BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Milo
 Milo - zondag 23 oktober 2016 - 18:01   quote  deeplink  
Held!
CobusIII
 CobusIII - zondag 23 oktober 2016 - 18:02   quote  deeplink  
Toch moet hij dit seizoen meer banken....maar zeker een held!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 23 oktober 2016 - 18:16   quote  deeplink  
Uiteraard een held. Maar ook helden worden een dagje ouder. ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 18:01 schreef Milo het volgende:
Held!
+1908..
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 23 oktober 2016 - 18:48   quote  deeplink  
Vond hem goed in de uitschakeling van zijn opponent, maar dat extra bij Dirk raakt er steeds meer af.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 19:57   quote  deeplink  
Knappe goal hoor..
RenatoBos
KUYT: ‘HAD NOG IETS EXTRA’S OVER BIJ MIJN DOELPUNT’

103g6s4.jpg

Net als in het seizoen 2003-2004 redde Dirk Kuyt op de valreep een punt voor Feyenoord in de Klassieker. De 36-jarige aanvoerder hield aan het gelijkspel, net als de andere Feyenoord-spelers, een dubbel gevoel over.

Effectiviteit

Kuyt: ‘We begonnen heel goed. We wisten precies hoe we Ajaks moesten bespelen en dat deden we goed. Over het spel kunnen we tevreden zijn, maar we deden onszelf tekort door niet te scoren. Normaal krijg je in een topwedstrijd maar één of twee echt goede kansen, wij hebben er meer gekregen. Bij de 0-1 kregen we een lesje in effectiviteit.’

Karakter

‘De achterstand was een mentale tik voor ons, maar daarna hebben we karakter getoond door tot het einde te blijven knokken en voor de gelijkmaker te gaan. Als team zijn we topfit, op fysiek gebied hebben we Ajaks kapot gespeeld. Zelf had ik bij mijn doelpunt nog iets extra’s over. Ik gaf alles toen die voorzet van Eljero kwam en kon gelukkig voor mijn man komen.’

Publiek

‘Het scoren van de gelijkmaker gaf een heerlijk gevoel, maar toch blijft ook het gevoel hangen dat er veel meer had ingezeten. Het publiek had wel weer eens een overwinning op Ajaks verdiend. Het belangrijkste was vandaag om niet te verliezen, dat is gelukt, maar het was wel erg lekker geweest als we nu een voorsprong van acht punten hadden gehad.’
RenatoBos
Kuyt: ''Het publiek verdiende de overwinning''

169rrb4.jpge

''Het voelt niet bevredigend'', vertelde Dirk Kuyt net na De Klassieker die geëindigd was in een 1-1 gelijkspel. De aanvoerder van Feyenoord redde een punt voor zijn ploeg nadat Ajaks eerder op voorsprong kwam.

In de eerste helft was Feyenoord echter heer en meester. De Rotterdammers hadden minimaal drie doelpunten kunnen maken. ''We verzuimen gewoon om de goals te maken. We creëren kans op kans. Het is ook een kwaliteit om die erin te schieten', aldus Kuyt tegenover Fox Sports.

Het doelpunt van Ajacied Dolberg kwam dan ook als een grote klap. Maar Kuyt bewees eens te meer zijn waarde met de gelijkmaker. ''Het was een fantastische voorzet. Ik wist dat die bal ging komen en kwam gelukkig net voor Dijks. Maar het publiek verdiende een overwinning. Wij zijn Feyenoord en wilden winnen.''
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 20:13   quote  deeplink  
Kuyt: ''Ik zie nog toekomst in mezelf''

mcunhd.jpg

Dirk Kuyt bewees zondag ook in topwedstrijden van waarde te kunnen zijn voor Feyenoord. De aanvoerder van de Rotterdammers nam in de slotfase van De Klassieker tegen Ajaks de gelijkmaker voor zijn rekening. "Dat is een heerlijk gevoel", liet Kuyt na afloop van het 1-1 gelijkspel weten aan RTV Rijnmond.

"Ik heb het weleens eerder gevoeld. Je wil gewoon echt niet verliezen en dan is het heerlijk dat je de stand zo gelijk trekt. Ik was eigenlijk net iets te laat om er goed voor te komen, maar ik gaf alles wat ik in me had", vervolgt de 36-jarige aanvaller, die werd bekritiseerd omdat hij niet meer beslissend zou zijn in grote duels. "Maar ik heb niemand meer iets te bewijzen."

Mogelijk was het voor Kuyt de laatste Klassieker in De Kuip, maar daar is de captain zelf niet mee bezig. "Vorig jaar heb ik ook gezegd dat ik me wil focussen op wat ik nu aan het doen ben. Ik voel me nog topfit en heb geen training gemist dit seizoen. Als ik me op deze manier voel en op deze manier beslissend kan zijn, dan zie ik nog wel toekomst in Dirk Kuyt", aldus de oud-international.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 23 oktober 2016 - 20:14   quote  deeplink  
Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord - Ajaks

(https://youtu.be/UNyQHg9AMRI)
ar
 ar - zondag 23 oktober 2016 - 21:04   quote  deeplink  
Woensdag maar weer rusten.
Zondag knallen.
ar
 ar - zondag 23 oktober 2016 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 19:57 schreef RenatoBos het volgende:
Knappe goal hoor..
Uitstekend.
De goal van een winnaar.
van geil
 van geil - zondag 23 oktober 2016 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 21:05 schreef ar het volgende:

[..]

Uitstekend.
De goal van een winnaar.
Er zijn er maar weinig die deze bal uberhaupt raken , laat staan scoren.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 23 oktober 2016 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 18:16 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Uiteraard een held. Maar ook helden worden een dagje ouder. ;)
Eens
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 oktober 2016 - 01:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 22:46 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Eens
10y2har.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 oktober 2016 - 02:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 23 oktober 2016 - 18:01 schreef Milo het volgende:
Held!
5uk3kh.jpg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2016 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 oktober 2016 - 01:01 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 27 oktober 2016 - 19:33   quote  deeplink  
Iemand Dirk nog gemist gisteren?
van geil
 van geil - donderdag 27 oktober 2016 - 19:38   quote  deeplink  
Renato, want die had 5-0
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 27 oktober 2016 - 19:45   quote  deeplink  
Nou ik had hem inderdaad voor een doelpuntje ingerekend..
ar
 ar - donderdag 27 oktober 2016 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2016 - 19:33 schreef Leon FR1908 het volgende:
Iemand Dirk nog gemist gisteren?
Gisteren heb je zelfs eenvoudig gewonnen met 10 man...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 27 oktober 2016 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2016 - 20:10 schreef ar het volgende:

[..]

Gisteren heb je zelfs eenvoudig gewonnen met 10 man...
Deden we ook.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 27 oktober 2016 - 20:44   quote  deeplink  
9 man
Jones was ook niet nodig.
ar
 ar - donderdag 27 oktober 2016 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 27 oktober 2016 - 20:44 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Deden we ook.
Jij snap..:)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 oktober 2016 - 16:59   quote  deeplink  
Kuyt: ''Onvoldoende gedaan met de kansen''

140lwrl.jpg

Dirk Kuyt stond Fox Sports zondagmiddag teleurgesteld te woord. Feyenoord wist in De Kuip niet af te rekenen met sc Heerenveen. ''We begonnen niet goed aan de wedstrijd'', analyseerde de aanvoerder, die zag hoe de Friezen brutaal de leiding namen.

''Maar daarna knokten we ons terug in het spel. Er heerst dan ook veel teleurstelling. We wilden winnen, zeker in De Kuip.'' Kuyt was niet verrast door het spel van de tegenstander. ''Heerenveen vertoont al weken prima spel. Maar er was eigenlijk niet veel aan de hand tot de 2-2.''

Feyenoord vergat voor die gelijkmaker afstand te nemen. ''Onze tekortkoming was dat we meer met de kansen moesten doen.''  De routinier faalde zelf vanaf elf meter, al was de rebound wel raak. ''Vanaf mijn positie was het een penalty, maar het ging heel snel. Een strafschop missen kan wel eens gebeuren, maar gelukkig was Karsdorp attent.''
van geil
 van geil - zondag 30 oktober 2016 - 17:00   quote  deeplink  
Waarheid als n koe.
Daardoor verlies je punten.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 oktober 2016 - 17:01   quote  deeplink  
Precies..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 30 oktober 2016 - 20:32   quote  deeplink  
Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord - Heerenveen

(https://youtu.be/qdRzi10x9ks)
van geil
 van geil - donderdag 03 november 2016 - 21:39   quote  deeplink  
Eerste helft goed hoor!!
De leeftijd begint te tellen , was leeg .
Maar n prima speler en voorbeeld , en zolang hij gewisseld wordt als t nodig is , PRIMA.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 november 2016 door van geil --
MightyAce
 MightyAce - donderdag 03 november 2016 - 21:40   quote  deeplink  
Komt wel steeds vaker te laat in de buurt van de bal.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 november 2016 - 21:48   quote  deeplink  
Handelingssnelheid loopt ook aardig achteruit
van geil
 van geil - zondag 06 november 2016 - 16:45   quote  deeplink  
Wedstrijd voor Kuyt
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 november 2016 - 10:51   quote  deeplink  
Feyenoord heeft zijn eerste nederlaag van het seizoen geleden tegen Go Ahead Eagles. In de Adelaarshorst is de ploeg van Hans Keizer de sterkste gebleken in de laatste wedstrijd van speelronde 12. Dat lijdt tot ergernis bij aanvoerder Dirk Kuyt. “Onnodig verlies, moeilijke week is geen excuses voor deze wanvertoning.”

In gesprek met Fox Sports probeert Kuyt aan te geven waarom Feyenoord niet heeft kunnen winnen vandaag. “Het baltempo was veel te laag, veel balverlies ook. Linies die niet zijn aangesloten. Deze nederlaag moeten we volledig bij ons zelf zoeken.”

De moeilijke en vooral mentale week voor Feyenoord is volgens de aanvoerder geen excuses. “Er is geen excuses voor deze nederlaag.

Ook als je een moeilijke week achter de rug hebt gehad, ben je alsnog topsporter. Deze wedstrijd hadden wij extra graag willen winnen, ook voor Tonny. Maar het mocht niet zo zijn. Je begint nog wel goed aan de wedstrijd met een kans voor Vejinovic, maar naarmate de wedstrijd vorderde werd het steeds slechter. De tweede helft wil je dan nog wel, maar het was niet voldoende voor een overwinning”, sluit Kuyt af in gesprek met Fox Sports.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 07 november 2016 - 10:55   quote  deeplink  
''Daar gaan we weer'', was de gedachte bij menig Feyenoord-supporter gisteren. De Rotterdammers lieten zich ouderwets aftroeven op bezoek bij de hekkensluiter, terwijl de concurrentie ook al punten verspeelde.

''Maar ik ben daar totaal niet mee bezig'', zegt aanvoerder Dirk Kuyt in De Telegraf. ''We staan waar we willen staan. Dat neemt niet weg dat we heel teleurgesteld zijn over vandaag, maar soms heb je momenten in het seizoen waarop het tegenzit. Dat was afgelopen donderdag met de rode kaart tegen Zorya zo, nu werd een goal afgekeurd wat misschien een goal had moeten zijn.''

''Daar moet je mee omgaan en wij gaan hier gewoon goed uitkomen. De interlandbreak is lekker om weer topfit te worden. De jongens die er nu niet bij waren zijn er de volgende thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle wel weer bij en dan klappen we er gewoon weer op met zijn allen.'' Terence Kongolo is er voorlopig niet meer bij. De verdediger liep gisteren een hamstringblessure op.
CobusIII
 CobusIII - maandag 07 november 2016 - 18:30   quote  deeplink  
Mis een beetje zijn leiderschap in het veld...
MMM
 MMM - maandag 07 november 2016 - 18:33   quote  deeplink  
Daar gaan we weer dacht/denk ik ook
van geil
 van geil - woensdag 16 november 2016 - 20:13   quote  deeplink  
Weer n prijs.
De gouden mossel
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 18 november 2016 - 19:05   quote  deeplink  
Dirk Kuyt in gesprek met Dennis van Eersel

(https://youtu.be/wnlPfAKJL80)
van geil
 van geil - vrijdag 18 november 2016 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 16 november 2016 - 20:13 schreef van geil het volgende:
Weer n prijs.
De gouden mossel
He Stylzz :)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 19 november 2016 - 13:31   quote  deeplink  
Dirk Kuyt over Feyenoord - Pec Zwolle

(https://youtu.be/dtScg5Hsiyc)
van geil
 van geil - zondag 20 november 2016 - 18:42   quote  deeplink  
Goed gespeeld, klasse goal !
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 november 2016 - 18:44   quote  deeplink  
MOTM..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 november 2016 - 19:05   quote  deeplink  
Kuyt: ''Een spitsengoal, dat verleer je nooit''

20ud4rs.jpg

Feyenoord werkt met een overwinning op zak toe naar het Europese treffen met Manchester United. Zondag werd PEC Zwolle in De Kuip verslagen. Doelpuntenmaker Dirk Kuyt vond het geen makkelijk duel. ''PEC kwam met een hele verdedigende opstelling'', aldus de aanvoerder.

''En het was moeilijk met de wind. Maar wij controleerden de hele wedstrijd'', reageerde Kuyt tegenover Fox Sports. De routinier maakte de openingstreffer met het hoofd. ''Een echte spitsengoal, dat verleer je nooit. Je moet de bal over je hoofd laten glijden. Het paste precies.''

Voor het duel was er een eerbetoon aan de overleden moeder van middenvelder Tonny Vilhena. ''Fantastisch, kippenvel. Dat is Feyenoord en het Legioen ten voeten uit'', aldus Kuyt.
MMM
 MMM - zondag 20 november 2016 - 19:25   quote  deeplink  
Prima!
ar
 ar - zondag 20 november 2016 - 19:54   quote  deeplink  
Net dat tikje extra verbetenheid.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 20 november 2016 - 21:45   quote  deeplink  
Dirk Kuyt na afloop van Feyenoord - Pec Zwolle

(https://youtu.be/Kc4JOrV49Dw)
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 november 2016 - 15:54   quote  deeplink  
Lof voor Kuyt: ''Hij is nog altijd bepalend, dat is heel knap''

mrcn0n.jpg

Dirk Kuyt opende zondagmiddag in de wedstrijd tegen PEC Zwolle de score namens Feyenoord. De aanvoerder van de Rotterdamse club wist zijn hoofd tegen een voorzet van Jens Toornstra te krijgen en zo doelman Van der Hart te passeren. De treffer is al het 28ste doelpunt van de Katwijker sinds zijn terugkomst naar de Kuip.

“Ik denk dat veel Feyenoord-supporters niet hebben durven vermoeden hoe goed Kuyt nog zou zijn toen hij terugkeerde”, zegt Telegraf-journalist Marcel van der Kraan tegenover FeyenoordTV. “Als je dan in het tweede seizoen weer zo bepalend bent in grote en kleine wedstrijden, dat is knap.”

“Zondagmiddag forceert hij de 1-0, en hoe? Het was een fantastische technische kopgoal. Hij is nog altijd bepalend en dat is bijzonder knap", vervolgt de journalist. "Hij keerde terug uit het buitenland, waar hij bij alle grote clubs speelde, en had een bepaald verwachtingspatroon voor zichzelf. Dat verwachtingspatroon maakt hij gewoon volledig waar.”
ar
 ar - dinsdag 22 november 2016 - 18:08   quote  deeplink  
Voorbeeldprof.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 25 november 2016 - 06:20   quote  deeplink  
'Voor mij waren de supporters het hoogtepunt van de avond''

23rthyp.jpg

Dirk Kuyt kijkt met gemengde gevoelens terug op de wedstrijd. "Ik ben toch wel ziek van zo'n grote uitslag. Dat je hier kan verliezen hoeft geen schande te zijn en de manier waarop we speelden was zeker goed de eerste 65 minuten: zelfs een goede kans om op voorsprong te komen in de wedstrijd. Daarna geven we veel te veel ruimte en denken we te gemakkelijk te kunnen voetballen en vergeten we eigenlijk te doen wat we de eerste helft deden."

Over de ambiance was de aanvoerder wel te spreken. "Het was fantastisch om hier te komen, maar helemaal met dat fantastische legioen. Als je ziet hoe ze negentig minuten achter de ploeg hebben gestaan, of het nou 0-0 was en we bijna scoorden of dat je met 4-0 achterstond: ze bleven achter ons staan. Voor mij waren de supporters het hoogtepunt van de avond."

Zijn wisselbeurt, vlak voor de 65e minuut, had niets met zijn fitheid te maken. "Ik kan gemakkelijk negentig minuten spelen, maar de trainer stelt prioriteiten en die kan ik wel begrijpen. Ik ben in staat om meerdere wedstrijden per week te spelen." Lachend: "Al twijfelen sommige media daar blijkbaar over." Van Bronckhorst leek tijdens de wedstrijd toch al aan de aankomende wedstrijd tegen FC Utrecht te denken. "Je ziet dat op het moment dat het 1-0 staat de trainer ook Nicolai wisselt, Jens wisselt, allemaal belangrijke jongens in het elftal en die dan toch even wat extra minuten rust geeft."
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 25 november 2016 - 09:26   quote  deeplink  
Duidelijk. Na de 1-0 ging de rem er meer op.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

0.0309920