|
|
van geil
|
|
|
Ik denk dat Dirk op scherp staat. Die is pissig op zichzelf. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
na een paar dagen wordt iedereen weer vanzelf een beetje milder :) |
|
|
|
|
ar
|
|
|
We beginnen weer op nul toch..:) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Vredestichter Kuyt is trots: "Dat is nog niet heel veel clubs in Europa gelukt"
Dirk Kuyt is trots op Feyenoord. De aanvoerder van de Rotterdammers werd in de tweede helft van het duel met Willem ll gewisseld, maar zag vanaf de zijlijn hoe ook in Tilburg drie punten werden binnengesleept.
"We hebben weer een goede cyclus afgesloten. Acht gespeeld, 24 punten. Dat is nog niet heel veel clubs in Europa gelukt. Wij als Feyenoord moeten daar enorm trots op zijn", vertelt Kuyt in gesprek met FOX Sports. "Op mentaal gebied zijn dit de moeilijkste wedstrijden. Soms is het makkelijker om tegen PSV te spelen, of tegen Ajaks. Dat zijn topteams. Dan weet je gelijk waar je aan toe bent."
In de tweede helft werd het duel ontsierd door ongeregeldheden op de tribune. Kuyt wilde als vredestichter dienen door de boel te sussen. "Ik vind het verschrikkelijk dat dat soort dingen gebeuren. Dat hoort niet in een stadion thuis en wil je voorkomen. Verder wil ik er niet te veel woorden aan vuil maken. Je hoopt dan dat je het snel kunt hervatten."
"Het zijn hele trieste dingen en hopelijk kunnen we dat soort dingen verbannen uit het voetbal. Ik ben niet iemand die voor zijn verantwoordelijkheden wegloopt. Als aanvoerder heb je een bepaalde verantwoording. Ik wilde de veiligheid van de fans waarborgen. Daar gaat het uiteindelijk om." |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: "Hij is voor mij een van de redenen geweest om door te gaan"
Giovanni van Bronckhorst heeft een grote rol gespeeld in de beslissing van Dirk Kuyt om nog een jaartje door te gaan als profvoetballer. Dat liet de aanvoerder van de Rotterdammers weten na de 0-2 zege op Willem ll.
Volgens Kuyt doet Gio het uitstekend als hoofdcoach bij Feyenoord. "Hij heeft meteen de beker gewonnen. Dat scheelt. Maar ik vond hem vooral indrukwekkend toen we vorig seizoen zoveel verloren", vertelt Kuyt in de Volkskrant. "Hij bleef rustig, bleef vertrouwen in zijn spelers uitstralen. Dat vergeet je niet. Hij is voor mij een van de redenen geweest om door te gaan."
Kuyt is ook zeer te spreken over Renato Tapia. De middenvelder maakt amper minuten bij Feyenoord, maar was zondag kort na zijn invalbeurt belangrijk met een doelpunt. "Zag je hoe hij juichte? Hij kwam naar de bank, wilde het met iedereen vieren", aldus Kuyt. "Hij heeft nog amper gespeeld dit seizoen. Dan kun je ook een beetje bozig worden. Maar iedereen is gegroeid: de spelers, de coach en zijn staf. Die hele wisselwerking klopt beter." |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
En juist als de stemmen weer opgaan dat Kuyt toch echt niet goed genoeg meer is, zul je zien dat hij straks weer een wedstrijd voor ons beslist. Zo ging het altijd en zal het blijven gaan. Natuurlijk is hij minder dan hij eens was, maar volgens mij is hij ook ongelofelijk belangrijk in het veld met zijn ervaring en aanwijzingen. Kuyt zet het wel neer. Heel nuttig om een soort tweede coach in het veld te hebben staan. En die goals komen echt wel weer ;)
Wat mij betreft is dit nog niet zijn afscheidsjaar. Als dit jaar het doel bereikt kan worden, zal hij er volgend jaar ook bij willen zijn in de hoogste europese competitie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 oktober 2016 door feyenoord!!! -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Stoppen op je hoogtepunt..d:-) Dan rijst de vraag of je het hoogste niveau nog wel aan kan volgend jaar..(?) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, dat hebben we afgelopen donderdag gezien. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Juist en dat is nog niet eens het hoogste niveau.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Ach, dat is een zorg voor later, toch? Laten we nu eerst maar eens concentreren op de competitie van dit jaar en zorgen dat we blijven winnen ;) |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Tóch wordt het van belang Dirkie zorgvuldiger in te zetten. Hij levert nog steeds een substantiële bijdrage, maar moet ook in bescherming tegen zichzelf genomen worden. Oftewel: anticiperen op Dirkie's tomeloze arbeid én op het tijdperk ná Dirk. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 03 oktober 2016 - 17:48 schreef feyenoord!!! het volgende:Ach, dat is een zorg voor later, toch? Laten we nu eerst maar eens concentreren op de competitie van dit jaar en zorgen dat we blijven winnen ;) Aight.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''Soms moet je een beetje geluk hebben''
Feyenoord leek zondagmiddag na acht gewonnen competitiewedstrijden punten te gaan verspelen. De Rotterdammers kwamen vroeg op achterstand tegen NEC, maar een doelpunt van Nicolai Jorgensen en een laat doelpunt van Michiel Kramer bezorgden alsnog de drie punten. Volgens Dirk Kuyt, aanvoerder van de Rotterdammers, is het een overwinning ‘op karakter’.
“Dit is het karakter van Feyenoord op dit moment. We begonnen zwak aan de wedstrijd waardoor we achter de feiten aanliepen”, zegt hij tegenover Fox Sports. “We moesten keihard knokken en dan iets extra’s laten zien. We gingen op zoek naar het doelpunt en daarna ook naar de tweede. Soms moet je geluk hebben, maar dat dwing je af.”
Een goede eindpass ontbrak bij Feyenoord in een groot gedeelte van de wedstrijd, zo vindt Kuyt. “We hadden veel balbezit na de 1-0 en zij maakten het spel klein, maar de laatste pass bij ons was vaak niet goed. Als we wedstrijden gaan terugkijken is dat vaak een verbeterpunt bij ons. Als we dat ook nog goed gaan doen…” |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb je die tegengoal gezien..zat weinig vechtlust in.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Daar waren El en Vilhena meer debet aan . |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Dat is een grote kwaliteit van hem natuurlijk. Maar het blijft een gemankeerde middenvelder. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Het begon bij Dirk, die andere twee deden precies hetzelfde, NIETS.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2016 - 17:02 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Dat is een grote kwaliteit van hem natuurlijk. Maar het blijft een gemankeerde middenvelder. Dat zeker, maar is wel n baken voor de jongere spelers en n beetje n dirigent. Tot dusver pakt het nog steeds goed uit. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zondag 16 oktober 2016 - 17:15 schreef van geil het volgende:[..] Dat zeker, maar is wel n baken voor de jongere spelers en n beetje n dirigent. Tot dusver pakt het nog steeds goed uit. tja 27 uit 9, wat kan je dan zeggen? Maar goed, zijn enige echt concurrent (Gustafson) maakt het hem niet moeilijk dus hij is momenteel de meest logische oplossing. Hij is echter niet meer de eerste speler die je opstelt. Hij heeft eigenlijk teveel - in persoonlijk opzicht - matige wedstrijden afgewerkt om echt tevreden te kunnen zijn over hem. Ondanks alle positieve eigenschappen die hij heeft, waarvan je er een aantal opnoemt. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ben er wel uit...Kuijt banken en gewoon zijn minuutjes pakken...Toornstra op zijn plek en Elija op links... |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik Kuyt in de eerste helft echt heel slecht vond tegen NEC. Aan de andere kant, welke speler was dat niet? Niettemin, ook de tweede helft was hij niet bepaald goed. Wat me dan toch altijd weer opvalt bij hem, is dat hij toch betrokken is bij zo ongeveer de enige kans in de eerste helft, namelijk bij de corner waar Jorgensen vervolgens een grote kans mist. En uiteindelijk is hij ontzettend belangrijk bij de 1-1, door die bal nog binnen te houden en op op doel te werken, waardoor Jorgensen kan scoren.
Ik geef toe, hij was niet best gisteren, maar het valt me op dat hij toch altijd weer bij de belangrijke momenten betrokken is. Dat is toch ook een kwaliteit van hem. Tuurlijk doet hij het niet goed bij de tegengoal. Is een fout van hem, ondanks dat er nog vele fouten volgen daarna. Niettemin vond ik hem toch ook gisteren weer erg belangrijk. Gewoon laten staan. We hebben echt geen beter materiaal in de selectie voor die positie. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Wij hebben Kuyt, Dirk Dirk Kuyt Hij is de man die alles kan Hij sleurt en hij scoort, hij is Feyenoord Wij hebben Dirk Dirk Kuyt..
GEWELDIG..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 oktober 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2016 - 14:08 schreef feyenoord!!! het volgende:Ik moet eerlijk zeggen dat ik Kuyt in de eerste helft echt heel slecht vond tegen NEC. Aan de andere kant, welke speler was dat niet? Niettemin, ook de tweede helft was hij niet bepaald goed. Wat me dan toch altijd weer opvalt bij hem, is dat hij toch betrokken is bij zo ongeveer de enige kans in de eerste helft, namelijk bij de corner waar Jorgensen vervolgens een grote kans mist. En uiteindelijk is hij ontzettend belangrijk bij de 1-1, door die bal nog binnen te houden en op op doel te werken, waardoor Jorgensen kan scoren. Ik geef toe, hij was niet best gisteren, maar het valt me op dat hij toch altijd weer bij de belangrijke momenten betrokken is. Dat is toch ook een kwaliteit van hem. Tuurlijk doet hij het niet goed bij de tegengoal. Is een fout van hem, ondanks dat er nog vele fouten volgen daarna. Niettemin vond ik hem toch ook gisteren weer erg belangrijk. Gewoon laten staan. We hebben echt geen beter materiaal in de selectie voor die positie. Toornstra lijkt mij de ideale vervanger.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Tsja, maar dan mis je dus je leider in het veld. Iemand met ervaring die de wedstrijden kan lezen, iedereen goed kan neerzetten ondertussen. El Ahmadi is daarin nog niet zover als Kuyt. Ik denk dat Dirk nog heel veel brengt naast zijn voetbalkwaliteiten. Bovendien weet je bij Dirk dat hij nog de kwaliteiten heeft om uitschieters te halen. Zoals tegen Excelsior.. zoiets zul je van geen van de andere selectiespelers zien bij ons. Helaas komt het er dit jaar nog te weinig uit, maar hij heeft wel als één van de weinige, zo niet de enige, dat allerhoogste niveau in zich. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2016 - 14:16 schreef RenatoBos het volgende:Wij hebben Kuyt, Dirk Dirk Kuyt Hij is de man die alles kan Hij sleurt en hij scoort, hij is Feyenoord Wij hebben Dirk Dirk Kuyt..GEWELDIG.. Mooi voor in het stadion, toch? =) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Absoluut, zingt wel lekker weg zo.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2016 - 14:21 schreef feyenoord!!! het volgende:[..] Tsja, maar dan mis je dus je leider in het veld. Iemand met ervaring die de wedstrijden kan lezen, iedereen goed kan neerzetten ondertussen. El Ahmadi is daarin nog niet zover als Kuyt. Ik denk dat Dirk nog heel veel brengt naast zijn voetbalkwaliteiten. Bovendien weet je bij Dirk dat hij nog de kwaliteiten heeft om uitschieters te halen. Zoals tegen Excelsior.. zoiets zul je van geen van de andere selectiespelers zien bij ons. Helaas komt het er dit jaar nog te weinig uit, maar hij heeft wel als één van de weinige, zo niet de enige, dat allerhoogste niveau in zich. Elnahmadi en Toornstra kunnen dat ook wel oppakken denk ik hoor, zeker Karim.. |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
quote: Toornstra is qua ervaring nog lang niet zo ver als Kuyt en als leider ook niet. El Ahmadi komt meer in de buurt, maar heeft het denk ik toch iets minder in zich dan Kuyt. Ik zou Dirk er nu niet naast gaan zitten, hoor. Komt alleen maar ellende van. Bovendien.. Dirk tegen Ajax is altijd een fijne combinatie geweest ;) |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Das een feit, remember K2 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt wissel tegen Zorya: ''Dat nam hij goed op''
Feyenoord versloeg donderdagavond Zorya Luhansk in de poulefase van de Europa League. Een doelpunt van spits Nicolai Jorgensen bleek genoeg om de drie punten in Rotterdam houden. Dirk Kuyt, aanvoerder van de Rotterdammers bleef negentig minuten op de bank.
“Dat nam hij goed op”, zegt trainer Giovanni van Bronckhorst tijdens de persconferentie, geciteerd door RTV Rijnmond. “Het is belangrijk om daar over te praten. Daar waar het kan en nodig is om Kuyt rust te geven.” Renato Tapia was de vervanger van Kuyt: “Renato Tapia doet het ook goed, dat maakt de keuze makkelijker. Veel spelers kunnen spelen.” |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt heeft zin in Klassieker én topper: "De wedstrijd der wedstrijden"
Dirk Kuyt staat te popelen om wéér een Klassieker te spelen tegen Ajaks. De 36-jarige routinier kreeg donderdagavond rust tijdens het Europese duel met Zorya Luhansk, maar staat tegen de Amsterdommers weer op het wedstrijdformulier.
"We hebben met het team de focus gehouden", vertelt de Feyenoord-aanvoerder in gesprek met RTV Rijnmond. "We hebben de volle concentratie op de Europese wedstrijd gehad, en die hebben we goed afgesloten. Nu gaat de focus volledig op 'de wedstrijd der wedstrijden'." Kuyt heeft zin in de speciale wedstrijd, die hij al veelvuldig heeft mogen spelen.
"De Klassieker is voor mij de mooiste wedstrijd van het seizoen. In de Kuip misschien nog wel meer dat in de aRENa. Met name de wedstrijden die we gewonnen hebben in de Kuip gaven een ongelofelijk gevoel. De sfeer die heerst voor de wedstrijd, maar vooral als je de wedstrijd hebt gewonnen, is onbeschrijfelijk
."
Naast een Klassieker is de wedstrijd van zondagmiddag weer dé topper van de Eredivisie: Feyenoord en Ajax staat respectievelijk op plek één en twee van de ranglijst. "Ik denk dat het mooi is dat de nummer één tegen de nummer twee speelt. Maar het blijft een wedstrijd op zich, het maakt niet zoveel uit hoe de ploegen ervoor staan. De belangen zijn gewoon enorme groot", besluit Kuyt. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: **sarcasmemodus uit** |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Top goal. En Schone slaapt vannacht niet. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Eerder Dijks. Die verloor het duel. Al was Kuyt heel belangrijk met de goal, hij speelde geen geweldige pot. Misschien dat ie wat meer aanwezig was dan Schone, maar zeker niet in de verhouding El Ahmadi - Ziyech. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Wat wil je hier mee zeggen? Je kan trouwens ook gewoon de directe link plakken ipv bovenstaande. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Dat ik het met die cijfers redelijk eens ben. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik doel daarbij meer op de verhoudingen . De cijfers vind ik structureel te laag. |
|
|
|