BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - woensdag 15 februari 2017 - 08:59   quote  deeplink  
Een aanvoerder denkt ook in het belang van het team. Het domste interview dat ik in jaren heb gezien. Uitgerekend de man die het altijd heeft over het team en de club, maar zaterdag was zijn ego belangrijker. Als dit gevolgen gaat hebben voor de sfeer en dus resultaten vind ik dat Kuyt daar mede verantwoordelijk voor is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2017 door MMM --
MMM
 MMM - woensdag 15 februari 2017 - 09:02   quote  deeplink  
Als Kuyt er van de week wel in staat en een Toornstra niet, wat moet die jongen dan denken?

Zeiken in de media helpt? Laat ik het ook maar doen als ik niet speel?
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 februari 2017 - 11:19   quote  deeplink  
Euhm nee..
MMM
 MMM - woensdag 15 februari 2017 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 februari 2017 - 11:19 schreef RenatoBos het volgende:
Euhm nee..
Zoiets kan je wel gaan krijgen..
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 februari 2017 - 13:07   quote  deeplink  
Verwacht ik ook
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 15 februari 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 15 februari 2017 - 08:59 schreef MMM het volgende:
Een aanvoerder denkt ook in het belang van het team. Het domste interview dat ik in jaren heb gezien. Uitgerekend de man die het altijd heeft over het team en de club, maar zaterdag was zijn ego belangrijker. Als dit gevolgen gaat hebben voor de sfeer en dus resultaten vind ik dat Kuyt daar mede verantwoordelijk voor is.
Tsja, het is ook een beetje hoe je het bekijkt natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd; ik vind zijn uitspraken ook absoluut niet handig, noem het zelfs dom, kan ik allemaal in meegaan. Aan de andere kant wordt hij echter gevraagd of hij ook met zijn eigen positie bezig is. Daar geeft hij een (te) eerlijk antwoord op, wat in dit geval niet slim is. Je kunt het beter binnen de ploeg houden en gewoon bespreken met Gio, wat al gebeurd was. Daarnaast zegt hij ook twee keer dat hij het moet accepteren en dat het niet om hem gaat, maar om de club en het doel dat bereikt moet worden. Dat hij aangeeft dat hij zou spelen, omdat hij aanvoerder en leider van het team is, vind ik helemaal geen gekke gedachte. Vorige keren dat hij ernaast stond, was in drukkere periodes en vaak met Europese of bekerwedstrijden in die weken. Nu was dat niet het geval en dacht hij als aanvoerder te mogen spelen. Dat blijkt anders te zijn en daardoor is hij verbaasd. Tsja, het is absoluut niet slim en handig om te zeggen en inderdaad zou juist hij beter moeten weten en het handiger kunnen oplossen, maar het zijn ook geen wereldschokkende dingen.

Ik geloof ook absoluut niet dat dit binnen de selectie een groot item is. Iedereen kent de positie van Kuyt, zijn waarde binnen de club en zijn drive om altijd te spelen. Nu weet iedereen dat je er dus altijd naast kunt staan. Wanneer Toornstra of Berghuis er weer eens naast staan, kunnen ze dus eigenlijk ook niet klagen, want zelfs de aanvoerder wordt weleens naast gezet.

Dan je theorie dat klagen zou helpen; nee, dat doet het niet. Gio maakt per wedstrijd een keuze en de spelers zullen echt wel weten dat deze keuze elke week anders kan zijn. Berghuis en Toornstra zullen, hoezeer ook zij zullen balen, heus begrijpen dat je met drie van zulke spelers er allemaal weleens naast begint. Bovendien zegt Kuyt niet dat hij de volgende keer er weer in moet staan; hij stelt zelf dat de trainer keuzes moet maken. Bovenal heeft Toornstra trouwens vorige keer ook aangegeven dat hij moeite had ernaast te staan. Dit had hij beter kunnen begrijpen wanneer hij slecht presteerde. Moeten we dit dan ook opvatten als klagen? En heeft dit dan ook geholpen nu Toornstra er de wedstrijd erna wel gewoon in stond? Zo kunnen we overal wel wat achter gaan zoeken. Het is niet slim van Kuyt, het is onhandig te noemen of dom, maar we moeten van de mug natuurlijk ook geen olifant maken. Het is ook niet dat hij aangeeft de keuze niet te begrijpen; hij had het gewoon niet verwacht.

Volgens mij is het puur omdat het Kuyt is dat dit de hele week de gemoederen bezig blijft houden in de media. Bij een Toornstra was dit waarschijnlijk met een dag weer over gewaaid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 15 februari 2017 door feyenoord!!! --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 15 februari 2017 - 13:59   quote  deeplink  
Precies en dat laatste weet Kuyt ook. Bewussie
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 februari 2017 - 14:00   quote  deeplink  
Kan hoor maar ik geloof het niet simpelweg omdat iedereen zich maar heeft te schikken voor het kampioenschap..
ar
 ar - woensdag 15 februari 2017 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 14 februari 2017 - 14:09 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Tsja, in die zin ben ik het met je eens. Fitheid en scherpte blijft inderdaad van belang; dat moet je kunnen terugzien in de wedstrijden. Qua fitheid zie ik bij Kuyt geen probleem. Scherpte soms wel. Let wel; ook ik vind niet dat Kuyt altijd moet spelen, maar ik vind zijn gedachte dat je als aanvoerder een streepje voor hebt, niet zo gek. In 99,9% van de gevallen is dat natuurlijk ook zo en zal de aanvoerder altijd spelen. Dat hij teleurgesteld is, snap ik ook. Is ook alleen maar goed, want als hij dat niet meer heeft, had hij al gestopt moeten zijn. Gelukkig is dat nog niet het geval. Dat Berghuis en Toornstra evengoed aanspraak maken op speeltijd, is juist. Dat is ook het lastige van deze situatie; je moet altijd eentje teleurstellen (behalve aanstaande zondag wellicht als Toornstra op de plek van Vilhena zou spelen ivm geel/PSV). Hoe dan ook; het is niet heel handig om dit uit te spreken, zoals Kuyt deed, maar het zijn ook niet echt schokkende dingen. Hij stelt direct ook al het na het gesprek te accepteren en harder te gaan werken en dat alles om het grotere doel gaat. En wanneer Kuyt voelt dat hij zich moet bewijzen, gaat hij altijd beter spelen, dus wellicht is het nog positief ook. Ik verwacht overigens dat hij zondag 'gewoon' gaat spelen. Mijn vraag is alleen of Vilhena ernaast staat en Toornstra op zijn plek of dat Toornstra rechtsbuiten gaat en Berghuis op de bank moet. Ik denk echt dat het één van deze opties gaat worden. Daarna zal Gio gewoon blijven rouleren, vermoed ik.
Ik vind het teveel om te lezen nu.. maar eens!
van geil
 van geil - woensdag 15 februari 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Kampioen
ar
 ar - woensdag 15 februari 2017 - 22:00   quote  deeplink  
Hopppaaaaa
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 15 februari 2017 - 22:03   quote  deeplink  
happy-dance-o.gif
CobusIII
 CobusIII - donderdag 16 februari 2017 - 08:03   quote  deeplink  
Komende twee wedstrijden geen probleem voor Gio....Tegen Ado Toornstra op de plaats van Vilhena...tegen psv Toornstra op de plaats van Berghuis...
MMM
 MMM - donderdag 16 februari 2017 - 08:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 08:03 schreef CobusIII het volgende:
Komende twee wedstrijden geen probleem voor Gio....Tegen Ado Toornstra op de plaats van Vilhena...tegen psv Toornstra op de plaats van Berghuis...
Tegen ADO eens, dat kan.

Maar we gaan tegen PSV toch niet één van ons meest creatieve voetballers eruit halen omdat Kuyt perse moet spelen? Kuyt word een last op deze manier, er word niet meer normaal gekeken naar de selectie. Als hij niet speelt zeikt ie en als hij wel speelt is hij één van de zwakste schakels de laatste weken.

Elia en Berghuis MOETEN altijd spelen, daar komt de dreiging vandaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 16 februari 2017 door MMM --
CobusIII
 CobusIII - donderdag 16 februari 2017 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 08:52 schreef MMM het volgende:

[..]

Tegen ADO eens, dat kan.

Maar we gaan tegen PSV toch niet één van ons meest creatieve voetballers eruit halen omdat Kuyt perse moet spelen? Kuyt word een last op deze manier, er word niet meer normaal gekeken naar de selectie. Als hij niet speelt zeikt ie en als hij wel speelt is hij één van de zwakste schakels de laatste weken.

Ik denk dat Gio Toornstra op rechts zet tegen psv ten koste van Berghuis. In mijn optiek wil hij meer verdedigende zekerheden inbouwen en wat meer pressie gaan spelen. Het zou niet onlogisch zijn...Of ik het er mee eens ben is een tweede. Ik vraag mij wel af of Berghuis zich staande houdt in topwedstrijden..We zullen zien.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - vrijdag 17 februari 2017 - 14:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 16 februari 2017 - 08:52 schreef MMM het volgende:

[..]

Tegen ADO eens, dat kan.

Dus omdat Kuyt één keer wat onhandigs/doms zegt, wordt hij gelijk een last? En je moet ook niet gaan doen alsof hij altijd zeikt als hij niet speelt. Hij was gewoon teleurgesteld, dat is hij altijd als hij niet speelt. Hebben andere spelers ook,bijvoorbeeld Toornstra recentelijk nog, maar dan is het ineens geen zeiken en is het geen probleem? Begrijp me niet verkeerd, Kuyt kan er prima naast gezet worden, maar Gio is natuurlijk vrij om ervoor te kiezen om hem wel op te stellen. Misschien is Gio wel van mening dat hij de ervaring van Kuyt nodig heeft tegen PSV. Dat hij dan het elftal kan sturen of dat hij voorin net dat beetje extra kan brengen om een goal te forceren, zoals hij dat tegen Ajax ook deed.

En Berghuis is ook weleens afwezig in de zwaardere wedstrijden, hoor. Maar goed, we zullen het zien. Wat Cobus zegt, klopt wel, want Gio kiest in zulke wedstrijden ook vaak voor zekerheid, die je in verdedigend opzicht meer hebt met de loper Toornstra.
kenny
 kenny - vrijdag 17 februari 2017 - 19:48   quote  deeplink  
ik zou dirkie zondag basis zetten en tegen psv op de bank , je moet tegen psv met je sterkste elftal spelen en dat is met toornstra en Berghuis
MMM
 MMM - zaterdag 18 februari 2017 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 februari 2017 - 14:25 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Dus omdat Kuyt één keer wat onhandigs/doms zegt, wordt hij gelijk een last? En je moet ook niet gaan doen alsof hij altijd zeikt als hij niet speelt. Hij was gewoon teleurgesteld, dat is hij altijd als hij niet speelt. Hebben andere spelers ook,bijvoorbeeld Toornstra recentelijk nog, maar dan is het ineens geen zeiken en is het geen probleem? Begrijp me niet verkeerd, Kuyt kan er prima naast gezet worden, maar Gio is natuurlijk vrij om ervoor te kiezen om hem wel op te stellen. Misschien is Gio wel van mening dat hij de ervaring van Kuyt nodig heeft tegen PSV. Dat hij dan het elftal kan sturen of dat hij voorin net dat beetje extra kan brengen om een goal te forceren, zoals hij dat tegen Ajax ook deed.

En Berghuis is ook weleens afwezig in de zwaardere wedstrijden, hoor. Maar goed, we zullen het zien. Wat Cobus zegt, klopt wel, want Gio kiest in zulke wedstrijden ook vaak voor zekerheid, die je in verdedigend opzicht meer hebt met de loper Toornstra.
De manier waarop Kuyt het aan heeft gegeven is belachelijk voor iemand die het altijd over het teambelang heeft. Zaterdag was zijn ego belangrijker dan de club.

Een last in de zin van zeikt altijd als hij niet speelt en als hij wel speelt de laatste weken is het echt niet goed genoeg.

Toornstra geeft in normale woorden aan dat hij baalt dat hij niet speelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 18 februari 2017 door MMM --
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 10:38   quote  deeplink  
We moeten met zijn allen niet zo overspannen reageren.
Zowel binnen de club , als hier.
Gewoon het kampioenenspel spelen, en uithalen.
Niet in de war raken.
kenny
 kenny - zaterdag 18 februari 2017 - 10:43   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 10:28 schreef MMM het volgende:

[..]

De manier waarop Kuyt het aan heeft gegeven is belachelijk voor iemand die het altijd over het teambelang heeft. Zaterdag was zijn ego belangrijker dan de club.

Een last in de zin van zeikt altijd als hij niet speelt en als hij wel speelt de laatste weken is het echt niet goed genoeg.

mee eens , kuyt moet met zijn ervaring weten dat ie met zijn gezeur een bommetje legt waar de pers weer graag mee aan de gang gaat
ar
 ar - zaterdag 18 februari 2017 - 14:36   quote  deeplink  
Gaat scoren.
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 14:37   quote  deeplink  
BAM
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 18 februari 2017 - 15:26   quote  deeplink  
Ff lekker de mond snieren van de haterts..
van geil
 van geil - zaterdag 18 februari 2017 - 19:52   quote  deeplink  
Omhaal
CobusIII
 CobusIII - zondag 19 februari 2017 - 18:45   quote  deeplink  
Kuijt speelt beduidend slechter dan vorig seizoen....zakt af en toe door de ondergrens...wat mij betreft geen zekerheidje voor de basis..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 18:45 schreef CobusIII het volgende:
Kuijt speelt beduidend slechter dan vorig seizoen....zakt af en toe door de ondergrens...wat mij betreft geen zekerheidje voor de basis..
Niemand heeft een zekerheid op een basisplaats, maar inderdaad Kuyt was vandaag niet best..
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 19:05   quote  deeplink  
Wanneer er tempo met bal gespeeld moet worden heb je niet veel aan Dirk.
Wanneer er gezwoegd en gelopen moet worden wel.
Verliest opvallend veel duels trouwens.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 19:10   quote  deeplink  
Viel me vandaag ook op..
piet de paler
 piet de paler - zondag 19 februari 2017 - 19:41   quote  deeplink  
ik weet het niet hij maakte een uitgebluste indruk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2017 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 19:42   quote  deeplink  
Kuyt over ophef: ''Ik heb eerlijk antwoord gegeven''

2efucch.jpg

Giovanni van Bronckhorst heeft dit seizoen genoeg te kiezen voorin. Steven Berghuis, Jens Toornstra en Dirk Kuyt zijn allemaal aan een sterk seizoen bezig, maar kunnen niet altijd allemaal spelen. Tegen ADO mocht Kuyt vandaag weer meedoen, nadat hij vorige week op de bank moest beginnen.

“Ik heb het hele seizoen al gezegd dat de trainer de keuzes maakt. Mij werd gevraagd hoe ik me daarbij voelde, en daar heb ik eerlijk antwoord op gegeven. Daarna heb ik er een streep doorgezet en me gefocust op ADO”, reageert Kuyt op de ophef die vorige week ontstond nadat de aanvoerder vertelde dat hij zelf op een basisplaats had gerekend. Verder wil hij er niet veel over kwijt: “We hebben nu drie punten en dat is het belangrijkst.

Die drie punten kwamen zeker niet vanzelf. “Het was een lastige wedstrijd, maar ik denk dat we het volwassen uitgespeeld hebben. Het enige wat we hebben nagelaten is het benutten van de ruimte die we na de goal kregen”, aldus Kuyt tegenover FOX Sports. 
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - zondag 19 februari 2017 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 februari 2017 - 10:28 schreef MMM het volgende:

[..]

Ik geef ook niet voor niets aan dat het onhandig en dom van hem is om het op deze manier te zeggen. Ik vind echter ook dat jij het nogal overdrijft en het van Kuyt wel erg negatief uitlegt. Zo erg als jij het schetst was het nou ook allemaal weer niet. Wat dus niet wegneemt dat het onhandig en dom van hem was. En in zulke erge bewoordingen ging het nou ook weer niet bij Kuyt. Zulke dingen kan Toornstra nu eenmaal niet zeggen, omdat hij geen aanvoerder is en op basis daarvan ook niet hoeft te verwachten een streepje voor te hebben door doorgaans opgesteld te worden. Ook hij gaf echter duidelijk aan teleurgesteld te zijn en het niet te begrijpen. Daar is niets mis mee, maar we moeten nu ook weer niet gaan doen alsof Kuyt verschrikkelijke dingen heeft gezegd.

Dat hij er zo nu en dan naast staat, begrijp ik en is op zijn tijd zelfs goed, want hij speelt de laatste tijd ook minder. Ik verwacht overigens wel dat hij volgende week gewoon weer speelt, omdat Gio in de toppers altijd kiest voor zekerheid en dus Toornstra rechtsbuiten zal staan.
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 21:05   quote  deeplink  
Ik hoop t niet
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 21:06   quote  deeplink  
Mja berghuis was ook niet best..
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 19 februari 2017 - 21:08   quote  deeplink  
Koppeltje Berghuis/Willems of Toornstra/Willems?
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 21:09   quote  deeplink  
That's the question..
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:06 schreef RenatoBos het volgende:
Mja berghuis was ook niet best..
Elia ook niet. Maar er was ook nul ruimte.
Was geen wedstrijd voor vleugels.
Had veel sneller op t middenveld gemoeten
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:09 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Elia ook niet. Maar er was ook nul ruimte.
Was geen wedstrijd voor vleugels.
Had veel sneller op t middenveld gemoeten
Das waar maar ik vond Elia beter dan Steven. De voorzetten van de flanken waren vandaag kansloos..
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 19 februari 2017 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:09 schreef RenatoBos het volgende:
That's the question..
Doe mij Toornstra dan maar
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 21:11   quote  deeplink  
Kuyt op rechts kan ook nog
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:08 schreef Vincent1970 het volgende:
Koppeltje Berghuis/Willems of Toornstra/Willems?
Of Kuyt Willems
Vincent1970
 Vincent1970 - zondag 19 februari 2017 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:13 schreef van geil het volgende:

[..]

Of Kuyt Willems
En wie op Guardado? Vilhena?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 februari 2017 door Vincent1970 --
Fart
 Fart - zondag 19 februari 2017 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:11 schreef van geil het volgende:
Kuyt op rechts kan ook nog
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:11 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Willems is verdedigend but en komt vaak mee op.
Zou voor snelle vleugels gaan. Moet alleen Karsdorp niet te ver mee opkomen.
van geil
 van geil - zondag 19 februari 2017 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:14 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

En wie op Guardado? Vilhena?
Maakt mij niet uit, ik vind dat geen gevaarlijke speler .wel n goede speler maar niet dreigend.
Willems daarentegen wel.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 19 februari 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:11 schreef Vincent1970 het volgende:

[..]

Na vandaag en vorige week, eens..
ar
 ar - zondag 19 februari 2017 - 21:40   quote  deeplink  
Veel respect voor Dirk.
Maar ik weet niet of hij zondag moet starten.
Ik denk het niet.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 19 februari 2017 - 21:49   quote  deeplink  
Eens
netsurfer
 netsurfer - zondag 19 februari 2017 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 februari 2017 - 21:40 schreef ar het volgende:
Veel respect voor Dirk.
Maar ik weet niet of hij zondag moet starten.
Ik denk het niet.
Eens. Het is op vrees ik. Kan het niet meer belopen op dit niveau. Loopt veel, maar mist scherpte en snelheid. Kan nog wel minuten maken maar hoort niet meer bij 11 besten.
Stylzz
 Stylzz - zondag 19 februari 2017 - 21:58   quote  deeplink  
Verliest duels van Mijers ofzo.
MMM
 MMM - zondag 19 februari 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Banken zondag.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 19 februari 2017 - 22:01   quote  deeplink  
Krijg waarschijnlijk wel meer ruimte wat hij juist nodig heeft...
Blijft moeilijk zo'n beslissing..
Toch liever Toornstra dan Kuijt

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5876
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dirk Kuyt HELD topic

0.0363929