|
|
RenatoBos
|
|
|
Belangrijke schakel in het elftal.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
KUYT: ‘VAN EUFORIE IS GEEN SPRAKE’
Shakes, ijsbaden, gezonde voeding. Alle middelen werden door de technische en medische staf van Feyenoord ingezet om ervoor te zorgen dat de spelers snel zouden herstellen na het duel met Manchester United en daarmee klaar zouden zijn voor de wedstrijd tegen PSV. Die professionele aanpak miste zijn uitwerking niet, concludeerde aanvoerder Dirk Kuyt zondagmiddag na afloop.
‘Ik had in het veld niet het gevoel dat we minder fit waren dan PSV,’ sprak Kuyt in de catacomben van het Philips stadion. ‘Natuurlijk was het donderdag een slopende wedstrijd, maar direct erna hebben we alles gedaan om daar zo goed mogelijk van te herstellen. In het begin van de wedstrijd lieten we PSV iets te veel voetballen, maar daarna gingen we compacter spelen en kregen we meer grip op de wedstrijd.’
Feyenoord hield de thuisploeg lang op 0-0 en sloeg uiteindelijk na 82 minuten toe. ‘We kwamen hier zeker niet voor een punt,’ aldus Kuyt. ‘We wilden wel graag op de nul spelen, zoals we altijd doen, en hopen dat we een van onze kansen zouden benutten. Dat gebeurde gelukkig. Ook dit was weer een slopende wedstrijd, maar we hebben ons er doorheen geknokt. Ook de invallers Bilal Basaçikoglu en Michiel Kramer bewezen hun waarde, wat maar weer eens aantoont dat we echt een team zijn. Een team met mentaliteit en karakter.’
‘Ik ben heel trots op wat we deze week gepresteerd hebben,’ vervolgt Kuyt. ‘Op voorhand was het een prachtige week, met wedstrijden tegen Manchester United en PSV. Als je die dan beide wint, geeft dat een heerlijk gevoel. Van euforie is geen sprake. Dat was na donderdag niet zo en ook de winst in Eindhoven hebben we niet heel uitbundig gevierd. We moeten het van wedstrijd tot wedstrijd blijven bekijken, zoals we ook de afgelopen week hebben gedaan.’ |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Ik vond hem dit keer eigenlijk ook best redelijk spelen in een grote wedstrijd. Verder was hij natuurlijk erg belangrijk met zijn ervaring en strijdlust. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Kuyt twee keer 90 minuten in topwedstrijden tegen United en PSV. Onze aanvoerder is fit genoeg. En inderdaad, ik vond hem gisteren zeker niet slecht spelen. Natuurlijk ook die geweldige pass op Jorgensen. Hoewel zijn eerste twee voorzetten wel waardeloos waren. Al met al sowieso heel belangrijk in zulke wedstrijden met zijn ervaring, heb ik het idee. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 16:18 schreef feyenoord!!! het volgende:Kuyt twee keer 90 minuten in topwedstrijden tegen United en PSV. Onze aanvoerder is fit genoeg. En inderdaad, ik vond hem gisteren zeker niet slecht spelen. Natuurlijk ook die geweldige pass op Jorgensen. Hoewel zijn eerste twee voorzetten wel waardeloos waren. Al met al sowieso heel belangrijk in zulke wedstrijden met zijn ervaring, heb ik het idee. Ik vond die pass op Jorgensen dus niet zo geweldig. In mijn optiek te laat gegeven. Kijk de beelden er maar op na...Kuijt brengt een stuk onverzettelijkheid in het team. Gelukkig doen andere spelers dat nu ook...Maar het blijft de vraag wie er straks kind van de rekening gaat worden als Elija weer fit is... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 17:05 schreef CobusIII het volgende:[..] Ik vond die pass op Jorgensen dus niet zo geweldig. In mijn optiek te laat gegeven. Kijk de beelden er maar op na...Kuijt brengt een stuk onverzettelijkheid in het team. Gelukkig doen andere spelers dat nu ook...Maar het blijft de vraag wie er straks kind van de rekening gaat worden als Elija weer fit is... Ik heb via deze link even de beelden van de samenvatting erbij gepakt: https://www.youtube.com/watch?v=Qt7MfT2Z1Vs
Dan zie ik op 2:01 de beste mogelijkheid om de bal te geven. Hij geeft hem inderdaad iets later, namelijk op 2:02. Kan je nagaan waar we het over hebben; 1 seconde. Sowieso kon hij hem op 2:02 nog niet geven, want hij creëert de ruimte voor de pas door net die stap naar rechts te zetten. Dat kost hem echter wel wat tijd, waardoor hij op 2:01 niet goed staat om de pass te kunnen geven. Dus nog een stapje en dan spelen. Bal heeft juiste snelheid, is goed op maat. Ik vind dat je dan eerder naar Jorgensen moet kijken die, als hij goed gecoacht werd, de bal direct had moeten schieten of naar binnen had moeten snijden. Ik vind dat je nou niet kan zeggen dat Kuyt deze bal echt eerder moest geven, was naar mijn idee niet goed mogelijk namelijk.
En als Elia weer fit is, weet ik in elk geval zeker dat Kuyt er niet uitgaat. Hij is onze aanvoerder, die gaat echt zijn basisplaats niet verliezen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Dat is precies wat ik in een eerdere post heb aangegeven dat Jorgensen niet vrij uit gaat bij deze kans...maar de pass is te laat. Als de bal vroeger komt, kan Willemse er nooit meer bij... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 17:46 schreef CobusIII het volgende:Dat is precies wat ik in een eerdere post heb aangegeven dat Jorgensen niet vrij uit gaat bij deze kans...maar de pass is te laat. Als de bal vroeger komt, kan Willemse er nooit meer bij... Ja, maar ik probeerde net uit te leggen dat naar mijn idee de bal nauwelijks of eigenlijk zelfs niet eerder gegeven kon worden, wil je dat hij goed aankomt bij Jorgensen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2016 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 17:46 schreef CobusIII het volgende:Dat is precies wat ik in een eerdere post heb aangegeven dat Jorgensen niet vrij uit gaat bij deze kans...maar de pass is te laat. Als de bal vroeger komt, kan Willemse er nooit meer bij... De bal kwam uit dezelfde richting als Willems. Als hij gelijk kapt is het n goal. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Eens naar binnen draaien, dan kan die dikkont hem niet ontwijken en moet inhouden of een strafschop veroorzaken met rood. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Ze mochten zoveel drinken als ze wilden, maar Dirk Kuyt wilde rust'
Na de 0-1 zege op PSV heeft Feyenoord zich definitief gepresenteerd als titelkandidaat. De ploeg van Giovanni van Bronckhorst heeft na zes speeldagen nog geen enkel punt laten liggen. Volgens Willem Vissers, journalist van de Volkskrant, speelt Dirk Kuyt daar een belangrijke rol in. De veteraan is volgens Vissers al anderhalf jaar bezig met de professionalisering van de Rotterdamse lijstaanvoerder.
"Er wordt zo goed naar hem geluisterd, hij is een soort onderdirecteur. Alle adviezen die hij geeft, worden opgevolgd", zo vertelde Vissers op NPO Radio 1. Kuyt is een topsporter en dat sorteert effect op zijn teamgenoten. "Een topsportklimaat zit in je hoofd. Als Kuyt vroeger zijn familie en vrienden over had laten vliegen in Liverpool of Istanbul, dan stuurde hij ze weg als de wedstrijd in de buurt kwam."
"Dan mochten ze zoveel drinken als ze wilden, Dirk wilde rust. Hij heeft altijd zuinig geleefd voor zijn sport. Daarom rent hij op zijn 36ste nog rond als iemand van 26. Kuyt kan dat gevoel overbrengen op jonge jongens die niet weten hoe het werkt." Kuyt speelde afgelopen seizoen 32 van de 34 competitieduels en verscheen deze voetbaljaargang in alle competitiewedstrijden aan het startsignaal. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op maandag 19 september 2016 - 17:46 schreef CobusIII het volgende:Dat is precies wat ik in een eerdere post heb aangegeven dat Jorgensen niet vrij uit gaat bij deze kans...maar de pass is te laat. Als de bal vroeger komt, kan Willemse er nooit meer bij... Ik heb nog eens gekeken en je hebt gelijk.... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Maar vertel mij dan eens wanneer Kuyt exact die bal had moeten spelen, want naar mijn idee kan dat niet echt eerder.
Zie mijn eerdere reactie; Ik heb via deze link even de beelden van de samenvatting erbij gepakt: https://www.youtube.com/watch?v=Qt7MfT2Z1Vs
Dan zie ik op 2:01 de beste mogelijkheid om de bal te geven. Hij geeft hem inderdaad iets later, namelijk op 2:02. Kan je nagaan waar we het over hebben; 1 seconde. Sowieso kon hij hem op 2:02 nog niet geven, want hij creëert de ruimte voor de pas door net die stap naar rechts te zetten. Dat kost hem echter wel wat tijd, waardoor hij op 2:01 niet goed staat om de pass te kunnen geven. Dus nog een stapje en dan spelen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Gezever over een moment. Moet gaan over het geheel van balaannames, passes, openingen, afpakken en openingen creeëren voor anderen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote:Op woensdag 21 september 2016 - 09:11 schreef FR-Henk het volgende:Gezever over een moment. Moet gaan over het geheel van balaannames, passes, openingen, afpakken en openingen creeëren voor anderen. Eensch. Gaat nergens over. Hij kan hem volgens mij nog geeneens geven dan. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Toch, als de je in de 80 honderdste seconde van 2.02 kijkt dan ga je twijfelen. |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: Even 60 keer terug gekeken en ik denk dat je voor een deel gelijk hebt. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 september 2016 door CobusIII -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Volgens mij ontgaat je de humor. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Nee, dat niet alleen...er ontgaat mij wel meer...ik zit een beetje uit me nek te posten....Ik probeerde Feyenoord!!!! gelijk te geven op de reactie die hij gaf, maar ik quote mijzelf, waardoor de verwarring nog groter werd. Ik had ff een seniorenmomentje...maar Feyenoord!! had dus gelijk.... |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op woensdag 21 september 2016 - 18:35 schreef CobusIII het volgende:Nee, dat niet alleen...er ontgaat mij wel meer...ik zit een beetje uit me nek te posten....Ik probeerde Feyenoord!!!! gelijk te geven op de reactie die hij gaf, maar ik quote mijzelf, waardoor de verwarring nog groter werd. Ik had ff een seniorenmomentje...maar Feyenoord!! had dus gelijk.... Haha, ach, we kunnen allemaal eens de mist in gaan. Ongeacht hoe oud we zijn. Kan natuurlijk altijd gebeuren ;) Vond het ook al vreemd dat je op jezelf reageerde, maar dit maakt een hoop duidelijk.
En per saldo maakt het verder vrij weinig uit natuurlijk, want we hebben gewonnen. En daar gaan we morgen natuurlijk weer voor ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar ik denk toch dat Dirk eerder had moeten spelen. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Denk ik ook, hoor, Stylzz, hahahaha |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Dirk kón niet sneller spelen. Na je 35e gaat alles 0.8 sec langzamer. Niet gemerkt bij jezelf?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 september 2016 door FR-Henk -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Sommige dingen gaan bij mij juist sneller....daar ben ik ook niet blij mee... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee, ik ben zelfs sneller chagrijnig dan vroeger. :) |
|
|
|
|
nr 10
|
|
|
quote: LUL!!!!!! Kobus zoekt je.
:-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2016 door nr 10 -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik vermoed een hoofdrol voor Dirk zondag. N positieve hoofdrol uiteraard. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dirk Kuyt staat voor zijn 300ste wedstrijd in de Eredivisie. De onvermoeibare Feyenoord-aanvaller behaalt deze mijlpaal met speelminuten tegen Roda JC Kerkrade. Van de 299 voorgaande duels speelde de oud-international er 139 in het shirt van de Rotterdamse bekerwinnaar. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jammer dat ie nu niet scoorde. Goeie wedstrijd van hem en mooi om te zien hoe die in het veld de spelers aanspoort.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dirk Kuyt: ''Op naar de volgende''
Feyenoord staat stijf bovenaan in de Eredivisie. De Rotterdammers hebben nog geen punt laten liggen in de eerste zeven wedstrijden van de competitie. Dat stemt aanvoerder Dirk Kuyt uiteraard tevereden.
''Het was niet onze beste wedstrijd'', vertelde Kuyt tegenover Fox Sports over de 5-0 overwinning op Roda JC. ''Maar zeker in de eerste helft hebben we geduldig op onze kansen gewacht.'' Feyenoord lijkt veel verder dan vorig seizoen. ''Er is veel vertrouwen en vastigheid.''
''Als we in een iets mindere fase van de wedstrijd zitten, geven we alsnog weinig weg. En we hebben genoeg kwaliteit in de breedte. Eljero Elia komt er ook nog bij'', aldus Kuyt, die zijn 300ste Eredivisie-wedstrijd speelde. ''Een mooi mijlpaal. Maar het gaat om winnen en dat hebben we gedaan. Op naar de volgende.'' |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vond m echt heel matig. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Klopt. Wel wat slimme balletjes. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Slordig in de passing, zat er wel vaak tussen om dan snel weer slordig in te leveren. Ik had hem eigenlijk als eerste gewisseld. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Vrij onzichtbaar vandaag. Dan moet je toch niet gebeuren als 10. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op zondag 25 september 2016 - 19:46 schreef Stylzz het volgende:Slordig in de passing, zat er wel vaak tussen om dan snel weer slordig in te leveren. Ik had hem eigenlijk als eerste gewisseld. Ben het wel met jou eens maar je ziet wel dat hij het elftal bij de hand neemt. Ik zou m niet zo snel wisselen want dan zakt het hele elftal in elkaar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 september 2016 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja? T moet toch een keer... |
|
|
|