BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 27 augustus 2016 - 22:05   quote  deeplink  
Erg goed...had na 75 gewisseld (publiekswissel) kunnen worden voor Gustafson...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 27 augustus 2016 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2016 - 20:32 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Als ie zo voetbalt als vandaag zeker Leon..
Werd wel weer eens tijd toch..Tegen de kleintjes lukt het wel
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 27 augustus 2016 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2016 - 22:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Werd wel weer eens tijd toch..Tegen de kleintjes lukt het wel
En kleintjes hebben we zat in de eredivisie dus die mag zijn minuten nog wel maken dan..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 augustus 2016 - 00:27   quote  deeplink  
Kuyt: ''Vorig seizoen in paniek bij achterstand''

yh18h.jpg

Dirk Kuyt is na vier wedstrijden van de hatelijke nul af. De aanvoerder van Feyenoord was met twee doelpunten heel belangrijk in de Rotterdamse stadsderby tegen Excelsior: 4-1.

''Ik vond dat we aardig aan de wedstrijd begonnen'', analyseert Kuyt tegenover Fox Sports. Daarna kwam Excelsior iets beter in de wedstrijd. ''We gingen een beetje op onze bek.'' Kuyt kon de achterstand in de eerste helft nog rechtzetten.

In het tweede bedrijf was het eenrichtingsverkeer. ''We gaven gas en dat was niet meer te houden voor Excelsior.'' De routinier ziet duidelijk progressie. ''Vorig jaar raakten we nog wel eens in paniek bij een achterstand.''

Het tweede doelpunt van Kuyt was de mooiste. Jan-Arie van der Heijden vond de Katwijker met een prachtige lange bal. ''Ik moest denken aan de pass van Frank de Boer op Bergkamp. Maar we kunnen heel tevreden zijn met dit blok. Op naar de volgende''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 augustus 2016 - 00:29   quote  deeplink  
Kuyt van waarde: ''Hij heeft de ploeg bij de hand genomen''

2z56st0.jpg

Feyenoord staat nog altijd ongeslagen bovenaan. De ploeg van Van Bronckhorst was in eigen huis te sterk voor stadgenoot Excelsior. VI-verslaggever Iwan van Duren was onder de indruk. “4-1 tegen Excelsior, dat zijn duidelijke cijfers”, zegt hij op de site van Voetbal International.

Van Duren was vooral enthousiast over Dirk Kuyt, die zijn eerste twee goals van het seizoen maakte. “Kuyt heeft alle critici weer laten zien dat hij van waarde is. Hij heeft de ploeg bij de hand genomen.” Complimenten zijn er niet alleen voor Kuyt, maar voor het hele team. “Feyenoord is heel ervaren en raakt niet in paniek.”

Ondanks de overtuigende uitslag, was de eerste helft niet bepaald goed, en kwam Feyenoord zelfs op achterstand. “Excelsior was brutaal en speelde naar voren, en Feyenoord wist niet goed daarmee om te gaan. Als ze tegen een ploeg staan die scherper kan counteren, dan krijg je wel problemen”, waarschuwt Van Duren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2016 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 augustus 2016 - 00:44   quote  deeplink  
Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord - Excelsior

(https://youtu.be/tTVDypwZ6zI)

RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 augustus 2016 - 12:43   quote  deeplink  
Dirk Kuyt over Oranje-selectie: ''Opmerkelijk''

23rtliw.jpg

Dirk Kuyt leek deze week een glazen bol te hebben. Eén uur voor de loting van de groepsfase van de Europa Leage sprak de aanvoerder zijn wens uit om in een poule terecht te komen met Manchester United en Fenerbahce.

En zijn verzoek werd beantwoord. ''Heel veel mensen van de club Fenerbahce hebben al gebeld. Ook Turkse journalisten. Als je daar in een heksenketel mag spelen is dat een unieke ervaring die wij goed kunnen gebruiken'', vertelde de 36-jarige voetballer in De Tafel van Kees.

Kuyt nam afscheid van Fenerbahce in een nagenoeg leeg stadion, omdat de club toentertijd niets meer kon winnen. ''En dan blijven de mensen thuis. Ik hoop nu op een vol stadion. Dan kan ik op een goede manier afscheid nemen.''

Voor het Europese seizoen begint, volgt eerst een interlandbreak. Slechts één Feyenoorder zit bij Oranje. ''Opmerkelijk'', stelt Kuyt. ''Wij zijn de ploeg in vorm. Danny Blind lijkt voor vastere spelers te kiezen. Dat is zijn goed recht. Hij lijkt wat minder naar de vorm van de dag te kijken. Karsdorp en Vilhena kloppen echt op de deur. Maar ook Jens Toornstra doet het goed.''
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 augustus 2016 - 13:45   quote  deeplink  
ugustus 2016 om 12:33
Dirk Kuyt vindt het maar niets dat Feyenoord tijdens de thuisduels van de Europa League gesteund wordt door een halfvolle Kuip in plaats van een volle. De directie van de Rotterdammers besloot om uit veiligheidsmaatregelen de helft minder toeschouwers toe te laten.

"Het is verschrikkelijk dat het bestuur dat besluit heeft moeten nemen", zegt Kuyt bij De Tafel van Kees. "Maar Feyenoord staat ook met de rug tegen de muur. Ik begrijp het heel goed, je kunt niet anders. Anders speel je gewoon in een leeg stadion. Kun je het de club wel aanrekenen? Als je kijkt naar het EK, hoeveel moeite heeft de UEFA om de boel in de hand te houden? Bij de Johan Cruijff Schaal is de KNVB ook verantwoordelijk bij vuurwerk."

Volgens Kuyt is er geen enkele partij die van deze maatregel profiteert. "De fans en het Legioen worden hiermee het hardst geraakt. Maar ook de spelers. Er is niets mooier dan in een volle Kuip tegen Manchester United spelen. Er zijn alleen maar verliezers. Maar ook voor het bestuur, dat het besluit moet nemen. Het heeft ook financieel grote consequenties.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 augustus 2016 - 13:50   quote  deeplink  
Kuyt heeft gelijk,de dank gaat uit naar een paar honderd randdebielen die het voor 100.000 duizende mensen weten te verkloten.
Ik heb niks met het bestuur maar kan hun in deze maatregel niks verwijten..
Helaas vinden dit soort gasten zichzelf groter dan de club,groter dan goede trouwe supporters...Vulles is het,niks meer en hoop dat zij het zich ookt realiseren dat zij het stront zijn wat zichzelf als Feyenoordsupporter zien.

En weet je dat stront behoord vaak niet eens tot de echte harde kern ..Zeker niet de ouwe garde van SCF
tomson
 tomson - zondag 28 augustus 2016 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 28 augustus 2016 - 13:50 schreef Leon FR1908 het volgende:
Kuyt heeft gelijk,de dank gaat uit naar een paar honderd randdebielen die het voor 100.000 duizende mensen weten te verkloten.
Ik heb niks met het bestuur maar kan hun in deze maatregel niks verwijten..
Helaas vinden dit soort gasten zichzelf groter dan de club,groter dan goede trouwe supporters...Vulles is het,niks meer en hoop dat zij het zich ookt realiseren dat zij het stront zijn wat zichzelf als Feyenoordsupporter zien.

En weet je dat stront behoord vaak niet eens tot de echte harde kern ..Zeker niet de ouwe garde van SCF
Psies... dagjesfiguren. Maar je kan er als "neutrale" toeschouwer niks mee als er 15 doorgesnoven malloten de boot aan lopen maken. En toch op Z kennen de meeste seizoenkaart houders elkaar wel zo'n beetje. Dan zou je de handen ineen moeten slaan en die mafkezen lukt op stuk geven, maar niemand zit te wachten op klappen. Hier zou wat meer "zelfregulering" niet misstaan ? Ik heb een paar seizoenen op de parterre gestaan en het is waar dat tegen het gooien iets moet gebeuren, maar daarin zouden de netten afdoende moeten zijn. De parterre in zn geheel afsluiten vind ik dan ook draconisch..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 augustus 2016 door tomson --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 augustus 2016 - 07:11   quote  deeplink  
Kuyt: ''Ik heb daar ook afspraken over gemaakt''

23rtliw.jpg

Dirk Kuyt heeft er vrede mee als hij in de drukke Europese weken niet alles speelt. De 36-jarige Katwijker wilde vorig seizoen nog alles spelen. ''Maar toen speelden we geen wedstrijden in Europa'', vertelt Kuyt tegenover het Algemeen Dagblad.

''Ik zal altijd eerlijk zijn. Als het minder wordt, wil ik het team niet benadelen'', aldus de Feyenoord-aanvoerder. We spelen straks in een week tijd tegen ADO, Manchester United en PSV. Ik wil ze dolgraag alle drie spelen. Maar het is beter om er twee goed te spelen dan drie redelijk.''

Kuyt heeft daarover al gesproken met trainer Giovanni van Bronckhorst. ''Ik heb daar ook afspraken over gemaakt hoor. Welke? Als de wedstrijd het toelaat, wisselen bijvoorbeeld.''
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 30 augustus 2016 - 19:18   quote  deeplink  
KUYT: ‘PRIJS MAATSCHAPPELIJK SPELER VAN HET JAAR ZOU GEWELDIG ZIJN’

2n6f6uq.jpg

Dirk Kuyt hoort vrijdag tijdens het Voetballer van het Jaar Gala of hij wordt verkozen tot ‘Maatschappelijk Speler Eredivisie 2016’. ‘Het zou geweldig zijn als ik die prijs zou winnen,’ sprak de Feyenoord aanvoerder dinsdagmiddag in het Van der Valk hotel in Ridderkerk, waar hij aanwezig was bij de presentatie van de nieuwe editie van het magazine Helden.

In het magazine komt Kuyt uitgebreid aan het woord over Feyenoord, zijn toekomst en zijn maatschappelijke betrokkenheid. Zo vertelt de Katwijker over zijn eigen stichting (de Dirk Kuyt Foundation) die inmiddels meer dan tien jaar bestaat. ‘Al in mijn eerste periode bij Feyenoord was ik veel betrokken bij maatschappelijke activiteiten van de club,’ zei Kuyt bij de presentatie van het blad, waar onder meer ook paralympisch kampioen snowboarden Bibian Mentel en olympisch kampioen zeilen Marit Bouwmeester aanwezig waren. ‘Uiteindelijk ben ik zelf een stichting begonnen, waarmee we evenementen ondersteunen voor sporters met een beperking. Dat zij kunnen integreren in de maatschappij, en net zoveel plezier aan sport kunnen beleven als ik, vind ik heel belangrijk.’

Ook hoofdtrainer Giovanni van Bronckhorst vertelt in Helden over zijn maatschappelijke activiteiten en eigen stichting. Kuyt is blij om te zien dat eveneens veel van zijn ploeggenoten zich inzetten voor de activiteiten van de Feyenoord Foundation. ‘Ik vind dat wij voetballers enorme stappen hebben gemaakt op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid.

Bij de club, maar ook individueel. Er komt steeds meer besef dat we de verplichting hebben om iets terug te geven aan de maatschappij. Ik vind het dan ook goed dat de verkiezing voor maatschappelijk speler van het jaar wordt gehouden. Winst voor mij zou betekenen dat er nog meer aandacht komt voor de maatschappelijke activiteiten van de Feyenoord Foundation en de Dirk Kuyt Foundation. Dat lijkt me alleen maar goed.’

Kuyt was samen met Robert Zwinkels (ADO Den Haag) en Nathan Rutjes (Roda JC Kerkrade) een van de genomineerden. Een vakjury, bestaande uit Alex Tielbeke (Directeur Eredivisie CV), Michiel Verboven (Managing Director VriendenLoterij), Jaap de Groot (Chef Sport, De Telegraaf) en Jeroen Zoet (winnaar vorig jaar), bepaalt samen met het publiek welke voetballer dit jaar uitgeroepen wordt tot Maatschappelijk Speler Eredivisie 2016. Stemmen kon tot afgelopen vrijdag. 

25jkwon.jpg

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 31 augustus 2016 door RenatoBos --
tomson
 tomson - dinsdag 30 augustus 2016 - 19:46   quote  deeplink  
Kan snor nog meer genieten van "Dominee Dirk"
van geil
 van geil - dinsdag 30 augustus 2016 - 23:28   quote  deeplink  
N 9 tegen Excelsior
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 september 2016 - 13:07   quote  deeplink  
Kuyt: "Dus wie weet speel ik over twee of drie jaar nog in de Eredivisie"

20p90z6.jpg

Dirk Kuyt denkt dat hij gerust nog twee á drie jaar - of misschien zelfs langer - het shirt van Feyenoord kan blijven dragen. Dat vertelt de inmiddels 36-jarige captain van de Rotterdammers in gesprek met sportmagazine Helden.

"Mijn doel is om zo lang mogelijk op goed niveau te voetballen. Ik heb tot nu toe nog geen enkele training en wedstrijd gemist. Onlangs tijdens de lunch zei een jongere speler oprecht: je bent 36, respect dat je dat nog doet. Dat is altijd fijn om te horen. Maar voetbal is het leukste wat er is, zei ik tegen hem, dus het kost me geen moeite", aldus Kuyt.

"Ik kijk niet uit naar de dag dat ik niet meer kan voetballen, weet dat die dag een keer gaat komen, maar ik doe er voor mezelf alles aan om dat moment zo lang mogelijk uit te stellen", vervolgt de aanvaller, die vorig seizoen negentien competitiedoelpunten maakte namens Feyenoord.

"Zo laat ik me in overleg met de club een dag voor elke wedstrijd thuis door mijn privémasseur behandelen. Dus wie weet speel ik over twee of drie jaar nog in de Eredivisie. Ik bekijk het van jaar tot jaar. Voor mij is het belangrijk wat mensen die dicht om me heen staan van me vinden."
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 september 2016 - 13:07   quote  deeplink  
Haha 2 a 3 jaar nog..
ar
 ar - zondag 04 september 2016 - 14:25   quote  deeplink  
1 jaartje Utrecht, gun ik de club ook wel.
En dan Kuyt terug bij Feyenoord als td..:)
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 04 september 2016 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 04 september 2016 - 13:07 schreef RenatoBos het volgende:
Haha 2 a 3 jaar nog..
Afhankelijk van zijn niveau kan dat best. Vorig jaar nog heel erg belangrijk. Moest toen ook even op gang komen. Als hij de lijn van Excelsior doortrekt, is hij dit jaar ook weer belangrijk. Op dat niveau kan hij in de eredivisie best nog 2 à 3 jaar door. Maar het is allemaal afhankelijk van hoe fit en goed hij blijft natuurlijk. Wel mooi dat zo iemand echt de intentie heeft nog jaren te blijven voetballen. Is alleen maar leuk.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 04 september 2016 - 15:01   quote  deeplink  
Hoop het voor hem maar ik betwijfel het..
van geil
 van geil - vrijdag 09 september 2016 - 17:10   quote  deeplink  
Kuyt wordt n mythe .
nr 10
 nr 10 - zaterdag 10 september 2016 - 11:11   quote  deeplink  
De Nederlandse sir Stanley Matthews.

Als Kuijt Engelsman was geweest was ie al in de adelstand verheven. Hier wordt over hem geschamperd.
piet de paler
 piet de paler - zaterdag 10 september 2016 - 11:12   quote  deeplink  
Trouwens ik zou hem op de bank zetten tegen ado hij is van grotere waarde tegen Manchester
VVout
 VVout - zaterdag 10 september 2016 - 11:15   quote  deeplink  
Laat hem 55 minuten spelen om in het ritme te blijven, rust doet een speler niet altijd veel goeds.
van geil
 van geil - zondag 11 september 2016 - 16:18   quote  deeplink  
Weer belangrijk.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 11 september 2016 - 17:04   quote  deeplink  
Heeft zich herpakt na zijn slechte seizoenstart. En dan is hij belangrijk voor Feyenoord. Niet alleen met goals, ook met zijn voetbal. Maar het blijft natuurlijk een wat gemankeerde middenvelder, niets ten nadele van Kuyt, maar hij vult het ook een beetje in als Immers (Immers+ dan), vaak meer een schaduwspits dan echt een middenvelder.
van geil
 van geil - maandag 12 september 2016 - 20:21   quote  deeplink  
Ik vind Kuyt de laatste 2 wedstrijden echt geweldig spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 13 september 2016 - 07:15   quote  deeplink  
Kuyt: ''Ik voel me klaar voor United''

9k9jyt.jpg

Feyenoord begint donderdag mét aanvoerder Dirk Kuyt aan een nieuwe Europese campagne. De routinier verwacht een hartelijke ontvangst tijdens de uitwedstrijd tegen Fenerbahce, maar weet niet hoe de fans van Manchester United zullen reageren.

Kuyt is immers een icoon van rivaal Liverpool. ''Dat zit wel diep, dus ik wacht het af'', stelt de Katwijker, die ook gist naar de opstelling van trainer Mourinho, in het Algemeen Dagblad. ''Het is afwachten, maar het zou een veredeld tweede team kunnen zijn. Maar dat zal nog een fantastisch elftal zijn. De Kuip zal iets minder vol zijn, maar iedereen weet wat ons stadion doet op Europese avonden.''

De nummer zeven voelt zich fit. ''Ik ben er tegen ADO bewust iets eerder uitgegaan. Ik voel me klaar voor Manchester United en hopelijk ook voor PSV. Wij zitten in een prachtige situatie. Vijftien punten uit vijf wedstrijden en nu deze kraker. En vrijwel iedereen fit. Laat het een mooie avond worden.''
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2016 - 16:55   quote  deeplink  
''Wedstrijd tegen United geweldig om te spelen''

zv4jtv.jpg

Na een jaar van afwezigheid is Feyenoord vanaf donderdag weer terug in de Europa League. De Rotterdamse club neemt het in de eerste wedstrijd in de groepsfase van het toernooi op tegen Manchester United. Dirk Kuyt, aanvoerder van de Rotterdammers, kijkt uit naar de confrontatie met de club van sterspelers als Paul Pogba en Zlatan Ibrahimovic.

“Het is een geweldige wedstrijd om te spelen”, begint Kuyt op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. “We kijken echt uit naar de wedstrijd van morgen. De Premier League blijft de zwaarste competitie ter wereld en Manchester United is één van de kanshebbers op de titel.”

“PSV won vorig seizoen van United, dat was een geweldige prestatie”, vervolgt de Katwijker. “Ik denk dat wel dat Manchester United is veranderd ten opzichte van vorig seizoen.” De afgelopen zomer trok de Engelse club voor ongeveer 185 miljoen euro spelers aan.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2016 - 17:21   quote  deeplink  
Kuyt noemt getroffen maatregelen 'doodzonde'

243pagk.jpg

Feyenoord speelt donderdagavond tegen Manchester United in de eerste groepswedstrijd in de Europa League. Normaliter worden de Rotterdammers gesteund door een bomvol stadion, maar dit zijn tegen ‘ManU’ anders zijn. De directie van Feyenoord besloot onder andere de capaciteit terug te draaien.

"Niemand is hier blij mee maar wij moeten dealen met de straf die boven ons hoofd hangt”, zegt aanvoerder Dirk Kuyt op de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. “Elke speler wil voor een kolkende Kuip spelen, dat was een voordeel geweest. Doodzonde, maar ik respecteer de maatregelen." 
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2016 - 17:35   quote  deeplink  
Persconferentie Dirk Kuyt

(https://youtu.be/1-XfeKF-aYw)
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 september 2016 - 21:06   quote  deeplink  
Beetje bla bla.

Nee, dat is niet zo.

Alleen maar bla bla.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2016 - 21:08   quote  deeplink  
Mediatraining druipt er van af. Als je het vergelijkt met het betoog van Gio, zijn ze best vergelijkbaar..
Barabas
 Barabas - woensdag 14 september 2016 - 21:11   quote  deeplink  
Precies. Allemaal holle woorden.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 september 2016 - 21:13   quote  deeplink  
Ik vind Dirk irritant worden. Ik kijk er ook niet graag meer naar.
tomson
 tomson - woensdag 14 september 2016 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2016 - 21:13 schreef FR-Henk het volgende:
Behalve als hij scoort dan he
van geil
 van geil - woensdag 14 september 2016 - 21:16   quote  deeplink  
Ligt niet aan Dirk , altijd zo geweest.
Heeft gewoon n lange loopbaan in het voetbal.
Dan kun je er moe van worden.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 september 2016 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2016 - 21:13 schreef FR-Henk het volgende:
Heeft Dirk zelf ook al een beetje, wilde toch minder in de media op de voorgrond treden en andere spelers aan het woord laten..
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 14 september 2016 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 september 2016 - 21:16 schreef van geil het volgende:
Ligt niet aan Dirk , altijd zo geweest.
Heeft gewoon n lange loopbaan in het voetbal.
Dan kun je er moe van worden.
Ligt wel aan Dirk.
nr 10
 nr 10 - donderdag 15 september 2016 - 08:14   quote  deeplink  
Ligt aan Gertrude. Die maakt de autocue.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 00:09   quote  deeplink  
KUYT: ‘EEN AVOND OM NIET SNEL TE VERGETEN’

lfsrd.jpg

Met een dikke lip stond Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord – Manchester United de pers te woord. Het was tekenend voor de strijdlust waarmee de aanvoerder en zijn teamgenoten de Engelse recordkampioen te lijf gingen. Het leverde een 1-0 overwinning op.

‘Dit is een avond om niet snel te vergeten,’ reageerde Kuyt na afloop. ‘Het publiek was geweldig en dat zorgde voor een heerlijke sfeer in De Kuip. De club Feyenoord hoort thuis in Europa. Als je dat dan op zo’n avond, tegen een topteam als Manchester United kunt laten zien… Dat geeft een heerlijk gevoel.’

Kuyt: ‘Vooraf zei ik tegen de jongens: als wij volle bak gaan en zij vijf procent minder spelen, dan kunnen we winnen. We hebben ons letterlijk in de wedstrijd geknokt. Ik moet het team een groot compliment geven voor de strijd die we tot de laatste minuut hebben geleverd. Dit is een heerlijke start van het toernooi.’

Ondanks de euforie richtte de captain het vizier ook al weer snel op zondag, wanneer in Eindhoven de belangrijke competitiewedstrijd tegen PSV wordt gespeeld. ‘Deze overwinning heeft heel veel kracht en energie gekost. We moeten hier snel van herstellen en de focus op PSV richten, want die wedstrijd is even belangrijk.’
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 00:33   quote  deeplink  
Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord - Manchester United

(https://youtu.be/mtEg4vNrtfY)
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 01:38   quote  deeplink  
Pogba sprak Kuyt aan tijdens wedstrijd: "Alsof het me geen moeite kost"

pahp1.jpg

Vlak voor aanvang van de tweede helft van het duel tussen Feyenoord en Manchester United (1-0) vond er een kort onderonsje plaats tussen Dirk Kuyt en Paul Pogba. De miljoenenaankoop van Manchester United was lyrisch over de 36-jarige routinier van de Rotterdammers.

"Hij zei dat het ongelooflijk is dat ik hier nog steeds rondren en rondvlieg, alsof het me geen moeite kost", vertelt Kuyt na afloop van de historische zege in gesprek met Metro. "Het is mooi dat hij respect voor mij heeft, zeker omdat het een van de beste spelers van Europa is."

Feyenoord is donderdag in staat gebleken om het grote Manchester United te verslaan. "Ik heb tegen de jongens gezegd dat we een goede kans zouden maken als zij vier of vijf procent minder zouden geven dan normaal", aldus Kuyt. "We hebben ons in de wedstrijd geknokt en geduldig op onze kansen gewacht. daarvan hebben we er eentje genadeloos afgemaakt."
nr 10
 nr 10 - vrijdag 16 september 2016 - 09:22   quote  deeplink  
Dirk komt toch wel te kort in dit soort wedstrijden. Vele balverlies. Het tempo lag te hoog voor hem. Maar van zoveel waarde voor het elftal. De manier waarop hij na tien minuten iedereen weer op zijn plaats kreeg toe ManU zich liet inzakken om het veld lang te krijgen, tekent zijn klasse en de manier waarop hij een spelletje kan lezen. Geweldenaar.
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 16 september 2016 - 09:23   quote  deeplink  
Hij heeft in dit soort wedstrijden zeker toegevoegde waarde door zijn ervaring en leidersschap, maar zijn eigen spel komt inderdaad tekort. Te traag.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 14:32   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 september 2016 door RenatoBos --
netsurfer
 netsurfer - vrijdag 16 september 2016 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 september 2016 - 14:32 schreef RenatoBos het volgende:
.
Hier heb je een goed punt.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 16 september 2016 - 14:38   quote  deeplink  
Haha lul..
van geil
 van geil - vrijdag 16 september 2016 - 17:25   quote  deeplink  
Belangrijk.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 18 september 2016 - 17:30   quote  deeplink  
Kuyt: ''Die mentaliteit is zichtbaar op dit moment''

117hj0h.jpg

Feyenoord heeft de uitstekende seizoenstart in Eindhoven voortgezet. Bij PSV werd er met 0-1 gewonnen, ondanks dat de Rotterdammers niet veel kansen kregen. “We hebben via compactheid gewacht op onze kans, en die hebben we uiteindelijk benut”, zegt aanvoerder Dirk Kuyt tegenover FOX Sports.

Kuyt spreekt van een zakelijke overwinning. “We hadden de eerste helft een of twee kansen en in de tweede helft ook maar een. Die moet je dan benutten.” Dat dat gebeurt ligt volgens Kuyt vooral aan het karakter van het team. “We willen gewoon winnen, en die mentaliteit is zichtbaar in de ploeg op dit moment.”

In de slotfase was het doelman Brad Jones die de voorsprong voor Feyenoord wist te redden. “De redding van Jones is geweldig, maar de verdedigers staan ook te bikkelen vandaag. Iedereen heeft fantastisch gespeeld.”

Na zes wedstrijden staat Feyenoord nog altijd ongeslagen bovenaan. Over de Coolsingel wil de aanvoerder het echter nog niet hebben. “Wij doen gewoon rustig. Het is een goede start, en we moeten stapje voor stapje verder.”
Stylzz
 Stylzz - zondag 18 september 2016 - 17:30   quote  deeplink  
Fantastisch gespeeld, nee, fantastisch resultaat ja.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

0.0288808