|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Kuyt die band maar weer geven. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Da's snel na 1 wedstrijd verlies. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Daar waar die hoort..!! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
‘Als het echt spannend wordt, is Kuyt een waardevolle speler voor Feyenoord’
Dirk Kuyt moet de afgelopen tijd bij Feyenoord genoegen nemen met een plek op de reservebank. Afgelopen zondag viel de routinier zo’n twintig minuten voor tijd in, maar kon niet voorkomen dat Feyenoord met 1-0 verloor bij Sparta. Volgens Kenneth Perez gaat Kuyt komende weken van doorslaggevende waarde zijn.
“Ik zei een paar weken geleden al dat je hem de laatste tien wedstrijden hard nodig zal hebben. Als het echt spannend gaat worden, kan Kuyt een waardevolle speler zijn voor Feyenoord”, zegt Perez in het programma Natafelen met Kees van FOX Sports. “Als hij nu vijf wedstrijden op rij op de bank zit, brokkelt zijn gezag ook een beetje af bij de spelersgroep.”
De Deense oud-voetballer en analist weet wel wie Van Bronckhorst moet offeren voor Kuyt. “Ja, Berghuis. En dan Toornstra naar de rechterkant. Je hebt zoveel wedstrijden gewonnen met Kuyt. En nu, zo is de tendens een beetje in het land, kan hij er ineens niks meer van. Ik blijf erbij dat Kuyt meer moet spelen dan dat hij doet.” |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Jörgensen: "Kijk naar zijn loopbaan, kijk naar zijn conditie en hou dan je mond"
Nicolai Jörgensen heeft het opgenomen voor Feyenoord-aanvoerder Dirk Kuyt. De 26-jarige Deen snapt de kritiek niet en prijst de rol van de routinier, die onlangs opzien baarde door openlijk zijn onvrede te uiten over zijn reserverol.
"Wij laten ons niet afleiden door randzaken. Net zoals dat gedoe van buitenaf over Kuyt", vertelt Jörgensen aan Voetbal International. "Natuurlijk gaat het vaak over hem, maar dat sommige mensen denken dat hij een gevaar zou zijn voor de eenheid is te belachelijk voor woorden. Dan heb je er geen idee van hoe het bij ons gaat. Hij zorgt juist voor de eenheid."
"Dirk is zo belangrijk", vervolgt de spits. "Hij is de meest ervaren speler en gaat voorop met de passie en het karakter in de training. Als mensen zeggen dat hij op de bank niet oprecht juicht, dan zijn ze niet goed snik", aldus Jörgensen, die meeleeft met Kuyt. "Natuurlijk vecht hij om te spelen. Als je wel graag op de bank zit, heb je niets te zoeken in het voetbal."
Jörgensen ziet dat coach Giovanni van Bronckhorst veel smaken heeft. "Zo hoort het in de top. Om dan van buitenaf kritiek op hem (Kuyt, red.) te hebben, is wel erg goedkoop en makkelijk, en zeker niet fair. Hij vecht iedere minuut, hij moet zich eens een beetje inhouden voor de anderen, want hij zorgt er soms voor dat wij er niet fit genoeg uitzien haha."
"Kijk naar zijn loopbaan, kijk naar zijn conditie en hou dan je mond. Wij weten wel beter. Dirk wil alleen het beste voor Feyenoord", besluit Jörgensen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Mooie woorden voor zijn aanvoerdert.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Basis zondag. Kan ook wel nodig zijn, spirit van Dirk erin. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
quote: Zeker mooie woorden van Nico..dat siert hem. Dirk heeft ook recht op wat steun na al dat gejammer. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Kuyt is die band nooit kwijtgeraakt. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Had hij m om dan op de bank |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Spiritueel geile, zoals je een mooie vrouw ook anders ziet dan de werkelijkheid weergeeft. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Daar hebben ze bier voor :) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Zou wel een primeur zijn waarschijnlijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Dirk moet op staan zondag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Dat weet Dirk als geen ander lijkt me.. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Dirk gaan we nog hard nodig hebben. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Typische Kuyt wedstrijd dit |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Op deze manier kun je Dirk er prima bijhebben |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
De sleutel van ons succes.. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
Denk ik ook, maar niet perse voor de volle 90 minuten |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''Klik met Jorgensen is er zeker''
Dirk Kuyt mocht vandaag weer starten in de basiself van Feyenoord. De aanvoerder van de Rotterdammers maakte één goal. Vóór zijn interview met Fox Sports nam Kuyt een uitgebreid bad. Jan-Joost van Gangelen noemde het zijn 'oude lijf' rust geven.
''Het voelt nog niet oud hoor'', pareert Kuyt. ''Het was weer lekker om op het veld gestaan te hebben, zeker met zo'n uitslag. We zijn bezig aan een heel mooi seizoen. Het kracht is het team. Dat zie je omdat we vier spelers missen, maar dat moeiteloos wordt opgevangen.''
Kuyt was dus weer belangrijk. ''Ik heb mijn waarde vandaag weer laten zien.'' Zijn goal ontstond na een assist van Nicolai Jorgensen. ''De rust en onverzettelijkheid die hij uitstraalt... Ik denk dat wij goed op elkaar inspelen. We bewegen goed op elkaar, maar we moeten er niet te zwaar aantillen. Maar ik ben blij dat hij weer scoort nadat hij een tijdje droog stond. De klik is er zeker.'' |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Toeval dat als Dirk speelt, Nicolai beter rendeert? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Vandaag wel, AZ had een snipperdag. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
''Toen ik bijtekende was dat een van mijn voorwaarden''
Feyenoord won gisteren met 5-2 van AZ. In de gewonnen wedstrijd begon Dirk Kuyt weer eens in de basis. De aanvoerder was belangrijk voor de Rotterdamse club met een fraai doelpunt. In gesprek met de Volkskrant geeft Kuyt aan het niet erg te vinden af en toe op de bank plaats te nemen.
Afgelopen zomer kwamen Steven Berghuis en Nicolai Jørgensen naar Feyenoord. ''Toen ik afgelopen zomer bijtekende was een van mijn voorwaarden: er moeten topspelers bij,'' zegt Dirk Kuyt. ''We waren vorig seizoen goed, maar moesten top worden. Maar ik ben ruim anderhalf jaar geleden teruggekomen voor een groter doel: iets geweldigs winnen. Daarvoor zet ik alles opzij, ook mijn trots.''
“Ik wil niet meer vierde worden en een mooie klassering op de topscorerslijst of de speler-van-het-jaar-verkiezing. Ik wil iets tastbaars met Feyenoord.'' Jørgensen is de belangrijkste man. ''Hij is een wereldgozer, maar dat weet je pas als je hem leert kennen. Hij is geen showbink, had geen enorme reputatie. Ik kwam ook op die manier vanaf FC Utrecht. Lazovic was de grote aankoop, ik startte vanaf rechts, maakte mijn goaltjes, werkte me zo in de gunst van het publiek en werd uiteindelijk aanvoerder.'' |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Come on Dirk !!!!! Trek ze over de streep. |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''Ik weet hoe het voelt om te winnen van Ajaks''
De overwinning in Heerenveen is in veel opzichten erg belangrijk voor Feyenoord. De Rotterdammers behouden niet alleen een ruime voorsprong op Ajaks, het elftal van Giovanni van Bronckhorst laat, niet voor het eerst dit seizoen, over karakter te beschikken. Een waardige toekomstige kampioen als het aan aanvoerder Dirk Kuyt ligt.
Het is al vaker gezegd en geschreven; Feyenoord heeft veel moeite met het domineren van uitwedstrijden. Kuyt zag het in Heerenveen de eerste helft niet goed gaan: “Wij begonnen zeer matig aan de wedstrijd, Heerenveen bleef er vol op gaan en we wisten ons even geen raad meer. Het vertrouwen dat wij het hele seizoen al hadden, was niet op het veld te zien. Daarom ben ik ook zo blij dat wij het in de tweede helft recht hebben kunnen zetten. Door karakter te tonen laten we zien een echte kampioenskandidaat te zijn”, verklaart de aanvoerder tegenover Het Algemeen Dagblad.
Over twee weken is de aRENa het strijdtoneel voor, misschien wel de spannendste en meest beladen Klassieker in jaren. Feyenoord wint zelden in Amsterdom, maar kan de afgelopen jaren wel terugkijken op uitstekende wedstrijden waar een overwinning niet had misstaan. “Ik ben erg blij dat wij vandaag hebben gewonnen, maar nu moeten we ons richten op Ajaks-uit. Het wordt tijd dat wij daar gaan winnen, gelukkig weet ik hoe het voelt om daar te winnen.” |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Goed gedaan.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 19 maart 2017 door VVout -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt: ''Ik vind het echt heel knap wat hij doet''
Dirk Kuyt is ontzettend onder de indruk van Tonny Vilhena. De aanvoerder doelt daarmee niet alleen op het spel van de middenvelder, maar ook hoe het talent zich gedraagt door al het gedoe rond zijn persoon. Vilhena hangt immers een schorsing boven het hoofd.
''Misschien vergeten we dat deze jongen weken in een onzekere situatie zit. Hij weet niet wat er gaat gebeuren en dan wordt er van hem maar even verwacht dat hij als jonge voetballer alles van zich afschudt'', zegt Kuyt in De Telegraf.
''Ik vind het echt heel knap wat hij doet. Tonny is zo ontzettend belangrijk voor deze ploeg. We willen ook met z’n allen bij elkaar blijven. We vormen één ploeg en daar hoort Tonny bij.''
Kuyt zag aartsrivaal Ajaks gisteren punten verspelen. ''We hebben nog zeven finales te spelen, maar de eerstvolgende in de aRENa wordt wel dé finale. Daar gaan we heen met dezelfde ideeën als tegen Heerenveen na rust: spelen om te winnen.'' |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dirk Kuyt: ''Dat is misschien wel gunstig voor Feyenoord''
Dirk Kuyt vertelt over de aard van de blessure van Nicolai Jorgensen. "Hij is vandaag weer op het veld geweest, heeft nog niet alles mee kunnen doen, maar de verwachting is wel dat hij zondag gewoon aan de start kan verschijnen. Hij is natuurlijk een hartsikke belangrijke speler voor ons, zo is gebleken in de afgelopen periode. Wij hopen gewoon op volle sterkte naar de aRENa te gaan."
Tegenover de camera van Fox Sports vertelt Kuyt lachend dat hij de spits liever in Rotterdam had zien blijven. "Ik zei tegen hem waarom hij niet gebleven was, dat was veel beter voor hem geweest, want dan had hij dezelfde rust kunnen pakken als ik gedaan heb.
Maar je hebt natuurlijk de verplichtingen met het interlandvoetbal en hij is ook belangrijk voor zijn land, dus is het wel begrijpelijk dat ze daar toch hebben geprobeerd om hem op tijd fit te krijgen. Dat is niet gelukt en dat is misschien wel gunstig voor Feyenoord, want hij is nu uitgerust, herstellende van een blessure en vandaag alweer op het veld. " |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Kuyt legt zich bij Van Bronckhorst-keuze neer: "In de zomer toch leeftijd van 37"
Dirk Kuyt heeft bij Feyenoord geen moeite meer met het feit dat hij af en toe een wedstrijd op de bank zit. De routinier begrijpt dat het voor zijn eigen bestwil is.
"Je hebt toch de leeftijd van 36, komende zomer 37. Dan moet je je momenten kiezen en daar ben ik het ook volledig mee eens", zegt Kuyt bij Peptalk over het feit dat trainer Giovanni van Bronckhorst hem af en toe passeert. Dat trok hij eerder nog slecht. "Op sommige momenten denk ik dat ik nog makelijk drie keer per week kan spelen."
"Maar het gaat erom dat je aan het einde van de rit nog volledig fit bent. Dat ben ik nu ook. Vandaar dat ik soms een Europese wedstrijd niet gespeeld heb, een enkele wedstrijd in de competitie en de beker wat meer rust heb genomen, en soms ook als de wedstrijd gelopen is eerder gewisseld wordt", aldus Kuyt bij het Ziggo-programma. |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ik was 37 en 5 maanden toen ik lager ging voetballen,ik bedoel geen 1ste elftal meer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil