemak even uitgegaan van een voorhoede met Elia-Jorgensen-Berghuis
Botteghin nog een paar, al die andere basisspelers en/of frequente invallers elk 1 en voila je hebt er een stuk of 80.
Dan moet het wel gaan lopen, maar het zit er in. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Scheen zeer slecht te zijn, maar spreekt vooral over collectief falen eerste helft. Hij dus voorop. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Haha ga slapen ouwe d:-) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Dus om even een lijstje duidelijk te maken van wie de goals zouden kunnen komen. 84 goals.
Jorgensen 20 Elia 10 Berghuis 10 Kuyt 8 Vilhena 8 Kramer 5 Toornstra 5 Gustafson 4 Bilal 4 Botteghin 3 Van Beek 2 Karsdorp 2 Kongolo 1 Nelom 1 El Ahmadi 1 |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 22:05 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Je hebt ook nog invallers. Die spelers die jij noemt maken er inderdaad nog in geen honderd jaar elk allemaal 5. Maar middenvelders en/of invallers als Kuyt, Kramer, Toornstra, Vilhena, Gustafson, Bilal maken er gemiddeld een stuk of 5 en je zit al op 75 goals. Individuele aantallen zijn in dat geval afhankelijk van de speeltijd die ze krijgen. En ik ben voor het gemak even uitgegaan van een voorhoede met Elia-Jorgensen-Berghuis Botteghin nog een paar, al die andere basisspelers en/of frequente invallers elk 1 en voila je hebt er een stuk of 80. Dan moet het wel gaan lopen, maar het zit er in. Je telt helemaal verkeerd in mijn ogen. Per positie sprak ik over, als invaller Kramer er 10 maakt, dan maakt Jorgensen er minder. etc etc. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 22:09 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Dus om even een lijstje duidelijk te maken van wie de goals zouden kunnen komen. 84 goals. Jorgensen 20 Elia 10 Berghuis 10 Kuyt 8 Vilhena 8 Kramer 5 Toornstra 5 Gustafson 4 Bilal 4 Botteghin 3 Van Beek 2 Karsdorp 2 Kongolo 1 Nelom 1 El Ahmadi 1 Succes, en hopelijk heb je gelijk. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 22:11 schreef van geil het volgende:[..] Je telt helemaal verkeerd in mijn ogen. Per positie sprak ik over, als invaller Kramer er 10 maakt, dan maakt Jorgensen er minder. etc etc. Aha, op die manier. Maar goed, ik denk dat het lijstje redelijk is. Als het een beetje meezit dan is het denk ik haalbaar. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Dank en ik hoop dat iets dergelijks gaat gebeuren. Maar het is geen keiharde voorspelling, meer een inschatting van de mogelijkheden als het gaat lopen bij Feyenoord. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 22:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Dank en ik hoop dat iets dergelijks gaat gebeuren. Maar het is geen keiharde voorspelling, meer een inschatting van de mogelijkheden als het gaat lopen bij Feyenoord. Ik hoop het oprecht. Maar ik vind de selectie helaas veel te matig om ook maar n beetje mee te doen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''We zijn veel verder dan vorig jaar''
Feyenoord slaagde er zondagavond niet in om direct toe te slaan in het nieuwe seizoen. De Johan Cruijff Schaal tegen PSV werd nipt verloren. Aanvoerder Dirk Kuyt is desondanks positief over de toekomst van de Rotterdammers.
''Voor rust was het verschil groot'', erkende Kuyt na de 0-1 nederlaag tegenover FOX Sports. ''We waren heel onrustig aan de bal. Het was totaal niet het spel wat we in de voorbereiding hebben laten zien tegen bijvoorbeeld Anderlecht en Valencia.''
''In de tweede helft hebben we het PSV erg lastig gemaakt, maar we waren in de afronding niet scherp genoeg. Met de kansen die we kregen hadden we er minimaal een moeten maken. Het is gewoon zonde dat we zo'n slechte eerste helft gespeeld hebben. Dat is onnodig en moet eruit. Jammer dat we deze prijs hebben laten liggen.''
De nederlaag moet het vertrouwen van de ploeg niet beïnvloeden. ''We zijn véél verder dan vorig jaar rond deze tijd. Na rust hebben we het Feyenoord gezien waar we mee verder kunnen. Ik heb heel veel vertrouwen in deze ploeg.'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op zondag 31 juli 2016 - 21:52 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Mwa, ik denk dat er ook met de huidige selectie op 3 posities winst te behalen valt. Exact. Gio durft geen variaties aan. Een gebrek. |
|
|
|